دارو ترک اعتیاد

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

آدرس موردنظر یافت نشد


بازگشت به صفحه اصلی

31-32244115

پزشکان و متخصصان حاضر در مرکز بستری ترک اعتیاد نگین با فراهم آوردن محیطی آرامش بخش، سلامتی را برای شما به ارمغان می آورند.

آشنایی با روند درمان مجموعه

تلاش مجموعه نگین پاک زندگی فراهم آوردن محیطی با نشاط برای بیماران است. به منظور آشنا شدن با روند درمان بیماران در مجموعه نگین به مراجعه فرمایید.

دارو ترک اعتیاد

نظرات و پیشنهادات سازنده شما

در صورتی که درباره روند کار مجموعه و یا مطالبی که در سایت قرار میگیرد نظری دارید، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق این صفحه با ما در میان بگذارید.

پیگیری روند درمان بیماران

شما می توانید روند درمان بیمار خود ر از طریق سایت پیگیری نمایید. بدین منظور اطلاعات بیمار خود را در این صفحه وارد نمایید.

پیش ثبت جهت بستری بیمار

جهت انجام عملیات ثبت و وارد کردن اطلاعات اولیه فرم های موجود در این صفحه را با دقت تکمیل نمایید.ما پس از مطالعه اطلاعات ارسالی با شما تماس خواهیم گرفت.

درمان و نگهداری از بیماران دچار اختلالات روانی از جمله دشوارترین و نیز ضروری ترین بخش های خدمات پزشکی می باشد که  نیاز به کادر تخصصی مجرب و پرسنل دوره دیده دارد . همچنین به دلیل گسترش روز افزون مصرف مواد اعتیاد آور (مخدر و محرک ) درجامعه و پیچیده بودن روش های درمان اعتیاد، فراهم نمودن فضای درمانی با امکانات و تجهیزات لازم و تیم ویژه چند تخصصی متشکل از روانپزشک، متخصص بیهوشی، پزشک عمومی، روانشناس، روان پرستار و بسیار حائز اهمیت می باشد.

مدتی پیش متخصصان در زمینه ترک اعتیاد در آمریکا، داروی جدیدی را برای ترک اعتیاد تولید کردند که در ادامه متخصصان ما در مرکز بستری ترک اعتیاد نگین اطلاعاتی که در مورد این دارو لازم دارید را به شما ارائه می دهند.

البته قبل از شروع همه چیز به یاد داشته باشید که این مقاله فقط رای اطلاع رسانی و آگاهی شما عزیزان است و اگر قصد مصرف چنین دارو هایی را دارید می توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید. 3132244115

اسم این دارو بوپرنورفین (Buprenorphine) است و افراد معتادی که از این دارو استفاده می کنند می توانند بعد از 12 هفته، مصرف مواد مخدر را ترک کنند.

افرادی که از این روش برای ترک اعتیاد استفاده می کنند نسبت به بقیه افرادی که از روش هایی که در زمان کوتاه تری طول می کشد ترک اعتیاد پایدارتری دارند و علاوه بر این در مدتی که در حال مصرف سابوکسن هستند با مراجعه به مراکز مشاوره و بستری ترک اعتیاد می توانند از نظر روانی و ذهنی نیز خود را از دست اعتیاد راحت کنند. در ضمن تحقیقات نشان داده درمان اعتیاد با استفاده از بره بلند مدت و استفاده از داروهایی که پزشک شما آن ها را تایید کرده باشد، از ترک کردن به روش های دیگر مانند مراجعه به کمپ ها پایدار تر و بهتر است. چون مدت زمانی که روند درمان با این دارو و مشاوره های پیاپی طول می کشد، به معتاد کمک می کند که از نظر روحی و جسمی خود را برای بهتر شدن آماده کند و به سمت یک بهبودی دائمی برود.

داروي Buprenorphine با اسم BUPRENORPHINE-NALXONE شناخته می شود و یک داروی ترکیبی است.

این دارو ترکیب بوپرنورفین (باعث از بین رفتن علائم بیماری و عوارض ترک اعتیاد) و Nalxone (این ماده کمک می کند که فرد معتاد دیگر به مصرف دوباره مواد مخدر تمایل نداشته باشد) است. شما می توانید در بوپرنورفین مسکن قوی برای ترک اعتیاد اطلاعات خود را در مورد بوپرنورفین کامل تر کنید.

بوپرنورفین و naloxone همزمان هم عوارض مصرف نکردن را از بین می برند و هم باعث می شود که فرد دیگر گرایشی به مواد مخدر نداشته باشد. دلیل اینکه فرد معتاد بعد از مصرف این دارو دیگر تمایلی به مصرف مواد مخدر ندارد این است که مصرف این دارو باعث ایجاد حالتی مانند نشئگی می شود و باعث می شود که معتاد به مواد مخدر احساس نیاز نکند. البته اگر می خواهید این دارو کارایی لازم را داشته باشد باید آنرا به صورت اصولی و درست مصرف کنید، به عنوان مثال برای بیماران حاد پیشنهد می شود که این دارو را تزریق کنند تا نتیجه بهتری داشته باشند. (البته اولین موضوع مهم در این مورد عمل کردن به دستور پزشک متخصص است)

این دارو روی دو دسته از افراد دارای بیماری اعتیاد آزمایش شده که نتیجه ی آزمایش ها می تواند برای شما هم جالب باشد:

و البته باید در نظر داشته باشید که هر دو دسته در طول روند مصرف دارو زیر نظر مشاور بودند.

بعد از 8 هفته، 23 درصد افراد دسته ی دوم در آزمایش ادرار نتیجه ی مثبت نشان دادند و هنوز هم مواد مخدر در خون آنها موجود بوده. ولی 54 درصد افرادی که در دسته ی اول بودند و از دوره ی درمانی بلند مدت با میزان مصرف داروی کمتری استفاده کردند نتیجه بهتری گرفتند و در تست ادرار آنها هیچ مسئله خاصی مشاهده نشد.

از این آزمایش ها می توان نتیجه گرفت که: افرادی که به مدت زمان بیشتری تحت درمان بودند و از این دارو ها استفاده می کردند، ترک با کیفیت تر و با دوام تری داشتند، ولی افرادی که زمان کافی برای استفاده از این دارو ها نگذاشته اند، نسبت به دسته ی اول موفقیت کمتری داشتند. البته این موضوع کاملا روشن است که روند درمان شما با استفاده از این دارو ها بستگی به این دارد که چه مدت و چقدر از مواد مخدر استفاده می کردید و صد البته این که ماده ی مخدر مصرفی شما چه چیزی بوده است هم در روند ترک اعتیاد شما موثر است.

درنظر داشته باشید این دارو در حد معرفی به عنوان یک دارو برای درمان نگهدارنده لحاظ می شود ولی استفاده از داروی فوق، در مرکز ترک اعتیاد نگین انجام نمی شود.

به دلیل گسترش روز افزون مصرف مواد اعتیاد آور ( مخدر و محرک ) درجامعه و پیچیده بودن روش های درمان اعتیاد، فراهم نمودن فضای درمانی با امکانات و تجهیزات لازم و تیم ویژه چند تخصصی متشکل از روانپزشک، متخصص بیهوشی، پزشک عمومی، روانشناس، روان پرستار و بسیار حائز اهمیت می باشد .

پربازدیدترین مقالات پزشکی و ترک اعتیاد

مشاهده کامل مقالات

آخرین اخبار پزشکی و ترک اعتیاد

مشاهده کامل اخبار

ترک اعتیاد

اطلاعات تماس مرکز ترک اعتیاد

اصفهان خیابان شمس آبادی ، جنب بیمارستان سینا ، بن بست نواب ، مجتمع کیان ، طبقه 3

32244115-31

ساعت تماس: 9 الی 14 و 16 الی 2

ساعت کاری دفتر: شنبه تا چهار شنبه 15:3 الی 2:3

اصفهان ، خیابان آبشارسوم کیلومتر25جاده زیار، شهرزیار(میدان امام رضا ) به طرف جاده ورزنه کیلومتر1 جاده ورزنه ابتدای روستای تاریخی برسیان طبقه فوقانی درمانگاه سوم شعبان مرکزبستری ترک اعتیاد نگین

دارو ترک اعتیاد

ساعت پذیرش مرکز بستری از ساعت 9 الی 14


پیوندهای مرتبط با مرکز ترک اعتیاد

 پونه مدیا

دمنوش گل مینا و زنجبیل، دمنوش زنجبیل و نعنا و گل ساعت از دارو های گیاهی برای درمان ترک اعتیاد هستند.

ترک کردن هر ماده مخدری سختی‌های زیادی دارد. طوری که برای همه کسانی که تصمیم به ترک اعتیادشان دارند مثل یک کابوس بزرگ است. میزان درد و آزردگی ترک هر اعتیادی با هم فرق می‌کند و بسته به اعتیاد به هر ماده مخدری عوارض ترک آن هم متفاوت است. دارو‌های ترک اعتیاد خود اعتیادزاست. برای همین هم بهترین کار این است که تا جایی که می‌توانید از درمان‌های خانگی و داروهای گیاهی استفاده کنید. خیلی به داروی گیاهی با تردید نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند تاثیر داروهای شیمیایی و ترک اعتیاد راحتتر است. اما اگر میزان اعتیاد کم باشد و بتوان بدون استفاده از داروهای شیمیایی که علاوه بر عوارض زیاد آن روی بدن خودشان اعتیاد می‌آورند، داروهای گیاهی را جایگزین کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

از عوارض ترک اعتیاد مشکلات معده و سوءهاضمه است، دلپیچه و حالت تهوع، اسهال، رفلاکس اسید معده در روزهای اول ترک اعتیاد شایع است. زنجبیل و نعناع برای درمان این احوالات عالی است. زنجبیل خاصیت ضد تهوع دارد و نعنا دلپیچه و اسهال را درمان می‌کند. همچنین ریشه مارشمالو برای درمان اسهال و بی‌حالی ناشی از آن در دوران ترک اعتیاد بسیار مفید است. می‌توانید دمنوش این گیاهان را درست کنید و یا پودرش را با آب بخورید.

از مهمترین علائم ترک اعتیاد که ترسناک‌ترین قسمت آن است درد بدن است. برای این کار بهتر است از پوست درخت بید که یک آسپرین طبیعی و گیاهی است استفاده کنید. پوست درخت بید به عنوان سلطان قرص‌های مسکن شناخته شده‌است. وقتی در دوران ترک اعتیاد مشکل معده هست مصرف دارو‌های مسکن و آرام بخش که خودشان مشکلات معده و گوارشی ایجاد می‌کنند اشتباه است. پوست درخت بید را دم کنید روزی تا سه لیوان بنوشید. دیگر گیاهان معروف در آرام‌کردن درد، زرچوبه، اسپیره کوهی، گل مینا و زنجبیل است شما می‌توانید این گیاهان را با هم در یک توری بپیچید و یک چای کیسه‌ای مسکن درست کنید. یادتان باشد در دوران ترک حداقل 15 دقیقه زیر نور آفتاب قرار بگیرید و دراز بکشید بدن شما به انرژی خورشید از هر وقت دیگری نیاز دارد و نور مستقیم آفتاب درد بدن را هم کمتر می کند

از دیگر عوارض ترک، بدخلقی و عصبی بودن است. مشکل در خوابیدن بیقراری زانوها و پاها تا جایی که شاید نتوانند تا چند روز یک خواب خوب داشته باشند. برای درمان این حالت گل ساعتی بهترین گزینه است. دمنوش گل ساعتی بهترین درمان برای از بین بردن افسردگی و اضطراب، بدخلقی است . این گل که همانطور که از ش پیداست شکل ساعت است که برای خواب آرام خیلی‌ها آن را مصرف می‌کنند. شما می‌توانید از سنبل‌الطیب و اسطخودوس هم برای آرام بخشی ناشی از ترک اعتیاد مفید است.

دارو ترک اعتیاد

این داروهای گیاهی را هنگام ترک اعتیاد عزیزانتان برایشان تهیه کنید و مطمئن باشید که کمک بسیاری به آنها می‌کنید./ زنجفیل

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *