دارو برای زخم دهان و لثه

خواص دارویی و گیاهی

زخم های شانکر که زخم های دهانی و یا آفت های دهان نیز یده می شوند , روی لثه , قسمت های داخلی گونه ها و لب ها ( هر جا داخل دهان ) ایجاد می شوند . و درحالیکه آزار دهنده و شایع می باشند , معمولا در عرض یک یا دو هفته بهبود می یابند . این زخم ها نباید با زخم های هرپس اشتباه گرفته شوند . زخم های هرپس ,خارج دهان ایجاد می شوند .در اینجا راه حل هایی برای درمان این زخم های آزار دهنده بیان می کنیم :
بخش اول : جلوگیری از ایجاد شانکر :

۱.جلوی علت را بگیرید .فاکتورهای زیادی از عوامل ایجاد کننده شانکر هستند .اگر در دهان چندین شانکر دارید یا بطور مرتب دچار آن میشوید به این نکات توجه فرمایید :

 

دندانهای خود را با ملایمت مسواک بزنید و حتما از مسواک نرم استفاده کنید. هر روز از نخ دندان استفاده کنید .

خمیر دندان خود را عوض کنید . خمیردندان ها و دهانشویه هایی که حاوی سدیم لوریل سولفات هستند می توانند باعث ایجاد شانکر شوند .

دارو برای زخم دهان و لثه

ریلکس باشید. عده ای تحت فشار های اضطرابی دچار شانکر می شوند .مثل آکنه و اگزما , شانکرها هم با استرس بدتر می شوند .

۲. به رژیم غذایی خود توجه کنید .رژیم غذای می تواند اثرات مختلف مفید و تعیین کننده ای داشته باشند .

از خوردن غذاهای تند و اسیدی که باعث تحریک زخم ها می شوند خودداری کنید . از نوشابه های گاز دار و فلفل دوری کنید .میوه ها و سبزیجات مثل لیمو , پرتقال , آناناس , سیب , انجیر , گوجه فرنگی و توت فرنگی میتوانند باعث ایجاد زخم های شانکر شوند .ویتامین B12 , زینک , آهن , و فولیک اسید یا انواع مکمل ها را مصرف کنید .

 

۳. تا حد امکان از تحریک مخاط داخل دهان خودداری کنید . گاهی شانکرها بعد از ایجاد بریدگی و آسیب ایجاد می شوند .

اگر اورتودونسی کرده اید , محل هایی که به داخل پوست فرو میشوند را کاهش دهید . حتما با اورتودونتیست خود در مورد گوشه های تیز یا سیم هایی که دهان شما را زخم میکنند صحبت کنید .. درخواست موم مراقبت کننده از دهان بکنید که جلوی زخم شدن دهان را بگیرد .
دندان های مصنوعی هم ممکن است دهان را زخم کنند .حتما راجع به آن با دندانپزشک خود صحبت کنید .

 

۴. شرایط پزشکی خود را چک کنید و بیماریهایی که باعث ایجاد زخم های دهان میشوند را درمان کنید .شانکر های ساده که شایع هستند و سالی سه یا چهار بار در دهان ایجاد می شوند و ظرف یک هفته بهبود می یابند , احتمالا به دلایل بیماری های دیگر ایجاد نمی شوند.اما اگر تکرار شوند و یا مدت طولانی در دهان باقی می مانند ممکن است مرتبط با بیماری خاصی باشند.
اشخاصی که سیستم ایمنی ضعیف دارند در ریسک بالاتری برای ایجاد زخم های شانکر هستند .
افرادی که بیماریهای گوارشی دارند مثل سلیاک و بیماری کرون , در معرض ایجاد زخم های شانکر پیچیده تری قرار دارند .

 

بخش دوم : درمان شانکر ها با درمان های خانگی

و یا یک قاشق چایخوری جوش شیرین با مقداری آب گرم مخلوط کنید و در دهان بگردانید .
میتوانید خمیری از جوش شیرین و آب تهیه کنید ( آب و جوش شیرین به مقدار برابر ) . و آنرا روی زخم قرار دهید و اجازه دهید خشک شود .
آب نمک و جوش شیرین هردو مقدار اسیدیته و باکتری های دهان را کاهش می دهند و از این جهت برای بهبود زخم ها مفید هستند .

 

مقداری از آنرا با مقدار مساوی آب معمولی مخلوط کنید و با گوش پاک کن روی زخم بمالید ولی هرگز قورت ندهید .
هیدروژن پراکسید یک ضدعفونی کننده است که مقدار باکتری های دهان را کاهش می دهد و به بهبود شانکر کمک می کند.
اگر این کار را روزی دوبار تکرار کنید ظرف ۳-۲ روز زخم بهبود خواهد یافت .

یک قسمت دیفن هیدرامین با یک قسمت ضد اسید مثل Maalox یا Kaopectate مخلوط کنید . دهان خود را با این مخلوط بشویید .

 

بخش سوم : چه زمانی به پزشک مراجعه کنید :

 

بخش چهارم : درمان زخم های شانکر با درمان های دارویی

 

دگزامتازون : یک شوینده استروئیدی است که درد و التهاب را کاهش می دهد و احتمال ایجاد دوباره را کم می کند .
تتراسایکلین : آنتی بیوتیکی است که در موارد بسیاری استفاده می شود . و زخم های شما را به سرعت بهبود می بخشد . اما ممکن است دهان شما به قارچ که برفک یده میشود را حساس کند . برفک دهان نوعی عفونت قارچی است که در غشاء موکوس دهان ایجاد میشود .

پماد های موضعی مثل بنزوکائین (( Anbesol flucinonide, Amlexanox , مثل lidex , vanos می توانند درد را کاهش و سرعت بهبودی آنرا تسریع بخشند . پزشکان معمولا استفاده از پمادها را روزی ۴-۲ بار پیشنهاد می کنند .
دیگر داروهای دهانی که صرفا برای شانکر نیستند اما به بهبود آن کمک می کنند .cimetidine ( tagmet) و colchicine , داروهای نقرس , گاهی در درمان شانکر مفیدند .
داروهای دهانی استروئیدی هم اگر شانکر به دیگر داروها پاسخ نداد استفاده می شوند .
اما علت اصلی ایجاد زخم های شانکر هنوز علوم است.

 

با عرض سلام ووقت بخیر . من ضمن تشکری از مطالب عالی تان میخواستم بگویم که در کانال رسمی شما درتلگرام هم عضو استم وخیلی هم استفاده کردم ومیبینم که هرروزه از اعضای کانال کاسته میشه که دلیلش را هم پیام های بازرگانی بی ربط ازکانال های مزخرف وارجاع دادن های نادرستی که دراین اواخر درکانال اوج گرفته میدانم . باتشکر

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

دارو برای زخم دهان و لثه

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

بیماری کهیر یا اورتیکاریا، یک واکنش پوستی است که موجب ورم های خارش دار پوست می شود. اندازه این ورم

در میان راه ها و محصولاتی که به منظور بهبود ظاهر و وضعیت موهای شما به کار گرفته می شوند،

مو در هر بخشی از پوست انسان به استثنای کف دست ها و پاها رشد می کند، اما برخی از

وقتی برای خرید ضد آفتاب می روید، ممکن است کمی آشفته شوید. در بازار لوسیون های ضد آفتاب، اسپری های ضد

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

آفت دهان مشکلی است که ممکن است منشأ ارثی داشته باشد یا توسط یک عامل محیطی مشترک مثل یک نوع ماده‌ی غذایی خاص و آلرژی‌زا بروز کند. شاید خیلی‌ از ما این موضوع را ندانیم، اما متأسفانه زنان در طول عمرشان از مردان دچار آفت دهان می‌شوند. چه خوش‌مان بیاید یا نه آفت دهانی، عارضه‌ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود.

دارو برای زخم دهان و لثه

آیا می‌دانید دقیقا چه عاملی باعث بروز آفت دهان می‌شود یا چه درمانی می‌تواند برای آن مفید باشد؟ شاید جواب این سؤال‌ها را ندانید. راهکارهایی وجود دارد که اگر دچار آفت دهانی شدید، از آنها در جهت بهبود سریع‌تر این نوع زخم‌ها استفاده کنید. راه‌های متعددی برای درمان آفت دهان وجود دارد که در ادامه‌ی این نوشته به آنها خواهیم پرداخت.

آفت دهانی در‌واقع زخمی سطحی، کوچک و خوش‌خیم است که معمولا در بافت نرم داخل دهان یا لب‌ها، زیر زبان و روی غشاء لثه‌ ایجاد می‌شود. آفت دهان را زخم آفتی هم می‌گویند. اغلب اندازه‌ی این نوع زخم از یک سانتی‌متر تجاوز نمی‌کند.

آفت دهان معمولا زخمی گرد یا بیضی شکل، سفید یا زرد‌رنگ است که دورتادور آن قرمز شده باشد. ممکن است مدت کوتاهی پیش از آنکه دچار آفت دهانی شوید، محیط دهان‌تان دچار سوزش یا خارش شود. از طرفی، باید بدانید که آفت دهانی برخلاف تاول‌هایی که در اثر تب شدید در دهان ایجاد می‌شود یا زخم‌های با منشاء سرماخوردگی مثل تبخال، هرگز خارج از دهان ایجاد نشده و به هیچ‌وجه مسری نیستند. با این‌حال، این نوع زخم می‌تواند بسیار دردناک باشد یا بسوزد؛ به‌ویژه هنگام غذاخوردن یا صحبت‌کردن.

به‌طور کلی سندرم آفت دهان ممکن است علائم رایجی مانند موارد زیر را نیز داشته باشد:

علت دقیق به‌وجود‌آمدن آفت دهان، هنوز به‌درستی شناخته نشده است، اما آنچه مشخص است این است که عوامل متعددی می‌تواند باعث بروز آفت دهان شود. گازگرفتن ناگهانی لب یا گونه از داخل، حساسیت غذایی (غذاهای تند، اسیدی یا حاوی گلوتن)، تمیزکردن بیش‌از‌حد معمول دندان‌ها، آسیب هنگام درمان‌های دهان و دندان، استفاده از خمیردندان‌ یا دهان‌شویه‌های دارای لوریل سولفات سدیم، استرس، تغییرات هورمونی یا وجود باکتری موسوم به «هلی‌کوباکتر پیلوری» (همان باکتری که عامل زخم‌های پپتیک است)، همه‌ی اینها می‌توانند باعث ایجاد آفت دهانی شوند. از طرفی اعتقاد بر این است که کمبود ویتامین‌های گروه B، روی، فولات (اسیدفولیک) و آهن می‌توانند به ایجاد و پیشرفت آفت دهان کمک کند.

همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، اغلب آفت‌های دهانی بسیار کوچک هستند و معمولا خودبه‌خود در عرض یک یا دو هفته برطرف می‌شوند، اما حتی آفت‌های دهانی بسیار کوچک هم معمولا هفت تا ده روز طول می‌کشد تا از بین بروند و دردشان در تمام این مدت فرد مبتلا را آزار خواهد داد.

خوشبختانه روش‌های طبیعی زیادی برای کاهش درد آفت دهان و بهبود سریع‌تر آن وجود دارد. ما سعی می‌کنیم این روش‌های درمانی طبیعی و خانگی را به شما معرفی کنیم:

وقتی دچار آفت دهان می‌شوید، مکیدن مکعب‌های کوچک یخ باعث تسکین و کاهش سوزش و التهاب زخم می‌شود. سردی یخ، جریان خون‌رسانی به آفت دهان را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه درد و تورم آفت هم کمتر می‌شود.

غذاهای سفت و خشک (مثل نان تست یا ته‌دیگ‌های سفت) که ممکن است دهان‌تان را زخم کند، غذاهای تند و تحریک‌کننده و موادغذایی اسیدی (مثل آب‌پرتقال) که التهاب را می‌کند، نخورید. مصرف هرکدام از این نوع مواد‌غذایی می‌تواند باعث شود آفت دهانی دردناکی را تجربه کنید.

بر‌اساس مطالعات انجام شده، مصرف مکمل زیرزبانی ویتامین B۱۲، حتی در افرادی که با کمبود این ویتامین مواجه نیستند، مانع از بازگشت مجدد آفت دهانی می‌شود. مقدار ۱۰۰۰میکروگرم (۱میلی‌گرم) ویتامین B۱۲ که دوبار در روز به مدت ۶ماه مصرف شود، مفید بوده است.

از طرفی، مصرف مکمل‌های گروه ویتامین B؛ ۳۰۰میلی‌گرم ویتامین B۱؛ ۲۰میلی‌گرم ویتامین B۲؛ ۱۵۰میلی‌گرم ویتامین B۶ نیز به‌خصوص در افرادی که با کمبود ویتامین (B۱) مواجه هستند، می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ زیرا کمبود این ویتامین با خطر افزایش ابتلا به آفت دهان مرتبط است.

در‌صورت تشخیص کمبود آهن در رژیم‌غذایی فرد، مصرف این مکمل‌ها با نظر پزشک، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

مصرف ماست پروبیوتیک با کیفیت، برای آفت‌ دهان بسیار مفید است. پروبیوتیک مانند یک صافی عمل می‌کند و فقط به باکتری‌های مناسب اجازه‌ی حضور در دهان می‌دهد. این‌کار باعث آرام‌ترشدن زخم و بهبود آفت دهان می‌شود. از‌طرفی، نرمی و خنکی ماست به کمتر‌شدن درد ناشی از آفت کمک می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که دچار آفت دهان بوده و روزی ۴بار از دهانشویه‌ی شیرین‌بیان استفاده کرده‌اند، درد کمتری را تجربه می‌کنند. تقریبا بین ۵۰ تا ۷۵ درصد این افراد همان روز اول علائم بهبودی را مشاهده کرده‌اند و طی سه روز بعد تقریبا بهیود کامل یافته‌اند. برای تهیه‌ی این دهانشویه، نصف قاشق چای‌خوری عصاره‌ی شیرین‌بیان را با ۱/۴ فنجان آب گرم مخلوط کرده و ۴ مرتبه در روز دهان‌تان را با این دهانشویه بشویید. خوردن یک تا دو عدد قرص شیرین‌بیان ۲۰۰ میلی‌گرمی در روز، به کاهش درد کمک می‌کند. از چای کیسه‌ای شیرین‌بیان که در بازار موجود است، استفاده کنید. یک چای کیسه‌ای شیرین‌بیان را ۱۰ دقیقه روی آفت دهان قرار دهید، حتما نتیجه‌ی مثبتی خواهید گرفت.

سرکه‌ی سیب و آب گرم را با هم مخلوط کنید و از آن به‌عنوان یک دهانشویه‌ی روزانه برای ناپدید‌شدن آفت دهان بهره‌مند شوید. سرکه‌ی سیب حاوی اسید استیک است که می‌تواند باکتری‌های خطرناک و بد را از بین ببرد و درعین‌حال رشد باکتری‌های مفید و خوب را افزایش دهد. این دهانشویه‌ی کاملا دردسترس، به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی می‌تواند برای آفت دهان بسیار پرکاربرد باشد.

نگران نباشید هر چند آب اکسیژنه و به‌کاربردن آن در محیط دهان ممکن است، شما را بترساند، اما اگر آب‌اکسیژنه و آب را با هم مخلوط کنید و با یک گوش‌پاک‌کن این محلول را روی آفت دهان بمالید، بسیار مفید است. اگر ۱/۴فنجان آب‌اکسیژنه، ۱/۴فنجان آب، ۱قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید، محلولی که به‌دست می‌آید یک دهانشویه‌ی قوی‌تر برای بهبود آفت دهان خواهد بود. دقت کنید که تا یک‌ ساعت بعد از استفاده از این محلول برای آنکه جواب بهتری بگیرید و همچنین مشکلی هم نداشته باشید، چیزی نخورید و ننوشید.

یکی از بهترین گیاهانی که می‌توانید برای تسکین درد آفت دهان از آن استفاده کنید، چای سیاه است. پس اگر دچار آفت دهان شدید، چای کیسه‌ای را مستقیم روی آفت دهان قرار دهید تا دردتان آرام شود. می‌توانید چای سرد‌شده را نیز به‌عنوان دهانشویه غرغره کنید. «تانن» موجود در چای تأثیر مثبتی برای التیام آفت دهان دارد.

با توجه به مواردی که درباره‌ی علل بروز آفت دهان پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ اگر جزو کسانی هستید که فکر می‌کنید زیاد دچار آفت دهان می‌شوید و دلیلش این است که بدن شما نمی‌تواند گلوتن را تحمل کند، بهتر از پزشک‌تان بخواهید برای شما تست بیماری سلیاک تجویز کند تا منشأ واقعی مشکل شما مشخص شود. اگر واقعا با گلوتن مشکل داشته باشید مصرف مواد غذایی فاقد گلوتن می‌تواند سیستم دفاعی بدن‌تان در برابر بروز آفت دهان را تقویت کند.

کمبود روی می‌تواند با آفت‌ دهان مرتبط باشد. بنابراین مصرف مکمل روی می‌تواند مشکل را حل کند. اما باید یادتان باشد؛ مصرف طولانی‌مدت قرص زینک باید حتما تحت نظر پزشک باشد.

آزمایشات اولیه‌ی انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد: مصرف روزانه‌ی مکمل‌های حاوی ۱۵۰ میلی‌گرم روی، تعداد دفعات آفت‌زدن را از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد کاهش می‌دهد. افراد مورد آزمایش قرار گرفته که دارای کمبود روی بودند، با انجام این تست پیشرفت قابل توجهی در بهبود آفت دهان تجربه کردند. مصرف یک مکمل روی خوب و با کیفیت یک یا دو بار در روز یکی از آسان‌ترین راه‌های کمک به بهبود آفت دهان محسوب می‌شود.

سعی کنید خمیردندان‌ها و دهانشویه‌های حاوی «سدیم لاریل سولفات» را به‌طور کامل کنار بگذارید. این نوع مواد به ایجاد و تکرار آفت دهان کمک می‌کند. در همین زمینه مطالعه‌ای در کشور نروژ انجام شده که نشان می‌دهد: «سدیم لاریل سولفات» اثراتی برلایه‌های اساسی غشاء داخلی دهان دارد که موجب شیوع مجدد آفت دهان در فرد مبتلا می‌شود.

از آنجا که جوش‌شیرین ماده‌ای قلیایی است، اسیدهایی را که باعث ایجاد درد و سوزش در هنگام آفت دهان می‌شوند، خنثی می‌کند. از طرفی،جوش‌شیرین با از بین‌بردن باکتری‌ها، موجب بهبود سریع‌تر آفت دهان می‌شود.

یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در نصف لیوان آب گرم حل کنید و دهان‌تان را با این محلول بشویید.

از آنجایی‌که ماده‌ی ژله‌ای درون برگ‌های آلوورا، به تسکین درد و بهبود زخم‌ها کمک می‌کند، به‌عنوان گیاه کمک‌های اولیه شناخته می‌شود. با یک گوش‌پاک‌کن آفت دهان و محیط اطراف آن را خشک کنید، سپس برگ آلوورا را برش داده و ژل آلوورا را مستقیما روی آفت دهان بگذارید و هر چندبار که لازم است این کار را تکرار کنید.

مقدار کمی از این مایع شیری رنگ، ملین و آنتی‌اسید را بردارید و دهان‌تان را با آن بشویید، آن وقت می‌بیند که چگونه خواص آنتی‌اکسیدانی منگنز، اسیدهایی را که دلیل سوزش آفت دهان هستند، خنثی می‌کند. حتی می‌توانید این ماده را مستقیم توسط یک گوش‌پاک‌کن ۳تا ۴ بار در روز روی آفت دهان بمالید. ترکیب دیگری که حتی می‌تواند تأثیر بیشتری هم داشته باشد، مخلوط یک قاشق چای‌خوری شیرمنیزیم و ماده‌ی ضدآلرژی «دیفن هیدرامین» است.

مریم‌گلی گیاهی است که ویروس و باکتری‌ها را می‌کشد و التهاب را کم می‌کند. دو قاشق چای‌خوری مریم‌گلیِ خشک را در یک فنجان آب‌جوش خیس کنید و بگذارید سرد شود. از این محلول می‌توانید به‌عنوان دهانشویه ۲تا ۳ بار در روز استفاده کنید. حواس‌تان باشد حتما محلول به خوبی آفت دهان را شستشو دهد.

استفاده از قرص‌ها‌یی جویدنی مثل «پپتو‌بیسمول» (بیسموت ساب سیترات Pepto-Bismol)، «تامس» (Tums) و «رولایدز» (Rolaids) چه زمانی که جویده شود و چه زمانی که روی آفت قرار می‌گیرد، تازمانی‌که کاملا حل شود، می‌تواند کمک‌کننده باشد. درد و سوزش آفت دهان ناشی از اسیدها و آنزیم‌های گوارشی است که روی بافت دهان تأثیر می‌گذارد، پس استفاده از این قرص‌ها‌ی آنتی اسیدی مؤثر است، البته باید توجه داشته باشید که میزان مصرف این داروها باید تحت نظر پزشک باشد.

این محلول ساده و در‌دسترس که بسیار پرکاربرد است، برای بهبود آفت دهان هم می‌تواند بسیار مؤثر باشد. ۳۰ ثانیه شستشوی دهان با محلول آب نمک با بالابردن غلظت کلرید سدیم و جمع‌کردن آب غشاء اطراف آفت دهان به بهبود آبسه‌ها و زخم‌های بازی مثل آفت دهان کمک می‌کند.

یک کپسول ویتامین E را باز کنید و مایع داخل آن را روی آفت دهان بگذارید. روغن حاوی ویتامین E مثل یک پوشش روی زخم را می‌پوشاند و مانع از عفونت آن می‌شود و این به روند بهبود و درمان سریع‌تر آفت دهانی کمک می‌کند.

دارو برای زخم دهان و لثه

دانشمندان معتقدند که به‌عنوان مثال «لسیین» که یک اسید‌آمینه است، برای درمان آفت دهان مورد نیاز است. یعنی اگر روزانه ۳ بار و هر بار ۵۰۰ میلی‌گرم «لسیین» مصرف کنید، دردتان بهبود می‌یابد و صد البته مصرف این ماده باید با تجویز پزشک باشد. ازسویی دیگر، ویتامین C هم یکی از آن مکمل‌هایی است که ممکن است در ترمیم غشاء مخاطی دهان مؤثر باشد. چون مصرف مواد خوراکی و مخصوصا میوه‌های حاوی این ویتامین، در بسیاری افراد آفت دهان را بهبود می‌دهد، بهتر است از مکمل این ویتامین استفاده کرد. پس با مشاوره‌ی پزشک، ۳بار در روز ۱۰۰۰میلی‌گرم مکمل ویتامین C مصرف کنید.

یادتان باشد درصورتی‌که آفت دهان شما با علائم بالینی مثل تب، اسهال، سردرد یا بثورات پوستی همراه بود یا حس کردید زخم‌های ناشی از آفت غیرمعمولی و بزرگ هستند و از دو هفته طول کشیده و به‌طور کامل خوب نشده است یا زیاد دچار آفت دهان می‌شوید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

تکرار دفعات آفت دهان به‌خصوص اگر قبل از به‌وجودآمدن آن دچار مشکل یا التهاب در دهان شوید، ممکن است دلایل دیگری داشته باشد که ممکن است خطرناک باشد. می‌توانید از دندانپزشک‌تان هم کمک بگیرید تا شاید اگر دندانی در دهان‌تان شکسته یا تیز است و دهان‌تان را زخم می‌کند آن‌ را معالجه کند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشه و فیلمه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

با سلام خدمت دوستان عزیز به نظر بنده بهترین درمان افت دهان کشیدن عنبر نسار ( اولاغ ماده ) است چون خودم تجربه کردم بعد از چند سال سرو کله زدن با این بیماری خودم کشف کردم و درمان شدم و یک روزه هم جواب گرفتم عنبر نسار را به سیگار پرکنید و یکی دو بار بکشید تمام آفت های دهان شما برطرف می شود. انشا ا..

سلام
من از ۳ هفته س زیر زبونم آفت زده
تقریبا نصف موارد بالا رو امتحان کردم اما بی فایده بوده
چیکار کنم؟
توروخدا راهنمایی کنید

سلام
سپاس از همراهی شما
معمولا باید از این راه کارها جواب مناسب رو بگیرید اما نکته مهم اینه که باید از خوردن مواد تحریک کننده مثل فلفل یا ادویه
هم اجتناب کنید از طرفی چون آفت دهان با ضعف سیستم ایمنی بدن ارتباط داره بهتره خودتون رو تقویت کنین تا مقاومت بدنتون بالا بره. در نهایت بهتره به پزشک مراجعه کنید چون درمان مناسب با تشخیص درست سریع تر جواب میده

به عنوان کسی که عمری با آفت دهان درگیر بودم باید بگم یکی از رایج ترین دلایل آفت که در این مقاله هم اشاره ای بهش نشده مشکلات گوارشی هست. خوردن غذاهای خشک، چرب، دیر هضم و پرخوری از عوامل به وجود آمدن آفت هست و با رفع این مشکلات، آفت هم ظرف مدت ۴۸ ساعت برطرف می شود.

آفت در واقع نوعی نشانه و زنگ خطر هست. یکی دیگر از نشانه های یبوست و مشکلات گوارشی، لایه سفید رنگ روی سطح زبان هست.

سلام
ممنونم از حسن توجه و انتقال تجربه تون. در مقاله به مشکلات روده اشاره شده که معمولا مرتبط با نوع تغذیه است و روده قسمتی از سیستم گوارشی است. از طرفی با توجه به درمان هایی مثل استفاده از آنتی اسیدها یا انواع ویتامین و شیر منیزیم مشخص است که آفت با مشکلات گوارشی مرتبط است.

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

مسیر یادگیری؛ ۴ مرحله‌ای که برای استادشدن در هر مهارتی طی می‌کنیم

زخم اثنی عشر؛ علائم،‌ دلایل،‌ راه‌های پیشگیری و درمان

کتاب صید قزل آلا در آمریکا؛ شاهکاری دیگر از نویسنده‌ٔ محبوب آمریکایی

انواع هوش‌ گاردنر؛ چرا نتایج تست هوش سنتی قابل اعتماد نیست؟

انواع سالاد که خود یک وعده غذایی کامل هستند

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

پنیر لبنه ، دارای طعمی تند، خامه ای و فوق‌ العاده مغذی است و یک جزء ضروری مورد استفاده در غذاهای خاورمیانه برای هزاران سال است. در واقع، در برخی از مناطق، این پنیر را میتوان در هر چیزی پیدا کرد، از پیش غذا و دسر گرفته تا چیزهای دیگر. نه تنها دارای تنوع زیادی است بلکه با چند دستور ساده، می توانید آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید. این پنیر، همچنین در لیست غذاهای پروبیوتیک قرار می گیرد که برای سلامتی روده مفید

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند. با این حال، زمان می گذرد و ما نمی توانیم علائم پیری را تغییر دهیم. پیری بیش از حد، بر پوست ما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هنگامی که وارد روند سالخوردگی خود می شوید، پوست شما به دلیل کاهش تولید کلاژن، انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.در نتیجه،

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر از

نوتروپنی چیست؟ در مورد این عارضه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا نوتروپنی نوعی بیماری محسوب می شود یا فقط شرایطی است که می تواند باعث بروز بیماری شود؟ علائم نوتروپنی چیست و چگونه باعث بروز مشکل می شود؟ آیا می دانید چگونه میتوان از این عارضه پیشگیری کرد و یا آن را تشخیص داد؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام می خواهیم به بررسی نوتروپنی بپردازیم. نوتروپنی چیست؟ نوتروپنی زمانی رخ می ‌دهد که تعداد نوتروفیل بسیار کمی دارید. نوتروفیل نوعی سلول‌ خونی

دارو برای زخم دهان و لثه

هتل الماس مشهد  ، هتل پنج ستاره مشهد است که با معماری فضای داخلی به صورت خاص مورد توجه سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.   هتل الماس مشهد

روغن سیاه دانه از دانه های این گیاه پرخاصیت که با های گوناگونی مثل سیاه تخمه، سنوخ سیاه، شونیز، کمون هندی و شناخته می شود، بدست می

وقتی نوبت به بهبود حافظه و یادگیری می‌ رسد، تحقیقات اخیر در این باره نشان می دهند که مشارکت مکمل Alpha GPC می تواند بسیار سودمند باشد. به

رژیم غذایی کتوژنیک یک بره رژیم غذایی با کربوهیدرات کم است که به بسیاری از زنان و مردان کمک کرده است تا ظرف پنج هفته 15-18 پوند از

پوست مرغی شدن بدن یا کراتوزیس پیلاریس نوعی اختلال در تولید سلول است که در پوست رخ می دهد. استافیلوکوکوس اورئوس، شاخی شدن را در فولیکول مو افزایش

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *