داروی گیاهی برای درمان پریود نامنظم

خواص دارویی و گیاهی

قاعدگی یا پریود، یک بار در ماه برای خانم ها اتفاق می افتد و در این زمان، پوشش داخلی رحم ریزش پیدا می کند. ریزش پوشش داخلی رحم، باعث خونریزی می شود. به این حالت پریود می گویند. پریود خانم ها از الگوی زمانی متفاوتی برخوردار است؛ پریود برخی از خانم ها سر وقت اتفاق می افتد؛ در بعضی از خانم ها نیز وقوع پریود به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست. به طور متوسط طول دوره قاعدگی خانم ها (آغاز یک پریود تا آغاز پریود بعدی) بین ۲۴ تا ۳۸ روز، ‌متفاوت است و پریود نیز، دو تا هشت روز طول می کشد.

به حالت های زیر، پریود نظم گفته می شود:

عوامل مختلفی مانند بارداری، استرس، تغذیه، ورزش، سبک زندگی و یائسگی روی چرخه قاعدگی تأثیر گذار هستند. سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و کم کاری تیروئید شایع ترین علت های پریود نظم به شمار می روند.

به طور کلی هدف از درمان پریود نظم، ایجاد تعادل هورمونی در بدن خانم ها است؛ زیرا پریود نظم در اثر عدم تعادل هورمون های خاصی در بدن،‌ ایجاد می شود. به طور معمول از قرص های پیشگیری از بارداری حاوی هورمون استروژن و پروژسترون به منظور تنظیم دوره قاعدگی خانم ها استفاده می شود. داروهای حاوی پروژسترون، از دیگر داروهای مورد استفاده جهت درمان پریود نظم هستند.داروی گیاهی برای درمان پریود نظم

برای درمان پریود نظم در خانم هایی که دچار سندروم تخمدان پلی کیسنیک هستند نیز، قرص ضدبارداری یا قرص های حاوی پروژسترون مانند مدروکسی پروژسترون تجویز می شود. این قرص ها دوره های خونریزی منظمی همانند دوره های پریود، در خانم ها  ایجاد می کند. برای درمان پریود نظم در خانم هایی که قصد باردار شدن دارند، داروهای تحریک کننده تخمک گذاری تجویز می شود.

برای درمان پریود نظم در بیمارانی که دچار کم کاری تیروئید هستند، داروهای تیروئیدی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ، به مزایا و معایب هر یک از داروهای درمان پریود نظم، اشاره می شود.

قرص های ترکیبی ضدبارداری حاوی هورمون های سنتتیک زنانه استروژن و پروژسترون هستند. فواید استفاده از قرص های ترکیبی ضدبارداری:

معایب احتمالی استفاده از قرص های ترکیبی ضدبارداری:

مدروکسی پروژسترون یکی از انواع پروژسترون است که باعث تنظیم تخمک گذاری و درمان پریود نظم می شود. مدروکسی پروژسترون برای درمان پریود نظم، خونریزی نظم، کاهش خطر بروز سرطان آندومتر (هنگام مصرف قرص استروژن) استفاده می شود. عوارض احتمالی داروی مدروکسی پروژسترون شامل

ترشح و حساسیت به لمس پستان، کهیر، خارش، ضایعات پوستی، آکنه، رشد موهای زائد، ریزش مو، لکه بینی، خونریزی های منقطع، تغییرات در دوره های قاعدگی، خارش یا ترشحات واژینال، تغییر در اشتها، افزایش یا کاهش وزن، تهوع، دل درد، نفخ، تب، بی خوابی، یرقان (زردی پوست و چشم) و تغییر در رنگ پوست است.

http://patient.info/health/polycystic-oy-syndrome-leaflet

http://www.webmd.com/women/guide/treating-irregular-periods#2

http://www.rxlist.com/provera-side-effects-drug-center.htm

http://youngwomenshealth.org/214/2/25/pcos-and-the-pill/

ارسال


سلام وخسته نباشید.من یه سری به دکتر مراجعه کردم وباتوجه به اینکه هورمون Fsh من بالا رفته بود گفتن در ۳۴سالگی دچار یائسگی زودرس شدی وقرص هایی دادن که استروژن وپروژسترون هست.
تا چندسال میتونم بخورم اینارو که بتونم پریودشم؟ آیا تا ۵۰سالگی امکان خوردن این قرص هارادارم؟


در صورتی که ماموگرافی و سونوی سینه نرمال باشد، تا ۵۰ سالگی می توان از قرص های حاوی استروژن و پروژسترون استفاده کرد

دکتر صفارزاده

شما می‌توانید به صورت آنلاین، از مطب دکتر صفارزاده وقت ویزیت بگیرید.

© 217 Dr.Saffarzadeh. Provided By Sisarv.

پریود نظم علت و درمان در طب اسلامی

درمان قاعدگی نا منظم

عاداتماهیانه نظم / اقسام عادات ماهیانه نظم / بازه زمانی عادات ماهیانه /  میانگیندوره قاعدگی / درمان عادت ماهیانه نظم-

درمان پرویود نا منظم از استاد تبریزیان

پریود نا منظم علت های زیادی دارد از جمله غذا ، هوا و و درمان آن خوردن آلوی بخار است که قاعدگی را تنظیم می کند – استاد تبریزیانداروی گیاهی برای درمان پریود نظم

استاد ضیائی – درمان قاعدگی ن منظم

▫️عادات ماهیانه نظم به سه دسته تقسیم می شود:
۱٫  غیر وقتیه عددیه: تعداد روزهای مشخص ولی وقتش مشخص نیست. مثلا همیشه پنج روزه است ولی در تاریخ شخص (مثلا یکبار اول ماه بار دیگر وسط ماه)
۲٫  وقتیه غیر عددیه: هر ماه سر موقع عادت می شود ولی عدد و تعداد روزها شخص است.
۳٫  مضطربه: وقت و عدد معلوم نیست.

ن
–  عادات ماهیانه از زمان بلوغ جنسی شروع می شود و تا زمان یائسگی ادامه دارد.
–  میانگین دوره های قاعدگی در زنان ۲۸ روز است اما در اغلب زنان بین ۲۴ تا ۳۵ روز رخ می دهد.
–  بعد از بلوغ اکثر خانم ها دارای قاعدگی های منظمی می شوند و فاصله بین قاعدگی ها تقریبا روزهای مشخص است ولی در بعضی از خانم ها دوره های قاعدگی نظم بوده و باقی می ماند. خونریزی های قاعدگی به طور طبیعی بین ۲-۷ روز طول می کشد که میانگین آن ۵ روز می باشد. (اما از نظر روایات اسلامی خون حیض از سه روز کمتر و از ۱۰ روز نمی شود.)

▫️علل ایجاد عادات ماهیانه نظم:
۱٫  عدم تعادل موقت هورمونی که گاهی در اوایل بلوغ و گاهی پس از زایمان تا چند ماه و گاهی به خاطر نزدیک شدن زن به سن یائسکی می باشد که اینها علل عدم تعادل هورمونی بودن از حیث فیزیولوژی یعنی ساختاری بدن زن است.
۲٫  استرس؛ نگرانی مستمر
۳٫  افسردگی:
–  افسردگی؛ سرماخوردگی روانی
–  افسرده خویی؛ حالت مزاجی عمیق بدون علت که دارای خلق غمگین است.
–  افسردگی درون زا؛ #مالیخولیا
۴٫  ورزش های سنگین و شدید: فوتبال، دارحلقه، ژیمناستیک،کونگ فو و
۵٫  کاهش شدید از باب سوءتغذیه یا پرکاری تیروئید یا عدم توانایی مالی
۶٫  اختلال در تخم دان؛ مثلا تخم دان های پلی کیستیک در بعضی از زنان سبب می شود که عادت ماهیانه نظم بگیرند (یعنی هر دو یا سه ماه یکبار حیض شوند) تخمدان کم کار باعث قاعدگی نظم و همچنین عقیمی می شود.
۷٫  اختلال در رحم زن؛ مثلا جدار داخلی رحمش اندومتریوز دارد؛ یعنی قطعاتی از بافت لایه پوشاننده رحم در جای دیگری قرار دارد و به سایر اعضای موجود در لگن می چسبد.
۸٫  حاملگی غیر منتظره (حاملگی ناخواسته) و یا به علت سقط جنین که در این دو مورد خونریزی های نظم و منفرد به بار می آورد و گاهی زن خونریزی به تاخیر افتاده دارد توام با درد شدید شکمی که شاید این وضعیتش به خاطر یک حاملگی خارج از رحم باشد.
۹٫  به خاطر ضعف عمومی شدید یا صبحانه و شام نخوردن و یا کم خونی شدید یا متوسط و یا اضطراب و دلهره شدید و متوسط باشد که بایستی ضعف عمومی و کم خونی و اضطراب بیمار درمان شود.

▫️درمان عادات ماهیانه نظم:
۱٫  عادات ماهیانه نظم در هنگام بلوغ و هنگام شروع یائسگی نیازی به درمان از طریق مصرف داروی شیمیایی ندارد اما اگر به درازا کشید و باعث اختلال در زندگی فردی و اجتماعی شد از طریق:
الف) مصرف قرص ضدبارداری برای خانم های جوان
ب) استفاده از هورمون درمانی برای زنان یائسه
۲٫  در موارد دیگر مثل کاهش شدید وزن که به علت های گوناگون است ابتدا باید علت کاهش وزن را برطرف کرد تا عادت هم مرتب شود.

▫️درمان گیاهی :
۱٫  هر روز عصرانه یک قاشق چای خوری رازیانه در استکان آب جوش ریخته و بعد از پنج دقیقه به هم زده و بخوریم.
فوایدش:
–  اگر مادر شیرده هم باشد شیر افزاست (البته در دوران حاملگی نباید مصرف شود).
–  عادت نظم باشد منظم می شود.
–  هورمون استروزن کم باشد زیاد می شود.مبتلا به خستگی جنسی هم نمی شود

۲٫  مصرف گل بهار نارنج یا عرق آن یا مربا و یا عسل گل بهار نارنج. که علاوه بر تنظیم عادت فواید دیگری از جمله:کاهش سردرد میگرنی، کابوس شبانه، بیماری وحشت، تشنج و

نکات:
–  اگر پودر گل بود یک قاشق مربا خوری و اگر مربا بود یک قاشق پلوخوری مصرف شود. بین مصرف بهار نارنج و چای رازیانه ۱۲ ساعت باید فاصله باشد.
–  اگر هیچ علت واضحی برای عادات ماهیانه نظم وجود نداشت پزشکی جدید آزمایشاتی را توصیه می کند تا شاید بتواند علت زمینه عادات ماهیانه نظم را پیدا کند. این آزمایش ها شامل:
۱٫آزمایش تست حاملگی
۲٫آزمایش خون برای اندازه گیری سطح هورمون ها
۳٫سونوگرافی از لگن برای بررسی تخمدان ها و رحم
–  اگر علت زمینه ای پیدا شد با درمان هر یک از آنها می توان عادات ماهیانه را منظم کرد.

(درمان/استاد #ضیایی)

Tags پریود نظم قاعدگی نا منظم

فروردین ۲۱, ۱۳۹۷

فروردین ۱۸, ۱۳۹۷

بهمن ۲۸, ۱۳۹۶

بهمن ۲۷, ۱۳۹۶

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

توضیحات یشتر


Watch Dragon ball super




خانه

موبایل

 رازیانه از گیاهانی است که قسمت‌های مختلف آن دارای خواص متفاوت است و در درمان‌هایی که بر پایه گیاهان دارویی یا طب سنتی است، جایگاه خاصی دارد. این گیاه که دارای طبیعت گرم و خشک است خواص دارویی متفاوتی دارد و در بیماری‌های مختلف البته با نظر پزشک قابل استفاده است.دکتر امیرهومن کاظمی، متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی در جام جم سرا نوشت: رازیانه حاوی استروژن گیاهی (فیتو استروژن) است که همان هورمون زنانه محسوب می‌شود، بنابراین مصرف آن در اختلالات قاعدگی نظیر تاخیر در قاعدگی، قطع قاعدگی یا برخی اختلالات تخمدان مفید است و باعث برقراری قاعدگی می‌شود.مصرف رازیانه در از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف مفید است. رازیانه به همراه گل ساعتی در درمان یائسگی زودرس نیز اثربخش است. به دلیل اثر ضد اسپاسم آن در کاهش دردهای قاعدگی و دردهای گوارشی نیز می‌تواند استفاده شود. برخی مطالعات تاثیر آن رادر افزایش ترشح شیر مادر نیز نشان داده است.رازیانه یکی از گیاهان دارویی مفید در درمان سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) است. کسانی که از نفخ رنج می‌برند، می‌توانند اثر مفید رازیانه در کاهش این مشکل را تجربه کنند. ریشه رازیانه دارای مواد موثری است که باعث جلوگیری از انسداد عروق می‌شود، به این منظور باید جوشانده ریشه رازیانه را مصرف کرد.رازیانه برای پوست نیز خواصی مفید دارد. می‌توانید مخلوطی از پودر رازیانه، گلاب و روغن بادام را به صورت ماسک روی پوست صورت خود قرار دهید که باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود. این گیاه می‌تواند اثرات آرامبخشی نیز داشته باشد.همچنین به دلیل اثرات ضد التهابی آن غرغره دمکرده رازیانه برای درمان آفت‌ها و التهاب لثه مفید است. مصرف ترکیبات رازیانه و کاکل ذرت در دفع سنگ‌های کلیوی نیز مفید است. دمکرده رازیانه در درمان سرفه‌های خلط‌دار بویژه در اطفال می‌تواند کمک‌کننده باشد.مخلوط رازیانه، سکنجبین، عسل و عناب در درمان یبوست نیز می‌تواند مفید باشد. البته مصرف طولانی مدت رازیانه حتما باید زیر نظر پزشک باشد. مصرف زیاد آن ممکن است باعث حساسیت شود. مصرف آن در دوران بارداری نیز ممنوع است. مصرف زیاد رازیانه برای آقایان توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است کاهش میل جنسی را به دنبال داشته باشد.منبع:salamatnews.com


داروی گیاهی برای درمان پریود نظم

جلوگیری از ریزش مو

تقویت رشد مو

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *