داروی گیاهی برای از بین بردن خلط گلو

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

خلط ماده‌ای ضخیم و چسبنده است که توسط غشای مخاطی برای حفاظت و حمایت از دستگاه تنفسی تولید می‌شو‌د. این غشا در بخش‌هایی از بدن مثل دهان، بینی، گلو، سینوس و شش‌ها وجود دارد و در تمام ساعات شبانه‌روز خلط و مخاط تولید می‌کند. اما معمولا افراد فقط زمانی تولید و ترشح خلط گلو را در پشت گلوی خود احساس می‌کنند که مریض هستند.داروی گیاهی برای از بین بردن خلط گلو

چسبناکی مخاط کمک می‌کند تا گردوغبار، مواد حساسیت‌زا و ویروس‌ها در آن به‌دام بیفتد. زمانی که سالم هستید، مخاط نازک است و کمتر وجود آن احساس می‌شود. اما هنگامی که بیمارید یا درمعرض محیطی با ذرات معلق زیاد قرار می‌گیرید، خلط برای به‌دام انداختن مواد خارجی، ضخیم‌تر می‌شود و محسوس است.

دستگاه تنفسی در حالت عادی خلط تولید می‌کند که ماده‌ی سالمی است. اما هنگامی که برای‌تان ناراحتی ایجاد می‌کند، باید راهی پیدا کنید تا ترشح آن کمتر یا به‌طور کلی حذف شود. در این مطلب روش‌هایی برای درمان خلط گلو آورده شده است. با ما همراه باشید.

رطوبت هوای اطراف کمک می‌کند تا مخاط‌تان نازک بماند. شاید شنیده باشید که بخار، خلط و گرفتگی را ازبین می‌برد. برای این کار می‌توانید از دستگاه بخور استفاده کنید. می‌توانید تمام روز بخور را روشن نگه دارید. فقط کافی است که هر روز آب درون دستگاه را عوض کنید و طبق دستورالعمل کارخانه دستگاه بخور را تمیز نگه دارید.

نوشیدن مقدار زیاد مایعات، به‌خصوص مایعات گرم، کمک می‌کند تا مخاط و خلط به‌جریان بیفتد و گرفتگی کم شود. سعی کنید که از انواع مایعات مخصوصا سوپ استفاده کنید. از مایعات مناسب دیگر می‌توان به چای بدون کافئین، آب‌میوه‌ی گرم و آب‌لیمو اشاره کرد.

سعی کنید از غذاها و نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که در آنها لیمو، زنجبیل و سیر وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهد که این موادغذایی می‌توانند به درمان سرماخوردگی، سرفه و مخاط اضافی کمک کنند. انواع چاشنی‌های تند مانند فلفل قرمز که محتوی کاپسیسین (capsaicin) است، می‌تواند به‌طور موقت سینوس‌ها را تمیز کند و سبب حرکت مخاط شود.

بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از یک‌سری غذاها و مکمل‌ها نیز می‌تواند سبب بهبود یا درمان بیماری‌های ویروسی تنفسی شود که بعضی از آنها در زیر آورده شده است:

هرچند برای اطمینان به مطالعات بیشتری نیاز است، اما بسیاری از مردم بدون هیچ مشکلی می‌توانند این مواد را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. درصورتی‌که از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، بهتر است برای مصرف هرکدام از موارد بالا با پزشک خود مشورت کنید (ممکن است بعضی از آنها برای‌تان عوارض جانبی داشته باشند).

غرغره‌کردن آب‌نمک گرم کمک می‌کند تا خلطی که در پشت گلوی‌تان آویزان است تمیز شود. همچنین استفاده از آب‌نمک، سبب از بین رفتن میکروب‌ها و تسکین گلودرد می‌شود.

یک فنجان آب را با نصف قاشق چای‌خوری نمک مخلوط کنید. آب گرم به‌دلیل اینکه به‌سرعت نمک را در خود حل می‌کند، برای این کار مناسب‌تر است. از طرفی بهتر است از آب فیلترشده یا جوشیده استفاده کنید، زیرا فاقد کلر است و گلویتان را تحریک نمی‌کند. کمی از ترکیب را بنوشید و بدون اینکه قورت ب۰دهید اجازه دهید تا فضای گلوی شما را شست‌وشو دهد. بعد از چند ثانیه آب‌نمک را بیرون بریزید. چند بار این کار را انجام دهید.

استفاده از روغن اکالیپتوس برای کاهش تولید خلط و پاک‌سازی قفسه‌ی سینه بسیار مناسب است و به‌راحتی با چند سرفه می‌توانید خلط را از گلویتان خارج کنید. همچنین اکالیپتوس برای برطرف‌کردن سرفه‌های ناخوشایند بسیار مناسب است. می‌توانید از اکالیپتوس در دستگاه‌های بخور استفاده کنید و بخار آن را تنفس کنید یا از کرم‌های حاوی اکالیپتوس استفاده کنید.

قبل از استفاده از روغن اکالیپتوس برای کودکان با پزشک مشورت کنید.

برای مثال استفاده از داروهای ضدگرفتگی‌ (ضداحتقان) می‌تواند تولید مخاط را کاهش دهد و آن را در بینی به‌جریان بیندازید. در‌نتیجه ورم بینی‌تان کاهش پیدا می‌کند و راه‌های تنفسی شما باز می‌شود.

محصولات ضداحتقان به‌صورت قرص یا کپسول، شربت، پودر و همچنین اسپری‌های ضداحتقان برای بینی در داروخانه‌ها وجود دارد.

همچنین برای ازبین بردن خلط می‌توانید از محصولاتی مثل گایافنزین استفاده کنید تا مخاط نازک شود و در پشت گلو یا قفسه‌ی سینه باقی نماند. این نوع از داروها به‌ اکسپکتورانت (خلط‌آور) شناخته می‌شوند و کمک می‌کنند تا با نازک و کم‌شدن مخاط بتوانید آن را بیرون بیندازید. این داروهای درمانی معمولا باید هر ۱۲ ساعت یک بار استفاده شوند اما برای استفاده حتما دستورالعمل کارخانه را مطالعه کنید. همچنین انواعی از این دارو مخصوص کودکان ۴ سال به بالا وجود دارد.

پاک‌کننده‌های قفسه‌ی سینه مثل کِرمِ ویکسِ محتوی اکالیپتوس می‌تواند سرفه را راحت‌تر کند و به‌راحتی مخاط را از بین ببرد. می‌توانید این پماد را روی قفسه‌ی سینه و گردن خود بمالید و این کار را سه بار در هفته انجام دهید. به‌یاد داشته باشید که برای کودکان از کِرِم‌های مخصوص کودک استفاده کنید.

اگر شرایط یا عفونت خاصی دارید بهتر است از نسخه‌ی پزشک برای درمان ریشه‌ای بیماری خود استفاده کنید. درصورتی‌که شرایط ریه شما وخیم است، مثلا مبتلابه سیستیک فیبروزیس (cystic fibrosis) هستید، داروهای خاصی برای نازک‌کردن مخاط وجود دارد.

استفاده از دستگاه‌های مخصوص برای تنفس سرم‌نمکی روش درمانی دیگری است که با افزایش میزان نمک در مسیر تنفسی شما می‌تواند به درمان کمک کند. این روش با میزان قدرت‌های متفاوت وجود دارد و معمولا برای افراد بالای ۶ سال استفاده می‌شود.

اما بهبودی با این روش درمانی موقت است و احتمال ایجاد عوارض جانبی مثل سرفه، گلودرد و سفتی قفسه‌ی سینه وجود دارد.

داروی پالموزیم یکی دیگر از داروهای نازک‌کننده‌ی مخاط است که برای افراد مبتلابه سیستیک فیبروزیس استفاده می‌شود. این دارو هم ازجمله داروهای تنفسی است و برای افراد بالای ۶ سال استفاده می‌شود.

ازدست دادن صدا یا جوش‌زدن از عوارض جانبی استفاده از این داروست و دیگر عوارض آن عبارت‌اند از :

خلط گلو همیشه به‌صورت منظم و نازک تولید می‌شود و جای نگرانی نیست. ممکن است اول صبح خلط گلو را احساس کنید زیرا تمام شب تولید، ذخیره و خشک شده است. جریان خلط در بعدازظهر می‌شود. همچنین درصورت بیماری، داشتن حساسیت فصلی یا کمبود آب بدن، وجود خلط را احساس می‌کنید.

عوامل مختلفی می‌تواند سبب تولید میزان بیشتری از خلط گلو می‌شود که موارد زیر بخشی از آنهاست:

اگر خلط برای ماه‌ها یا حتی مدت‌های طولانی‌تر وجود دارد یا تولید میزان زیاد آن شما را آزار می‌دهد یا زمانی که تولید آن با علائم زیر همراه باشد، حتما به پزشک مراجعه کنید:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

داروی گیاهی برای از بین بردن خلط گلو

بسیا عالی من با بخش اب نمک خیلی خیلی موافقم در ضمن اب نمک را میتوان مانند قطره داخل بینی هم بریزیم

، ازاینکه نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید از شما ممنونم

عالی بودف بنده خیلی استفاده کردم از مطالب مقاله ، انشالله .

، از لطفتون ممنونم. سلامت و شاد باشید

بسیار مفید بود ممنون

سپاس

خواص خوراکی ها

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

همه چیز دربارهٔ رنگ سال ۲۰۱۹: رنگ مرجانی و طراحی مد

چطور موانع برقراری ارتباط را برطرف کنیم؟

کتاب تختخوابت را مرتب کن؛ کارهای کوچکی که شاید زندگی‌تان و حتی دنیا را متحول کند

منشور برقراری ارتباط چیست و چطور به بهبود ارتباط کمک می‌کند؟

۱۰  اشتباه در مدیریت جریان نقدی که کسب‌وکار شما را نابود می‌کند

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

“)

}, 5)

})

“)

iframe.onload {
ga(‘send’, ‘event’, ‘top_content_region’, ‘iframe_onload’, ‘yektanetAd’, Date.now – s)
}

}, 5)

})

برای درمان طبیعی خلط گلو از دمنوش ها و جوشانده های متعددی می توان استفاده کرد که یکی از موثرترین آن ها جوشانده حلیله زرد است. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

داروی گیاهی برای از بین بردن خلط گلو

3

، ماست، خوردن مایعات همراه با غذا برای کبد چرب مضر هستند. درمان کبد چرب با دمنوش ها وعرقیات گیاهی عرقیات: عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب به شمار می آیند. این نوشیدنی های گیاهی از آنجا که طبعی سرد و تر دارند موجب کاهش میزان کلسترول خون می شوند و در عین حال به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زاید هم کمک می کنند.

سرویس سلامت و پزشکی بی باک ؛ بخش مهمترین عناوین: افراد زیادی هستند که همواره دچار استرس و تنش های عصبی هستند و خلق و خوی خود و دیگران را تنگ می کنند.در این مطلب می خواهیم به این افراد مژده بدهیم که استفاده از برخی مغز ها سبب خوش اخلاقی می گردد و می تواند در رفع تنش و افسردگی و اضطراب بسیار موثر باشد. حیدرعظمایی پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه چهار مغز بهترین پروتئین گیاهی

این میوه دارای خاصیت تقویت کننده ی معده و التیام ورم روده و مقوی قلب، ضدنفخ، ادرارآور، قاعده آور و خلط آور است و نقش موثری در بهبود بیماری های ریوی دارد. به در طب سنتی از نظر طب قدیم ایران بهِ شیرین، گرم و تر و بهِ ترش، سرد و خشک است. روغن به، سرد و تر و قابض و به دانه سرد و تر است. * به تقویت کننده قلب است. * ادرار آور است. * نرم کننده سینه است.

. برای مثال نوع شستشوی بدن یا مواد شوینده لباس شویی یتان ممکن است عامل جوش زدن کمر، شانه یا قفسه سینه تان باشند. چرا صورت جوش می زند بسته به اینکه جوش ها ممکن است کجای صورت باشند، می توانند نشان دهنده عدم تعادل دستگاه گوارش و تنفسی و همچنین عدم تعادل هورمونی باشند. جوش ها همچنین می توانند نشانه کبد یا کلیه سمی، فشار خون بالا عفونت باکتریایی و بیماری هم باشند. جوش زدن روی چانه و پیشانی

برای درمان طبیعی خلط گلو از دمنوش ها و جوشانده های متعددی می توان استفاده کرد که یکی از موثرترین آن ها جوشانده حلیله زرد است.

، بارهنگ، تخم شربتی، ترنجبین و دمنوش هایی مانند اسطخودوس، بادرنجبویه، کاسنی و شاتره و نوشیدن روزانه شش لیوان آب حدود 3 دقیقه قبل از غذا یا 2 ساعت پس از غذا سبب ایجاد نشاط، زیبایی و جوانی پوست بدن می شود. این محقق و پژوهشگر طب سنتی یادآور شد: مصرف موضعی روغن هایی مانند بادام شیرین، کنجد، تخم کتان، نارگیل و زرده تخم مرغ، ترکیباتی مانند لانولین خالص به همراه روغن بادام شیرین

به گزارش بولتن نیوز، حیدری بیان کرد: یکی از بهترین دمنوش ها برای فصل پاییز که فصل خشکی هوا و سرماخوردگی است، ترکیب آویشن و عسل می باشد و در افراد با سیستم ایمنی ضعیف بسیار مفید است. این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: برای پیشگیری و درمان عفونت ریه مصرف دمنوش گیاه پولک، پونه،آویشن، مرزنجوش و بابونه برای پاکسازی بدن از عفونت و ویروس بسیار موثر است. وی تصریح کرد: دمنوش گل محمدی

درمان زخم معده معمولا شامل سه بخش مهم می شود: مصرف داروها، رژیم غذایی سالم و ایجاد تغییرات در سبک زندگی مثل پرهیز از مصرف مواد غذایی محرک. با این حال، بعضی از مواد غذایی می توانند علائم زخم معده را تسکین بدهند و نقش موثری در تسریع روند بهبودی ایفا کنند. شما می توانید از خوردن ماست برای درمان زخم معده استفاده کنید. ماست حاوی لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس یا پروبیوتیک ها (باکتری های مفید) است

باید قبل از مصرف از عسل جدا شود. عسل خام 6 خاصیت برای بدن ما دارد: 1- کمک به هضم غذا عسل خام عملکرد دستگاه گوارش را تقویت می کند و برای درمان اسهال و اسید معده خوب است. گفته می شود که شما می توانید عسل خام را حتی قبل از غذا هم بخورید. 2- جلوگیری از امراض پیری به دلیل داشتن آنتی اکسیدنت های فلاونید و فنولیک، عسل خام جلوی آسیب سلول ها را می

است که این لباس ها می توانند عفونت ها و بیماری ها را به داخل رحم و بدن زنان منتقل کنند و حتی کار به جراحی و بیماری های جدی بکشانند. این نکته ای است که فرسته رادنیا، متخصص زنان درباره آن می گوید: عفونت های ناحیه لگنی در صورت درمان نشدن در نهایت به داخل شکم منتشر می شوند. بنابراین اهمیت این موضوع در این است که اگر ما عفونت های بخش های تحتانی را جدی نگیریم و آن ها را درمان نکنیم

&gt در صورت سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، مصرف غذاهای تند، و یک زندگی پر استرس خطر رنج کشیدن از زخم معده افزایش می یابد. اگر فکر می کنید به زخم معده مبتلا شده اید، مراجعه به پزشک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پزشک ممکن است برای درمان عفونت باکتریایی آنتی بیوتیک تجویز کند و مصرف ضد اسیدها را برای کاهش میزان اسید در دستگاه گوارش توصیه نماید. به طور همزمان، فرد باید بر آن چه مصرف

، ترش کردن و عدم هضم غذا روبه رو کند. وی ادامه داد: اما در دسته خشک و گرم می توان به بیماری های معدوی از جمله زخم، سوزش معده و بیماری های دیگر اشاره کرد که معمولا این مشکلات با علائمی مثل سوزش، دردهای خنجری (به خصوص هنگام شب)، مدفوع سیاه و غیره همراه هستند. زنجبیل این متخصص طب سنتی اضافه کرد: زنجبیل پرورده و مربای آن که به وسیله عسل درست شده باشد به درمان زخم معده کمک

مصرف سوسیس، کالباس و هر نوع ادویه به خصوص کاری، فلفل و زیره دوری کنید. چنین خوراکی هایی مثانه را تحریک می کنند آرد تصفیه شده: انواع خمیرها و نان های تهیه شده از آرد سفید نه تنها در صورت ابتلا به عفونت ادراری می توانند برای مضر باشند بلکه برای سلامتی عمومی نیز ضرر دارند زیرا بدن آن ها را به قند تبدیل می کند. گوشت قرمز: دیگر خوراکی های ممنوع در این دوران انواع استیک، همبرگر و گوشت

تحقیقاتی پزشکی در زمینه ی لوپوس اعلان نمود که بیش از 9٪ افراد مبتلا به لوپوس زنان هستند. با این وجود مردان نیز ممکن است در هر سنی به این بیماری مزمن و اغلب مختل کننده ی سیستم ایمنی مبتلا گردند. دکتر تئودور فیلدز متخصص و روماتولوژیست معتقد است که مردان و زنان علائم مشابهی را متحمل می شوند و البته درمان های مشابهی را نیز دریافت می کنند. علائم این بیماری شامل خستگی مفرط، دردهای مفصلی، اختلالات حافظه

بیماری کبد چرب، رفع علت زمینه ای بروز بیماری است. به گفته دکتر دریانی، تغذیه و رژیم غذایی مناسب، کاهش وزن در افراد چاق، ترک مصرف مشروبات الکلی، کنترل بیماری دیابت، کاهش چربی های خون و تغییر در شیوه زندگی و انجام فعالیت بدنی، مهم ترین اصول درمان بیماری کبد چرب است. بی شک در صورت درمان کبد چرب می توان مانع پیشرفت ضایعه کبدی شد. با در پیش گرفتن سبک زندگی سالم می توان وزن بدن را در حد

می کنید) آغشته کنید. مرحله دوم: پاکسازی بدن از بلغم و سودا بعد از چند روز استفاده از درمان های موضعی ذکر شده در بالا می توانید پاکسازی بلغم و سودا را آغاز کنید. مواد لازم برای این پاکسازی به صورت آماده در عطاری ها یا داروخانه های منسوب به دانشکده های طب سنتی موجود هستند. اما اگر تهیه آنها برای تان امکان پذیر نیست، می توانید مقداری اسطوخودوس، آویشن، گل سرخ، برگ سنا، افتیمون و

شفا آنلاین: شواهد علمی ای وجود دارد که نشان می دهد خواب مناسب و منطبق با ساعت زیستی بدن ما در هر سنی باعث می شود مواد زائد تجمع یافته در مغز که برای کارکرد آن مضر هستند، به شکلی مناسب پاکسازی شوند. به گزارش شفا آنلاین : به همین دلیل اگر خواب فردی در طول زندگی به خصوص در دوران سالمندی مناسب نباشد، مغز به مرور توان کارکرد منظم خود را از دست می دهد و کیفیت زندگی کاهش می یابد.

سمی و خارج کردن عفونت بادکش درمانی برای درمان بیماری های داخلی سرماخوردگی معمولی آسم تپش قلب کاهش حافظه و فراموشی سرگیجه درد مزمن معده گاستروپتوسیس (پایین افتادگی معده) گاسترواسپاسم (گرفتگی و اسپاسم معده) اسهال استفراغ شکم درد نفخ شکم سکسکه یبوست فلج یکطرفه بدن فلج صورت درد دنده ها سیاتیک سردرد بی خوابی چاقی لازم به ذکر است که در موارد جراحی نیز کاربرد دارد. پزشک آنلاین دکتر عباس انصاری [ طب سوزنی ]

&gt علایم هشدار : در صورت وجود همزمان درد گلو، درد موقع بلع یا سختی در بلع، بررسی بیشتری لازمست. درمان : درمان بسته به علت زمینه ایست. تشخیص نیازمند معاینه کامل و گاهی آندوسکوپی بینی، سینوسها، حلق، حنجره و معده وگاهی روشهای رادیولوژیک است. پزشک آنلاین دکتر جهانگیر قربانی [ متخصص گوش، حلق و بینی ]

به گزارش پایگاه خبری اجتماعی فارس عرب ، شاید شما هم بارها ازخود پرسیده باشید که زنان ژاپنی از چه روشی برای زیبا سازی پوست خود استفاده می کنند؟ برای داشتن یک پوست بی عیب و نقص نیاز به مصرف کرمها و لوسیونهای گران قیمت با برند های خاص نیست. اگر شما هم تحقیقاتی انجام داده باشید متوجه می شوید که زنان ژاپنی مراسمی به عنوان نوشیدن آب با معده خالی دارند. که هر روز صبح

عضو بزرگ در بدن انسان است و مسئول به اصطلاح رد کردن تمام مواد غذایی و نوشیدنی مصرف شده از صافی است و این بدان معناست که کبد فاکتورهای مضر مواد غذایی را گرفته و آنها را به صورتی بدون ضرر وارد سیستم های دیگر بدن می کند. به نقل از چاردیواری ضمیمه روزه جام جم، منظور از کبد چرب، رسوب چربی و چربی های خنثی مثل تری گلیسیرید است. طبق آمار، مشخص شده مرحله اول این بیماری در 3 درصد و مرحله

گیاهی توصیه می شود بلکه اصلاح رژیم غذایی و گنجاندن مواد طبیعی نیز به سبد غذایی افراد می تواند تاثیر مستقیمی بر پیشگیری از سفیدشدن موها داشته باشد. به اعتقاد درمانگران طب هندی مصرف ترکیب یک حب زنجبیل رنده شده با یک قاشق غذاخوری عسل یکی از بهترین ترکیب های خوراکی است که می تواند به پیشگیری از سفیدشدن تارهای مو کمک کند. برای درمان سفیدی تارهای مو و براق شدن موها یکی از بهترین

سرویس سلامت و پزشکی بی باک ؛ بخش مهمترین عناوین: سید جواد علوی با بیان نکات مفیدی از طب سنتی، اظهار داشت: افراد سردمزاج بهتر است برنج را با زیره یا شوید طبخ کنند. به گفته وی از طب ایرانی، خوابیدن بر روی شکم علاوه بر عوارض گوارشی و تنفسی می تواند بر روی فرم صورت و خطوط چهره تاثیر منفی بگذارد و سبب پیدایش خطوط ناخواسته بر روی پوست شود. این کارشناس طب

مطمئنا شنیده اید که می گویند انار میوه ی بهشتی است ، این جمله از دل کتاب مقدس قرآن آمده و در آن بارها به خواص بی نظیر انار اشاره شده است. این میوه سرخ رنگ سرشار از مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن انسان است و مصرف آن به شدت توصیه میشود. در این نوشتار قصد داریم شما را با 1 خاصیت انار آشنا کنیم. با گیاه یاب همراه باشید. ارزش غذایی انار ارزش غذایی در هر صد گرم

شرح زیر است: از بین بردن جای جوش در بدن کوروش صمدی متخصص پوست اظهار داشت: برای درمان جای جوش در بدن که ضایعات قهوه ای رنگ یا قرمز ممکن است ایجاد کند، می توان از داروهای لایه بردار یا پیلینگ (لایه بردار شیمیایی) استفاده کرد. هرکدام از این روش ها باعث بهبود نسبی ضایعات ناشی از جوش می شود. زخم انگشت پا پس از بارداری صمدی عنوان کرد: در صورت ایجاد زخم در پا

خواهند کرد، وجود ندارد. مالش ترکیب عسل و دارچین روی مفاصل می تواند درد آرتروز را کاهش دهد: عسل و دارچین التهاب را کاهش می دهند، اما مدرکی دال بر تاثیر استفاده از این مواد غذایی روی پوست به منظور کاهش التهاب در مفاصل وجود ندارد. عسل و دارچین می توانند مسائل گوارشی را تسکین دهند: ادعاهایی مبنی بر این که عسل می تواند معده را پوشش دهد و این که هر دو ماده با عفونت های باکتریایی در روده مبارزه می کنند، مطرح شده اند. با این وجود، این ادعاها از پشتوانه علمی برخوردار نیستند. منبع:asriran.

قلبی است. ترکیب عسل و دارچین برای درمان زخم ها مفید است. عسل و دارچین دارای ویژگی های درمانی مستند هستند که می تواند برای درمان عفونت های پوستی مفید باشد. این دو ماده توانایی مبارزه با باکتری ها و کاهش التهاب را دارند. این دو عواملی مهم در بهبود پوست محسوب می شوند. عسل به طور موفقیت آمیز در درمان سوختگی استفاده شده است. همچنین از این ماده می توان در درمان زخم پای دیابتی بهره

انواع بیماری های ناشی از باکتری می کند.چای سفید با تقویت سیستم ایمنی بدن از سرماخوردگی و عفونت ها پیشگیری می کند. روش تهیه دمنوش چای سفید چای سفید را در لیوان مخصوص دمنوش و یا یک قوری شیشه ای و یا چینی در دار با دمای حدود 8 درجه سانتیگراد دم کنید. همچنین می توان از برگ نعنا، آویشن یا چوب دارچین برای طعم دادن به این چای استفاده کرد. برای کسانی که دوست دارند این

؛ بنابراین، بهتر است همیشه به صورت رقیقشده مصرف شود. – لیموترش در بازار به لیموسنگی مشهور است، اما از گونه عمانی (Key lime) در ایران برای تهیه آبلیمو استفاده می شود. لیمو عمانی به صورت مستقیم یا پودر به عنوان آرامبخش، اشتهاآور، عطر و طعم دهنده در طب عوام و به طور عمومی مصرف می شود. – در طب عوام ایران از مخلوط دم کرده یا جوشانده لیمو عمانی و گل گاوزبان به

) می باشد. 3. سرکه سیب “سرکه سیب یک ماده آنتی باکتریال، آنتی ویروس، ضد قارچ و ضد التهاب است که به منظور درمان های بی شماری مورد استفاده قرار می گیرد. حالت قلیایی آن در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری های زیادی موثر است. اگر خوردن سرکه سیب به تنهایی برایتان دشوار است می توانید آن را با آب گرم و مقدار اندک عسل مصرف نمائید. 4. زنجبیل در حالیکه به

“)

iframe.onload {
ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_12_top1’, ‘iframe_onload’, ‘KhabarFarsiAds’, Date.now – s)
}

}, 5)

})

داروی گیاهی برای از بین بردن خلط گلو

“)

iframe.onload {
ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_12_top1’, ‘iframe_onload’, ‘didar’, Date.now – s)
}

}, 5)

})

“)

iframe.onload {
ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_12_top1’, ‘iframe_onload’, ‘MihanWebPars’, Date.now – s)
}

}, 5)

})

“)

iframe.onload {
ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_12_top1’, ‘iframe_onload’, ‘prfarsi_13x24’, Date.now – s)
}

}, 5)

})

“)

iframe.onload {
ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_12_top1’, ‘iframe_onload’, ‘ibaner’, Date.now – s)
}

}, 5)

})

“),t.close},t.write(‘

“)

iframe.onload {
ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_12_top3’, ‘iframe_onload’, ‘MahakCharity’, Date.now – s)
}

}, 5)

})

“)

}, 5)

})

از سرفه کردن جلوگیری نکنید آن ها به بیرون آمدن خلط گلو کمک می کنند. با آب گرم و نمک غرغره کنید و مقدار زیادی مایعات بنوشید. از درمان با بخار استفاده کرده و یا داروهای مناسب مصرف کنید. مقداری داروهای طبیعی استفاده کردن و از غذاهایی که خلط را می کنند پرهیز کنید مانند لبنیات. و در آخر بفهمید که چه چیزی سبب بوجود آمدن خلط شده است مانند (آلرژی) و آن را درمان کنید.

روش یک از چهار:
درمان های پایه ای بگیرید

۱- با سرفه کردن خلط را از گلوی خود

اگر خلط زیادی در گلوی شما خانه کرده است بهتر است که با سرفه کردن آن را از گلویتان خارج کنید، مکانی دور و پرت مثل حمام پیدا کنید و سعی کنید که آن ها را با سرفه کردن بیرون برانید. مواظب باشید که سرفه زیاد و با شدت انجام ندهید زیرا می تواند به شما آسیب بزند.داروی گیاهی برای از بین بردن خلط گلو

۲- با آب گرم و نمک غرغره کنید

یک قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم و یا ولرم حل کنید. محتوی را در دهان خود ریخته سر را به عقب کج کنید و بدون آنکه آب نمک را قورت بدهید در ته گلو خود آن را غرغره کنید.

۳- مقدار زیادی مایعات در طول روز بنوشید

مایعات می تواند به از بین رفتن خلط ها از گلو به صورت پایین رفتن از مری کمک کنند. از روش های زیر برای رفع نگرانی مطمئن از خلط ها استفاده کنید.

۴- روش درمان با بخار را هم انجام دهید

برای خود درمان با بخار را امتحان کنید و اجازه دهید بخار به همه جای سینوس ها و گلوی شما برود.

برای تسکین و بهبود روش های زیر را دنبال کنید:

۵- از داروهایی که خلط را منهدم و از بین می برد استفاده کنید

داروهای عمومی مانند mucinex برای کم کردن و یا از بین بردن خلط ها در دسترس هستند. به دنبال داروهایی با برچسب اکسپوکترانت باشید که به معنای خالی کردن خلط ها هستند.

روش دو از چهار:
داروهای گیاهی و طبیعی نیز بکار ببرید

۱- از روغن اکالیپتوس استفاده کنید

روغن اکالیپتوس از دیرباز به عنوان ماده و محصولی برای خلاصی از خلط بوده است موثرترین شیوه استفاده از اکالیپتوس این است که چند قطره از آن را به همراه یک روغن دیگر مانند روغن نارگیل بالای سینه مالش دهید. این کار ممکن است سبب شود بیش از آنکه انتظار داشته اید سرفه بزنید اما بعد از مدتی به پاک شدن خلط از گلویتان کمک می کند.

۲- پودر زردچوبه را به آب و مایعات خود اضافه کنید تا دستگاه گوارش تان به خوبی و درست کار کند

زردچوبه همچنین به عنوان یک ضدعفونی کننده به کار می رود. یک قاشق سوپ خوری زردچوبه و یک قاشق سوپخوری عسل را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید آن را هم زده و بنوشید و این کار را برای نتیجه بهتر تکرار کنید.

۳- غذاهای تند بخورید تا خلط ها از بین بروند

لیست غذاهای تندی که می تواند به بهبود خلط ها کمک کند طولانی است. چند غذایی که می توانید بخورید شامل:

روش سه از چهار:
از غذاهای خلط آور و تحرک کننده پرهیز کنید

۱- از شیر و لبنیات پرهیز کنید

علی رغم اختلاف نظرهای موجود، شواهد مبنی براین است که لبنیات مشکل خلط را وخیم تر می سازد. بهتر است اگر فکر می کنید بعد از خوردن شیر بدتر می شوید از آن پرهیز کنید. این به دلیل چربی موجود در شیر است که ممکن است زیاد بوده و سبب شدن خلط و بدتر شدن و تحریک کننده آن باشد.

۲- از فراورده های سویا پرهیز کنید

محصولات و فراورده های حاصل از سویا مانند شیر سویا، توفو(پنیر سویا) نوعی خمیر سویا و قارچ، اگر چه سرشار از پروتئین و سایر مواد سالم برای شما هستند، ممکن است تراکم و چگالی خلط را افزایش و سبب شدن آن در سینه شوند. اگر انتخاب دیگری به جای سویا دارید بهتر است از آن پرهیز کنید و در حاشیه امن باشید.

۳- سیگار نکشید

در بین همه علت ها یکی دیگر این است که اگر هنوز سیگار می کشید آن را ترک کنید. سیگار کشیدن گلو را تحریک کرده، عملکرد تنفسی را وخیم می سازد و سبب غلیظ شدنخون می شود.

۴- از سایر مواد محرک مانند مواد شیمیایی قوی و رنگ ها پرهیز کنید

رنگ ها و مواد ضدعفونی کننده و تمیز کننده خانگی مانند مواد آمونیاک دار ممکن است سبب تحریک بینی سینوس و گلو شد و منجر به پیامدهای مثل خلط شود.

روش چهار از چهار:
تشخیص مشکل

۱- از سرما خوردگی خود آگاه باشید

ممکن است بدانید یا ندانید که سرما خورده اید. اما آیا می دانید که چرا سرماخوردگی همراه با خلط های مضر و ماندگار است؟؟؟؟

خلط ها دو کار انجام می دهند

۲- از ترشحات پشت بینی خود آگاه باشید

مسئله ترشحات پشت بینی زمانی است که بدن خلط زیادی تولید می کند و این خلط ها به جای بینی تان از گلوی شما پایین می رود. این ترشحات می تواند به دلیل سرماخوردگی و یا آلرژی ها، داروهای خاصی مانند (داروهای فشار خون)، انحراف تیغه بینی، و بخارات سوزش آور و یا پاک کننده ها بوجود آید. اگر این ترشحات بدبو هستند و یا بیش از ده روز طول کشیدن با پزشک خود تماس بگیرید.

۳- از خلط هایی که به دلیل حساسیت فصلی و یا هر حساسیتی است آگاه باشید

آلرژی ها می توانند سبب تحریک و تولید خلط شوند. خلط هایی که به دلیل آلرژی بوجود می آیند معمولا شفاف هستند در حالیکه خلط های مربوط به سرما خوردگی و یا آنفولانزا اغلب متمایل یه سبز و زرد هستند. اگر شما مستعد به حساسیت هستید از بیرون رفتن در روزهایی که شخص آلودگی بالاست و قارچ ها، پرز حیوانات و گرد و خاک پرهیز کنید.

۴- بدانید که حاملگی مسئله خلط ها را بدتر می کند

اگر احیانا متوجه شده اید که باردار هستید، این می تواند توضیحی برای مسئله خلط هایتان باشد. در این صورت چیزی جز داروهای ضد احتقان مانند Claritin نمی توانید مصرف کنید. باید این را به راحتی بپذیرید که این مسائل مخاطی و خلط برای همیشه نیست و بهبود می یابد.داروی گیاهی برای از بین بردن خلط گلو

رسانه دکتر سلامت

با مطالب موافقم. خیلی خوب دسته بندی شده بودو دست مریزاد

بسیار عالی و کامل

توضیحات عالی بود

بسیار خوب سپاس گذارم از آگاه سازیتون ?

ممنون از مطالب بسیار زیبا و کاربردیتان ، واقعاً مفید و با ارزش هستند ، تشکر

سلام ممنون از مطالب استفاده کردیم اما فیلم ها باز نشد با این حال مطلب بسیار مفیدی بود

سلام جامع وکامل بود

ممنون عاااالی بود کلی به اطلاعاتم اضافه شد

با استفاده از روش ابنمک که ساده ترین روش رو استفاده کردم هر چه خلط از گلوم در اومد . مرسی.خدا ثوابتون رو بنویسه.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

عفونت ژیاردیا، یکی از علل شایع بیماری هایی می باشد که از طریق آب ایجاد می شود. عفونت ژیاردیا از

تماس اتفاقی با اجسام و مواد داغ مانند برداشتن یک ظرف از روی اجاق گاز یا ریختن آب جوش بر

زمانی که یک خانم در سن باروری نمی تواند دچار قاعدگی شود، آمنوره ایجاد می گردد. یک خانم به طور

عفونت ادراری مردان، ممکن است به صورت فوقانی یا تحتانی ایجاد شود. عفونت ادراری بخش هایی از بدن شامل کلیه1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *