داروی گیاهی برای ریزش موی ریش

خواص دارویی و گیاهی

کامل (هلپ کده)

خواص و مضرات گیاهان و داروها

داروی گیاهی برای ریزش موی ریش

همه مطالب در این شاخه &gt&gt&gt

مقدار مصرف کوآموکسی کلاو برای کودکان

این دارو جهت درمان بیماری فعلی شما توسط پزشک، تجویز شده است، لذا از مصرف آن در موارد مشابه و یا توصیه آن به دیگران خودداری نمایید.

قبل از مصرف این دارو در موارد زیر، با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت عدم بهبود و یا بدتر شدن بیماری بعد از گذشت چند روز از مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنید.

برای مشاهده اثر درمانی بهتر، دارو را با فواصل زمانی منظم (همراه با غذا یا با معده خالی) میل کنید و دوره درمان را حتی اگر ظاهرا بهبودی حاصل شده باشد کامل کنید.

برای کاهش شدت اثرات جانبی احتمالی این دارو مانند اسهال، حالت تهوع و استفراغ بهتر است کو-آموکسی کلاو را همراه با غذا میل نمایید.

در صورت بروز اسهال بعد از مصرف این دارو، از مصرف هر گونه داروی ضد اسهال بدون مشورت پزشک خودداری کنید.

پنی سیلین ها به مقدار ناچیزی وارد شیر مادر می شوند. بنابراین ممکن است واکنش های حساسیتی مانند اسهال، عفونت های قارچی و حساسیت پوستی در کودک شما دیده شود.

مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می کند. مقادیر مصرف معمول این دارو به شرح زیر است:

بالغین و نوجوانان با وزن بیش از 4 کیلوگرم: 25 تا 5 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید هر 8 ساعت یا 5 تا 875 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید هر 12 ساعت.

نوزاد با سن کمتر از 3 ماه: 15 میلی گرم آموکسی سیلین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن هر 12 ساعت.

نوزادان با سن از 3 ماه و کودکان با وزن کمتر از 4 کیلوگرم: 6/7 تا 22/5 میلی گرم آموکسی سیلین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در ترکیب با 1/7 تا 3/2 میلی گرم کلاولانیک اسید به ازای هر کیلوگرم وزن بدن هر 8 تا 12 ساعت.

بالغین و نوجوانان بیش از 4 کیلوگرم: 25 تا 5 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید هر 8 ساعت یا 5 تا 875 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید اسید هر 12 ساعت.

نوزادان و کودکان با وزن کمتر از 4 کیلوگرم: آموکسی سیلین در ترکیب با کلاولانیک اسید به شکل قرص برای نوزادان و کودکان با وزن کمتر از 4 کیلوگرم بسیار قوی بوده و برای این رنج سنی از آموکسی سیلین در ترکیب با کلاولانیک اسید به شکل سوسپانسیون و یا ساشه استفاده شود.

ابتدا چند بار شیشه را تکان دهید تا پودر داخل آن از هم باز شود، سپس تا خط نشانه، آب جوشیده و سرد شده را در دو مرحله به پودر بیفزایید و هر بار شیشه را خوب تکان دهید. قبل از هر بار مصرف شیشه را خوب تکان دهید و درپوش شیشه را بعد از مصرف محکم ببندید. سوسپانسیون کو-آموکسی کلاو را حتی المقدور با استفاده از پیمانه داخل جعبه میل نمایید و یا از قاشقی استفاده کنید که مقدار لازم (5 میلی گرم) را به بیمار برساند.

در یک استکان، یک یا دو قاشق سوپخوری آب بریزید و پودر محتوی یک ساشه را تماما به آن اضافه کنید و با یک قاشق چایخوری آن را خوب هم بزنید تا یکنواخت شود سپس سریعا میل نمایید.

در صورت فراموش کردن یک نوبت از دارو، به محض یادآوردن، مقدار فراموش شده را میل نمایید. چنانچه زمان نوبت بعدی فرا رسیده بود از خوردن آن صرف نظر کرده، مطابق قبل دارو را مصرف کنید و از دو برابر کردن مقدار دارو خودداری نمایید.

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی، ممکن است باعث بروز عوارض ناخواسته گردد. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود و یا عوارض جزیی با ادامه درمان تطبیق بدن با دارو رفع می گردد، با این وجود در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک مشورت کنید:

عوارضی که در صورت بروز نیاز به قطع سریع دارو و تماس فوری با پزشک دارند: سرفه، تنفس نظم و سریع، تب، درد مفاصل، گیجی و منگی، خارش و ترشحات واژن، سنکوپ ناگهانی، ورم کردن صورت، قرمزی و التهاب چشم ها، تنفس کوتاه، بثورات جلدی همراه با سوزش و خارش، زخم در دهان و زبان، ایجاد نقاط سفید در دهان و زبان و خستگی و ضعف غیر معمول.

عوارضی که در صورت بروز نیاز به توجه پزشکی دارند: کرامپ های شکمی همراه با درد شدید، تحریکات شکمی دردناک، تشنج، کاهش مقدار ادرار، اسهال آبکی و شدید (شاید همراه با خون) افسردگی، تهوع و استفراغ، زخم در گلو، گلو درد و تب، خونریزی غیر عادی، زردی چشم یا پوست، قرمزی و التهاب زبان، درد سینه، ورم صورت، انگشتان و انتهای پاها و مشکل در دفع ادرار.

عوارضی که به مرور زمان و با تطابق بدن با دارو از بین رفته، نیازی به مراجعه به پزشک ندارند ولی در صورت تدام یافتن و یا تشدید شدن نیاز به توجه پزشکی دارند: اسهال متوسط، نفخ، سردرد، معده درد، بلع مشکل، احساس سرما، خونریزی بینی و خستگی غیر معمول.

علایمی مثل کرامپ های شکمی توام با درد و اسهال شدید و آبکی ممکن است تا چندین هفته بعد از قطع مصرف دارو نیز مشاهده شود.

پودر خشک و قرص را در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد، دور از نور مستقیم و رطوبت نگهداری نمایید.داروی گیاهی برای ریزش موی ریش

سوسپانسیوت تهیه شده در شیشه را در یخچال نگهداری و از یخ زدگی محافظت نمایید. باقیمانده سوسپانسیوت های کو-آموکسی کلاو 156 و 312 را پس از 7 روز دور بریزید.

قرص کو-آموکسی کلاو 375 و 625 در جعبه های 2 عددی، هر قرص به ترتیب حاوی 25 و 5 میلی گرم آموکسی سیلین و 125 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.مقدار مصرف کوآموکسی کلاو برای کودکان

سوسپانسیون کو-آموکسی کلاو 156 و 312 در شیشه های 12 میلی لیتری با خط نشانه در 1 میلی لیتر. هر 5 میلی لیتر سوسپانسیون آماده شده طبق دستور به ترتیب حاوی 125 و 25 میلی گرم آموکسی سیلین و 31/25 و 62/5 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

ساشه کو-آموکسی کلاو 156 که هر ساشه حاوی 125 میلی گرم آموکسی سیلین و 31/25 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

ساشه کو-آموکسی کلاو 312 که هر ساشه حاوی 25 میلی گرم آموکسی سیلین و 62/5 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما : | تبلیغات در یاد بگیر دات کام

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است. Powerd by: WP

پایگاه جامع اطلاع رسانی پزشکی ایران سلامت بخش های عمومی

 

صفحه نخست |

انجمن هاي بحث و گفتگو | تلكس خبري |

مقالات | اطلاعات دارويي

 

ارتباط با ما | راهنما | وبلاگ مديريت |

درباره مدير سايت

مقدار مصرف کوآموکسی کلاو برای کودکان

 

صفحه نخست |

انجمن هاي بحث و گفتگو | تلكس خبري |

مقالات | اطلاعات دارويي

 

ارتباط با ما | راهنما | وبلاگ مديريت |

درباره مدير سايت

مقدار مصرف کوآموکسی کلاو برای کودکان

 میزان مصرف کو آموکسی کلاو در کودکان و بالغین به شرح زیر است:

هر دارو به موازات ایجاد اثرات درمانی مورد نظر،ممکن است سبب بروز عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد مشاهده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج مشورت نمایید.

توجه: در صورت بروز واکنش افزایش حساسیت یا اثرات سمی روی مغز استخوان و یا ایجاد نفریت بنیابینی حاد، مصرف کوآموکسی کلاو باید قطع شود.

برای تهیه سوسپانسیون کوآموکسی کلاو (شربت کوآموکسی کلاو) باید از آب جوشیده سرد شده استفاده کرد اگر از آب نجوشیده استفاده شود اثر آنتی بیوتیک از بین می رود. ابتدا باید پودر را کاملا تکان داد که از هم باز شود و بهم چسبیده باقی نماند، سپس آب جوشیده سرد شده تا خط نشانه روی ظرف اضافه شود و در نهایت شیشه را به خوبی تکان دهید تا به شکل سوسپانسیون در آید. ظرف سوسپانسیون کوآموکسی کلاو باید نیم ساعت به صورت ساکن قرار گیرد، در این مدت سطح دارو از خط مورد نظر پایین تر می آید که دوباره مقداری آب به آن اضافه نمایید تا به سطح مشخص باز گردد. سوسپانسیون کوآموکسی کلاو (شربت کوآموکسی کلاو) باید در یخچال نگهداری شود. قبل از هر بار مصرف سوسپانسیون کوآموکسی کلاو را کاملا تکان دهید. حداکثر تا 14 روز بعد از تهیه سوسپانسیون کوآموکسی کلاو می توان از آن استفاده کرد.

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا) دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.

این دارو در درمانعفونتهای مجاری ادراری ـ تناسلی، عفونتگوش میانی، مجاری تنفسی و برونشیتمزمن، سالمونلوز مهاجم عفونتهای شکممصرف میشود.

فارماکوکینتیک: آموکسی سیلین و اسیدکلاولانیک هر دو از راه خوراکی بخوبیجذب میشوند و در برابر اسید معده مقاومهستند و غذا بر آنها تاثیری ندارد. غلظتسرمی هر دو دارو 2 ـ 1 ساعت بعد ازمصرف به اوج خود میرسد، نیمه عمراسید کلاولانیک تقریبا یک ساعت است کهدر صورت عیب کار کلیه تا 3 ساعت نیزافزایش مییابد. دفع هر دو دارو عمدتاکلیوی است.

این دارو ترکیبی ازآموکسیسیلین و اسید کلاولانیک است.اسید کلاولانیک یک مهار کننده قوی وغیرقابل برگشت آنزیم بتالاکتامازباکتریایی است و مانع هیدرولیز حلقه بتالاکتام (آموکسی سیلین) میشود.

در صورت وجودسابقه حساسیت آلرژیک به پنیسیلینها یایرقان و اختلال عملکرد کبد ناشی ازپنیسیلین یا کوآموکسی کلاو این دارونباید مصرف شود.

در بیماران دارای سابقه آلرژی،بیماران مبتلا به عیب کار کلیه و در بیمارانمبتلا به هپاتیت شدید، باید با احتیاطفراوان مصرف شود. مقدار مصرف کوآموکسی کلاو برای کودکان

واکنشهای حساسیتیشامل کهیر، تب، درد مفاصل، آنژیوادم،شوک آنافیلاکتیک در بیمارانی که دچارحساسیت مفرط میشوند، هپاتیت، یرقانکلستاتیک، اریتم مولتی فرم، نکرولیز سمیپوست، درماتیت پوستهای و بندرتسرگیجه، سردرد، تشنج با مصرف ایندارو گزارش شده است.

بزرگسالان: مقدار مصرف این دارو از راهخوراکی براساس آموکسی سیلین، 25میلیگرم هر 8 ساعت میباشد که اینمقدار در عفونتهای شدید دو برابرمیشود.کودکان: مقدار مصرف این دارو درکودکان براساس سوسپانسیون 156حاوی 125 میلیگرم آموکسی سیلینتریهیدرات و 31/25 میلیگرم اسیدکلاولانیک (بهصورت ملح پتاسیم) درهر 5 میلیلیتر سوسپانسیون برایکودکان 8 ـ 3 ماه 1/25 میلیلیترهر 8 ساعت، در کودکان 9 ماه تا دوسال 2/5 میلیلیتر هر 8 ساعت و درکودکان 6 ـ 3 سال 5 میلیلیتر هر8 ساعت میباشد که این مقادیر درعفونتهای شدید تا 1 میلیلیتر افزایشمییابد. مقدار مصرف این دارو در کودکان12 ـ 6 سال براساس سوسپانسیون 312حاوی 25 میلیگرم آموکسی سیلین و62/5 اسید کلاولانیک (بهصورت ملحپتاسیم) در هر 5 میلیلیتر سوسپانسیون2/5 میلیلیتر هر 8 ساعت میباشد که درعفونتهای شدید تا 5 میلیلیتر افزایشمییابد.

مصرف همزمانداروهای جلوگیری کننده از بارداریحاوی استروژن، با این دارو ممکن استاثر این داروها را کاهش دهد و منجر بهبارداری ناخواسته شود.

For Suspension (156):(Amoxicillin 125mg + Clavulanic Acid31.25mg)/5mlFor Suspension (312):(Amoxicillin 25mg + Clavulanic Acid62.5mg)/5mlTablet (375): (Amoxicillin 25mg +Clavulanic Acid 125mg)Tablet (625): (Amoxycillin 5mg +Clavulanic Acid 125mg)

صفحه اصلی

»

محصولات

مقدار مصرف کوآموکسی کلاو برای کودکان

مقدار مصرف کوآموکسی کلاو برای کودکان1

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

همه مطالب در این شاخه &gt&gt&gt

این دارو جهت درمان بیماری فعلی شما توسط پزشک، تجویز شده است، لذا از مصرف آن در موارد مشابه و یا توصیه آن به دیگران خودداری نمایید.

قبل از مصرف این دارو در موارد زیر، با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت عدم بهبود و یا بدتر شدن بیماری بعد از گذشت چند روز از مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنید.

برای مشاهده اثر درمانی بهتر، دارو را با فواصل زمانی منظم (همراه با غذا یا با معده خالی) میل کنید و دوره درمان را حتی اگر ظاهرا بهبودی حاصل شده باشد کامل کنید.

برای کاهش شدت اثرات جانبی احتمالی این دارو مانند اسهال، حالت تهوع و استفراغ بهتر است کو-آموکسی کلاو را همراه با غذا میل نمایید.

در صورت بروز اسهال بعد از مصرف این دارو، از مصرف هر گونه داروی ضد اسهال بدون مشورت پزشک خودداری کنید.

پنی سیلین ها به مقدار ناچیزی وارد شیر مادر می شوند. بنابراین ممکن است واکنش های حساسیتی مانند اسهال، عفونت های قارچی و حساسیت پوستی در کودک شما دیده شود.

مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می کند. مقادیر مصرف معمول این دارو به شرح زیر است:

بالغین و نوجوانان با وزن بیش از 4 کیلوگرم: 25 تا 5 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید هر 8 ساعت یا 5 تا 875 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید هر 12 ساعت.

نوزاد با سن کمتر از 3 ماه: 15 میلی گرم آموکسی سیلین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن هر 12 ساعت.

نوزادان با سن از 3 ماه و کودکان با وزن کمتر از 4 کیلوگرم: 6/7 تا 22/5 میلی گرم آموکسی سیلین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در ترکیب با 1/7 تا 3/2 میلی گرم کلاولانیک اسید به ازای هر کیلوگرم وزن بدن هر 8 تا 12 ساعت.

بالغین و نوجوانان بیش از 4 کیلوگرم: 25 تا 5 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید هر 8 ساعت یا 5 تا 875 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید اسید هر 12 ساعت.

نوزادان و کودکان با وزن کمتر از 4 کیلوگرم: آموکسی سیلین در ترکیب با کلاولانیک اسید به شکل قرص برای نوزادان و کودکان با وزن کمتر از 4 کیلوگرم بسیار قوی بوده و برای این رنج سنی از آموکسی سیلین در ترکیب با کلاولانیک اسید به شکل سوسپانسیون و یا ساشه استفاده شود.

ابتدا چند بار شیشه را تکان دهید تا پودر داخل آن از هم باز شود، سپس تا خط نشانه، آب جوشیده و سرد شده را در دو مرحله به پودر بیفزایید و هر بار شیشه را خوب تکان دهید. قبل از هر بار مصرف شیشه را خوب تکان دهید و درپوش شیشه را بعد از مصرف محکم ببندید. سوسپانسیون کو-آموکسی کلاو را حتی المقدور با استفاده از پیمانه داخل جعبه میل نمایید و یا از قاشقی استفاده کنید که مقدار لازم (5 میلی گرم) را به بیمار برساند.

در یک استکان، یک یا دو قاشق سوپخوری آب بریزید و پودر محتوی یک ساشه را تماما به آن اضافه کنید و با یک قاشق چایخوری آن را خوب هم بزنید تا یکنواخت شود سپس سریعا میل نمایید.

در صورت فراموش کردن یک نوبت از دارو، به محض یادآوردن، مقدار فراموش شده را میل نمایید. چنانچه زمان نوبت بعدی فرا رسیده بود از خوردن آن صرف نظر کرده، مطابق قبل دارو را مصرف کنید و از دو برابر کردن مقدار دارو خودداری نمایید.

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی، ممکن است باعث بروز عوارض ناخواسته گردد. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود و یا عوارض جزیی با ادامه درمان تطبیق بدن با دارو رفع می گردد، با این وجود در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک مشورت کنید:

عوارضی که در صورت بروز نیاز به قطع سریع دارو و تماس فوری با پزشک دارند: سرفه، تنفس نظم و سریع، تب، درد مفاصل، گیجی و منگی، خارش و ترشحات واژن، سنکوپ ناگهانی، ورم کردن صورت، قرمزی و التهاب چشم ها، تنفس کوتاه، بثورات جلدی همراه با سوزش و خارش، زخم در دهان و زبان، ایجاد نقاط سفید در دهان و زبان و خستگی و ضعف غیر معمول.

عوارضی که در صورت بروز نیاز به توجه پزشکی دارند: کرامپ های شکمی همراه با درد شدید، تحریکات شکمی دردناک، تشنج، کاهش مقدار ادرار، اسهال آبکی و شدید (شاید همراه با خون) افسردگی، تهوع و استفراغ، زخم در گلو، گلو درد و تب، خونریزی غیر عادی، زردی چشم یا پوست، قرمزی و التهاب زبان، درد سینه، ورم صورت، انگشتان و انتهای پاها و مشکل در دفع ادرار.

عوارضی که به مرور زمان و با تطابق بدن با دارو از بین رفته، نیازی به مراجعه به پزشک ندارند ولی در صورت تدام یافتن و یا تشدید شدن نیاز به توجه پزشکی دارند: اسهال متوسط، نفخ، سردرد، معده درد، بلع مشکل، احساس سرما، خونریزی بینی و خستگی غیر معمول.

علایمی مثل کرامپ های شکمی توام با درد و اسهال شدید و آبکی ممکن است تا چندین هفته بعد از قطع مصرف دارو نیز مشاهده شود.

پودر خشک و قرص را در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد، دور از نور مستقیم و رطوبت نگهداری نمایید.

سوسپانسیوت تهیه شده در شیشه را در یخچال نگهداری و از یخ زدگی محافظت نمایید. باقیمانده سوسپانسیوت های کو-آموکسی کلاو 156 و 312 را پس از 7 روز دور بریزید.

قرص کو-آموکسی کلاو 375 و 625 در جعبه های 2 عددی، هر قرص به ترتیب حاوی 25 و 5 میلی گرم آموکسی سیلین و 125 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

سوسپانسیون کو-آموکسی کلاو 156 و 312 در شیشه های 12 میلی لیتری با خط نشانه در 1 میلی لیتر. هر 5 میلی لیتر سوسپانسیون آماده شده طبق دستور به ترتیب حاوی 125 و 25 میلی گرم آموکسی سیلین و 31/25 و 62/5 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

ساشه کو-آموکسی کلاو 156 که هر ساشه حاوی 125 میلی گرم آموکسی سیلین و 31/25 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

ساشه کو-آموکسی کلاو 312 که هر ساشه حاوی 25 میلی گرم آموکسی سیلین و 62/5 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما : | تبلیغات در یاد بگیر دات کام

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است. Powerd by: WP

پایگاه جامع اطلاع رسانی پزشکی ایران سلامت بخش های عمومی

 

صفحه نخست |

انجمن هاي بحث و گفتگو | تلكس خبري |

مقالات | اطلاعات دارويي

 

ارتباط با ما | راهنما | وبلاگ مديريت |

درباره مدير سايت

 

صفحه نخست |

انجمن هاي بحث و گفتگو | تلكس خبري |

مقالات | اطلاعات دارويي

 

ارتباط با ما | راهنما | وبلاگ مديريت |

درباره مدير سايت

 میزان مصرف کو آموکسی کلاو در کودکان و بالغین به شرح زیر است:

هر دارو به موازات ایجاد اثرات درمانی مورد نظر،ممکن است سبب بروز عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد مشاهده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج مشورت نمایید.

توجه: در صورت بروز واکنش افزایش حساسیت یا اثرات سمی روی مغز استخوان و یا ایجاد نفریت بنیابینی حاد، مصرف کوآموکسی کلاو باید قطع شود.

برای تهیه سوسپانسیون کوآموکسی کلاو (شربت کوآموکسی کلاو) باید از آب جوشیده سرد شده استفاده کرد اگر از آب نجوشیده استفاده شود اثر آنتی بیوتیک از بین می رود. ابتدا باید پودر را کاملا تکان داد که از هم باز شود و بهم چسبیده باقی نماند، سپس آب جوشیده سرد شده تا خط نشانه روی ظرف اضافه شود و در نهایت شیشه را به خوبی تکان دهید تا به شکل سوسپانسیون در آید. ظرف سوسپانسیون کوآموکسی کلاو باید نیم ساعت به صورت ساکن قرار گیرد، در این مدت سطح دارو از خط مورد نظر پایین تر می آید که دوباره مقداری آب به آن اضافه نمایید تا به سطح مشخص باز گردد. سوسپانسیون کوآموکسی کلاو (شربت کوآموکسی کلاو) باید در یخچال نگهداری شود. قبل از هر بار مصرف سوسپانسیون کوآموکسی کلاو را کاملا تکان دهید. حداکثر تا 14 روز بعد از تهیه سوسپانسیون کوآموکسی کلاو می توان از آن استفاده کرد.

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا) دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.

این دارو در درمانعفونتهای مجاری ادراری ـ تناسلی، عفونتگوش میانی، مجاری تنفسی و برونشیتمزمن، سالمونلوز مهاجم عفونتهای شکممصرف میشود.

فارماکوکینتیک: آموکسی سیلین و اسیدکلاولانیک هر دو از راه خوراکی بخوبیجذب میشوند و در برابر اسید معده مقاومهستند و غذا بر آنها تاثیری ندارد. غلظتسرمی هر دو دارو 2 ـ 1 ساعت بعد ازمصرف به اوج خود میرسد، نیمه عمراسید کلاولانیک تقریبا یک ساعت است کهدر صورت عیب کار کلیه تا 3 ساعت نیزافزایش مییابد. دفع هر دو دارو عمدتاکلیوی است.

این دارو ترکیبی ازآموکسیسیلین و اسید کلاولانیک است.اسید کلاولانیک یک مهار کننده قوی وغیرقابل برگشت آنزیم بتالاکتامازباکتریایی است و مانع هیدرولیز حلقه بتالاکتام (آموکسی سیلین) میشود.

در صورت وجودسابقه حساسیت آلرژیک به پنیسیلینها یایرقان و اختلال عملکرد کبد ناشی ازپنیسیلین یا کوآموکسی کلاو این دارونباید مصرف شود.

در بیماران دارای سابقه آلرژی،بیماران مبتلا به عیب کار کلیه و در بیمارانمبتلا به هپاتیت شدید، باید با احتیاطفراوان مصرف شود.

واکنشهای حساسیتیشامل کهیر، تب، درد مفاصل، آنژیوادم،شوک آنافیلاکتیک در بیمارانی که دچارحساسیت مفرط میشوند، هپاتیت، یرقانکلستاتیک، اریتم مولتی فرم، نکرولیز سمیپوست، درماتیت پوستهای و بندرتسرگیجه، سردرد، تشنج با مصرف ایندارو گزارش شده است.

بزرگسالان: مقدار مصرف این دارو از راهخوراکی براساس آموکسی سیلین، 25میلیگرم هر 8 ساعت میباشد که اینمقدار در عفونتهای شدید دو برابرمیشود.کودکان: مقدار مصرف این دارو درکودکان براساس سوسپانسیون 156حاوی 125 میلیگرم آموکسی سیلینتریهیدرات و 31/25 میلیگرم اسیدکلاولانیک (بهصورت ملح پتاسیم) درهر 5 میلیلیتر سوسپانسیون برایکودکان 8 ـ 3 ماه 1/25 میلیلیترهر 8 ساعت، در کودکان 9 ماه تا دوسال 2/5 میلیلیتر هر 8 ساعت و درکودکان 6 ـ 3 سال 5 میلیلیتر هر8 ساعت میباشد که این مقادیر درعفونتهای شدید تا 1 میلیلیتر افزایشمییابد. مقدار مصرف این دارو در کودکان12 ـ 6 سال براساس سوسپانسیون 312حاوی 25 میلیگرم آموکسی سیلین و62/5 اسید کلاولانیک (بهصورت ملحپتاسیم) در هر 5 میلیلیتر سوسپانسیون2/5 میلیلیتر هر 8 ساعت میباشد که درعفونتهای شدید تا 5 میلیلیتر افزایشمییابد.

مصرف همزمانداروهای جلوگیری کننده از بارداریحاوی استروژن، با این دارو ممکن استاثر این داروها را کاهش دهد و منجر بهبارداری ناخواسته شود.

For Suspension (156):(Amoxicillin 125mg + Clavulanic Acid31.25mg)/5mlFor Suspension (312):(Amoxicillin 25mg + Clavulanic Acid62.5mg)/5mlTablet (375): (Amoxicillin 25mg +Clavulanic Acid 125mg)Tablet (625): (Amoxycillin 5mg +Clavulanic Acid 125mg)

صفحه اصلی

»

محصولات

مقدار مصرف کوآموکسی کلاو برای کودکان1

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .


جام خانواده؛


 

ريزش موي منطقه اي كه باعث ريزش مو در ناحيه اي از صورت و يا بدن به قطر يك يا چند سكه مي شود، برخلاف باور عموم مردم به راحتي قابل درمان است. ريزش موي سكه اي به راحتي قابل درمان است. اين بيماري كه در اصطلاح به آن آلوپسي مي‌گويند به طور شايع وقتي در سنين بالا ايجاد شود خود به خود بهبود پيدا مي‌كند حتي بدون درمان اگرچه درمان سرعت بهبودي را افزايش مي‌دهد.


 

درمان‌هاي ساده مثل استفاده از پماد يا از محلول هاي مخصوص تا درمان هاي تخصصي‌تر مثل تزريق دارو در ضايعه و مواد تحريك كننده براي بهبود ريزش موي سكه‌اي كاربرد دارد. به طور سنتي مردم از سير براي تحريك پوست استفاده مي‌كنند اما به دليل اينكه ميزان واكنش پوست استفاده مي‌كنند اما به دليل اينكه ميزان واكنش پوست به سير در افراد مختلف متفاوت است و ممكن است آزاردهنده باشد و به همين علت استفاده از سير به طور تمام توصيه نمي شود.داروی گیاهی برای ریزش موی ریش


 

 براي اين منظور از مواد تحريك كننده مصنوعي با غلظت مشخص و كنترل شده براي ايجاد التهاب در پوست استفاده مي شود. شيوع اين بيماري در سنين پايين نگران كننده است مخصوصا زماني كه فرد نشانه‌هاي حساسيت فصلي هم داشته باشد.


 


بهترین روغن های گیاهی برای پرپشت کردن مو

روغن کرچک نیز با تقویت گردش خون در پوست سر، مواد مغذی را به پیاز موها می رساند و در تقویت رشد موها موثر است. شما هم اگر به دنبال چاره ای مناسب و بی ضرر برای افزایش رشد موهایتان هستید، می توانید با مطالعه این مطلب به اطلاعات مفیدی درباره بهترین و مفیدترین روغن های طبیعی برای رشد مو دست پیدا کنید.


 


مفیدترین روغن های گیاهی برای پرپشت کردن موها

امروزه محصولات متنوع و بسیاری در بازار موجود هستند که اکثر تولیدکنندگان آنها ادعا می کنند، استفاده از این محصولات در مدت کوتاهی موجب پرپشت شدن موی سر می شود. بخش عمده ای از این محصولات، روغن های مو هستند. تنوع این محصولات در اکثر موارد باعث می شود که مصرف کنندگان در انتخاب گزینه مناسب و موثر به اشتباه بیفتند. شما هم اگر به دنبال چاره ای مناسب و بی ضرر برای افزایش رشد موهایتان هستید، می توانید با مطالعه این مطلب به اطلاعات مفیدی درباره بهترین و مفیدترین روغن های طبیعی برای رشد مو دست پیدا کنید.


 


متخصصان پوست و مو در این مطلب تاکید کردند:

روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید. روغن کرچک نیز با تقویت گردش خون در پوست سر، مواد مغذی را به پیاز موها می رساند و در تقویت رشد موها موثر است. روغن جوجوبا که در عطاری ها موجود است نیز ماده ای موثر برای فقط رطوبت موها و مراقبت از آنها در برابر آسیب های خارجی است.


 

به علاوه ماساژ روغن نارگیل هفته ای یک بار روی پوست سر هم ریزش مو را کنترل می کند و هم در رشد موهای جدید نقش مطلوبی دارد. یکی دیگر از موارد بسیار مفید برای رشد موها، روغن رزماری است که موجب تقویت خون رسانی به پیاز مو می شود و در عین حال خواص ضد سرطانی فوق العاده ای دارد. روغن زیتون نیز بهترین گزینه شناخته شده برای رشد موها است چون ریشه های مو را به خوبی تغذیه می کند و برای تقویت رشد تارهای مو موثر است.


 


گروه خانواده جام نیوز/214

«برای مشاهده  جدیدترین اخبار جذاب و خواندنی کلیک کنید»

 

چگونه میتوان با کمک گیاهان به افزایش سلامتی دست یافت؟ طب گیاهی بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ و طب سنتی چینی است. گفته شده است که امپراتور شن نانگ 1 گیاه را مورد بررسی قرار داده تا مردم چین بتوانند از آنها در رژیم غذایی و درمان بیماری هایشان استفاده کنند. این گیاهان چینی بسیار عالی به حفظ تعادل بدن کمک می کنند. همچنین چی به عنوان مقدار انرژی که برای سلامت کلی بدن ضروری است و جینگ، به عنوان جوهر و خمیر مایه ما

چگونه میتوان جای جوش را درمان کرد؟ درست است که روش های پزشکی زیادی برای درمان جای جوش وجود دارد، اما آیا می دانید با کمک روش های خانگی و طبیعی هم میتوان آن را درمان کرد؟ آکنه یک مشکل پوستی رایج است که هم بر روی مردان و هم زنان تاثیر می گذارد. آکنه ناشی از انسداد فولیکول های مو است. آکنه ای که  بر روی پوست شما ظاهر می شود گاهی قرمز، دردناک و متورم می شود. در این مقاله از بخش زیبایی،

مکمل های ضد پیری چه هستند؟ از ابتدای تاریخ، افراد به دنبال روش هایی برای بازگرداندن جوانی و روند آهسته پیر شدن هستند. با اینکه هنوز درباره منبع و سرچشمه جوانی تحقیق و تفحص می شود، ولی قرص ها، داروها، سرم ها و دیگر مکمل های ضد پیری ، در سراسر بازار متعهد شده اند که زمان را به عقب برگردانند و شما را جوان نگه دارند. متأسفانه، بسیاری از این محصولات، قیمت های گزافی دارند و به سبب تنوع زیادی که دارند، تعیین اینکه

گاز گرفتن گونه ، فشردن محکم دندان ها بر روی قسمت داخلی گونه است. اغلب اوقات هنگام خواب اتفاق می افتد و این گاز گرفتن فراتر از یک عادت بد است. گاز گرفتن گونه می‌ تواند نشانه استرس یا اضطراب بیش از حد باشد. زمانی که جویدن و یا گاز گرفتن در یک دوره طولانی انجام می‌ شود، باعث آسیب به دهان و منجر به زخم و جراحت می ‌شود. این عمل تکرار شونده ممکن است نشانه ‌ای از اضطراب باشد که به عنوان رفتار

شما ممکن است درباره بتاکاروتن، لیکوپن، زاکسانتیین، لوتئین و کانتاگزانتین، مطالبی را شنیده باشید، اما آیا درباره استاگزانتین هم چیزی شنیده اید؟ استاگزانتین به عنوان یکی از قوی ترین کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها در طبیعت است که از جنبه های بسیاری برای سلامت مفید است، از کاهش چین و چروک گرفته تا بهبود و افزایش سرعت کارهای روزمره شما. این رنگدانه قدرتمند به انواع خاصی از غذاهای دریایی، رنگ قرمز_ نارنجی می دهد و سلامت بینایی وسلامت مغز و قلب را ارتقاء می بخشد داروی گیاهی برای ریزش موی ریش

چگونه میتوان با کمک گیاهان به افزایش سلامتی دست یافت؟ طب گیاهی بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ و طب سنتی چینی است. گفته شده است که امپراتور شن

با مشکلات پوستی در نوجوانان چه کنیم؟ آیا فرزند شما نگران سلامتی پوستش می ‌باشد و روزانه زمان زیادی را در مقابل آینه می ‌گذراند؟ آیا پس از

چگونه میتوان جای جوش را درمان کرد؟ درست است که روش های پزشکی زیادی برای درمان جای جوش وجود دارد، اما آیا می دانید با کمک روش های

کورتاژ دلهره آور است. هیچ راهی برای جایگزینی نوزاد از دست رفته وجود ندارد و مهم نیست که این اتفاق در چه مرحله ای از بارداری افتاده است.

در مورد رویای شفاف چه می دانید؟ شاید پیش خودتان فکر کنید آیا من هم رویای شفاف داشته ام؟ اصلا رویای شفاف چیست؟ آیا تا به حال اتفاق

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *