دارو برای چشم درد عروس هلندی

خواص دارویی و گیاهی

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید


عفونت کردن یا چرک دادن چشم ها در میان بسیاری از پرندگان خصوصا از نوع وارداتی آنها ، متاسفانه امری شایع شده که در این پست قصد داریم به بررسی این ضایعه و درمان آن بپردازیم.


دارو برای چشم درد عروس هلندی

بارها ، برای بسیاری از خریداران بی تجربه در خرید عروس هلندی و سایر پرندگان زینتی پیش آمده است که به دلیل بی توجهی یا سهل انگاری و یا گول خوردن توسط پرنده فروشان ، اقدام به خریداری پرنده ی مورد نظر نموده و بعد متوجه می شوند که پرنده ی آنها در ناحیه ی چشم، شاهد قرمزی و تورم پلک ها ، سفید شدن دور پلک ، به وجود آمدن ضایعاتی در اطراف چشم و بیرون ریختن آنها از چشم هستیم به طوری که گاها سبب بسته شدن چشم پرنده ، نیمه باز ماندن و یا کوری حیوان میشود

برای توجه بیشترلطفا به عکس های زیر کمی دقت کنید :

مبتلا شدن به این ضایعه ی عفونی علل مختلفی دارد که از جمله ی آنها می توان به:

1. آلودن بودن فضای نگهداری

2. در ارتباط بودن با پرندگان آلوده

3. در اثر درگیری و نزاع با هم نوعان خود

نشانه های این بیماری:

همانطور که ذکر شد این عفونت تنها دارای مشخصات زیر بوده و هر گونه آبریزش بینی و عطسه در پرنده مشاهده شد ، علائم سرماخوردگی بوده و با این ضایعه اشتباه گرفته نشود.

این بیماری به ترتیب پیش می رود :

پس به یاد داشته باشید که این عارضه را با سرماخوردگی اشتباه نگیرید.

برای آشنایی و درمان سرماخوردگی اینجا مراجعه کنید

روش درمان:

از موارد رایج ، استفاده از قرص تتراسایکلین ( یک سوم قرص در 2 میلی لیتر اب حل شود ) و در موارد تشدید از اکسی تتراسایکلین به ترتیب گفته شده استفاده شود.

ولی روش سریعتر و موثر تر فقط در درمان  این بیماری ..

دارو برای چشم درد عروس هلندی

روش استفاده :

ابتدا پرنده را ثابت نگه داشته .برای این کار پرنده را از پهلو گرفته به طوریکه با انگشت شصت خود توانسته سر او را به سمت پایین ، ثابت نگه دارید و بعد یک قطره داخل چشم پرنده بریزید.

شما می توانید هر شش ساعت یک قطره داخل چشم پرنده بریزید و تا یک هفته دستور ادامه بدید.



امارگیر حرفه ای سایت




باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .


نمایش برچسب‌ها

مشاهده قوانین
انجمن



 

 

 

سلام خدمت دوستان گرانمایه ،

دارو برای چشم درد عروس هلندی

دوست عزیزم آقا امید سوالی داشتند که چون موضوع مهمی بود برای اون یک تاپیک جدا می نویسم ، البته به صراحت در همین ابتدا می نویسم این امر در حوزه تخصصی یک دامپزشک است و این موارد که به آنها اشاره می کنم، مسائل عمومی برای بهداشت چشم پرنده است و یک تجویز و درمان کامل برای چشم پرنده نیست:

آقا امید :

سلام آقای فرهادی ،ببخشید، یه مشکلی پیش اومده.یکی از چشمای برفی انگار درد میکنه.یخورده از اون یکی چشمش کوچیکتر شده(تنگ تر شده چشمش).میتونم با نفازولین بشورم یا نه؟

فرهادی :

با سلام ،

1- توصیه اول به دامپزشک مراجعه کنید ، من تجربی نسخه می دهم ضمنانتی برای صحت تجویز وجود ندارد ( جدی ) ، بنابراین در صورت عمل به تجویز من لطفا پرنده را بخدا بسپارید ( شوخی ) .

2- قطره سیپرو فلوکساسین سه درصد یا سیپلکس دانه ای هزار تومان در داروخانه ها ، هر روز سه مرتبه یک قطره داخل چشمش بچکانید این قطره چشمی یک ماه هم ماندگاری ندارد و بعد از آن فاسد است بعد از استفاده و انشاء ابهبود قطره را دور بیاندازید و مجدد استفاده نکنید ، در موارد حاد نیز همین دارو پماد دارد که در آخر شب با گوش پاکن رو محوطه چشمی بکشید البته در موارد خاص و حاد این پماد  جواب می دهد ، خاصیت ضد عفونت و آنتی بیوتیکی دارد  ، مستقیم بدون آب ، انشاء ا. سه چهار روزه خوب می شود  ، عکسی از چشم پرنده  برام بفرستید .

3- طبق معمول تمامی بیماری های پرنده ، این پرنده از مابقی پرنده های خانه جدا گردد .

4- چوب نشیمن پرنده با دقت بررسی شود ، هر گونه آثار آلودگی و خون و مدفوع با رنگ خاص و باید بررسی گردد ، در ادامه نیز با دقت با آب و سرکه شستشو و در آفتاب گذاشته شود و بهتر است ،  فعلا تعویض گردد .

5- قفس ، ظروف آب و غذای  پرنده ، پارچه دور قفس با دقت ، با آب و سرکه شستشو و در آفتاب خشک گردد و  اگر این موارد نیز در طول مدت بیماری تعویض گردند ، بهتر است .

6-دانه پرنده از نظر آلودگی چک شود و در زمان انجام اقدامات درمانی و تاحصول اطمینان از سلامت کامل پرنده از دادن دانه های گرم بهتر است خودداری شود تعویض دانه های قبلی پرنده نیز اقدام موثری است .

7- محیط نگهداری پرنده از نظر وجود گرد وخاک و یا گاز های ناسالم بررسی شود ، در صورت وجود این موارد یا امور مشابه ضمن پاکسازی محیط حتی الامکان پرنده را در محیط سالمتری نگه دارید .

8- محل نگهداری پرنده را از نظر باد و جریان هوا چک نمایید ، محل پرنده نباید در معرض باد ( حتی جریانات ضعیف باد مانند باد کولر دور کند و نسیم صبحگاهی و ) باشد .

9- در صورت قی داشتن چشم ( مخاط تولید شده مانند آنچه که در گوشه چشم بعد از خواب کودک جمع می شود ) ، می توانید از یک استکان چای ولرم که داخلش یک قطره آبلیمو انداخته اید ، برای شستشوی چشم پرنده استفاده کنید ، البته شستشو باید با دقت انجام شود تا بینی پرنده از این مایع پر نشود .

1- چنانچه تورم دور چشم در اثر ضربه یا یک زخم کوچک ایجاد شده باشد غیر از صبر کار خاصی نمی توان انجام داد .

موفق و سرزنده باشید . 31-5-93 فرهادی .

 


نظرات شما عزیزان:

سلام,وقتتون بخیر,عروس هلندی من یکی از چشماشو اکثر مواقع میبنده و من فک میکنم ی مقدار کوچیک تر ازون چشمشه ,ب نظرتون مشکل چشم داره؟ببرم دامپزشک؟چیکار کنم؟؟ا

فرهادی :

سلام دوست گرامی ، 

1- چشم عضو حساسی است بنابراین اگر امکان بردن پرنده نزد دامپزشک را دارید این کار را انجام دهید .

2- از هر دو چشم پرنده عکس بگیرید و برای من بفرستید تا اگر مشکلی داشت خدمت شما عرض کنم، البته تأکید می کنم دامپزشک در اولویت است .

سلام. من یه عروس دارم چشاش ورم کرده یه دو هفته ای هست. از پماد ام سی استفاده کردم افاقه نکرده ولی یه کم نه محسوس بهتر شده. پرنده دونه می خوره و رنگ چیزی که دفع میکنه سبز و سفیده که گلهآ سفته و اگه هم شله زیاد نیست. معمولا روی جای دونه می خوابه حالا هم باکتی ماید استفاده می کنم. اگه ممکنه یه راهنمایی بکنید من اینو خوبش کنم. ممنون 

فرهادی :

سلام دوست من ، 

چشم عضو حساسی است ، من حتی در همین تاپیک هم نوشته ام که درمان چشم کار من نیست و باید به دامپزشک مراجعه کرد من از دارو هایی که استفاده کردم و نتیجه گرفتم در این سایت صحبت نموده ام در خصوص اینکه چشم پرنده شما دچار چه مشکلی است من نمی توانم بدون دیدن از نزدیک نظر بدهم ، پماد ام سی هم نمی دانم چیست !! صداقت !! ولی بهترین دارو برای درمان عفونت های موضعی چشم پرنده قطره کلرام فنیکل نیم درصد است ، من هم گاهی از برخی دارو های دیگر استفاده می کنم ولی این مربوط به زمانی است که داروهای قبلی و تجربه شده ام جواب نمی دهند ، برخی مواقع نتیجه می گیرم وبرخی مواقع هم نه ، من اگر جای شما بودم از قطره کلرام فنیکل استفاده می کردم اینجا را مطالعه کنید 

سلام تی تی من چشماش قرمز شده و باد کرده از قطره هم استفاده کردم ولی خوب نشده از قرص هم استفاده کردم ولی هیچ تاثیری نداشت اگه راه دیگه ای هست بگید ممنون از خوبتون

فرهادی :

سلام دوست گرامی ، 

چشم پرنده عضو حساسی است و نمی توان بصورت قطعی گفت که چه بیماری دارد بنابراین بهتر است که به دامپزشک مراجعه کنید ، به هرصورت اینجا و اینجا را با دقت بخوانید و اقدامات عمومی اش را عمل کنید امیدوارم نتیجه بگیرید.

طوطی من چشمش چرک کردند قرمز شدن کمی هم روم داره من قطره باکتری امید ریختم به مدت ۱ هفته ولی خوب نشده چیکار کنم دارم از نگرانی می میرم لطفا سریع جواب بدید

فرهادی :

 سلام دوست گرامی ، 

1- در مورد چشم تمامی درمانهای من تجربی است و بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید ،

دارو برای چشم درد عروس هلندی

 

2- من دو تاپیک در این خصوص نوشته ام که شما می توانید از اقدامات عمومی این دو تاپیک استفاده کنید ولی در مورد درمان قطعی واقعا تضمینی ندارند . در این خصوص پیشنهاد می کنم به درمان عفونت پلک سوم مراجعه کنید و به احتمال بالای 7 درصد جواب خواهید گرفت .

3- آن قطره ای که شما نوشته اید باکتی ماید است آن هم کارآیی خاص خود را دارد ولی به نظر من کلرام فنیکل یا کلو بیوتیک برای چشم پرنده بهتر است حال هر جور خودتان صلاح می دانید .

سلام یه مدت خونه نبودم الانکه اومدم میبینم عروسم جفت چشاش باد کرده و پر خونه انگار ، راه درمان داره یا به خدا بسپارمش؟؟؟

فرهادی : 

سلام دوست گرامی من ، 

برای تجویز دارو و . برای چشم پرنده بهتراست که به دامپزشک مراجعه نمایید و به هیچ عنوان این موضوع را ساده نگیرید و بصورت جدی وضعیت درمان پرنده تان را پیگیری نمایید .

اما اگر از تجربیات این بنده می خواهید استفاده نمایید، لطف کنید چند عکس از چشم پرنده تان از نمای نزدیک به بنده ارسال نمایید تا نظر خود را خدمتتان ارائه نمایم .

سلام طوطی من قسمت پایین چشمش قرمز شده هیچ مشکل دیگه هم نداره رفتارشم عادیه چیکار کنم اگه زحمت نیست جوابتون رو به م بفرستین واقعا ازتون ممنونم

فرهادی :

سلام آقا محمد 

راه حلی که در مورد عفونت چشم پرنده نوشتم چای و آب لیمو رو امتحان کن معمولا اکثر التهابات در چشم پرنده با این روش خوب می شوند 

بسیار سپاسگزارم،امیدوارم همیشه موفق باشی.

فرهاد :

سلام و ممنون از لطفت ، هر وقت کاری داشتی که بتونم کمک کنم در خدمتت هستم موفق و پیروز باشی .

سلام آقا فرهاد ممنون از مطالب وبتون واقعا برای کاربرای تازه کار یک نعمت هستید ، درخواستی که از شما دارم اینه که زودتر مطالب وبتون روکامل کنید مطالب تاپیک هاتون واقعا کاربردیه .

فرهاد :

وممنون از ابراز لطف و محبتتون ، هدفم در این کیفیت هست تا کمیت ، چون ، اگر مطلبی رو بتونم کامل و ساده خدمت دوستانم ارائه کنم بهتر است از آنکه چندین مطلب ناقص رو در همان مدت در وبلاگ بگذارم ، مسلما زمان بر بوده و سخت است اما برای کیفیت مطالب ، ارزشش را دارد ممنون از نظرتون .

 کد را وارد
نمایید:

 

 

 

عکس شما

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عروس هلندی و آدرس coca.loxblog.comلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

سیکلید غول پیکر تانگانیا که با سیکلید امپراتور نیز شناخته می‌شود یکی از گونه های غول پیکر خانواده سیکلیدها است که بومی دریاچه تانگانیا در افریقا می‌باشد. این ماهی عظیم الجثه با حداکثر طول ۹۰ سانتیمتر جزو بزرگترین سیکلیدهای اب شیرین محسوب می شود.

به شکل ساده اصطلاح اب لب شور به این معنی است که اب نه شیرین مطلق باشد نه شور. به عبارت دیگر مابین شور و شیرین را لب شور میگویند. دقیقا همان ابی که به صورت طبیعی در تقابل اب شیرین رودخانه ها با اب شور دریاها به وجود می‌آید.

اکثر علاقه مندان به اکواریوم و ماهیان زینتی از بخاری مخصوص ضد آب برای گرم کردم اب اکواریوم و رساندن دما به اندازه مطلوب استفاده میکنند و کاملا با بخاری و گرم کننده های اکواریوم اشنایی کامل دارند. اما در روزهای گرم سال و افزایش دمای آب اکواریوم چه باید کرد؟ اگر با مشکل افزایش دمای اب مواجه هستید با ما در همراه باشید

با وجود اینکه همه ما می دانیم که تنگ کوچک بلورین برای نگهداری از ماهی قرمز مناسب نیست و انها نیاز به فضایی بسیار بزرگتر از تنگ های رایج بلورین دارند و شدیدا و اکیدا توصیه میکنیم کلا دور تنگ بلورین را برای ماهی قرمز خط بکشید با این حال با فرا رسیدن عید نوروز متاسفانه بسیاری از افراد این بی زبان ها را خواسته یا ناخواسته در این شرایط زجر اور قرار می دهند. پس حالا که ماهی قرمز محکوم به تحمل این شرایط است، حداقل سعی کنید با رعایت نکاتی ساده انها را در شرایط بهتری قرار دهید و از رنج انها بکاهید.

یک گربه ماهی کوچک با ظاهر و رفتار عجیب! کت فیش بانجو یک گونه اکواریومی نسبتا محبوب است که محبوبیت خود را از ظاهر نسبتا عجیب و غریب خود به دست اورده است و معمولا برای افرادی که به دنبال گربه ماهیان کوچک و خاص هستند، گربه ماهی ایده الی به شمار می رود.  

دارو برای چشم درد عروس هلندی

اصطلاح یا ترکه ای(شاخه درخت) به گروهی از کت فیش های مکنده(پلیکوها) تعلق دارد که این را به خاطر شباهت زیادشان به شاخه درختان به دست آورده اند. تعداد محدودی از کت فیش های ترکه ای از بیش از ۳۷ گونه شناخته شده در تجارت اکواریومی برای فروش عرضه می شوند که در ادامه به معرفی رایجترین آنها خواهیم پرداخت.

حتما اکواریوم هایی را دیده اید که با گیاهان طبیعی، دکورهای سنگی، بسترهای ماسه ای و سنگ ریزه های رنگی تزئین شده اند و به اندازه ای چشم نوازند که ببیننده را تا ساعت ها مجذوب خود می کنند. آیا این اکواریوم ها بدون هیچ دانش و تجربه ای پیاده سازی و دکوربندی شده اند؟ تا به حال به این نکته توجه کرده اید که تزئین و دکوربندی اکواریوم ها نیز نیازمند تحقیق و کسب دانش است؟ آکوا اسکیپینگ یا صحیح تر آکوا سکیپینگ همان هنر و علمی است که به شما در پیاده سازی یک اکواریوم خیره کننده و جذاب کمک خواهد کرد.

لوچ های کولی که در ایران به لوچ نواری یا نیم نوار یا اسامی مشابه معروفند از گونه های صلح طلب و ارام اب شیرین محسوب میشوند. اکثر اکواریوم دارهایی که از گونه های کوچک و صلح جو نگهداری میکنند یک گروه از این لوچ ها را نیز در ترکیب خود قرار میدهند. پیشتر در مورد این گونه از لوچ ها و شناخت و نگهداری از انواع لوچ ها در مطالب اصلی سایت و تالار گفتگو بحث شده بود و هم اکنون نیز میتوانید روش تولید مثل و تکثیر این گونه از لوچ ها(لوچ کولی) را در ادامه مطالعه نمایید.

دستگاه جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی خانگی

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *