داروی گیاهی تمرکز ذهن

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

گوجه فرنگی از دسته سبزیجات است که هم در غذا استفاده می شود و هم میتوانید در سالاد از آن استفاده بکنید . همچنین برای تزیین غذا هم گوجه فرنگی کاربرد زیادی دارد. گوجه فرنگی ضد سرطان است . همچنین کالری کمی دارد و میتوانید در رژیم غذایی تان هر چه قدر که دوست دارید بگنجانید . در این بخش از مجله پزشکی آسان طب برخی از خواص گوجه فرنگی را برایتان بیان میکنیم .

1-به گزارش آسان طب گوجه‌فرنگی دارای مقدار زیادی پتاسیم است. همچنین جالب است بدانید که اکثر ما دچار کمبود پتاسیم هستیم. یک لیوان آب گوجه‌فرنگی حاوی 543 میلی‌گرم پتاسیم بوده و ½ فنجان سس گوجه‌فرنگی حاوی 454 میلی‌گرم پتاسیم می باشد . پس سعی کنید روزانه حتما گوجه فرنگی یا سس ان را میل کنید.

2- همچنین جالب است بدانید گوجه فرنگی دارای ویژگیهایی هست که وقتی  همراه با سایر چربی‌های مفید مثل آوکادو یا روغن زیتون، مصرف شود، جذب کارتینوئیدهای گیاشیمیایی در گوجه‌فرنگی، 2 تا 15 مرتبه می‌شود.

3-با مصرف گوجه فرنگی هم لاغر می شوید و هم دچار بیماری های قلبی نخواهید شد. گوجه‌فرنگی بخش مهمی از رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای را تشکیل می‌دهد. در بسیاری از غذاهای مدیترانه‌ای از گوجه‌فرنگی یا سس آن استفاده می‌شود. خواص آب گوجه فرنگی چیست ؟

4-خانم های باردار تا میتوانند گوجه فرنگی بخورند. وقتی خانم‌های شیرده از محصولات گوجه‌فرنگی استفاده کنند، غلظت لیکوپن شیرشان افزایش می‌یابد. در این مورد، بهتر است گوجه‌فرنگی پخته باشد. محققان همچنین دریافته‌اند که خوردن محصولات گوجه‌فرنگی مثل سس گوجه از خوردن گوجه‌فرنگی تازه، غلظت لیکوپن را در شیر مادر افزایش می‌دهد.

داروی گیاهی تمرکز ذهن

5-یکی از خواص گوجه فرنگی اینست که گوجه فرنگی به دفع ساید اوریك كمك می كند.

6-به گزارش آسان طب گوجه فرنگی ملین است و فواید زیادی دارد.

7-برای درمان ورم ملتحمه چشم از گوجه فرنگی استفاده کنید.

8-مصرف گوجه فرنگی سنگ كلیه را دفع می كند.

9-یکی از خواص گوجه فرنگی جلوگیری از سرطان پروستات در اقایان است.

1-گوجه فرنگی از ورم آپاندیس پیشگیری خواهد کرد.

11- برش های گوجه‌فرنگی حاوی غلظت بسیار بالایی کارتینوئید هستند. این ماده در گوجه فرنگی با پوست خیلی است . پس سعی کنید پوستش را نکنید.

12 – به گزارش آسان طب گوجه‌فرنگی حاوی هر چهار کارتینوئید می‌باشد: کارتینوئید آلفا و بتا، لوتئین، و لیکوپن. هریک از این کارتینوئیدها خواص زیادی برای سلامتی ما دارند که اگر با هم باشند بهتر هم هست .

13-همچنین از فواید گوجه فرنگی اینست که طبق بررسی های بدست آمده ، گوجه‌فرنگی حاوی مقدار بسیار زیادی لیکوپن است که گفته میشود فعالیت آنتی‌اکسیدانه را در بین کارتینوئیدها دارا میباشد.

14- گوجه‌فرنگی و بروکلی در کنار هم به شدت مانع سرطان پروستات می شوند.

15- طبق تحقیقی که در دانشگاه مونترآل انجام گرفت، مشخص شد رژیم‌های غذایی سرشار از گوجه‌فرنگی، به کاهش احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده هم کمک زیادی میکنند . در کل گوجه فرنگی ضد اکثر سرطان هاست .

16-به گزارش آاسن طب یک خاصیت گوجه فرنگی اینست که گوجه‌فرنگی حاوی 3 آنتی اکسیدان بسیار مهم یعنی بتا-کاروتیئن (که فعالیت ویتامین A را در بدن دارد)، ویتامین E، و ویتامین C. می باشد.

17-گوجه فرنگی گر چه دارای اسید سیتریك است اما بدن را قلیایی خواهد کرد.

18-یکی از مهمترین خواص گوجه فرنگی نصفیه خون است. گوجه فرنگی درجه قلیایی بودن خون را بالا برده و به دفع مواد سمی خون كمك می كند.

19-گوجه فرنگی دندان درد را درمان می کند . برای رفع دندان درد ، ریشه و شاخه برگهای گوجه فرنگی را با آب بجوشانید و این جوشانده را مضمضه كنید .

2-گوجه فرنگی برای درمان نقرس و رماتیسم ، ورم مفاصل و مفید است . پس مصرف ان را فراموش نکنید . حتی میتوانید ان را مثل سیب گاز بزنید .

یکی از مضرات گوجه فرنگی اینست که ممکن است منجر به حساسیت شود . اگر گوجه فرنگی خوردید و بعد از ان علایم حساسیت را دیدید مصرف ان را کاهش دهید.

همچنین کسانی که معده درد دارند نباید زیاد گوجه بخورند . چون ممکن است دردشان افزایش یابد .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه


سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

بهترین داروهای گیاهی برای تقویت حافظه

 بسیاری از ما بر این باوریم که نمی توان تغییری در عملکرد مغزی ایجاد کرد. به این معنا که هرکس با توانایی هایی به دنیا می آید که تا پایان عمر با همان میزان توانایی ها باید زندگی کند. به نوعی تقدیر الهی را برای این مساله در نظر می گیریم که برخی افراد برحسب سرشت و خلقت خود حافظه خوبی دارند و از سوی دیگر فراموشی جزء جدایی ناپذیر زندگی بعضی دیگر از افراد است و نمی توان کاری کرد.

اما باید بدانید این طور نیست. حافظه را هم مانند بسیاری دیگر از توانایی ها می توان تقویت کرد. شما هم می توانید از شر فراموشی های گاه و بیگاه خود خلاص شوید. فقط کافی است به نکاتی که دکتر قدیر محمدی، متخصص طب سنتی می گوید توجه داشته باشید.

مویز نوعی کشمش است و از جمله مواد غذایی تقویت کننده حافظه به شمار می رود. از گذشته برای تقویت عملکردهای مغزی خصوصا برای کودکان، آنها را به خوردن مویز توصیه می کرده اند. این ماده غذایی مفید می تواند به عنوان یک میان وعده مغذی در نظر گرفته شود. در احادیث و روایات متعددی هم به نقش مویز در تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی اشاره شده است. مویز سرشار از ویتامین هاست و می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله آلزایمر پیشگیری کند. اگر می خواهید به داشتن حافظه قوی معروف باشید، مویز را فراموش نکنید.

داروی گیاهی تمرکز ذهن

گاهی ضعف حافظه به عملکرد مغز ارتباطی ندارد و به دلیل عدم تمرکز است. به این معنی که فرد حافظه خوبی دارد اما برای به ذهن سپردن موضوعات تمرکز لازم را ندارد. در این موارد می توان با بهبود تمرکز انتظار داشت که حافظه هم بهبود یابد. تقویت قلب هم می تواند در این مورد موثر باشد. تقویت کنده های قلب مثل زعفران، به، بالنگ و. . . می توانند به طور غیر مستقیم بر بهبود حافظه تاثیر داشته باشند. به و بالنگ را می توان به صورت مربا یا به شکل های دیگر مثل رب به استفاده کرد. زعفران هم به شکل شربت یا به صورت دمکرده در غذاهای مختلف توصیه می شود.

برخی مواد غذایی اگرچه ظاهرا مفید هستند و بارها مصرف آنها توصیه می شود اما مصرف بیش از حد این موادغذایی می تواند اثر مخرب بر حافظه داشته باشد. باید به میزان مصرف این مواد توجه داشته باشیم و از افراط در مصرف شان دوری کنیم.

از جمله این مواد غذایی می توان به خرما اشاره کرد. خرما از جمله مواد غذایی است که تصور می شود هیچ ضرری ندارد و برخی افراد هر روز آن را مصرف می کنند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف افراطی خرما می تواند تاثیر منفی بر حافظه داشته باشد. این را هم به یاد داشته باشید که خرمای خشک تاثیر منفی کمتری بر حافظه دارد.

بهترین داروهای گیاهی برای تقویت حافظه

اکلیل کوهی یا رزماری به عنوان نماد حافظه و عملکردهای مغزی در نظر گرفته می شود. این گیاه با خاصیت ویژه خود می تواند گردش خون و دستگاه عصبی را تحریک کند. از رزماری علاوه بر خواص درمانی برای برخی بیماری ها، می توان در تقویت حافظه و قوای ذهنی استفاده کرد. برای بهره گیری از اکلیل کوهی می توانید آن را با آب بجوشانید و همراه عسل استفاده کنید. مصرف روزانه این گیاه می تواند از ضعف قوای فکری پیشگیری کند.

کندر خوراکی گیاهی است که خواص درمانی زیادی دارد، تقویت اعصاب و حافظه هم از جمله این موارد است. تعداد زیادی از احادیث و روایات استفاده از کندر برای تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی را توصیه کرده اند و آن را برای بدن مفید دانسته اند. حتی در برخی متون برای افزایش هوش کودکان نیز به مصرف کندر اشاره شده است. اما نقش کندر بیش از هرچیز در تقویت حافظه است. می توان کندر را در آب خیس کرده و همراه عسل مورد استفاده قرار داد تا خواص تقویت کنندگی آن برای تقویت حافظه شود.

بهترین داروهای گیاهی برای تقویت حافظه

مغزهایی مثل گردو، بادام و فندق تا حدی می توانند سبب افزایش جرم مغز و بهبود برخی عملکردهای مغزی از جمله تقویت حافظه شوند. می توانید مصرف این مواد را در بره غذایی روزانه خود بگنجانید و تاثیر آن را در حافظه تان مشاهده کنید. به طور کلی مغزها می توانند تاثیر مطلوبی بر عملکرد مغزی داشته باشند. به علاوه عسل هم از دیگر مواد غذایی است که تاثیر آن در تقویت حافظه غیر قابل انکار است. مصرف یک قاشق مرباخوری عسل به صورت ناشتا برای تقویت حافظه توصیه می شود.

بهترین داروهای گیاهی برای تقویت حافظه

حافظه را هم مانند سایر توانایی ها می توان تقویت کرد و پرورش داد. طب سنتی برای تقویت حافظه پیشنهادهای مختلفی دارد که می توان از هر کدام از آنها به طور متناسب بهره گرفت. برخی مواد خوراکی با پاکسازی مغز و در حقیقت تمیز و شفاف کردن سلول های مغز و مایع میان سلولی سبب بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه می شوند.

از جمله این گیاهان اسطوخودوس است که از گذشته تا کنون برای بهبود بیماری های مربوط به قوای فکری، سرگیجه، فراموشی و مورد استفاده قرار می گرفته است. اسطوخودوس را می توان به صورت عرق، دمکرده یا حتی چای مصرف کرد. در ابتدای مصرف می توان تا سه استکان از این عرق را در روز مصرف کرد. در ادامه روزی یک استکان عرق اسطوخودوس برای تقویت حافظه توصیه می شود.

منبع: مجله زندگی ایده آل – بازنشر – www.abartazeha.com

Save

گیاهان دارویی برای درمان بیماری دیابت دیابت بر اثر قطع تولید انسولین و یا عدم کارکرد مناسب آن در بدن به وجود می آید.

تمامی حقوق این سایت نزد ابر تازه ها محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری از مطالب و طرح قالب شراء حرام می باشد. Abartazeha.COM© 217 – Allrights Reserved

خانه &gt روانشناسی و ارتباط با خود &gt تقویت حافظه با گیاهان دارویی

مواقع زیادی مانند هنگام خرید، چیزی از یادمان می رود و از قلم می افتد یا فراموش می کنیم که تلفن همراهمان را کجا گذاشته ایم و صدها مورد شبیه این. همه ی این موارد حاکی از آن است که حافظه ما نیاز به تحریک و تقویت دارد. با روشهای طبیعی می توان مغز را تحریک کرد و حافظه را بهبود بخشید.

در بحث تاثیر گیاهان دارویی در تقویت حافظه ، گیاهانی هستند که توانایی یادگیری و عملکرد حافظه را بهبود می بخشند

گیاهانی مانند مریم گلی، جنسینگ ، چای و جینکوبیلوبا در عملکرد مغز و حافظه تاثیر مطلوبی دارند.در این مقاله تاثیر هریک از این گیاهان را بر یادگیری و تقویت حافظه بررسی خواهیم کرد.

هم اکنون ابزاری فوق العاده را به شما معرفی میکنیم که توسط کارشناسان و متخصصین سابلیمیران با آخرین متدهای علمی تهیه و تنظیم شده است و مناسب همه ی افرادیست که میخواهند حافظه ی فوق العاده ای داشته باشند،

داروی گیاهی تمرکز ذهن

تقویت حافظه با فایل مخصوص تاثیر گذاری بر ضمیر ناخودآگاه | می توانید از طریق منو سایت با انواع آلبوم های سابلیمیران آشنا شوید.

مریم گلی گیاهی است با گل های آبی صورتی رنگ، که در تهیه داروهای مربوط به  آلزایمر کاربرد دارد. این گیاه علاوه بر استفاده در درمان بیماریهای گوارشی، برای تقویت حافظه و بهبود یادگیری هم استفاده میشود.

یکی از گیاهان مفید و در دسترس که به وفور یافت میشود چای است، چای با توجه به خواص آنتی اکسیدانی که دارد فرآیند پیری را کاهش می دهد و از بیمارهای پیری مانند آلزایمر و پارکینسون جلوگیری میکند. علاوه بر این، در تقویت حافظه ی کوتاه مدت و همچنین حافظه ی بلند مدت تاثیر زیادی دارد.

همچنین ملاحظه کنید مقاله :     تقویت حافظه تصویری

گیاه جنسینگ عملکرد فوق العاده ای در تقویت تمرکز دارد لذا مصرف جنسینگ میتواند حافظه را تقویت کند و قدرت درک افراد را بهبود ببخشد علاوه بر این، جنسینگ میتواند جسم را هم تقویت کند همچنین مصرف گیاه جینکوبیلوبا میتواند همانند جنسینگ یادگیری را افزایش داده و اختلالات درک و بیماریهایی مانند آلزایمر را درمان کند. این گیاه خاصیت آرام بخشی دارد و باعث جریان خون در مغز می شود، از جینکو در تهیه دارو هم استفاده میشود.

علاوه بر گیاهان ذکر شده، گیاهانی مانند آویشن،کندر، بابونه، ریحان، زعفران، کرفس، سعدکوفی، خردل در تقویت حافظه نقش موثری دارند. این گیاهان طبیعت گرمی دارند و حاوی مقادیر زیادی فسفر، ویتامین و مواد مغذی دیگری هستند که به تقویت حافظه کمک شایانی می کنند.

به غیر از دمنوش چای، دمنوش گیاهانی همچون سنبل الطیب، اسطوخودوس، بهار نارنج، بادرنجبویه در تقویت حافظه تاثیرگذار هستند و عملکرد مغز را در یادگیری و ذخیره ی اطلاعات بالا می برند و منجر به تقویت حافظه ی کوتاه مدت و بلندمدت میشوند. این دم نوش ها باعث میشوند فرد در مدت زمان کوتاه داده های زیادی را در حافظه ثبت کند.

گیاه رزماری نیز در عملکرد حافظه و بهبود آن نقش موثری دارد این گیاه با تحریک گردش خون و دستگاه عصبی علاوه بر خواص درمانی منجر به تقویت حافظه و قوای ذهنی میشود.

در بین گیاهان شربت زعفران برای تمرکز  خوب است. گاهی اوقات ضعف در حافظه، ارتباطی به عملکرد مغز ندارد و علت ضعف ، عدم تمرکز است . ممکن است فرد حافظه ی خوبی داشته باشد اما در به خاطر سپردن موضوعات مشکل داشته باشد، دلیل این مشکل میتواند عدم تمرکز باشد. در این مورد میتوان با بهبود قدرت تمرکز، حافظه را هم تقویت کرد. شربت زعفران میتواند بطور غیر مستقیم بر عملکرد و بهبود حافظه تاثیر داشته باشد برای همین استفاده از زعفران بصورت شربت و یا دمکرده در غذاها توصیه میشود.

همچنین ملاحظه کنید مقاله :   تقویت حافظه کودکان

دلیل اول : وجود ماده ای ب لیسیتین بخاطر یک فسفر چربی، در گیاهان ذکر شده منجر به تقویت سیستم اعصاب مرکزی و افزایش قوای فکری میشود و از این نظربرای حیات انسانی بسیار ضروری است.

دلیل دوم: بالا بودن مقادیر عناصری همچون فسفر، منیزیم، پتاسیم، آهک، سدیم، گوگرد، و در این گیاهان که همگی غذای مغز محسوب میشوند

دلیل سوم: این گیاهان با توجه به خاصیت ضد افسردگی، طبع گرم و خاصیت تحریک کنندگی بالا، وجود مقادیر زیادی قند طبیعی و داشتن طبیعت گرم، به درمان و رفع علائمی همچون ضعف اعصاب، پایین بودن عملکرد حافظه ، کندی ذهن و کمک میکند.

در انتها باید این نکته را مد نظر داشت که از نظر طب سنتی، مشکلات حافظه گاهی اوقات به دلیل سردی یا رطوبت مغز می باشد و گاهی بخاطر حرارت و خشکی زیاد است که باعث ایحاد اختلالاتی در یادگیری و عملکرد حافظه میشود لذا  بخاطر طبع گرم این گیاهان، برای تشخیص صحیح نیاز است به متخصص طب سنتی مراجعه شود و تا حدامکان از مصرف خودسر گیاهان تاثیرگذار در تقویت حافظه ، باید پرهیز شود.

همچنین ملاحظه کنید مقاله :  خوراکی تقویت حافظه

همچنین ملاحظه کنید مقاله :  تقویت حافظه بلند مدت

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

کانال تلگرام : sublimiran@

آیدی تلگرام :suplimir@

: sublimiraninfo@gmail.com

برای ارتباط با ما از طریق روش های دیگر لطفا به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید

بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

سام درخشانی به عنوان سفیر الی گشت معرفی گردید. پیج رسمی اینستاگرام الی گشت و سام درخشانی در هفته های

  بهترین تشک های بازار تشک های زیادی در حال حاضر در بازار ایران وجود دارد. ۵ تشک برجسته بازار

با توجه به علاقه و نیاز انسان‌ به زیبایی، خانم‌ها هر روز و یا به مناسبت‌های مختلف از محصولات‌ آرایشی

آنفلوانزا اغلب با علائمی چون تب، سردرد، دردهای عضلانی، ضعف‌های شدید همراه با سرفه، درد سینه، درد مفاصل، بی‌اشتهایی و

داروی گیاهی تمرکز ذهن

در حالی که اکثر افراد بر این باورند که صابون های آنتی باکتریال اثر بهتری در پاکسازی دست ها دارد،

یک مطالعه جدید توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو نشان داد چگونه فناوری اصلاح ژن می‌تواند برای تقویت ژن‌هایی که اشتها

طبق نتایج یک مطالعه جدید، افراد مسن مبتلا به دیابت با مشکلاتی در زمینه فکر کردن و حافظه مواجه هستند.

طبق نتایج تحقیقات، نوجوانانی که مایل به سرکوب هیجانات یا استرس شان هستند، این مسئله در آینده بر میزان ایمنی1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *