دارو برای آفتاب سوختگی پوست

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

فصل تابستان از راه رسیده است و خورشید بیش از هر زمان دیگری دست‌ودل‌بازی خود را به رخ می‌کشد. گاهی‌اوقات با وجود استفاده از انواع کرم‌ ضد‌آفتاب و محصولات مراقبت از پوست، باز هم دردی از دردهای آفتاب سوختگی درمان نمی‌شود. سوختگی، خارش و دردی که می‌تواند تمام لذت‌های آب‌تنی و گشت‌و‌گذار تابستانی را به فراموشی بسپارد. برای درمان آفتاب سوختگی چه باید کرد؟دارو برای آفتاب سوختگی پوست

متأسفانه، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی تنها راه این است که به‌مدت طولانی در معرض نور شدید خورشید قرار نگیریم، اما برای درمان آفتاب سوختگی و التیام زخم‌های آن راهکارهایی وجود دارد. در ادامه به معرفی روش‌هایی می‌پردازیم که به‌سادگی قابل اجرا هستند و درمان آفتاب سوختگی را به‌طور طبیعی و خانگی ممکن می‌سازند.

بعد از گذراندن یک روز طولانی در زیر نور آفتاب، همه تمایل دارند در اولین فرصت به‌سوی حمام بشتابند و دوش بگیرند. اما قبل از رفتن به حمام یادتان باشد که صابون باعث خشک شدن و تحریک پوست آفتاب‌سوخته می‌شود. دوش گرفتن بدون صابون با آب خُنک، گزینه‌ی خیلی بهتری است.

یک متخصص پوست به فردریک هابرمن (Fredric Haberman)، برای کاهش التهاب و خارش، ترکیب آب و جوش شیرین را پیشنهاد می‌کند. این ترکیب با خشک شدن روی پوست بهتر عمل می‌کند، پس بهتر است به‌جای خشک کردن آن با حوله، اجازه بدهید روی پوست‌تان خشک بشود.

آب سیب و سرکه‌ی سفید از دیگر مواد التیام‌بخش برای درمان آفتاب سوختگی هستند. متخصصین پوست معتقدند ترکیب آب خنک با یک فنجان سرکه برای التیام زخم بسیار مفید است. پس از مشورت با پزشک نیز می‌توانید داروهای التیام‌بخش را در وان حمام بریزید و مدتی در وان بنشینید تا دردتان تسکین یابد. فراموش نکنید که بعد از استفاده از هرگونه پماد، محلول و روی پوست، پوست‌تان را با دستمال یا حوله خشک نکنید زیرا این کار باعث تحریک پوست می‌شود.

اگر برای شست‌وشوی موادِ رویِ پوست‌تان به صابون نیاز دارید، سعی کنید از صابون‌های ملایم مانند صابون بچه استفاده کنید. باقی ماندنِ آثار صابون روی پوست، باعث خشکیِ بیشترِ پوست می‌شود.

بعد از شستن و آب کشیدن بدن، از لوسیون‌ها و روغن‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. در غیر این صورت پوست بدن‌تان خشک‌تر می‌شود و اذیت می‌شوید. یادتان باشد که مرطوب‌کننده را داخل یخچال نگهداری کنید تا در هنگام استفاده، خاصیت تسکین‌دهندگی آن بشود.

آفتاب سوختگی درد دارد. خدا نصیب نکند ولی وقتی دچارش بشوید، فقط به‌دنبال چیز سردی می‌گردید که دردتان را تسکین بدهد. برای این کار می‌توانید مقداری یخ درون کیسه‌ای پارچه‌ای بریزید و آن را روی ناحیه‌ی آفتاب‌سوخته بگذارید. این کار باعث می‌شود بخشی از گرمای پوست گرفته بشود، رگ‌ها منقبض شوند و درنتیجه از میزان التهاب نیز کاسته خواهد شد. اگر یخ در دسترس نبود به سراغ فریزر بروید و از موادغذایی فریزشده مانند نخودفرنگی منجمد یا هر چیز دیگری که در فریزر پیدا کردید، استفاده کنید. فقط باید به خاطر داشته باشید که این بسته‌ها را مستقیما و بدون پوشش پارچه‌ای، روی ناحیه‌ی آفتاب‌سوخته قرار ندهید.

فواید نوشیدن آب را دست‌ِکم نگیرید. برای جبران اثرات خشکی پوست در اثر آفتاب سوختگی، باید مقدار زیادی آب بنوشید. شاید شما هم مانند افراد به میزان آبی که در میوه‌هاست، توجه نمی‌کنید. میوه‌ها نیز میزان قابل‌توجهی آب دارند، بنابراین در درمان خشکی پوست بسیار مفیدند. یک برش از هندوانه حاوی بیش از یک فنجان آب است. میوه‌هایی همچون طالبی و خربزه نیز به شما کمک شایانی می‌کنند. هرکدام از این میوه‌ها سرشار از آب هستند. قدرت پنهان میوه‌ها برای درمان آفتاب سوختگی را از یاد نبرید.

مواد خام موجود در آشپزخانه نیز می‌توانند در آبرسانی به بدن مؤثر باشند. مثلا تانیک اسید موجود در چای سیاه برای درمان آفتاب سوختگی پلک‌ها مفید است. برای تسکین درد پلک‌ها، می‌توانید دو عدد چای کیسه‌ای را در آب سرد بخوابانید و سپس آنها را روی پلک‌هایتان بگذارید. با این کار التهاب و درد کم می‌شود. موارد زیر نیز در درمان آفتاب سوختگی مفیدند:

استفاده از کمپرس یخ روش متداولی است که افراد با آن آشنایی دارند.

یخ و آب را در ظرفی بریزید. پارچه‌ای را در آن بخوابانید و سپس روی پوست‌تان بگذارید تا التهاب و درد کاهش یابد. این کار را چند مرتبه در روز به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تکرار کنید. اگر خارش و درد امان‌تان را بریده است، با یک پزشک مشورت کنید و در صورت لزوم، داروهای مسکن تهیه کنید.

هنگام آفتاب‌ سوختگی حتی خوابیدن هم سخت و آزاردهنده می‌شود. اما برای بازیابی توان بدنی و تسکین دردتان، باید بخوابید و استراحت کنید. می‌توانید روی ملافه‌ی رختخواب یا تشک بادی‌تان مقداری پودر بچه بپاشید. تشک بادی حرارت و گرمای کمی در خود حفظ می‌کند و همین موضوع باعث خوابی راحت‌تر می‌شود. اگر پاها و ران‌هایتان دچار آفتاب سوختگی شده است، باید پاها را از سطح قلب بالا ببرید تا به کاهش التهاب کمک بشود.

گاهی اوقات درمان‌هایی که گفته شد، دردی را درمان نمی‌کنند، در این صورت باید از داروهای بدون نسخه کمک بگیرید. به داروخانه مراجعه کنید و از متصدی داروخانه بپرسید که چه دارویی برای تسکین دردتان بهتر است. نمونه‌هایی از داروهای بدون نسخه و التیام‌بخش در ادامه معرفی شده است:

تاول‌ها نشانه‌ای از آسیب‌دیدگی جدی هستند و باید با احتیاط از آنها مراقبت کنید. اگر قسمت کوچکی از پوست‌تان تاول زده است و اذیت‌تان می‌کند، می‌توانید آب تاول‌ها را با فشار دادن تخلیه کنید ولی یادتان باشد هرگز پوست تاول‌ها را از بدن جدا نکنید. اگر پوست در جای خود باقی بماند، درد و آسیب کمتری در آن ناحیه به‌وجود می‌آید و خطر عفونت در اثر تماس هوا با بخش‌های حساس پایانه‌های عصبی کاهش می‌یابد. برای تخلیه‌ی آب تاول ابتدا با سوزنی که روی حرارت استریل و ضدعفونی شده است، سوراخ کوچکی روی تاول ایجاد کنید و سپس آب موجود در آن را تخلیه کنید. در ۲۴ ساعت اولیه این کار را ۳ بار تکرار کنید و سپس زخم را به حال خود بگذارید.

یک اشتباه را دوبار تکرار نکنید. بعد از آفتاب سوختگی ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا پوست به حالت عادی بازگردد. وقتی دچار آفتاب سوختگی می‌شوید و لایه‌ی سطحی پوست می‌ریزد، پوست جدید شما خیلی حساس است. اگر به‌خوبی از پوست تازه مراقبت نکنید بدتر از قبل دچار آفتاب سوختگی می‌شوید. آفتاب سوختگی خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. از پوست خود مواظبت کنید و از کرم‌های ضدآفتاب با درجه SPF پانزده یا سی استفاده کنید. بهتر است این کرم‌ها حاوی زینک اکسید، تیتانیوم دی‌اکسید یا اووبنزن باشند. متخصصان می‌گویند ضدآفتاب با درجه SPF پانزده، پوست را به میزان ۹۴ درصد و SPF سی، خطر ابتلا به سرطان را تا ۹۷ درصد کاهش می‌دهد.

حتی زمانی که هوا ابری است، ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل باید به صورت، گردن، گوش‌ها و دست‌هایتان ضدآفتاب بزنید. حواس‌تان به حفاظت از لب‌ها نیز باشد. می‌توانید از کلاه آفتابی، عینک و لباس‌های آستین‌بلند نیز استفاده کنید و از پوست‌تان مراقبت کنید.

گاهی‌اوقات آفتاب سوختگی‌ها به‌سادگی و با درمان‌های خانگی بهبود پیدا نمی‌کنند. اگر دچار حالت تهوع، خارش حاد، تب، غش، تاول‌های زیاد و ضعف عمومی هستید یا اگر قسمتی از پوست‌تان به رنگ بنفش درآمد، باید به پزشک مراجعه کنید تا برای‌تان دارو تجویز کند. دقت کنید که اگر آفتاب سوختگی روی بدن شما در حال گسترش است، احتمال پخش شدن عفونت در بدن وجود دارد.

برخی داروها مانند آنتی‌بیوتیک‌ها، آرام‌بخش‌ها و داروهای ضدقارچ، ممکن است حساسیت به نور خورشید را بالا ببرند. قرص‌های ضدبارداری، ادرارآور و داروهای دیابت و حتی برخی از لوسیون‌های پوستی، خطر آفتاب سوختگی را افزایش می‌دهند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

دارو برای آفتاب سوختگی پوست

سلام.مقاله خوبی بود استفاده کردم ممنونم .

موفق باشین.

سلام‌ . خربزه‌وتاطبی اصلآ برای آفتاب سوختگی شدید خوب نیست نخورید
بمهز سوختن اول خمیر دندان تسکین دهنده است بعدهیچ چیزی به اندازه ژل الو ویرا معجزه نمیکند فقط مرتب‌از ژل الو ورا استفاده کنیدروزی چهار تا پنج نوبت الو ورا با پمبه بمالید .

سلام صبح بخیر مقاله جالبی بود. مرسی

ممنون از همراه همیشگی چطور

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۱۱ اشتباه رایج در تبلیغات کلیکی که بودجه شما را بر باد می‌دهد

افسردگی پنهان چیست و چه علائمی دارد؟

نحوه مراقبت از کودکان سندروم داون چگونه است؟

معرفی کتاب کار را انجام دهید؛ از سر راه خود کنار بروید و موفق شوید

آرایه‌بندی اهداف آموزشی بلوم؛ چطور بفهمیم چقدر باید یاد بگیریم؟

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

برجسته کردن لب در سال ‌های اخیر به طور فزاینده ‌ای محبوب شده ‌است، به طوری که مردم سراسر دنیا به دنبال راه ‌هایی برای پرتر و برجسته تر کردن لب هایشان هستند. در حالی که برجسته سازی لب معمولا به وسیله پر کننده اسید هیالورونیک انجام می ‌شود، اما بوتاکس روش دیگری برای آن ‌هایی است که به دنبال حجم دهی هستند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی بوتاکس لب می پردازیم و عوارض و فواید

روزه داری متناوب و رژیم غذایی کتوژنیک، دو الگوی پرطرفدار در میان علاقه مندان به سلامتی و افرادی است که دارای رژیم غذایی هستند. با این حال، در حالی که تفاوت‌ های زیادی بین روزه گرفتن متناوب و کتو وجود دارد، در واقع آنها می توانند با هم ترکیب شوند تا به تقویت نتایج کمک کنند و حتی سریع‌ تر به حالت کتوز برسید. در حقیقت، با تمرین روزه داری متناوب در کتو، شما می توانید از مزیت ‌های منحصر به فردی که هر دو

پنیر لبنه ، دارای طعمی تند، خامه ای و فوق‌ العاده مغذی است و یک جزء ضروری مورد استفاده در غذاهای خاورمیانه برای هزاران سال است. در واقع، در برخی از مناطق، این پنیر را میتوان در هر چیزی پیدا کرد، از پیش غذا و دسر گرفته تا چیزهای دیگر. نه تنها دارای تنوع زیادی است بلکه با چند دستور ساده، می توانید آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید. این پنیر، همچنین در لیست غذاهای پروبیوتیک قرار می گیرد که برای سلامتی روده مفید

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر از دارو برای آفتاب سوختگی پوست

برجسته کردن لب در سال ‌های اخیر به طور فزاینده ‌ای محبوب شده ‌است، به طوری که مردم سراسر دنیا به دنبال راه ‌هایی برای پرتر و برجسته

در روز ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۸، اداره غذا و داروی آمریکا داروی جدیدی را برای درمان آنفولانزا تصویب کرد. زوفلوزا اولین داروی جدیدی است که در ۲۰ سال

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی مادر و همچنین حفظ

در رژیم کم کربو هیدرات، چه نوشیدنی می توانم بنوشم؟ می توانم نوشیدنی گازدار بخورم؟ در رژیم کتوژنیک، چه میزان آب باید مصرف کنم؟ این چیزهایی است که

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

آفتاب سوختگی در واقع نوعی التهاب پوست است که در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید ایجاد شده و می تواند باعث آسیب های جدی در پوست صورت و بدن شود. علت اصلی آفتاب سوختگی قرار گرفت طولانی مدت زیر نور خورشید و یا دستگاه‌ های برنزه کننده یا سولاریوم می باشد.

اولین نشانه آفتاب سوختگی قرمزی پوست و خارش می باشد، این پاسخ التهابی بدن در شرایطی است که نیاز به ترمیم دارد و در نتیجه انقباض عروق خونی به وجود می آید.

پس از آن پوست رطوبت خود را از دست می دهد و به آرامی شروع به ضخیم شدن کرده و با افزایش تولید ملانین برنزه می شود اگر آفتاب سوختگی شدید باشد ممکن است به لایه های عمیق تر نفود کند و باعث آسیب رساندن به DNA سلول ها شود که می تواند باعث ایجاد سرطان پوست شود.

در آفتاب سوختگی شدید تاول و سوزش، تب و لرز، تهوع، سردرد و ضعف و فشار خون پایین ایجاد می شود. پس از آفتاب سوختگی، بدن پوسته پوسته می شود تا سلول های آسیب دیده را از بین ببرد.

قهوه ای شدن رنگ پوست و افزایش چین و چروک پوست صورت و بدن، آب مروارید و در نهایت ملانوم یا سرطان پوست از عوارض آفتاب سوختگی هستند.دارو برای آفتاب سوختگی پوست

یکی از ساده ترین راه های درمان التهاب ناشی از آفتاب سوختگی این است که دوش آب سرد بگیرید و یا در وان پر از یخ بخوابید تا از آسیب های جدی تر پوست جلوگیری کند.

جوش شیرین دارای خواص ضد عفونی کننده است و می تواند برای درمان آفتاب سوختگی و خارش مفید باشد.

وان حمام را با آب سرد پر کنید و یک فنجان جوش شیرین را به آن اضافه کنید، حدود 15 دقیقه در وان حمام بخوابید و سپس به آرامی بدن را خشک کنید.

در روشی دیگر چهار قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و با استفاده از توپ پنبه ای به طور مستقیم روی پوست آسیب دیده بمالید، بگذارید 1 دقیقه بماند و سپس آن را با آب پرتقال بشویید.
این روش ها یک بار در روز برای یک هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی بوده و می تواند برای درمان آفتاب سوختگی و کاهش درد ناشی از آن مفید باشد. ژل آلوئه ورا برای درمان تاول آفتاب سوختگی موثر می باشد.

ماسک صورت برای آفتاب سوختگی

ژل آلوئه ورا را از برگ های آن جدا کنید و نیم ساعت در یخچال بگذارید سپس پوست آسیب دیده را با ژل آلوئه ورا بپوشانید و بگذارید تا خشک شود.
این روش را پنج یا شش بار در روز برای یک هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

سرکه سیب آب رسان بوده و می تواند درد ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش دهد و روند بهبودی را تسریع می کند، همچنین اسید استیک موجود در سرکه سیب باعث کاهش خارش و التهاب پوست می شود.

یک فنجان سرکه سیب سیب را به آب وان حمام اضافه کنید و برای حدود نیم ساعت در این آب بخوابید.

در روشی دیگر سرکه سیب و آب سرد را مخلوط کنید و با استفاده از حوله آن را روی پوست آسیب دیده بمالید و بگذارید تا خشک شود.
این روش ها را چندین بار در روز برای یک هفته تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

توجه داشته باشید که اگر پوست شما زخم شده نباید از سرکه سیب استفاده کنید.

از آنجا که روغن نارگیل دارای اسید های چرب مغذی می باشد به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای کاهش علائم آفتاب سوختگی عمل می کند. ویتامین E موجود در روغن نارگیل به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و به کاهش التهاب ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند.

روغن نارگیل را در مایکروویو گرم کنید و آن را به آرامی بر روی پوست آسیب دیده بمالید و ماساژ دهید تا جذب پوست شود.
این روش را سه بار در روز برای یک هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

روغن مرواریدی یک ضد درد طبیعی بوده و همچنین باعث ایجاد حس خنک کننده بر روی پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده می شود.

روغن اسطوخودوس قرمزی و تاول ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش داده و چون دارای خواص ضد میکروبی می باشد باعث بهبود زخم می شود.

عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند و با رطوبت رسانی به پوست بدن به درمان آفتاب سوختگی کمک می کند، علاوه بر این آنزیم های موجود در عسل پوست آسیب دیده را ترمیم کرده و باعث کاهش التهاب و تاول پوست می شود.

یک لایه نازک از عسل طبیعی را روی پوست آسیب دیده بمالید و بگذارید تا خشک شود.

همچنین یک قاشق غذاخوری عسل با یک لیوان آب آشامیدنی را سه بار در روز بخورید تا سیستم ایمنی را تقویت کرده و سرعت بهبودی را افزایش دهد.
این روش را دو یا سه بار در روز برای یک هفته انجامد دهید تا نتیجه بگیرید.

سیب زمینی خام برای درمان آفتاب سوختگی بسیار عالی است زیرا نشاسته طبیعی موجود در سیب زمینی قرمزی پوست شما را درمان می کند.

همچنین سیب زمینی خام برای درمان تیرگی آفتاب سوختگی و درمان لک آفتاب سوختگی موثر می باشد.

ماسک خانگی و طبیعی برای آفتاب سوختگی

دو سیب زمینی بزرگ را بریزید و آنها را در مخلوط کنید بریزید تا خمیری به دست آید، این خمیر را روی پوست آسیب دیده بمالید و بگذارید خشک شود سپس دوش آب سرد بگیرید.
این روش را یک بار در روز برای یک هفته انجام دهید.

شیر یکی دیگر از مواد غذایی است که می تواند به کاهش درد ناشی از آفتاب سوختگی کمک کند.
یک دستمال آغشته به شیر سرد را بر روی پوست آسیب دیده بمالید و یا با شیر سرد در وان حمام بگیرید.

پروبیوتیک های موجود در ماست هم پوست شما را مرطوب کرده و درد ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می دهند.
مقداری ماست پرچرب را به آرامی روی پوست آسیب دیده بمالید، بگذارید 1 بماند و سپس بشویید.

چای سیاه هم می تواند برای درمان قرمزی آفتاب سوختگی و بهبود سریع آن مفید باشد.

مقداری چای سیاه را در آب جوش بریزید تا رنگ بگیرد، در یخچال بگذارید تا سرد شود و سپس آن را بر روی پوست آسیب دیده بمالید و بگذارید تا خشک شود.

محتوای تانین در توت‌ها به کاهش نشانه‌های آفتاب سوختگی کمک می‌کند. توت فرنگی رسیده و ارگانیک را له کنید و در نواحی که دچار آفتاب سوختگی شده است قرار دهید. بعد از چند دقیقه آن را بشویید.

زمانی که کل بدن شما دچار آفتاب سوختگی شده است، جوی دوسر تسکین دهنده بسیار خوبی خواهد بود.یک پیمانه جوی دو سر را در غذاساز بریزید. سپس آن را در حمام وان سرد بریزید و خودتان در آن دراز بکشید.

خیاری را برش بزنید و به محل آسیب دیده بمالید. حالا صبر کنید تا پوستتان خشک شود، سپس با آب سرد پوستتان را بشویید.

روغن زیتون دارای ترکیبات پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

نکته ی جالب توجه اینکه روغن زیتون به درمان آفتاب سوختگی که ناشی از واکنش رادیکال های آزاد و اکسیژن است، کمک می کند.

آیا می دانستید که چشم ها هم دچار آفتاب سوختگی می شوند؟

علائم آفتاب سوختگی چشم ها عبارتند از چشم درد، احساس سوز، چشم های قرمز و متورم، چشم های اشک آلود، تاری دید، حساسیت به نور و سردرد. این علائم موقت هستند و باید در عرض 24 تا 48 ساعت درمان شوند، اگر علائم طولانی تر شدند فورا به چشم پزشک مراجعه کنید.

بیماری های دژنراسیون ماکولا و آب مروارید از عوارض آفتاب سوختگی چشم ها هستند.

بهترین راه درمان آفتاب سوختگی چشم این است که سریع یک پارچه خنک و مرطوب را روی چشم ها بگذارید تا باعث آرامش و کاهش درد چشم ها شود.دارو برای آفتاب سوختگی پوست

برای جلوگیری از آفتاب سوختگی چشم بهتر است همیشه از عینک آفتابی استفاده کنید.

منابع : webmd – top1homeremedies – draxe

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *