دارو برای پوست چرب صورت

خواص دارویی و گیاهی

دارو برای پوست چرب صورت

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

افرادی که پوست شان خیلی چرب است بخوانند

پوست به عنوان یک دستگاه پوششی بدن وظیفه مهم محافظت از بدن انسان را در اختیار دارد و باعث یک سد دفاعی در برابر مواد مضر و میکروارگانیسمها می شود و بنا به شیوه زندگی ما در مکان ها مختلف واکنش نشان می دهد و اگر این روند با مشکلی مانند پیری ، سیگار کشیدن و تماس بیش از حد با نور خورشید قرار گیرد خاصیت ارتجاعی آن کمتر می شود و در برابر میکروارگانیسمها واکنش چندانی نمی تواند انجام دهد.

پوست از دولایه اصلی تشکیل شده است که به عنوان : ایپدرم (روپوست) که لایه نازک خارجی است و درم که لایه ضخیم تر داخلی می باشد و مراقبت ویژه و متعددی را طلب می کند تا یک فرد پوست شاداب و منحصر به فردی داشته باشد.

یکی از دلایلی که آقایان و بانوان بر روی صورت خود شاهد حالت روغنی ، جوش و آکنه می باشند و زیبایی صورتشان دست خوش تغییراتی کوچک می شود وجود بیش از حد مقدار چربی در پوست است و اگر به دنبال رفع این علت هستید با ما در سایت سلامت آکاایران همراه باشید تا نکاتی را برای افرادی که پوست شان خیلی چرب است به شما بدهیم.


پوست خیلی چرب

 قدر پوست تان را بدانید

اگر با مصرف محصولاتی که برای تمیز کردن پوست تان از آن ها استفاده می کنید نتوانستید چربی پوست خودتان را تنظیم کنید حتما با یک متخصص پوست این موضوع را در میان بگذارید. لیزر و برخی از داروهای شیمیایی می توانند به کنترل چربی پوست کمک کنند و ظاهر بهتری به چهره شما ببخشند. این هم یادتان باشد، کرم هایی که حاوی ترتینین آداپیلین یا تازاروتین هستند با خالی کردن منافذ پوست، سطح چربی روی پوست را کاهش می دهند. متخصصان می گویند، با توجه به این که محصولات پاک کننده نیز می توانند پوست را تحریک کنند و باعث بروز حساسیت شوند، بهتر است فقط در نواحی که چرب تر هستند مورد استفاده قرار گیرند. خوب است بدانید کسانی که پوست چرب دارند از لحاظ طبیعی نسبت به دیگران کمتر دچار چین و چروک پوست صورت می شوند و پوست های سالم تری دارند بنابراین استفاده از محصولات پاک کننده تنها برای تمیز و سالم نگه داشتن این نوع پوست پیشنهاد می شود. اگر زمانی احساس کردید پوست تان چرب تر از حالت عادی است از یک تمیز کننده استفاده کنید و به آرامی چربی اضافه را پاک کنید اما مراقب باشید  روند طبیعی پوست تان را نیز حفظ کنید.

 صورت تان را با دست بشویید

به نقل از سایت آکاایران : متخصصان پوست معتقدند، شست وشوی صورت هر صبح و شب یکی از موثرترین روش ها برای کنترل مقدار چربی پوست است. آوریل آرمسترانگ، متخصص پوست می گوید: «سعی کنید همیشه تمیز کننده های ملایم را برای پاک کردن صورت تان به کار برید چون صابون هایی که خاصیت پاک کنندگی قوی دارند موجب تحریک پوست برای تولید چربی می شوند. سعی کنید صورت خود را با دست های تان بشویید» باید بدانید که استفاده از لیف و پدهای پاک کننده پوست تان را در معرض چرب شدن قرار می دهد. سعی کنید از پاک کننده ای استفاده کنید که مرغوب باشد و حاوی اسید هایی مانند بنزویل پروکسید، سالیسیلیک یا گلیکولیک بتا هیدروکسی باشند، چون اسید مقدار چربی روی پوست را کاهش می دهد. دکتر آرمسترانگ می گوید: «محصولات بهداشتی که حاوی چنین اسید هایی هستند در بازار به اسم محصولات ضد جوش و آکنه به فروش می رسند. چنین محصولاتی برای افرادی که دچار آکنه می شوند بسیار مفید است و البته اثر مثبتی نیز روی تنظیم کردن چربی پوست می گذارد. البته باید مراقب باشید پوست تان نسبت به این محصولات حساسیت نداشته باشد، بنابراین ابتدا سعی کنید آن محصول را روی قسمتی از پوست خودتان مثلا روی دست امتحان کنید.» همیشه محصولات مختلف را امتحان کنید تا بتوانید در میان آن ها محصولی که با پوست تان سازگاری دارد را پیدا کنید. برای شست وشوی صورت تان از آب گرم استفاده کنید و هرگز آب داغ را برای این کار به کار نبرید چون دمای زیاد به پوست آسیب می رساند.

برای کاهش چربی

پوست صورت خیلی چرب

 

پیشانی تان را بشویید

بعضی از خانم ها برای تمیز کردن صورت شان از شوینده های صورت استفاده می کنند که در کاهش چربی پوست نیز موثر هستند. در میان این تمیز کننده ها محصولاتی که اسید سالیسیلیک یا ترکیبات اسیدی دیگر دارند بیشترین تاثیر را برای برطرف کردن چربی پوست دارند. با این حال هنوز متخصصان امراض پوست بر این باورند که همه افراد نمی توانند از این محصولات پاک کننده استفاده کنند چون ممکن است در برخی افراد نتیجه عکس داشته باشد و چربی پوست شان را افزایش دهد. اگر می خواهید از شوینده های صورت استفاده کنید و در عین حال از پوست تان در برابر آسیب های احتمالی جلوگیری کنید، پیشنهاد می کنیم، نواحی مثل پیشانی، بینی و چانه را که از دیگر قسمت های صورت چرب می شوند را با این شوینده ها بشویید.

گزینه دیگر برای تمیز کردن چربی سطح پوست استفاده از پدهای پاک کننده حاوی سالسیلیک اسید، گلیکولیک اسید و دیگر ترکیباتی که برای کاهش چربی به کار می رود است. این پدهای پاک کننده انتخاب خوبی برای افرادی است که پوست چرب دارند و به راحتی می توانند این بسته ها را در هر جایی به همراه داشته باشند و محل هایی که چربی پوست است را با آن ها تمیز کنند و چربی اضافه را از بین ببرند.

 دستمال ضد برق

استفاده از دستمال های مرطوب را نیز برای تمیز کردن چربی روی سطح پوست پیشنهاد می کنیم، چون این دستمال ها در عین داشتن خاصیت پاک کنندگی پوست تان را نیز خشک نمی کنند.دارو برای پوست چرب صورت

« کسانی که پوست چرب دارند از استفاده از دستمال های مرطوب راضی هستند چون به راحتی می توان از این دستمال ها برای نواحی که زودتر چرب می شوند مثل پیشانی، بینی و چانه استفاده کرد.» اگر می خواهید از این محصول استفاده کنید آن را محکم روی پوست تان نکشید چون باعث ایجاد خراشیدگی و آسیب به آن می شود در عوض به مدت 15تا2 ثانیه دستمال را به آرامی در طول قسمت های چرب بکشید و بگذارید تا تمام چربی را به خود جذب کند. بعضی از انواع دستمال های مرطوب کمی پودر نیز دارند که از برق زدن قسمت های چرب جلوگیری می کنند.

 از ماسک زیبایی لذت ببرید

برای از بین بردن چربی و تمیز کردن منافذ پوست می توانید از ماسک های صورت نیز کمک بگیرید اما باید بدانید ماسک های صورت نیز مثل ژل های شوینده و دیگر محصولات بهداشتی پاک کننده می توانند پوست تان را خشک کنند. دکتر ربکا کازین، متخصص امراض پوستی می گوید: «استفاده از ماسک های صورت را تنها برای نواحی که چرب هستند توصیه می کنم. سعی کنید هرازگاهی آن ها را روی صورت تان بگذارید. اگر می خواهید به جشن یا مهمانی بروید حتما قبل آن از ماسک صورت استفاده کنید تا تغییرات مثبت را روی پوست تان احساس کنید و با چهره ای درخشان و زیبا در میان جمع حاضر شوید.»

از بین بردن چربی

حفاظت از پوست خیلی چرب

مرطوب کننده را فراموش نکنید

دکتر کازین می گوید: «اغلب کسانی که پوست چرب دارند و از مرطوب کننده استفاده می کنند از این که این کرم ها پوست آن ها را روغنی و چرب نشان می دهد شکایت می کنند اما این تصور اشتباهی است چون حتی پوست چرب نیز باید مرطوب شود. اگر می خواهید پوست تان چرب به نظر نرسد از کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست چرب استفاده کنید که فاقد چربی هستند و مقدار کرم را نیز با توجه به این که کدام نقطه چرب یا خشک است تنظیم کنید، یعنی اگر ناحیه ای چرب تر است سعی کنید مرطوب کننده کمتری استفاده کنید.»

 ضد آفتاب مخصوص

دکتر آرمسترانگ می گوید: «معمولا کرم های ضد آفتاب عادی برای افرادی که پوست چرب دارند مشکل ایجاد می کند چون این کرم ها باعث پر شدن منافذ پوست شان می شود با این حال استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری ازتابش اشعه ماورای بنفش خورشید لازم و ضروری است. ژل ضد آفتاب نسبت به کرم و لوسیون های ضد آفتاب کمتر پوست شما را چرب می کند البته به تازگی محصولات آرایشی و بهداشتی متنوعی تولید شده که فاقد چربی بوده و مخصوص پوست های چرب هستند.

چین و چروک پوست صورت

پوست خیلی چرب

 وضع پوست تان با فصل ها تغییر می کند

این که چقدر پوست تان چرب به نظر می رسد با توجه به هر فصل و حتی هر هفته و حتی هر روز فرق می کند. مقدار هورمون ها، خلق وخو و آب وهوا روی مقدار چربی پوست تاثیر می گذارد. بعضی افراد تنها در فصل تابستان مثلا زمانی که خیلی عرق می کنند در مورد چربی پوست شان با مشکل مواجه می شوند. برای این که در هر زمان و فصلی پوست تان سالم و زیبا باشد باید بدانید، در چه مواردی تغییر حالت پیدا می کند تا طبق آن رژیم غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی که استفاده می کنید را تغییر دهید. برای مثال ممکن است شما هر روز تابستان برای شستن صورت تان به پاک کننده هایی که حاوی گلیکولیک اسید یا بتاهیدروکسی اسید است احتیاج پیدا کنید و در طول زمستان از محصولات دیگری استفاده کنید. توجه داشته باشید، استفاده بیش ازحد از بعضی محصولات منجربه خشکی پوست می شود.

منبع:سلامت نیوزویرایش و تلخیص:آکاایران

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

چگونه جوش چربی پوست صورت را از بین ببریم , علت چرب بودن بیش از حد پیشانی و جوش زدن , راهکارهایی برای کم شدن چربی روی صورت , کدام ضد افتاب برای پوست چرب موثر است , چگونه چربی پوست صورت را از بین ببریم , راه های جلوگیری از جوش زدن پوست چرب , برطرف کردن چربی و کدری پوست دکتر , پوست پوست شدن صورت در سرماخوردگی , راه های درمان پوست پوست شدن بینی , برای از بین بردن چربی پوست صورت , چگونه چربی صورت را از بین ببریم , ماسک برای ازبین بردن چربی صورت , جوش زیر پوست چرب مردان پیشانی , علت چرب بودن بیش از حد پیشانی , دلیل قرمز بود پوست بعضی افراد , رفع چربی پوست و خشک سازی پوست , بهبود پوست پیشانی صورت مردان , بیرون کردن چربی های زیر بینی , رفع مشکل پوست چرب برای آرایش , چرب شدن موی سر و پیشانی صورت , دلیل چرب بودن همیشگی پیشانی , راهکارهای کم کردن چربی پوست , روغن رفع چروک صورت پوست چرب , علت پوسته شدن پوست صورت چرب , علت چرب شدن پوست سر و صورت , افزایش جوش صورت در تابستان , درمان سنتی چربی پوست صورت , درمان چربی پوست سر و صورت , داروی گیاهی برای پوست چرب , کرم پاک کننده پوست چیست ؟ , طب سنتی و درمان پوست چرب , چجوري تشخيص بديم مو چربه , میزان طبیعی چربی پوست سر , دلایل چرب شدن پوست صورت , موهای من خشک است یا چرب , افزایش ناگهانی چربی سر , علت چرب بودن پوست صورت , چرب بودن پیشانی و دماغ , علت چربی پوست سر و بدن , تغذیه برای بهبود پوست , کم کردن چربی روی بینی , راههای درمان پوست چرب , از بین بردن چربی صورت , از بین بردن چربی پوست , قرص برای چربی پوست سر , دلیل مرطوب بودن بینی , چرب بودن دماغ و صورت , قرص کاهش چربی موی سر , جلوگیری از چربی پوست , من جرب مجریه یعنی چه , علت پوست چرب طب سنتی , چربی صورت نشانه چیست , چربی پوست صورت بخور , دلایل پوست خیلی چرب , درمان پوست چرب صورت , چرا پوست چرب میشود , رفع چرب بودن دماغ , افزایش چربی پوشست , کرم برای پوست چرب , صابون ‍‍بوست چرب , افزایش چربی پوست , چرا پوست چرب است , علت چرب شدن پوست , صورت چرب لب خشک , چربی پوست کودک , پوست چرب درمان , چربی زیاد صورت , چربی پوست کاهش , چربی پوست صورت , درمان پوست چرب , چربی گیر اخبار , علت چربی پوست , داروی استم سل , چرب کردن پوست , چربی روی صورت , دیگر چربی , علت پوست چرب , چرب شدن پوست , پوستهای چرب , سر های چرب , بینی چربی , چربی دماغ , چربی صورت , بدن چرب

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

پوست‌ها انواع مختلفی دارند: خشک، چرب، معمولی، مختلط و حساس. هرکدام از آنها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. شما به هیچ‌وجه نمی‌توانید نوع پوست‌تان را عوض کنید اما بدون شک می‌توانید با کمی جستجو و مطالعه، به بهترین نحو ممکن از پوست خود مراقبت کنید. بحث امروز ما درمورد پوست چرب است. خوب است که بدانید پوست چرب، به‌راحتی برنزه می‌شود و به‌علت چرب بودنش، روند پیری را کُند می‌سازد. مطمئنا داشتن پوست چرب، چندین مزیت دارد اما دارای معایب بسیاری هم هست که اکثر افراد نمی‌توانند آنها را نادیده بگیرند. متخصصان پوست معتقدند که چربی پوست، منافذ را مسدود می‌کند و باعث جوش های سرسفید، جوش های سرسیاه یا کورک می‌شود. علاوه‌بر این باعث می‌شود که پوست‌ شما روغنی به نظر برسد. برای همین در این نوشته می‌خواهیم شما را با طرز تهیه ۹ مدل ماسک صورت برای پوست چرب آشنا کنیم.دارو برای پوست چرب صورت

اگر پوست چربی دارید، حتما موارد زیر برای‌تان آشنا هستند:

داشتن پوست چرب، زحمت شما را زیاد می‌کند و حتی یکی از علت های جوش صورت پس از نوجوانی نیز همین پوست چرب است. خوشبختانه، چند درمان خانگی و چند ماسک صورت برای پوست چرب وجود دارد که بسیار مؤثرند و می‌توانند به شما کمک کنند تا با این مشکل مقابله کنید. شما می‌توانید میزان چرب بودن پوست‌تان را به‌سرعت کاهش دهید، پس ناامید نشوید.

پوست شما هنگامی چرب می‌شود که غده‌ی سباسه در بدن‌تان، بیش‌ازحد فعال باشد. چرا که در این هنگام، سبوم اضافی تولید خواهد شد. عوامل بسیاری باعث بروز این مسئله می‌شوند، برای مثال انتخاب‌های غذایی، ژنتیک، داروها، تغییرات هورمونی، استرس، چرخه‌ی قاعدگی و زیاده‌روی در استفاده از محصولات مراقبت از پوست.

بیایید نگاه دقیق‌تری به این عوامل بیندازیم.

اگر اعضای خانواده‌ی شما پوست چربی دارند، احتمالا پوست شما هم چرب است. محققان کشف کرده‌اند که غده‌ی سباسه در بعضی از خانواده‌ها، بسیار فعال است و چربی بیش‌ازحدی تولید می‌کند.

سطح هورمون درطول زندگی یک زن (دوران بلوغ، بارداری، حوالی یائسگی و پیش از قاعدگی) تغییر می‌کند. این امر می‌تواند غده‌ی سباسه را بیش‌ازحد فعال کند. به عنوان مثال هورمون‌های آندروژن که مسئول تولید چربی هستند، درطول دوران بلوغ بسیار فعال می‌شوند. اگر فکر می‌کنید که آندروژن هورمونی مردانه است، بدانید که این‌طور نیست. آندروژن‌ها بر زنان نیز تأثیر می‌گذارند و مقدار آنها در بدن یک زن، از مقادیر استروژن‌هاست. این هورمون باعث تحریک رشد می‌شود، اما چربی اضافی نیز تولید می‌کند و منافذ را می‌بندد. به‌طور مشابه، سطوح آندروژن نیز درست قبل از دوره‌‌های قاعدگی، یائسگی و بارداری افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که معمولا خانم‌ها قبل از شروع دوره‌ی قاعدگی‌شان، جوش می‌زنند.

رطوبت و گرما درطول تابستان و بهار افزایش می‌یابد و همین امر می‌تواند میزان تولید چربی را افزایش دهد. پوست شما عرق می‌کند و چرب می‌شود. در مقابل، پوست در زمستان خشک‌تر است، بنابراین ممکن است کم‌آ‌ب شود. پوست با این مسئله مقابله خواهد کرد و ممکن است در جبران چیزی که از دست داده است، زیاده‌روی کند و چربی زیادی تولید کند. در این روند، پوست شما بیش از حد چرب خواهد شد.

داروها نیز در چرب شدن پوست نقش دارند. داروهای جلوگیری از بارداری و جایگزین هورمونی می‌توانند تولید چربی را افزایش دهند. به عنوان مثال، هنگامی که قرص ضد بارداری مصرف می‌کنید، آن قرص، سطح هورمون‌ها را در بدن شما تغییر می‌دهد و به عنوان یکی از اثرات جانبی، چربی اضافی تولید می‌کند. به‌طور مشابه، هر دارویی که باعث کم‌آبی بدن شود نیز می‌تواند باعث شود که پوست‌تان با جبران بیش‌ازحد آن، چربی اضافی تولید کند.

هنگامی که استرس دارید، بدن‌تان هورمون کورتیزول ترشح می‌کند و این هورمون، غده‌ی سباسه را بسیار فعال می‌کند.

بسیاری از خانم‌ها برای داشتن پوستی جوان تر، پاک‌تر و نرم‌تر، در استفاده از این محصولات زیاده‌روی می‌کنند. آنها با این کار پوست‌شان را بیش‌ازحد پاکسازی یا لایه‌برداری می‌کنند. همچنین آرایش غلیظ نیز می‌تواند چربی را به دام بیندازد و باعث بروز جوش شود.

هرگز از کیسه‌ی حمام، لیف دستکشی، برس پاک‌کننده یا اسکرابر استفاده نکنید. هنگامی که پوست‌تان را بیش از حد مالش دهید و فشار زیادی بر آن وارد کنید، این کار می‌تواند پوست‌تان را تحریک و آن را به‌شدت خشک کند. این امر باعث می‌شود تا غده‌ی سباسه برای جبران چربی از دست‌رفته، چربی بیش‌ازحد تولید کند.

راه‌های مختلفی برای تشخیص چربی پوست وجود دارد. حتما از چرب بودن پوست‌تان مطمئن شوید، چون این امر به شما کمک خواهد کرد تا محصولات درستی را برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد تا بفهمید که پوست چگونه به قرارگیری درمعرض نور خورشید واکنش نشان می‌دهد و عکس‌العمل آن دربرابر آسیب‌پذیری ژنتیکی‌ نسبت به آسیب پوستی، چگونه است.

همچنین ممکن است پوست‌تان در برخی نواحی چرب و در بقیه‌ی جاها خشک باشد؛ وضعیتی که «پوست مختلط» یده می‌شود. نواحی چرب معمولا بینی و پیشانی هستند، درحالی که تمام قسمت‌های دیگر صورت ممکن است خشک باشند. نواحیِ خشک، فلس مانند و زبر هست. همچنین در این نواحی دچار خارش پوست خواهید شد.

اگر پوست‌تان مختلط است، باید مراقب باشید. روال مراقبت از پوست شما باید هر دو نگرانی را هدف بگیرد: چربی بیش‌ازحد و خشکی بیش‌ازحد.

هرگز در استفاده از محصولات مراقبت از پوست زیاده‌روی نکنید. پوست‌تان را به‌طور منظم بشویید اما این کار را هر ساعت انجام ندهید، چون پوست را بیش از حد خشک خواهد کرد. پوست‌تان را ۲ تا ۳ بار در روز بشویید، نه از آن. شما می‌توانید شب‌ها از پاک‌کننده استفاده کنید و پس از آن یک مرطوب‌کننده‌ی مخصوص پوست چرب را روی صورت‌تان بمالید. برای شستن آن در صبح از آب گرم استفاده کنید و دقت کنید که مرطوب‌کننده‌‌ی شما کومدون‌زا نباشد. همچنین از یک صابون ملایم استفاده کنید تا مطمئن شوید که پوست‌تان تحریک نمی‌شود. واکنش طبیعی بدن درهنگام تحریک پوست، تولید چربی‌های اضافی است. اگر روی صورت‌تان جوش دارید، هرگز آنها را دست‌کاری نکنید.

اگر غدد سباسه‌ی شما چربی‌های اضافه تولید می‌کنند، کاری نمی‌توانید انجام دهید. با این حال، این بدان معنا نیست که مجبورید با پوستی چرب زندگی کنید. چندین ماسک صورت برای پوست چرب وجود دارند که بسیار مؤثرند و می‌توانند به شما کمک کنند.

از خواص موز هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. خوردن موز،‌ انرژی ما را در لحظه بالا می‌برد. شما می‌توانید با آنها، میلک‌شیک و سایر دسرهای خوشمزه را درست کنید. موز یکی از منابع غنی از آهن، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B ویتامین C و ویتامین E است. اما آیا می‌دانستید که یکی از انواع ماسک صورت برای پوست چرب همین ماسک موز است و می‌تواند در مبارزه با پوست چرب به شما کمک کند؟ درواقع اسکراب‌ها و ماسک‌های میوه‌ای بسیار معدودی وجود دارند که برای پوست چرب، مفیدتر از این ماسک باشند.

مواد لازم:

روش کار:

این تصور غلطی است که آووکادو تنها برای پوست‌های خشک کاربرد دارد. ماسک‌های صورت آووکادو برای افرادی با پوست‌های چرب و مستعد آکنه نیز مفیدند. آووکادو، غنی از مواد معدنی و ویتامین E است که تأثیر به‌سزایی روی پوست می‌گذارد. این میوه، حاوی چربی‌های غیراشباع نیز هست و تعجبی ندارد که در بسیاری از محصولات زیبایی به کار می‌رود. آووکادو، روند پیری پوست را نیز کُند می‌سازد. بلغور جو دوسر در این ماسک صورت، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و در مبارزه با التهاب مؤثر است. جو دوسر حاوی پلی‌ساکاریدهاست که یک پوشش محافظ روی پوست‌تان ایجاد می‌کنند.

مواد لازم:

روش کار:

ماسک آووکادو و تخم‌مرغ، یکی دیگر از انواع ماسک صورت برای پوست چرب است. این ماسک صورت، از چربی پوست‌تان می‌کاهد و در کاهش احتمال بروز آکنه و جوش مؤثر است. شما می‌دانید که چرا استفاده از آووکادو مفید است. اگر نمی‌دانید دستور ماسک قبلی را مرور کنید. تخم‌مرغ در دستور این ماسک صورت به سفت کردن پوست‌ صورت و کوچک کردن منافذ آن کمک می‌کند.

مواد لازم:

روش کار:

ماسک‌های خانگی حاوی آووکادو برای پوست چرب را می‌توانید هفته‌ای یک‌ بار استفاده کنید. همین مقدار باید کافی باشد. در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید، چون ممکن است شدیدا دچار خشکی پوست شوید. در این‌ صورت، غده‌ی سباسه‌ی شما به‌شدت فعال خواهد شد و چربی بیشتری تولید خواهد کرد، درنتیجه پوست‌تان دوباره چرب می‌شود.

ماست ساده نیز یک پاک‌کننده‌ی طبیعی استثنایی است. ماست حاوی اسید لاکتیک، چربی و پروتئین است که پوست را سم‌زدایی می‌کنند و در پاکسازی پوست صورت نیز مؤثر است. شما هم می‌توانید از انواع ماسک ماست استفاده کنید و هم می‌توانید ماست ساده را روی صورت‌تان بمالید. اگر تحمل بوی ماست برای‌تان سخت است، چند قطره آب‌لیمو به آن خود اضافه کنید. با این کار، بوی خوشایندتری پیدا خواهد کرد.

مواد لازم:

روش کار:

دارو برای پوست چرب صورت

دارچین، تند است و عسل چسبناک. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تا آنها را از پوست‌شان دور نگه دارند، اما هردوی آنها می‌توانند برای شما مفید باشند، به‌خصوص هنگامی که آنها را با هم مخلوط کنید. دارچین به‌علت خواص ضدمیکروبی، رشد باکتری‌ها را متوقف می‌کند، بنابراین به شما کمک خواهد کرد تا از شر اِسکارهای آکنه که توسط پوست چرب ایجاد می‌شوند، خلاص شوید. عسل نیز یک آنتی بیوتیک طبیعی است.

مواد لازم:

روش کار:

چای سبز، یک آنتی اکسیدان و محافظ طبیعی دربرابر اشعه‌ی فرابنفش است. چای سبز خواص بسیاری دارد، غنی از مواد معدنی مورد نیاز بدن است، پوست‌تان را تغذیه می‌کند و همچنین در مقابله با علائم پیری به شما کمک می‌کند. پتاسیم موجود در آب‌لیمو، در آبرسانی به پوست به شما کمک خواهد کرد و اسید سیتریک آن، منافذ پوست شما را سفت می‌کند. به‌خاطر خواص ضدالتهابی پودر زردچوبه، شما می‌توانید با اگزما پوستی و سایر بیماری‌های پوستی مبارزه کنید. زردچوبه، در از بین بردن لک صورت و نقاط تیره نیز مؤثر است.

مواد لازم:

روش کار:

این ماسک که از ماسک‌های آسیایی الهام گرفته شده است، چربی اضافی پوست را به‌سرعت جذب می‌کند به همین دلیل یکی از مناسب‌ترین انواع ماسک صورت برای پوست چرب است. چای سبز به کاهش تولید سبوم کمک می‌کند و آب‌لیمو، پوست چرب شما را مرطوب و تقویت می‌کند و درنتیجه، موجب سالم ماندن پوست و نیز درخشان شدن پوست می‌شود. آرد برنج می‌تواند چربی اضافه را جذب کند و به‌دلیل داشتن خواص لایه‌برداری، سلول‌های مرده‌ی پوست را نیز از بین ببرد. با استفاده از ماسک ساخته‌شده از آرد برنج، پوست‌تان درخشندگی طبیعی پیدا خواهد کرد و سالم‌تر نیز خواهد شد. اگر به‌دنبال بهترین ماسک صورت برای پوست چرب هستید، این ماسک را امتحان کنید.

مواد لازم:

روش کار:

بنتونیت یا خاک رُس سبز، یکی از مناسب‌ترین انواع ماسک صورت برای پوست چرب و روغنی است. این نوع از رُس، تسکین‌دهنده‌‌ای طبیعی است و دراصل، در ایالت وایومینگِ ایالات متحده یافت می‌شود. این رُس که از خاکستر آتشفشانی تشکیل می‌شود، غنی از منیزیم، آهن، کلسیم، سدیم و پتاسیم است. این خاک، بافت‌های پوستی را التیام می‌دهد، سموم را بیرون می‌کِشد، منافذ را کوچک و تمیز می‌کند، برای جلوگیری از ایجاد جوش و بهبود جای زخم مؤثر است، چربی اضافه را از بین می‌برد و پوست‌تان را درخشان می‌کند. این ماسک را می‌توانید علاوه‌بر صورت، به کل بدن‌تان نیز بمالید.

مواد لازم:

روش کار:

شما می‌توانید با توت‌فرنگی‌ها به جنگ پوست چرب بروید، چرا که آنها به‌طور طبیعی اسیدی‌اند و از جمله منابع بسیار خوب ویتامین C هستند. توت‌فرنگی‌ها می‌توانند سبوم اضافی را از بین ببرند. علاوه‌بر این، آنها در لایه برداری پوست صورت به شما کمک می‌کنند، پوست را پاکسازی می‌کنند و برای درمان آکنه و سفت کردن منافذ مفید هستند.

مواد لازم:

روش کار:

شما می‌توانید یک یا دو بار در هفته از این ماسک صورت استفاده کنید.

همان‌طور که می‌بینید، ماسک‌های خانگی بسیاری برای پوست‌های چرب موجودند. محصولات تجاری متنوعی نیز از مارک‌های معتبر دنیا وجود دارند که می‌توانند به کاهش چربی پوست کمک کنند. درحالی که ممکن است این محصولات، کاملا طبیعی نباشند اما حاوی برخی مواد تشکیل‌دهنده‌ی طبیعی هستند که برای پوست چرب مفید است. سعی کنید هر محصولی را که انتخاب می‌کنید، حداقل برخی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی زیر را داشته باشد:

از آنجایی که پوست، بزرگ‌ترین عضو بدن ماست، باید به‌خوبی از آن مراقبت کنیم. اگر پوست چرب باشد، به مراقبت بیشتری نیاز دارد. اشعه‌های فرابنفش مضر خورشید، آلودگی، مواد شیمیایی و استفاده‌ی بیش‌ازحد از لوازم آرایشی، همگی می‌توانند به پوست‌تان آسیب برسانند. رژیم غذایی ناسب و استرس بیش‌از‌حد نیز در این آسیب، نقش دارند (استرس علاوه بر پوست، به مو و ناخن هم آسیب می‌رساند). چربی زیاد می‌تواند منافذ را مسدود کند و به بروز جوش‌هایی منجر شود که ممکن است در بدترین مواقع ظاهر شوند. اگر قرار باشد که در یک مصاحبه‌ی کاری شرکت کنید یا به مراسم مهمی بروید، چه کار می‌کنید؟ آیا با پوستی که از چربی زیاد، برق می‌زند یا جوش‌های سرسیاه روی صورت‌تان به آنجا می‌روید؟

حالا که با انواع ماسک صورت برای پوست چرب آشنا شدید، لازم نیست نگران چیزی باشید. این ماسک‌های صورت خانگی، کاملا بی‌خطر هستند و هیچ‌گونه عوارض جانبی ایجاد نمی‌کنند، چرا که مواد تشکیل‌دهنده‌ی آنها کاملا طبیعی‌ هستند. اجزای تشکیل‌دهنده‌ی این ماسک‌ها به‌راحتی در دسترس هستند بنابراین لازم نیست تا برای پیدا کردن آنها، زیاد جستجو کنید. فقط کافی است تا از بین ماسک‌های بالا، ماسکی را آماده کنید که برای پوست چرب‌تان مناسب‌تر است.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

بسیار مفید بود

چقدر خوب و ساده

ممنون از توجهتون.

بسیار مفید بود. با تشکر از زحماتتان.

از شما ممنونم دوست گرامی.

مد و زیبایی

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

در زمان بی حوصلگی چطور کارهایمان را انجام دهیم؟

ارائه تأثیرگذار به روش اساتید هاروارد؛ راهنمای جامع سخنرانی در جمع

خودویران‌گری چه مدل‌هایی دارد و چگونه می‌توان با آن‌ها مقابله کرد؟

پیشگیری از سرطان با مصرف ۱۳ خوراکی سالم

چطور در خودمان اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷




خانه

موبایل

کسانی که دارای پوست چرب هستند، جوش میزنند و صورتشان اوقات براق است، در این مطلب با 6 راهکار برای مراقبت از پوست های چرب آشنا خواهید شد.پوست چرب با فعالیت بیش از حدی که برای تولید چربی دارد، می تواند برای افراد دردسر درست کند. کسانی که دارای پوست چرب هستند، جوش میزنند و صورتشان اوقات براق است. کمی آلودگی و گرد و غبار میتواند به راحتی به پوست آنها آسیب برساند. در این مطلب با 6 راهکار برای مراقبت از پوست های چرب آشنا خواهید شد.1_از یک شوینده غیرصابونی استفاده کنید.یکی از راهکارهای مطمئن برای کنترل چربی پوست، شستشو و تمیز نگه داشتن آن است. دو یا سه بار شستن صورت در طول روز برای از بین بردن چربی های اضافه و جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست، از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما از شوینده های غیر صابونی مخصوص برای پوست های چرب استفاده کنید.2_هفته ای یک تا دو بار از ماسک اسکراب استفاده کنید.این یکی دیگر از نکات مهم برای مراقبت از پوست های چرب است. چربی اضافه پوست میتواند به راحتی باعث به وجود آمدن جوش، پوست های مرده، و یا جوش های سر سیاه شود. برای پاکسازی عمیق پوست و از بین بردن جوش های سر سیاه صورت، از ماسک اسکراب صورت استفاده کنید. 3_ماسک های هفتگی صورت بسیار تاثیرگذار هستند.بعد از شستشوی صورت با ماسک اسکراب، از ماسک های ملایم برای شفاف سازی و ترمیم پوست استفاده کنید. ماسک های طبیعی میوه ای هم برای این کار گزینه خوبی هستند.4_هر روز از یک تونر بدون الکل استفاده کنید.استفاده روزانه از تونر میتواند چربی اضافه پوست و آلودگی های آن را از بین ببرد. یک تونر بدون الکل برای مراقبت از پوست خود داشته باشید.

 

دارو برای پوست چرب صورت

5_مرطوب کننده پوست را فراموش نکنید!بر خلاف تصور اکثر مردم، پوست های چرب نیز به یک مرطوب کننده مناسب احتیاج دارند. گرفتن تمام چربی پوست آن را برای تولید مقدار چربی تحریک می کند. برای جلوگیری از این اتفاق،  از مرطوب کننده بدون روغن مخصوص پوست های چرب استفاده کنید.6_همیشه کرم ضدآفتاب بزنید.ترس از چرب شدن صورت نباید جلوی استفاده از کرم ضدآفتاب را بگیرد، چون نتیجه ی آن لک، کک مک و چین و چروک صورت خواهد بود. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و هر 4 ساعت آن را تمدید کنید.منبع:آی بانو

 


رازهای زیبایی

تخفیفات زمستانی

تخفیف مواد غذایی تا 3 درصد

تا 4 درصد تخفیف ، ویژه تبلیغات در بیتوته

شب یلدا رو با تخفیف ویژه گلیتال رنگی تر کن

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

جشنواره ویژه یلدا

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *