دارو برای لکنت زبان

خواص دارویی و گیاهی

خانه &gt&gt سلامتی &gt&gt داروی لکنت زبان

برای درمان لکنت زبان، تعدادی داروی لکنت زبان وجود دارد که در این نوشته انها را معرفی خواهیم کرد. یکی از داروهای لکنت زبان که عامل ضد اضطراب هم هست، داروی آلپرازولام (Xanax) دارد. داروی دیگر در این زمینه، داروی بازدارنده مجدد جذب سروتونین و کلومپیامین (آنافرانیل) به سیتالوپرام (Celexa) است. همچنین داروی سروتونرژیک در زمینه درمان لکنت زبان، داروی موثر است.

همه ی داروهای برده شده در دوره ی زمانی خاص معرفی شده اند اما آزمایشات و تحقیقاتی که بر روی این داروها انجام شده است، ثابت کرده اند که این داروها  همرا با عوارض در تعداد بسیار کمی از افراد، تاثیر بسیار ناچیزی بر لکنت زبان دارند، در نتیجه می توان گفت دارو درمانی تاثیر بسیار ناچیزی در درمان لکنت زبان دارد.

یکی از ابزارهای فوق العاده در زمینه درمان لکنت زبان و تقویت گویش روان و راحت فایل پیام های پنهان درمان لکنت زبان “ است این سابلیمینال ارزشمند موجب تغییر گرایش و حالات روانی و روان-تنی به سمت بهبود تکلم به کمک ضمیر ناخودآگاه می شود ، این سابلیمینال فوق العاده توسط متخصصین سابلیمیران تهیه و عرضه شده است. هم اکنون می توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

درمان لکنت زبان کاملا درونی و طبیعی با فایل مخصوص تاثیر گذاری بر ضمیر ناخودآگاه | می توانید از طریق منو سایت با انواع آلبوم های سابلیمیران آشنا شوید

دارو برای لکنت زبان

برای درمان لکنت زمان به روش سنتی نسخه هایی وجود دارد که خود پزشکان طب سنتی ان را قبول ندارند اما برخی از این نسخه ها را معرفی و سپس بررسی می کنیم.

در روش اول مقدار 25 گرم عاقرقرها را با 1 گرم نبات بسابید و روزانه به اندازه یک قاشق غذاخوری در آب گرم حل کرده و میل کنید.

در روش دوم درمان لکنت زبان به روش سنتی، 25 گرم دانه برگ گنجشگ را با یک لیوان آب و کمی نبات، به اندازه یک ساعت دم کرده و در هر وعده یک قاشق  چای خوری از آن بخورید.

۲۵ گرم دانه‌ی برگ زبان گنجشک را نیم کوب و همراه کمی نبات و یک لیوان آب به مدت یک ساعت دم کنید و هر وعده یک قاشق چای‌خوری از آن میل کنید.

خوردن خوراکی هایی مانند: سبزیجات تازه ، زرده تخم مرغ ، تخم کبوتر با عسل،  لوبیا، خردل، پنیر، فلفل سبز، ماهی، سوپ استخوان و گوشت آهو در درمان لکنت زبان موثرند.

همچنین مالش مهره های گردن و بنا گوش با روغن بنفشه، خوردن ترکیب جوشانده اویشن شیرازی با عسل، آب تمشک، انگور و سیب نیز برای درمان لکنت زبان پیشنهاد می شوند.

اما اعتبار روش های گفته شده هنوز به اثبات نرسیده است و مدارکی معتبر برای صحت این نسخه ها وجود ندارد.

کودکانی که به لکنت زبان دچار هستند هنگام بیان چیزی می دانند که چه میخواهند بگویند و شاید برای بیان آن بارها تمرین کرده اند اما به راحتی و در شرایط خاص توانایی بیان آن را ندارند.

کودک داری لکنت برای کاهش فشار حاصل از وقفه های غیر ارادی، به پریشانی و آشفتگی دچار می شود و با تلاش و فشار زیاد سعی می کند حرف خود را بیان کند.

همچنین ملاحظه کنید :    انواع لکنت زبان

اختلالات و ناهنجاریهای گفتاری یکی از مشکلات خاص دوران کودکی است. که از شایعترین انها می توان لکنت زبان را برد. این بیماری نوعی آشفتگی و اختلال روانی در گفتار است.

با توجه به اینکه هیچ دو کودکی شبیه به هم نیست لکنت نیز در کودکان به یک شکل وجود ندارد و متفاوت است. البته لکنت در بین کودکان خردسال حالتی ناپایدار و گذرا دارد و می تواند در موقعیت های متفاوت تغییر کند. در بعضی از کودکان لکنت همراه با فشارهای عصبی، تیک جسمانی، گریه، اضطراب و تغییر حالات چهره است و در برخی دیگر لکنت منجر به ناتوانی شدید در برقرای ارتباط می شود.

ممکن است کودکی به تدریج به لکنت زبان گرفتار شود و این اختلال تا مدت ها در او ماندگار شود. در حالی که در برخی دیگر از کودکان ممکن است بصورت ناگهانی شروع شده و به یک باره از بین برود. عواملی مانند خستگی، نگرانی، حالات روحی و روانی علت اینگونه تغییرات است.

در برخی موارد ممکن است لکنت و اختال های گفتاری بصورت ثابت و پایدار باشند و با افزایش سن درمان نشوند و مشکلات زیادی را برای کودک بوجود اورند.

همچنین ملاحظه کنید :     درمان لکنت زبان در کودکان

عوامل مختلفی در بروز اختلال لکنت زبان موثرند از جمله این عوامل میتوان موارد زیر را برد:

عوامل ژنتیکی و عصب شناسی: براساس پژوهشهای انجام گرفته ثابت شده است که سابقه خانوادگی در مبتلا شدن به لکنت زبان موثر است و فرد مبتلا به لکنت زبان از نظر ژنتیکی با شخص سلام فرق می کند.

عوامل بیولوژیک: با توجه به اهمیت ویژه مغز در گفتار، هرگونه فشار و آسیب به مغز می تواند عوارض متعددی داشته باشد و در سیستم گویایی مغز باعث ایجاد اختلال شده و منجربه بروز لکنت زبان در کودک شود.

عوامل روان شناختی: عواملی مانند هیجانات، ضربه هاب عاطفی ، تنش ها و سایر عوامل روان شناختی می تواند باعث تاثیر منفی بر کلام و گویش کودک شود.

عوامل محیطی: در مواقعی خود والدین و مربیان کارهایی را انجام می دهند که مانع سخن گفتن عادی کودک می شوند و کودک را وادار می کنند که عجولانه و اشتباه حرف بزند.

مواردی مانند: انتقاد زیاد از صحبت های کودک، قطع نابه جای کلام، فشار انضباطی شدید، توقعات بیش از حد و از عوامل محیطی موثر در لکنت زبان کودک هستند.

همچنین ملاحظه کنید :     لکنت زبان بزرگسالان

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

کانال تلگرام سابلیمیران: sublimiran@

آیدی تلگرام ادمین:suplimir@

: sublimiraninfo@gmail.com

برای ارتباط با ما از طریق روش ها و شبکه های اجتماعی دیگر لطفا به صفحه پشتیبانی و ارتباط با ما مراجعه کنید


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید

دارو برای لکنت زبان

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید

دارو برای لکنت زبان

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

داروی لکنت زبان – اگر بدنبال درمان لکنت زبان در کودکان و بزرگسالان هستید حتما این نوشته را مطالعه کنید. روشهای متفاوتی تاکنون برای درمان لکنت زبان مطرح شده است از دستگاه لکنت شکن ، داروی لکنت زبان ، داروی گیاهی لکنت زبان و.. در ادامه ما می خواهیم به بررسی دارو درمانی در لکنت زبان کودکان و بزرگسالان بپردازیم و درنهایت بهترین و موثرترین درمان لکنت زبان را معرفی کنیم.

 

شناخت علت لکنت زبان و همچنین درمان آن همیشه برای بشر مورد توجه بوده و تاکنون روشها و داروهای زیادی برای درمان لکنت زبان معرفی شده است.

علت کم تاثیر بودن داروهای لکنت زبان ،  پیچیدگی ماهیت لکنت زبان است . بخشی از مشکل لکنت زبان بدلیل ماهیت گفتاری آن است و برخی دیگر از این مشکل بدلیل اضطراب ها ، اجتناب ها و ترسهایی است که فرد به مرور زمان بدلیل لکنت زبان بوجود آمده است.

خلاصه آنکه لکنت زبان یک مشکل یک علتی نیست و چندین فاکتور در شروع آن و شدت آن درگیر هستند. برخی از داروهای مطرح شده تاثیر کوتاه مدت دارند و برخی از آنها عوارض بالایی دارند و در نهایت تاثیری پایدار ندارند.

دارو برای لکنت زبان

هر سه این داروها برای لکنت زمان در یک برهه ای معرفی شده اند. با این حال، آزمایشات این داروها تاثیر بسیار ناچیز همراه با عوارض در تعداد کمی از افراد دارای لکنت نشان داد. همانطور که گفتیم ما معتقدیم که دارو درمانی برای لکنت زبان تاثیر بسیار کمی بر درمان لکنت زبان دارد.

معرفی آلپرازولام (Xanax)

معرفی سیتالوپرام (Celexa)

نوشتن درباره درمان لکنت در طب سنتی کمی سخت است. باید درباره چیزی بنویسی که دیگر خود اطبا سنتی هم آن را قبول ندارند. اجازه بدهید یکی از نسخه هیا طب سنتی را برای درمان لکنت در اینجا ذکر کنم و سپس به بررسی آن بپردازیم.

نسخه‌ی اول درمان لکنت در طب سنتی !!

۱۰۰ گرم نبات و ۲۵ گرم عاقرقرها را با هم بسایید و هر روز، یک قاشق چای‌خوری از آن را همراه مقداری آب گرم میل کنید.

نسخه‌ی دوم درمان لکنت در طب سنتی !!

۲۵ گرم دانه‌ی برگ زبان گنجشک را نیم کوب و همراه کمی نبات و یک لیوان آب به مدت یک ساعت دم کنید و هر وعده یک قاشق چای‌خوری از آن میل کنید.

ما از نویسنده این نسخه ها خواستیم که مدرک خود از ازائه این نسخه ها را به ما نیز ارائه کند. آیا این ها نسخه های طبی سنتی در درمان لکنت زبان هستند و یا نسخه فرد نویسنده. پس از عدم ارائه مدرک معتبر از او خواستیم که لکنت زبان را تعریف کنید. در کمال ناباوری مشاهده کردیم که حکیم! مربوطه لکنت زبان را با عقب مانده گی ذهنی و تاخیر در گفتار و زبان یکی می داند.

تیم مجله توانبخشی هوش کالا به دنبال تحقیقات معتبری بوده و هیچ گونه نوشته ای از طب سنتی دال بر درمان لکنت زبان پیدا نکرده است.

 

فریب افراد فرصت طلبی که با طرح ادعاهای واهی نظیر کشف داروی لکنت زبان ، ساخت داروی گیاهی برای لکنت زبان ، درمان قطعی لکنت زبان به شیوه شبیه سازی ذهن و..  سعی در فریب مراجعان دارای لکنت زبان هستند را نخورید. در تمام دنیا تنها متخصص برای درمان لکنت زبان آسیب شناس گفتار و زبان ( گفتار درمانگر ) است. ما در اینجا لیستی از مراکز گفتار درمانی معتبر برای درمان لکنت زبان را معرفی کردیم. با مراجعه به این لیست مرکز گفتار درمانی خود را انتخاب کنید.

 

هیچ تخصصی به اندازه گفتار درمانی ، با لکنت زبان آشنا نیست . آسیب شناس گفتارو زبان ( گفتار درمانگر ) تنها متخصص برای ارزیابی و درمان لکنت زبان در کودکان و بزرگسالان است. اینکه تاثیر گفتار درمانی بر درمان لکنت زبان چقدر است به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل را در پایین ذکر کردیم :

مدت زمانی که از شروع لکنت گذشته است : هرچقدر در زمان زودتری پس از شروع لکنت زبان به گفتار درمانی مراجعه کنید تاثیر بهتری خواهید گرفت میزان انگیزه و مشارکت فرد دارای لکنت زبان : هرچقدر فرد دارای لکنت انگیزه بالا ، همکاری بالاتری داشته باشد درمان موثرتری دریافت خواهد کرد. تجربه و تبحر گفتار درمانگر : هرچقدر فرد گفتار درمانگر در زمینه لکنت زبان با تجربه تر و متبحر تر باشد نتیجه بهتری دربافت خواهید کرد.

سلام فعلا نطری ندارم چون تا کنون تجربه درمان لکنت زبان را نداشته ام ولی دوست دارم بدانم،

سلام متشکرم تاکنون برای درمان اقدامی انجام دادید؟

سلام شما کاملاً درست وعلمی بود. بنده جزء کسانی بودم که با دیدن این کلیپ های جنجالی شکه شده بودم بلاخره به این کلینیک مراجعه کردم ودر سه جلسه با پرداخت مبالغ کلان متوجه بی تاثیری این جلسات وروش شبیه سازی ذهن شدم وبا اوج ناراحتی و ناامیدی انصراف دادم. چطور میتونن اینطور با احساسات آدما بازی کنند. واقعا که.

سلام از بیان تجربیاتتون متشکرم روش شبیه سازی ذهن و یا روشهای درمان قطعی لکنت زبان داره جیب خیلی از افراد را خالی می کنه و متاسفانه نظارت سازمانها هم قوی نیست و ایشون داره به کار خود شادامه میده

با عرض سلام من میخواهم در مورد روش شبیه سازی ذهن بدانم.ماهیت این روش چیست.من ادم ثروتمندی نیستم.اما به واسطه داشتن لکنت زبان خیلی موقعیتها و منابع مالی زیادی را از دست دادم.حاضرم برای برطرف شدن این مشکل هزینه کنم.این را هم بگویم دستگاه لکنت شکن را هم دارم.اما باز هم نشده.فکر میکنم مشکلم یک مشکل خاص هست.

سلام وقت عالی بخیر . من پنج جلسه به مرکز شبیه سازی ذهن رفتم . واقعا هیچ نیجه ای نداشت . همش دروغ و همش کلاه برداری جلسه ای پانصد و پنجاه هزار تومن میگیرن . کسانی که از شهرستان میرن جلسه ای هفصد تا هشصد میشه . یکی از تمریناتش اینه که با موسیقی رپ همخوانی کنی . به نظر من گفتار درمانی بهترین و صحیح ترین راهه . اگر کسی در رابطه با توانمندی ذهن سوال داشت این شمارمه .لطفا یا پیام بدین . یا از طریق تلگرام پی ام بدین . ۰۹۱۸۷۳۴۷۴۱۶

سلام بیست ساله ام و لکنت زبان دارم چه باید کنم

سلام ، درمان لکنت زبان در این سن نیاز مدیریت یک گفتار درمانگر مجرب و همکاری بالا شما دارد. این بره درمانی نه تنها می بایست بر روی کاهش لکنت شما تمرکز داشته باشد بلکه می بایست بر ترس ها ، اجتناب ها ، دلهر ها و نگرانی های شما از حرف زدن نیز تمرکز داشته باشد. مراجعه به یک گفتار درمان مجرب را به شما توصیه می کنم

سلام وقتتان بخیر.پسرم سه سال و دو ماهشه.پنج ماهه لکنت زبان گرفته.هوش خوبی داره و میتونه سریع خودش وضعیت رو کنترل کنه.اول از گرفتگی و تکرار کلمه آ و ا شروع شده و بعد تکرار به کل کلمات رسید حتی تمام کلمات در جمله و بعد کشیده گویی و بعد بریده بریده حرف میزد.الان دو ماهه لکنت از صد به یک رسیده.و اون یک درصد فقط در کلمات الان و اگه و اینجا است و احساس می کنم کمی به سختی اولش رو میگه.به نظر شما درمان شده و آیا این میزان لکنت برای این سن طبیعیه؟و چه معیاری برای درمان کامل لکنت توی این سن هست.ممنونم

سلام خودم لکنت زبان دارم ٢١ساله هستم تقربیا ۵سال میشه لکنت زبان دارم خیلی زجر میکشم در حالت عادی کم هست اما موقع بحث کردن با افراد میشه چی کنم خیلی سخته یک رهنمایی کن

لطفا یکم انصاف داشته باشید من جلسه ۱۳ ام از درمان لکنتم در کلینیک توانمند سازان ذهن است الان ۹۵ درصد درمان شدن اون کلینیک تمرین میده. شما باید تکنیک و تمرین هارو انجام بدید مثلا پیش یه دکتر میرید اما قرص هاشو نخورید خوب میشید؟ انصافا انصاف داشته باشید

سلام ممنونم از نظرتتون انشالا که به هر شکل ممکن درمانتون به نتیجه منتهی بشود. با صحبت شما در مورد لزوم اجرای تمرینات موافقم و در خصوص کلینیک توامند سازان ذهن چند نکته است که مشخص شده که عرض می کنم: علی رغم اون ادعاهای عجیب مانند بره نویسی ذهن و کشف درمان قطعی ، روش های درمانی که در این کلینیک استفاده میشود یک کپی بی کیفیت از روشهایی است که در کلینیک های گفتار درمانی انجام میشود. در ابتدا ادعا شده بود درمان قطعی در چند جلسه ، بعدا به شاکیان گفته شد درمان قطعی اگر خوب تمرین می کردید. اگر ذهنتان را شفاف و مثبت می کردید اگر هزینه را کامل پرداخت می کردید و.. . امروز تعدا جلسات به بیش از ۲۰ جلسه هم کشیده به جای قطعی از درصد استفاده می شود خدا ادامه اش را به خیر کند. علی رغم هزینه سنگین دریافتی درمان پایداری از سوی مراجعان حاصل نشده این کلینیک توسط یک روانشناس اداره می شود که هیچ گونه تخصصی در زمینه لکنت زبان ندارد و فعالیت شان غیر قانونی است. صحبت این است که یک ایشون چرا توی حیطه لکنت که تخصص دانشگاهی شون نیست وارد نشدند. حالا که اومدند چرا علی رغم ادعاهای عجیب و غریب و رد درمان های قبلی روش درمانی نوینی ارائه نکرده اند و از همون تکنیک های گفتار درمانی استفاده کرده اند. حالا که از تکنیک های گفتاردرمانی استفاده می کنند چرا خوب روش اجرای اونها رو یاد نگرفته اند و اینقدر ناقص و بد روی مراجعان پیاده می کنند و بدتر از همه چرا اینقدر هرینه می گیرند..

سلام. کجا برای درمان رفتید؟ پسرم امسال میره کلاس اول و من نمیدونم برای درمانش چکار کنم. میشه راهنمایی کنید. شمارمو میدم خدمتتون ۰۹۱۳۲۷۴۹۷۴۱

سلام.من پسری ۲۹ساله هستم از شمال کشور.از سن ۱۱سالگی لکنت دارم.مثل اکثر افراد الکن خیلی از فرصتهای خوب شغلی،تحصیلی ورا از دست داده ام.از یک سال پیش با موسسه توانمندسازان ذهن آشنا شدم و بسیار ب آن امید بستم.اما حالا با خواندن نظرات و تجربیات بعضی دوستان ،امید و انگیزه ام برای مراجعه ب این موسسه و شروع درمان تقریبا از بین رفته است.خواهشمندم اگر گفتاردرمانگر مجرب و دلسوزی میشناسید ب من معرفی کنید.با تشکر

سلام لیست مراکز گفتار درمانی اردبیل را در پایین همین صفحه قسمت مراکز گفتار درمانی می توانید ببینید

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

دارو برای لکنت زبان

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد. همچنین اقدام به معرفی مراکز و کلینیک های معتبر این رشته های در شهرهای مختلف می نماید.

راهنمای استفاده از کد QR

رسول اكرم صلى الله عليه و آله می فرماید : صدقه بجا و نيكوكارى و نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوشبختى تبديل، عمر را زياد و از مرگ بد، جلوگيرى مى كند.


 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، لکنت زبان، یک اختلال سیالی بیانِ لفظی است که بر اساس تکرارها و تطویلهای غیر ارادی، صدادار یا بی صدا، به هنگام انتشار واحدهای کوچک سخن یعنی اصوات، هجاهای مجزا یا هجاهای کلمات مشخص می شود. این اختلال ها معمولا بسیار فراوانند و به آسانی مهار نمی شوند.

بر اساس DSM4 (چهارمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی انجمن روان پزشکی آمریکا)، اختلال سیالی بهنجار و آهنگ سخن گفتن که با سن فرد تناسب است، ویژگی اصلی لکنت زبان را تشکیل می دهد. این اختلال با تکرارها و تطویل های صوت ها و هجاها و همچنین دیگر اختلالهای سیالی گفتار (روانی کلام) همراه است.

یک کارشناس و مولف طب اسلامی راه درمان لکنت زبان را خوردن انار عنوان کرد و گفت: به کودکانی که لکنت زبان دارند تا قبل از دو سالگی روزانه یک قاشق آب انار داده شود. وی یبوست و لکنت زبان را از عوارض خوردن زیاد موز تا قبل دو سالگی برای کودکان ذکر کرد. همچنین، خوردن روزانه یک لیوان آب انار برای افراد بزرگسالی که دچار لکنت زبان هستند، مفید است.

دارو برای لکنت زبان


 

امام صادق (علیه السلام) می فرماید اگر می خواهید از لکنت زبان پیشگیری و یا آن را درمان کنید و منحنی رشد کودک چه از نظر قدی و چه از نظر بلوغ جنسی و فکری مناسب باشد انار شیرین به کودکانتان بدهید. هم امام صادق (علیه السلام) و هم امام علی (علیه السلام) فرمودند هم کودک زود به دوره شبابی می رسد، هم منحنی رشد قدی کودکان مطلوب می شود، هم زبانشان سریع باز می شود.


 



 


درمان لکنت زبان در طب سنتی:


 

– نسخه (۱) : مواد لازم – عاقرقر ها ۲۵ گرم ، نبات ۱۰۰ گرم

نبات و عاقرقرها را با هم ساییده و هر روز یک قاشق چایخوری همراه با مقداری آب گرم میل کنید.


 

– نسخه (۲): مواد لازم – دانه برگ زبان کنجشک ۲۵ گرم مقداری نیم کوب کرده و به همراه کمی نبات و ۱ لیوان آب به مدت یک ساعت دم کرده و هر وعده یک قاشق چایخوری میل نمایید.


 

– نسخه (۳): این نسخه یکی از بهترین روش های درمانی لکنت است که تا کنون در طب سنتی معرفی شده همزمان با روش هایی که بالا معرفی شد از نسخه ها بهره ببرید.

مواد لازم : عاقرقرها  ۱۰ گرم ، تخم خرفه ۱۰ گرم ، زبان گنجشک ۵ گرم ، مویز سیاه بدون هسته  ۷۵ گرم

تمام مواد را به جز مویز ساییده و بعد از ساییدن به همراه مویز بکوبید تا خمیری به دست آمده ورز دهید تا به قطر یک لوله خودکار شده و به اندازه قرص های کوچک خرد کرده و روزانه یک عدد از این قرص ها را میل نمایید.


 

نکته ی مهم : قرص های به دست آمده را در جایی خشک و خنک نگهداری کنید.


 


گروه خانواده جام نیوز/ 25

تاثیر دارو در درمان لکنت زبان : اگر به دنبال درمان قطعی و بدون بازگشت لکنت زبان کودکان و بزرگسالان هستید حتماً این پست را تا انتها مطالعه کنید. روش‌های زیادی نظیر لکنت شکن، داروی گیاهی، ورزش، فصد زبان و تاکنون برای درمان لکنت زبان ارائه شده بود .

در ادامه ما می‌خواهیم به بررسی چگونگی درمان لکنت زبان با روش‌های قدیمی و مؤثرترین روش درمان لکنت زبان که روش شبیه سازی ذهن با متد روانشناختی بپردازیم.

شناخت علت لکنت زبان و همچنین درمان آن همیشه برای بشر مورد توجه بوده و تاکنون روش‌ها و داروهای زیادی برای درمان لکنت زبان معرفی شده است. داروی لکنت زبان و داروهای گیاهی لکنت زبانی زیادی معرفی شده است.

ما در ادامه این نوشته بخشی از این دارو‌ها را معرفی می‌کنیم. بگذاریم همین ابتدا بگویم که تاکنون هیچ دارویی ، تاثیری اساسی بر درمان لکنت زبان نداشته است.

دارو برای لکنت زبان

علت بی‌تأثیر بودن دارو در درمان لکنت زبان به دلایل اصلی لکنت زبان که قبلاً به این موضوع  پرداخته ایم برمی‌گردد؛ چرا که ریشه لکنت در ذهن است و فقط با درمان ذهن (mental)  می‌توان به گفتاری روان رسید. در درمان لکنت زبان با روش شبیه‌سازی ذهن و متد روانشناختی، ذهن فرد دارای لکنت زبان درمان می‌شود نه زبان فرد.

سه فاکتور لکنت زبان از اینجانب (دکتر تقی زاده) ترس، یادگیری مشاهده‌ای و ضعف در مهارت‌های گفتاری در شروع آن و شدت لکنت زبان تأثیر بسزایی دارد و برخی از داروهای مطرح شده برای درمان لکنت زبان نظیر آلپرازولام، سیتالوپرام، سروتونرژیک و.. عوارض داشته و در نهایت پایداری بالایی ندارند.

آزمایشات این داروها تاثیر بسیار ناچیز همراه با عوارض در تعداد کمی از افراد دارای لکنت نشان داده است. همانطور که گفتیم ما معتقدیم که دارو درمانی برای لکنت زبان تاثیر بسیار کم و ناپایداری بر درمان لکنت زبان دارد و تنها روش قطعی و بدون بازگشت لکنت زبان بدون هیچ دارو و دستگاهی، شبیه سازی ذهن و متد روانشناسی می‌باشد.

 

دکتر محمد احسان تقی زاده

عضو هیئت علمی و روانشناسان آمریکا (APA)

 

مرکز توانمند سازی ذهن  در زمینه ی خدمت مشــــاوره و روانشــــناختی به عنـــوان ( مرکز درمان لکنت زبان ) تأســــیس گردید . در این مرکز از تمامی متدهای روانشناسی جهت درمان لکنت زبان استفاده می شود.

آدرس : تهران، بالاتر از میرداماد، خیابان آفریقا، نبش کوچه آناهیتا، ساختمان پزشکان آناهیتا، پلاک 182، واحد 14، طبقه 4
تلفن تماس در ساعات اداری:  8819396و 8819733
تلفن تماس در ساعات غیراداری 912576846 :1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *