دارو برای لاغر شدن شکم و پهلو

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

گیاهان و در واقع دمنوش های تهیه شده از آن ها باعث پاکسازی بدن میشود

 

دارو برای لاغر شدن شکم و پهلو

انواع دمنوش های لاغری

دمنوش برای لاغری و کاهش چربی دور شکم

آرزوی خیلی از افراد این است که چاق نشود و اگر قرار است چاق بشوند چربی به طور یکسان در بدنشان توزیع شود. اما همیشه این آرزو محقق نمی شود و چربی ها در ناحیه ی شکم و پهلوها تلنبار می شوند.تجمع چربی در ناحیه ی شکم علاوه بر نازیبایی به سلامتی نیز آسیب می زند. بنابراین لازم است که چاقی شکمی کنترل شود چون احتمال بروز بیماری ها و مشکلات قلبی و همچنین بیماری های دیگر را بالا می برد. چربی های این قسمت با کمک رژیم غذایی مناسب، ورزش های هوازی مانند ایروبیک و برخی مکمل های طبیعی مانند دمنوش لاغری که قرار است در این مطلب با آن ها آشنا شوید قابل کنترل است. با ما باشید تا ابتدا با دلایل اصلی تجمع چربی دور شکم و سپس طرز تهیه انواع دمنوش های لاغری و مصرف این نوع از دمنوش برای لاغری آشنا شوید.

چرا چربی های اضافه دور شکم جمع می شوند؟به عقیده ی متخصصان آمریکایی چربی های شکمی باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان ها شده و خطر بروز پوکی استخوان را افزایش می دهند. همه ی ما زمانی که متوجه می شویم شکممان بزرگ تر از حد معمول شده است قبل از هر چیزی نگران تناسب و زیبایی انداممان می شویم و اینکه لباس هایمان تنگ شده اند. در حالی که این مسئله جدی تر از این حرف هاست. چربی انباشته شده در ناحیه ی شکم حتی باعث بروز میگرن و سردرد می شود. دلایل متعددی نیز برای چاقی شکم وجود دارد که در زیر به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:عدم تحرک بدنی مناسببی تحرکی، خانه نشینی و پشت میز نشینی بدترین دشمن سلامت و عامل اصلی تجمع چربی در شکم و سموم در بدن محسوب می شود. عادتی که شما را چاق و بیمار می کند.تغذیه ی ناسبمصرف فست فود، غذاهای چرب و ناسالم، آبنبات ها، کیک و شیرینیجات، نوشابه های گازدار و مصرف افراطی کربوهیدرات ها باعث تجمع چربی دور شکمی خواهد شد.هورمون هااختلال در هورمون ها باعث بروز مشکلات متابولیکی و چاقی به خصوص چاقی شکمی می شود.ژنتیکژنتیک عامل حدود 5 درصد بروز چاقی دور شکمی است. نتایج پژوهشی که در Institut Sanford Burnham آمریکا انجام شده است، نشان می دهد ویژگی های فیزیکی اعضای خانواده روی هم تأثیر دارد و تجمع چربی در نواحی خاص بدن را مشخص می کند. یعنی اگر مادر یا پدر و حتی عمه های شما دچار چاقی شکمی باشند احتمال اینکه شما نیز دچار چنین مشکلی شوید زیاد است. بنابراین باید تا حد امکان حواستان به عادت های غذایی تان باشد و از بی تحرکی و پرخوری دوری کنید.استرساسترس روی غدد فوق کلیوی تأثیر می گذارد و آن ها را وادار به ترشح هورمون های مختلفی مانند آدرنالین و کورتیزول می کند. وجود کورتیزول در خون نیز باعث تجمع چربی در بدن می شود. این روند را لیپوژنز (تولید چربی) می گویند.

تأثیر گیاهان دارویی و دمنوش برای لاغری شکمگیاهان و در واقع دمنوش لاغری تهیه شده از آن ها باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می شوند. این دمنوش های لاغری سرشار از اسید اسکوربیک است که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی ها، سلول ها و بافت های مرده و آسیب دیده محسوب می شوند. زمانی که این سلول های مرده از بین می رود سلول های جدید جای آن ها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا می رود. دمنوش های گیاهی میزان قند خون و حالت مقاومت سلول های بدن به انسولین را کاهش می دهند. اگر به دنبال روشی برای کنترل و کاهش استرس خود می گردید می توانید به این دمنوش های گیاهی لاغری اعتماد کنید. دمنوش لاغری تجمع چربی ها و التهاب در بافت های بدن و میزان اضطراب و استرس را کاهش می دهند.

بهترین چای ها و دمنوش های کاهنده ی چربی شکمیقبل از هر چیز بگوییم که مصرف این دمنوش لاغری به تنهایی قادر به لاغر کردن شما نخواهند شد. به طور کلی هیچ ماده ی غذایی و نوشیدنی معجزه گری برای رسیدن به تناسب اندام وجود ندارد. لاغر شدن به اراده ی شما و کسب عادت های روزانه ی مناسب بستگی دارد. بهتر است بره ی غذایی تان را اصلاح کنید، مواد متنوعی وارد بره ی غذایی خود کرده و از چربی های مفید استفاده کنید. یادتان باشد که برای داشتن شکمی صاف باید ورزش منظمی داشته باشید. علاوه بر این دستورات حتماً این نوشیدنی ها را به بره ی روزانه تان اضافه کنید تا مکملی برای رسیدن به هدف لاغری تان باشند.

گیاه چای ترش برای کاهش چربی شکمیگل های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند. شما می توانید چای ترش را از عطاری ها تهیه کنید.

 چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت است

 مواد لازمگل چای ترش : 1 گرمآب : 1 لیوان معادل 2 میلی لیترروش تهیه دمنوش لاغری چای ترش:آب را بجوشانید و زمانی که به جوش آمد گل های چای ترش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید 1 دقیقه بماند. در نهایت چایتان را صاف کرده و دو بار در روز میل کنید. این روند را به مدت 1 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید. می توانید چای ترش را به صورت خنک و همراه با یخ نیز میل کنید. رنگ قرمز و طعم مطلوب آن به دلتان می نشیند.دمنوش برگ بو و دارچینمواد لازمچوب دارچین :1 تکه 3 گرمیبرگ بو  : 2 برگآب : 1 لیوان (2 میلی لیتر)روش تهیه دمنوش لاغری برگ بو و دارچین:آب را بجوشانید و سپس چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت حدود 2 دقیقه بجوشد و سپس به مدت 1 دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. این کار را تا 1 روز ادامه دهید. سپس 1 هفته مصرفتان را قطع کنید و دوباره دوره را شروع کنید.

 

دمنوش برگ بو و دارچین برای از بین بردن چربی شکم مفید است

 

دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترشمواد لازممریم گلی تازه یا خشک : 15 گرمآب : 1 لیترآب لیموترش: 1 عددعسل  :1 قاشق غذاخوریروش تهیه دمنوش لاغری مریم گلی با عسل و لیمو ترش:مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و 2 دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می توانید این درمان را تا 5 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید. 

 دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترش یک دمنوش مناسب لاغری می باشد

  

منبع:tebyan.net

 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

برای کوچک کردن شکم راه‌حل‌ها و روش های لاغری زیادی ارائه شده است. اما اگر بخواهید ظرف ۲۴ ساعت شکم خود را کوچک کنید، چه راهکاری وجود دارد؟

دارو برای لاغر شدن شکم و پهلو

با استفاده از نکات زیر می‌توانید مشکل نفخ شکم را حل و آن را لاغرتر کنید. زمانی‌که میکل آنژ (مجسمه‌ساز) در حال ساخت مجسمه دیوید بود، تکه‌ای سنگ را از بیرون به یک اثر هنری تبدیل می‌کرد. اما تراشیدن شکم شما نیازمند رفتار متفاوتی از داخل است.

ورزش‌کردن و خوردن مواد غذایی سالم، بخش اصلی از فرایند لاغرشدن و صاف کردن شکم است. اما برای کوچک کردن شکم در ۲۴ ساعت، باید به سیستم بدن خود اکتفا کنید.

شاید عجیب به‌نظر برسد اما ترفندهای ساده‌ای برای کوچک کردن شکم وجود دارد. تعادل را به سیستم گوارش خود باز گردانید، سوخت‌وسازتان را افزایش دهید، میزان نفخ معده را کاهش دهید و نتایج را در کمتر از یک روز مشاهده کنید.

اگر با خواص زنجبیل آشنایی داشته باشید، احتمالا درباره‌ی زنجبیل و لاغری هم چیزهایی می‌دانید. سیستم گوارشی تنبل، سوخت‌وساز پایینی دارد. صبح خود را با یک لیوان چای زنجبیل آغاز کنید. این نوشیدنی سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و ازبین‌بردن اشتها برای نمک و شکر می‌شود. نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده‌شده را همراه با یک لیوان آب بجوشایند و با چای کیسه‌ای محبوب‌تان میل کنید.

قرارگرفتن داخل وان همیشه آرامش‌بخش است و اضافه‌کردن ۲ فنجان نمک اپسوم باعث جلوگیری از تورم آب اضافی در شکم شما می‌شود. برای جلوگیری از کم‌آبی این کار را هفته‌ای یک‌بار انجام بدهید.

خواص موز برای سلامتی بسیارند. موز سرشار از پتاسیم است که به کنترل مایعات در بدن و صاف‌کردن شکم کمک می‌کند (اگر با مضرات کمبود پتاسیم یا هیپوکالمی آشنا باشید، حتما مصرف این ماده را جدی می‌گیرید). علاوه بر این، بعضی‌ها معتقدند رژیم موز به لاغر شدن‌شان کمک می‌کند.

هر چند سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند اما آنها موادی دارند که سبب نفخ می‌شوند، مانند: پیاز سفید، ذرت، کلم بروکلی، کنگر فرنگی، گل کلم، کلم، اسفناج خام و قارچ دکمه‌ای.

نه‌تنها جویدن آدامس سبب افزایش ورود هوا به معده می‌شود، بلکه اغلب آدامس‌ها دارای شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی مثل سوربیتول و زایلیتول هستند که باعث نفخ می‌شوند. اگر واقعا به مصرف آدامس نیاز دارید، از انواع ارگانیک آن استفاده کنید. این نوع آدامس‌ها کالری کمی دارند و در ترکیبات آنها از شیرین‌کننده‌ها که سبب بادکردن بدن می‌شوند استفاده نمی‌کنند.

وقتی شکلاتی پروتئینی را باز می‌کنید، احتمالا به حبوبات فکر نمی‌کنید اما اغلب آنها از دانه‌ی سویا درست می‌شوند؛ ماده‌ای که باعث ایجاد گاز معده می‌شود. مانند سایر حبوبات، سویا حاوی الیگوساکارید‌ها و مولکو‌ل‌های شکر است که بدن نمی‌تواند به‌طور کامل هضم کند. این گازها درون بدن باقی می‌مانند. آنها حاصل تخمیرشدن سویا هستند و سبب ایجاد نفخ شکم می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیب روغن موجود در گشنیز سبب آرامش عضلات دستگاه گوارشی و آرام‌کردن معده می‌شود. تحقیقات مجله بیماری‌های گوارشی نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به IBS یا سندرم روده تحریک پذیر از مصرف مکمل های غذایی حاوی گشنیز سود می‌برند.

شکلات تلخ ۷۰ درصد کاکائو دارد. میکروب‌های درون معده کاکائو را به ترکیبات ضدالتهاب تبدیل‌ می‌کنند. وقتی کاکائو به مایع و آنزیم‌های دستگاه گوارشی می‌رسد، باکتری‌های خوب معده آن را مصرف و درنهایت آن را به مواد ضدالتهاب تبدیل می‌کنند. شما به این راحتی از شر نفخ معده خلاص می‌شوید.

برای افزایش سوخت و ساز بدن در طول روز هر ۳-۴ ساعت باید روی وعده‌های غذایی کوچک از مواد حاوی پروتئین و خوراکی‌های دارای فیبر تمرکز کنید؛ این کار نه‌تنها منجر به افزایش کالری سوزی می‌شود، بلکه از خستگی در بعدازظهر نیز پیشگیری می‌کند. حتما با کمک تلفن به خود یادآوری کنید تا وعده‌های غذایی را سر ساعت مصرف کنید.

سیب همراه با کره‌ی بادام‌زمینی، آجیل و توت‌ها، حمص یا ماست جزو بهترین میان‌وعده‌ها هستند. همچنین می‌توانید از میان وعده های مناسب برای کاهش وزن هم استفاده کنید.

وقتی از سر کار به خانه می‌آیید، خیلی خسته و گرسنه هستید، اما نباید با سرعت شام خود را صرف کنید. تند غذا خوردن می‌تواند سبب ورود هوای اضافی به بدن شود که باعث ایجاد گاز و نفخ می‌شود. از طرف دیگر جویدن غذا با دهان بسته اثر کاملا برعکسی دارد. در راه خانه هیچ ماده‌ی غذایی مصرف نکنید تا وقتی به خانه رسیدید با خیال راحت غذا بخورید.

اغلب افراد وقتی بدن‌شان مایع جمع می‌کند تلاش می‌کنند آب کمتری مصرف کنند چراکه تصور می‌کنند، نفخ‌کردن را بدتر می‌کند. تجمع آب در بدن نشانه‌ی این است که بدن می‌خواهد تا مایعات را حفظ کند، ولی مصرف آب به بدن می‌گوید که نیازی به نگه‌داشتن مایعات ندارد.

لیمو یک ادرارآور طبیعی است، بنابراین اضافه‌کردن آن به لیوان‌تان سرعت فرایند را افزایش می‌دهد.

استفاده از نی سبب افزایش هوای ورودی به بدن می‌شود و سبب پف‌کردن و نفخ می‌شود. بنابراین برای کوچک کردن شکم بهتر است از نی استفاده نکنید.

ما به مصرف نوشابه و قهوه بسیار علاقه‌مندیم، اما باید بدانیم که هنگام نفخ معده هر دوی آنها جز نوشیدنی‌های ممنوعه هستند. مایعات به‌خصوص آب برای گوارش بهینه ضروری هستند. مصرف مایعاتی که شکر یا کافئین دارند، نه‌تنها باعث کم‌آبی در بدن می‌شوند، بلکه گاهی اوقات میزان مصرف کالری را نیز افزایش می‌دهد.

مواد غذایی که با آرد سفید مثل نان سفید، پاستای سفید و برنج سفید درست می‌شوند فیبر کمی دارند و سبب نفخ می‌شوند. مصرف غلات کامل می‌تواند به کمک شما بیاید. انتخاب گندم کامل به‌جای نان سفید یا برنج قهوه ای به‌جای برنج سفید می‌تواند سبب بهبود شرایط شما شود.

مواد غذایی با میزان چربی زیاد مثل فست‌فودها می‌توانند سبب مشکلات روده‌ای شوند؛ هر چند بعضی چربی‌ها برای بدن مفید هستند، مثل امگا ۳ که در ماهی و آجیل‌ها یافت می‌شود. این چربی‌ها اثرات متفاوتی دارند. فست فودها مضرات زیادی دارند و عموما سرشار از چربی‌های ناسالم مثل چربی‌های اشباع و ترانس هستند که سبب ایجاد التهاب در بدن خواهند شد.

الکل به‌صورت مستقیم به سیستم گوارشی و باکتری‌های مفید درون معده آسیب می‌رساند.

به‌جای اینکه بعد از شام دراز بکشید، بیرون بروید و به‌مدت ۱۵ دقیقه قدم بزنید. این برای برطرف‌کردن نفخ و گرفتگی روده‌ها راه‌حل بسیار خوبی است. اگر دائما یبوست دارید، پیاده وری شبانه را جزو بره‌ی روزانه‌ی خود قرار بدهید.

مواد لبنی می‌توانند به شکم شما آسیب برسانند، چراکه خیلی از انسان‌ها، آنزیم‌های لازم برای هضم آنها را تولید نمی‌کنند. اگر مرتب مواد لبنی مصرف می‌کنید، چند روز آنها را مصرف نکنید تا واکنش بدن‌تان را ببینید.

مطالعات نشان می‌دهد که افراد چاق درصد زیادی باکتری‌های بد دارند. برای دور نگه‌داشتن این باکتری‌ها باید مواد غذایی‌ای مصرف کنید که باکتری‌های سالم دارند. دوغ کفیر، کامبوچا (حاصل تخمیر چای سبز و چای سیاه) و براث استخوان (عصاره استخوان گاو) نمونه‌هایی از مواد غذایی پروبیوتیک هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند. ۲ یا ۳ وعده از این مواد غذایی را به بره‌ی هفتگی خود اضافه کنید.

روزه‌داری یکی از رازهای کوچک کردن شکم و کاهش وزن افراد مشهور و مدل‌هاست. اما برای افرادی که می‌خواهند از زندگی خود لذت ببرند، راه آسان نیست اما رازی وجود دارد:

هر شب موقع خواب روزه بگیرید. هر چقدر بتوانید این بازه‌ی زمانی را افزایش بدهید کالری کمتری هم مصرف می‌کنید و بدن نیز زمان بیشتری برای درمان خود دارد. چون عمل گوارش نیازمند صرف انرژی است.

بعد از ساعت ۷-۸ شب دیگر چیزی نخورید و در مصرف صبحانه نیز تأخیر کنید. مطمئن شوید که فاصله‌ی زمانی بین ۲ وعده‌ی غذایی شما ۱۲ ساعت باشد. شما به سیستم گوارش خود استراحت می‌دهید و محتویات معده نیز خالی می‌شوند.

وقتی دستگاه گوارش خود را بیدار کردید، روز خود را با یک وعده‌ی پروتئینی شروع کنید. مصرف پروتئین جلوی کاهش انرژی و مصرف مواد غذایی مضر حاوی شکر، کافئین یا کربوهیدرات را خواهد گرفت و به کوچک کردن شکم کمک می‌کند. صبحانه را با یک مکمل پروتئینی، تخم‌مرغ یا کره‌ی بادام‌زمینی شروع کنید. بدون مصرف حداقل ۱۵ گرم پروتئین، خانه را ترک نکنید.

قاصدک برای درمان نفخ شکم خیلی مفید است. قاصدک ادرارآوری با قدرت متوسط است که به ازدست‌دادن آب اضافی و کوچک کردن شکم کمک می‌کند.

طالبی ترکیبات ادرارآوری دارد که به برطرف‌کردن تجمع آب در بدن و درنتیجه کوچک کردن شکم کمک می‌کند. آناناس هم حاوی آنزیم‌هایی است که به هضم و شکسته‌شدن پروتئین‌هایی که باعث نفخ می‌شوند، کمک می‌کند.

دارو برای لاغر شدن شکم و پهلو

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

عاشق بدنسازی و تناسب اندام

ممنون. خوب بود،امتحان میکنم

با سلام عالی بود

سلام جالب بود.

تناسب اندام

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

متابولیسم چیست؛ ۳ روش افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

دارو برای لاغر شدن شکم و پهلو

باید بدانید حتی وقتی آن‌قدرها هم اضافه‌وزن ندارید اگر در محدوده‌ی شکم، چربیِ زیادی داشته باشید در خطر مشکلات سلامتیِ فراوانی هستید و باید راهی برای خلاص شدن از آن پیدا کنید. اگر می‌خواهید در این‌باره بدانید و قصد دارید برای افزایش سلامتی‌ آب کردن شکم و پهلو را در بره‌ی سلامتی‌ خود بگنجانید با این نوشته همراه شوید و با به کار گرفتن نکات آن که همگی از تحقیقات علمی به دست آمده‌اند هوشمندانه به جنگ چربی‌های شکمی بروید و سایز شکم خود را کاهش دهید.

واقعیت این است که اضافه وزن داشتن الزاما معادل با بیماری نیست. در حقیقت آدم‌های دارای اضافه وزن فراوانی هستند که در کمال سلامت به سر می‌برند؛ به عکس بسیاری از آدم‌هایی که وزن معمولی دارند به مشکلات متابولیکیِ (سوخت‌و‌ساز) مرتبط با چاقی دچارند. این مسئله به این خاطر است که چربی زیر پوست، حداقل از منظر سلامتی، مشکل مهمی نیست و جنبه‌ی زیبایی آن مشکل آفرین است. اما چربی انباشته در حفره‌ی شکم یا همان چربی شکمی است که بزرگ‌ترین مشکلات سلامتی را برای ما به وجود می‌آورد.

چربی شکم را معمولا با اندازه‌گیری دور کمر می‌سنجند. این کار را می‌توانید با متر نواری در خانه انجام بدهید. دور کمر بیش از ۱۲۰ سانتی‌متر در مردان و از ۸۸ سانتی‌متر در زنان به عنوان چاقیِ شکمی شناخته می‌شود.

روش‌های ثابت‌شده‌ای برای کاهش چربی وجود دارد که چربی‌های شکمی را از بخش‌های دیگر بدن هدف قرار می‌دهند این روش‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

شکرهای افزوده را می‌توان شکر پنهان ید زیرا گاهی نمی‌دانیم در خوراکی‌هایی که می‌خوریم تا چه اندازه شکر وجود دارد. شکر ماده‌ای بسیار ناسالم است. مطالعات نشان می‌دهند مصرف خوراکی‌های حاوی شکر اثر مخرب خاصی روی سلامت متابولیکی بدن می‌گذارد.

نیمی از شکر را گلوکز و نیمی دیگر را فروکتوز تشکیل می‌دهد. در حالی که تمام سلول‌ها قادرند گلوکز را تجزیه کنند و به مصرف برسانند فروکتوز روند دیگری را در بدن طی می‌کند. تنها اندامی که می‌تواند شکر را مصرف کند کبد است زیرا تنها کبد انتقال‌دهنده‌ی لازم را برای این کار در اختیار دارد. زمانی که شکر تصفیه‌شده می‌خورید کبدتان را در فروکتوز غرق می‌کنید و کبد این مقدار اضافه را تماما به چربی تبدیل می‌کند.

مطالعات فراوانی نشان داده‌اند که شکر زیاد، معمولا به دلیل مقدار زیاد فروکتوز، می‌تواند به افزایش تجمع چربی در شکم منجر شود. برخی حدس می‌زنند این مکانیسم عامل اثرات مضر شکر روی سلامتی است. شکر، چربی شکم و کبد را افزایش می‌دهد که به مقاومت انسولینی و مشکلات متابولیکی فراوان دیگر می‌انجامد.

در این میان مصرف شکر به صورت مایع حتی بدتر است. مغز کالری‌های دریافتی مایعات را مانند کالری‌ مواد جامد ثبت نمی‌کند، بنابراین وقتی نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر می‌نوشید، در مجموع کالری بیشتری وارد بدن‌تان می‌کنید.

مطالعات نشان داده است که به ازای مصرف روزانه یک سهم (serving) نوشیدنی‌های حاوی شکر، خطر چاقی در کودکان تا ٪۶۰ افزایش می‌یابد.

تصمیم بگیرید که شکر را در رژیم روزانه‌ی خود به حداقل برسانید و نوشیدنی‌های شیرین را مطلقا مصرف نکنید.

این نوشیدنی‌ها شامل انواع نوشابه‌های شیرین شده با شکر، آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های ورزشی پُرشکر می‌شود.

به یاد داشته باشید که هیچ یک از توصیه‌های بالا درباره‌ی میوه‌های کامل که خوراکی‌هایی بسیار سالم و سرشار از فیبر هستند صادق نیست. فیبرِ میوه‌ها اثر منفی فروکتوز آنها را تخفیف می‌دهد. مقدار فروکتوزی که از میوه‌ها به بدن می‌رسد در برابر مقداری که در یک رژیم مملو از مواد شیرین مصرف می‌شود ناچیز است.

اگر قصد دارید مصرف شکر را محدود کنید باید به برچسب خوراکی‌هایی که می‌خرید دقت کنید. بسیاری از موادی که در فروشگاه‌ها وجود دارد حاوی مقادیر بالای شکر هستند که معمولا آنها را نادیده می‌گیریم.

نکته‌ی مهم: مصرف بیش از اندازه‌ی شکر، به خصوص نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه‌ها، ممکن است محرک عمده‌ی تجمعِ چربی در شکم باشند.

مصرف مقدار بیشتری پروتئین می‌تواند یک استراتژی عالی بلند‌مدت برای کاهش چربی شکم باشد. وقتی صحبت از کاهش وزن در میان است پروتئین مهم‌ترین درشت‌مغذی (macronutrient) به حساب می‌آید. تحقیقات نشان می‌دهد پروتئین هوس‌های غذایی را تا ۶۰٪ درصد کاهش می‌دهد، متابولیسم را به اندازه‌ی ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز بالا می‌برد و به شما کمک می‌کند که ۴۴۱ کالری در روز کمتر مصرف کنید.

اگر قصد کاهش وزن دارید، احتمالا یگانه تغییر رژیم غذایی که بیشترین کارآمدی را برایتان به دنبال خواهد داشت این است که به رژیم‌تان مواد پروتئینی اضافه کنید. برخی شواهد نشان می‌دهد که پروتئین مشخصا در مقابله با چربی‌های شکم کارساز است. در یک تحقیق معلوم شد مقدار و کیفیت پروتئین مصرفی نسبت عکس با چربی‌های شکم دارد. به این معنا که افرادی که پروتئین بهتر و با کیفیت‌تری مصرف می‌کنند چربی شکمی بسیار کمتری دارند. تحقیق دیگری در دانمارک ارتباط مصرف پروتئین را با کاهش معنی‌دار خطر بروز چربی‌های شکمی در یک دوره‌ی ۵ ساله تصدیق کرد. این تحقیق همچنین نشان داد کربوهیدرات‌های فرآوری شده و روغن‌ها با افزایش چربی شکم مرتبط هستند در مقابل سبزیجات و میوه‌ها با کاهش میزان این چربی‌ها ارتباط دارند.

در بسیاری از مطالعاتی که پروتئین را برای کاهش چربی‌های شکم مفید دانسته‌اند ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری روزانه از پروتئین تأمین شده است. این مقدار پروتئینی است که باید در رژیم‌تان به آن برسید تا نتایج بالا را تکرار کنید. پس تلاش کنید مصرف غذاهای با پروتئین‌ بالا مانند تخم‌مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، حبوبات، مغزها، گوشت، محصولات لبنی و برخی از دانه‌های کامل را در بره‌ غذایی‌تان افزایش بدهید.

اگر برای دریافت پروتئین از رژیم غذایی خود مشکل دارید استفاده از یک مکمل پروتئینی باکیفیت مانند پروتئین وِی (whey protein) راهی سالم و آسان برای افزایش میزان پروتئین دریافتی شماست.

اگر از رژیم گیاه‌خواری پیروی می‌کنید درباره‌ی اینکه چگونه می‌توانید پروتئین دریافتی خود را بالا ببرید این مقاله‌ی چطور را مطالعه کنید.

نکته‌ی اضافی: سعی کنید غذای خود را با روغن نارگیل بپزید. برخی شواهد نشان می‌دهند که مصرف ۳۰‌mL (حدود دو قاشق سوپ‌خوری) روغن نارگیل در روز چربی شکمی را به مقدار کمی کاهش می‌دهد.

نکته‌ی مهم: خوردن پروتئین کافی راهی بسیار مؤثر در کاهش وزن است. برخی مطالعات تأیید می‌کنند که مصرف پروتئین خصوصا در برابر تجمع چربی شکم مؤثر است.

محدودیت کربوهیدرات راه بسیار مؤثری برای آب کردن پهلو و شکم است. تحقیقات نشان می‌دهند زمانی که افراد کربوهیدرات مصرفی‌شان را محدود می‌کنند، اشتهایشان کاهش می‌یابد و وزن کم می‌کنند. بیش از بیست تحقیق علمی نشان داده‌اند که در رژیم‌های کم‌‌کربوهیدرات ۲ تا ۳ بار از رژیم‌های کم‌چربی وزن کم می‌شود. حتی در شرایطی که گروه افراد با رژیم کم‌کربوهیدرات در مقدارِ مصرفِ کالری آزاد بودند و افراد گروه رژیم کم‌چربی تحت محدودیت کالری و گرسنگی قرار داشتند هم این نتایج صحت داشت.

علاوه براین، رژیم‌های کم‌کربوهیدرات آب بدن را به سرعت کم می‌کنند، که افراد می‌توانند نتایج آن را تقریبا بلافاصله ببینند. تفاوت زیادی روی ترازو در عرض چند روز دیده می‌شود. همچنین در تحقیقاتی که رژیم‌های کم کربوهیدرات را با رژیم‌های کم‌چربی مقایسه کرده‌اند رژیم‌های کم‌کربوهیدرات به طور خاص چربی‌های شکم، کبد و اطراف اندام‌های داخلی را هدف گرفته‌اند. این یعنی به طور خاص در رژیم کم‌کربوهیدرات میزان زیادی از چربی‌ای که بدن از دست می‌دهد از نوع چربی خطرناک و مولد بیماری در ناحیه‌ی شکمی است.

تنها اجتناب از کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده (نان سفید، ماکارونی و)، به خصوص اگر مقدار پروتئین مصرفی‌تان را بالا نگه دارید برای این منظور کفایت می‌کند.

اما اگر قصد کاهش سریع وزن دارید (که متخصصان این کار را توصیه نمی‌کنند) می‌توانید میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه‌تان را به ۵۰ گرم برسانید. این کار بدن را در حالت کتوزیس (ketosis) قرار می‌دهد که طی آن اشتها کاهش می‌یابد و بدن برای دست‌یابی به انرژی عمدتا به سراغ سوزاندن چربی‌ها می‌رود.

البته رژیم کم‌‌کربوهیدرات در کنار کمک به کاهش وزن می‌تواند فواید دیگری نیز داشته باشد. این رژیم می‌تواند در دیابت نوع ۲ نجات‌دهنده‌ی زندگی فرد باشد.

نکته مهم: تحقیقات نشان می‌دهند رژیم کم‌کربوهیدرات به خصوص برای خلاص شدن از چربی‌های ناحیه شکمی، اطراف اندام‌های داخلی و درون کبد مؤثر است.

فیبرهای غذایی اساسا مواد غیرقابل هضم گیاهی هستند. اغلب ادعا می‌شود که مصرف مقادیر زیاد فیبر به کاهش وزن کمک می‌کند. این مطلب گرچه صحیح است اما باید دقت کرد که همه‌ی فیبرها یکسان نیستند. به نظر می‌رسد نوع فیبر محلول در آب و چسبنده (viscous) است که به کم کردن وزن کمک می‌کند. این فیبرها با آب ترکیب می‌شوند و ماده‌ی ژل‌مانند ضخیمی را شکل می‌دهند که روی سطح روده قرار می‌گیرند.

این ژل می‌تواند سرعت حرکت غذا را در طول مسیر گوارشی به میزان زیادی آهسته کند که هضم و جذب مواد مغذی در زمان طولانی‌تری اتفاق بیفتند. نتیجه‌ی نهایی این مسئله احساس سیری طولانی‌تر و کاهش اشتهاست.

یک مطالعه‌ی مروری نشان داد افزودن ۱۴ گرم فیبر روزانه به رژیم غذایی با کاهش ۱۰٪ در مصرف کالری و کاهش وزنی معادل با دو کیلو در بازه‌ی زمانی ۴ ماهه مرتبط است. در یک تحقیق ۵ ساله مشخص شد بین خوردن روزانه ۱۰ گرم فیبر محلول با کاهش ۳.۷٪ درصدیِ چربیِ حفره‌ی شکمی ارتباط وجود دارد. در این تحقیق ارتباطی بین خوردن فیبر با کاهش چربیِ زیرپوستی پیدا نشد. معنی این تحقیقات این است که فیبر محلول می‌تواند در کاهش چربی‌های مضر شکم مفید باشد.

دارو برای لاغر شدن شکم و پهلو

بهترین راه افزایش میزان فیبر مصرفی استفاده‌ی از سبزیجات و میوه‌هاست. سبزیجات و همچنین برخی غلات مانند جو دوسر منبع مناسبی برای تأمین فیبر هستند. همچنین می‌توانید از مکمل‌های فیبر محلول در آب مانند گلوکومان‌ها (Glucomannan) استفاده کنید. این فیبر چسبناک‌ترین فیبر غذایی موجود است و در مطالعات بسیاری اثر کاهش وزن آن مشاهده شده است.

نکته‌ی مهم: شواهدی وجود دارد که فیبرهای محلول در آب می‌توانند چربی‌های شکم را کاهش دهند که این خود به ارتقای سلامت متابولیکی بدن می‌انجامد.

برای اهمیت ورزش دلایل مختلفی وجود دارد. ورزش یکی از بهترین کارهایی است که اگر بخواهید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید و از بیماری‌ها دوری کنید می‌توانید انجام بدهید. برشمردن تمام فواید ورزش برای سلامتی خارج از حوصله‌ی این نوشته است، اما باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد ورزش در آب کردن شکم و پهلو مؤثر است.

دقت کنید که در اینجا از ورزش‌های مخصوص ناحیه‌ی شکم صحبت نمی‌کنیم. کاهش چربی موضعی (به معنی کم کردن چربی در یک نقطه از بدن) ممکن نیست و انجام دراز‌ونشست‌های بی‌وقفه به شما کمک نمی‌کند چربی شکم‌تان را آب کنید.

در یک تحقیق مشخص شد با انجام ۶ هفته‌ای ورزش‌های شکمی هیچ اثر قابل اعتنایی در اندازه‌ی دور کمر و مقدار چربی حفره‌ی شکمی ایجاد نمی‌شود که با اندازه‌گیری مشخص و قابل بیان باشد. اما می‌توان گفت انواع دیگری از ورزش‌ها می‌توانند بسیار مؤثر باشند. مطالعات بسیاری نشان می‌دهند ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی و دویدن موجب کاهش عمده‌ی چربی شکمی می‌شوند. برای اینگونه ورزش‌های هوازی فقط نیاز به دارید. مطالعه‌ی دیگری نشان می‌دهد ورزش به طور کامل از تجمع مجدد چربی شکمیِ کاهش یافته بعد از کاهش وزن جلوگیری می‌کند. این یافته اهمیت ورزش را در دوره‌ی حفظ وزنِ کاهش یافته روشن می‌کند. ورزش همچنین به کاهش التهاب، سطوح قند خون و تمام مشکلات متابولیکی مرتبط با چاقی شکمی منجر می‌شود.
نکته‌ی مهم: ورزش می‌تواند برای کاهش چربی شکمی بسیار مفید باشد. علاوه بر این فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

آنچه می‌خورید اهمیت دارد. این را تقریبا همه می‌دانیم. گرچه جای تعجب است که اغلب افراد از آنچه می‌خورند اطلاعات زیادی ندارند. مردم فکر می‌کنند دارند از رژیم «پُر پروتئین»، «کم‌کربوهیدرات» یا امثال اینها استفاده می‌کنند اما میزان پروتئین یا کربوهیدرات مورد نیازشان را بیش‌تر یا کمتر از حد لازم تخمین می‌زنند.

فکر می‌کنم برای هر فردی که می‌خواهد رژیم غذایی بهینه‌ای داشته باشد، توجه دقیق به خوراکی‌هایی که می‌خورد برای مدتی ضرورت دارد. منظورمان این نیست که تمام عمر پیمانه‌پیمانه و با شمردن کالری‌ها غذا بخورید، اما انجام گاه‌به‌گاه این کار به مدت چند روز، به شما کمک می‌کند مواردی را که نیاز به تغییر دارند پیدا کنید. اگر می‌خواهید مصرف پروتئین خود را، همان‌طور که بالاتر گفته شد، به ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری روزانه‌تان برسانید. خوردنِ غذاهای سرشار از پروتئین کافی نیست. بلکه در حقیقت باید آن را اندازه‌ بگیرید و تعدیل و تنظیم لازم را انجام بدهید تا به هدف دست پیدا کنید.

برای این کار باید بدانید بسته به هدف‌تان چه مقدار کالری لازم دارید و هر خوراکی چه مقدار کالری دارد. مقدار کالری مواد غذایی و اطلاعات تغذیه‌ای مربوط را می‌توانید با استفاده از اپ‌های محاسبه‌ی کالری به‌دست آورید. علاوه بر این برخی از این بره‌ها می‌توانند بر اساس سن، جنسیت، قد، وزن و سبک زندگی شما، میزان کالری مورد نیازتان را برای حفظ وزن فعلی یا کاهش وزن به روش علمی محاسبه کنند.

وقتی برای مدتی اطلاعات تغذیه‌ای و کالری‌های مصرفی خود را ثبت و ضبط کنید آنچه را که نیاز به تغییر دارد پیدا می‌کنید. این کار را هر چند ماه یک‌بار به مدت چند روز انجام دهید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

نویسنده و عضو تیم تحریریه چطور

از افاضات شیخ ما این است
شیره را خورد و گفت شیرین است.
یکسری بدیهیات رو تکرار کردین همین

برخی از تحقیقات موجود در این مقاله تازه انجام شدن و این مطلب رو می‌رسونه که بدیهیات نبودن و نیاز به پژوهش داشتن. نظر شخصی من اینه که اگر این به قول شما بدیهیات رو کسی بدونه و اجرا کنه دیگه روی این دست مطالب کلیک نمی‌کنه.

اطلاعات ورزشی شما کاملا غلط بود چون من با ورزش درازنشست کل شکم و پهلوهامو در مدت خیلی محدود آب کردم

متأسفم که بگم متخصصان ورزشی با شما مخالفن. از نظر اونها آب کردن چربی در یک موضع خاص با ورزش دادن اون موضع اتلاف وقته. اگر ورزشتون رو محدود به دراز و نشست نمی‌کردید از اینی که می‌گید سریع‌تر به نتیجه می‌رسیدین.

سلام و وقت بخیر
بابت مطالب ارزنده ای که با عموم به اشتراک گذاشتید واقعا متشکرم و باید بگم که خیلی مفید بود و بنده نهایت استفاده رو بردم و از زمانی که صرف خوندنش کردم کاملا راضی ام
البته کوچکتر از اون هستم که بخوام انتقاد یا پیشنهادی بدم ولی بنده این رو به همراه داره که اگر در کنار توضیحاتی که در رژیم های غدایی اعمال کردین چندتا غذا رو ببرین که مخاطب به اون نتیجه ای که در کشاکش جستجوش بوده برسه رضایتمندی بیشتری رو به ارمغان میاره
چونکه کسانی که مطالب باب چربی سوزی رو میخونن افراد عادی با هر مشغله ای هستندوصرفا جهت راهی برای خلاص شدن از چربیند و کمتر افرادی که اطلاعات غذایی بالایی دارند در پی جستجوی چنین مطالبی هستند
مثلا برای کربوهیدرات ماکارونی رو بردید. اگر امکانش هست ، این نوع شرح دادن هارو کنید تا خواننده مستقیما خودش رو در معرض کنترل غذایی قرار بده.
بطور نمونه خوراکی های پروتین دار رو شرح بدید{ گوشتها: گوشت مرغ قسمت سینه} یا عسل یا .
از زیاده روی که دربحث داشتم مستقیما پوزش میطلبم
قبلا از مطالب کلیدی و مفیدتون نهایت تشکر و سپاس گذاری را داشته و داریم

ممنون از وقتی که گذاشتین و نظر ارزشمندتون رو برامون نوشتین. به نظر من که این مقاله رو ترجمه کردم مثال‌های مناسب هر کدوم از موارد در متن مقاله و همین‌طور در عکس‌ها اومده.
در این نوشته قصد یاد دادن ماهی‌گیریه، و نه دادن ماهی و اطلاعاتی رو در اختیار فرد قرار می‌ده که بتونه رژیم غذاییش رو هوشمندانه‌تر انتخاب کنه و به یک صاحب‌نظر تبدیل بشه به جای اینکه یه برگه کاغذ از چیزهایی که باید بخوره یا نخوره با خودش داشته باشه.
چون تمرکز اصلی این نوشته روی چنین اطلاعاتیه دیگه عملا فرصتی برای ریز شدن روی نمونه‌های عینی نبوده، و در یک نوشته آوردن همه‌ی اطلاعات غیرممکنه.
بازم ممنون که همراه ما هستین و امیدوارم که همچنان از صرف وقت در چطور راضی باشین

درود بر همه دوستان:
هر که می خواهد شکم آب کند یا لاغر بشود و بماند از دوچیز پرهیز کند
۱_ یخچال و خوراکی های یخچالی.
۲_ خودرو موتوری.
مشتری گذری شما: سهراب افشار

تناسب اندام

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

متابولیسم چیست؛ ۳ روش افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

آلرژی چیست؟ عوامل، علائم و راه‌های درمان

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *