داروی گیاهی برای شقاق

خواص دارویی و گیاهی

علمی شقاق معقد فیشر است که در ناحیه معقد شکافی درناک به علت سفتی مدفوع ایجاد می شود. اسهال شدید نیز این اتفاق را می تواند منجر شود. شقاق معقد باعث اسپاسم عضله داخلی در ناحیه معقد می شود و بسیار دردناک است. اما با استفاده از درمان گیاهی شقاق می توان آن را درمان کرد.

شما در هر مرحله از شقاق قرار گرفته باشید می توانید با استفاده از درمان گیاهی شقاق بهبود پیدا کنید و دیگر نیاز به عمل جراحی در این مشکل را نداشته باشید.

قبل از شروع به درمان گیاهی شقاق باید مد نظر داشته باشید که ابتدا باید به درمان یبوست و یا اسهال شدید پرداخت و بعد راه های درمانی زیر را در منزل به کار بست:

داروی گیاهی برای شقاق

درمان های خانگی و گیاهی شقاق معقد در طب سنتی را جهت بهبود و برطرف شدن کامل این معضل به کار گیرید و برای آرام شدن درد می توانید از حوله یا کیسه آب گرم استفاده نمایید و بر روی آن بنشینید.

منبع : آرگا








با انواع مدل مبلمان 219 آشنا شوید




نشانی شما منتشر نخواهد شد.





درمان کیست مویی در هر مرحله به هر حال جراحی می باشد، به هیچ وجه درمان دارویی در سینوس مویی هیچ گونه جایگاهی نداشته مگر به عنوان کار کمکی، که جراحی انجام شده و یا قبل از اینکه جراحی انجام شود برای آمادگی قبلی بیمار آنتی بیوتیک و بعد از عمل هم آنتی بیوتیک داده می شود ولی خود آنتی بیوتیک به عنوان درمان قطعی به هیچ وجه کاربرد ندارد.

حتماً باید درمان جراحی کیست صورت بگیرد همان طوری که از صدها سال پیش عمل جراحی با روش برداشتن توده و دوختن زخم حاصل صورت می گرفت، اما در کل با توجه به تجربه کلی به دست آمده، اگر بافت بعد از اینکه برداشته شد محل آن بخیه شود به طور قطع به یقین بافت پوست سریع تر از پایین جوش خورده و کیست دوباره عود می کند. در حال حاضر قطعی ترین راه برداشتن کیست و باز گذاشتن حفره می باشد که بیمار روزانه آن قسمت را شسته و به تدریج آن بافت ترمیم و پر می شود.

زمانی که شخص با آبسه ی این ناحیه مراجعه کند باییستی تحت عمل جراحی اورژانس جهت درمان و تخلیه این آبسه قرار بگیرد. در صورت وجود التهاب پوستی انتی بیوتیک تجویز می گردد وقتی آبسه تخلیه شود مدت زمانی طول می کشد تا التهاب آن رفع شود.

زمانی که عفونت و التهاب پوستی کاملا بهبود یافت می توان عمل جراحی اصلی خارج کردن کیست را انجام داد. اما در برخی از زمان ها دلیل این چرک و التهاب زیر پوستی کیست مویی نبوده که با مصرف دارو بهبود می یابد و دیگر نیاز به جراحی نمی باشد. وقتی کیست مویی تشخیص داده شد عمل جراحی اصلی که بهتر و راحت تر است از طریق لیزر صورت گیرد باییسیتی به سرعت بصورت گیرد.

حتما به این نکته توجه داشته باشید که در ص.رت عدم به موقع به پزشک و گذر زمان وسعت کیست مویی شده و عوارض آن مانند فیستول به سطح پوست ممکن است نمایان شده و حال عمومی بیمار را وخیم تر نماید.

داروی گیاهی برای شقاق

در مواردی كه در طی عمل جراحی بافت كيست مویی بطور كامل برداشته نميشود و يا در عمل هايی كه بعد عمل جهت بهبود سريعتر زخم بخيه ميشود و يا اينكه بعد جراحی موهای ناحيه با ليزر از بين برده نميشوند احتمال عود بيماري وجود دارد.

در روشهای قديم درمان سينوس عود شده يك جراحی به مراتب وسيعتر و عميق تر ميباشد در صورتيكه ميتوان براحتی و با سوزاندن ريشه موهای موجود در ناحيه عمل جراحي احتمال جراحي مجدد تا ٩٠٪ كاهش مي يابد لذا بهترين روش جهت درمان موارد عود بيماري در مرحله اول استفاده از ليزرهاي سوزاننده مو ميباشد.

در این روش یا به اصطلاح روش جراحی با چاقو، کیست حاوی مو پس از انجام بیهوشی عمومی و یا بی حسی از کمر خارج می شود و محل عمل بخیه نمی شود. در نتیجه حفره ای به جا خواهد ماند که تدریجا از کف پر خواهد شد. اندازه این حفره به اندازه کیست بستگی دارد و به زبان ساده ممکن است به اندازه یک گردو و حتی یک پرتقال باشد. از محل عمل تا حدود یک هفته ترشحاتی خارج می شود و پس از آن تدریجا ترشحات کم می شود و پس از حدود دو تا سه ماه، به طور کامل توسط بافت های اطراف پر خواهد شد.

در این روش، کیست حاوی مو پس از انجام بیهوشی عمومی و یا بی حسی از کمر خارج می شود و محل عمل بخیه زده می شود و حدود ده روز بعد، بخیه ها کشیده می شوند.

1- در روش جراحی باز پس از اتمام عمل جراحی، محل زخم با پانسمان فشرده پر می شود و بسته به نظر پزشک پس از یک الی دو روز پانسمان خارج خواهد شد. در این زمان حفره ای تو خالی وجود خواهد داشت که علیرغم ظاهر ترسناکی که دارد فاقد خطر جدی است.

لازم است که روزانه دو تا سه مرتبه در لگن آب گرم که حاوی چند قطره بتادین است، نشست، طوری که زخم داخل آب ولرم غوطه ور شود و آب به آن نفوذ کند و ترشحات آن را تمیز کند. سپس موضع خشک می شود و با گاز مرطوب روی آن پوشانده می شود.

بافت طبیعی که تدریجا در این مکان تشکیل می شود رنگ قرمز یا صورتی دارد. گاهی نیز بافت زرد رنگی ایجاد می شود که لازم است با کشیدن گاز مرطوب به روی آن، تمیز گردد. در صورتی که این کار باعث درد شدید شود، می توان قبل از آن چند قطره محلول بی حس کننده مثل لیدوکائین داخل زخم ریخت و پس از چند دقیقه کار تمیز کردن را شروع نمود.

مصرف داروی مسکن در موارد درد شدید توصیه می شود.

بسته به صلاحدید پزشک، گاهی از پمادهایی که رشد بافت را تسریع می کنند، یا پمادهایی که بافت های غیر مفید را حل می کنند استفاده می شود.

حجم ترشحات پس از یک هفته کاهش پیدا می کند و فرد پس از یک هفته می تواند فعالیت های خود را شروع کند.

2- در روش جراحی بسته، به طور معمول پانسمان اولیه به مدت سه الی پنج روز در محل حفظ می شود و در صورت تداوم ترشحات، تعویض پانسمان توصیه می شود.

بسته به نظر پزشک گاهی پماد چرک خشک کن موضعی یا داروی چرک خشک کن خوراکی تجویز می شود. بسته به نظر پزشک، گاهی در محل زخم درن گذاشته می شود. درن لوله ای است که ترشحات را از محل زخم خارج می کند (در مورد مراقبت از درن از پزشک خود راهنمایی بگیرید).

معمولا بخیه ها پس از یک الی دو هفته خارج می شوند و پس از حدود یک هفته فعالیت های خود را می توانید آغاز کنید.

سلام ، تشکر از مطلب مفیدتون

عالی سپاس

بسیار عالی

سپاس از شما

سلام خیلی مرسی تشکر

تشکر فراوان

خیلی خوب بود سپاس

خیلی خوب بود سپاس ممنون

سلام دکتر نحوه درمان کیست مویی با چاقو بهتر هست یا با لیزر البته توی متن مطالعه کردم ولی بعضی های میگن لیزر ضرر داره و جواب نمیگیری و دوباره بر می گرده درسته ؟

سلام دوست عزیر خیر به هیچ وجه درست نیست و لیزر حتی در مواردی خیلی بهتر جواب خواهد داد علاوه بر این درد و سایر مسائل جانبی را در برنمیگیرد.

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، مجتمع پایدار، طبقه چهارم، واحد 46

2 – 2236171

: info@clinic-laser.ir



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *