دارو برای رویش موی سر

خواص دارویی و گیاهی

دارو برای رویش موی سر
دارو برای رویش موی سر

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

دارو برای رویش موی سر

Messenger

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

ریزش مو یک رویداد روزانه است و به طور عموم جای نگرانی ندارد. به طور میانگین روزانه ممکن است از ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی هر فرد بریزد. اما برخی انواع ریزش مو موقتی و برخی دائمی است. یکی از نگرانی‌های عمده بسیاری از مردان اما ریزش مداوم و دائمی مو است که منجر به طاسی می‌شود.

پس از منتشر شدن خبری درباره کشف یک درمان بالقوه طاسی شمار زیادی از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی از طریق فرم #ازمابپرس سوال‌هایی درباره ریزش مو و طاسی برای ما فرستادند که در این مطلب به شماری از این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم.

نام علمی داروی جدید آزمایش‌شده برای درمان طاسی WAY- ۳۱۶۶۰۶ است. این دارو بیشتر برای درمان پوکی استخوان تجویز می‌شود. اما پژوهشگران دانشگاه منچستر بریتانیا دریافتند که ترکیبات این دارو پروتئینی را هدف قرار می‌دهد که مانع رشد مو می‌شود و در طاسی نقش دارد.

با آن که محققان گفته‌اند عوارض جانبی این دارو به مراتب کمتر از داروهای موجود برای ریزش مو و طاسی است، اما برای مطمئن شدن از بی‌خطر بودن این درمان نیاز به یک کارآزمایی بالینی است. بنابراین آزمایش انفرادی آن در حال حاضر توصیه نمی‌شود.

این کشف نویدی است برای کسانی که از ریزش مو رنج می‌برند اما زمان بیشتری نیاز است تا این دارو از آزمایش‌های مختلف بگذرد و مجوز تولید انبوه را برای درمان طاسی و یا پیشگیری از ریزش مو استفاده شود.

برخی شواهد نشاندهنده آن است که برخی خوراکی‌ها می‌تواند برای جلوگیری از ریزش مو و حتی برای طاسی مفید باشند. یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی با ترکیب امگا۳ بالا، به مرور زمان ریزش مو را کاهش می‌دهد. امگا ۳ نوعی اسید چرب اشباع نشده است که در بدن ساخته نمی شود اما برای سوخت و ساز ضروری است. ماهی‌های روغنی شامل ماهی آزاد، اِسقُمری اطلس (نوعی ماهی تن)، قزل‌آلا و شاه ماهی از منابع سرشار امگا ۳ هستند.

طاسی همچنین با کمبود آهن بدن مرتبط دانسته شده است. بنابراین خوردن سبزیجاتی مثل اسفناج می‌تواند کمک‌کننده باشد. محققات همچنین توصیه می‌کنند که ورزش کردن و کاهش استرس از سرعت ریزش مو می‌کاهد.

داروهایی مثل مینوکسیدیل و فیناستراید هم از سوی برخی پزشکان تجویز می‌شود که البته دارای عوارض جانبی مثل تغییرات در هورمون‌های جنسی است.

کاشت مو هم می‌تواند بسیار موثر باشد اما کاشتی که درست و حرفه‌ای انجام شود و نتیجه خوبی داشته باشید معمولا گران است و از ۱۴ هزار تا ۴۰ هزار دلار در بریتانیا هزینه دارد.

برخی افراد هم از کلاه گیس یا موی مصنوعی استفاده می‌کنند.

اگر بنا به یکی از دلایل زیر، ریزش مو داشته‌اید، به احتمال زیاد موقتی خواهد بود:

– بیماری

– استرس

– درمان سرطان

– کاهش وزن

– کمبود آهن

از دست دادن دایمی مو بیشتر، ژنتیکی است.

در صورت مشاهده موارد زیر باید به پزشک مراجعه شود:

– ریزش ناگهانی مو

– پیدا کردن لکه‌های طاسی

– از دست دادن دسته‌هایی از مو

– خارش و سوزش سر

– نگرانی از ریزش مو

منبع: خدمات ملی بهداشت بریتانیا

این یک افسانه است. با آن که طاسی مردان به تستوسترون مرتبط است اما طاسی به میزان تستوسترون نه بلکه به میزان حساسیت یک فرد به این هورمون مرتبط است. یک آنزیم، تستوسترون را به ترکیبی به نام دی هیدروتسترون تبدیل می‌کند که این ترکیب باعث مسدود شدن فولیکول‌های مو می‌شود. برخی مردان به این ترکیب بیشتر حساس هستند.

خیر. پوشیدن کلاه باعث طاسی نمی‌شود. اما شکل مو ممکن است باعث ریزش بیشتر مو شود. پدیدهآلوپسی کششی زمانی اتفاق می‌افتد که فشاری بی‌مورد به مو وارد شود. بنا براین بهتر است از بافتن زیاد، اکستنشن و دم اسبی کردن صرف نظر کنیم.

درست نیست. با آن که ریزش مو و طاسی به ژنتیک مرتبط است اما می‌تواند هم از طرف پدر و هم از طرف مادر و یا از هر دو طرف باشد.

این هم افسانه است. مو یک فیبر مرده است و هیچ نوع انتهای عصبی و عروق خونی ندارد که قطع کردن آن تاثیری ایجاد کند.

بله شوکه شدن می‌تواند باعث ریزش مو شود. وقتی دچار شوکه می‌شویم، هورمون‌های استرس در بدن آزاد می‌شود. این به نوبه خود مو را از مرحله رشد به مرحله ریزش می‌برد و باعث می‌شود، تندتر بریزد. این از عوارض جانبی فوران هورمون‌ها است که معمولا در اثر شوکه شدید اتفاق می‌افتد. دارو برای رویش موی سر

رژیم غذایی می‌تواند باعث ریزش مو شود. در هنگام رژیم غذایی وقتی بدن احساس گرسنگی شدید کند، شروع به استفاده مواد مغذی از بخش‌های غیرضروری بدن می‌کند و مو در بدن غیر ضروری پنداشته می‌شود. رژیم غذایی شدید به مو فشار می‌آورد و باعث ریزش می‌شود.

این مطلب برای پاسخ به سوال‌های شماری از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی که از طریق صفحه #ازمابپرس فرستاده‌اند، تهیه شده است.

شما هم می‌توانید سوال‌های خود را از طریق این صفحه یا فرم‌هایی در مطالب دیگر وبسایت برای ما بفرستید، تا به مطالب و گزارش‌های بی‌بی‌سی فارسی تبدیل شوند.

اینجا درباره #ازمابپرس بیشتر بخوانید.

بطور کلی قرص ها و مکمل های زیادی برای رشد مو و یا پرپشت شدن مو تبلیغ و معرفی میشه چون الان تقریبا همه افراد دنبال راهی برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو هستند. بطور خلاصه میتونم بگم از مکمل ها ، بهترین مکمل شامل ویتامین ب 5 و سیستئین، ب6 و زینک است. از میان داروها هم میشه به فیناستراید (فیناستراید | عوارض قرص فیناستراید ) و ماینوکسیدل اشاره کرد. اما اول از همه باید علت ریزش مو مشخص بشه. بعد به پزشک مراجعه تا درمان مناسب برای شما شروع شود.

ده داروی برتر برای رشد موهای سالم و قوی در زیر آورده شده است:

در زیر 5 ویتامین و 3 ماده غذایی دیگر وجود دارد که ممکن است برای رشد مو مهم باشد:

– تمام سلول ها برای رشد نیاز به ویتامین A دارند. این سلول ها شامل مو، سریع ترین بافت رو به رشد در بدن انسان است. ویتامین A همچنین به غدد لنفاوی کمک می کند که ماده ای چرب به نام چربی پوست را تولید کنند. چربی پوست، پوست را مرطوب می کند و به حفظ موی سالم کمک می کند.دارو برای رویش موی سر

– رژیم های عاری از ویتامین A ممکن است منجر به مشکلات متعددی از جمله ریزش مو شود. در حالی که دریافت مقدار مناسب ویتامین A بسیار مهم است، ممکن است مصرف بیش از حد آن خطرناک باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد ویتامین A نیز می تواند باعث ریزش مو شود.

– سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج و کلم غنی از بتا کاروتن هستند که به ویتامین A تبدیل می شوند. ویتامین A در محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و ماست نیز یافت می شود. روغن کبد ماهی کاد منبع خوبی از ویتامین A است.

یکی از بهترین ویتامین های شناخته شده برای رشد مو، ویتامین B به نام بیوتین است. مطالعات نشان می دهد کمبود بیوتین با ریزش مو در انسان ارتباط دارد. اگر چه بیوتین به عنوان یک درمان جایگزین مو استفاده می شود، کسانی که کمبود دارند بهترین نتایج را مشاهده می کنند. با این حال، کمبود آن بسیار نادر است زیرا به طور طبیعی در طیف وسیعی از غذاها دیده می شود.

همچنین کمبود اطلاعات در مورد اینکه آیا بیوتین برای رشد مو در افراد سالم موثر است یا خیر، وجود دارد. دیگر ویتامین های B به ایجاد گلبول های قرمز کمک می کنند که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو وارد می کنند. این فرآیندها برای رشد مو مهم هستند. شما می توانید ویتامین های B را از بسیاری از غذاها، از جمله غلات کامل، بادام، گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و سبزیجات برگ تیره دریافت کنید. علاوه بر این، غذاهای حیوانی تنها منابع خوب ویتامین B12 هستند. بنابراین اگر شما یک رژیم غذایی گیاهخواری دارید، به مصرف مکمل فکر کنید.

آسیب رادیکال آزاد می تواند رشد مو را متوقف کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این، بدن شما نیاز به ویتامین C برای ایجاد پروتئین شناخته شده به عنوان کلاژن – بخش مهمی از ساختار مو – دارد.  ویتامین C همچنین به بدن شما کمک می کند آهن، ماده معدنی مورد نیاز برای رشد مو، را جذب کند. توت فرنگی، فلفل، گواوا و مرکبات همه منابع خوب ویتامین C هستند.

سطح پایین ویتامین D به آلوپسی، یک اصطلاح فنی برای ریزش مو، مرتبط است (قرص ویتامین دی 50000). تحقیقات همچنین نشان می دهد که ویتامین D ممکن است به ایجاد فولیکول های جدید کمک کند – منافذ کوچک در پوست سر که در آن موهای جدید رشد می کنند. بدن شما ویتامین D را از طریق تماس مستقیم با اشعه خورشید تولید می کند. منابع تغذیه مناسب ویتامین D عبارتند از ماهی چرب، روغن کبد ماهی کاد، برخی از قارچ ها و غذاهای غنی شده.

ویتامین E مانند آنتی اکسیدان است که می تواند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کند. در یک مطالعه، افراد مبتلا به ریزش مو پس از مصرف 8 ماه ویتامین E رشد 34.5٪ مو را تجربه کردند. دانه های آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو همه منابع خوبی از ویتامین E هستند (خواص قرص ویتامین e، میزان مصرف و عوارض جانبی آن).

آهن کمک می کند که گلبول های قرمز اکسیژن را به سلول های شما منتقل کنند. این کار باعث می شود که این ماده معدنی برای بسیاری از عملکردهای بدن، از جمله رشد مو مهم باشد. کمبود آهن، که باعث کم خونی می شود، یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. این مسئله خصوصا در زنان رایج است. غذاهایی که دارای آهن زیاد هستند عبارتند از حلزون، صدف، تخم مرغ، گوشت قرمز، اسفناج و عدس.

روی نقش مهمی در رشد و ترمیم بافت مو دارد. همچنین کمک می کند که غدد لنفاوی اطراف فولیکول ها به درستی عمل کنند. ریزش مو یکی از علائم شایع کمبود روی است. مطالعات نشان می دهد که مکمل های روی باعث کاهش ریزش مو ناشی از کمبود روی می شوند. با این حال، برخی از گزارش های مبهم وجود دارد که مکمل بیش از حد می تواند به ریزش مو کمک کند. به همین دلیل بهتر است که روی موردنیاز را از غذاها دریافت کنید. غذاهایی که حاوی روی هستند شامل صدف، گوشت گاو، اسفناج، جوانه گندم، دانه کدو تنبل و عدس می باشند.

مو تقریبا به طور کامل از پروتئین ساخته شده است. مصرف کافی پروتئین برای رشد مو مهم است. مطالعات حیوانی نشان می دهد که کمبود پروتئین می تواند باعث کاهش رشد مو شود و حتی منجر به ریزش مو شود. با این حال، کمبود پروتئین واقعی در کشورهای غربی بسیار نادر است.

اکثر مردم مکمل های ویتامین را به طور مرتب برای کمک به رشد موهای خود مصرف می کنند. اگر با یک متخصص پوست تماس بگیرید، به بررسی ویتامین های مورد نیاز می پردازد. مهمترین ویتامین برای رشد مو B5، B6، A، C و سپسE  می باشند. سایر موارد مهم بیوتین و اسید فولیک هستند. برخی از مکمل های ویتامین باعث کاهش ریزش مو می شوند، اما رشد مو را بهبود نمی بخشد. شما باید به دنبال ویتامینی باشید که بیماری شما را کنترل و ریزش مو را کنترل کند.

حتما بخوانید: برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد؟

انتخاب بهترین ویتامین ها برای رشد مو بسیار مهم است، زیرا این معادل با انتخاب درمان صحیح برای کچلی است. نکات مهم:

محصولی که انتخاب می کنید نه تنها باید ریزش مو را متوقف کند، بلکه باید فولیکول های مو را تحریک و تقویت کند.

مکمل ویتامین باید دی هیدروتستوسترون یا DHT (که یکی از عوامل ریزش مو است) را مسدود کند. به دنبال محصولاتی که حاوی مسدود کننده های DHT هستند باشید.

ویتامین ها برای بهبود رشد مو به اندازه کافی، کافی نیستند؛ رژیم غذایی غنی از ویتامین مصرف کنید! رژیم غذایی به شما اجازه می دهد مواد مغذی دیگری را دریافت کنید.

محصولاتی با عصاره های گیاهی مانند تخمه کدو و برگ گزنه بهترین گزینه هستند. مکمل های بیوتین در رژیم غذایی شما می توانند باعث ضخیم تر، کامل تر و سالم تر شدن موهای شما شوند. دوز روزانه دو قرص Viviscal برای رشد موهای زنان حاوی 240 میکروگرم بیوتین (ویتامین B7) است که 80 درصد از ارزش روزانه توصیه شده بزرگسالان را تامین می کند.

برای ساده تر شدن تحقیق، دو مواد گیاهی موثر در رشد مو شامل: 

اسانس رزماری

اعتقاد بر این است که روغن رزماری هنگامی که روی پوست سر قرار می گیرد، باعث افزایش متابولیسم سلولی می شود که رشد مو را تحریک می کند. تحقیقات سال 2013 در دانشگاه کینکی در ژاپن نشان داد که عصاره برگ رزماری باعث بهبود رشد مو در موش هایی شده است که اختلالات رشد مو ناشی از درمان تستوسترون را تجربه کرده اند. یک مطالعه انسانی که در سال 2015 انجام شد، اثربخشی بالینی روغن رزماری را در درمان آلوپسی آندروژنیک مورد بررسی قرار داد. بیماران مبتلا به آلوپسی آدرنژنتیک به مدت 6 ماه با روغن رزماری یا منوکسیدیل (2 درصد) تحت درمان قرار گرفتند. مینوکسیدیل یک دارو است که برای تحریک رشد مو و آستیگماتیک استفاده می شود.

پس از شش ماه درمان، هر دو گروه افزایش قابل توجهی در تعداد مو داشته اند. با این وجود، خارش پوست سر بیشتر در گروه مینوکسیدیل دیده می شود. مطالعه نشان می دهد که روغن رزماری همانند داروهای رشد مو با اثرات جانبی کمی مانند خارش پوستی همراه است. 

آب و ژل آلوئه ورا:

آلوئه ورا دارای خواص تغذیه ای و ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی است که به حفظ موهای شما کمک می کند. مزایای آلوئه ورا برای قرن ها شناخته شده است زیرا آلوئه ورا شامل خواص بهداشتی، زیبایی، دارویی و مراقبت از پوست است. این ماده پوست را نرم و لطیف می کند و محیط ایده آل برای رشد مو را فراهم می کند.

شما می توانید ژل آلوئه ورا را مستقیما به پوست سر اضافه کنید یا آن را به یک شامپو ملایم و طبیعی اضافه کنید. همچنین می توانید نصف فنجان آب آلوئه ورا را دو بار در روز بخورید. خواص درمانی باعث بهبود سلامت پوست شما می شود. بسیاری از مردم موهای سالم را نشانه ای از سلامتی یا زیبایی می دانند. مانند هر بخش دیگری از بدن شما، موها نیاز به مواد مغذی مختلف دارند تا سالم باشند و رشد کنند. در واقع، بسیاری از کمبود های تغذیه ای با ریزش مو مرتبط است. گرچه عواملی مانند سن، ژنتیک و هورمون ها بر رشد مو اثر می گذارند، مصرف مواد غذایی مطلوب نیز عامل کلیدی است.

غذا بهترین منبع ویتامین هایی است که برای رشد مو نیاز دارید. با این حال، اگر شما موفق به دریافت موادغذایی مورد نیاز در رژیم غذایی نشدید مکمل ها مفید می باشد. بر طبق تحقیقات، مکمل ها در افرادی که در حال حاضر دچار کمبود هستند، بهتر عمل می کنند. علاوه بر این، اگر کمبود ویتامین و مواد معدنی نداشته باشید، مصرف بیش از حد آن ها مضر است. بنابراین با یک پزشک مشورت کنید تا تعیین کنید آیا کمبود دارید یا خیر.در پایان، بهترین راه دریافت این مواد مغذی، رژیم غذایی متعادل و مبتنی بر مواد غذایی است که حاوی مقدار زیادی مواد مغذی باشد.

شواهد قطعی وجود ندارد که این محصولات اثر می کنند. اکثر مکمل های مو حاوی: ویتامین C، بیوتین، ویتامین B3 و ویتامین A هستند که همه آنها برای رشد مو ضروری هستند.”ریزش مو” احتمالا بدترین کابوس است!اگر محصولات متعددی را استفاده کرده اید و هیچ کدام اثر نکرده اند، این مقاله را مطالعه کنید! در این مقاله، بهترین ویتامین ها برای رشد مو را فهرست می کنیم. بگذارید ببینیم کدام یک برای شما خوب است.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع:  www.healthline.com

اگر بخواهیم به موضوع ریزش مو نگاه علمی داشته باشیم میتوانیم بگوییم که ریزش مو عمدتا ارثی بوده و به شکل قطعی با داروهای ریزش مو و تقویت مو حل نمی شود. طبق نظریه دانشمندان و کارشناسان تنها راه حل درمان ریزش موی ارثی را کاشت مو می دانند

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو و بهترین روش کاشت مو لطفا روی لینک های زیر کلیک کنید

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کاشت مو و سایر روش‌های ما در کلینیک تخصصی کاشت مو می‌توانید از طریق شماره تماس 02122088210 و 02188909050  با مشاورین ما صحبت کنید  و یا جهت مشاوره آنلاین عکس خود را از طریق تلگرام و یا واتساپ به شماره 09122115442 ارسال کنیددارو برای رویش موی سر

ماینوکسیدیل موضعی از ریزش و نازک شدن موها جلوگیری کرده و رشد موهای جدید را تحریک می‌نماید. این دارو می‌تواند به افرادی که از انواع مختلف عارضه ریزش مو از جمله طاسی‌های با الگوی مردانه و زنانه که با عنوان آلوپسی آندروژنتیک هم شناخته می‌شود؛ ریزش موی سکه‌ای که یک بیماری خودایمنی است که در اثر آن سیستم ایمنی بدن به بافت‌های سالم بدن از جمله فولیکول‌های مو حمله می‌کند؛ بیماری تلوژن افلوویوم که در اثر آن موی سر به خاطر اختلال در چرخه تولید مو در بدن دچار ریزش می‌شود؛ آناژن افلوویوم یا ریزش موی سریع که به علت استفاده از روش‌های درمانی خاصی مانند شیمی درمانی اتفاق می‌افتد؛ هیپوتریکوزیس که یک بیماری نادر است و در اثر آن موهای بسیار ریزی بر روی پوست سر و بدن رشد می‌کند و نیز برخی از اشکال ریزش موی ناشی از جراحت و جای زخم رنج می‌برند، کمک ‌نماید. نحوه تأثیر این دارو در درمان ریزش مو هنوز به خوبی شناخته نشده است، اما افراد زیادی توانسته‌اند با مصرف آن به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنند. اگرچه داروی ماینوکسیدیل به صورت بدون نسخه نیز قابل تهیه است، اما برای دستیابی به نتایج بهتر سعی کنید با یک متخصص مو در مورد مصرف آن مشورت کنید. پزشک متخصص مو می‌تواند علت دقیق ریزش مو را در شما تشخیص داده و مشخص کند که کدام غلظت از داروی ماینوکسیدیل (2 درصد یا 5 درصد) برای شما مناسب‌تر است. علاوه بر آن، متخصص مو می‌تواند نحوه صحیح استفاده از این دارو را به شما نشان دهد.

داروی ماینوکسیدیل به شکل کف یا مایع تولید می‌شود. برای دستیابی به بهترین نتایج، این دارو باید دو بار در روز مستقیماً بر روی پوست سر مالیده شود. البته ممکن است 4 ماه تا یک سال طول بکشد تا موها به طور محسوسی ضخیم و پُرپشت شوند. همچنین ممکن است در اوایل دوره مصرف این دارو، ریزش موی سر شما هم بیشتر شود و حتی این ریزش مو تا یک یا دو ماه بعد همچنان ادامه داشته باشد.

بعد از حدود 6 ماه، متخصص مو روند پیشرفت درمان و تأثیر دارو را ارزیابی می‌کند. برای این منظور پزشک عکس‌های فعلی موی سر شما را با عکس‌هایی که در شروع دوره درمان گرفته شده است، مقایسه می‌کند و تعداد تار موهای جدید در واحد سطح پوست سر را شمارش می‌کند. اگر نتایج برای شما رضایت‌بخش بود، می‌توانید مصرف این دارو را تا هر زمان که لازم باشد ادامه بدهید، اما اگر مصرف دارو را متوقف کنید، ریزش شدید مو نیز اغلب دوباره شروع می‌شود.

عوارض جانبی ناشی از داروی ماینوکسیدیل خیلی به ندرت گزارش شده است، اما می‌تواند شامل قرمزی و حساسیت پوست سر و رشد مو در صورت باشد.

فیناستراید دارویی است که برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه یا همان آلوپسی آندروژنتیک تجویز می‌شود. این دارو سرعت ریزش موها را کاهش می‌دهد و رشد موهای جدید را تحریک می‌نماید. نحوه عملکرد این دارو از طریق جلوگیری از تولید هورمونی که فولیکول‌های مو را در بدن از بین می‌برد، می‌باشد. این دارو یک بار در روز به صورت خوراکی مصرف می‌شود و بیشترین کارآیی آن هنگامی خواهد بود که هر روز در ساعت خاصی خورده شود. آثار داروی فیناستراید بعد از حدود 4 ماه از شروع مصرف، قابل مشاهده خواهد بود، اما معمولاً تا یک سال بعد هم می‌توانید افزایش محسوس رشد موها را ببینید. پزشک متخصص موی شما بعد از حدود 6 ماه روند پیشرفت نتایج را بررسی می‌کند تا مشخص شود که آیا ادامه مصرف این دارو برای شما فایده‌ای دارد یا خیر. اگر تأثیر دارو خوب باشد می‌توان درمان را تا زمانی که رشد و تراکم موها به حد مطلوبی برسد، ادامه داد، اما اگر مصرف دارو متوقف شود، ممکن است ریزش موها دوباره شروع شود.

عوارض جانبی ناشی از داروی فیناستراید خیلی نادر است، اما می‌تواند شامل اختلال نعوظ و افسردگی باشد.

آنتی‌آندروژن‌ها داروهایی هستند که مانع از فعالیت هورمون‌های آندروژن می‌شوند. آندروژن‌ها هورمون‌های جنسی هستند که فولیکول‌های مو را تخریب کرده یا به آنها صدمه می‌زنند. بنابراین داروهای آنتی‌آندروژن می‌توانند ریزش مو با الگوی زنانه که با عنوان آلوپسی آندروژنتیک نیز شناخته می‌شود را در خانم‌ها متوقف کنند.

داروهای آنتی‌آندروژن را فقط با ارائه نسخه پزشک می‌توان تهیه کرد. این داروها شامل اسپیرونولاکتون و کنتراسپتیوها یا همان قرص‌های ضد بارداری است که حاوی استروژن هستند. داروهای آنتی‌آندروژن معمولاً تأثیر خود را حدود 4 ماه بعد از شروع مصرف نشان می‌دهند. برای جلوگیری از ریزش مجدد موها لازم است که این دارو حتماً به صورت درازمدت مصرف شود.

داروهای آنتی‌آندروژن می‌تواند عوارض جانبی مختلفی از جمله اختلال در سیکل قاعدگی و خواب‌آلودگی را به دنبال داشته باشد. خانم‌هایی که قصد دارند باردار شوند، نباید از این داروها استفاده کنند.

بعضی از انواع ریزش مو ناشی از بیماری‌های خودایمنی می‌باشد و درمان آنها با مواردی از ریزش مو که ناشی از اختلالات هورمونی است، کاملاً متفاوت خواهد بود. بیماری خودایمنی به شرایطی گفته می‌شود که طی آن، سیستم ایمنی بدن به بافت‌ها و اندام‌های سالم از جمله به پوست و فولیکول‌های مو حمله می‌کند و گاهی از اوقات فولیکول‌های سالم مو را به طور کامل از بین می‌برد.

داروهای کورتیکواستروئیدی برای درمان بیمارانی که از ریزش موی سکه‌ای (آلوپسی آره آتا)، لیکن پلان و لوپوس اریتماتوی دسکوئید رنج می‌برند، استفاده می‌شود. این داروها در سرکوب سیستم ایمنی بدن نقش دارند و بنابراین می‌توانند اثرات ناشی از بیماری‌های خودایمنی را مختل کرده و امکان رشد مجدد موها را فراهم کنند. استروئیدها به صورت محلول‌های خوراکی یا تزریقی عرضه می‌شوند و برای تهیه آنها حتماً به نسخه پزشک نیاز است. پزشک متخصص مو بر اساس سن شما و شدت علائم عارضه تعیین می‌کند که مصرف کدام داروی کورتیکواستروئیدی و به چه روشی برای شما مناسب‌تر است.

برای کودکانی که به عارضه ریزش موی سکه‌ای مبتلا شده‌اند، می‌توان یک کرم استروئیدی موضعی را بر روی پوست سر یا بدن در محل بروز علائم عارضه استفاده کرد. در بزرگسالان ممکن است که متخصص مو، داروی استروئیدی را به پوست سر یا بدن تزریق کند. در هر جلسه درمانی ممکن است تا 80 تزریق در محل لکه‌های طاسی انجام شود.

جلسات درمانی با داروهای استروئیدی را می‌توان هر 4 تا 6 هفته یک بار برنامه‌ریزی کرد. رشد مجدد موها از یک تا دو ماه بعد از شروع درمان آغاز خواهد شد. اگر موهای شما رشد نکند و یا نتوانید سوزن‌های مورد استفاده برای تزریق استروئید را تحمل کنید، پزشک متخصص مو ممکن است نوع خوراکی این داروها را برای مدت 8 تا 10 هفته برایتان تجویز کند. در صورتی که بعد از حدود 6 ماه نتایج محسوسی از این داروها حاصل نشود، باید روند درمان را متوقف کرد.

داروهای کورتیکواستروئید موضعی و تزریقی دارای برخی عوارض جانبی از جمله حساسیت و خارش پوست سر که می‌تواند منجر به زخم شدن آن شود، نازک شدن پوست سر و قرمزی یا پُف کردن صورت می‌باشد. علاوه بر آن، مصرف نوع خوراکی این داروها می‌تواند باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و کاهش توانایی بدن در مبارزه با عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی شود.

اگر ریزش موی شما به علت یک عفونت قارچی به نام تینه‌آ کپیتیس یا طاسی با الگوی کرم حلقوی (ringworm) باشد، متخصص مو یک داروی ضد قارچ برایتان تجویز می‌کند که هر روز باید آن را به صورت خوراکی مصرف کنید. مشاهده نتایج مصرف این دارو اغلب به یک تا دو ماه زمان نیاز دارد و درمان با این دارو هم معمولاً تا چندین ماه ادامه پیدا می‌کند تا قارچ عامل بیماری به طور کامل از بین برود. اگر درمان این عارضه بلافاصله بعد از بروز علائم آن آغاز شود، می‌توان به نتایج بسیار خوبی از نظر رشد مجدد موها دست پیدا کرد.

عوارض جانبی ناشی از داروهای ضد قارچ می‌تواند شامل خارش و جوش‌های پوستی، اسهال و درد شکمی (معده) باشد.

بسیاری از انواع ریزش مو با استفاده از ترکیبی از داروهای مختلف درمان می‌شود تا نتایج خوبی از درمان آنها حاصل شود. متخصص مو ممکن است داروهای آنتی‌بیوتیک برای جلوگیری از هجوم سیستم ایمنی بدن به سلول‌های سالم مو را نیز جزء داروهای شما قرار دهد. همچنین ممکن است که داروهای ضد مالاریا را به منظور کاهش التهاب پوست سر برای شما تجویز کند. پزشک متخصص موی شما اطلاعاتی در مورد هر یک از این داروها در اختیار شما می‌گذارد و مزایا، خطرات و عوارض احتمالی این داروها را به طور کامل برایتان شرح می‌دهد. 

در صورتیکه شرایط کاشت مو را ندارید ما در کلینیک رنسانس استفاده از پکیج تقویتی PRP، مزوتراپی، لیزرتراپی و ویتامین درمانی را پیشنهاد می کنیم. این پکیج پس از مطالعات فراوان توسط تیم پزشکی مجری و متخصص طراحی شده و هم اکنون در کلینیک رنسانس انجام می شود

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پکیج PRP، مزوتراپی، لیزرتراپی و ویتامین درمانی با شماره های 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل کرده و یا در تلگرام و واتساپ با شماره 09122115442 در ارتباط باشید

این مرکز افتخار دارد هم اینک با این تکنیکهای جدید و انحصاری در ایران کاشت و ترمیم مو را به بالاترین سطح خود رسانده , که دیگر نیازی به روشهای FUT-FIT که برش و بخیه و یا بیهوشی در آنها شاهد بودیم نمیباشد

ماینوکسیدیل (minoxidil) در ابتدا نام قرصی بود که با گشاد کردن رگ های محیطی بدن برای درمان فشار خون بالا مورد استفاده قرار می‌گرفت. به هر حال، یکی از عوارض جانبی مصرف این دارو رشد ناخواسته مو بود. این عارضه جانبی محققان را تشویق کرد داروی موضعی ماینوکسیدیل را برای درمان ریزش مو تولید کنند و نتایج تحقیقات نشان دهنده اثربخشی این دارو در درمانریزش مو است. زیرا در راستای گشاد کردن رگ ها و و ازایش یافتن گردش خون ، جریان در فولیکول موها نیز اثر گذاشته و موجب تحریک فولیکول ها در نهایت رشد موها خواهد شد   در برخی کشورها، این دارو به شکل‌های دیگر همچون فوم نیز ساخته شده و برای رفع مشکل ریزش مو در اختیار افراد قرار گرفته است.

ماینوکسیدیل معمولا برای افرادی که دچار ریزش موی شدید شده اند کاربرد دارد اما باید بدانید که استفاده از محلول ماینوکسیدیل قطعی نبوده چرا که پس از قطع آن موها دوباره شروع به ریزش می کند. تنها راه حل قطعی و دائمی برای ریزش موی شدید کاشت مو می باشد. پیشنهاد می کنیم با رجوع به لینک های زیر در مورد کاشت مو اطلاعات جامعی کسب کرده و یا به شکل آنلاین ویزیت شوید. و توجه داشته باشید که بهترین ،  کامل ترین و به روز ترین روش کاشت مو ، کاشت مو به روش sut  می باشد ، روششی که تنها د یک جلسه بالاتین مقدار تراکم مو را هم برای آقاین و هم برای خانم ها در نظر میگیرد ، این روش کاملا استاندراد و بدون  هیچگونه عوارض بوده که با داشتن شرایط لازم ، استفاده از این روش برای افراد مبتلا به ریزش مو  توصیه میشود .

به منظور درمان  ریزش مو، برای افرادی که سن پایینی دارند کلینیک تخصصی رنسانس استفاده از پکیج تقویتی PRP، مزوتراپی، لیزرتراپی و ویتامین درمانی را پیشنهاد می کند چرا که استفاده از این روش ضمن جلوگیری از ریزش موی شما ، موهایتان را تقویت می کند بدون اینکه کوچکترین ریک خطری را بر جا بگذارد یا محدودیت هایی را به همراه داشته باشند ، این روش های نام برده غیر تهاجمی بوده و تنها قابلیت سود رسانی به مو ها را در کم ترین زمان ممکن بر عهده دارند .دارو برای رویش موی سر

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو و پکیج تقویتی جهت درمان ریزش مو با شماره های 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل کرده و یا عکس خود را از طریق تلگرام و واتساپ به شماره 09122115442 ارسال فرمایید تا مشاورین ما به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند

ماینوکسیدیل دارویی است که به دو صورت برای درمان دو مشکل مختلف تولید شده است. ماینوکسیدیل خوراکی برای درمان فشارخون بالا استفاده می‌شود و ماینوکسیدیل موضعی کاربرد مشخص در درمان ریزش مو و طاسی برای خانم ها و آقایان را دارد که علاوه بر قطع ریزش مو میتواند ریزش های سکه ایی را درمان کرده و به افراد شیمی درمانی شده برای بازگرداندن موهایشن کمک شایانی را به آن ها انجام دهد 

ماینوکسیدیل در ابتدا برای درمان ریزش موی آندروژنتیک مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفت. قبل از این زمان، از این دارو برای رفع مشکلات خونی به صورت قرص خوراکی جهت درمان فشار خون بالا استفاده می‌شد که عوارض جانبی آن شامل رشد مو و بهبود شرایط طاسی بود. شناخته شدن این دارو برای درمان طاسی به خاطر تاثیر کلی آن در راستای اهداف زیبایی و بازیابی کامل رشد مو بر روی سر می‌باشد. در حقیقت ماینوکسیدیل می‌تواند فرآیند رشد مو در نواحی مختلف سر را تحریک کرده و باعث شود رشد مو در نقاط دچار مشکل آغاز شود.

افرادی که واکنش غیرعادی یا آلرژیک به داروی ماینوکسیدیل یا پروپیلن گلیکول (یک ماده شیمیایی غیرفعال در محلول ماینوکسیدیل) دارند، نباید از محلول موضعی ماینوکسیدیل استفاده کنند. علاوه بر این افرادی که واکنش آلرژیک قبلی به مواد نگه‌دارنده یا رنگ کردن مو داشته‌اند نیز می‌توانند در معرض ریسک واکنش آلرژیک به این ماده قرار داشته باشند.و با مصرف این محلول دچار سوزش شدید و یا زخم در منطقه شوند و باید توجه داشت که این مواد بر هیچ محل دیگر بدن قرار نگیرد زیرا عوارضی را بر جای خواهد گذاشت بنابراین حتما باید طبق دستور متخصص مربوطه مورد مصرف قرار گیرد .

افرادی که از کورتیزون یا داروهای مانند کورتیزون (کورتیکو استروئید)، وازلین، یا ترتینوئین روی سر خود استفاده می‌کنند، باید قبل از استفاده ماینوکسیدیل با پزشک معالج خود صحبت و مشورت نمایند. در حقیقت استفاده از هر یک از این داروها به همراه ماینوکسیدیل می‌تواند باعث جذب بیش از حد دارو توسط بدن شده و ریسک مشاهده عوارض جانبی را افزایش دهد. علاوه بر این، افراد دچار مشکلات یا التهاب پوست سر همچون آفتاب‌سوختگی نیز ممکن است در نتیجه مصرف این دارو با مشکلات مشابه مواجه شوند.

به عنوان یک داروی خوراکی، ماینوکسیدیل تجویز شده برای فشار خون بالا می‌بایست فقط تحت نظارت پزشک مصرف شود تا به این ترتیب مقدار زیادی از دارو توسط بدن جذب نشود. در حقیقت مصرف مقادیر بیش از حد این دارو می‌تواند شدت علائم مشکل را تشدید کرده و عوارض جانبی همچون افزایش فشار خون را برای بیمار به همراه داشته باشد.

توجه داشته باشید تاثیرات ناشی از مصرف داروی ماینوکسیدیل می‌تواند از طریق شیردهی از مادر به کودک منتقل شود. بنابراین، زنان شیرده نباید از این دارو استفاده کنند..  همچنین افرادی که درای بیماری های پوستی ، اگزما ، عفونت های پوست ، بیماران قلبی ، افراید که سکته قلبی کرده باشند ، افرادی که نارسایی کلیه دارند ، بیماران کبد  حتما باید توجه داشته باشند که در قدم اول خود باد به متخصص مشکلات گفته شده خود رجوع کنند و در جهت رضایت متخصص خود از معاینه ، استفاده از ماینوکسیدل را توسط متخصص مخصوص خود آغاز کنند .

برای درمان ریزش مو، ماینوکسیدیل به صورت محلول موضعی حاوی 2% یا 5% پروپیلن گلیکول می‌باشد. پروپیلن گلیکول این اطمینان را فراهم می‌کند که ماینوکسیدیل به صورت هماهنگ بر روی کل ناحیه سر پخش شده و به سادگی جذب پوست می‌شود. از سال 2001، محلول 5% این دارو برای استفاده جهت درمان ریزش موی مردان مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است. به این ترتیب تقریباً 1 میلی‌لیتر محلول ماینوکسیدیل در هر روز با استفاده از سر انگشتان یا سایر ابزارهای مناسب بر روی پوست سر قرار می‌گیرد. این محلول می‌بایست در مرکز ناحیه تحت درمان قرار گرفته و به سمت خارج آن پخش شود.. افراد باید توجه داشته باشند در صورت فراموش کردن استفاده از این محلول خود ، همچنان روال گذشته را در پیش بگیرند و شدیدا از اضافه کردن دوز آن و یا تغییر زمان مصرف آن اجتنباب ورزند . این محلول برای افراد زیر 18 سال به هیچ وجع توصیه نمی شود .

قبل از استفاده ماینوکسیدیل موضعی، سر و موی فرد می‌بایست تمیز شده و خشک شوند.

دست‌ها و سایر نقاط بدن که بیمار به دنبال رویش مو بر روی آن‌ها نیست، لازم است بلافاصله پس از تماس با محلول موضعی ماینوکسیدیل شستشو داده شوند. در ادامه لازم است محلول ماینوکسیدیل در معرض هوا خشک شده و قبل از استفاده از پوشش بر روی سر، به سر کردن کلاه، یا رفتن به رختخواب، دارو به مدت دو تا چهار ساعت روی سر باقی بماند. علاوه بر این همواره امکان دارد به خاطر انجام این فعالیت‌ها دارو از روی سر به لباس یا بالش منتقل شده و از این طریق در معرض سایر نقاط بدن که نیازی به رویش مو بر روی آن‌ها نیست، قرار گیرد. علاوه بر این نباید از سشوار یا سایر روش‌های خشک کردن سریع مو در زمان مصرف دارو استفاده شود، زیرا انجام این کار باعث ایجاد اختلال در جذب دارو توسط پوست خواهد شد. به این ترتیب افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند نباید سر خود را به مدت حداقل 4 ساعت پس از مصرف این دارو شستشو دهند.

داروی موضعی ماینوکسیدیل اثربخشی بسیار بیشتر در درمان طاسی ایجاد شده بر روی سر در مقایسه با سایر نقاط بدن دارد. ماینوکسیدیل دارای اثربخشی درمانی یکسان برای همه افراد نیست و نمی‌توان از نتیجه آن به‌طور دقیق مطمئن بود. تحقیقات کلینیکی انجام شده بر روی اثربخشی این دارو نشان دهنده تاثیر درمانی حدود 48% آن برای رفع طاسی با الگوی مردانه است که رشد متوسط تا متراکم مو را در نواحی تحت درمان به همراه دارد. نتایج حاصل از این بررسی‌ها همچنین نشان دهنده رشد موی محدود در نتیجه مصرف این دارو در بین 36% افراد است. این شرایط در حالی است که 16% افراد بهبود مشخص در شرایط رویش موی خود در نتیجه مصرف این دارو مشاهده نکرده‌اند. لازم به ذکر است یافته‌های به دست آمده درباره اثربخشی این دارو در بین زنان مشابه مردان می‌باشد.

در هر دوی زنان و مردان، رشد مجدد مو معمولاً فقط زمانی آغاز می‌شود که بیمار حداقل به مدت 4 ماه به صورت منظم از این دارو استفاده کند. به هر حال، اولین نشانه‌های ناشی از تاثیرگذاری این دارو تقریباً با گذشت 90 روز از شروع مصرف دارو مشاهده خواهد شد. در این زمان فرد متوجه می‌شود میزان ریزش موی وی به‌طور قابل توجه کمتر از زمان شروع درمان می‌باشد.

هنگامی که رشد مجدد مو شروع شود، اولین موهای رشد کرده در محل تحت درمان ممکن است نرم بوده و به سختی قابل رویت باشند. برای برخی بیماران، این شرایط می‌تواند نشان دهنده اثربخشی درمان باشد. این شرایط در حالی است که برای سایر افراد، ممکن است رشد مجدد مو با رنگ و ضخامت مشابه سایر موها بر روی سر آغاز شود.

آیا امکان استفاده از ماینوکسیدیل برای درمان ریزش موی صورت و ریش وجود دارد؟

بله، برای برخی افراد می‌توان از این روش به‌طور قطعی جهت درمان ریزش مو در ناحیه صورت نیز استفاده کرد. همان‌طور که در تصاویر زیر دیده می‌شود، این دارو می‌تواند دارای اثربخشی مناسب برای رفع ریزش موی منطقه‌ای ریش و سبیل باشد. به هر حال توجه داشته باشید ممکن است این درمان برای برخی افراد نتایج مناسب به همراه نداشته باشد. در حقیقت این دارو فقط برای رویش مو در نواحی خاص بدن که در آن‌ها پیاز مو واقعاً وجود دارد، موثر است. به همین خاطر اگر در نواحی دچار مشکل پیازهای مو از بین رفته و وجود نداشته باشند، استفاده از این دارو نمی‌تواند به رشد مجدد مو در این نواحی کمک کند. به این ترتیب بهترین پیشنهاد برای این افراد استفاده از روش کاشت موی ریش و سبیل خواهد بود.که از طریق پیوند فولیکول های موهای مقاوم بدن فرد بر منطقه مورد نظر صورت میگیرد و  از این رو  ریش و سبیل به صورت کاملا طبیعی رشد عالی خود را در کنار تراکمی به اندازه ، به انجام می رسانند .

رایج‌ترین عارضه مصرف ماینوکسیدیل ایجاد احساس خارش و التهاب پوستی در ناحیه تحت درمان است. علاوه بر این رشد مجدد ناخواسته مو ممکن است در نواحی اطراف نقاط تحت درمان یا محل‌هایی که دارو به صورت ناخواسته چندین بار به آن‌ها رسیده، مشاهده شود. این رشد ناخواسته مو در نواحی دیگر ممکن است به‌طور خاص زمانی برای خانم‌ها نگران کننده باشد که رشد مو در ناحیه صورت مشاهده گردد. توجه داشته باشید احساس خارش و التهاب پوستی با گذشت حدود دو هفته از درمان به تدریج از بین خواهد رفت. به هر حال در صورتی که این علائم پس از این مدت ادامه پیدا کرد، مصرف دارو می‌بایست تا زمان مشاوره با پزشک متوقف شود.

سایر عوارض جانبی بسیار نادر مصرف دارو موضعی یا خوراکی ماینوکسیدیل که در نتیجه جذب بیش از حد این دارو توسط بدن ایجاد می‌شود، به شرح زیر هستند:

دارو برای رویش موی سر

ایجاد تغییر در قدرت بینایی و تاری دید

درد در ناحیه سینه

فشار خون بسیار پایین

کاهش میل جنسی

ضربان قلب نامنظم یا سریع

لایه لایه شدن پوست

سردرد

گیجی و سردرگمی

بی‌حسی یا سوزش دست‌ها، پاها، یا صورت

ناتوانی و ضعف محدود یا کامل

افزایش سریع وزن

ورم دست‌ها، پاها، یا صورت

پی آر پی:

درمان با پلاسمای غنی شده از پلاکت که هدف آن تحریک پوست سر و همچنین فولیکول های مو می باشد را پی آر پی می گویند در این متد مقداری از خون گرفته شده و پس از جدا سازی پلاکت ها به منظور غربالگری در سانتریفیوژ قرار گرفته می شود که در نهایت پلاسمای غنی از پلاکت در نقاط مد نظر تزریق می شود 

مزوتراپی:

به فرآیندی که طی آن میکرو تزریق های متعدد را بر روی سطح پوست انجام می شود را مزوتراپی می گویند که مزیت اصلی آن در این است که ماده های تقویتی مستقیما وارد منطقه مورد نظر شده و همچنین از طریق نواحی دیگر تزریق نمی شود که باعث کاسته شدن اثر آن گردد از مهمترین کاربرد های مزوتراپی می توان به درمان ریزش مو و همچنین تقویت مو اشاره کرد 

لیزرتراپی:

ایمن ترین فرآیندی که به جهت ریزش مو و تقویت مو معرفی شده است لیزرتراپی می باشد، لیزرتراپی باعث توقف ریزش مو شده و حتی در برخی از مواقع این روند را معکوس می کند، بعبارتی دیگر باعث تقویت مو و همچنین رشد مو می شود.شایان ذکر است این فرآیند بدون درد و عوارض های جانبی بوده و همچنین به مرور زمان باعث پر پشت شدن مو نیز می شود این روش تضمین شده در تمام دنیا می باشد که بدون نیاز به هیچگونه جراحی و یا تزریقی بهترین درمان را برای افراد انجام می دهد بدون اینکه کوچکترین دردی را متحمل شوند لازم به ذکر است که این روش نیازی به بی حس کننده و یا بی هوشی برای شروع درمان خود ندارد و روشی کاملا استاندارد و بدون هیچگونه عوارضی می باشد و هیچ فردی در استفاد از آن محدودیت ندارد .

ویتامین درمانی:

از گذشته تا کنون ویتامین ها نقش موثری در ریزش مو و همچنین تقویت مو داشته و دارند اما نکته قابل توجه این است که چه نوع ویتامین و به چه مدت زمان باید مصرف کرد که موثر باشد توجه داشته باشید اکثر افرادی که تمایل به مصرف ویتامین ها را دارند خود سرانه آن را مصرف کرده و از تمامی ویتامین ها را استفاده می کنند در حالی که مصرف ویتامین ها باید تحت نظر پزشک و مهمتر از آن متناسب با شرایط بدنی فرد باشد باید بدانیم که ابتدا افراد باید تحت معاینه متخصص مربوطه قرار گیرند تا با معاینه از سوی آزمایشات لازم مشخصص گردد که فرد به چه ویتامینی احتیاج داشته و آن ویتامین چه مقداری باید مورد مصرف قرار گیرد که اثر موفقیت آمییز بر جای گذارد . باید  توجه داشته باشید علاوه بر مضر بودن کمبود ویتامین ها ، مصرف و دریافت زیاد آن ها نیز ضررات بسیاری را بر جای میگذارد بنابراین حتما باید به متخصص در جهت ویتامین درمانی  رجوع کرد .

این مرکز افتخار دارد هم اینک با این تکنیکهای جدید و انحصاری در ایران کاشت و ترمیم مو را به بالاترین سطح خود رسانده , که دیگر نیازی به روشهای FUT-FIT که برش و بخیه و یا بیهوشی در آنها شاهد بودیم نمیباشد

در آینه که نگاه می کنید مدام حسرت زمانی را می خورید که موهایتان هنوز پرپشت بود و نریخته بود اما افسوس هیچ سودی نخواهد داشت. برای رشد مجدد موهای ریخته شده بهتر است خودتان دست به کار شوید.

مثل همیشه استفاده از راه و روش گیاهی و طب سنتی بهترین گزینه ی پیشنهادی است که در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک بهترین ماسک ها و گیاهان دارویی برای تقویت و پرپشت شدن موهای ریخته شده را به شما معرفی می کنیم.

موهای ریخته شده را می توانید برگردانید و موجب رشد و رویش مجدد آنها شوید. این یک شعار و یا تبلیغ نیست بلکه حقیقت درمان ریزش مو در طب سنتی است. در اغلب اوقات، ریزش مو یک روند طبیعی مربوط به سن است، که از دید پزشکان جز بیماری های خطرناک محسوب نمیشود با این حال، با گذشت زمان ریزش مو ، به یک نگرانی مشترک در بسیاری از مردم تبدیل شده است.

در این بخش از روش های درمان ریزش موی سر در نمناک تعدادی از درمان های خانگی برای ریزش و رشد مجدد مو،و یا در کل جلوگیری از ریزش مو آورده شده است. دارو برای رویش موی سر

1. شیر نارگیل

روش 1.شیر نارگیل:

یک عدد نارگیل تازه یا خشک شده را بشکنید و پوست قهوه ای آن را بشکنید و سپس گوشتش را بیرون بیاورید. آب نارگیل را بگیرید و میوه تازه نارگیل را در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید سپس آن را با پارچه صاف کنید.این مخلوط را به مدت 5 دقیقه حرارت دهید. 

صبر کنید تا خنک شود و سپس درون یک بطری بریزید و در یخچال یا فریزر بگذارید تا یخ زده شود سپس آنرا روی پوست سر و موی خود بمالید. به مدت 5 دقیقه روی سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 تا 45 دقیقه موهایتان را با شامپو و بعد با نرم کننده بشویید و این روند را 2 بار در هفته تکرار کنید.

روش 2: شیر نارگیل و عسل:

هم نارگیل و هم عسل محبوب هستند و به راحتی در همه جا پیدا می شوند. مخلوطی از عسل و شیر نارگیل برای تغذیه موهای آسیب دیده و افزایش رشد مو عالی میباشد.این راه حل همچنین نقش مهمی در جلوگیری از ریشه مو نیز دارد.

نارگیل کاملا تازه یا خشک را بشکنید و گوشت آن را از پوسته قهوه ای نارگیل جدا کنید ،سپس گوشت را با آب نارگیل مخلوط کنید و کمی آب نیز به آن بیفزایید و سپس درون یک پارچه صاف کنید و به مدت 5 دقیقه حرارت دهید،سپس اجازه دهید تا خنک شود ،چند قطره عسل را به آن اضافه کنید و این مخلوط را به طور مستقیم روی پوست سر و موی خود اعمال کنید.

بعد از 35 دقیقه با شامپوی معمولی و بعد با نرم کننده شستشو دهید و در صورت نیاز این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید.

نکته:شما میتوانید مخلوط باقی مانده از شیر نارگیل و عسل را برای استفاده دفعه بعد در یخچال ذخیره کنید.

روش 3 ؛ شیر نارگیل ، ماست و آبلیمو:

همانطور که قبلا ذکر شد ، شیر نارگیل را تهیه کنید ، آبلیمو و یک دبه ماست را به آن اضافه کنید و سپس روی پوست سر و موی خود اعمال کنید.به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب گرم و نرم کننده شستشو دهید در صورت نیاز این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید. 

2. روغن نارگیل:

ابتدا موهای خود را با آب گرم شستشو دهید. مقداری روغن نارگیل را در دستانتان بریزید و سپس به طور مستقیم بر روی پوست سر و موی خود اعمال کنید.حداقل 5 دقیقه ماساژ دهید، و از یک کلاه دوش یا حوله برای پوشاندن موهایتان استفاده کنید و پس از 30 دقیقه یا حتی بیشتر ، کلاه را برداشته و مو را به طور کامل با شامپو شستشو دهید.این درمان را1 یا 2 بار در هفته تکرار کنید.

نکته:اگر روغن نارگیل شما جامد یا نیمه جامد است ، قبل از استفاده آن را گرم کنید.

3. آلوئه ورا:

روش1 : ژل آلوئه ورا

1 برگ تازه آلوئه ورا را ببرید و ژل داخل آن را استخراج کنید، این ژل را به طور مستقیم روی پوست سر خود اعمال کنید و بعد از 1 ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید. 

روش2 : آلوئه ورا و روغن نارگیل

طبق روش قبل ، ژل آلوئه ورا را استخراج کنید، 2 تا 3 قاشق غذا خوری روغن نارگیل و 2 قاشق غذا خوری از این ژل را با هم ترکیب کنیدو به طور کامل بر روی پوست سر و موی خود بمالید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید،سپس موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید و بعد از 1 ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید. 

روش3: آلوئه ورا و عسل:

2 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و 2 قاشق غذا خور یعسل را درون یک کاسه ترکیب کنید و با استفاده از یک قاشق به خوبی هم بزنید و بعد بر روی پوست سر و موهای خود اعمال کنید و با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از 1 ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

روش4 ؛ آلوئه ورا و روغن زیتون:

2 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون را درون یک کاسه بریزید و با استفاده از یک قاشق به خوبی هم بزنید. بعد بر روی پوست سر و موهای خود اعمال کنید و بعد به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از 1 ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2تا 3 بار در هفته تکرار کنید. 

روش5 : آلوئه ورا و تخم مرغ:

2 عدد تخم مرغ را بشکنید و سفیده های آن را درون یک کاسه بریزید و یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا نیز به آن اضافه کنید،آنها را به خوبی هم بزنید بعد بر روی پوست سر و موهای خود اعمال کنید و بعد به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از 20 تا 30 دقیقه با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

4.چریش:

روش 1: روغن چریش:

قبل از استفاده ، این روغن را گرم کنید. دو تا سه قطره از این روغن را کف دست هایتان بریزید. و به صورت مستقیم روی مو ها و کف سر خود اعمال کنید. به مدت 5 دقیقه، به خوبی ماساژ دهید. با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از یک ساعت با آب گرم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

نکته:ممکن است که روغن چریش بوی بدی داشته باشد.

دارو برای رویش موی سر

روش 2 : پودر برگ چریش:

این پودر را با کمی آب گرم مخلوط کنید تا یک ماسک به دست آید و بعد به صورت مستقیم روی مو ها و کف سر خود اعمال کنید. کمی صبر کنید تا خشک شود. بعد با آب گرم بشویید. این درمان را دو بار در هفته تکرار کنید. 

روش 3: برگ های چریش تازه ی خرد و آسیاب شده:

مقداری برگ چریش را تهیه کنید. به خوبی با آب تمیز کنید و آسیاب کنید. سپس با کمی آب گرم مخلوط کنید تا یک ماسک بدست آید. سپس آن را در تمام پوست سر خود و از ریشه تا ساقه موهایتان بمالید. با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از یک ساعت با شامپوی ملایم شستشو دهید. این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید. 

روش 4 : برگ های چریش جوشانده شده:

1 مشت برگ های چریش تازه را تهیه کنید و به خوبی با آب بشویید و سپس آنها را در آب بجوشانید. بعد از جوشیدن صبر کنید تا رنگ آب به قهوه ای تیره تغییر کند ، سپس اجازه دهید تا خنک شود و سپس موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید و بعد از این آب استفاده کنید و دوباره موهایتان را شستشو دهید و بعد اجازه دهید تا موهایتان به صورت طبیعی خشک شود.این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید.

5. ماست:

نصف فنجان ماست را بر روی کف سر و مو های خود به صورت مستقیم اعمال کنید.با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از 20 دقیقه با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید. 

6. آب پیاز:

روش 1. فقط پیاز:

پوست یک عدد پیاز تازه را بکنید و بعد از شستشو ، به قطعات کوچک برش دهید و سپس آب آنها را بگیرید.سپ آن را بر روی پوست سر و موهایتان اعمال کنید و به آرامی به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

روش 2. پیاز و آلوئه ورا:

1 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذا خوری آب پیاز را درون یک کاسه مخلوط کنید.آن را بر روی پوست سر و موهایتان اعمال کنید و به بعد از 15 تا 20 دقیقه موهایتان را با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید. 

روش3. پیاز و روغن زیتون:

آب پیاز را درون یک کاسه بریزید و سپس یک قاشق غذا خوری روغن زیتون بهآن اضافه کنید ، ترکیب را به خوبی هم بزنید و سپس روس پوست سر و موهایتان اعمال کنید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید،با استفاده از یک کلاه حمام موهای خود را بپوشانید و بعد از یک ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

7.چای سبز:

نیم لیتر آب و 3 عدد چای کیسه ای سبز را تهیه کنید و آنها را به مدت 5 دقیقه بجوشانید.سپس موهایتان را با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید و بعد از این چای ولرم برای شستشوی آنها برای بار دیگر استفاده کنید.سپس اجازه دهید تا کاملا خشک شود.این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید. 

8. ماسک سفیده تخم مرغ:

2 عدد تخم مرغ تازه را بشکنید و سفیده و زرده آن را جدا کنید،سفیده آن را به طور مستقیم روی پوست سر و موهایتان اعمال کنید و بعد از نیم ساعت با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2 تا 3بار در هفته تکرار کنید.

نکته: برای موهای چرب فقط از سفیده تخم مرغ و موهای خشک از تخم مرغ کامل استفاده کنید.

9. سیب زمینی:

پوست 2 عدد سیب زمینی متوسط را بکنید ، آنها را برش دهید و آب سیب زمینی را بگیرید بعد به طور مستقیم روی پوست سر و مو هایتان اعمال کنید، به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید ، و با استفاده از یک کلاه حمام موهایتان را بپوشانید. بعد از 20 تا 25 دقیقه با شامپو بشویید و این درمان را هر 20 روز یکبار تکرار کنید. 

10.سیر:

6 تا 8 عدد سیر را تهیه کنید و آن را به قطعات کوچک برش دهید و بعد آنها را له کنید و با کمی آب مخلوط کنید. سپس آن را به طور مستقیم روی سر و موهای خود بمالید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید. 

نکته:شما میتوانید چند قطره از آب سیب را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید و به عنوان شامپوی روزانه ار آن استفاده کنید.

11.آبلیمو:

مقداری آبلیمو را روی پوست سر خود ، به مدت 5 تا 10 دقیقه به آرامی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با شامپوی ملایم و آب ولرم شستشو دهید.این دذمان را یکبار در هفته تکرار کنید. 

نکته:شما همچنین میتوانید به مخلوط آبلیموی خود مقداری روغن نارگیل ، روغن زیتون، روغن کرچک یا آلوئه ورا برای گرفتن نتایج بهتر اضافه کنید. 

12. روغن کرچک:

3 قاشق غذا خوری روغن کرچک را کمی گرم کنید و روی مو و پوست سر خود اعمال کنید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و با استفاده از یک کلاه حمام موهایتان را بپوشانید و بعد از حداقل نیم ساعت با شامپو مناسب موهای خود و آب ولرم شستشو دهید.این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید.

نکته:برای گرفتن نتایج بهتر ، شما میتوانید روغن کرچک را با کمی روغن جوجوبا ، رز ماری و یا روغن درخت چای ترکیب کنید.

برای استفاده از گیاه گزنه برای رشد و پرپشت شدن موهای ریخته شده باید به این روش ها که در ادامه بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته ایم عمل کنید.

روش 1: دم کردن گزنه

مقدار 40 گرم برگ گزنه را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت 10 دقیقه دم کنید . از شب تا صبح روی موهایتان باشد .

روش 2: گزنه و الکل

اگر ریشه ی گزنه را داخل الکل شصت درجه خیس کنید، و آن را پانزده روز در آفتاب نگهداری کنید و سپس صاف کنید مایعی بدست می آید که چنانچه سه قاشق آنرا با آب مخلوط کرده ، به سر بمالید از ریزش مو جلوگیری می نماید و موجب پرپشتی موهای سر می شود.

روش 3: جوشانده گزنه

به اندازه 30 گرم گزنه را در یک لیتر آب ریخته و بمدت 10 دقیقه آن را بجوشانید و وقتی خنک شد آن را روی سر ماسک کنید.

 

مرسی ولی تاچه مدتی باید روی سر بماند

وای اگه جواب بده خیلی عالیه دارم دیوونه میشم موهام خیلی کم شده

سلام خودم استفاده کردم عالی هست تا سه الی پنج روز موهام پُرشد عالیه شماهم استفاده کنید نتیجه میگیرید من تخم مرغ سیب زمینی گذاشتم پیاز برای رشدمو زیاد میکنه .

واقعا موهاتون دوباره دراومد؟

سلام دوستا فقط روغن رزماری یا لیسون رزماری از داروخانه بگیرد هر شب 15 قطر بزنید به مدت 15دقیقه ماساژ بده خدا شایده جواب میده ولی اگر 6ماه استفاده کنید 100در100جواب میده

برای رشد مجددمو ام خوبه

ممنون از راهنماییتون ، میخواستم در ترکیب آب سیب زمینی ، زده تخم مرغ ، و عسل ، میشه سفیده ی تخم مرغ رو هم اضافه کرد؟

دوستان گلم من شنیدم اگر پوست سبز گردو تازه را به قسمتهای ریخته مو بمالید بعد از دو هفته همه موها در می آید . امتحانش ضرر ندارد

سلام . من 10ساله ریزش مو دارم. الان 23سالمه . موهایم هم ریخته و هم کم پشته .بخدا از زندگی سیر شدم . نمیدونم چکار کنم . موهای ریخته شده زیاد دارم ولی رشد نمی کنه . توروخدا یکی کمکم کنه .

سلام کپسول زینک پلاس رو تهیه کنید از داروخانه یک پک سه تایی روزی دو عدد یکی صبح بعد صبحانه یکی شب قبل از خواب ایشالا ک جواب میگیری

واقعا تاثیر داره ؟شما نتیجه گرفتید؟؟؟

داداش چرا الكي ميگي زينك پلاس يه مدت قطع ميكنه بعد يه مدتي دوباره شروع ميشه تنها راهش استفاده از همين ماسك هاي گياهيه

به نظر من از زندگی سیر نشو. برو دکتر متخصص مو ، بعد از یک مدت موهای سرتون چون دختر هستین پسر نیستین زود می یان ، فقط باید تمرکز کنی رو موهای سرت و رو چیز دیگری تمرکز نکنی خوب و با دقت به یک متخصص پوست. ومو فکر کن بعد هر هفته یا ماه برو پیشش برای بدست اوردن شانس و اقبال دو باره ، چون سنتون واقعا هنوز پایینه باید موهای پر پشتی داشته باشید برای عرض اندام ، سلامت باشید فقط یک متخصص خوب پوست و مو برو ، به نظرم متخصصان پوست و مویی که تو تبریز و شهر های شمالی و تهران بری بهتره .

به طور کلی ریزش مو دارای سه علت میباشد:۱کمبود ویتامین و مواد مغذی۲هورمونها۳ژنتیکتمام موارد طبیعی فقط مشکل ۱ را حل میکنند اما برای درمان موارد ۲ و۳ باید از دارو استفاده شود و تنه داروهای تائید شده ماینوکسیدیل و فیناستراید میباشند البته ناگفته نماند ماینوکسیدیل باید مادام العمر استفاده شود

سلام دوست عزیز من هم چند سالیه ریزش شدید مو داشتم ولی با درست کردن یک محلول آب لیمو طبیعی ونمک رامخلوط کردم ته استکان آب لیمو ویک قاشق غذا خوری نمک را خوب حل کردم وبعد داخل شامپوم ریختم توانستم ریزش مورا کاملا قطع کنم وبازدن یک روغن آرگان رویش مجدد موهام را مشاهده کردم به شماهم پیشنهاد میکنم اگر سرتون چرب ازاین روش استفاده کنید

فایده داره اما بايد تا چند ماه مکررا انجام بدى

دوستان و عزیزان من میگم روغن سیاه دانه برای مو خوبه روغن بادام تلخ هم همچنین .مقداری روغن سیاه دانه و هنا و روغن سوسن رو قاطی کرده و ضماد درست کنید و به جاهای کم پشت بزنید …بهداشت سر را رعایت کنید…موها را در شست و شو چنگ نزنید …و از همه مهم تر اینه که عذر خواهی میکنم که اینو میگم شرمنده ام لطفا خواهشا استمنا یا همون خود ارضایی هم انجام ندید چون جدا باعث ریزش مو میشه ..استرس هم نداشته باشید ..سالم و زلفمند باشید

حنا به هیچ عنوان استفاده نکنید که پشیمان میشید قطعا سفیدی مو را بیشتر نشان میدهد

سلام موهای جلوی سرم براثر کشیده شدن از ریشه کنده شده پوست سرم معلومه ایا علاج داره؟

سلام من دارم هرشب یک عددتخم مرغ وپودرنخود وپودرعدس وپودربرگ مورد باهم ترکیب می کنم میزنم به کف سرم پلاستیک می کشم روی سرم وروسری میبندم صبح هم میشورم خیلی خوب شده دیگه اصلا موهام نمیریزه تایک ماه بایدبزنی هرشب خودم پودرشونوآماده کردم

یه سوال داشتم از شما که شما این مواد رو بهسرتون میزنید مواد تا صبح خشک نمیشه بعد موقع شستشو ریزش ندارید؟؟؟

سلام دوستان فکر نمیکنم این روش ها جواب بده بنظر من اصلاح کردن موها بصورت مداوم برای مثال هردوماه چند سانت کوتاه کنید نتیجه بده یا از سبوس غلات ک شامل انواع ویتامین ها و مواد معدنی واملاح مفید برای رشد مو تاثیر داره

سلام دوستان من خیلی دوست دارم موهای بلند داشته باشم به نظرتون چکار کنم

س.روغن ارگان اویل صادقانه هم رشد مو هم ابرو رو دو برابر میکنه بهت قول میدم استفاده کن

چ مدت باید استفاده کنی

سلام دوستان من ۱۸ سالمه و با این سن کم ریزش مو دارن اونم هرروز. حالا گفتم اگه میشه یه روز موثر که باعث رشد مجدد موهای سر میشه رو بهم پیشنهاد کنید ممنون میشم

سلام دوست گرامی شما می توانیدآب برنج جوشیده شده راباآرد گندم راهم زده و اب آن به مویتان آغشته کرده و اردش رابه صورتتان بگزارید ماسک صورت باعث از بین بردن قرمزی صورت میشود

سلام من دوسال پیش موهای خودم را قیچی کردم و موی سرم دیگر رشت نکرد من از این موضوع خیلی ناراحتم

قرص بیوتن بخرین و مصرف کنید. هم ایرانی هست هم خارجی ، فرقی هم ندارن . رشد مو و ناخن بیشتر میکنه .

وقتی سن آدم به جوانی می رسه و کودکی و نو جوانی رد میشه ریزش مو شروع میشه این طبیعیه اگر موهای ریخته شده در بیاد و مو خالی نشه باز هم نگرانی نداره اما اگر موی سر داره خالی میشه تنها دارویی که خیلی موثره پودر سبوس برنج رو تو نمکدون بریزید و هرروز روي هر غذایی که ميخوريد بریزید به مدت چهار ماه مطمئنا نتیجه ميگيريد

به نظرمن واسه اونایی ک موهاشون کامل ریخته یاارثی هستن فقط وفقط گزینــــــه کاشت مو موثره الکی وقت خودتونوهدرندیدبااین چیزا اینافقط واسه کسایی هست ک موهاشون اسیب دیده وکم پشت ونازک شدن موهاشون ـ…فقط اقدام به کاشت موطبیعی کنید دوستان گلم

دوستان اصلا از ماسک پیاز قرمز و سیب زمینی استفاده نکنید من موهام خوب بود فقط میخواستم پر پشت تر شه زد موهامو داغون کرد.

سلام از اب سیب زمینی و مقداری پودر گل ختمی و در نهایت دو تا قاشق غذا خوری گل گندم بهش اضافه کنید و رو سرتون بزارید تاثیرش فوقالعادس بخاطر مواد مغنی ک داخل گل گندم وجود داره

سلام دوستان خرگوشک ساچ هم خیلی خوبه

دوستان برای بلند شدن مو برگ صدر هم خیلی موثره .از عطار بگیرین با آب مخلوط کنین .بزنین به ته موهاتون ۲_۳ ساعت بمونه بعد بشورین .واقعا اثر داره

من خودم خدای ریزش موام! الان دارم روغن سیاه دونه و کپسول فارماتون میخورم. یکم بهتر شده ریزشش

سلام من ریزش مو ندارم اما موهام خیلی کم پشت و نازکه جوری ک پوست سرم چون خیلی سفیده مشخص میشه :(خواهش میکنم کسی تجربه ای برای پر پشت شدن مو داره بگه.اعتماد ب نفسم اومده پایین دارم دیوونه میشم

موهاتو تا یک ماه فقط ژیلت بکش و نزار بزرگ بشه بعداز یک ماه موهات پر پشت میشه

این روش خوبه ولی بیشتر کاراییش برای رشد سریع مو هاست نه درمان ریزش و پرپشت شدن اون

سلام من ۱۷ سالمه موهام خیلی ریخته و کف سرم کاملا پیداست لطفا کمکم کنید

سلام من خواهرم كف سرش پيدا بود روغن شنبليله استفاده ميكنه و زرده تخم مرغ عاليه امتحان كنيد

سلام روغن نارگیل و روغن بادام و سفیده تخم مرغ و با هم مخلوط کنین حداقل ۴ ساعت بزارین رو موهاتون بمونه معجزه میکنه عالیه

سلام من نه ساله ریزیش مو دارم البته بیماری کندن مو دارم الانم کلی از موهامو بدوت اینکه متوجه بشم کندم ب خدا داغونم چیکار کنم خوب شن موهام برگرده یعنی راهی هم هست

دوست عزیز برو پیش روانپزشک اول این مشکلتو درمان کنه منم مثل شما بودم !

سلام چیزی که بنده خودم استفاده کردم وجواب داده تجربه خودم رو دراختیارتون میزارم واون اینکه گل ختمی سفید ویازردرنگ که تتزه وخشک شده باشه رو آسیاب کنیدوپودرحاصله رو الک می کنید بعددریک ظرف شیشه ای دردارنگه میدارید هفته ای سه بارونیم ساعت قبل ازرفتن به حمام یک قاشق از این پودرگل ختمی را بایک لیوان آبجوش تویه کاسه ای مخلوط می کنید ویه پیش دستی کوچک سرکاسه بزاریدتادم بکشه حالا بعدازنیم ساعت دم کشیدن هم میتونیدازیک جوراب زنانه که حتما بایستی تمیز وعاری ازرنگ دادن باشه این محلول را صاف کنید وآب حاصله رابه مدت یه ربع بیست دقیقه سرتان راباآن میشورید وتاکیدا با کف دست پوست وموهای سرتان را ماساژدهیدودرپایان باآب بشویید موهایتان را .بدون صافی هم میتونیدمحلول را مستقیما روی موهایتان بریزیدبازهم تاکیدا ازهیچ نوع شامپوی صنعتی وبازاری استفاده نکنیدتاکیدمیشه اگه ازشامپو استفاده نکنید درعرض دوهفته تفاوت را کاملا احساس خواهیدکرد هفته ای سه بار اینکارو انجام دهیداگه موهایتان چربه سعی کنید به مقدارکم ازشامپوی گیاهی استفاده کنیدریزش موهایتان قریب به صددرصدقطع میشه

آب سیبزمینی وآب پیازرومیشه یک یادوروزروی سربمونه یاحتمابایدبعدیه ساعت بشورمش

تورو خدا جوابمو بدین من ۱۴سالمه موهام داره میرزه تورو خدا من چیکار کنم موهام دوباره در بیان لطفا جواب بدین

ببین دوست عزیز مویی که ریخته بر نخواهد گشت اما شما میتونی با مراقبت و پروتئینه و ویتامین کردن از مابقیش مراقبت کنی و از شامپو های که درصد بسیار بالا کتوکنازل دارند استفاده نکنید و سعی کنید به هیچ عنوان از مواد حالت دهنده مو استفاده نکنید و موهای خودتون رو حداقل دو روز یک بار بشورید

چرت نگو جان خودت موی ریخته خیلی خوبم در میاد

میشه روغن بادام تلخ رو با روغن نارگیل با هم به موها زد؟؟من 2هفتس متوجه شدم موهام نصف شده همش ریخته

منم اون روش گل ختمی رو استفاده کردم واقعا عالی بود ریزش موهام قطع شد. استفاده ش هم آسونه. به نظرم شما هم استفاده کنید.

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

این نه یک تبلیغ است نه امید واهی بلکه واقعیتی است از خاصیت کاملا ناشناخته یک قرص برای داشتن موهای پرپشت و براق که شاید آرزوی هر کسی باشد.امروزه آسپرین به عنوان قرص پرپشتی مو شناخته شده است.

مو نیمی از زیبایی است اما متاسفانه به دلیل عادات نادرست تغذیه ، مراقبت و دهها فاکتور موثر دیگر تبدیل به یکی از مشکلاتی شده است که اکثر افراد برای حل ان به پزشک مراجعه می کنند ، راههای پرهزینه و دوره های درمانی را سپری می کنند تا موهایی پرپشت و براق داشته باشند . در این گزارش یکی از راههای ساده برای این منظور را خواهید شناخت.

ترکیب شیمیایی آسپرین به درمان مو کمک میکند، تا قارچ ها را که باعث شوره سر می شوند، از بین ببرد همچنین جریان گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد.در این بخش از سلامت پوست و مو در نمناک در مورد درمان های خانگی با استفاده از آسپرین برای مشکلات مربوط به پوست سر و تحریک رشد مو صحبت خواهیم کرد.

بسیاری از ما به استفاده از محصولات تجاری مراقبت از مو عادت داریم و درمان های جایگزین ساده و خانگی آن را فراموش میکنیم، که می تواند به تقویت و تغذیه و حتی بلند شدن موهایمان کمک کند.دارو برای رویش موی سر

برخی از تبلیغات، ما را به فکر می اندازد که بدون استفاده از مواد شیمیایی زیبایی نمی توانیم زیبا بمانیم، اما مدت ها قبل از اینکه چنین محصولاتی وجود داشته باشند و وارد بازار شده باشند، زنان از مواد و محصولات خانگی برای از بین بردن خشکی، شوره سر و بسیاری از مسائل دیگر استفاده می کردند.

امروزه ، خوشبختانه مجدداً شروع به کشف این دستورالعمل های قدیمی کرده اند، علاوه بر این آنها دریافتند که بیشتر از محصولات تجاری و شیمیایی نتایج چشمگیر و شگفت انگیز دارند.

آسپیرین، یکی از رایج ترین مسکن ها و ضد انعقادها در جهان می باشد در واقع یکی از قرص هایی است که تقریباً همه در حال حاضر در کابینت پزشکی منزل خود دارند.پزشکان، آسپرین را برای مقابله با درد و ناراحتی های کلی توصیه می کنند و دریافتنه اند که می توانید از مزایای آن برای مبارزه با تب و سلامت قلب خود استفاده کنید.

مواد تشکیل دهنده فعال آسپیرین، به نام اسید سالیسیلیک، خطر ابتلا به حمله قلبی را به میزان بسیار زیادی کاهش می دهد و از لخته شدن خون در افراد مبتلا به این بیماری جلوگیری می کند.علاوه بر تمام کاربردهای دارویی که دارد، می تواند برای اهداف زیبایی نیز استفاده شود.

هنگامی که از این قرص روی موهای خودتان استفاده می کنی، باعث پاک شدن و از بین رفتن قارچ هایی که شوره سر را ایجاد می کنند، می شود. که خشکی پوست را به تدریج از بین می برد.

گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد و بنابراین رشد مو را نیز بهبود می بخشد.همچنین دارای اثر خفیفی است، که سلولهای مرده پوست را از بین می برد و مواد مغذی و تقویت کننده فولیکول های مو را جذب میکند.

شامپو حاوی آسپرین:

این یک درمان جایگزین بسیار آسان است که می توانید روزانه از این شامپو به صورت روزانه استفاده کنید و از همه خواص مراقبتی آن برای موهایتان بهره مند شوید.

مواد لازم:

طرز تهیه:

ابتدا آسپرین ها را له کنید و به شامپو اضافه نمایید و به طور کامل روی موهایتان پوشش دهید و بعد از 5 دقیقه با آب معمولی شستشو دهید.

اگر دوست دارید، می توانید بعد از آن، از یک نرم کننده استفاده نمایید.

درمان دوم مبتنی بر آسپیرین ها که توصیه می شود، استفاده از لوسیون است که رنگ موی طبیعی را افزایش می دهد. علاوه بر این، موهای شما را در مقابل اثرات منفی و عناصر مختلف مضر، محافظت می کند.افرادی که موهای خود را رنگ کرده اند و میخواهند که رنگ آنها را برای مدت طولانی باقی بماند، باید از لوسیون زیر استفاده کنند:

عناصر:

طرز تهیه:

ابتدا آسپیرین ها را خورد و پودر کنید و با آب داغ ترکیب نمایید و سپس آن را درون یک بطری اسپری بریزید و بعد از حمام که موهای تان کمی رطوبت دارد ، آن را روی موهایتان اعمال کنید.

این درمان را هر شب تکرار کنید ؛ فقط مطمئن باشید که قبل از استفاده، آن را تکان دهید، زیرا پودر آسپیرین در بطری، ته نشین میشود.

سه عدد قرص آسپرین را روی موی سرتان ماساژ دهید، ماده موجود در این قرص شوره سر را از بین می برد و موهای شما پرپشت ، ضخیم و براق می کند. 

به یاد داشته باشید که اثرات دو درمان برای مو از طریق آسپیرین که در بالا ارائه شد، ممکن است در هر فردی متفاوت باشد و به نوع و عادت های روزانه فرد نیز بستگی دارد و نقش کلیدی ایفا می کنند.

برای به دست آوردن بهترین نتایج مطمئن باشید که از آنها به طور منظم استفاده می کنید و در کل یک ایده خوب این است که آب زیادی بنوشید و غذاهای غنی از بیوتین، ویتامین و پروتئین را در رژیم غذایی روزانه تان بگنجانید.

نکته:

برای جلوگیری از هرگونه واکنش های آلرژیک قبل از اعمال آنها به طور کامل، هرکدام را در یک ناحیه کوچک از پوست سرتان تست کنید، اگر هرگونه تحریک یا خارش را تجربه کردید، فورا استفاده از این درمان را متوقف کنید.

سلام خسته نباشیدسوالم این است آیاازقرص آسپرین برای مناطق ریخته ابروهم میتوان استفاده کرد؟

سلام حسته نباشید من دختر 4 ساله ای دارم که رشد موهاش واقعا کمه میتونم از آسپرین استفاده کنم ممنون

سلام ایاموهایه ریخته شده هم باقرص آسپرین میاد

سلام .واقعا قرص اسپرین موهارو پرپشت و براق می‌کنه ؟کسی استفاده کرده بلایی سرمون آزمون نیاد.،

ايا واقعا پر پشت ميشه

سلااام خسته نباشید ببخشید من موهام واقعا کم پشته بخاطر همین خیلییی ناراحتم میخواستم ببینم واقعا تاثیر داره اگه چیزبهتری یراع داوین معرفی کنین ممنون میشم

خواهش میکنم اگردوست عزیزی مصرف کردن ونتیجه حاصل شده زودتراطلاع دهند

قرص هیربرست معجزه میکنه

سلام دوست عزیز. قرص هیربرست چه نوع قرصیه؟ من تا حالا اسم اینو نشنیده بودم. لطفا بیشتر اطلاعات دهید. ممنونمدارو برای رویش موی سر

قیمتش بالاست 200 هزار تومان پولشه

سلام دوستان من از آسپرین استفاده کردم و موهام واقعا رشدش سریع شده .

واقعا مو دوباره پرپشت میشه

آسپرین رو قبل از حموم باید رو کف سر ماساژ داد یا داخل حموم اینکارو میکنی بعدش با شامپو می شوری

من برای شوره سر استفاده کردم عاااااااااااااااااالی بود. حالا رو ریزش مو نمیتونم قطعی بگم ولی روی شوره سر فوق العاده ست

من موهام کم پشته واقعا با این قرص پر پشت میشه؟؟؟

آیا با قرص آسپرین مو پرپشت میشه

آیابرای موخوره هم آسپیرین خوبه؟

سه عدد قرص آسپرین رو پودر کرده وبا شامپو خودتون مخلوط کنید وبه سرتون بزنید عالیه

دوست عزیز الکی معده خودتون رو با این داروها پر نکنید. بذارید موهاتون کم پشت که شد برید بی دردسر بکارید. من یکمدت معدمو با این قرصای الکی پر کردم و شامپوهای گرون قیمت خریدم ولی هیچ فایده ای نداشت. رفتتم 4 تومن دادم مو کاشتم الان بدون استرس دارم زندگی میکنم کلا دو روز وقت گذاشتم هیچ دردی هم نداشت الان پشیمونم چرا زودتر این کارو نکردم و اینقد خودمو عذاب دادم

میشه بگین کجا کاشتین ؟ و این که راضی بودین یا نه ؟من برادرم میخواد بکاره گفتن تار موهاش ضعیفه نمیشه باید موهاشو تقویت کنه

من میخام تازه شروع کنم ولی ازروغن نارگیل طبیعی استفاده کنید عالیه

آیا آسپرین درریزش مو تاثیرزیادی داره؟؟لطفاجواب بدید؟

سلام نمیدونم واقعا تغییری میکنه یا نه ولی اگه کسی استفاده کرده و نتیجه گرفته لطفا اطلاع بده

سلام دوستان بنظرتون قرص آسپرین جواب میده

مواردی که من استفاده کردم وجواب نگرفتم جوش شیرین ،سرکه سیب ،حنا،اب لیمو،سرکه سفید،سرکه قرمز.سیاه دانه،روغن زیتون،رزماری،سدر،هر ماه یکی ازموارد بالارو امتحان کردم فقط مونده اینبار خاک گل بزنم به مو سره نداشتم به این نتیجه رسیدم خدانخوادموسرت باشه اسمونم پایین بیاری خوب نمیشه.

باور کنین هیچ قرص و شامپویی تو ده دقیقه نمیتونه کاری بکنه ولی روغن بابونه و بادام تلخ عالیه یه ساعت ماساژ بدید هر روز

من هم میخوام از آسپرین استفاده کنم ی جا نوشته بود ۶ عدد قرص آسپرین رو توی آب حل کنید و هر روز به موهای خود اسپری کنید و یا داخل شامپو بریزید .

بنظرم مریم خانم روغن گرچک راه حل خوبی برا شما باشه

هردارو یا قرصی استفاده میکنید باید یه دور دوماه یا سه ماه بگذره از استفاده تا جواب بگیرین قرص ها جادوگری نمیکنند تو یه روز موها رشد کنند بباید صبرم داشته باشین اسپرین تعریفشو شنیدم ولی روغن گرچک از قرص اسپرینم بالاتره که حتی کله تاس بدون مو هم پرپشت میکنه روغن گرچک عالیه حتما استفاده کنید نتیجه میگیرین البته با صبر

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

رکنا: محققان در انگلیس به این نتیجه رسیدند که عوارض جانبی یک داروی قدیمی باعث رشد مجدد مو می شود.

پژوهشگران انگلیسی در نظر دارند با استفاده از عوارض جانبی یک داروی قدیمی، رشد دوباره موی سر را ممکن سازند.

به گزارش  گیزمگ، به رغم پژوهش‌های بسیار در مورد مو، هنوز علم موفق نشده راهی برای تحریک رشد دوباره آن پیدا کند.

پژوهشی که در “دانشگاه منچستر” (University of Manchester) انگلستان انجام شده، روش کاملا جدیدی برای رشد موی انسان ارائه داده است. پژوهشگران در این روش، از عوارض جانبی دارویی الهام گرفته‌اند که قدمت آن، تقریبا به 50 سال می‌رسد.دارو برای رویش موی سر

در سال 1970، دارویی موسوم به “سیکلوسپورین آ”(Cyclosporine A)، از گونه‌ای قارچ به دست آمد. پژوهش مربوط به کشف این دارو، در پی یافتن یک آنتی‌بیوتیک ضدقارچ جدید بود اما این ترکیب، به ویژه از لحاظ بالینی، برای این استفاده تاثیری نداشت. چند سال بعد، پژوهشگران دریافتند که “سیکلوسپورین آ”، فعالیت سرکوب‌کننده ایمنی قابل توجهی دارد.

استفاده پزشکی این دارو، تا سال 1980 ثابت شد و کاربرد بالینی آن، اتفاق غیرمنتظره‌ای در زمینه پیوند عضو بود. این دارو به عنوان یک عامل سرکوب‌کننده جدید اثبات شد تا به بیماران کمک کند اعضای جدید را نگه دارند زیرا در غیر این صورت، بدن آنها، اعضای جدید را رد می‌کرد.

اگرچه “سیکلوسپورین آ”، داروی مضری نیست اما می‌تواند به عوارض جانبی بسیاری منجر شود. یکی از بی‌ضررترین اثرات جانبی این دارو که در نتیجه دهه‌ها استفاده از آن مشخص شد، افزایش رشد مو است. پژوهش جدیدی که مکانیزم ورای این اثر جانبی خاص را بررسی کرده، درمان احتمالی جدیدی را نشان داده است که شاید رشد موی انسان را تحریک کند.

پژوهشگران پس از انجام یک تحلیل کامل بیان ژن روی فولیکول موی انسان که با “سیکلوسپورین آ” درمان شده بود، مکانیزم خاصی را در این دارو کشف کردند که به نظر می‌رسید بر رشد مو تاثیر داشته باشد. این پژوهش نشان داد که “سیکلوسپورین آ”، بیان پروتئین “SFRP1” را کاهش می‌دهد. “SFRP1″، پروتئینی است که مسیر ضروری برای رشد فولیکول‌های مو را به صورت منفی تنظیم می‌کند؛ درنتیجه، به نظر می‌رسد سرکوب این پروتئین، چگونگی تاثیر “سیکلوسپورین آ” را در رشد مو توضیح دهد.

مرحله بعد، یافتن راهی برای مقابله با پروتئین SFRP1 بود و این پژوهش، ترکیبی موسوم به “WAY-316606” را کشف کرد. در نتیجه بررسی‌ها مشخص شد این ترکیب که در اصل برای درمان پوکی استخوان ابداع شده است، مکانیزم‌های مشابه “سیکلوسپورین آ” را هدف قرار می‌دهد اما نسبت به آن، واکنش‌های سرکوب‌کننده ایمنی وسیع‌تری ندارد. آزمایش‌های برون جانداری با استفاده از نمونه‌های پوست سر انسان نشان داد که “WAY-316606″، رشد مو را افزایش می‌دهد و شاید کاربرد خارجی این ترکیب یا یک ترکیب مشابه، درمان موثری برای از دست دادن مو باشد.

“ناتان هاوکشاو” (Nathan Hawkshaw)، یکی از پژوهشگران این پروژه گفت: رشد موی انسان با استفاده از این عامل جدید که هرگز در زمینه ریزش مو در نظر گرفته نشده، به خاطر قابلیت انتقالی آن، هیجان‌انگیز است. شاید روزی این دارو، در درمان افرادی که از نداشتن مو رنج می‌برند، تحولی حقیقی ایجاد کند.

این پژوهش، هنوز در مراحل ابتدایی به سر می‌برد و هاوکشاو، درباره مسیر طولانی رسیدن این درمان به بازار، واقع‌بین است.

وی افزود: کاملا مشخص است که این بررسی، به یک آزمایش بالینی نیاز دارد تا نشان دهد این دارو یا ترکیبات مشابه، در درمان بیماران مبتلا به ریزش مو، هم موثر و هم ایمن است.

این پژوهش، در مجله “PLOS Biology” به چاپ رسید.

 


حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

رکنا: گیاه آویشن برای درمان ریزش مو و تقویت موی سر مفید است.

رکنا: کمبود ویتامین دی در بدن عامل افسردگی و ریزش مو است.

رکنا: یک متخصص تغذیه رژیم غذایی معرفی کرده که علاوه بر لاغری و تناسب اندام مانع ریزش مو…

رکنا: ترفندهای زیادی برای پیشگیری از ریزش مو و تقویت موی سر وجود دارد.


رشد مجدد مو یک افسانه است

رشدمجددموافسانه نیست.. من خودم دیدم که موهایه ریخته شده دوستم دوباره درآمدند.. البته پیش متخصص پوست ومورفته بود

موضوعات داغ

با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

سایت اینترنتی رکنا

کلیه حقوق متعلق به

سایت اینترنتی رکنا

است

ساعت 24- وقتی از یک ماده گیاهی و طبیعی برای درمان طاسی سر صحبت می کنیم مطمئنا راه مناسبی برای پرپشتی و توقف ریزش شدید موی سر خواهد بود.

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ است

دارو برای رویش موی سر
دارو برای رویش موی سر
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *