داروی کبد چرب گرید 3

خواص دارویی و گیاهی

کبد چرب دارای سه گرید متفاوت است: کبد چرب گرید 1، کبد چرب گرید 2 و کبد چرب گرید 3. هر کدام از گرید های کبد چرب با انواع خاصی از علائم کبد چرب همراه است، بیماری کبد چرب در صورت پیشرفت، می تواند به مرگ منجر شود. کبد چرب گرید 1 مراحل اولیه کبد چرب است. کبد چرب گرید 2 که در آن چربی و در کبد تجمع می یابد و شروع به کاهش عملکرد آن می کند. سلول هایی که مسئول اجرای وظایف مختلف می باشند، با حمله ی چربی ها  از بین می روند زیرا چربی سلول ها را تحریک می کند. در این حالت کبد چرب به مرحله ی سختی رسیده است که مراقبت های پزشکی مورد نیاز خواهد بود.

کبد چرب گرید 3 جدی ترین نوع کبد چرب است. در این حالت، کبد با تجمع مقدار زیادی چربی رو به رو است. چربی در این نوع از کبد چرب در کل کبد گسترش یافته است. در این مرحله التهاب کبد اتفاق خواهد افتاد. التهاب در کبد باعث می شود که بقیه قسمت های بدن به کمک کبد بیایند و گردش خون در کبد صورت گیرد، اما کبد حتی برای پاسخ دادن به این کمک نیز ضعیف است. در کبد چرب گرید  3 شریان ها و رگ ها در حال تلاش برای پمپ کردن مواد مغذی و خارج کردن سموم هستند اما بیماری به مرحله ی خطرناکی رسیده است. یکی از علائم کبد چرب در این مرحله از کبد چرب آن است که رنگ پوست بیمار به سمت زردی خواهد رفت.

در کبد چرب گرید 3 رگ های شکم از زیر پوست قابل دیدن هستند. ممکن است به نظر برسد که یک مار درست در زیر پوست شکم وجود دارد. و شکم نیز متورم خواهد شد.

داروی کبد چرب گرید 3

سیروز کبدی نیز ممکن است در این مرحله اتفاق بیفتد. سیروز وضعیتی می باشد که در آن سلول های کبدی جای خود را به سلول های فیبروتیک که ظاهری مثل زخم دارد می دهند، در این مرحله شانس بسیار کمی برای عملکرد نرمال کبد وجود دارد.

آزمایش خون افزایش آنزیم های کبدی ALT و AST را نشان خواهد داد. سطوح غیر طبیعی آلبومین وجود خواهد داشت و سطح پروترومبین نیز غیر طبیعی خواهد بود. این اتفاق به این دلیل می افتد که کبد قادر به ایجاد عوامل لخته سازی نیست.

علائم کبد چرب در کبد چرب گرید 3 بدتر می شود. این بیماری ممکن است به نقطه ای برسد که بیمار ناخودآگاه از هوش برود و تا حد کما یا نقطه ای که دیالیز کلیه مورد نیاز است، پیشرفت کند. در این مرحله، تغییرات رژیم غذایی شدید مورد نیاز است. مصرف کالری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد زیرا بدن نمی تواند غذا را فرآوری کند. میزان مصرف پروتئین در رژیم غذایی باید کم باشد زیرا کبد نمی تواند پروتئین را رفع کند. زیرا کبد چرب گرید 3 نیاز به بازسازی کبد دارد! در این مرحله از کبد چرب باید مصرف نمک به شدت محدود شود.

با این حال، تغییرات رژیم غذایی می تواند حال شما را کمی بهبود بخشد. تغییر رژیم غذایی مثل حذف الکل از رژیم غذایی شما همیشه یک ایده خوب است.

سیروز کبدی که در کبد چرب گرید 3 اتفاق می افتد وقتی تشخیص داده می شود که که کبد آسیب دیده و عملکرد بافت کبد کاهش می یابد. این بدان معنی است که سلول های کمتری برای مراقبت ازعملکرد کبد وجود دارد. بنابراین، میزان پردازش مواد مغذی، ایجاد هورمون، سم زدایی مواد مخدر و حذف مواد سمی به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. طبق آمار مراکز کنترل بیماری حدود سی هزار نفر در هر سال در ایالات متحده به علت سیروز کشته می شوند.

بسیاری از عوامل خطر برای ایجاد کبد چرب قبل از این که به مراحل سخت برسند به راحتی قابل اجتناب هستند. شما می توانید با داشتن وزن ایده آل، کنترل دیابت، سندرم متابولیک و کلسترول بالا و همچنین کاهش فشار خون با درمان کبد چرب در مراحل اولیه از تبدیل آن به کبد چرب گرید 3 و سایر مشکلات و انواع ناراحتی کبدی جلوگیری کنید.

 

بعدی

قبلی

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ است

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید

داروی کبد چرب گرید 3

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *