دارو برای خارش بدن در بارداری

خواص دارویی و گیاهی

برجسته کردن لب در سال ‌های اخیر به طور فزاینده ‌ای محبوب شده ‌است، به طوری که مردم سراسر دنیا به دنبال راه ‌هایی برای پرتر و برجسته تر کردن لب هایشان هستند. در حالی که برجسته سازی لب معمولا به وسیله پر کننده اسید هیالورونیک انجام می ‌شود، اما بوتاکس روش دیگری برای آن ‌هایی است که به دنبال حجم دهی هستند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی بوتاکس لب می پردازیم و عوارض و فواید

روزه داری متناوب و رژیم غذایی کتوژنیک، دو الگوی پرطرفدار در میان علاقه مندان به سلامتی و افرادی است که دارای رژیم غذایی هستند. با این حال، در حالی که تفاوت‌ های زیادی بین روزه گرفتن متناوب و کتو وجود دارد، در واقع آنها می توانند با هم ترکیب شوند تا به تقویت نتایج کمک کنند و حتی سریع‌ تر به حالت کتوز برسید. در حقیقت، با تمرین روزه داری متناوب در کتو، شما می توانید از مزیت ‌های منحصر به فردی که هر دو

پنیر لبنه ، دارای طعمی تند، خامه ای و فوق‌ العاده مغذی است و یک جزء ضروری مورد استفاده در غذاهای خاورمیانه برای هزاران سال است. در واقع، در برخی از مناطق، این پنیر را میتوان در هر چیزی پیدا کرد، از پیش غذا و دسر گرفته تا چیزهای دیگر. نه تنها دارای تنوع زیادی است بلکه با چند دستور ساده، می توانید آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید. این پنیر، همچنین در لیست غذاهای پروبیوتیک قرار می گیرد که برای سلامتی روده مفید

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر از دارو برای خارش بدن در بارداری

آیا شما دلایل اصلی اینکه چرا روغن نارگیل از فواید و مزایای قابل ‌توجه زیادی برخوردار است را می دانید؟ این به لطف یک جزء کلیدی به

در مورد گلوکزامین چه می دانید؟ این مکمل را چه کسانی می توانند مصرف کنند و در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ آیا عوارض خاصی شما را تهدید

برجسته کردن لب در سال ‌های اخیر به طور فزاینده ‌ای محبوب شده ‌است، به طوری که مردم سراسر دنیا به دنبال راه ‌هایی برای پرتر و برجسته

در روز ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۸، اداره غذا و داروی آمریکا داروی جدیدی را برای درمان آنفولانزا تصویب کرد. زوفلوزا اولین داروی جدیدی است که در ۲۰ سال

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

موثرترین روش ها برای درمان خارش بدن در بارداری را در این مطلب ملاحظه نموده و با علت های خارش پوست بدن در ماه های مختلف دوران بارداری آشنا شده و از این طریق به درمان مشکلات پوستی این دوره بپردازید.

وجود خارش بدن در بارداری یکی از مشکلات شایع دوران بارداری محسوب می گردد که می توان گفت حدود دو سوم از خانم های باردار این خارش ها را تجربه می نمایند. اما آنچه که در این میان اهمیت دارد این است که دلایل مختلفی برای بروز این خارش ها وجود دارد که با شناسایی آنها می توان برای رفع و درمان خارش پوست بدن اقدام نمود. در این مقاله قصد داریم علاوه بر بررسی علل مختلف این بیماری، به معرفی روش های درمان خارش بدن نیز پرداخته و شما را با موثرترین راهکارها آشنا نماییم.

خارش بدن در بارداری اغلب در ناحیه شکم و پستان ها که پوست دچار کشیدگی است رخ می دهد، اما ممکن است این خارش ها در تمامی نواحی بدن خانم باردار رخ دهد. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که خارش بدن آزاراتان می دهد و به دنبال روش های موثر برای رهایی از این مشکل هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله از دست ندهید و با اطلاعات ارائه شده در این مطلب مشکلات پوستی خود را در این دوران رفع و درمان نمایید.

دارو برای خارش بدن در بارداری

علت های متعددی برای خارش بدن در بارداری ذکر شده است که در این بخش به معرفی مهم ترین این عوامل می پردازیم که ممکن است یک یا چند مورد از آنها در وجود شما منجر به ایجاد خارش های پوستی شده باشد.

روش ها و راهکار های ساده ایی برای درمان خارش های دوران بارداری وجود دارد که با استفاده از آنها یمی توان به رفع و درمان این بیماری پرداخت. این روش های موثر عبارتند از :

توجه داشته باشید که در هنگام خارش بدن در بارداری باید تا حد امکان از خاراندن پوست اجتناب نموده و همچنین در صورتی که با به کارگیری روش های درمانی ذکر شده در بالا بعد از گذشت چند روز، مشکلات پوست شما درمان نشد، حتما به پزشک مراجعه نمایید. از شما دعوت می نماییم با مراجعه به بخش درمان بیماری ضمن آشنایی با انواع بیماری های شایع، با روش های صحیح درمانی نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا


چطور برای شستن قالی 5 هزار تومان هدیه بگیریم؟



کیلیم کارست لنکاوی بهشتی متفاوت در مالزی



آیا عسل طبیعی شکرک می زند؟!


گیوه گلدوزی با زیره چرم یک انتخاب مد روز برای خانم ها و آقایان





با انواع عسل طبیعی پر خاصیت آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.








خانه

موبایل

 

 

دارو برای خارش بدن در بارداری

 

آيا خارش پوست در دوران بارداري طبيعي است؟ وجود خارش در دوران بارداري در بعضي از نواحي بدن بخصوص دور شكم و پستانها كه در حال بزرگ شدن هستند نادر نيست زيرا پوست بايد براي هماهنگي با رشد اين نواحي كشيده شود.

هورمون هاي دوران بارداري نيز تا حدي در اين امر مؤثرند. در حدود دوسوم از خانم هاي باردار در طول دوران بارداري دچار قرمزي و گاهـي خارش كـف دست ها و پاها مي شوند. كارشنـاسـان براين باورند كه علت اين اختلالات كه بلافاصله پس از زايمان از بين مي رود افزايش سطح استروژن خون است. خانم هاي سياهپوست نسبت به سفيد پوستان كمتر دچار اين حالت مي شوند. گاهي ممكن است بيماريهاي پوستي كه بطور طبيعي با خارش همراه است نظير خشكي پوست، اگزما، يا آلرژي غذايي در دوران بارداري، با خارش شديدي بروز كند.

چگونه ميتوان خارش را تسكين داد؟

از گرفتن دوش و حمام داغ بپرهيزيد زيرا مي تواند پوست را خشك تر كرده و خارش را تشديد كند. از صابون هاي ملايم استفاده كنيد و دقت كنيد كه آنرا بخوبي آب كشي كنيد و سپس به آرامي پوست را خشك كنيد. پس از استحمام از كرم هاي مرطوب كننده استفاده كنيد و ترجيحاً انواعي را كه معطر نيستند انتخاب كنيد زيرا بعضي از انواع عطريات مي توانند پوست را تحريك كنند. گاهي از وان شاه بلوط استفاده كنيد (فرآورده هاي شاه بلوط مخصوص استحمام را مي توانيد از داروخانه ها تهيه كنيد). لباسهاي نخي و گشاد بپوشيد و هنگام گرماي روز از خانه خارج نشويد زيرا حرارت خارش را تشديد مي كند.

آيا بروز بثورات برآمده و خارش دار بر روي شكم امري شايع است؟

در حدود 1 درصداز خانم ها به چنين عارضه اي دچار مي شوند. اين بثورات بصورت لكه هاي قرمز رنگ، برآمده و خارش دار شبيه به كهير در طول ماه آخر يا دو ماه آخر سه ماهه دوم بارداري بر روي شكم ظاهر مي شوند. اين بثورات كه پاپول ها يا كهيرهاي خارش دار دوران بارداري (PUPPP) يا بثورات چند شكلي دوران بارداري يده مي شوند، ابتدا در محل خطوط كشيدگي پوست شكم ظاهر مي شوند و بعد به ران ها، باسن و گاهي بازوها كشيده مي شوند. اين بثورات خطري براي شما يا جنين ندارند ولي ممكن است خارش شديدي داشته باشند.

پزشك يا ماما پوست شما را معاينه مي كند و احتمالاً يك پماد تجويز مي كنند تا خارش تسكين يابد. در موارد شديد بايد يك دوره استروئيد خوراكي به شما تجويز شود. PUPPP در اكثر خانم ها در عرض چند روز پس از زايمان از بين مي رود و ناپديد مي شود و خوشبختانه بندرت در بارداري هاي بعدي ظاهر ميگردد.

بيماري پوستي كه با شيوع كمتري خانم هاي باردار را گرفتار مي كند خارش بارداري (prurigo gestationalis) دارد كه با برآمدگي هاي كوچك و متعدد شبيه گزش حشره تظاهر مي كند. اين بثورات ممكن است هر يك از نواحي بدن را گرفتار سازد ولي احتمال بروز آنها در روي دست ها، پاها، بازوها، و ساق پاها بيشتر است. اين بثورات با وجود اينكه آزاردهنده و خارش دار هستند خطري براي جنين ندارند. خارش بارداري در هر زماني در طول بارداري ممكن است بوجود آيد ولي احتمال بروز آن در سه ماهه دوم بارداري بيشتر است.

در موارد بسيار نادر بثورات بسيار خارش داري بوجود مي آيند كه ابتدا به شكل كهير هستند و بعد تبديل به تاول هاي بزرگي مي شوند. اين بثورات كه به pemphigoid gestationalis يده مي شوند (عليرغم آنكه اين بيماري هيچ ارتباطي با ويروس تبخال (هرپس) ندارد herpes gestationalis نيز يده مي شود)، معمولاً از ناحيه شكم و اغلب دور ناف شروع مي شوند و گاهي به بازوهـا و ساق پاها كشيده مي شوند. اين بيماري جدي تر از PUPPP است زيرا احتمال زايمان زودرس و نيز احتمال اختلال رشد جنين در آن بيشتر است. اين بيماري معمولاً در سه ماهه سوم بارداري شروع مي شود ولي ممكن است در هر زمان ديگري حتي در هفته اول پس از زايمان نيز شروع شود. اين بثورات در طول دوران بارداري ممكن است چند بار ظاهر شوند و سپس فروكش كنند و اغلب بعد از زايمان نيز شعله ور مي شوند. بروز اين بثورات در بارداري هاي بعدي امري شايع است و معمولاً در بارداري هاي بعدي شديدتر خواهد بود.

در صورت وجود هر گونه بثورات آن را به اطلاع پزشك خود برسانيد. حتما اگر بثورات به بارداري مربوط نباشد بازهم بهتر است كه پزشك آن را بررسي كند و در اين زمينه توصيه هاي لازم را به شما بدهد و يا شما را به متخصص پوست ارجاع دهد.

 

 

آيا مي توان خارش شديد را نشانه اي از يك اختلال شديد تلقي نمود؟

خارش شديد در سه ماهه دوم و يا از آن شايعتر، در سه ماهه سوم مي تواند نشانه اي از كلستاز داخل كبدي در دوران بارداري محسوب شود كه اختلالي كبدي است كه 2% خانم هاي باردار به آن مبتلا مي شوند و جنين را در معرض خطر قرار ميدهد. اين اختلال هنگامي بوجود مي آيد كه صفرا بطور عادي در داخل مجاري صفرا به جريان در نمي آيد و در نتيجه املاح صفراوي در پوست تجمع مي يابند و به خارش كلي بدن مي انجامد.

خارش ممكن است خيلي شديد باشد. اين حالت بخودي خود بثوراتي ندارد ولي ممكن است بعلت خاراندن، پوست قرمز و ملتهب شود و خراشيدگي هايي در آن ديده شود. اگر تصور مي كنيد كه كلستاز داريد، بايد خيلي سريع به پزشك يا ماما خبر دهيد و تحت آزمايشات كبدي براي بررسي كار كبد و سونوگرافي براي كنترل وضعيت جنين قرار گيريد. درمان بستگي به جواب آزمايش و وضعيت جنين دارد و ممكن است لازم باشد كه زايمان زودتر از موقع انجام گيرد. بعد از زايمان مشكل از بين مي رود و البته ممكن است در بارداري هاي بعدي مجدداً اين مشكل بوجود آيد.

 

 

 


بارداری و زایمان راحت با

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

خانم هایی که بارداری اول رات جربه می کنند به خارش بدن مبتلا می شوند.

در دوران بارداری به علت تغییراتی که در سیستم‌های بدن و هورمون‌ها ایجاد می‌شود، مشکلاتی از جمله مشکلات پوستی برای مادر ایجاد می‌شود.

دکتر مسعود ملکی گفت: هر خارشی در دوران بارداری مربوط به حاملگی نیست، آلرژی، گال، انگل، شپش، گزش حشره و مصرف برخی دارو‌ها نیز می‌توانند باعث خارش بدن در این دوران شوند.

وی گفت: البته بیماری‌های پوستی وجود دارند که در دوران بارداری بروز می‌کنند و باعث خارش بدن می‌شوند مثل بیماری پمفیگوئید حاملگی که محرک اصلی آن بارداری است. این بیماری ابتدا مثل کهیر است ولی به تدریج زواید تاول مانندی روی پوست به وجود می‌آروند، پمفیگوئید حاملگی، یک بیماری خود ایمنی است، در این بیماری سیستم ایمنی بدن در مقابل چسبندگی سلول‌های پوستی مقاومت می‌کند و در نتیجه چسبندگی‌ها باز شده و بین سلول‌ها مایع جمع می‌شود و تاول‌ها را ایجاد می‌کند که بسیار خارش دارد.

ملکی تصریح کرد: همچنین ممکن است در دوران بارداری به علت تغییراتی که در بدن ایجاد می‌شود، ضایعاتی به صورت دانه‌های قرمز رنگ در پوست ظاهر شوند که علت مشخصی هم ندارند.دارو برای خارش بدن در بارداری

وی همچنین گفت: نوع دیگری از خارش دوران بارداری در اثر خوب دفع نشدن اسیدهای صفراوی است، که در دوران بارداری شدت بیشتری دارد.

*نقش ژنتیک در خارش‌های بارداری

وی ادامه داد: در خانم‌هایی که زمینه آلرژی دارند ممکن است در دوران بارداری این آلرژی خود را به صورت خارش پوست نمایان کند. این متخصص پوست گفت: در بیماری پمفیگوئید حاملگی ممکن است ژنتیک نقش داشته باشد، اما بیماری‌های دیگر خواستگاه ژنتیکی ندارند.

* چه مادرانی مبتلا به خارش می‌شوند

ملکی افزود: این بیماری‌ها در خانم‌هایی که بارداری اولشان را تجربه می‌کنند، دیده می‌شود.

وی اشاره کرد: این خارش‌ها، معمولا در امتداد خطوطی که در اثر کشیدگی پوست، روی بدن ایجاد می‌شوند، ‌به وجود می‌آیند و چون این خطوط در سه ماهه سوم بارداری ظاهر می‌شوند، این بیماری‌ها نیز در همین زمان بروز می‌کند.

این متخصص پوست تاکید کرد: در دوران بارداری محدودیت در مصرف دارو وجود دارد، از این رو استفاده از داروهای مختلف برای رفع این خارش‌ها توصیه نمی‌شود. در بیماری پمفیگوئید حاملگی داروی کورتن سیستمیک تجویز می‌شود اما در بیماری‌های دیگر جون بعد از بارداری بهبود پیدا می‌کنند نیازی به دارو نیست فقط برای کاهش درد از کالامین موضعی و آنتی هیستامین استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: این بیماری‌ها مشکلی برای جنین ایجاد نمی‌کنند اما ممکن است ژن این بیماری‌ها از مادر به کودک منتقل شود و کودک هم مستعد این بیماری‌ها شود.

/ باشگاه خبرنگاران

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *