داروی فشار عصبی

خواص دارویی و گیاهی

رزماری بای‌فیلد

24 فروردین 1392

Temps de lecture : [est_time]

آنا ویلیامسون، مجری تلویزیون چگونه با اضطراب مقابله کرد

بروز علائمی از قبیل احساس تنگی در قفسه سینه، رخوت و مورمورشدنی که به‌تدریج سراسر بدن را فرا می‌گیرد، عرق کف دست، تپش قلب، حرکات سریع قلب، باعت می‌شود که فرد احساسی را تجربه کند حاکی از اینکه درحال احتضار یا مرگ است. اینها علائم یک حمله عصبی می‌‌‏باشد.

آنا ویلیامسون، مجری تلویزیون در نمایش توناتیک Toonattik ، و گزارشگر بره سرگرمی دی‌بریک  Daybreak، در تلویزیون مستقل کودکان، به عنوان چهره‌ای شاد و پرجنب و جوش معروف است. اما پنج سال پیش در پشت چهره “خندان خود، در رنج و عذاب به‎سر می‌‌‏برد.

آنا ویلیامسون حملات عصبی خود را چنین توصیف می‌کند که، “گویی دچار حمله قلبی می‌شوید، نمی‌فهمیدم که دارد چه برسرم می‌آید، فقط احساس یأس و نومیدی می‌کردم، اما علت آن را نمی‌دانستم.داروی فشار عصبی

آنا ویلیامسون، مجری تلویزیون از جامعه آن‌لاین ذهن Elefriends، حمایت می‌کند که مکانی امن برای کسانی است که تجربیات خود را در خصوص سلامت روان با دیگران به اشتراک بگذارند و تجربه‌های دیگران را نیز بشنوند. www.elefriends.org.uk (عکاسی اسنوتی فاکس)

بیشترین احساس تنهایی و اندوه در زندگی او به این زمان برمی‌گردد. آنا می‌دانست که بسیار خوش‌شانس است که شغلی “فوق‌العاده دارد و از دوستان و خانواده‌‌ای صمیمی برخوردار است. پس چرا احساس می‌کرد زندگی‌اش “درحال ویرانی از درون است؟

به دور از دوربین‌ها، در زندگی خصوصی خود در رنج و عذاب بود و خجالت می‌کشید که این موضوع را با نزدیکان خود درمیان بگذارد. وی خود را تحت فشار بیشتری گذاشت تا شادتر و خوشحال‌‌‏تر باشد. به این ترتیب، حملات عصبی وی شدت بیشتری پیدا کرد.

آنا می‌گوید که، دراین حالت، همانند خرگوشی که با نور چراغ جلوی ماشین مواجه می‌شود، آرزو می‌کنید هرجایی باشید الا جایی که هستید.

“بدترین حالت، این بود که از حمله‌عصبی مجدد وحشت داشتم. ترس از حمله عصبی، حمله عصبی را بوجود می‌آورد. بنابراین، در چرخه‌ای ناشی از این تفکر خود گیر افتادم : هرگز نمی‌خواهم آن احساس را دوباره تجربه کنم.

برطبق نظر روان‌پزشکان کالج رویال، از هر ۱۰ نفر، یک نفر از اضطراب شدید و ترس از آن در زندگی خود رنج می‌برد. اما اکثر افرادی که به این مشکل دچار می‌شوند، هرگز به دنبال درمان نمی‌روند.


درمان از طریق “تغییر زندگی“

آنای شکست‌خورده  کار خود را ترک کرد و به‌دنبال درمان رفت. طی این روند احساس کرد که “باند کشی محکمی که احساسات درونی وی را در خود فشرده بود، به‌‌‏تدریج شروع به باز شدن کرد.

“فهمیدم که تغییر زندگی من کاملاً در گرو مشورت با یک مشاور است.

وقتی درمانگر سؤال هایی پرسید تا آنا بتواند با دقت به مسائلی که او را اذیت می‌کند اشاره کند، اشک‌هایش سرازیر شد.

آنا می‌گوید که، “حسی از رهایی و سبکی داشتم. به خاطر می‌آورم که یک ساعت نیم بعد از اینکه از آن اداره قدم به بیرون گذاشتم، احساس کردم که دارم بهتر می‌شوم، زیرا به فردی دسترسی پیدا کرده‌بودم که قادر به درک من بود.

دو جلسه درهفته شناخت‌درمانی رفتاری (سی بی تی) به مدت سه هفته، به آنا کمک کرد تا به سرکار خود برگردد. شناخت‌درمانی رفتاری که از بره‌های خدمات سرویس ملی NHS است، یک شیوه درمان از طریق صحبت‌کردن است که به افراد کمک می‌کند تا الگوهای عادتی تفکر که باعث اضطراب می‌شوند را تشخیص داده و آن را تغییر دهند.

هر جلسه “درباره خودشناسی بود، و به صحبت درباره مسائلی که در سر من وجود داشت و بازکردن گره آنها پرداخته می‌شد.

آنا روی آشفتگی و به‌هم‌ریختگی موجود در ذهن خود، به‌طور جدی کار کرد، و به کمک روش شناخت‌درمانی رفتاری(سی بی تی) به همراه استفاده از داروی ضد اضطراب، آن را سروسامان داد و به احساس بهتر و بهتری از خود دست یافت. وی همچنین با استفاده از روش خودهیپنوتیزم، آرامش عمیقی را درخود احساس کرد.

وی به جمع طرفداران پروپاقرص روش درمان از طریق صحبت‌کردن پیوست و به عنوان یک مشاور، تحت تعلیم قرار گرفت. او داوطلب ‌شد که در بره‌ای ویژه کودکان، از طریق یک خط آزاد به تجزیه و تحلیل سؤال‌های کودکان از طریق تلفن‌ بپردازد.

حمایت از افرادی مشابه خود به‌صورت آنلاین

آنا اخیراً از ایده و آرمان دیگری حمایت می‌کند که با خواست قلبی او هماهنگ است : جامعه آنلاین ذهن یا Elefriends.org.uk  که به افرادی که از نظر روانی در رنج هستند، به صورت آنلاین  در خصوص سلامت روانی خط‌مشی ارائه داده و آنها را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی این جمع را مکانی مناسب و امن در نظر می‌گیرد که فرد بدون ذکر خود، احساس‌ها و عقاید خود را درخصوص مشکلاتی مربوط به سلامت روانی، با دیگران درمیان می‌گذارد. او می‌گوید که، “هرکسی، شما، من، می‌تواند دراین جمع حضور یابد و فقط صحبت نماید. این فضا مناسب افراد همفکری است که شاید روز بدی را پشت‌سر گذاشته‌‌‏اند.

آنا می‌افزاید که، “شاید دراین جمع بتوانید فرد دیگری را بیابید که مشکلی همانند شما دارد.

“اگر از مشکلی در خصوص سلامت روانی در رنج هستید، صحبت با فردی که تجربه‌ای همانند شما را دارد، می‌تواند راه‌نجات را دراختیار شما قرار دهد.

–        استفان فری، رئیس بره انیمیشن ذهن و صدای الفنت  Elephant که در جمع ال‌‌فرندز  Elefriendsبه‌کار برده می‌شود“

گروه ال‌فرندز Elefriends با شروع از فیس‌بوک به‌‌‏تدریج گسترش پیدا کرد وحدود ۵۰۰۰ نفر را به خود جذب نمود. مؤسسه خیریه ذهن، سلامت روان، که برای امور اجتماعی بودجه تأمین می‌کند، این امکان را برای گروه ال‌فرندز فراهم کرد تا درنهایت پایگاه خود را توسعه دهد. هم‌اکنون بیش از هزاران نفر می‌توانند به این شبکه مردمی دسترسی پیدا کنند.

براساس بره ذهن، از هر پنج نفر، چهار نفر احساس می‌کنند که صحبت درباره مشکلات مربوط به سلامت روان می‌تواند سودمند باشد.

استفان فری، رئیس بره انیمیشن ذهن و صدای الفنت  Elephant که در جمع ال‌‌فرندز  Elefriendsبه‌کاربرده می‌شود، در یک بیانیه اظهار داشت : “اگر شما از نظر سلامت روان دچار مشکل هستید، صحبت با فردی که تجربه‌ای همانند شما را دارد، می‌تواند راه نجات را در اختیار شما قرار دهد.

حدود ۲۰ درصد از افراد مجبور هستند که برای صحبت با روانپزشکان در مراکز خدمات بهداشتی ملی بیش از یک سال در لیست انتظار قرار گیرند. بررسی بره ذهن نشان می‌دهد که تقریباً چهار نفر از پنج نفری که به شبکه‌های حمایت‌کننده دراین خصوص دسترسی دارند، حداقل به یک مورد حمایت مؤثر از افرادی شبیه خود دست یافته‌اند.

یکی از کاربران این مجموعه به‌ سام، ۳۱ ساله، که به مدت ۱۰ سال دچار افسردگی بوده است، به علت بیماری مادرش و به خاطر اینکه اوقات سختی را سرکار سپری می‌کرد، به مدت دو ماه کار خود را ترک کرد. یکی از همکاران سابق او، به وی پیشنهاد داد که به گروه ال‌‌فرندز ملحق شود.

سام دراین خصوص اظهار داشت که، دراین جمع، هیچ‌کسی ساده‌لوحانه به شما نمی‌گوید که ،فراموشش کن، یا با حالت و نگاهی از بالا به پایین، برای شما ابراز نگرانی کند. شما با احساس همدلی مواجه می‌شوید نه احساس دلسوزی و ترحم و این حمایت‌ها نیز دوطرفه هستند، که به شما کمک می‌کند دورنمایی از شیوه‌هایی نوین در رابطه با کنترل سلامت روان در پیش رو داشته و دست به اکتشاف آنها بزنید.

یکی دیگر از اعضا به‌ کیتی، ۳۱ ساله، سال‌ها با افسردگی، اضطراب، وسواس و خودآزاری دست‌به‌گریبان بود. وی می‌خواست با استفاده از تجر‌به‌های خود دراین خصوص به دیگران کمک کند، اما برایش بسیار شگفت‌انگیز بود که از اینکه کمک کند از خود این مجموعه حمایت دریافت کرد.

آرزوی آنا

بسیاری از افراد شاید نگران این موضوع باشند که آیا اگر درباره مشکلات مربوط به سلامت روان خود صحبت نمایند، کسی آنها را استخدام خواهد کرد؟

در خصوص آنا، مواجه‌شدن با تمامی جنبه‌های نادرست شخصیت خود و صحبت درباره آنها در جمع، در روند زندگی وی سودمند بوده‌است.

“از زمانی که به شناخت خود دست یافتم و دست به اصلاح نواقص درون خود زدم، کارهای بیشتری ارائه داده‌ و کیفیت کارم به عنوان یک مجری تلویزیون بهتر شده است.

آنا امیدوار است که داستان زندگی وی برای دیگران مفید باشد.

اگر یک نفر از طریق داستان زندگی من به هویت خود پی ببرد، و مسائل خود را پذیرفته و در خصوص آنها نگرانی نداشته باشد، دلیل خوبی برای من است که درباره آن با دیگران صحبت ‌کنم.داروی فشار عصبی

اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.



:

راهنمای استفاده از کد QR

داروی فشار عصبی

بسم الله الرحمن الرحیم

پیغمبر:«ریشه همه بیماری هافشارعصبی است»

ناراحتی اعصاب به چندشاخه کلی تقسیم میشود(اضطراب،افسردگی” روان رنجوری” ،جنون”استکیزوفرنی یاروان پریشی”،اختلالات شخصیت”پرخاشگری یاگوشه گیری.بازاضطراب به سه شاخه کلی(هراس یادلشوره،وسواس،وحشت زدگی )تقسیم میشود.

علا ئم هشدار دهنده فشار عصبی را شناسایی کنید و اقدامات مقتضی را انجام دهید

مطمئنا شما نیز می دانید که  بین استرس و چاقی ارتباط نزدیکی وجود دارد و  اضطراب اثرات زیانباری بر سلولها و قسمتهای گوناگون بدن می گذارد  و همین استرس  میتواند باعث بیماریهای مهمی شوداز جمله بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا

در زندگی امروز نمی توان فشارهای روحی و روانی حاصل از وقایع روزمره زندگی را بطور كل حذف و كنار گذاشت. بهتر است راههای مواجهه و مقابله با آنها را آموخت تا شدت نیافته و به افسردگی و درماندگی تبدیل نشوند.

در این بره به راهكارهای ساده جهت كاهش فشارهای روحی و روانی و حفظ بهداشت روانی اشاره شده است 

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *