داروی گیاهی برای تکرر ادرار در زنان

خواص دارویی و گیاهی

داروی گیاهی برای تکرر ادرار در زنان

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران,روزه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

246

لیست مطالب :

تکرر ادرار مشکلی است که هر دو ساعت یا برای ادرار کردن به دستشویی می‌روید و بیش‌ازحد طبیعی است، برای درمان تکرر ادرار با دکتر نیم همراه باشید.

در شرایط عادی، مثانه انسان می‌تواند ادرار تا زمانی که مناسب برای رفتن است ذخیره کند، که 4 الی 8 بار در روز است.

ادرار مکرر زمانی اتفاق می‌افتد که بدن شما قادر به کنترل دقیق فعالیت ادرار نیست و به علت بیش‌ازحد فعال بودن مثانه شما قادر به نگهداری آن نیستید و نیاز به ادرار کردن دارید.

حدود 33 میلیون آمریکایی دارای تکرر ادرار هستند و 3 درصد مردان و 4 درصد زنانی که در ایالات‌متحده زندگی می‌کنند دچار این مشکل هستند.

داروی گیاهی برای تکرر ادرار در زنان

علل زیادی برای تکرر ادرار وجود دارد که می‌تواند از رایج‌ترین آن‌ها به: افزایش سن، چاقی، آسیب عصبی، بارداری، یائسگی، دیابت کنترل نشده، کریستال‌های جمع شده در دستگاه ادراری، عفونت‌های دستگاه ادراری، سرطان مثانه و بیماری‌هایی مانند پروستاتیت، فیبروز پروستات و تنگی مجرا اشاره کرد.

مصرف بیش‌ازحد آب، کافئین یا الکل و داروهایی که سبب افزایش سریع ادرار می‌شوند یا نیاز به مصرف آن‌ها با مقدار زیاد مایعات می‌تواند این مشکل را ایجاد کند.

در اینجا چندین روش برای درمان تکرر ادرار برای شما آورده‌ایم در ادامه با ما همراه باشید.

انجام منظم تمرینات کگل می‌تواند به درمان تکرر ادرار شما کمک کند. تمرینات کگل همچنین به‌عنوان تمرینات کف لگن نیز شناخته می‌شود، که انجام مکرر این تمرینات سبب قوی شدن عضلات مثانه و لگن می‌شود.

تمرینات عضلات کف لگن سبب بهبود عملکرد این عضلات و سبب بهبود بخشیدن تکرر ادرار به‌خصوص در زنان می‌شود.

سرکه سیب نیز یکی از روش‌های خانگی برای درمان تکرر است.

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که به مبارزه با هرگونه عفونتی که سبب تکرر ادرار است می‌شود. همچنین سبب کاهش درد در ارتباط با عفونت‌های دستگاه گوارش می‌شود.

علاوه بر این، سرکه سیب غنی از آنزیم‌ها، پتاسیم و سایر مواد معدنی مفید است که به بازسازی و بازگشت تعادل طبیعی ph بدن کمک می‌کند.

برای کاهش درد همراه با ادرار بیش‌ازحد، هیچ‌چیز نمی‌تواند بهتر از کمپرس گرم آرام‌بخش باشد.

کمپرس گرم سبب کاهش فشار مثانه و همچنین آرام کردن ماهیچه‌ها می‌شود و درنتیجه درد را کاهش می‌دهد.

سالم نگه‌داشتن مثانه یک اقدام پیشگیرانه برای تکرر ادرار است. برای سلامتی مثانه می‌توانید از ماست در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

ماست سبب افزایش رشد باکتری‌های خوب در دستگاه ادراری می‌شود و تعادل باکتری‌های سالم را در روده شما تقویت می‌کند. همچنین ماست سبب بهبود بخشید عفونت‌های دستگاه ادراری و بهبود سلامت کلیه و همچنین بهبود هضم می‌شود.

از ماست می‌توان به‌عنوان یک گزینه ساده و مؤثر برای درمان تکرار ادرار استفاده کرد.

توجه: به یاد داشته باشید از ماست‌های طعم داده‌شده استفاده نکنید زیرا حاوی شیرین‌کننده و عوامل مصنوعی است، بهترین گزینه ماست طبیعی می‌باشد.

 پروبیوتیک ها می‌توانند برای جلوگیری از عفونت‌های مجاری ادراری در زنان مفید باشند.

طب سوزنی برای کنترل سندرم هیپوفیز مثانه بسیار مؤثر است. در این تکنیک چنین، تمرین کنندگان طب سوزنی با قرار دادن سوزن‌های بسیار نازک و یک‌بارمصرف در نقاط طب سوزنی خاص، مشکلات را حل می‌کنند.

5 هفته درمان طب سوزنی اختصاصی مثانه سبب بهبودی قابل‌توجهی در ظرفیت مثانه می‌شود.

طب سوزنی می‌تواند قسمت‌های اضطراب و ادرار را در عرض 24 ساعت کاهش دهد و کیفیت زندگی را در میان افراد مبتلابه مثانه بهبود بخشد.

طب سوزنی ممکن است در کاهش تعداد موارد ادرار، فاکتورهای بی‌اختیاری و بخش‌های نوتروپی تأثیر بگذارد. بااین‌حال، شواهد کافی برای نشان دادن اثر استفاده از طب سوزنی به‌تنهایی و یا اثرات اضافی داروها برای درمان تکرر ادرار وجود ندارد.

توجه: طب سوزنی باید تنها توسط متخصص حرفه‌ای انجام شود و اگر شما در مورد آن آموزش ندیده‌اید هرگز آن را امتحان نکنید.

به‌عنوان یک‌راه حل جایگزین برای درمان تکرر ادرار، بیوفید بد می‌تواند همچنین سبب تسکین تکرر ادرار شود.

در بیوفیدبک شما به حس‌گرهای الکتریکی وصل می‌شوید که به تغییرات ظریف بدن کمک می‌کنند، مانند تقویت عضلات لگنی. به‌این‌ترتیب هنگامی‌که احساس اضطراب می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را سرکوب کنید.

بیوفیدبک می‌تواند به‌عنوان یک روش جانبی برای درمان‌های دیگر مانند درمان دارویی بکار رود و برای کودکان مفید باشد.

مطالعه‌ای که در سال 216 در مجله ارولوژی اطفال منتشرشده است، نشان داد که بیوفیدبک می‌تواند به‌عنوان اولین گزینه درمان در نظر گرفته شود، زمانی که اوروتراپی استاندارد در کودکان مبتلابه تکرر ادرار وجود نداشت باشد.

برخی از غذاهای می‌توانند سبب فعالیت بیش‌ازحد مثانه شما شوند و باعث ادرار شوند. در چنین حالتی بهتر از این غذاها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

غذاها و نوشیدنی‌هایی که سبب فعالیت بیش‌ازحد مثانه می‌شوند عبارت‌اند از نوشیدنی‌های کافئین دار، مرکبات و میوها، نوشیدنی‌های گازدار، غذاهای ادویه‌دار، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، شیر و محصولات شیری، قند و غذاهای پرچرب می‌باشد.

اگر دچار تکرر ادرار هستید به این معنی نیست که مصرف مایع خود را محدود کنید، درواقع شما باید سعی کنید مایع به‌اندازه کافی برای حفظ هیدراته بودن بدن خود مصرف کنید اما برای جلوگیری از مشکل احتمالی می‌توانید از پزشک خود در مورد اینکه چقدر نیاز به مایعات دارید سؤال کنید.

اگر به‌اندازه کافی مایعات مصرف نکنید می‌تواند سبب تخریب مثانه شما شود. از دست دادن آب بدن حتی ممکن است سبب یبوست مزمن و سردرد شود.

پس برای درمان تکرر ادرار نیازی به کاهش مصرف مایعات نیست.

نظر

داروی گیاهی برای تکرر ادرار در زنان

علت تکرر ادرار و روش درمان خانگی تکرر ادرار در زنان جوان و سالمند را در زیر بیان خواهیم کرد جهت رسیدن به پاسخ سوالات با ما همراه باشید.

میدانیم که یکی از راه‌های بدن برای دفع آب اضافی ادرار است. این عمل یکی از روش‌های بدن برای بقا انسان به‌حساب می‌آید اما تکرر ادرار می‌تواند زندگی روزانه فرد را با مشکل مواجه کند.

درمان خانگی تکرر ادرار در زنان جوان و سالمند

 

تکرر ادرار یکی از ناراحت‌کننده‌ترین و عذاب‌آورترین مشکلاتی است که می‌تواند برای فرد پیش بیاید و باعث اختلال در کارهای روزمره می‌شود. پزشکان عقیده دارند که اگر میزان مایعاتی که از بدن دفع می‌شود از مایعاتی باشند که جذب بدن شده است، این موضوع باعث از بین رفتن کارکرد کلیه می‌شود. پر نوشی، دیابت، تحریک شدن کلیه در اثر سرما و مهم‌تر از همه سن و جنس از دلایل تکرر ادرار هستند.

داروی گیاهی برای تکرر ادرار در زنان

 

اگر فردی باوجود مصرف کم مایعات به‌دفعات به دستشویی مراجعه کند و در هر مراجعه هنگام دفع، ادرار کمتری دفع کند و احساس کنند که باز نیاز به تکرار دارد و کامل مثانه تخلیه نشده است، این مشکل را ازنظر عملی تکرر ادرار می‌گویند؛ اما اگر فرد مایعات زیاد بخورد معمولاً مجبور خواهد شد که این مایعات مصرف‌شده را دفع کند. در این حالت تعداد دفعات دستشویی رفتن زیاد خواهد شد و در هر بار مراجعه به دستشویی فرد میزان زیادی دفع خواهد کرد که این موضوع ربطی به تکرر ادرار ندارد.

در حالت کلی درصورتی‌که تعداد دفعات ادرار طی روز از ۵ تا ۷ بار شود اصطلاحاً فرد دچار بیماری تکرر ادرار شده و این مسئله می‌تواند نشانه بیماری‌های دیگری نیز باشد.

درواقع نیاز بیش‌ازاندازه به تخلیه مثانه را تکرار ادرار می‌گویند. منظور از بیش‌ازحد این است که فرد بیش از افراد عادی نیاز به دستشویی رفتن پیدا کند. تکرر ادرار خطرناک نیست و درمان‌های ساده‌ای هم دارد.

 

تکرر ادرار نشانه چیست که در زیر علت تکرر ادرار در زنان را بیان خواهیم کرد، و در ادامه به روشهای درمان تکرر ادرار با گیاهان دارویی در طب سنتی می پردازیم.

 

زخمی که در مثانه ایجادشده می‌تواند یکی از علت‌های تکرر ادرار باشد. دلایل ایجاد این زخم می‌تواند استفاده از غذاهای تند و شور و یا اصطلاحاً گرم باشد. زخم مثانه باعث می‌شود که مثانه نتواند ادرار را در خود نگه دارد و به همین دلیل دچار تکرر ادرار شود.

 

اگر فردی که از قبل مشکلی نداشته باشد و به‌طور ناگهانی دچار تغییر رنگ ادرار، تکرر ادرار و سوزش ادرار شود و این مشکل تشدید شود، فرد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و آزمایش و کشت ادرار دهد. سپس با مشورت پزشک آنتی‌بیوتیک‌های تجویزشده را مصرف کرده و مایعات فراوان بنوشد. تا در عرض دو تا سه روز بهتر شود. شایع‌ترین عفونت‌های باکتریایی در زنان حامله عفونت‌های ادراری هستند و درصورتی‌که به‌موقع درمان نشود ممکن است باعث عفونت کلیه و یا زایمان زودرس شوند.

 

از دیگر علل تکرر ادرار چه در آقایان و چه در خانم‌های جوان مثانه بیش‌فعال می‌باشد. بیش از هشت بار در روز و دو بار در شب دستشویی رفتن، احساس عدم تخلیه مثانه به‌صورت کامل، نیاز ناگهانی به دستشویی رفتن به دلیل انقباض‌های خود به خودی مثانه، از نشانه‌های مثانه بیش‌فعال است.

 

از دیگر از علت تکرر ادرار مثانه عصبی ست. افراد مبتلابه مثانه‌ی عصبی اغلب یک یا چند بیماری زمینه‌ای دارند. این بیماری‌های زمینه‌ای عبارت‌اند از: ام‌اس، تومورهای نخاع، آسیب نخاعی و بیماری‌های نخاعی مادرزادی ازجمله آسیب‌های مغزی هنگام تولد یا بعدازآن به علت‌های مختلف، ضربه، پارکینسون، تومور و مننگوسل.

 

بزرگی پروستات نیز یکی دیگر از تکرر ادراری مزمن است که می‌تواند در مردان بالای ۵۰ سال اتفاق بیفتد. ادرار این دسته از افراد مانند دوشاخه قطع و وصل می‌شود و به‌صورت قطره‌قطره است، دلایل مختلف دیگری مانند گرمی اندام‌های دیگر مانند کبد نیز می‌تواند باعث ایجاد بیماری تکرر ادرار باشد. همچنین بیماری‌های مربوط به راست‌روده یا رکتوم نیز می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود.

در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های خانگی درمان تکرر ادرار در زنان بپردازیم.

 

تکرر ادرار در زنان حامله با باردار به‌وفور مشاهده می‌شود تصور این است که دلیل این امر فشار رحم در حال رشد مثانه است که در برخی از ماه‌های آخر حاملگی این موضوع صدق می‌کند. بسیاری از زنان در طول حاملگی دچار بی‌اختیاری فشاری می‌شوند. در این نوع بی‌اختیاری هنگام خنده سرفه عطسه و بلند کردن اجسام سنگین، ادرار از بدن فرد خارج می‌شود که این موضوع در سه‌ماهه سوم شایع‌تر است. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است قبل از پر شدن مثانه به دستشویی بروید. ورزش‌هایی که سبب تقویت عضلات کف لگن می‌شود را انجام دهید که می‌توانند به کاهش بی‌اختیاری فشاری کمک کنند. این ورزش‌ها را از ابتدای حاملگی شروع کنید و تا پس از زایمان ادامه دهید. همچنین پیش از شروع بهتر است که مثانه خود را تخلیه کنید.

تکرار ادرار معمولاً پس از زایمان برطرف می‌شود. در چند روز ابتدایی پس از زایمان حجم و دفعات ادرار زیاد است چراکه بدن در حال دفع مایعات اضافی است که در طول حاملگی در انجام شده است اما چند روز پس از زایمان همه‌چیز به حالت قبل از حاملگی برمی‌گردد.

 

مقداری تخم خیار را بجوید و شیره حاصل از آن را بلعید. این کار باعث می‌شود که سوزش ناشی از تکرر ادرار بهتر شود. همچنین استفاده از خیار، آب خیار، اسپرزه، بنفشه و همه گیاهانی که طبیعت سرد دارند به درمان تکرر ادرار کمک می‌کند.

درمان تکرر ادرار در خانه با خیار

 

اگر مدت‌زمان استحمام خود را کنید این کار به دلیل دفع عرق می‌توانند باعث خروج گرما از بدن شما و درمان تکرر ادرار شود.

 

این خوراکی‌ها ازجمله هندوانه و ماست و همچنین گیاهانی که باعث افزایش ادرار می‌شوند، در درمان تکرر ادرار مؤثر هستند.

درمان خانگی تکرر ادرار در زنان سالمند و جوان

 

اگر دلیل تکرر ادرار مصرف مواد غذایی سرد باشد، ادرار معمولاً سفید و بدون سوزش است. در این حالت برای درمان می‌توان از داروهای گرم استفاده کرد.

 

جوشانده مرکب به نسبت ۲ به ۱ از ریشه ایرسا و بوزیدان می‌تواند به تکرر ادرار کمک کند.

 

مصرف کندر، زنجبیل، آنغوزه و زیره نیز بی‌تأثیر نیست.

علت تکرر ادرار و روش درمان خانگی تکرر ادرار در زنان

داروی گیاهی برای تکرر ادرار در زنان

 

بازپروری مثانه روش دیگری برای کاهش زمانی است که یک زن در دستشویی می‌گذراند. برای انجام این روش فرد به‌جای رفتن به دستشویی در زمان نیاز بر طبق یک جدول زمانی منظم پیش می‌رود. در صورت امکان فرد بهتر است از تکنیک‌های ریلکسیشن نیز استفاده کند تا ببیند که آیا نیاز به ادرار کردن پیش از رسیدن به زمان تعیین‌شده از بین می‌رود یا خیر. همچنین توجه داشته باشید که زنان نباید پیش از مشورت با پزشک از جدول زمانی برای ادرار کردن استفاده کنند.

 

درمان خانگی تکرر ادرار در زنان با طب سنتی

یک واحد سیاه‌دانه را خوب بکوبید و ۳ یا ۴ برابر آن به آن عسل اضافه کنید و روزی چند مرتبه، بخصوص هنگام شب یک‌مرتبه از آن را به‌اندازه یک قاشق میل کنید.

 

منبع: نیک استار

این محتوا لایق چه امتیازی است؟ امتیاز دهید

دیدگاه

 +  هشت    چهارده .hide-if-no-js{display:none!important}


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید

داروی گیاهی برای تکرر ادرار در زنان

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *