داروی پروستات امنیک

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

دکتر پروستات

جز فعال کپسول آمنیک، تامسولوسین است که باعث کاهش فشار روی عضلات پروستات و پیشابراه و عبور راحت تر ادرار در مسیر پیشابراه و تسهیل در ادرار کردن می شود.

توصیه میکنیم که مطلب ذیل را بخوانید حتی اگر قبلا از این دارو استفاده می کردید.

کپسول آمنیک ۰.۴ mg شامل ۰.۴ میلی گرم هیدروکلراید تامسولوسین است. کپسول های omnic به رنگ نارنجی و سبز زیتونی با علامت ۰.۴ روی قسمت سبز کپسول و علامت یامانوچی و ۷۰۱ روی قسمت نارنجی کپسول است.

این کپسول ها شامل یک سری عناصر غیرفعال هستند: میکروکریستالین سلولز، کوپلیمر متیل اکریلیک اسید اتیل اکریلات (۱:۱)، پلی سوربات ۸۰، سدیم لوریل سولفات، تریاستین، سیترات کلسیم و تالک. دیواره کپسول حاوی ژلاتین، ایندیگوتین (E132)، دی اکسید تیتانیوم (E171)، اکسید آهن قرمز و زرد (E172) است.

داروی پروستات امنیک

سایز بسته ها: کپسول های ۰.۴ میلی گرمی در بسته بندی هایی که حاوی ۳۰ کپسول میباشند.

جز فعال omnic تامسولوسین است، یک بلوک کننده گیرنده آلفا یک که باعث کاهش فشار روی عضلات پروستات و پیشابراه و عبور راحت تر ادرار در مسیر پیشابراه و تسهیل در ادرار کردن میشود.

این دارو در مردان برای درمان مشکلات ناشی از هیپرپلازی خوش خیم پروستات همانند : مشکل در ادرار کردن، قطره قطره ادرار کردن، فوریت در ادرار کردن و شب ادراری استفاده می شود.

اگر حساسیت به تامسولوسین یا یکی از اجرا غیر فعال آن یا مشکلات جدی کبدی دارید نباید از این دارو استفاده کنید. همچنین اگر احساس گیجی حین نشستن و ایستادن دارید، نباید از این دارو استفاده کنید .

معاینات پزشکی دوره ای حین استفاده طولانی مدت از این دارو ضروری است. به ندرت غش کردن حین استفاده از این دارو اتفاق می افتد. به هنگام بروز علائم اولیه ی ضعف و گیجی باید دراز بکشید یا بنشینید تا علائم برطرف شود. اگر عمل جراحی آب مروارید دارید حتما پزشک معالج خود رو از مصرف کپسول omnic آگاه سازید.

این دارو را به کودکان و بالغین کمتر از ۱۸ سال ندهید چون در این جمعیت سنی کاربرد ندارد.

تاکنون مداخلات دارویی گزارش نشده است، اما ترکیب داروهای متفاوت باعث عواقب مخربی خواهد شد، پس پزشک خود را در جریان تمام داروهای مصرفی خود بگذارید.

هیچ شواهدی مبنی بر اثر کپسول omnic روی رانندگی و کار کردن وجود ندارد، ولی اگر دچار گیجی شدید نباید این دارو را مصرف کنید.

هشدار هایی در مورد افزودنی های خاص این دارو:

دیواره کپسول دارای جز رنگی E171 است که باعث واکنش های حساسیتی در پوست مثل خارش و جوش های قرمز می شود.

دوز طبیعی آن روزانه یک کپسول می باشد که بعد از صبحانه یا اولین وعده غذایی باید استفاده شود. کپسول باید به صورت یکجا بلعیده شده و از جویدن یا خرد کردن خودداری شود.

اگر کپسول را در طبق دستور استفاده نکردید، دارو را از روزهای بعد همانطور که برایتان نسخه شده استفاده کنید . در صورت مصرف میزان زیادی از کپسول آمنیک چه کنیم؟ توصیه میشود با پزشک خود تماس بگیرید.

گیجی به خصوص حین نشستن وایستادن، انزال غیر طبیعی، ضعف، سردرد، تپش قلب، آبریزش یا گرفتگی بینی و واکنش های حساسیتی خارش و راش پوستی و تورم موضعی. گاها تهوع، اسهال و یبوست. به ندرت از حال رفتن و به صورت خیلی نادر پریاپیسم ( نعوظ ناخواسته طول کشیده و دردناک که نیازمند اقدام درمانی فوری می باشد). اگر عارضه دارویی دیگری رو تجربه کردید حتما با پزشک و داروساز خود در میان بگذارید.

– دارو نباید بعد از تاریخ ثبت شده روی کارتن و بسته دارو استفاده شود.

– در بسته اصلی نگهداری شود.

– دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

عوارض جانبی متداول و نادر داروهای مختلف

استفاده از دارو و در واقع دارو درمانی یکی از متداول‌ترین روش های مقابله با بیماری و مشکلات مختلف است. با این حال یک دارو در کنار تاثیرات اصلی و مفید خود می تواند عوارضی ناخواسته یا همان Side Effect را به همراه داشته باشد.

با اینکه معمولا تمامی عوارض جانبی مربوط به یک دارو خاص بروز پیدا نمی کنند اما در صورت به وجود آمدن هر یک از آن ها ، نیاز به توجه پزشکی و دارویی به آن وجود دارد و نباید این عوارض جانبی را نادیده گرفت.

اگر هر کدام از مواردی که در زیر آن ها را ذکر کرده ایم پس از مصرف دارویی خاص بروز پیدا کردند، حتما به پزشک معالج خود جهت بررسی موضوع مراجعه کنید.

موارد متداول‌تر

موارد متداول

موارد نادر

موارد علوم

برخی از عوارض جانبی ممکن است بر اثر مصرف دارو بروز پیدا کنند که نیازی به توجه پزشکی خاصی ندارند. این عوارض جانبی ممکن است در طول دوره درمان و با هماهنگی بدن شما با داروی مربوطه کم کم از بین بروند.

علاوه بر این پزشک معالج شما احتمالا می تواند راه هایی را برای کم کردن یا از بین بردن چنین عوارض جانبی به شما معرفی کند تا بدون قطع مصرف دارو و پروسه درمانی بتوانید از این عوارض جانبی خلاص شوید.

اگر هر کدام از مواردی که در ادامه ذکر می کنیم در طول استفاده از دارو رخ دادند، حتما پیرامون نحوه رهایی از آن ها با پزشک معالج خود مشورت کنید:

موارد متداول‌تر:

موارد متداول:

موارد و اتفاقات علوم:

✔️ این دارو توسط پزشک نسخه شده است. بنابراین باید دستور دارویی وی را دنبال کنید. هر گونه سوال که در مورد دارو دارید با پزشک و داروساز خود در میان بگذارید.

✔️ هیچ وقت داروی خود را به افراد دیگر ندهید و از داروی افراد دیگر نیز استفاده نکنید.

داروی پروستات امنیک

✔️ اطمینان حاصل کنید که داروی مناسب را مصرف می کنید.

✔️ دارو را از مدتی که لازم دارید نگه ندارید. داروها را دور نیاندازید و به داروساز خود برگردانید.

پروفسور حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی بیماریهای کلیه و مجاری ادراری و استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی تهران می باشند.

پست قبلی

آیا التهاب پروستات خطرناک است؟

پست بعدی

◀️ سونوگرافی پروستات چگونه انجام می شود؟ ▶️

درمان التهاب پروستات با قرص سیپروفلوکساسین

خواص کپسول تاموسین چیست؟

داروهای درمان بزرگی پروستات و عوارض آن

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی بیماریهای کلیه و مجاری ادراری و عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

مطالب پربازدید


بهترین راه های درمان بزرگی پروستات

علت بزرگ شدن پروستات در جوانان و درمان آن


خواص کپسول تاموسین چیست؟

موارد مصرف و عوارض جانبی کپسول آمنیک (کامل)

خوش آمدید

بازگشت پسورد

رمز عبور برای شما می شود !

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *