داروی گیاهی برای پرپشت شدن موی ابرو

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ابروهای پهن و پرپشت، معمولا مورد پسند اکثر افراد است و چشمان شما را زیباتر نشان می‌دهد درحالی‌که ابروی نازک، کوتاه و کم‌پشت سن فرد را بالاتر می‌برد. بسیاری از افراد آن‌قدر ابروهایشان را برمی‌دارند که درنهایت مجبورند تا پایان عمر ابروهایی نازک و کم‌پشت را تحمل کنند. گاهی اوقات هم نازک و کم‌پشت شدن ابروها حاصل بالا رفتن سن، کمبود برخی مواد مغذی، استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت یا مشکلاتی مثل کم‌کاری تیروئید، اگزما و آلوپسی (ریزش مو) است. درمان‌های پزشکی مانند شیمی‌درمانی و پرتودرمانی هم باعث ریزش موها به‌ویژه ابروها می‌شود. با این مقاله از «چطور» همراه باشید، می‌خواهیم چند درمان خانگی طبیعی برای تقویت ابرو به شما معرفی کنیم.

داروی گیاهی برای پرپشت شدن موی ابرو

استفاده از روغن کرچک یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای افزایش رشد ابروهاست. این روغن شامل پروتئین، انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها‌یی است که فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند و موجب رشد مو می‌شوند. به‌علاوه، این روغن برای مبارزه با هرگونه میکروارگانیسم که مانع رشد مو‌های ابرو می‌شود، مفید است. برای پرپشت کردن ابرو به‌وسیله‌ی روغن کرچک، مراحل زیر را دنبال کنید:

توجه داشته‌ باشید که اگر روغن کرچک باعث هرگونه تحریک یا سوزش پوستی شد، استفاده از آن را متوقف کنید.

روغن نارگیل برای تقویت ابرو و لذت بردن از ابروهای پهن و پرپشت، بسیار مفید است. پروتئین‌های مختلف و مواد مغذی موجود در روغن نارگیل، ویتامین E و آهن موجود در این روغن، باعث سالم ماندن ابرو و پرپشتی آن می‌شود و می‌تواند باعث تیره‌تر شدن ابروهای شما شود.

روغن زیتون برای تقویت ابرو بسیار مفید است. از آنجایی‌که این روغن سرشار از ویتامین E است، روی پرپشت و ضخیم شدن ابروها تأثیر زیادی دارد و ابروها را تیره‌تر می‌کند.

روش اول:

روش دوم:

یکی از این دو روش را یک‌بار در روز انجام بدهید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

آب پیاز به رشد سریع‌تر و تقویت ابرو و متراکم‌تر شدن آنها کمک می‌کند. آب پیاز حاوی گوگرد است که بافت کلاژنی مناسب و موردنیاز برای رشد ابروها را بهبود می‌بخشد. از طرفی فولیکول‌های مو را هم تقویت می‌کند.

این روش را یک‌بار در روز برای چند هفته تکرار کنید.

جنس موی ابروها از پروتئین کراتین است و تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین به‌شمار می‌رود. بنابراین به بهبود سلامت، ضخیم شدن و تقویت ابرو کمک می‌کند.

این روش درمانی را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

بذر شنبلیله هم جزو دانه‌هایی است که به تقویت ابرو و افزایش ضخامت موهای ابرو کمک می‌کند. این بذر سرشار از پروتئین، نیکوتین و لسیتین که برای رشد و تقویت ابرو مؤثر است. بذر شنبلیله به بازسازی فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

این روش درمانی را ۲ تا ۳ بار در هفته به‌مدت ۲ ماه ادامه بدهید.

آلوئه‌ورا دارای خواص مرطوب‌کنندگی و حاوی آنزیم‌هایی است که فولیکول‌های مو و ابرو را برای رشد سریع‌تر و ضخیم‌تر تغذیه می‌کند. آلوئه‌ورا پوست اطراف ابروها را هم بسیار نرم و لطیف می‌کند.

روش اول:

روش دوم:

برای کسب نتیجه‌ی بهتر یکی از این روش‌ها را یک‌بار در روز انجام بدهید.

لیمو ابروهای‌ شما را براق می‌کند و می‌تواند برای رشد موهای ابرو و ضخیم‌تر شدن تارهای آنها مفید باشد. لیمو ترش سرشار از ویتامین C و B، اسید فولیک و سایر مواد مغذی است که کیفیت رشد موهای ابرو را بالاتر می‌برد.

روش اول:

روش دوم:

هرکدام از این روش‌ها را یک‌بار در روز برای پرپشت شدن ابروهایتان انجام بدهید. زمانی‌که این محلول را روی ابروهایتان می‌زنید، تا ۲ ساعت در معرض نور آفتاب قرار نگیرید چون لیمو باعث روشن شدن رنگ ابروها می‌شود.

شیر هم جزو موادی است که به پرپشت کردن ابرو و ضخیم‌تر شدن آنها کمک می‌کند. شیر سرشار از پروتئین و بسیاری مواد مغذی دیگر است که ریشه‌‌ی مو را تغذیه می‌کنند و رشد موها را بهبود می‌بخشد.

این روش درمانی را تا رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب ادامه بدهید.

دوستان عزیزم توجه داشته باشید که یک رژیم غذایی سالم برای داشتن ابروهایی سالم و پرپشت ضروری است. بنابراین تصمیم گرفته‌ایم برخی مواد غذایی سالم را که برای رشد سریع موها مفید هستند به شما معرفی کنیم.

داروی گیاهی برای پرپشت شدن موی ابرو

دوستان عزیزم در صورت نیاز می‌توانید از مولتی‌ویتامین، مکمل‌های غذایی و یا تقویت‌کننده‌های مو هم استفاده کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشه و فیلمه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

سلام خسته نباشید بابت مطالب مفیدتون متشکرم
موهای من کش میان چکارشون کنم ؟

سلام
ممنونم از انرژی خوبتون
احتمالا موهای شما در اثر استفاده از مواد شیمیایی مثل دکلره یا مشابه اونها دچار آسیب شده توصیه می‌کنم اگر براتون مقدور موهاتونو کوتاه کنید و اگر هم این کار ممکن نیست سعی کنید با انواع روغن‌های مناسب موها اونها رو تقویت کنید.

ممنون از مطالب مفیدتون.

سلام
خوشحالم که براتون مفید بوده

سلام دوست عزيز مقاله خوبي بود و سپاس از تنوع موضوع.

سلام
سپاس از شما که پیگیر مقالات ما هستید

مد و زیبایی

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

افسردگی بعد از ترک سیگار؛ علائم و راه‌های مقابله با آن

مدل جامع مغزی هرمان؛ شما تخیلی فکر می‌کنید یا تحلیلی؟

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۹

۷ توصیه برای اینکه از تبلیغات همسان بهترین نتیجه را بگیرید

فشار چشم؛ دلایل، علائم، راه‌های تشخیص و درمان آن

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص دارد؟

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟

 پرپشت کردن ابرو با روش هایی مانند هاشور و روشهای شیمیایی برای شما هزینه بسیاری دارد. اما نگران نباشید با کمی حوصله می توانید بین 4 تا 7 هفته ابرو های تان را پرپشت و زیبا کنید.

برگرداندن ابروها به دوران نوجوانی و پرپشت کردن آنها، آرزوی بسیاری از خانم‌هاست. لکه‌های سفید پوست که از وسط ابروها دیده‌می شوند، برای بسیاری از خانم‌ها عذاب آور است. بعضی‌ها مدام مداد به دست جلوی آینه هستند تا این نقاط خالی را پر کنند و انواع سایه‌های ابرو را می‌توان در کیف آرایشی آنها دید. درست است که استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند ابروهای شما را پرپشت کند اما استفاده طولانی مدت از این مواد شیمیایی، عوارضی را به همراه دارد.می‌توان به تاتو و کاشت ابرو نیز پناه برد که هزینه خاص خودش را دارد. می‌توان از راه‌های ساده‌تری هم استفاده کرد و سراغ مواد طبیعی رفت. روغن‌های طبیعی که به سادگی در منزل یا مغازه نزدیک منزل وجود دارند، می‌توانند ابروهای شما را به دوران نوجوانی بازگردانند. فقط باید کمی حوصله کنید و درمان‌هایی که در اینجا برای‌تان آورده ایم قدم به قدم بخوانید و 4 تا 7 هفته صبر کنید تا ابروها دوباره جوانه بزنند. فراموش نکنید که ابروها نقش مهمی در چهره شما دارند. ابروهای خوش‌حالت می‌توانند، چشمان شما را زیباتر نشان داد و حالت چشمان شما را تغییر دهند.

بدانید : آموزش برداشتن ابرو با تکنیک های یک متخصص پوست و مو

احتمالا تا به حال زیاد درباره فواید روغن زیتون شنیده‌اید ولی شاید ندانید این روغن می‌تواند در رشد ابروهای شما نیز تاثیر داشته باشد. كافی است یك شیشه روغن زیتون بخرید؛ طریقه استفاده از آن نیز خیلی راحت است؛ مقدار بسیار كمی از آن را روی ریشه‌های قسمتی كه می‌خواهید رشد كند بمالید، البته حواس‌تان باشد كه فقط روی قسمت‌های خالی و جاهایی كه می‌خواهید مو رشد كند روغن بگذارید، استفاده از یك گوش پاك‌كن می‌‌تواند بسیار كمك كنند. باشد، بعد موهای ابرو را با یك مسواك مخصوص شانه كنید. توصیه می‌شود هر شب این كار را انجام دهید و صبح روغن‌ها را بشویید.

اگر می خواهید بدانید : پرپشت کردن ابرو با 4 روش خانگی

داروی گیاهی برای پرپشت شدن موی ابرو

شاید جالب باشد بدانید وازلین ماده دیگری است كه می‌تواند در رشد ابروها موثر باشد. استفاده از وازلین نیز تقریبا همانند روغن زیتون است با این تفاوت كه شاید مجبور باشید 2بار در روز از آن استفاده كنید. البته روغن زیتون رشد ابروها را سریع‌تر می‌كند ولی وازلین روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آن‌ها را ضخیم‌تر می‌كند و در نتیجه ابروها پرتر به‌نظر خواهند رسید. وازلین برای كسانی مناسب است كه ابروهای باریك را ترجیح می‌دهند ولی دوست دارند ابروهای‌شان پر و یكدست به‌نظر برسد.

بدانید : مدلهای زیبا ی ابرو مناسب دختران و خانمها

بسیاری از متخصصان زیبایی اعتقاد دارند كه زیاد برداشتن ابرو با موچین می‌تواند به مرور ابروهای شما را بسیار كم كند به همین دلیل اگر می‌خواهید دوباره ابروهای گذشته خود را به‌دست بیاورید قبل از هركاری موچین و بند را دیگر كنار بگذارید، باید از كندن موها دست بكشید تا ابروها فرصت داشته باشند كم‌كم رشد كنند.

موادی وجود دارند كه هم می‌توانند موی ابروها را ضخیم كنند و هم سرعت رشد آن‌ها را افزایش دهند؛ روغن كرچك از همین‌ گونه مواد است یعنی مجموعه‌ای از خواص روغن زیتون و وازلین را دارد، كافی است مقدار خیلی كم از آن را روی ریشه ابروها بمالید و كمی ماساژ دهید و بعد ابروها را با مسواكی شانه كنید. حواس‌تان باشد، فقط روی ابروها را با این روغن ماساژ دهید چون اگر به‌طور مداوم این روغن روی قسمتی از پوست بریزد ممكن است دچار مشكل موی زائد بشوید.

زمانی كه ابروها مجدد شروع به رشد می‌كنند كاملا بستگی به‌علتی دارد كه موی ابروها از دست رفته‌اند؛ اگر فقط به‌دلیل موچین و تیغ، موی ابروهای خود را از دست داده‌اید،  می‌توانید انتظار داشته باشید در عرض 2 هفته مجدد شروع به رشد كنند‌، البته اگر زیاد ابروها را با تیغ بزنید یا منطقه خاصی را مرتب با موچین بردارید دیگر نباید انتظار داشته باشید كه زود رشد كنند اما اگر به خاطر بیماری خاصی ابروهای‌تان را از دست داده باشید احتمالا به این زودی‌ها ابروها رشد نخواهند كرد و حتی شاید نیاز به راهكارهای درمانی هم باشد. اگر هم به خاطر استرس ابروها ریخته باشند باید اول به نوعی عامل استرس را در خود از بین ببرید تا دوباره ابروها به حالت اول بازگردند.

اگر می خواهید بدانید : پاسخ 5 سوال پرطرفدار زیبایی،از پرپشت کردن مو تا فر کردن

اگر دوست دارید ابروهای‌تان سریع‌تر رشد كنند باید ویتامین‌های بیشتری به بدن‌تان برسانید. مولتی ویتامین‌هایی وجود دارند كه می‌توانند رشد موهای بدن را افزایش دهند و سطح هورمون‌های بدن را در حد نرمال نگه دارند، مثلا می‌توانید با خوردن روزانه كپسول ویتامین‌ E می‌تواند كمك فراوانی بكند. البته ویتامین‌های B3، A و C هم می‌توانند بسیار موثر باشند. علاوه بر این‌ها ویتامین6 B هم می‌تواند در تقویت موها، پوست و ناخن‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد، مصرف روزانه ویتامین ب‌كمپلكس كه حاوی 1 میلی‌گرم 6 B  باشد می‌تواند بسیار موثر باشد.

با آزمایش خون میزان آهن و كاركرد تیروئید خود را چك کنید. آهن در فرآیند رساندن اكسیژن به سلول‌ها نقش دارد و اكسیژن از مواد مهمی است كه به رشد موها كمك می‌كند، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص‌های آهن می‌تواند بسیار كمك‌‌كننده باشد.

اگر می‌خواهید برای بهتر مدل دادن ابروهای‌تان از مداد استفاده كنید اول از همه باید مطمئن شوید كه رنگ مداد با ابروهای شما هماهنگی كافی دارد و به‌خوبی با رنگ موهای شما تركیب می‌شود در غیر این‌صورت ابروهای شما را مصنوعی نشان می‌دهد، علاوه بر این‌ها حواس‌تان باشد، مداد نوك مناسبی داشته باشد. اول از همه از ضخیم‌ترین جای ابرو، كنار بینی شروع كنید؛ با زدن ضربه‌های مختصر با مداد روی قسمت‌های خالی؛ ابروی‌تان را پر كنید، بعد با نوك انگشت آرام از ضخیم‌ترین جای ابرو روی ضربه‌های مداد بكشید تا رنگ آن را پخش كرده و حالتی طبیعی به ابروها بدهید.

اگر می خواهید بدانید : تقویت ابرو با 1 روش موثر خانگی

با یك برس مخصوص، ‌ابروها را در جهت رویش موها شانه كنید، علاوه بر این می‌توانید با نوك انگشت‌ها با حركاتی دوار به سمت گوشه‌های صورت، قسمت ابروها را با روغن بادام ماساژ دهید، ‌می‌توانید این كار را 2 بار در روز انجام دهید. بهتر است اجازه دهید روغن بادام حداقل 15 دقیقه روی ابروها باقی بماند و بعد صورت را بشویید. روغن بادام سرشار از ویتامین‌ E، كلسیم،  ویتامین D و منیزیم است كه همه این مواد می‌توانند به رشد ابروها كمك كنند.

برای رشد موی ابروها، روزانه از محلول 5 درصد ماینوكسیدیل استفاده كنید؛ به این روش كه روزی یك‌بار مقداری از این ماده را روی خط ابرو بمالید،  پیشنهاد می‌شود ماینوكسیدیل را با گوش پاك‌كن به ابروها بزنید كه مبادا روی قسمت‌های دیگر پوست سرایت كند. حواس‌تان باشد كه قطع یك‌باره این ماده می‌تواند موجب ریزش ابروها شود. این روزها مواد تقویتی بسیاری برای ابرو در داروخانه‌ها موجود است كه استفاده از  آن‌ها تاثیر زیادی دارد.

بدانید : هاشور ابرو چیست و برای پر کردن ابرو مناسب است؟

بدانید : تقویت ابرو با 1 روش موثر خانگی

بدانید : استنسیل ابرو روشی ساده برای پرپشت کردن ابرو ها!!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : مجله سیب سبز

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *