داروی گیاهی برای آرامش قلب

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

استرس، اضطراب، فشارهای روحی! نگرانی و دلهره! نگرانی از دیر رسیدن، نگرانی از عدم موفقیت، ترس از آینده، ترس از بی‌پولی، استرس‌های شغلی و تحصیلی و هزار و یک دلیل دیگر که باعث می‌شوند اضطراب تمام وجود آدم رابگیرد و امانش را ببرد.

 اضطراب و استرس 7 سال از عمر آدم را بر باد می‌دهد و بقیه را به کامش تلخ می‌کند. اما گویی در دنیای امروزه با این زندگی‌های پرتنش به خصوص در شهرهای بزرگ اضطراب و استرس جزو جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره است و باید به نوعی با آن کنار آمد. استرس یکی از بیماری‌های جدی زمانه‌ی ماست. خوشبختانه این روزها روش‌های متعددی برای غلبه بر استرس و فشارهای روحی وجود دارد مانند یوگا، ریلکسیشن، ماساژ و غیره.علاوه بر این‌ها یک روش کاملا طبیعی دیگری نیز وجود دارد که به کنترل احساسات منفی و اضطراب کمک می‌کند. بله استفاده از گیاهان. حتما شما هم شهرت گل گاوزبان را در کاهش استرس شنیده‌اید. باید بدانید که علاوه بر گل گاوزبان گیاهان دیگری هم هستند که استرس و اضطراب را از شما دور می‌کنند. زالزالکزالزالک خواص آرا مبخشی دارد. کپسول‌های این گیاه تپش قلب، حالت‌های عصبی، زودرنجی یا احساسات افراطی را کاهش داده و  ضربان قلب را تنظیم می‌کند. تمام این‌ها هم باعث می‌شود که آرامشتان را بازیابید و اضطرابتان کمتر شود. در این صورت خواب راحتی هم تجربه می‌کنید. اسطوخودوساسترس یک گیاه ضد اضطراب است. این گیاه به راحتی می‌تواند اعصابتان را آرام و عضلاتتان را شل کند. می‌توانید روزانه دو تا سه فنجان دم کرده‌ی اسطوخودوس میل کنید. از این گیاه مفید برای رفع اختلالات خواب، سردرد و ناراحتی‌های عصبی نیز استفاده می‌شود.در واقع دم کرده این گیاه مانند یک مسکن عمل می‌کند که سیستم عصبی را آرام کرده و اختلالات خواب را رفع می‌کند. روغن یا افشره‌ی خوراکی اسطوخودوس نیز برای کاهش و درمان استرس و فشارهای روحی توصیه می‌شود. البته استفاده از افشره‌های خوراکی برای زنان باردار، شیرده و کودکان توصیه نمی‌شود. گیاه جینسنگگیاه جینسنگ برای مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است. این گیاه به طور موثر با اضطراب مقابله کرده و خواب راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. می‌توانید از کپسول‌های 25 تا 5 میلی‌گرمی عصاره‌ی خشک جینسینگ استفاده کنید. دکتر داروساز می‌تواند در مورد میزان مصرف آن توضیحاتی به شما بدهد. توجه داشته باشید که دوره‌ی درمانی با این گیاه نباید بیش از 3 ماه طول بکشد.  

بادرنجبویهبادرنجبویه خواص آنتی اکسیدانی دارد و دم کرده‌ی آن نیز آرامش‌بخش است و با اضطراب مقابله می‌کند.به عقیده‌ی محققان این گیاه اختلالات عصبی مانند خوابی، نگرانی و آشفتگی را برطرف می‌کند.از روغن این گیاه نیز برای رفع تنش‌های عصبی استفاده می‌شود. سنبل الطیبسنبل الطیب یک درمانگر همه کاره است. دم کرده یا کپسول‌های آن آرامبخش اعصاب است، حالت‌های عصبی را کاهش داده و کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد. در واقع این گیاه خواب راحتی برای شما فراهم می‌کند بدون اینکه بعد از مصرف آن دچار خواب‌آلودگی شده باشید. بابونهبابونه هم یکی از آن گیاهان همه‌کاره هست. علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست می‌گذارد آرامبخش، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، بادشکن و برطرف‌کننده‌ی جراحات می‌باشد. اگر دچار حالت‌های عصبی شده‌اید، مضطرب، نگران، آشفته، بی‌خواب هستید و سردردهای عصبی و میگرنی گرفته‌اید بابونه را دریابید. این گیاه به جذب مواد معدنی کمک زیادی می‌کند. توصیه می‌کنیم از عطار یا دکتر داروساز نحوه‌ی مصرف این گیاه را بر حسب نوع نیازتان جویا شوید.

 

 گیاه رازکرازک قدمتی هزاران ساله دارد. این گیاه آرام‌بخش و خواب‌آور طبیعی است. 15 گرم گیاه رازک را در یک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت حدود 1 دقیقه بجوشد. سپس بگذارید محلول به دست آمده خنک تر شود و سپس آن را صاف کنید.می‌توانید روزانه 2 تا 3 فنجان از این دم کرده میل کنید. مصرف این جوشانده برای درمان دل شوره، نگرانی و استرس بسیار مفید است. چند توصیه‌ی کلیاول از همه بدانید که شما تنها نیستید این روزها اضطراب و استرس همه‌گیر شده است. همه درگیر این مشکل هستند باید راهی برای کاهش آن پیدا کرد.* به طور منظم ورزش کنید.* مواد غذایی متنوعی در بره‌ی غذایی‌تان بگنجانید.* مصرف الکل، دخانیات و کافئین زیاد را کاهش دهید.* به اندازه‌ی کافی بخوابید.* روی تنفستان تمرکز کنید. به آرامی و از شکم نفس عمیق بکشید.* زمانی که اضطراب تمام وجودتان را می‌گیرد دستهای‌تان را خیلی محکم مشت و سپس رها کنید.* به خاطرات خوبتان فکر کنید و سعی کنید ترس را با غرق شدن در خاطرات خوب از خود دور کنید. منبع:tebyan.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




بهارنارنج همان گل‌های درخت نارنج است که دارای بوی معطر و طعم مطلوبی است. این گل تپش نظم قلب و اضطراب را از بین می‌برد. برای رفع کم‌خونی یا بی خوابی مفید است، قبل از خواب عرق یا دم‌کرده آن را بنوشید.

آب بهارنارنج اثر آرام بخش و ضد تشنج دارد. بهار نارنج برای رفع کم‌خونی یا بی‌خوابی مفید است، قبل از خواب عرق یا دم‌کرده آن را بنوشید.

این گل آرامش‌بخش است و سردردهای عصبی و میگرنی را کاهش می‌دهد.

 


بادرنجبویه داروی مورد علاقه پزشک بزرگ ایرانی، ابوعلی سینا بود که جهت تقویت قلب و انبساط روح تجویز می‌کرده است. استفاده از این گیاه به عنوان یک داروی ضد افسردگی تا قرن هفدهم ادامه داشت. آزمایش‌های جدید بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این گیاه همانند یک داروی مسکن بر روی دستگاه عصبی مرکزی عمل می‌کند و به همین دلیل آرام‌بخش است.

این گیاه به اشکال مختلفی از قبیل اسانس، عصاره روغنی، روغن، پماد، کمپرس و دم‌کرده استفاده می‌شود. بادرنجبویه دارای طبیعت گرم و خشک است.

 


گیاه دارویی گل گاوزبان گیاهی است علفی و پرطرفدار که در درجه نخست برای بیماری‌های مغزی و در درجه دوم برای بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود. گل گاو زبان ایرانی معروف‌ترین نوع این داروی گیاهی است. از گل، برگ و سرشاخه‌های گل‌دار گل گاو زبان استفاده می‌شود و مواد مۆثره آن موسیلاژ، صمغ، روغن فرار و تانن است.

گل گاو زبان شادی‌آور، رقیق‌کننده خون، مقوی قلب، رفع کننده اضطراب و دلهره، از بین برنده افسردگی و کاهنده فشارخون و تپش قلب است. مصارف دارویی این گیاه به صورت محلی بدین صورت است که گل‌های آبی گل گاو زبان را خشک کرده و دم‌کرده آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. این گیاه در سرماخوردگی به عنوان معرق و کاهش دهنده فشارخون مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین خاصیت آرام‌بخشی دارد.

بهارنارنج همان گل‌های درخت نارنج است که دارای بوی معطر و طعم مطلوبی

است. این گل تپش نظم قلب و اضطراب را از بین می‌برد





به‌لیمو گیاهی به صورت درختچه است که از برگ آن استفاده می‌شود. این گیاه از قدیم در طب سنتی ایران به عنوان آرام‌بخش، ضد تشنج، ادرارآور، رفع کننده سرگیجه و تپش قلب مورد استفاده بوده و در حال حاضر نیز از آن استفاده می‌شود.

‌1 قاشق غذاخوری به‌لیمو را در یک قوری حاوی 2 لیوان آب جوش به همراه مقداری نبات دم‌کرده و میل کنید.

 

اسطوخودوس 

اسطوخودوس گیاهی است چندین ساله به ارتفاع حدود نیم متر با برگ‌های متقابل، باریک، دراز سبزرنگ و پوشیده از کرک‌های سفید پنبه‌ای. گل‌های آن به رنگ بنفش و به صورت سنبله می‌باشد.

قسمت مورد استفاده این گیاه، گل‌ها و سرشاخه‌های گل‌دار آن است. اسطوخودوس بوی بسیار مطبوعی دارد.  طعم آن تلخ است و به علت بوی مطبوع آن در عطرسازی مصرف می‌شود. اسطوخودوس از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و تپش قلب را بر طرف می‌کند.

حدود 5 گرم سرشاخه گل‌دار و یا گل این گیاه را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت 1 دقیقه دم کنید. مقدار مصرف این دم‌کرده 4-3 فنجان در روز است.


کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به 3 صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود.

درمانگران طب سنتی ایران معتقدند کندر موجب بهبود تپش قلب می‌شود.

 

 بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: ماهه دنیای تغذیه – سودابه علی اشرفی، دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه

 

گیاه درمانی در بیماری های قلبی – عروقی(1)

گیاه درمانی در بیماری های قلبی – عروقی(2)

نـسخـه‌ای گیـاهی بـرای کاهـش چربـی خـون

میوه‌های قرمز برای سلامت قلب و عروق

سلامت قلب: آسپیرین یا مواد غذایی؟ مسئله این است!

پیشنهادهای طبیعی برای سلامت قلب

این 5 ماده‌ی غذایی به قلبتان آسیب می‌رساند

7 ماده‌ی غذایی برای پیشگیری از سکته

11 غذا برای نجات قلب شما

بیماران قلبی، کره نخورند

4 توصیه تغذیه ای به بیماران قلبی

غذاهای آماده و کاهش سن سکته قلبی

میوه‌ها و سبزی‌های دوستدار قلب

مواد غذایی مفید برای قلب

چهار راه پیشگیری از حمله قلبی

میوه درمانی برای سلامت قلب

تاثیر مواد حاوی کلسترول بر قلب

تأثیر میوه و سبزی بر بیماری‌های قلبی

آیا دوست دارید که از طوطی ها در خانه خود مراقبت کنید؟ یکی از مهم ترین وظایفی که صاحبان طوطی، دارند این است که از خستگی طوطی شان پیشگیری کرده و برای شاد نگه داشتن طوطی خود تلاش کنند. قبول دارم کار سختی است و نیاز به وقت گذاشتن زیادی دارد. این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام را برای کشف بعضی از رازها به منظور اطمینان از اینکه پرنده شما هرگز با خستگی، افسردگی و یا عوارض جانبی ناخواسته دست و پنجه نرم نمی

پیروی کردن از بهترین رژیم غذایی برای سالم ماندن، احتمالا باعث تعجب شما نخواهد شد، زیرا این رژیم شامل مصرف مواد کم چربی و کالری، غنی از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل است و بر روی غذاهای طبیعی به جای غذاهای فرآوری شده، تمرکز دارد. اگر چه که این دستورات غذایی مشابه، برای مردان مبتلا به سرطان پروستات اعمال می شود، اما رژیم غذایی شما و طریقه درست کردن غذا ممکن است بعد از تشخیص بیماری، خیلی برای سلامتی شما اهمیت داشته باشد. در

آیا از جای جوش بر روی پوست خود ناراحت هستید؟ آیا به دنبال روش های موثری برای خلاص شدن از آنها هستید؟ شما همیشه رویای یک  پوست صاف و بدون جوش را می بینید. به همین دلیل انواع مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی را خریداری می کنید. به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر، از درمان های مختلفی که وجود دارد نیز می توانید استفاده کنید. این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام، 2 روش سریع  برای چگونگی از بین بردن جای جوش از صورت،

بیماری های مرتبط با سن، معمولا حیواناتی را که به سن پیری رسیده اند، تحت تاثیر قرار می دهند. همستر که معمولا عمر کوتاهی دارند پس از یک سالگی، از این بیماری های مزمن رنج می برند. این بیماری های مزمن می تواند زندگی این حیوان خانگی زیبا را مختل کرده و باعث برو مشکلات جدی در سلامتی او شود. اگر زود این بیماری ها را تشخیص دهید، بهتر و سریع تر هم درمان می شوند. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام

ممکن است هنگامی که می بینند که سگشان غذا نمی خورد، دچار ناراحتی شوید و برایتان سوال باشد چرا اشتهایی برای غذا خوردن ندارد؟ اولین چیزی که بعد از غذا نخوردن سگ به ذهنتان می رسد این است که احتمال دارد، مریض شده باشد یا از درد رنج ببرد، اما احتمال این موضوع بسیار کم است. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. دلایل غذا نخوردن سگ معمولا، غذا نخوردن سگ به علت ریزه

آیا دوست دارید که از طوطی ها در خانه خود مراقبت کنید؟ یکی از مهم ترین وظایفی که صاحبان طوطی، دارند این است که از خستگی طوطی شان

پیروی کردن از بهترین رژیم غذایی برای سالم ماندن، احتمالا باعث تعجب شما نخواهد شد، زیرا این رژیم شامل مصرف مواد کم چربی و کالری، غنی از میوه

آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی است که بر روی مفصل های مختلف و در دست و پا تاثیر می گذارد. این یک اختلال خودایمنی است و به

این یک بیماری التهابی مزمن است که علاوه بر مفاصل، بر قسمت های بدن شما نیز تاثیر میگذارد. بر خلاف استئوآرتریت که ناشی از سایش طولانی مدت

آیا از کمر درد رنج می ‌برید؟ اگر پاسختان به این سوال آری است، احتمال دارد که به بیماری دژنراتیو دیسک مبتلا شده باشید. این بیماری چیست و

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و لکه و زخم جوش را از بین می برد و باعث روشن شدن پوست می شود. لیمو دارای خواص اسیدی است که می تواند باعث از بین بردن باکتری های پوست شده و از چرب شدن بیش از حد پوست نیز جلوگیری می کند.

خمیر دندان نه تنها باعث تمیزی دندان های شما می شود بلکه جای جوش را نیز به سرعت از بین می برد. به یاد داشته باشید از خمیر دندان سفید به جای ژل خمیر دندان استفاده کنید. به این منظور، مقداری خمیر دندان سفید را قبل از خواب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و صبح صورت خود را با آب بشویید.

ویتامین C به درست شدن بافت آسیب دیده کمک می کند و پوست را در برابر مضرات نورخورشید محافظت می کند. مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، سبزیجات دارای برگ سبز تیره، آویشن، جعفری، ریحان، گشنیز، کلم فندقی و مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و آناناس منابع غنی از ویتامین C هستند.

امگا 3 برای درمان آکنه یا جوش بسیار مفید است. آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای کاهش التهاب و حفظ انعطاف پذیری پوست مناسب می باشند. غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب هستند عبارتند از ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین، ماهی کولی، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است.

فیبروز کیستی (CF) یک بیماری ژنتیکی است که موجب تشکیل مخاطی ضخیم در ریه ها می شود که بدن قادر به پاکسازی آن ها نیست. موکوس زمینه پرورش دهنده مناسبی برای باکتری ها می شود، در نتیجه کودک را مستعد ابتلا به عفونت های ریه می کند. CF هیچ درمانی ندارد، اما پزشکی مدرن به افراد مبتلا به CF کمک می کند تا زندگی عادی بدون مشکلی را داشته باشند.

در رژیم جنیفر لوپز مقدار مصرف نمک و شکر تا حد ممکن محدود شده است و همین یکی از دلایلی چاق نبودن او است. نمک سبب تجمع آب در بدن شده و در نتیجه ی تجمع آب، وزن بدن زیاد می شود. شکر نیز نوعی سیگار جدید به شمار می رود. مصرف آن را قبل از اینکه دچار اضافه وزن شوید و دچار بیماری های مرتبط با چاقی شوید، متوقف کنید.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

مرکز ملی آمارهای بهداشتی ایالات متحده برآورد می‌کند که بیش از ۶۸ میلیون نفر در آمریکا از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند.

به گزارش مشرق، به نقل از العربیه، بعضی از گیاهان به خاطر ترکیبات آلکالوید و ترپنوید، می‌تواند در مبارزه با بیماری‌های قلبی مفید باشد. این‌جا با ۱۰ گیاه آشنا می‌شوید که می‌تواند به سلامتی قلبی شما کمک کنند.

سیر

تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که یک پَر سیر در روز می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب شود. تحقیقات کلینیکی مشخص کرده که سیر در منظم کردن فشار خون موثر است، گردش خون را بهبود می‌بخشد و جلوی چسبندگی پلاکت‌های خون را که می‌تواند باعث سکته قلبی شود، می‌گیرد. یک تحقیق دیگر نشان داده شده که عصاره سیر می‌تواند اختلال‌های قلبی را کاهش دهد.

کاکائو

کاکائو یک منبع طبیعی برای تئوبرومین و اپیکاتچین است که جریان خون در رگ‌ها را تقویت می‌کند. در یک آزمایش کلینیکی در سویس بیماران قلبی در اثر استفاده از کاکائو برای ۴ هفته علائم بهبود در عملکرد قلبی و پلاکت‌شان دیده شده است.

زالزالک (Hawthorn)

شواهد حکایت از آن دارد که زالزالک در گشاد کردن رگ‌ها موثر است و باعث کاهش فشار خون و کلسترول می‌شود. این میوه بخاطر ترکیبات فیتوکمیکال‌ها و بایوفلاوینویدها خاصیت آنتی اکسیدانت دارد.

مادرورت (Motherwort)

از این گیاه برای درمان تپش قلب استفاده می‌کنند، اما استفاده مداوم آن می‌تواند به کاهش کلسترول، تری‌کلیسیرید و تقویت قلب منجر شود. این گیاه که از خانواده نعناع است خاصیت آنتی‌باکتریال، آنتی‌اکسیدانت و ضد التهابی هم دارد و آرام‌بخش می‌باشد.

زغال اخته

این گیاه در سلامتی دیواره رگ‌ها و ایجاد موی‌رگ‌ها مفید است. خاصیت آنتی اکسیدانت این گیاه می‌تواند کار سم‌زدایی از قلب را انجام دهد.

جینسنگ (Ginseng)

اگرچه ریشه این گیاه را برای درمان اختلال‌های متفاوت استفاده می‌کنند، اما تحقیقات جدید نشان داده که از این گیاه می‌توان در درمان بیماری‌های قلبی هم استفاده کرد. در چندین تحقیق نشان داده شده که از جینسینگ در درمان بیماری‌های قلبی می‌توان استفاده کرد و این به خاطر خاصیت ضد غده‌ای، ضد التهاب، ضد حساسیت و آنتی‌اکسیدانت آن است.

جینکو بیلوبا (Ginkgo Biloba)

عصاره برگ جینکو به جریان خون در بدن کمک می‌کند و جلوی چسبندگی پلاکت‌ها و لختگی خون را می‌گیرد.

اگرچه این گیاهان جای رژیم غذایی سالم، ورزش و روش مناسب زندگی را نمی‌گیرد، اما می‌توانند در سلامت قلبی به شما کمک کنند.

فلفل قرمز

این گیاه موادی همچون کلسیم، منگنز، ویتامین آ، ث و سلنیوم، روی و فیبر دارد و تحقیقات نشان می‌دهند که در سلامت قلبی بسیار مفید است.

این گیاه جریان خون را تقویت کرده و از خون سم زدایی می‌کند و جلوی لخته شدن خون را می‌گیرد.

جارو قارچ (Butcher’s Broom)

این یک گیاه مفید در کاهش خطرات بیماری‌های قلبی است. ترکیبات استرول‌ها و اسیدهای چرب آن رگ‌های خونی را تقویت می‌کند و برای بیمارانی با فشار خون پایین تجویز می‌شود.

انگور

خوردن مرتب انگور برای قلب مفید است. انگور یک منبع خوب برای فلاونوید است که جلوی فشار خون را می‌گیرد و خطر بیماری قلبی و آسیب ماهیچه‌های قلب را می‌گیرد.

تحقیق دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که انگور بخاطر آنتی‌اکسیدانت بالای آن فشار خون را کم می‌کند و خطر فیبروسس و نارسایی قلبی را کم می‌کند.

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

ما را دنبال کنید.

تعریف مزاج چیست؟

مزاج شما چیست؟

بیماری های رایج مزاج ها

اصلاح مزاج

موهای زائد

تقویت مو

جوش

زیبا شوید

لاغری صورت

زخم معده

زعفران

انواع عفونت

سنگ کلیه

میگرن

عفونت ادراری

کم خونی

سینوزیت

لاغر شدن

لاغری بیش از حد

تقویت حافظه

اشتها

روغن زیتون

سیاهدانه

کتیرا

جینسینگ

زنجبیل

آرامش اصلی‌ترین نیاز زندگی‌مان است. همانی است که مدام دنبالش می‌گردیم و اگر نداشته باشیمش هر چه داشته باشیم به چشممان نمی‌آید. اما شاید ندانیم بخش مهمی از این احساس مقدس آرامش به شرایط بدنی‌مان برمی‌گردد. تنمان هم باید در این آرامش نقش خودش را به خوبی بازی کند. هر چقدر هم همه چیز روبه‌راه باشد اگر هر یک از هورمون‌هایمان در سطح مناسبی نباشند نمی‌توانیم آرامش و شادی را به خوبی تجربه کنیم. پس بهتر است برای کسب آرامش و نشاط در کنار استفاده از راهکارهای روانشناسی و تلاش برای بهتر کردن شرایط مادی و معنوی زندگی‌مان به جسممان هم توجه کنیم. گیاهان دارویی می‌توانند در راه آرام‌تر شدن کمک موثری به ما کنند.

چند گیاه دارویی که می‌توانند آرامش اعصاب را به ما هدیه کنند:

ریحان:

ریحان آرام‌بخش اعصاب است. پس به هر طریق از ریحان خدا استفاده کنید.

همیشه سر سفره‌تان سبزی خوردن باشد.

یا از دم‌نوش ریحان استفاده کنید:۲ تا ۴ گرم گیاه ریحان را بکوبید و در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید نیم ساعت دم بکشد. آن را صاف کنید و روزی ۲ بار هر بار یک فنجان یک ساعت بعد از غذا بخورید.

در آب گرم حمام برگ ریحان بریزید تا هم خنک کننده تن خسته‌تان باشد و هم آرام‌بخش اعصابتان .

شوید:

در امریکا مرسوم است از شوید براي آرامش اعصاب و کاهش درد استفاده می‌شود.

گل سرخ:

در مطالب قبل درباره اثر فوق‌العاده گلاب و گل سرخ برای آرامش اعصاب و افزایش نشاط گفته‌ایم.

می‌توانید گاهی هم عصاره گل سرخ را در بینی‌تان بچکانید تا هم اعصابتان آرام شود، هم روحیه بهتری پیدا کنید و هم خواب راحت‌تری داشته باشید.

گل گاوزبان:

دم‌نوش گل گاوزبان هم باعث آرامش اعصاب می‌شود هم خواب راحت.

۱۰ تا ۲۰ گرم برگ خشک گیاه را در هزار گرم آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد و بعد از صاف کردن با عسل یا نبات میل کنید.

اگر گرم مزاج هستید به دم‌نوشتان کمی لیموعمانی هم اضافه کنید.

عرق طارونه:

عرق طارونه هم مقوی اعصاب و آرام‌بخش است و خواب‌آوری قوی است.

قبل از هر غذا یک لیوان عرق طارونه میل کنید.

آویشن:

توی این فصل سرما آویشن دم کنید و بخورید تا هم اعصابتان آرام شود هم سرما نخورید.

کرفس:

اگر هم اعصابتان خرد است هم اضافه وزن دارید آب کرفس فراموشتان نشود. روزانه یک لیوان آب کرفس هم باعث لاغری می‌شود هم خواب‌آور و آرام‌بخشی درجه یک است و هم فشار خون را به حد نرمال می‌رساند.

گل نرگس:

بوییدن گل نرگس هم برای آرامش اعصاب خوب است هم برای افسردگی و جلوگیری از آلزایمر و تقویت حافظه.

جعفری:

خوردن سبزی جعفری با ساقه اعصابتان را تسکین می‌دهد. پس جعفری را در سبزی خوردن کنار ریحان قرار دهید و با ساقه‌اش مصرف کنید.

چای به:

یکی از وعده‌های چای روزانه‌تان را به چای به اختصاص دهید تا هم اعصابتان را آرام کند هم خستگی‌تان را در کند و هم معده و قلب و اعصاتان را تقویت کند.

حالا که فصل به است خوب است خودتان دست به کار درست کردن چای به شوید. چند تا به را بشویید و نازک خلالی کنید. بعد بگذارید خشک شود، مثل درست کردن برگه خشک شده میوه‌های دیگر است. بعد می‌توانید برای اینکه رنگ چای به‌تان به چای سیاه نزدیک‌تر شود برگه‌های خشک شده را چند ثانیه تفت دهید.

عطر و طعم بی‌نظیر و خواص عالی چای به را از دست ندهید.

می‌توانید برای اینکه چای به‌تان طعم و بو و خواص لیمو را هم داشته باشد بعد از خلالی کردن، به‌ها را ۲۴ ساعت در آب لیمو بخیسانید بعد بگذارید خشک شود و تفتش بدهید.

خوردن این دم‌نوش هم باعث آرامش اعصابتان می‌شود.

به‌لیمو:

 به‌لیمو بهتان آرامش اعصاب هدیه می‌کند.

۵ گرم برگ خشک به‌لیمو را در دو فنجان آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد. به‌لیمو میگرن و سرگیجه و تپش قلب را هم تسکین می‌دهد و خستگی را هم از تنتان به در می‌کند.

اسبروله معطر:

در فرانسه معمول است گیاه خشک اسبروله را گرفته خرد کرده و یک قاشق سوپخوري از آن را در ۲۲۰گرم آب جوش مدت ۱۵ دقیقه دم می‌کنند و موقع خواب می‌خورند. این دم‌کرده ضد اسپاسم است و براي رفع بی‌خوابی بسیار مؤثر.

در امریکا مخلوطی از اسبروله معطّر، توت‌فرنگی سیاه جنگلی و برآمدگی زیر گل نسترن و یا گل سرخ، برگ تمشک جنگلی، دارچین، کیوي و گل ساعتی را به صورت دمکرده با عس و لیمو تازه براي آرامش اعصاب و رفع بی‌خوابی می‌خورند.

سلامت و آرام باشد.

از بین بردن موهای زاید از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود. خیلی از ما این سوال را داریم که از چه روشی برای زدودن موهای زائد استفاده کنیم.

رژیم جدیدی گرفته‌ایم یا تازه شروع به ورزش کرده‌ایم اما اولین تاثیری که در ظاهرمان می‌بینیم لاغر شدن صورت است و زار و نزار به نظر‌رسیدن.

همه ما تا به حال، حداقل به یکی از انواع عفونت دچار شده‌ایم. از گلو درد، دندان درد و جوش های چرکی گرفته تا عفونت های پر دردسرتر مثل عفونت ادراری.

میگرن از آن کابوس‌های تمام نشدنی است که برخی مجبورند سالیان سال با آن دست و پنجه نرم کنند و ساعات زیادی زجر و عذاب را تحمل کنند

شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند.

بعضی از افراد همیشه با مشکل “جوش سرو کار دارند. بعضی هم وقتی جوش می‌زنند  می‌فهمند که قرار است به یک مهمانی حسابی دعوت شوند!

گیاهان دارویی و داروهای گیاهی برای پیشگیری و درمان زخم معده- مانند بسیاری از بیماری های مزمن دیگر- پیشنهادات قابل اطمینانی دارند.

سنگ کلیه یکی از سخت‌ترین بیماری‌های رایج بین افراد است. به طور مععمول خیلی‌ها را می‌شناسیم که حداقل یک بار دچار سنگ کلیه شده‌اند

درباره ما

ارتباط با ما

از بین بردن موهای زاید یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد محسوب می‌شود. خیلی از ما همیشه این سوال را در سر داریم که از چه روشی برای زدودن موهای زائد بدن استفاده کنیم که سخت، دردناک، پرهزینه و وقت‌گیر نباشد و در عین حال پوستمان را زیبا کند و بر سلامتی‌مان تاثیری مثبتی بگذارد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه بی بی عطار می باشد.

 شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی کاربردی و طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند. بعضی هم تحت شرایط مختلف شاهد ریزش و ضعیف شدن موهای نازنینشان هستند.ممکن است حرص و جوش زیادی خورده باشید

سه نوع زیره داریم که شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند: زیره سیاه، زیره سبز، و زیره کوهی.زیره به طور کلی طبع گرم و خشک دارد به همین علت استفاده مداوم و زیادش برای افرادی که طبع گرم دارند مضر است و برای بهره‌مندی از منافع آن باید برای افراد گرم مزاج زیره را در سرکه بخیسانیم و بعد مصرف کنیم.

We’re not around right now. But you can send us an email and we’ll get back to you, asap.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *