دارو برای اسهال نوزاد پنج ماهه

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

سیستم ایمنی بدن نوزاد بسیار ضعیف است و به‌همین‌دلیل به‌شدت دربرابر بیماری‌های مختلف آسیب‌پذیر است. معمولا پدر و مادرهایی که اولین بار است بچه‌دار می‌شوند، تجربه‌ی کافی برای نگهداری، خواباندن نوزاد، برخورد با گریه نوزاد و همچنین حمام کردن نوزاد ندارند و ممکن است نتوانند به‌خوبی نشانه‌های بیماری‌های مختلف را در او تشخیص دهند. یکی از بیماری‌هایی که می‌تواند برای نوزاد بسیار خطرناک باشد، اسهال نوزاد است. در این مقاله در مورد تشخیص، علت، پیشگیری و درمانِ اسهال نوزاد صحبت خواهیم کرد.دارو برای اسهال نوزاد پنج ماهه

شاید تشخیص اسهال نوزاد کمی سخت به‌نظر برسد. نوزادانی‌که فقط از شیر (به‌ویژه شیر مادر) تغذیه می‌کنند، پس از هر بار شیر خوردن عمل دفع را انجام می‌دهند و مدفوع آنها شل است. بنابراین شل بودن مدفوع نوزاد همیشه نشانه‌ی اسهال او نیست و ممکن است طبیعی باشد. البته اگر نوزاد از شیر مادر تغذیه می‌کند، نوع غذای مادر نیز در شکل مدفوع او تأثیر دارد.

هنگامی‌که نوزاد هم‌زمان با مصرف شیر، خوردنِ غذاهای جامد را نیز شروع می‌کند، به‌تدریج مدفوعش کمی سفت‌تر می‌شود. البته باز هم بستگی دارد که چقدر غذای جامد مصرف می‌کند.

آبکی بودن مدفوع نوزاد معمولا چیز نگران‌کننده‌ای نیست. اما اگر حرکات روده‌ای او به‌شکل ناگهانی تغییر می‌کند و بیش‌ازحد عمل دفع را انجام می‌دهد و مدفوعش بیش‌ازحد آبکی و شل است، ممکن است اسهال باشد.

در بسیاری از موارد اسهال نسبتا خفیف است و تا زمانی‌که بدن کودک آب زیادی از دست نداده است، خطری برایش ندارد. اما کاهش بیش‌ازحد آب بدن برای نوزاد خطرناک و حتی مرگبار است. بنابراین مراقب باشید و به کودک‌تان به‌اندازه‌ی کافی مایعات بدهید.

دلایل اسهال بسیار زیاد هستند. از مهم‌ترین دلایل اسهال نوزاد می‌توان به عفونت ویروسی، عفونت باکتریایی، انگل، مصرف آنتی بیوتیک و نوع تغذیه اشاره کرد.

ویروس‌هایی مانند روتاویروس، آدنو ویروس، کالیسی ویروس، آسترو ویروس و ویروس آنفولانزا می‌توانند سبب اسهال، استفراغ، درد در ناحیه‌ی شکم، تب و لرز و بدن‌درد شوند.

باکتری‌هایی مانند سالمونلا، شیگلا (shigella)، استافیلی‌کوک، کامپیلوباکتر یا ای.کولی (E. coli) می‌توانند سبب اسهال نوزاد شوند. از نشانه‌های عفونت باکتریایی اسهال شدید، و در کنار آن درد شکم، خون در مدفوع و تب هستند. (ممکن است کودک استفراغ کند/نکند.)

برخی از عفونت‌های باکتریایی خودبه‌خود برطرف می‌شوند، اما برخی دیگر مانند باکتری ای. کولی که در گوشت نیمه‌پز و سایر منابع غذایی وجود دارد بسیار جدی و خطرناک هستند. اگر کودک‌تان این نشانه‌ها را دارد، او را نزد پزشک ببرید. پزشک مدفوع نوزاد را برای یافتن نشانه‌های عفونت باکتریایی بررسی می‌کند.

در برخی موارد، عفونت گوش (که می‌تواند ویروسی یا باکتریایی باشد) می‌تواند عامل ابتلا به اسهال باشد. دراین‌صورت کودک بی‌قرار است، مدام گریه می‌کند و روی گوشش دست می‌کشد. حتی ممکن است استفراغ کند و اشتها نداشته باشد. عفونت گوش ممکن است به‌دلیل سرماخوردگی کودک به‌وجود بیاید.

عفونت‌های انگلی نیز سبب اسهال می‌شوند. به‌عنوان مثال، ژیاردیا (Giardiasis) نوعی انگل میکروسکوپی است که در روده‌ی باریک زندگی می‌کند. از نشانه‌های عفونت انگلی گاز معده، نفخ، اسهال و مدفوع چرب است.

درمان عفونت انگلی بسیار مهم است و باید آن را جدی بگیرید. برای درمان انگل داروهای خاصی تجویز می‌کنند، بنابراین کودک را حتما نزد پزشک ببرید.

گاهی نوزاد پس از یک دوره مصرف آنتی‌بیوتیک به اسهال مبتلا می‌شود، زیرا احتمال دارد آنتی بیوتیک‌ها باکتری‌های مفید روده را در روند درمان از بین برده باشند. به‌هیچ‌عنوان آنتی بیوتیکی را که پزشک برای نوزادتان تجویز کرده است خودسرانه قطع نکنید. نزد پزشک بروید، او احتمالا داروی دیگری را به‌جای آنتی بیوتیک تجویز می‌کند یا اینکه روش درمان را تغییر خواهد داد.

مصرف بیش‌ازحد مایعات به‌ویژه آب‌میوه‌های حاوی سوربیتول (شیرین‌کننده) که مقادیر زیادی فروکتوز دارند یا مصرف زیاد نوشیدنی‌های شیرین ممکن است سبب شل شدن مدفوع نوزاد شود. معمولا کاهش مقدار مصرف این مایعات، اسهال نوزاد را در عرض یک یا دو هفته برطرف می‌کند. اگر برطرف نشد باید به پزشک مراجعه کنید.

توصیه می‌کنیم به کودکان زیر یک سال اصلا آب‌میوه ندهید. یکی از دلایل دیگر اسهال نوزاد، ممکن است اضافه‌کردن آب زیاد به شیرخشک باشد. اگر به کودک شیرخشک می‌دهید، مقدار آب موردنیاز برای مخلوط کردن آن را مطابق دستورالعمل روی قوطی تنظیم کنید.

اگر کودک‌تان به‌سختی نفس می‌کشد یا صورت یا لب‌هایش متورم شده‌اند فورا با اورژانس تماس بگیرید.

آلرژی غذایی، حالتی است که در آن سیستم ایمنی بدن نوزاد به پروتئین‌های بی‌ضرر غذا واکنش نشان می‌دهد. آلرژی نسبت به غذا فورا یا در عرض چند ساعت واکنش خفیف یا شدید ایجاد می‌کند. نشانه‌های آلرژی غذایی اسهال، گاز معده، درد شکم و خون در مدفوع هستند. اگر آلرژی شدید باشد با کهیر، جوش و تورم همراه است و نوزاد به‌سختی نفس می‌کشد.

پروتئین شیر یکی از معروف‌ترین آلرژن‌هاست. به کودک‌تان تا قبل از یک سالگی شیر گاو ندهید. بااین‌حال مصرف شیرخشک تهیه‌شده از شیر گاو یا محصولات لبنی ممکن است در کودک آلرژی ایجاد کنند. در برخی موارد، حتی مادری که از محصولات لبنی تغذیه کرده است ممکن است با خوراندن شیر خودش به نوزاد در او آلرژی ایجاد کند.

سایر آلرژن‌ها در غذاهای جامد مانند تخم مرغ، بادام زمینی، سویا، گندم، بادام، و ماهی هستند که نوزاد نباید آنها را مصرف کند. اما اگر کودکی‌تان به‌تازگی خوردن غذاهای جامد را شروع کرده است و نگران هستید به غذای خاصی آلرژی داشته باشد، با پزشک در این‌باره صحبت کنید.

عدم تحمل غذایی (Food intolerance) که به آن حساسیت غذایی هم می‌گویند، با آلرژی غذایی تفاوت دارد. عدم تحمل غذایی یک واکنش غیرعادی است که سیستم ایمنی بدن را درگیر نمی‌کند. یکی از شایع‌ترین و مهم‌ترین حساسیت‌های غذایی، عدم تحمل لاکتوز است.

معمولا عدم تحمل لاکتوز در نوزادان غیرمعمول است، اما اگر کودک‌تان این مشکل را دارد نشان‌دهنده‌ی این است که بدنش به‌اندازه‌ی کافی آنزیم لاکتاز را که برای هضم لاکتوز ضروری است تولید نمی‌کند. لاکتوز، قند موجود در شیر گاو و سایر محصولات لبنی است. وقتی‌که لاکتوز هضم‌نشده وارد روده می‌شود، نوزاد به اسهال، گرفتگی عضلات شکم، گاز معده و نفخ مبتلا می‌شود. این نشانه‌ها معمولا ۳۰ دقیقه تا دو ساعت پس از مصرف محصولات لبنی و شیر آغاز می‌شوند.

البته اگر نوزادتان نشانه‌های اسهال شدید دارد، ممکن است به‌طور موقت با تولید آنزیم لاکتاز مشکل پیدا کرده باشد. در این‌صورت، پس از یکی دو هفته بهتر خواهد شد.

اگر کودک‌تان اسهال و استفراغ دارد و شما احتمال می‌دهید به‌خاطر خوردن برخی از مواد غیرغذایی مانند داروها، مواد شیمیایی یا گیاهان سمی باشد، با مرکز اورژانس مسمومیت‌ غذایی تماس بگیرید. اما اگر بیهوش است و به‌سختی نفس می‌کشد با اورژانس تماس بگیرید. ممکن است نشانه‌های دیگر مانند خستگی و تشنج نیز در کودک وجود داشته باشد.

قبل از هر چیز مراقب باشید کودک به‌اندازه‌ی کافی مایعات مصرف کند. کاهش بیش‌ازحد آب بدن کودک برایش خطرآفرین خواهد بود. اگر کودک استفراغ نمی‌کند، می‌توانید شیر یا شیر خشک به او بدهید.

اما اگر کودک نمی‌تواند شیر بخورد، با پزشک تماس بگیرید تا به شما محلول الکترولیتی مخصوص کودکان معرفی کند. این محلول‌ها در طعم‌های مختلف عرضه می‌شوند و بنابراین کودک ترغیب می‌شود آن را بخورد. می‌توانید آنها را از داروخانه‌ها تهیه کنید.

هنگامی‌که کودک اسهال دارد به او خوراکی شیرین مانند آب قند، نوشابه، آب‌میوه‌های غلیظ شیرین و ژله ندهید. همه‌ی این خوراکی‌ها قند دارند و آب را از روده جذب می‌کنند، بنابراین سبب بدتر شدن اسهال می‌شوند.

درمان اسهال کودکان بزرگ‌تر که غذای جامد هم می‌خورند کمی ساده‌تر است. پزشکان توصیه می‌کنند در این موارد بهترین چیز کاهش وعده‌ی شیر و افزایش وعده‌ی غذای جامد و خشک است. موز، برنج، پوره‌ی سیب و نان تُست و نیز کربوهیدرات هایی شامل نان، غلات و گوشت بدون چربی، ماست، میوه‌ها و سبزیجات در درمان اسهال بسیار مؤثرند. این غذاها مواد مغذی ضروری برای مبارزه با عفونت را برای کودک تأمین می‌کنند.

اگر کودک اشتها ندارد و از خوردن امتناع می‌کند، نگران نباشید. تا زمانی که مایعات بدنش حفظ شود طی یک یا دو روز اشتهایش بهتر خواهد شد.

یکی از بهترین خوراکی‌ها برای درمان اسهال ماست است. مطالعات نشان داده‌اند باکتری‌های‌ فعال موجود در ماست برای کاهش شدت اسهال و درمان سریع‌تر آن بسیار مؤثر هستند. اگر کودک شما در سنی است که می‌تواند غذاهای جامد بخورد، ماست ساده‌ی بدون قند و تهیه‌شده از شیر کامل برای درمان مشکل او بهترین گزینه است. فراموش نکنید ماستی که می‌خرید، حتما باید حاوی لاکتوباسیلوس یا باکتری‌های فعال باشد.

کودک را خشک نگه‌ دارید. به‌طور مرتب پوشک او را عوض کنید. ممکن است به‌دلیل شل بودن مدفوع، پوستش قرمز و تحریک شود. از کرم و لوسیون مخصوص کودک استفاده کنید.

کودک را در آغوش بگیرید و به او محبت کنید. کودک در دوران اسهال ناراحتی و درد احساس می‌کند، او را با مهربانی آرام کنید.

هرگز! هیچ دارویی را بدون تجویز پزشک به کودک ندهید. داروهای اسهال (یا هر داروی دیگر) مخصوص بزرگ‌سالان ممکن است برای کودکان و نوزادان خطرناک باشند.دارو برای اسهال نوزاد پنج ماهه

درباره‌ی نوزادان سه ماهه و کمتر، بلافاصله نزد پزشک بروید. اگر از سه ماه دارد، تا ۲۴ ساعت صبر کنید، اگر در این مدت اسهالش برطرف نشد به پزشک مراجعه کنید.

اگر کودک همراه با اسهال نشانه‌های زیر را نیز دارد، بلافاصله او را نزد پزشک ببرید:

شستن دست‌های خودتان و رعایت بهداشت کودک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای جلوگیری از انتقال میکروب‌ها و ویروس‌ها به او انجام دهید. میکروارگانیسم‌هایی‌که سبب اسهال می‌شوند از دست‌ها به دهان انتقال می‌یابند. یکی از شایع‌ترین روش‌های انتقال این میکروارگانیسم‌ها تعویض پوشک بچه است. دست‌هایتان را پس از تعویض پوشک به‌مدت ۱۵ ثانیه با آب گرم و صابون بشویید. از سوی دیگر، کودک به اسباب‌بازی‌ها دست می‌زند و دستانش را به دهانش می‌برد. بنابراین دست‌های کودک را مرتبا تمیز کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

سلامت و تربیت کودک


تقویت هوش نوزاد با ۶ راهکار هوشمندانه

آزمایش غربالگری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

آزار جنسی کودکان؛ هر آنچه والدین باید بدانند

علت دل درد کودکان؛ علائم و درمان‌های خانگی آن

علائم آسم کودکان؛ علل ابتلا، تشخیص و درمان آن

افسردگی پنهان چیست و چه علائمی دارد؟

۱۱ اشتباه رایج در تبلیغات کلیکی که بودجه شما را بر باد می‌دهد

مدل اهداف آموزشی ABCD؛ چطور به دیگران آموزش دهیم؟

کتاب جنایت و مکافات؛ اثر بی‌نظیر و ماندگار نویسنده پرآوازه روسی

جاهای دیدنی ابوظبی، شهری با برج‌های بی انتها

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

دارو برای اسهال نوزاد پنج ماهه

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران,روزه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

246

“),t.close},t.write(‘

برای رفع اسهال نوزاد 5 ماهه چکار انجام بدم؟ ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

دارو برای اسهال نوزاد پنج ماهه

1

نوزاد و آن هم در کشور انگلستان به دنیا آمده و این تکنولوژی هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است. گفتنی است این روش در آزمایشگاه و خارج از رحم مادر انجام می شود و پس از گذراندن مراحل اولیه، جنین به رحم مادر منتقل می شود، با وجود اینکه در این روش تولد نوزادی با نقص های مادرزادی نزدیک به صفر است اما چون از DNA سه فرد مختلف استفاده می شود در دولت ها هنوز به دلایل مختلف از این روش استقبال نشده

مسابقه تسلیحات هسته ای در خاورمیانه می شود بلکه می تواند چالشی برای رقابت میان اروپایی ها و چینی هل برای تسلط بر زیرساخت های انرژی باشد. در ادامه این یادداشت آمده است: مقامات ایران در تلاش برای استفاده فرصت همکاری اقتصادی با اروپایی ها هستند. با انجام این کار روحانی نشان می دهد که به لزوم حفظ و تداوم برجام باور دارد. در مقابل، تندروهای ایرانی نیز موضع شان تقویت نمی شود و از سوی دیگر از

ورزشگاه تختی برگزار شد، در ابتدا مدیرعامل خیبر ضمن خوش آمدگویی به دکتر بیرانوند و میراسماعیلی عنوان کردند: مشکلات بسیار زیادی داریم که با همکاری همه مسوولین یک هفته ای رفع خواهدشد و خوشبختانه شرایط تیم ازلحاظ بازیکن وکادرفنی رضایت بخش است و تنها دغدغه ما مشکلات مالیست. خسروی در ادامه افزود: آقای بیرانوند درد ما از بی توجهی مدیران استان است که هیچگونه قدمی برای پیشرفت ورزش و جوانان استان

ماهه در نفت دارد، در صحبت هایم هم گفتم او فعلا مالک باشگاه است و باید ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی می افتد. کریمی در پاسخ به این سوال که آیا قبول ندارید دلیل حضور مجدد درخشان تعهد مالی باشگاه به دلیل اخراج او بوده است؟ گفت: مسئولیت این مسائل با وزارت نفت است. آنهایی که مسئولیت واگذاری این باشگاه را دارند. چون اگر انتقال تیم به طور صددرصد انجام می شد طبیعتا به وزارت نفت ربطی پیدا نمی کرد

. این اتفاق تا زمانی که محور محرک دچار لغزش نشود و یا خودرو نیاز به کشش نداشته باشد، برقرار خواهد بود که البته باز تقسیم میزان و درصد گشتاور بین دو محور عقب و جلو به صورت الکترونیکی انجام می شود. به این معنی که ممکن است یک محور 2 درصد از گشتاور تولیدی موتور را در اختیار بگیرد و بقیه به محور دیگری برسد که معمولا در خودرو ها، محور اصلی را محور جلو قرار می دهند و محور عقب بسته به شرایط و نیاز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف استان سمنان بابیان اینکه 6 درصد موقوفات استان سمنان مربوط به ماه های محرم و صفر است، گفت: 9میلیون تومان درآمد سال جاری موقوفات استان برای عزاداری سیدالشهدا(ع)هزینه می شود. وی با بیان اینکه بیشترین موقوفات در ایام عزاداری سید الشهدا(ع) انجام شده است، افزود: در دو ماهه محرم و صفر سال جاری

باشگاه در تمرینات حضور پیدا کنیم و کارمان را انجام دهیم. وی درباره پیامکش به جهانیان افزود: ما در چند پیامک مشکلات تیم را گفتیم و تاکید کردیم اگر برای رفع آنها ترتیب اثر داده نشود در آن صورت شرایط برای ادامه همکاری مهیا نیست. این اتفاق قبل از بازی با سپاهان رخ داد اما بعد که تیم سه امتیاز را گرفت و روحیه ها بالا رفت، فکر نمی کنم این کارها درست باشد. بالاخره ایشان مالک باشگاه است اما به

توسعه فرهنگ و سواد قرآنی با اصلاح بره ها و توانمند سازی معلمان در راستای تقویت مهارت روخوانی و روان خوانی در دوره ی ابتدایی، آشنایی با مفاهیم کلیدی قرآن در دوره متوسطه اول و آموزش معارف قرانی در متوسطه دوم بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی بر اساس این سند، آموزش و پرورش وظیفه بره ریزی و مهندسی آموزش عمومی قرآن کشور را بر عهده دارد و نکته حائز اهمیت در این سند قانونی تاکید بر انجام گرفتن

را حمایت کنند و مورد محبت قرار دهند و نیازهای آنها را در روزگار پیری رفع کنند ولی دلیلی نمی شود که در زمان توانمندی، انتظار بیش از حد از فرزندانمان داشته باشیم. هر پدر و مادری که عاقل و غیر خودخواهی باشد وظیفه دارد که فرزندش را به سمت همسر و فرزندانش سوق دهد و اگر غیر از آن را کرد فرزندش را شماتت کند. وی در امر خیانت همسر اظهار داشت: غالبا خانواده ها تعریفشان از خیانت این است که همسر

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در گوشه ای از بنگلادش که در چند هفته به بزرگترین اردوگاه آوارگان جهان مبدل شده است، بیش از 1 خانواده تنها از یک پمپ آب برای رفع نیازهایشان استفاده می کنند. یکی از زنانی که حدود 2 هفته پیش به همراه خانواده 11 نفره اش از جنایات دولت میانمار جان سالم به در برده است، می گوید: پمپ آب کار می کند؛ اما بوی تعفن می دهد و ما از آن

متعددی دارند که از جمله به مقوله سلامتی، استقلال، احساس تنهایی و حتی در برخی موارد به حس بی ارزش بودن در روابط با دیگران مربوط می شود. از نظر اجتماعی نیز سالمندان با تحولات زیادی در زندگی روبه رو می شوند که با بره ریزی مناسب می توان گام های محکمی در زمینه رفع مشکلات آنان برداشت. ** حفظ شان، کرامت و استقلال سالمندان حفظ شان، کرامت و استقلال از ضروریاتی است که به باور دکتر مهسا

دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام بویژه بند 3 آن با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی اقدامات متقابل را انجام و نتیجه آن را به مجلس شورای اسلامی گزارش نماید . اختصاص مبلغ 1 هزار میلیارد ریال به ستاد کل نیروهای مسلح به منظور گسترش فعالیت های موشکی، موردی است که ماده 1 قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه بر دولت تکلیف کرده است. همچنین

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ وجود آمار و اطلاعات به روز از فعالیت های مختلف بخش کشاورزی، ابزار اساسی بره ریزی پیشرفت فعالیت ها و اقدام های انجام شده به حساب می آید و در این بین اطلاعات مربوط به قیمت فروش محصولات کشاورزی، دام و فرآورده های دامی نقش اساسی دارد. در این میان بررسی قیمت فروش هرکیلوگرم گوسفند و بره به صورت زنده در سه ماه نخست سال جاری در کل کشور 14 هزار و 98 تومان

رییس انجمن اوتیسم کاشان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت: این حرکت مذهبی و انسان دوستانه، باهدف جهت دهی وسازماندهی تجمعات مذهبی درمسیر رفع مسائل اجتماعی وارتباط پایدار نیکوکاران در طول سال با سازمانهای مردم نهاد و به طور خاص آن، با هدف اطلاع رسانی وآگاهی بخشی درزمینه طیف اختلالی اوتیسم شکل میگیرد. خیامی پور، افزود: افرادی که در این راهپیمایی

به گزارش ایران ویج به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، رضا سلیقه با اشاره به اینکه 5 درصد معلولیت ها ژنتیکی است، اظهار کرد: هر چند با توجه به رسالت های گسترده و مهم اعتبارات محدودی در اختیار اداره کل بهزیستی استان قم است اما این اداره کل نسبت به رفع مشکلات معلولین نگاهی ویژه دارد. وی با تاکید بر اینکه درمان برخی از معلولیت ها باید از دوران کودکی دنبال شود، اضافه کرد

. امیرکمالی افزود: با توجه به اینکه ریشه مشکلات ما فرهنگی است، هنرمندان می توانند با ورود به این حوزه و پرداختن به کاهش آسیب های اجتماعی و رفع ناامیدی و یأس، فضاهای با نشاطی را برای مردم فراهم کنند. وی به بره های هفته دفاع مقدس بسیج هنرمندان اشاره کرد و گفت: هنرمندان بسیجی بره های متنوعی را در هفته دفاع مقدس در کانون های بسیج هنرمندان در محمدشهر، فردیس، ساوجبلاغ

سوخت های فسیلی باعث می شود در مناطق پر خطر مانند ایستگاه های نفت و گاز نتوان از انرژی حرارتی تولیدی به صورت مستقیم بهره برد. بنابراین باید به دنبال روشی بود که از یک سو احتراق در دمای پایین تری انجام شود تا از تولید اکسیدهای نیتروژن جلوگیری شود و از سوی دیگر واکنش را به سمت کامل شدن با راندمان حداکثری و بدون تشکیل شعله هدایت شود. یکی از این روش ها استفاده از کاتالیست در واکنش احتراق

برنا در ادامه در خصوص وضعیت دمای هوای استان در سال آبی 96-95 گفت: بررسی های به عمل آمده بر روی آمار مربوط به دمای ایستگاه ها نشان می دهد که طی شش ماهه نخست سال آبی گذشته (96-95) دما در ایستگاههای منتخب دارای مقادیر کمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و درازمدت بوده است اما متوسط میزان دما از ابتدای فروردین 96 تا 31 شهریور نیز نسبت به مدت مشابه سال 95 و همچنین درازمدت با افزایش مواجه

. مدیران استقلال با پیگیری هایی که انجام دادند و با توجه به پرونده هایی که در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دادند مشکل شکایتی ندارند و به این ترتیب حضور آنها در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با مشکل مواجه نخواهد بود. بنابراین می توان گفت با رفع پرونده های شکایتی خطر از بیخ گوش استقلالی ها با ارسال مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا گذشته و آنها محروم نمی شوند.

به گزارش ایلنا از به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری با بیان اینکه هم اکنون 5 درصد از روند اجرایی این طرح انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون در 15 نقطه از طول مسیر، کارگاه های طرح مستقر و فعال بوده و اخیراً نیز با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بره و بودجه کشور، ملاقات هایی به منظور تسریع در روند کار صورت گرفته است. استاندار زنجان، نبود

انتخابات را احمقانه خوانده بود. این گفت وگو درست 9 روز بعد از بیان این صحبت ها انجام شده است. منابع آگاه از گفتگوی خصوصی این دو نفر اظهار کرده زاکربرگ در گفت وگو با اوباما مشکلات اخبار جعلی را پذیرفته اما به اوباما گفته این موضوع مشکل مهمی نیست و راه حل ساده ای برای رفع آن وجود ندارد. این ملاقات در هتلی در شهر لیما، پایتخت پرو و در جریان نشست رهبران جهان انجام شده است. فیس بوک

های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران همراه است؛ آنجا که در این هشت سال، حدود 2 هزار نفر از همین مردم، از نوزاد چند روزه تا پیرمردها و پیرزنهای چند ده ساله شربت شهادت نوشیدند؛ به بیان دیگر در هر سال جنگ تحمیلی به طور متوسط 25 هزار نفر شهید شده اند که در هر ماه و هر روز، به طور متوسط عدد 2 هزار و همچنین 7 شهید را نشان می دهد. اگر به این حدود 2 هزار شهید دوران دفاع مقدس، حدود 2

: رزبری پای، یک کامپیوتر ده دلاری با قابلیت های فوق تصور + زیرنویس فارسی رزبری پای بورد ارزان قیمتی است که به کاربران عادی و حرفه ای دنیای فناوری اجازه می دهد کارهای جالب و در بسیاری از موارد ابتکاری را با این برد انجام دهند. در اصل رزبری پای کامپیوتری تک بوردی بوده که اندازه ای در حد یک کارت اعتباری دارد. ویدیویی که در ادامه مشاهده می کنید به شما نشان می دهد که این کامپیوتر تک

شعار سال : حاتم سلیمانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به ایجاد دفاتر آی سی تی در 32 روستای استان اظهار داشت: خدماتی که قابل برون سپاری باشد در روستاها از طریق این دفاتر انجام می شود. وی افزود: در هفته پست نیز از پنلی که برای برندسازی محصولات استان تهیه شده است، رونمایی می شود و 1 محصول استان نیز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی به سطح کشور ارسال می شود. مدیرکل

کنند اما برعکس انتظار تأثیرات منفی آن از تأثیر مثبتش است. شما می بینید که در طول این سال ها هم با وجود اجرای حکم اعدام، باز هم شاهد وقوع جرم و جنایت هستیم. بنابراین بهتر است درصورت الزام اجرای حکم اعدام در محیط های سربسته و در همان زندان انجام شود . وی با بیان این که نسل جوان، روح لطیفی دارد و به سرعت آزرده می شود، می گوید: خاطرات کودکی هیچگاه از خاطر انسان پاک نمی شود. پس وقتی صحنه

آموزشی انجام خواهد شد. تقی زاده همچنین درخصوص کلاس های بدون معلم تصریح کرد: پس از پایان تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورا ٬ بنا شد که نیرو های حق التدریس که مربیان پیش دبستانی با تجربه ای نیز هستند ٬ به کار گرفته شوند و هیچ کلاسی ٬ به ویژه در مناطق محروم بدون معلم نخواهد ماند. وی همچنین با اشاره به تحصیل یک میلیون دانش آموز در خوزستان ٬ گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که آموزش و پرورش

بوی چای نعناع نیز برای درمان سردرد موثر است. خواص بادام مصرف بادام به درمان سردرد، اسهال، بیماری های قلبی عروقی، کلسترول خون و دیابت کمک شایانی می کند. مصرف بادام برای رفع سردرد مصرف روزانه 15 عدد بادام سبب تسکین سردرد می شود. خواص آویشن این گیاه برای رفع نفخ، تنگی نفس، سیاه سرفه، برونشیت، عفونت ریه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آسم

می نمود. ضرورت انجام طرح طرح جامع مسکن؛ به عنوان نقشه راه بخش مسکن مبین بره های بلندمدت (1 ساله)، میان مدت (5 ساله) و کوتاه مدت (یکساله) بخش تا افق 145 است و تحولات زیر بازنگری و به روزآوری این طرح را اجتناب ناپذیر می نمود: – گذشت 1 سال از زمان تهیه طرح اولیه طرح و اجرا نشدن بخش های عمده ای از آن – تغییرات اساسی در رشد اقتصادی و چشم انداز میان مدت

انجام شده است. وی عنوان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج با آمادگی کامل در روز اول مهرماه نسبت به جابجایی شهروندان و دانش آموزان اقدام خواهد نمود. رخزادی تصریح کرد: شستشوی و رفت و روب خیابانها و معابر اصلی بویژه جلوی مدارس و پاکسازی دیواره مدارس از تبلیغات زائد از جمله اقداماتی است که در این هفته اجرا خواهد شد. معاون خدمات شهری شهرداری سنندج تاکید کرد: با هدف

. توصیه هایی برای زنان: اگر باردار هستید، به نوزاد خود شیر می دهید یا قصد بارداری دارید از هیچ دارویی به صورت خودسرانه استفاده نکنید مگر اینکه پزشک تجویز کرده باشد. برخی از داروها می تواند به کودک شما اسیب وارد کند. این داروها شامل داروهای بدون نسخه و تجویزی همچون ویتامین ها، گیاهان دارویی و مکمل هاست. از پزشک خود در مورد مصرف داروها سوال کنید. معاینات و بررسی ها: مراقبت منظم بخش کلیدی از درمان است. مطمئن شوید که تمامی ملاقات های خود با پزشک را انجام می دهید . اگر مشکلی داشتید با پزشک تماس بگیرید.

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

پسر من حدودا چهار ماه و نیم دارد و حدود پنج روز هست که دچار اسهال شده حدودا شش یا هفت بار در روز دفع آبکی دارد. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

دارو برای اسهال نوزاد پنج ماهه

9

هزینه کارمزد فروش و صدور شامل کارمزد و هزینه صدور پرداختی به نمایندگان یا کارگزاران رسمی بیمه بابت شخص ثالث است. حداکثر این هزینه که می تواند در تعیین حق بیمه منظور شود، شش درصد حق بیمه صادره بیمه شخص ثالث است. 4 هزینه های قانونی موضوع بند الف ماده (24) قانون، ماده 3 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 1393 و مبالغی که بر اساس قوانین مربوط توسط بیمه

از چند روز دیگر آغاز می شود و می تواند برای اقتصاد ما خطرناک باشد. سردار جلالی افزود: ظاهر این تحریم ها به بهانه اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، اما مکانیزم تحریم را به صورت سیاه چاله ای و به هم متصل تنظیم کردند و هر کس که با سپاه کار می کند تحریم می شود. وی گفت: حتماً باید اقدامات بازدارنده را انجام دهیم تا بر اراده امریکایی ها تأثیر بگذارد. رئیس سازمان

علت سکته مغزی را آسیب عصبی ناشی از اختلال خون رسانی به قسمتی از بافت مغز بیان کرد که به علت گرفتگی رگ مغزی به وسیله یک لخته خونی و یا پارگی یکی از عروق تغذیه کننده آن قسمت از بافت مغز به وجود می آید. وی با اشاره به اینکه علائم سکته مغزی به طور ناگهانی آغاز می شود، بیان داشت: احساس کرختی یا ضعف که به طور معمول فقط در یک طرف صورت یا بدن، در یکدست یا پا و بسیار ناگهانی بروز می کند و تاری

هر 3روز یک حادثه نفتی رخ داده است کیهان درباره حوادث نفتی گزارش داده است: از ابتدای شروع بکار دولت یازدهم که با آمدن تیم مدیریتی جدیدی به ریاست بیژن زنگنه همراه بود، به طور متوسط در هر3 روز شاهد بروز یک حادثه نفتی بوده ایم. به گزارش تسنیم، بعداز ظهر جمعه، پنجم آبان ماه بر اثر حادثه آتش سوزی در یکی از واحدهای پالایشگاه شهید تندگویان (تهران) به دلیل نشت مواد اشتعالزا، شش نفر

شهرستان فراهان علاوه بر کشت گندم و جو در راستای تنوع تولید به کشت محصولاتی از جمله سیب زمینی، نخود و لوبیا از کشت چغندر لبویی هم در منطقه استقبال کردهاند. کشت چغندر لبویی در سطح شهرستان از گذشته در سطح کم رواج داشته است و اکثر کشاورزان فراهانی برای مصرف خانواده این کشت را انجام می دادند. امسال برای اولین بار این محصول به صورت ارگانیک در فراهان کشت شده و از عملکرد مطلوب 5 تُن

معدنی دارد، انجمن سرطان آمریکا توصیه کرده است که با یک رژیم غذایی سالم و همراه با مقدار زیادی میوه ها و سبزیجات می توان این میزان سلنیوم را به دست آورد. آجیل، غذاهای دریایی، غلات سبوس دار، گوشت و مرغ، نیز حاوی سلنیوم هستند. امگا 3: برخی تحقیقات نشان می دهد زنانی که دو بار در هفته ماهی های چرب مصرف می کنند کمتر دچار ابتلا به سرطان آندومتر می شوند. با این حال روغن ماهی فواید دیگری هم دارد از

جدول زیر باشند، به میزان درصدهای تعیین شده تخفیف تعلق می گیرد: ردیف مصادیق تخفیف حق بیمه پایه درصد تخفیف حق بیمه پایه 1 وسایل نقلیه ای که برای اولین بار شماره گذاری می شوند 5 2 وسایل نقلیه عمومی شهری حمل مسافر با ظرفیت بیش از شش نفر شامل اتوبوس، مینی بوس، ون و استیشن 5 3 وسایل نقلیه ای که دارنده آن

خبرگزاری مهر – گروه جامعه: بریتانیا – 1952: مرگ ناگهانی 4 تن تنها طی 5 روز در مه دود بسیار فراگیر و غلیظ که لندن را در بهت فرو برد؛ مصرف بیش از اندازه زغال سنگ در سرمای هوا، حادثه ای بی سابقه در تاریخ آلودگی هوا رقم زد و جهان را چنان شوک زده کرد که هنوز این رویداد پس از 65 سال، مثالی عبرت آموز برای کشورهاست. فاجعه ای تلخ که تحقیقات بعدی نشان داد شمار مرگهای ناشی از آن، به 12 هزار تن رسید و 1

و مطابق با استانداردهای روز دنیاست. رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت مهم ترین و معتبرترین ارگان بین المللی در حوزه بهداشت و درمان بوده و بخش واکسن سازمان غذا و دارو در حال حاضر مورد تایید این سازمان قرار گرفته است، گفت: نکته دیگر این است که ما پیش از اینکه داروها و واکسن ها را مورد مصرف کشور قرار دهیم، باید آنها را ثبت کنیم. بر این اساس در کشور

علائم خفیف از قبیل: تب، سرفه و بثورات جلدی در سطح بدن، پشت، صورت و چند غده لنفاوی در پشت گردن ایجاد می شود. در این حالت تب خفیفی مشاهده می شود، چند روزی به طول می انجامد و بعد از آن حدود پنج روز بثورات سطح بدن را فرا می گیرد و بعد از این مدت محو می شود. بلورساز گفت: این بیماری ها احتیاج به درمان ندارد. در سرخک که واکسن در یک سالگی به کودک تزریق می شود تا آخر عمر کافی است، ولی واکسن سرخچه

های ما باعث شده بسیاری از مطالباتی را که ما از عراق داریم، نقد نشود و یا به فراموشی سپرده شده است. درست است که آقایان در روز ملی صادرات می گویند عزم و اراده ملی برای صادرات باید وجود داشته باشد اما من می گویم همین عزم و اراده ملی که شعارش را می دهیم باید به صورت جدی در مورد عراق هم وجود داشته باشد. ما فقط شعار می دهیم که با عراق تعامل داریم. من معتقدم اینطور نیست، بانک مرکزی ما یک بار رفته و یک

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از authoritynutrition این نکته ثابت شده که بره غذایی سرشار از گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده، با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است. برخی تحقیقات نیز حاکی از آنند که خوردن میزان زیادی گوشت فرآوری شده خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. با این حال 11 واکنش بدن بعد از مصرف غذاهای فراوری شده از این قرار است: افزایش وزن: بسیاری از

دانسته می شوند. راه اول درمان، تغییر شیوه زندگی، به عنوان مثال دستورالعمل های تغذیه سالم و فعالیت فیزیکی است. اما اگر پس از سه تا شش ماه تلاش در اصلاح عوامل خطر کافی نبود، درمان دارویی ضرورت می یابد. به طور کلی هر یک از اختلالات تشکیل دهنده نشانگان متابولیک باید جداگانه درمان شوند. دیورتیک ها و بازدارنده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین ممکن است برای درمان فشار خون بالا

یک سوم افراد بعد از سکته مغزی به بهبودی کامل یا نسبتا کامل می رسند. یک سوم دیگر از افراد نیز دچار ناتوانی های دائمی می شوند. اگر مشکلاتی که برای افراد بعد از سکته مغزی ایجاد شد در طول شش ماه بهبود نیابد، احتمالا تبدیل به مشکلات دائمی می شوند. وی ادامه داد: در درمان سکته مغزی ثانیه ها نیز اهمیت دارند. وقتی اکسیژن به مغز نمی رسد، مرگ سلول های مغز در چند دقیقه آغاز می شود. به شرط مصرف داروهای

یک قاشق مرباخوری پوست تخم مرغ در سه فنجان آب جوش بریزید و به مدت 1 دقیقه آن را دَم کنید. همچنین می توانید هنگام مصرف یک قاشق مرباخوری عسل نیز به آن بیفزایید. نکته: مقدار این معجون برای سه بار در روز (صبح، عصر و شب) است. این ترکیب را باید به مدت یک هفته استفاده کنید. طرز تهیه معجون سنجد هر روز صبح نیم ساعت قبل از صبحانه، 2 قاشق مرباخوری پودر سنجد (پوست، گوشت و هسته سنجد

درمان شوند. راه های پیشگیری از ابتلا به عفونت و ترشحات واژن به شکل غیر طبیعی چیست؟ پس از اجابت مزاج، همیشه خود را از جلو به عقب خشک نمائید. این کار از انتقال باکتری های ناحیه مقعد به واژن جلوگیری می نماید. در طول روز لباس های زیر نخی و کتانی بپوشید، لباس های نخی به تنفس ناحیه تناسلی شما کمک می کند. ترجیحا شب ها به هنگام خواب لباس زیر نپوشید. از پوشیدن شلوار تنگ، جوراب

صنعت ، معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی بر روی این واحدها وجود دارد و تا دست از پا خطا نکنند. وی افزود : البته نمی توانیم منکر صد در صدی رنگ آوری مرکبات در برخی سورتینگ های غیر مجاز شویم ، ولی با نظارت هایی که صورت می گیرد این موضوع تحت کنترل و ناچیز است . مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران خطاب به مصرف کنندگان گفت : بنده به عنوان متولی بخش خصوصی مرکبات در مازندران به

ساعت پس از صرف غذا مناسب ترین وقت برای ورزش است. به این افراد توصیه می شودهمیشه قبل از شروع ورزش، قند خون خود را اندازه بگیرند. وقتی قندخون ناشتای فرد بالای 25 است، قندخون بالای 3 دارند یا مقدار زیادی کتون در ادرار خود دفع می کنند ، زمان مناسبی برای ورزش نیست و اگر ورزش کنند قندخون آنها بالا خواهد رفت . آیا مبتلایان به دیابت هر نوع ورزشی را می توانند انجام دهند؟ اگر دچار

نوشابه های گازدارو فست فودها عامل بسیار مهمی در جهت پوسیدگی دندانی به شمار می روند. وی با اشاره به اینکه روز به روز شاهد افزایش پوسیدگی های دندانی در جامعه هستیم، گفت: مهمترین روش پیشگیری، رعایت بهداشت یعنی مسواک زدن صحیح و استفاده از نخ دندان بعد از هر وعده غذایی است همچنین توصیه می شود هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه شود. دبیرعلمی دوازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی

اگر از زخم معده رنج می برید می توانید به مدت چند هفته روزانه سه مرتبه آب سیب زمینی میل کنید. توجه داشته باشید که نباید آب سیب زمینی را جایگزین داروهای تجویزی پزشک معالجتان بکنید؛ اما استفاده از آن باعث تسریع روند درمان می شود و تأثیر مثبتی در رفع مشکلات معده دارد. اگر از گاستریت یا ورم معده رنج می برید چند قطره آب لیموترش را به آب سیب زمینی اضافه کرده و خوب هم بزنید. هر سه ساعت یک بار قبل از غذا یک قاشق غذاخوری از آن بنوشید. این کار را به مدت حداکثر 3 روز تکرار کنید. اگر علائمتان رفع نشد، حتماً به پزشک مراجعه کنید. منبع : تبیان

که یکی از شاخص های مبارزه با مواد مخدر است، به طور مشخص سالانه حدود 5 نفر از نیروهای مرزی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر کشته می شوند، چطور می شود که ما بدترین رتبه را بگیریم؟ همچنین درخصوص یک آیتم دیگر در مورد شفافیت صورت مالی گفتم که در حال حاضر بانک های ایرانی مجبورند براساس استانداردهای IFRS گزارش دهی مالی خود را تا پایان سال فعلی انجام دهند. از طرف دیگر بورس تهران به طور مرتب صورت های مالی

4 دوز مصرف می شود. درمان تسکینی و یا کمکی سرطان پیشرفته آندومتر در بزرگسالان: 4 تا 32 میلی گرم از دارو در روز و به صورت تقسیم شده در چند دوز مصرف می شود. درمان بی اشتهایی و کاشکسی بیماران مبتلا به سرطان یا ایدز در بزرگسالان: 8 میلی گرم از دارو در روز به مدت یک ماه و سپس دوز نگهدارنده به میزان 4 تا 8 میلی گرم در روز مصرف می شود. میزان افزایش وزن تا حد زیادی به دوز مجسترول وابسته است و به

مادر برای تولید شیر نمی کند. البته اگر مادر سوء تغذیه دارد لازم است غذای بیشتری بخورد تا نیرو و انرژی لازم را در بدن خود ذخیره کند و چنانچه سوء تغذیه ندارد، مصرف غذا و نوشیدنیهای گرم می تواند در ایجاد اطمینان و آرامش به مادر کمک کند. بسیاری از مادران متوجه می شوند که در زمان شیردهی بیش از معمول احساس تشنگی می کنند، بخصوص نزدیک به زمان تغذیه کودک این احساس را دارند. آنها باید برای

بدانید مواد ترش تنها احساس دهانی را تغییر می دهند و با تجزیه سریع چربی ها به هضم و جذب بهتر آن کمک می کند؛ بنابراین نه تن ها کاهنده کالری غذا نیستند بلکه موجب جذب بهتر چربی و ورود آن به بافت های بدن و از سوی دیگر با رفع چربی از دهان و کمک به ترشح غدد بزاقی و اسید معده موجب افزایش اشتها شده و تمایل افراد را به مصرف غذا های چرب می کنند. البته این را هم بدانید مواد ترش به دلیل ویتامین C

، ارقام و اطلاعات ما کاملا باید به روز باشد که چه مقدار آب با اضافه شدن جمعیت و نیاز به مواد غذایی، توسعه شهرها، صنعت و گردشگری که با آب ارتباط دارد باید تامین شود و البته همه این ها شدنی است . وی همچنین عنوان کرد: من حقابه دریاچه ها و تالاب ها را هم فراموش نمی کنم. دیدیم که در برخی موارد در گذشته دقت لازم صورت نگرفته است. سدی ساخته ایم که کار خوبی بوده اما در بره ریزی سد حقابه

سرمای خفیف اتاق منجر به کاهش وزن می شود. کربوهیدرات پیچیده بخورید: مصرف کربوهیدرات های پیچیده در وعده شبانه مانند ماکارونی یا نان کامل، به شما برای احساس سیری طولانی مدت و عدم تمایل به دریافت کالری اضافه کمک خواهد کرد. بلافاصله بعد از شام نخوابید: اگر پس از شام خوردن فوراً به رختخواب بروید، مطمئناً چاق خواهید شد. این عادت موجب تجمع چربی در بدن می شود و سوءهاضمه ایجاد می کند

مصرف نمی کنند، اُگزالات از طریق سیستم ادراری دفع و باعث تشکیل سنگ کلیه می شود. وی در ادامه با توضیح اینکه چرا افرادی که لبنیات مصرف می کنند، کمتر دچار سنگ کلیه می شوند، تصریح نمود: لبنیات در روده این افراد با اُگزالات ترکیب و از راه روده دفع شده که این امر باعث می شود اگزالات کمتری وارد سیستم ادراری شده و در نتیجه سنگ سازی در این افراد کمتر باشد. ربانی در پایان با بیان اینکه استفاده زیاد مواد کلسیم دار در بعضی افراد مستعد، ممکن است باعث بروز سنگ کلیه شود، توصیه نمود: به طور مناسب مصرف حدود سه لیوان شیر و ماست در طول شبانه روز خطری از نظر سنگ سازی برای افراد در پی ندارد.

، فیبروم، پولیت، فقدان موقتی استروژن هنگام تخمک گذاری یا فقدان تخمک گذاری روی دهد. قطع قاعدگی در ایجاد این حالت عوامل مختلفی دخیل هستند. از جمله می توان به ورزش بیش از حد، اختلالات تیروئیدی، فشار روحی و استرس، مصرف داروهای آرامش بخش، پرخوری، خام خواری، اختلال در ترشحات غدد داخلی، سندرم تخمدان پلی کیستیک و چربی بدنی کم اشاره کرد. البته قطع مصرف قرص ضد بارداری نیز ممکن است به

هسته ، آن را با پشت قاشق به طور کامل نرم کرده، سپس به شیرخوار بدهید. – مقدار میوه را به تدریج زیاد کرده و در ساعت 1 صبح، به جای فرنی 5 تا 6 قاشق مرباخوری میوه به کودک بدهید. – در اواخر هفته دوم ماه دهم، می توانید خرمای رسیده ای را که پوست و هسته آن را جدا کرده اید، بعد از غذای ظهر به عنوان دسر به کودک خود بدهید. – می توانید به تدریج و بر حسب اشتهای کودک، ظهر و شب و هر بار حداکثر 6

صادرکننده برتر ملی بابیان اینکه توان کشش خط تولید شیشه فلوت این شرکت 9 تن در روز است، تأکید کرد: بیش از 6 درصد محصولات این شرکت به 35 کشور دنیا و 4 درصد باقیمانده به استان های مختلف در داخل کشور ارسال می شود؛ البته تمهیداتی دیده شده که در آینده میزان صادرات بیشتری داشته باشیم. وی مقصد صادراتی صنایع شیشه اردکان را به پنج قاره دنیا دانست و عنوان کرد: بیشترین صادرات ما به هند، ترکیه، امارات

“),t.close},t.write(‘

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *