دارو برای خارش پوست بیضه

خواص دارویی و گیاهی


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید

دارو برای خارش پوست بیضه

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در خبره از من بپرس عضو شوید

مواد فعال در محصولات آرایشی را بشناسید

ویتامین های مورد نیاز برای پوست

با التهاب های پوستی آشنا شویم

دارو برای خارش پوست بیضه

با رعایت این نکات بدون آرایش زیبا و جذاب شوید.

روش انجام لیفتینگ و عوارضی که بر روی صورت دارد

رازهای زیبایی در خانه با مواد طبیعی و گیاهی

معجزه ی 9 میوه خشک شده برای کاهش وزن

ویتامین های لازم برای زیبایی ناخن

2 اشتباه رایج زیبایی که بانوان باید از آن اطلاع داشته باشند

اخبار و اطلاعات را در خود دریافت نمائید!

کپی رایت © 217 از من بپرس. تمامی حقوق متعلق به از من بپرس می باشد.

خارش بیضه ها باعث عذاب و خاراندن شدید آن ها می شود که در اکثر مواقع خارش، باعث می شود تا فرد به شدت به عمل  خاراندن ادامه دهد .در این جا چند علت ممکن خارش بیضه ها را بیان خواهیم کرد.دانستن علت دقیق خارش، باعث درمان بهتر آن می شود.

اگر چه علل خارش بیضه ها اکثرا بی خطر هستند، اما شرایط مهمی هم در این عارضه نقش دارند. ۷ نوع  از رایج ترین علل این عارضه را برای شما شرح خواهیم داد.

خارش قارچی که به عفونتِ کشاله ی ران معروف است، یکی از رایج ترین علل خارش بیضه هاست.خارش قارچی یک عفونت قارچی است که در نواحی مرطوب بدن و اغلب در قسمت های چین خورده، اتفاق می افتد.این عفونت معمولا بین انگشتان و اندام تناسلیِ افراد ایجاد می شود و اغلب به شکل تحریکات پوستیِ قرمز رنگی ظاهر می شود.اما شکل دقیق آن ها روی پوست بستگی به نوع قارچی دارد که باعث عفونت شده.مخمر،یکی از انواع عفونت های قارچی است که باعث قرمزی و خارش می شود.وقتی شخصی دارای عفونت مخمری در نواحی تناسلی اش می باشد، دچار خارش شدید، رطوبت پوست و ترشحات سفیدی می شود.دیگر انواع عفونت های مخمری باعث خشکی و پوسته ، پوسته شدن  می شوند.

اینترتریگو یک واکنش بسیار وحشتناک و مخرب به عفونت های قارچی و میکروب هاست.نتیجه ی این واکنش، قرمزی ،خشکی و سوزش پوست می باشد.التهابات ناشی از آن معمولا در نواحیِ چین خورده و مرطوب بدن رخ می دهند.پوست بیضه ها چین خورده هستند و طبیعتی مرطوب دارند که محل مناسبی برای تجمع باکتری ها و تکثیر آن هاست.

ساییدگی وقتی اتفاق می افتد که قسمتی از پوست به مدت طولانی و مستمر دچار اصطکاک با چیزی شود.این اصطکاک می تواند حین فعالیت های فیزیکی بدن مثل دویدن و دوچرخه سواری رخ دهد.در چنین شرایطی ساییدگی بین پاها باعث  خارش و التهاب می شود که نتیجه اش احساس ناراحتی و خارش است.

دارو برای خارش پوست بیضه

 آماس پوستی یک واکنش آلرژی زا است.این آلرژی وقتی رخ می دهد که پوست برای اولین بار با چیز جدیدی مثل شامپو یا شامپو بدنِ جدید، مواد شوینده ی جدید وبرخورد می کند.در نتیجه ی این آلرژی، پوست، قرمز و حساس می شود و پس از خاراندن ، مایع سفید یا زرد رنگی از آن ترشح می شود.این التهابات، بجز بیضه ها، در هر جای بدن ممکن است رخ دهند.پوست نازک بیضه ها باعث احساس خارش و ناراحتیِ مضاعف می شود.

 وجود انگل در نواحی شرمگاه هم باعث خارش و سوزش بیضه ها و ناراحتی می شود.برخی افراد متوجهِ تخم انگل در اطراف ریشه ی موهای نواحی شرمگاه شان می شوند.برخی دیگر انگل های سفید رنگی را مشاهده می کنند که در اطراف بیضه ها یا موهای نواحی شرمگاه شان می خزند.انگل ها می توانند حین رابطه ی جنسی به شریک جنسی هم منتقل شوند.

همچنین بخوانید » HPV در مردان: دلایل، نشانه‌ها و درمان

 زگیل های اندام تناسلی هم یکی دیگر از عفونت های مسری جنسی (STI) هستند که باعث خارش بیضه ها و دیگر نواحی اندام تناسلی می شوند.این زگیل ها به ویروس پاپیلوم مربوط است که اگرچه می توان آن ها را از بین برد، اما بعد از مدتی دوباره بوجود می آیند و خودِ ویروس هم درمان قطعی ندارد. این زگیل ها باعث خارش می شوند که عمدتا مثل یک برآمدگی کوچک هستند.

تبخال هم نوعی بیماری مسری جنسی (STI) است که موجب خارش پوست می شود.بعد از حدود ۱ روز یک یا چند تاول سوزناک روی پوست ظاهر می شود.در نهایت این تاول ها می ترکند و زخم دردناکی را به جا می گذارند.

پیشگیری از خارش بیضه ها شامل یک سری احتیاط هایی است که به علت دقیق آن بستگی دارد.

برای عفونت های قارچی و میکروبی،فرد باید بیضه هایش را همیشه تمیز و خشک نگه دارد همچنین باید در روزهای خیلی گرم و هنگام ورزش لباس های گشاد بپوشد تا بیضه ها عرق نکنند.

اگر خارش به دلیل آلرژی باشد،فرد باید سابقه ی آلرژی را در بدن خود بررسی کند.اگر استفاده از یک ماده ی جدیدی باعث خارش بیضه ها یا دیگر نواحی بدن شده، باید از مصرف آن خودداری کند.

اگر دلیل خارش ساییدگی است، فرد باید از مرطوب کننده ها و روغن های مخصوص استفاده کند تا به هنگام ساییدگی، از سوزش آن ناحیه جلوگیری کند.مرطوب کننده ها باعث کاهش خارش هم می شوند.

با استفاده از وسایل جلوگیریِ مناسب می توان از انتقال برخی STIها جلوگیری کرد.همچنین با بررسی سابقه ی شریک جنسی تان، می توانید اگر مبتلا به نوعی STI است، متوجه شوید و از شیوعِ آن جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید » در انتقال بیماری های آمیزشی مردان نقش بیشتری دارند یا زنان؟

خارش بیضه ها در ابتدا خیلی موضوع نگران کننده ای به نظر نمی آیند.در برخی موارد ممکن است فرد دلیل آن را بداند و نیازی به مراجعه به پزشک نداشته باشد.

وقتی احساس خارش کردید،مدتی ادامه داشت و بدتر هم شد باید به پزشک مراجعه کنید و آن را درمان کنید.پزشک باید هرقسمتی که التهاب یا  ترشح دارد را به دقت معاینه کند.هیچ کس نمی داند که مبتلا به انگل است و باید به پزشک مراجعه کند و درمان شود تا انگل ها و تخم های آن از بین بروند.

درمان هم مثل پیشگیری از خارش بیضه ها به علت دقیق آن بستگی دارد.برخی درمان های رایج به شرح  زیر هستند:

کرم های ضدقارچی و آنتی بیوتیک که خارش بیضه ها را درمان می کنند، جزو رایج ترین داروهای درمانی می باشند.یک پزشک ممکن است این کرم ها را برای درمان عفونت هم تجویز کند.

شامپوها و لوسیون های مخصوص برای درمان انگل نواحی شرمگاهی تجویز می شوند.این محصولات دارویی دارای عناصری هستند که باعث کشتن انگل ها و تخم هایشان می شوند.

مرطوب کننده ها و روغن ها، در درمان خارش هایی که براثر ساییدگیِ آن ناحیه است، مفید می باشند.این محصولات هم برای پیشگیری و هم برای درمان استفاده می شوند.

داروهایی هم وجود دارن که به کاهش STIها کمک می کنند.همچنین پزشک متخصص می تواند زگیل های نواحی تناسلی را با نیتروژن مایع بسوزاند.

وقتی اولین آثار خارش در بیضه هایتان ، به دلیل استفاده از یک ماده ی آلرژی زا را حس کردید، از مصرف دوباره ی آن خودداری کنید.التهاباتِ آلرژیک پس از حدود ۱ هفته خود به خود از بین می روند.در غیر این صورت، پزشک کِرِم هایی برای بهبود آن تجویز می کند.

 ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

 ترجمه و گردآوری شده از  : پزشکی MedicalNewsToday

باسلام خواهشمندم روش های درمان خارش و ترشحات و بدتر از همه بوی ترشیدگی که ایجاد میکند بفرمایید.‌.باسپاس از راهنمایی خوبتان

مجله پزشکی سلام وابسته به گروه سلام از شهریور ماه سال ۱۳۹۵ با هدف ایجاد یک پایگاه اینترنتی جامع و به روز در زمینه اخبار، مقالات و آموزش های سلامت، پزشکی و سبک زندگی کار خود را آغاز کرد .

استفاده از مطالب مجله پزشکی سلام، تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به آن امکان پذیر است.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *