دارو افزایش میل زنان

خواص دارویی و گیاهی

افزایش میل جنسی در زنان و عملکرد آن بسیار پیچیده تر از مردان است و شاید نتوان با دارو تغییر زیادی در آن ایجاد نمود.

اگر صادقانه نگاه کنیم می دانیم که ما خانم ها کمی پیچیده تر از آقایان هستیم به خصوص زمانی که صحبت از رابطه جنسی به میان می آید. ما می دانیم که میل جنسیمان می تواند گریزان و حتی گاهی غیر قابل اعتبار باشد و حتی در برخی زنان کاملا ناپدید شود. این موضوع می تواند عمیقا ناراحت کنند بوده و در صمیمت بین زوجین مشکلاتی بوجود بیاورد. اگر این مشکل برایتان آشناست باید شما را با دارویی جدید به فلیبانسرین flibanserin با تجاری آدی Addyi آشنا کنیم. در نگاه اول با قرصی روبرو هستید که ادعا می کند میل جنسی شما را افزایش خواهد داد ولی نگاه دقیق تر به آن نشان می دهد که ضعیف تر از ادعای خود عمل می کند. میل جنسی در خانم ها تحت تاثیر عوامل فیزیولوژیک و روانی است و شاید به همین دلیل است که داروها تاثیر چندانی روی افزایش میل جنسی خانم ها ندارند.

ویاگرا Viagra و داروهای وازیدیلیتینگ* vasodilating در زنان و مردان عملکرد یکسانی دارند و باعث افزایش جریان خون در اندام های تناسلی می شوند. درحالی که ویاگرا و سایرداروها به طور گسترده ای در درمان اختلال عملکرد جنسی مردان موفق بوده اند ولی ثابت شده در افزایش میل جنسی زنان بی اثر هستند. فلیبانسرین یک وازیدیلایتور vasodilatorنیست. بلکه باید به صورت روزانه باهدف اثر گذاری روی انتقال دهنده های عصبی مغز که مستقیما روی میل جنسی تاثیر می گذارند، مصرف شود. فلیبانسرین در ابتدا به عنوان قرص ضد افسردگی تولید شد که نتوانست تاییده سازمان غذا و داروی آمریکا FDA را بگیرد ولی محققن متوجه شدند که عوارضی جانبی از جمله تاثیر کمی روی افزایش میل جنسی دارد بنابراین تصمیم به بسته بندی مجدد این دارو  با هدفی جدید گرفتند.

* وازیدیلیتینگ vasodilating :وازیدیلاتورها داروهای گشاد کننده عروق خونی می باشند. این داروهای به طور مستقیم بر ماهیچه های دیواره سرخ رگها موثرند و از سفت شدن ماهیچه ها و باریک شدن دیواره رگها جلوگیری می کنند . در نتیجه، جریان خون در سرخ رگ ها آسان تر جریان می یابد و در تلمبه زدن قلب ، اشکال ایجاد نمی شود و فشار خون کاهش می یابد. دارو افزایش میل زنان

حال حتما می خواهید بدانید که آیا آدی Addyi می تواند به افزایش میل جنسی شما کمک کند. با وجودیکه تصمیم گرفتن برای مصرف این دارو کاملا به خود شما و پزشکتان بستگی دارد ولی باید بدانید که این دارو در تحقیقات عملکرد ضعیفی نشان داده است و دو بار در گرفتن تاییده FDA شکست خورده است. و عوارض جانبی جدی ای از قبیل کاهش فشار خون، خستگی و خواب آلودگی به همراه دارد. علیرغم این شکست، شرکت تولید کننده این دارو Sprout Pharmaceuticals, Inc برای دور جدید از تحقیقات به مقامات فشار آورده تا مطالعات ایمنی جدیدی روی این دارو انجام شود. این مطالعه جدید در کمال تعجب شامل 23 مرد  فقط 2 زن بوده است. این شرکت از روابط خود برای تبلیغات رسانه ای و فمینیستی این دارو و اعتراض به نادیده گرفتن حق طبیعی زنان برای لذت بردن از رابطه جنسی بهره برده و در نهایت در آگوست 215در سومین مرحله  توانست تاییدیه FDA را برای آدی Addyi بگیرد. استفاده از این دارو از طرف شرکت تولید کننده به منظور درمان اختلالات تمایلات جنسی زنان قبل از یائسگی که به عنوان عدم اشتیاق جنسی منجر به ناراحتی های احساسی شدید در زنان می شود، توصیه شده است.

اگر می خواهید بدانید :همه آنچه باید درباره ویاگرا بدانید

زنانی که فلیبانسرین مصرف کرده بودند در مقایسه با دارو نما گزارش دادند که به طور متوسط 1 تا .5 درصد رضایت جنسی بیشتری در ماه داشته اند که البته این رضایت جنسی لزوما شامل ارگاسم نبوده است. افراد مورد آزمایش همچنین افزایش میل جنسی و همزمان کاهش ناراحتی هایی که در اثر کاهش میل جنسی داشته اند را گزارش نمودند. البته باید بدانید که شرکت دارویی مجاز است هر نوع مطالعه ای را انجام داده و نتایج را به صورت انتخابی گزارش نمایند.علاوه بر این برای موثر واقع شدن این دارو باید هر روز آن را مصرف نمایید و در زمان مصرف این دارو از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب نمایید چرا که مصرف همزمان این دو منجر به کاهش شدید فشار خون و بیهوشی خواهد شد! این دارو فقط به مدت 24 هفته مورد آزمایش قرار گرفته است و هیچ آزمایشی در مورد اتفاقی که بعد از قطع مصرف این دارو برای زنان خواهد افتاد، انجام نشده است.

بدانید : افزایش میل جنسی با روغن های آفرودیت + آموزش استفاده از آن ها

 اگر می خواهید بدانید : 2 ماده موثر در میل جنسی زنان

اگر می خواهید بدانید : میل جنسی شما با این 15 عادت روزمره افزایش می یابد!

اگر می خواهید بدانید : کاهش میل جنسی در زنان دقیقا از چه زمانی اتفاق می افتد؟

اگر می خواهید بدانید : افزایش میل جنسی زنان با افزایش سن چطور ممکن است؟

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینیددارو افزایش میل زنان

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان




خانه

موبایل

در این نوشتار، به چند گیاه افزایش‌دهنده میل جنسی در مردان و زنان و یک داروی گیاهی که فقط در خانم‌ها باعث افزایش میل جنسی و برطرف کردن بی‌میلی و سردمزاجی می‌شود، اشاره می‌کنیم.عوامل مختلفی از جمله مسایل روحی روانی، نوع تغذیه، تحرک، شرایط آب‌وهوایی، سن، بسیاری از داروها و بعضی از بیماری‌ها می‌توانند در کاهش یا افزایش میل جنسی در مردان و زنان اثرگذار باشند. بسیاری از گیاهان نیز با توجه به مواد موجود در آن‌ها می‌توانند برای کاهش یا افزایش این میل موثر باشند.البته قدرت گیاهان از این نظر یکسان نیست و مواد موثر و میزان مصرف آن‌ها در این اثر دخالت دارد.در این نوشتار، به چند گیاه افزایش‌دهنده میل جنسی در مردان و زنان و یک داروی گیاهی که فقط در خانم‌ها باعث افزایش میل جنسی و برطرف کردن بی‌میلی و سردمزاجی می‌شود، اشاره می‌کنیم.

  1- دارچیندارچین پوست درختی بسیار معطر است. دارچین را از زمان‌های قدیم به عنوان دارو و غذا استفاده می‌کردند و در حال حاضر از پرمصرف‌ترین ادویه‌های معطر جهان است. خواص مهم دارچین شامل آثار ضددرد، ضدمیکروب، ضدتهوع، ضداسهال، ضدهیستامین، کاهش‌دهنده پرفشاری خون، کاهش‌دهنده چربی خون، محرک و مقوی معده و چند اثر ارزنده دیگر است. یکی از خواص دارچین به دلیل طبیعت گرم آن، افزایش‌دهنده قوای جنسی است. دارچین به صورت پودر می‌تواند به اشکال مختلف مصرف شود. مقدار مصرف معمولی و بدون ضرر آن تا 4 گرم در روز است و بهتر است در 2 یا 3 نوبت مصرف شود. مصرف مقدار زیاد آن باعث بی‌خوابی و حرکت تند قلب می‌شود. پودر دارچین را باید در ظروف شیشه‌ای رنگی یا فلزی نگهداری کرد و در آن‌ها را محکم بست تا رایحه آن از بین نرود. همچنین باید آن را از محل گرم و نور آفتاب حفظ کرد چون باعث کاهش و تخریب رایحه آن شده و از آثار آن کاسته می‌شود.2- زنجبیلزنجفیل یا زنجبیل ریزوم نوعی ریشه گیاهی است که به صورت متورم و گره‌دار است. زنجفیل به دو شکل تازه و خشک در بازار وجود دارد و گاهی نوع خشک آن را آسیاب و پودر می‌کنند. زنجفیل طبیعت گرمی دارد و مزه آن تند و سوزاننده است و دارای رایحه‌ای قوی و خوش‌بوست. زنجفیل از قدیم به خصوص در نواحی شرقی دنیا به وفور به عنوان معطر کننده غذاها، داروها و به عنوان یک گیاه دارویی مهم استفاده می‌شده و امروزه یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی و غذایی است.آثار مهم زنجبیل شامل خاصیت ضدتهوع و استفراغ قوی، ضداکسیدان و ضدسرطان، کاهش‌دهنده چسبندگی پلاکت‌ها (رقیق کردن خون)، هضم‌کننده، محرک و مغذی معده، ضدمیکروب، کاهش‌دهنده کلسترول، معرق، صفراآور و چند اثر مهم دیگر است.یکی از آثار زنجفیل، افزایش قوای جنسی است. مصرف زنجفیل تا روزی 3 گرم بلامانع است که می‌توان آن را در 2 یا 3 نوبت استفاده کرد. مصرف بیش از حد زنجفیل باعث تحریک مخاط‌ها می‌شود و ممکن است به روده و معده آسیب برساند. افرادی که داروهای قلبی و ضدانعقاد خون مصرف می‌کنند باید با احتیاط از زنجفیل استفاده کنند.به تازگی یک محصول استاندارد و صنعتی به قطره «آرومین» از زنجفیل به بازار ارائه شده که در داروخانه‌ها موجود است و بدون نسخه در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. این قطره را می‌توان روزی 1 تا 3 نوبت و هر نوبت 4 قطره در آب یا مایعات دیگر رقیق و مصرف کرد. همچنین می‌توان آن را در چای یا غذا هم مورد استفاده قرار داد.گیاهان دیگری که در افزایش قوای جنسی می‌توانند موثر باشند شامل: انار، انجیر، پسته، خرما، جوز بویا، کنجد، نخود، نارگیل، برنج، شاهی و خارخاسک هستنددارو افزایش میل زنان

 

 3- فلفل (سبز یا قرمز)فلفل سبز گیاهی است که از میوه‌های آن استفاده می‌شود. فلفل قرمز نیز همین گیاه و میوه است که با گذشت زمان و پس از رسیدن کامل فلفل سبز تغییر رنگ می‌دهد و کم‌کم قرمز می‌شود. فلفل از ادویه‌های تند بسیار پرمصرف دنیاست که نقش مهمی در تغذیه دارد و مخصوصاً در قسمت‌های شرقی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به غیر از مصرف خوراکی، داروهایی نظیر شمع‌های طبی و پمادهایی از فلفل تهیه می‌شود که به عنوان ضددردهای اسکلتی مصرف زیادی دارد.مهم‌ترین آثاری که تاکنون در مورد فلفل مطالعه و به اثبات رسیده است شامل آثار ضددرد، رقیق‌کننده خون (افرادی که خونشان غلیظ است)، ضدمیکروب، ضدسرطان، آنتی‌اکسیدان، ضدنفخ و اسپاسم، ضدتب، محرک گردش خون، معرق، محرک و مقوی معده، هضم‌کننده غذا، اشتهاآور، کاهش‌دهنده چربی خون و آثار دیگر است. با توجه به طبیعت گرم قابل‌توجه، فلفل دارای اثر افزایش قوای جنسی است و جزو ادویه‌های محرک محسوب می‌شود.مصرف فلفل در حد خوراکی بدون عارضه است و فقط ممکن است بعضی‌ها به آن حساسیت داشته باشند. مصرف بیش از اندازه فلفل ممکن است باعث التهابات غشای مخاطی روده و معده شود.4- زعفرانزعفران نه تنها ادویه‌ای خوش‌بو و خوش‌رنگ است بلکه می‌تواند برای تمایلات جنسی نیز محرک خوبی باشد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، به زعفران خواص بسیاری از جمله ویژگی ضد افسردگی، تنظیم‌کننده جریان خون، برطرف‌کننده دیابت، سرطان و بیماری آلزایمر نسبت داده شده است.تحقیقات اخیر پژوهشگران مرکز طب گیاهی لیون هم نشان داده‌اند از آنجا که زعفران سبب بهبود جریان خون می‌شود می‌تواند باعث گرم شدن بافت‌های بدن و افزایش احساسات شده و حتی بافت رحم را نیز تحریک کند. به همین دلیل از سویی می‌تواند محرک تمایلات جنسی باشد اما مصرف بیش از یک گرم آن از آنجا که سبب خون‌ریزی رحم، حالت تهوع و استفراغ می‌شود به زنان باردار توصیه نمی‌شود. مصرف بیش از دو گرم از آن نیز کشنده است. در حال حاضر محققان در پی کشف روشی هستند تا با کمک زعفران دارویی برای تقویت قوای جنسی تهیه کنند. 

  5- پنج انگشتیک داروی گیاهی که در زنان باعث افزایش قوای جنسی، جلوگیری از بی‌میلی و سردمزاجی می‌شود، قطره ویتاگنوس (Vitagnus) است که به شکل قرص هم ارائه شده است. این دارو از گیاه پنج انگشت (Vitagnus – castus) تهیه شده و به صورت قطره یا قرص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو در درمان سردمزاجی زنان از مصرف بالایی برخوردار است. آثار مهم این قرص و قطره شامل آثار رفع اختلالات قاعدگی، رفع اختلال‌های یائسگی، موثر در کیست‌های رحم و تخمدان، موثر در فیبروم، جلوگیری از تنبلی تخمدان، موثر در بعضی ناباروری‌ها، موثر در رفع آکنه و جوش صورت خانم‌ها و انواع دیگر مشکل‌های زنان است که مربوط به اختلال‌های هورمونی است.ویتاگنوس با عمل تنظیم هورمون‌ها علاوه بر آثار ذکرشده می‌تواند در بی‌میلی و سردمزاجی خانم‌ها موثر باشد. این داروی گیاهی به دو شکل قرص و قطره تهیه شده و دارای آثار یکسانی است. ویتاگنوس در تمام داروخانه‌های ایران و بدون نسخه به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود. اطلاعات لازم در راهنمای همراه دارو ارائه شده است. سایر مواردگیاهان دیگری که در افزایش قوای جنسی می‌توانند موثر باشند شامل: انار، انجیر، پسته، خرما، جوز بویا، کنجد، نخود، نارگیل، برنج، شاهی و خارخاسک هستند. یادآورییادتان باشد پیش از مصرف هر گونه دارو یا حتی گیاهانی با خواص دارویی، به ویژه اگر بیماری خاصی دارید و یا دوران درمان را سپری می‌کنید، با پزشکان مجرب و آگاه مشورت کنید.منابع:جام جمسلامت


تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

چهار گيـاه تقـويـت کنـنـده میل جنسـي

عوامل مختلفي‌ از جمله مسايل روحي رواني، نوع تغذيه، تحرك، شرايط آب‌وهوايي، سن، بسياري از داروها و بعضي از بيماري‌ها مي‌توانند در كاهش يا افزايش ميل جنسي در مردان و زنان تاثيرگذار باشند. بسياري از گياهان نيز با توجه به مواد موجود در آنها مي‌توانند براي كاهش يا افزايش اين ميل موثر باشند البته قدرت گياهان از اين نظر يكسان نيست و مواد موثر و ميزان مصرف آنها در اين اثر دخالت دارد. در اين مقاله به چند گياه افزايش‌دهنده ميل جنسي در مردان و زنان و يك داروي گياهي كه فقط در خانم‌ها باعث افزايش ميل‌جنسي و برطرف‌كردن بي‌ميلي و سردمزاجي مي‌شود، اشاره مي?کنم.   1 )دارچـيـن دارچين پوست درختي بسيار معطر است. دارچين را از زمان‌هاي قديم به عنوان دارو و غذا استفاده مي‌كردند و در حال حاضر از پرمصرف‌ترين ادويه‌هاي معطر جهان است. خواص مهم دارچين شامل آثار ضددرد، ضدميكروب، ضدتهوع، ضداسهال، ضدهيستامين، كاهش‌دهنده پرفشاري خون، كاهش‌دهنده چربي خون، محرك و مقوي معده و چند اثر ارزنده ديگر است. يكي از خواص دارچين به دليل طبيعت گرم آن، افزايش‌دهنده قواي جنسي است. دارچين به صورت پودر مي‌تواند به اشكال مختلف مصرف شود.دارو افزایش میل زنان

 

مقدار مصرف معمولي و بدون ضرر آن تا 4 گرم در روز است و بهتر است در 2 يا 3 نوبت مصرف شود. مصرف مقدار زياد آن باعث بي‌خوابي و حركت تند قلب مي‌شود. پودر دارچين را بايد در ظروف شيشه‌اي رنگي يا فلزي نگهداري كرد و در آنها را محكم بست تا رايحه آن از بين نرود. همچنين بايد آن را از محل گرم و نور آفتاب حفظ كرد چون باعث كاهش و تخريب رايحه آن شده و از آثار آن كاسته مي‌شود.  2 )زنـجبـيـل زنجفيل يا زنجبيل ريزوم نوعي ريشه‌ گياهي است كه به‌صورت متورم و گره‌دار است. زنجفيل به دو شكل تازه و خشك در بازار وجود دارد و گاهي نوع خشك آن را آسياب و پودر مي‌كنند. زنجفيل طبيعت گرمي دارد و مزه آن تند و سوزاننده است و داراي رايحه‌اي قوي و خوش‌بوست. زنجفيل از قديم به‌خصوص در نواحي شرقي دنيا به‌وفور به‌عنوان معطركننده غذاها، داروها و به عنوان يك گياه دارويي مهم استفاده مي‌شده و امروزه يكي از پرمصرف‌ترين گياهان دارويي و غذايي است. آثار مهم زنجفيل شامل خاصيت ضدتهوع و استفراغ قوي، ضداكسيدان و ضدسرطان، كاهش‌دهنده چسبندگي پلاكت‌ها (رقيق‌كردن خون)، هضم‌كننده، محرك و مغذي معده، ضدميكروب، كاهش‌دهنده كلسترول، معرق، صفراآور و چند اثر مهم ديگر است.

 

يكي از آثار زنجفيل، افزايش قواي جنسي است. مصرف زنجفيل، تا روزي 3 گرم بلامانع است كه مي‌توان آن را در 2 يا 3 نوبت استفاده كرد. مصرف بيش از حد زنجفيل باعث تحريك مخاط‌ها مي‌شود و ممكن است به روده و معده آسيب برساند. افرادي كه داروهاي قلبي و ضدانعقاد خون مصرف مي‌كنند بايد با احتياط از زنجفيل استفاده كنند. به تازگي يك محصول استاندارد و صنعتي به قطره «آرومين» از زنجفيل به بازار ارائه شده كه در داروخانه‌ها موجود است و بدون نسخه در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي‌گيرد. اين قطره را مي‌توان روزي 1 تا 3 نوبت و هر نوبت 4 قطره در آب يا مايعات ديگر رقيق و مصرف کرد. همچنين مي‌توان آن را در چاي يا غذا هم مورد استفاده قرار داد.

  

    3 )فـلفـل (سبز يا قرمز) فلفل‌سبز گياهي است كه از ميوه‌هاي آن استفاده مي‌شود. فلفل قرمز نيز همين گياه و ميوه است كه با گذشت زمان و پس از رسيدن كامل فلفل‌سبز تغيير رنگ مي‌دهد و كم‌كم قرمز مي‌شود. فلفل از ادويه‌هاي تند بسيار پرمصرف‌ دنياست كه نقش مهمي در تغذيه دارد و مخصوصا در قسمت‌هاي شرقي جهان مورداستفاده قرار مي‌گيرد. به غير از مصرف خوراكي، داروهايي نظير شمع‌هاي طبي و پمادهايي از فلفل تهيه مي‌شود كه به عنوان ضددردهاي اسكلتي مصرف زيادي دارد.

 

مهم‌ترين آثاري كه تاكنون در مورد فلفل مطالعه و به اثبات رسيده است شامل آثار ضددرد، رقيق‌كننده خون‌ (افرادي كه خونشان غليظ است)، ضدميكروب، ضدسرطان، آنتي‌اكسيدان، ضدنفخ و اسپاسم، ضدتب، محرك گردش خون، معرق، محرك و مقوي معده، هضم‌كننده غذا، اشتهاآور، كاهش‌دهنده چربي خون و آثار ديگر است. با توجه به طبيعت گرم قابل‌توجه، فلفل داراي اثر افزايش قواي جنسي است و جزو ادويه‌‌هاي محرك محسوب مي‌شود. مصرف فلفل درحد خوراكي بدون عارضه است و فقط ممكن است بعضي‌ها به آن حساسيت داشته باشند. مصرف بيش از اندازه فلفل ممكن است باعث التهابات غشاي مخاطي روده و معده شود.  4 )پنـج انـگشـت يك داروي گياهي که در زنان باعث افزايش قواي جنسي، جلوگيري از بي‌ميلي و سردمزاجي مي‌شود، قطره ويتاگنوس (Vitaxnus) است كه به شكل قرص هم ارائه شده است. اين دارو از گياه پنج انگشت (Vitex agnus – castus) تهيه شده و به صورت قطره يا قرص مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين دارو در درمان سردمزاجي زنان از مصرف بالايي برخوردار است. آثار مهم اين قرص و قطره شامل آثار رفع اختلالات قاعدگي، رفع اختلال‌هاي يائسگي، موثر در كيست‌هاي رحم و تخمدان، موثر در فيبروم، جلوگيري از تنبلي تخمدان، موثر در بعضي ناباروري‌ها، موثر در رفع آكنه و جوش صورت خانم‌ها و انواع ديگر مشكل‌هاي زنان است كه مربوط به اختلال‌هاي هورموني است.

 

ويتاگنوس با عمل تنظيم هورمون‌ها علاوه بر آثار ذكرشده مي‌تواند در بي‌ميلي و سردمزاجي خانم‌ها موثر باشد. اين داروي گياهي به دو شكل قرص و قطره تهيه شده و داراي آثار يكساني است. ويتاگنوس در تمام داروخانه‌هاي ايران و بدون نسخه به مصرف‌كنندگان عرضه مي‌شود. اطلاعات لازم در راهنماي همراه دارو ارائه شده است. گياهان ديگري كه در افزايش قواي جنسي مي‌توانند موثر باشند شامل: انار، انجير، پسته، خرما، جوز بويا، كنجد، نخود، نارگيل، برنج، شاهي و خارخسك هستند.منبع:salamat.ir


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *