داروی طبیعی برای جوش صورت

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

معروف است که سروکله‌ی جوش‌‌ها وقتی پیدا می‌شود که قرار است به مهمانی بروید یا سر یک قرار مهم حاضر شوید. نظری درباره‌ی همزمانی این اتفاقات با هم نداریم، اما اگر می‌خواهید با روش‌های درمان جوش صورت آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید و البته با کمی تحمل، یکی از غیرقابل مقاومت‌ترین کارها یعنی فشار دادن جوش‌ را فعلا به تعویق بیندازید.داروی طبیعی برای جوش صورت

اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از شر جوش‌ خلاص شد و خودتان یک پا متخصص شوید باید ابتدا درباره‌ی دلیل فیزیولوژیکی پدید آمدن آنها اطلاعاتی داشته باشید. برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه‌ی اختلال بخش‌های تولید‌کننده‌ی چربی پوست به وجود آمده‌ است. به طور کلی این بخش‌ها به دلایلی بیش‌فعال می‌شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می‌کنند که در نتیجه‌ی آن این بخش‌ها در چربی غوطه‌ور می‌شوند.

ارگانیسم‌های زنده‌ی میکروسکوپی که به طور معمول روی پوست وجود دارند در این حجم زیادِ چربی به دام می‌افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می‌شوند. این اتفاقی است که نقطه‌ی برآمده‌ی روی پوست که آن را جوش می‌یم ایجاد می‌کند.

شما می‌توانید برای آگاهی یافتن از روش‌های متنوع مراقبت از پوست سری به مقالات دیگر چطور بزنید.

جوش یک زائده‌ی کوچک پوستی است. جوش‌ها، جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به وسیله‌ی میکروب‌ها آلوده و ملتهب شده و در مرحله‌ی بعد ترشحات سطح آنها را پر می‌کند.

وقتی غدد چربی پوست که در انتهای فولیکول مو قرار دارند بیش‌فعال شوند جوش یا آکنه ظاهر می‌شود. نقاطی از بدن که در معرض جوش زدن هستند عبارت است از: صورت، بالای کمر، سینه و شانه‌. جوش علامت واضحی از التهاب پوستی است به خصوص زمانی که روی پوست ظاهر می‌شود. انواع مختلفی از جوش‌ها وجود دارند:

کمودون یا به صورت مفرد کمودو (comedo) زمانی ایجاد می‌شود که فولیکول مو بر اثر افزایش چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود شود. دو نوع از کمودون وجود دارد: سرسیاه و سرسفید.

جوش سرسفید (Whites): با کمودون‌ بسته نیز شناخته می‌شوند، زیرا چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست از باز شدن مجرای بسته شده جلوگیری می‌کنند و التهاب در زیر پوست باقی می‌ماند. اگر سر این التهاب بیرون بیاید شبیه دانه‌ای کوچک با حبابی از چرک است.

جوش سرسیاه (Blacks): به کمودون‌های باز معروفند. این جوش‌ها به راحتی به چشم می‌آیند. رنگ تیره‌ای دارند و روی سطح پوست ظاهر می‌شوند. برخی به اشتباه گمان می‌کنند که این جوش‌ها در اثر آلودگی به وجود آمده‌اند و با شدت سعی در پاک کردن آنها می‌کنند. این کار فایده‌ای ندارد و ممکن است پوست را آزار داده و مشکلات دیگری ایجاد کند. سیاهی سر این جوش‌ها ملانین‌ِ غدد چربی پوست است که وقتی در معرض هوا قرار گرفته‌اند اکسید شده‌ و به این رنگ درمی‌آیند. برای مطالعه در مورد درمان این نوع جوش می‌توانید به مقاله درمان جوش سرسیاه مراجعه کنید.

سفت‌دانه‌ها یا پاپول‌ها برآمدگی‌هایی سفت روی پوست هستند که در آنها مایع واضحی وجود ندارد. به رنگ‌های قهوه‌ای، بنفش، قرمز و اکثرا صورتی رنگ هستند. اگر آنها را لمس کنید ممکن است دردناک باشند. سعی نکنید آنها را فشار دهید چون ممکن است جای زخم‌شان باقی بماند.

این جوش‌ها بر خلاف پاپول‌ها دارای چرکی هستند که روی سطح پوست به وضوح دیده می‌شود. قاعده‌ی این جوش‌ها قرمز و سطح رویی آنها چرک‌آلود است. این چرک سفید یا زرد رنگ است که معمولا مخلوطی از باکتری، گلبول‌سفید و سلول‌های مرده‌ی پوستی است. دستکاری این جوش‌ها به باقی ماندن جای جوش تیره‌رنگ و جای زخم منتهی می‌شود.

از لحاظ ریخت‌شناسی شبیه به سفت‌دانه‌ها اما بزرگ‌تر از آنها هستند. این جوش‌ها دردناک هستند و در زیر پوست قرار دارند.

به راحتی روی پوست قابل تشخیص هستند. این زائده‌ها مانند پاسچول‌ها پر از چرک هستند، اما اندازه‌ی بزرگ‌تری دارند و دردناک بوده و معمولا جای‌شان روی پوست باقی می‌ماند.

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست‌وشوی طاقت‌فرسا و حتی لایه‌برداری‌ و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می‌کند. بنابراین می‌توان برای جوش‌های دوره‌ای با دفعات ظهور محدود، از راه‌های درمانی فوق‌العاده متداولی که جوش‌ و آکنه را با سرعت و به راحتی از بین می‌برند استفاده کرد.

اولین درمان سریع جوش یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.

حتما با خواص عسل آشنا هستید. عسل به عنوان ماده‌ای با خواص ضدعفونی‌کننده شناخته می‌شود و به از بین بردن عوامل میکروبی اطراف غدد چربی کمک می‌کند. وقتی میکروب‌ها کاهش پیدا می‌کنند سرعت بهبودی افزایش پیدا می‌کند.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: علاوه بر این می‌توانید با افزودن پودر دارچین به عسل ماده‌ی سفت‌تری به‌ دست بیاورید و آن را شب تا صبح در هنگام خواب روی جوش بگذارید.

راه معجزه‌آسای دیگر برای خلاصی از جوش استفاده از آبلیموی تازه گرفته شده است. آبلیمو به عنوان میکروب‌کش ارگانیسم‌های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می‌کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع‌کنندگی‌ای که دارد باعث می‌شود چربی‌های تجمع یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو چند راه دارید.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: برای جوش‌های جدی‌تر مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب قبل از خواب روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به از بین رفتن سریع جوش کمک می‌کند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی‌شود.

خمیردندان برای درمان جوش فوق‌العاده است. اگر به عنوان روشی بعد از یخ گذاشتن استفاده شود سریع‌ترین اثر را دارد. لازم است که حتما از خمیردندان‌های سفید‌رنگ و غیرسفید‌کننده استفاده کنید. همچنین از انواع خمیردندان‌های ژل‌مانند استفاده نکنید.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: خمیردندان می‌تواند برای پوست ایجاد حساسیت کند، بنابراین مهم است که از این روش با احتیاط و به شیوه‌ی درست استفاده کنید.

برای درمان سریع جوش بخور را فراموش نکنید. استفاده از بخور گرم به علت باز کردن منافذ پوستی و بیرون ریختن مواد زايد از آن، فواید فوق‌العاده‌ای برای پوست افرادی که از جوش رنج می‌برند به همراه دارد.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: بخور را به مدت ۳۰ دقیقه ادامه دهید و سپس به پوست‌تان مرطوب‌کننده بمالید.داروی طبیعی برای جوش صورت

روغن درخت چای درمان‌کننده‌ی حیرت‌انگیزی برای جوش‌های پوستی است. روغن درخت چای با خاصیت ضدباکتریایی به جنگ میکروب‌هایی می‌رود که مشکلات پوستی ایجاد می‌کنند و به دلیل خواص تسکین‌بخشی که دارد، قرمزی و وخامت جوش‌ها را کاهش می‌دهد. این روغن همچنین با خشک کردن جوش‌ها و کمودون‌های سرسفید آنها را بهبود می‌دهد.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: اگر پوست شما حساس است نباید از روغن درخت چای استفاده کنید.

سیر گیاهی است که به علت مزه‌ی عالی و فایده‌های پزشکی مورد توجه است. سیر دارای خواص اثبات شده‌ی قوی ضدباکتریایی، تقویت سلولی و ضدویروس است و به عوامل بیماری‌زای مسری حمله‌ می‌کند. سیر همچنین در تقویت قوای جسمی نقش دارد.

سیر خام در طب قدیمی هند، آیوروِدا، یکی از بهترین درمان‌ها برای جوش‌های رسیده برشمرده می‌شود و طبیبان آیورودا بر سر خواص سیر در درمان جای جوش‌ها و همچنین در جلوگیری از عود مجدد جوش قسم می‌خورند.

بدون در نظر گرفتن گزارش‌های طب آیورودا درباره‌ی سیر، به اندازه‌ای افراد مختلف به فواید خوردن سیر خام در پیشگیری و درمان جوش‌ صورت اشاره‌ کرده‌اند که می‌توان آن را درمانی عالی برشمرد. سیر این ماده‌ی ضدویروس، ضدقارچ و ضدسرطان برای درمان سریع جوش‌ها کارساز است. همچنین سولفور موجود در سیر به تسریع فرایند بهبودی جوش کمک می‌کند.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: خوردن روزانه‌ی یک حبه سیر خام به پاک‌سازی خون‌تان نیز کمک می‌کند. اما توجه کنید که در مصرف سیر خام زیاده‌روی نکنید تا معده‌ی شما اذیت نشود.

جوش‌شیرین راه‌حل خانگی مفید دیگری برای درمان جوش است که با لایه‌برداری پوست و باز‌ کردن راه تخلیه‌ی چربی و سلول‌های مرده جوش‌ها را از بین ‌می‌برد. جوش‌شیرین کاربردهای فراوانی دارد. می‌توان از آن به عنوان ضدبو، به عنوان خمیردندان و در محلول‌های مختلف خانگی برای لایه‌برداری پوست استفاده کرد.

التهاب جوش زمانی که سلول‌های پوست و ارگانیسم‌های کوچک در کنار هم جمع می‌شوند و یک جوش متورم را ایجاد می‌کنند، شکل می‌گیرد. التهاب پوست علاوه بر اینکه توجه دیگران را به خود جلب می‌کند می‌تواند واقعا دردناک باشد.

بخشی از قدرت جوش‌شیرین در مراقبت از پوست به این دلیل است که قادر است به عنوان بخشی از درمان التهاب پوست و در یک بره‌ی درمانی به کار رود. مثلا از مواد معمولی موجود در آشپزخانه می‌توان برای درست کردن ماسک‌های قوام‌دار با پایه‌ی جوش‌شیرین استفاده کرد. ماسک‌های خانگیِ پوشاننده‌ی صورت که با جوش‌شیرین درست شوند می‌توانند به پیشگیری و درمان مشکلات پوستی کمک کنند.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: هرگز جوش‌شیرین را از چند دقیقه‌ی محدود روی پوست رها نکنید، زیرا ممکن است موجب خشکی و حساسیت شود.

خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین‌هایی چون ویتامین A ،C و E است. علاوه‌ بر این خیار دارای خواص خنک‌کنندگی و تسکین پوست است. در کشورهای خاورمیانه و آسیایی آب خیار برای خنک کردن بدن و پوست‌، درمانی متمایز به شمار می‌رود. آب خیار همچنین برای ترمیم پوست مفید است و به خصوص زمانی که روی پوست به کار رود در کاهش التهاب پوستی نقش دارد.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: می‌توانید با خیار ماسک صورت درست کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید سپس با آب گرم بشویید. این کار به تمیزی آلودگی‌ها و باکتری‌ها از مجاری پوست کمک می‌کند.

وقتی می‌خواهید جوش‌های‌تان را درمان کنید، سرکه‌ سیب را به عنوان ماده‌ای قدرتمند به حساب آورید. چرا؟ زیرا ارگانیسم‌های کوچکی که تمام این مشکلات را پدید آورده‌اند با سرکه‌ی سیب نابود می‌شوند. سرکه‌ی سیب با خواص قلیایی خود، pH سطح پوست شما را به تعادل می‌رساند و در این شرایط باز هم رشد میکروب‌ها سخت‌تر می‌شود. نکته‌ی آخر اینکه سرکه‌ی سیب با خواص منقبض‌کننده‌ی خود مانند آبلیمو کمک می‌کند که چربی تجمع‌یافته در منافذ پوستی بیرون رانده شود. به یاد داشته باشید که با زیاده‌روی در استفاده از سرکه روی پوست، آن را بیش از اندازه خشک نکنید.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: پس از استفاده از این درمان از تونر پوست استفاده کنید. تونر یک پاک‌کننده‌ی رقیق پوست است که از مواد غیرالکلی ساخته می‌شود و به همین دلیل خشکی پوست ایجاد نمی‌کند.

ماست غذایی دلپذیر است که به عنوان وعده‌ی صبحانه و همچنین میان‌وعده عالی است. ماست علاوه بر این اگر به صورت موضعی روی پوست استفاده شود فایده‌های شگفت‌آوری دارد. سالیان دراز است که به دلیل همین فواید عالی، برای بهبود پوست از آن استفاده می‌شود.

هنوز هم در هند از ماست به عنوان راهی عالی در درمان جوش و کاهش التهاب آن استفاده می‌شود. کلئوپاترای مصر باستان به حمام‌های روزانه‌ای با شیر ترشیده که به او پوستی درخشان و جوان می‌بخشیده است معروف است. شما هم می‌توانید برای از بین بردن جوش‌ها از ماست استفاده کنید.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: باید از این مخلوط روزی دوبار استفاده کنید.

آسپرین یک مسکن است و البته از آن برای تسکین جوش هم می‌توان استفاده کرد. اکثر ما معمولا قرص‌های تسکین سردرد را در خانه داریم.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: روزی یک بار این درمان را انجام دهید.

آلوئه‌ورا نه تنها با کاهش التهاب پوست احساسی عالی به شما می‌دهد، آزردگی و قرمزی جوش را از بین برده و پوست‌تان را درخشان و صاف می‌کند.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: بعد از ۱۵ دقیقه صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

روغن زیتون حاوی ویتامین، آنتی‌اکسیدان و آهن است. این روغن به دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی پوست به ترمیم جای جوش کمک می‌کند.

نحوه‌ی استفاده:

نکته: بعد از یکی دو دقیقه صورت‌تان را با آب معمولی بشویید.

جلوگیری از تشکیل جوش‌، راز کنترل آنست؛ علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد. گرچه اغلب آدم‌ها به غلط بر این باورند که جوش زدن با آلودگی سطح پوست یا مصرف غذاهای خاص مرتبط است اما، جوش زدن به ترکیبی از عوامل مرتبط است که برخی از کنترل ما خارجند؛ تعادل هورمونی و سرعت طبیعی سیستم تجدید پوست ما از آن جمله‌اند. با وجود اینکه به طور قطع جوش زدن تقصیر شما نیست اما در برابر جوش‌ها بی‌دفاع هم نیستید. شما برای کمک به بدن‌تان برای مقابله با جوش‌ها می‌توانید آنچه را که بدن برای قدرتمند و سالم بودن بدان نیاز دارد در اختیارش بگذارید.

اگر می‌خواهید پوست خوبی داشته باشید، این موارد ساده را رعایت کنید:

روزی دو مرتبه با ملایمت صورت‌تان را بشویید تا چربی اضافه، باکتری‌ها و سلول‌های مرده را از سطح آن پاک کنید. فراموش نکنید که علت جوش، آلودگی پوست نیست و شست‌و‌شوی بیش از حد تنها منجر به خشک شدن پوست و تحریک آن برای تولید میزان چربی می‌شود. هرگز بیش از حد این کار را تکرار نکنید. اگر روالی برای شست‌وشوی پوست‌تان به‌صورت روزانه، جواب داد همان را ادامه بدهید.

لایه‌برداری پوست خوب است اما دقت کنید از لایه‌بردارهای خفیف که دانه‌های ریز و نرم دارند استفاده کنید. از مصرف محصولاتی که حاوی خرده‌های پوسته‌ی بادام یا زردآلو هستند خودداری کنید. این خرده‌ها می‌توانند پوست را تحریک کنند و حتی باعث خراش بشوند که به التهاب پوست دامن می‌زند.

اگر از شیرپاک‌کن استفاده می‌کنید از محصولات با پایه‌ی الکل ایزوپروپیل یا سایر الکل‌های شوینده استفاده نکنید. الکل ماده‌ی قابض قدرتمندی است و لایه‌ی سطحی پوست را برمی‌دارد، این امر باعث تولید چربی از غدد پوستی می‌شود. نتیجه‌ی این کار پوستی خشک و قرمز است و احتمالا جوش‌های بیشتری می‌زنید.

با اینکه غذاها دلیل جوش زدن نیستند، رژیم غذایی سالم کمک می‌کند بدن آنچه را برای جنگیدن با جوش‌ها نیاز دارد در اختیار داشته باشد.

صبحانه را حذف نکنید: صبحانه نیرومحرکه‌ای برای فرایندهای متابولیسم بدن‌تان است و در طول روز به شما انرژی می‌دهد.

به طور کلی میوه‌های تازه را به سیب‌زمینی سرخ‌کرده ترجیح بدهید و رژیمی متعادل داشته باشید که از همه‌ی گروه‌های غذایی در آن استفاده شده باشد.

روزانه حداقل ۸ لیوان، و اگر ورزش می‌کنید یا در فصل گرما به سر می‌برید حتی بیشتر، آب بنوشید.

فواید ورزش بی‌شمار است، ورزش به گردش خون در بدن کمک می‌کند، به شما آرامش می‌دهد، استرس را کاهش می‌دهد و انرژی‌تان را بالا می‌برد. پوست شما هم از گردش خون و اکسیژن‌رسانی بیشتری که در اثر فعالیت ورزشی ایجاد می‌شود سود می‌برد.

اما دقت کنید که حرارت و رطوبت نشسته روی پوست در اثر ورزش، مکان مناسبی برای پخش شدن باکتری‌ها فراهم می‌کند. بنابراین، پیش از ورزش آرایش‌تان را پاک کنید. اگر مستعد جوش بدن هستید برای ورزش لباس نخی گشاد به تن کنید. بعد از ورزش در اولین فرصت به حمام بروید.

فشار دادن یا درآوردن چرک جوش‌ها با ناخن، سوزن یا هر وسیله‌ی دیگر می‌تواند مسیر باکتری‌ها را به عمق بیشتری از پوست باز کند که موجب تشدید التهاب و عفونت خواهد شد. همچنین این کار به بافت اطراف پوست آسیب می‌زند و احتمال باقی ماندن جای جوش را افزایش می‌دهد. همچنین، تماس بیش از حد دست‌ها با پوست شامل مالیدن یا حتی تکیه زدن دست به چانه می‌تواند باکتری‌ها را به منافذ پوست وارد کند و احتمال جوش زدن را بالا ببرد.

هرروز، حتی روزهای ابری، از ضدآفتاب با spf حداقل ۱۵ استفاده کنید. گرچه حقیقت دارد که مجاورت اندک با نور آفتاب می‌تواند در آغاز برای آکنه مفید باشد اما گول نخورید زیرا این منافع کوتاه‌مدت هستند. تماس طولانی با نور آفتاب پوست‌تان را خشک می‌کند و باعث تولید چربی پوست و تسریع ریزش سلول‌های مرده‌ی آن می‌شود. چربی در کنار سلول‌های مرده‌ی پوستی زمینه‌ی مناسبی برای ایجاد جوش‌ها ایجاد می‌کند.

خواب خوب شبانه، به مدت حداقل ۷ تا ۸ ساعت، می‌تواند معجزه‌ای برای جوش‌هایتان باشد. می‌پرسید چطور؟ در پاسخ باید بگوییم بدنی که خوب استراحت‌ کرده منابع لازم را برای داشتن دستگاه ایمنی قوی در اختیار دارد. گرچه سیستم ایمنی قوی به کلی مانع جوش نمی‌شود، اما در مبارزه با عفونت جوش‌ها کمک می‌کند و جوش‌ها با سرعت بالاتری بهبود پیدا می‌کنند.

زمانی که در تنش باشید، غده‌ی آدرنال، هورمون کورتیزول را روانه‌ی جریان خون‌تان می‌کند. این هورمون غدد چربی پوست را به ترشح وا می‌دارد که می‌تواند به جوش زدن بینجامد. بسیار مهم است که روزانه زمانی را به استراحت اختصاص بدهید، مطالعه کنید، دوش بگیرید، مدیتیشن یا یوگا انجام بدهید یا هر کار دیگری که به شما احساس شادی و آرامش می‌دهد. برای داشتن بدنی سالم به‌طور کلی و همچنین داشتن پوستی زیبا و سالم، آرام بودن قدم اساسی است.

اگر می‌خواهید با روش‌های درمان سریع جوش آشنا شوید، می‌توانید به جای خواندن این مقاله ویدیوی زیر را نیز ببینید.

به‌خاطر داشته باشید حتی بعد از رفع شدن جوش‌ها باید استفاده از روش‌های پیشگیری را ادامه بدهید تا جوش‌های جدید ایجاد نشوند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

نویسنده و عضو تیم تحریریه چطور

سلام
من از دیروز تا حالا در ناحیه چانه و اطراف چانه و در لبها در فواصل بسیار کم جوش زدم لطفا کمکم کنید نزدیک عیده فک کنم برا همین استرس جوش زدم.لطفا راه حل بدین دوستان.ممنون

سلام شادی گرامی
من متخصص پوست نیستم اما با توجه به مقالات چطور می‌تونم بهتون پیشنهاد کنم که استرس خودتون رو بیارین پایین، اینجا می‌تونید بخونید که استرس واقعا می‌تونه باعث جوش زدن بشه،
علائم استرس چیست؛ این نشانه‌ها را بشناسید و آن را متوقف کنید، در این آدرس:
http://chetor.com/?p31342
و برای کاهش استرس‌تون:
مقابله با استرس با ۱۲ روشی که به حفظ آرامش شما کمک می‌کند ، در آدرس:
http://chetor.com/?p3826
مدیتیشن برای تازه‌کارها: ۲۰ نکته‌ی عملی برای درک ذهن‌تان، در این آدرس:
http://chetor.com/?p2681
و مقاله‌ی مرتبط با درمان جوش، درمان آکنه با ۲۲ روشی که مثل آب روی آتش می‌ماند:
http://chetor.com/?p36623
امیدوارم که جوش‌ها زودتر بهبود پیدا کنن

سلام خسته نباشید من ی مدته سیستم بدنم بهم ریخته و صورتم شدید جوش میزنه موندم چکارکنم همه راه حل هارو رفتم ولی کم و بیش خوب شد ولی بازدوباره جوش زده من خودم میگم شیرینی میخورم جوش میزنه اگه راه حل دیگ واس ازبین رفتن جوش و جای جوش هست بگیدممنون میشم

اگر متوجه تغییرات جدید در بدنتون شدید که به نظرتون عادی نیست باید به دکتر مراجعه کنید. خیلی فاکتورها دخیله در اینکه دلیل جوش شما چی ممکنه باشه. شما می تونین با همراهی یک متخصص پوست دلایل و راه حل ها رو جستجو کنید.

خیلییییییییی عالیییییی بودددددددد.

خوشحالیم که این متن نظر مثبت شما رو جلب کرده دوست عزیز.

من چیکارکنم پس؟؟؟

با سلام..
دوست عیزیز اگر تمام تلاشت برای اینکه دیگه صورتت جوش نزنه بی فایده است حتما به متخصص پوست و مو مراجعه کن..من قرص هایی رو که دکتر برام تجویز کرده بودن استفاده کردم واقعا نتیجه گرفتم..اینم بگم که این قرص هارو حتما باید با تجویز پزشک بخورین..برای از بین بردن جای جوش هم از سفیده تخم مرغ استفاده کنین..

دوستان عزیز تا میتونید از خوردن قرص های ضد جوش doxycycline 1 استفاده نکنید حتی با دستور پزشک درسته جوش ها رو زود خوب میکنه اما توی بلند مدت عوارض بدی رو سیستم بدنتون میزاره که نمی صرفه استفاده کرد . از روش سنتی و گیاهی استفاده کنید

مد و زیبایی

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن

در زمان بی حوصلگی چطور کارهایمان را انجام دهیم؟

ارائه تأثیرگذار به روش اساتید هاروارد؛ راهنمای جامع سخنرانی در جمع

خودویران‌گری چه مدل‌هایی دارد و چگونه می‌توان با آن‌ها مقابله کرد؟

پیشگیری از سرطان با مصرف ۱۳ خوراکی سالم

چطور در خودمان اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

استفاده از روغن گیاهی برای درمان جوش و رفع آکنه بسیار محبوب بوده و اغلب موثرتر از توصیه های دارویی برای درمان جوش صورت و همچنین درمان آکنه است. اگر برای رفع آکنه بدنبال روش های طبیعی و خانگی هستید پیشنهاد می کنم در ادامه با معرفی 8 روغن گیاهی موثر برای درمان جوش صورت و رفع آکنه با زوم لایف همراه باشید.

بهترین روغن های گیاهی برای درمان آکنه عبارتند از:

رزمارینیک اسید موجود در روغن رزماری برای خاصیت ضد التهاب بودن ذاتی آن و افزایش سرعت فرایند بهبود، شناخته شده است. اگر بدنبال روشی برای درمان آکنه هستید، پنج قطره از آن را روی قطعه ای پنبه ریخته و سپس آن را به آرامی بر روی آکنه ها بمالید.

این روغن، ترکیبات متفاوت آنتی اکسیدان و ضد التهاب فراوانی داشته و تحقیقات نشان می دهند که روغن دانه ی سرو برای درمان آکنه بسیار مناسب است.

روغن درخت چای متخصص درمان جوش و رفع آکنه است! این روغن یکی از صادرت های کشور استرالیا و حاوی برخی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در جهان بوده و احتمالاً به عنوان مشهور ترین روغن ضد جوش شناخته می شود. با ویژگی های آنتی باکتریال، ضد عفونی کنندگی و ضد التهاب، حتی استفاده از چند قطره ی (رقیق) آن بر روی پوست، تاثیری شگفت انگیز از خود به جای خواهد گذاشت.داروی طبیعی برای جوش صورت

روغن پونه ی کوهی، ضدعفونی کننده و آنتی باکتری بوده و با درمان عفونت ها، پوست را بهبود می دهد. هنگامی که سیستم ایمنی بدن التهاب را کاهش می دهد، لایه برداری و رفع انسداد منافذ پوست بسیار آسان تر است.

روغن اسطوخودوس برای افزایش سرعت بهبود پوست بسیار مشهور است؛ به خصوص پوستی که به دلیل خشکی، پوسته پوسته شده است. این نواحی پوست مستعد آکنه هستند، اما استفاده ی مداوم از روغن اسطوخودوس به مدت یک الی دو هفته، بسیاری از این برآمدگی ها و التهاب ها را از بین می برد.

ترکیبات فعال موجود در روغن بهار نارنج ، تولید چربی غدد چربی را تنظیم کرده و حتی بر تعدیل هورمون ها در بدن اثر دارد و آن را به راه حلی ایده آل برای درمان آکنه ی مزمن تبدیل می کند.

روغن میوه ی رز حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین بوده و به کاهش تورم و قرمزی آکنه و هم چنین زخم های ایجاد شده توسط آن کمک می کند و در نهایت پوست را بهتر نشان می دهد.

روغن مریم گلی، ذاتاً آنتی باکتری است می تواند به درمان آکنه کمک کتد. پس آغشته کردن پنبه به دو یا سه قطره از آن و استفاده بر روی آکنه ها، تاثیری شگفت انگیز ایجاد خواهد کرد. هنگامی که منافذ بسته می شوند، به محلی مناسب برای انباشته شدن باکتری ها و در نتیجه التهاب پوست تبدیل می شوند و روغن مریم گلی از این اتفاق جلوگیری می کند.

آکنه هنگامی اتفاق می افتد که غدد چربی، فولیکول های مو را در پوست به دام می اندازند که ممکن است منجر به التهاب، جوش های سر سیاه، جوش های سر سفید و برآمدگی های کوچکی شود که می توانند نواحی برآمده ی حساس، دردناک و قرمز پوست را تشکیل می دهند.

نه تنها آکنه ناخوشایند است، بلکه ممکن است سال ها ادامه داشته باشد؛ مخصوصا در دوران بلوغ که غده های چربی فعال تر از معمول هستند. گفته می شود که هر کسی ممکن است دچار آن شود، اما درمان هایی ساده و در عین حال موثر وجود دارند که این وضعیت ملتهب پوست را بهبود می بخشند.

با اینکه برای بهبود این التهاب ها، پمادها و داروهای شیمیایی بسیاری تجویز می شوند، اما این روش درمان آکنه، عوارض جانبی ناخواسته ای نیز دارند، درحالیکه به ندرت روغن های گیاهلی این عوارض را دارند. اگر به نوع خاصی از این روغن ها حساسیت ندارید، ترکیبات موثر و فعال، اسیدهای فرار و آنتی اکسیدان های موجود در این روغن ها می توانند از التهاب پوست جلوگیری کرده، چربی بیش از حد پوست و غدد چربی را از بین برده، التیام پوست را تسریع بخشیده و سلامت پوست را بهبود بخشد.

با اینکه هر کدام از این روغن ها متفاوت هستند، اما قواعدی کلی برای استفاده از آن ها وجود دارد. با توجه به شرایط و علائمی که دارید، از روغن های مختلفی استفاده خواهید کرد؛ برای مثال، برخی از این روغن ها برای آبرسانی پوست هستند، در حالیکه برخی دیگر، عفونت ها را کاهش داده و از انسداد منافذ جلوگیری می کنند.

با وجود فواید زیاد این روغن ها برای رفع آکنه، عوارضی نیز وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند؛ مانند حساسیت و ناسازگاری با دیگر داروها.

اگر به گیاهی که روغن گیاهی از آن گرفته شده است حساسیت دارید، انتظار می رود که التهاب موضعی مانند جوش، ورم و قرمزی بیشتری پدید آید.

اگر برای درمان آکنه یا به دلیل دیگری، دارو مصرف می کنید، پیش از استفاده از این روغن های گیاهی بر روی پوست صورت، با پزشکتان مشورت کنید. این روغن ها، به خصوص برای درمان آکنه به ندرت استفاده می شوند؛ اگر این روغن ها را می خورید، خطر ناسازگاری با داروها خواهد بود.

آیا مطلب ” 8 روغن گیاهی موثر برای درمان جوش صورت و رفع آکنه ” برای شما مفید بود ؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که سه اصطلاح روانکاو، روانشناس و روان‌پزشک را به جای هم بکار []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف




خانه

موبایل

 

 

داروی طبیعی برای جوش صورت

 

در طب گیاه درمانی،اعتقاد ما بر این است که 5 عامل اصلی در بروز جوش صورت و بدن نقش عمده دارد((در حقیقت هرعاملی که باعث کم کاری کبد شود و یا در انجام کار هورمونهای بدن خِلل انجام دهد)):

1)-چربی:غذاهای چرب-انواع تخمه(کدو- آفتاب گردان)-تخم مرغ و

2)-سودا:چای-کاکائو-قهوه-بادمجان-گوجه فرنگی و

3)-اعصاب:افراد آشفته و عصبی و دارای استرس به دلیل برهم خوردن تعادل هورمونهای بدنشان زودتر جوش می زنند.

4)- مصرف بیش از اندازه غذاها با طبیعت گرم(کاهش عملکرد کبد).

5)-نظافت پوست:عامل باکتری ها همواره منتظرند که از منافذ پوست آلوده که مکان مناسبی برای رشد آنهاست استفاده کنند(جوشهای چرکی).

روشهای پیشگیری:

الف)نظافت پوست:

شستشو با صابون گیاهی ملایم(صابون گل بابونه- صابون مغز بادام و)

البته کسانی که دارای پوست خشک هستند پس از شستشو با صابون حتماً از کرم های گیاهی مخصوص که به آنها حساسیت ندارند استفاده کنند(کرم های گل بابونه-همیشه بهار و )

ب) رعایت در مصرف مواد غذایی

ج)داشتن آرامش و اعصاب راحت(بدون استرس)

 

&lt:

نسخه اول): یک قسمت عرق یونجه+یک قسمت عرق کیالک یا کاسنی+یک قسمت عرق خارشتر+یک قسمت آب

مواد بالا را به صورت مخلوط در یک لیوان روزی دو نوبت عصر و شب میل کنید.

کارخانه تولیدکننده عرقیات مهم است موقع خرید به مارک عرقیات دقت کنید (من مارک ترگل را پیشنهاد می کنم).

نسخه دوم):2 گرم عناب را با 2 گرم زرشک کوهی ابتدا شسته ، کمی کوبانده وداخل ظرف پلاستیکی ریخته و حدود 2 لیتر آب به آن اضافه کنید (داخل یخچال نگهداری کنید)،پس از حدود 1 ساعت روزی 2 لیوان از آب آن را میل کنید.((کسانی که دارای فشار خون پایین هستند از این روش استفاده نکنند)).

 

زیبایی ،هدیه ای است که خداوند به همه ما انسانها عطا فرموده،خداوند را شاکر باشیم و در حفظ آن بکوشیم.

 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

آکنه یا جوش صورت (به انگلیسی Acne یا Pimple) نوعی ضایعه پوستی قرمز و ملتهب و یکی از شایع ترین بیماری های پوستی محسوب می شود.

در ادامه این مقاله از سایت کوکا برای شما بیش از 25 روش برای درمان فوری انواع جوش های صورت با ماسک های خانگی و گیاهی گردآوری کرده ایم؛ با کوکا همراه باشید :

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 2 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

خمیر دندان دارای خواص ضد باکتری بوده که باعث از بین رفتن باکتری های ایجاد کننده جوش شده و به درمان جوش صورت و بدن و جوش پاها و بازو ها کمک می کند.

خمیر دندان یکی از بهترین روش های خانگی درمان سریع جوش صورت در یک روز محسوب می شود.داروی طبیعی برای جوش صورت

ماسک خمیر دندان برای جوش صورت

مقداری خمیر دندان سفید نه خمیر دندان ژله ای را با استفاده از یک چوب پنبه بر روی جوش های صورت و بدن بمالید و بگذارید 2 دقیقه بماند سپس با آب سرد خوب بشویید.

این ماسک برای پوست های چرب، نرمال و مختلط مفید است.

روغن بنفشه دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی می باشد و به درمان قرمزی جوش صورت و التهاب پوست کمک می کند.

ماسک روغن بنفشه برای جوش صورت

2 قطره روغن بنفشه را با استفاده از یک چوب پنبه بر روی جوش ها بمالید، بگذارید 15 تا 2 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

فراموش نکنید که اگر پوست حساسی دارید، این روغن را قبل از اینکه استفاده کنید بر روی بازو امتحان کنید که به آن حساسیت نداشته باشید.

روغن زیتون التهاب جوش صورت را کاهش داده و با آبرسانی به پوست صورت چربی پوست را متعادل کرده و به درمان سریع جوش صورت کمک می کند.

ماسک روغن زیتون برای جوش صورت

چند قطره روغن زیتون را قبل از خواب در حرکات دایره ای بر روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند سپس روز بعد با آب گرم بشویید.

این ماسک برای انواع پوست مناسب می باشد.

روغن کرچک دارای خواص ضد باکتری می باشد و علاوه بر آن باعث پاک سازی پوست صورت شده و به درمان سریع جوش صورت کمک می کنند.

ماسک روغن کرچک برای جوش صورت

پوست صورت را بشویید و خشک کنید، یک یا دو قطره از هر کدام از این روغن ها را بر روی پوست بمالید و 3 دقیقه خوب ماساژ دهید، بگذارید یک ساعت بر روی پوست بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

این ماسک ها روغن برای پوست نرمال و خشک مناسب هستند.

روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتری بوده و علاوه بر آن به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به درمان جوش صورت کمک کرده و باعث بازسازی پوست صورت می شود.

ماسک روغن نارگیل برای جوش صورت

چند قطره روغن نارگیل را کمی گرم کنید و بر روی پوست به صورت دایره ای خوب ماساژ دهی، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

این ماسک برای انواع پوست مناسب می باشد.

روغن جوجوبا به راحتی توسط پوست جذب می شود ولی منافذ پوست را مسدود نمی کند و چون ضد باکتری است به درمان سریع جوش صورت کمک می کند.

ماسک روغن جوجوبا برای جوش صورت

سه قطره روغن جوجوبا را کف دست بمالید تا کمی گرم شود و سپس بر روی جوش ها بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بر روی پوست بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشویید.

این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

سرکه سیب حاوی اسید های خفیفی است که چربی پوست را می دهد و چون خواص ضد باکتری دارد به درمان سریع جوش صورت کمک می کند.

ماسک سرکه سیب برای جوش صورت

آب و سرکه سیب را با نسبت های مساوی با هم ترکیب کنید و با استفاده از یک پنبه بر روی جوش های صورت بمالید و بگذارید 7 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

این ماسک برای تمام انواع پوست مناسب می باشد.

فراموش نکنید که اگر پوست حساسی دارید آب و سرکه را با نسبت های 3: 1 با هم ترکیب کنید.

یخ یکی از سریع ترین درمان ها برای جوش صورت و قرمزی و التهاب جوش صورت می باشد.

ماسک یخ برای جوش صورت

یک تکه یخ را بردارید و آن را درون یک پارچه نرم و تمیز قرار دهید و به مدت 3 دقیقه بر روی جوش ها بمالید.

ماسک یخ برای انواع پوست مناسب می باشد.

بخوانید : فواید یخ برای پوست صورت

ماست دارای خواص پاک کننده و ضد التهابی قوی بوده که برای از بین بردن قرمزی و درمان جوش صورت مفید می باشد.

ماسک ماست برای جوش صورت

داروی طبیعی برای جوش صورت

1-2 قاشق غذا خوری ماست ساده را بر روی جوش های صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

ترکیب شیر و عسل دارای خواص ضد باکتری بوده که با پاک سازی پوست به رفع سریع جوش صورت کمک می کند.

ماسک شیر و عسل برای جوش صورت

1 قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق سوپ خوری شیر کم چرب ترکیب کنید و به صورت دایره ای بر روی جوش ها بمالید، بگذارید 15 تا 2 بماند و سپس با آب گرم بشویید.

این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

خیار یک منبع غنی از پتاسیم و ویتامین های A، C و E است که به پاک سازی پوست صورت و از بین رفت باکتری های ایجاد کننده جوش صورت کمک می کند.

ماسک خیار برای جوش صورت

یک یا دو خیار تازه ورقه ورقه ببرید و به مدت یک ساعت در یک لیوان آب بریزید، این آب را بنوشید و از آن برای شستن صورت خود استفاده کنید.

میوه پاپایا دارای آنزیم هایی است که به کاهش التهاب جوش صورت کمک می کنند.

ماسک پاپایا و عسل برای جوش صورت

تکه های پاپایای خام را له کنید و با 1 قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید، بر روی جوش ها بگذارید و پس از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

جوش شیرین pH پوست را متعادل کرده و به کاهش قرمزی و التهاب جوش صورت کمک می کند.

ماسک جوش شیرین برای جوش صورت

1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی جوش ها بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید.

جوش شیرین برای انواع پوست ها مناسب می باشد.

فراموش نکنید که نباید بگذارید جوش شیرین را از 5 دقیقه بر روی پوست بماند چون باعث خشکی پوست می شود.

نعناع به کاهش چربی پوست کمک کرده و برای درمان سریع جوش صورت مفید می باشد.

ماسک نعناع برای جوش صورت

2 قاشق غذا خوری نعناع تازه ریز شده را با دو قاشق غذا خوری ماست ساده و دو قاشق غذا خوری پودر بلغور جو دوسر ترکیب کنید و بر روی جوش ها بمالید، بگذارید 1 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

بابونه یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان التهاب و قرمزی جوش صورت می باشد.

ماسک بابونه برای جوش صورت

دو قاشق چای خوری بابونه خشک را درون یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا دم بکشید، پس از سرد شدن آن را به وسیله ی پنبه بر روی جوش های بمالید، بگذارید 3 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

سیر دارای خواص ضد باکتری است که با پاک سازی پوست به درمان فوری جوش صورت کمک می کند.

ماسک سیر برای جوش صورت

2 تا 3 حبه سیر را رنده کنید و با کمی آب ترکیب کنید، آن را مستقیما بر روی پوست بمالید و بگذارید 1 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

سیر برای تمام انواع پوست مناسب می باشد.

عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل کرده و با پاک سازی پوست صورت از باکتری و همچنین آبرسانی به پوست به درمان جوش صورت کمک می کند.

ماسک عسل برای جوش صورت

چند قطره عسل طبیعی را با نوک انگشتان بر روی صورت بمالید و بگذارید 3 تا 4 دقیقه بماند تا خشک شود سپس با ولرم بشویید.

عسل برای انواع پوست مناسب می باشد.

مخلوط دارچین و عسل خواص ضد باکتری قوی دارد و یکی از سریع ترین راه های درمان آکنه و جوش صورت محسوب می شود.

ماسک دارچین و عسل برای جوش صورت

1 قاشق چای خوری پودر دارچین را با 1 قاشق غذا خوری عسل طبیعی ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعدبا آب بشویید.

ماسک دارچین و عسل برای انواع پوست مناسب می باشد.

ژل آلوئه ورا خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارد و برای درمان جوس صورت و قرمزی و التهاب پوست مفید می باشد.

ماسک آلوئه ورا برای جوش صورت

برگ های آلوئه ورا را باز کنید و ژل آن را جدا کنید و مستقیم بر روی جوش های پوست صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک آلوئه ورا برای انواه پوست مناسب می باشد.

لیمو ترش به کاهش التهاب و قرمز جوش صورت کمک می کند، علاوه بر این چون یک آنتی بیوتیک طبیعی است با از بین بردن باکتری های ایجاد کننده جوش به درمان جوش صورت کمک می کند.

ماسک لیمو ترش برای جوش صورت

آب یک لیمو ترش تازه را با استفاده از پنبه بر روی جوش صورت بمالید و بگذارید 2 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

اگر پوست حساسی ندارید می توانید آب لیمو ترش را بگذارید یک شب بر روی پوست بماند و صبح روز بعد با آب بشویید.

لیمو ترش برای انواع پوست به جز پوست حساس مناسب می باشد.

زردچوبه یک ضد عفونی کننده قوی است که از زمان های قدیم برای درمان انواع بیماری های پوستی مانند جوش صورت استفاده شده است.

ماسک زردچوبه برای جوش صورت

یک قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی جوش ها بمالید و بگذارید 15 بماند تا خشک شود، سپس با آب سرد خوب بشویید.

این ماسک برای انواع پوست به جز پوست خشک مناسب می باشد، لگر پوست شما خشک است به جای آب از عسل استفاده کنید.

آنتی اکسیدان هایی که در چای سبز وجود دارند باعث پاک سازی بدن و پوست می شوند، همچنین چای سبز باعث تعادل هورمونی در بدن می شود و می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

روزی دو تا سه لیوان چای سبز بنوشید.

ماسک چای سبز برای جوش صورت

2 قاشق غذا خوری چای سبز دم کشیده و سرد شده را با استفاده از پنبه بر روی جوش ها بمالید، بگذارید 3 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

مایک چای سبز برای انواع پوست مناسب است.

نمک دریایی یک عامل ضد میکروبی است و چون دارای مقادیر بالای انواع ویتامین ها و مواد معدنی است به درمان جوش صورت کمک می کند.

ماسک نمک دریایی برای جوش صورت

1 قاشق چای خوری نمک دریایی را با 3 قاشق چای خوری آب گرم ترکیب کنید و با استفاده از پنبه بر روی پوست بمالید، بگذارید 7 تا 1 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

این ماسک برای پوست نرمال، پوست مختلط و پوست چرب مناسب است.

فراموش نکنید که ماسک نمک دریایی نباید بیش از 1 دقیقه بر روی پوست بماند چون باعث خشکی پوست می شود.

آب برنج حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است که باعث پاک سازی پوست از سلول های مرده می شود و به درمان سریع جوش صورت کمک می کند.

ماسک آب برنج برای جوش صورت

1/2 فنجان برنج خام را با 2 فنجان آب ترکیب کنید و بگذارید کامل پخته شود، آب را از دانه های برنج جدا کنید و وقتی سرد شد با استفاده از پنبه بر روی جوش ها بمالید، بگذارید 1 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک آب برنج برای انواع پوست مناسب است.

گلاب با آبرسانی به پوست صورت می تواند باعث درمان سریع آکنه و جوش صورت شود.

ماسک گلاب برای جوش صورت

2 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با 1 قاشق غذا خوری گلاب ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید 3 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

ماسک گلاب برای انواع پوست مناسب است.

ویتامین A یا رتینول، ویتامین D، انواع مختلف ویتامین B؛ یعنی B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین)، B5 (پانتووتنیک اسید) و B6 (پیریدوکسین)، ویتامین C و ویتامین E برای درمان جوش صورت مفید هستند.

صورت خود را با آب سرد تمیز بشویید و پس از خشک شدن مقداری کرم مرطوب کننده فاقد چربی بر روی آن بمالید.

حالا مقداری پرایمر بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید تا جذب شود، دو دقیقه بگذارید به همان حال بماند و سپس یک کانسیلر سبز (کانسیلر سبز برای جوش صورت استفاده می شود) بر روی جوش ها بزنید و خوب ماساژ دهید تا قرمزی پوست و جای جوش را از بین ببرد.

در این مرحله کرم پودر بزنید و با یک قلم مو یا نوک انگشتان آن را بر روی صورت پخش کنید، بعد از آن هم چشم ها، لب و گونه ها را آرایش کنید.

این روش درمانی با استفاده از نور لیزر صورت می گیرد که باعث از بین رفتن باکتری های پوست شده و در نتیجه با کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

از طب هومیوپاتی جوش صورت علل درونی دارد. هدف هومیوپاتی از بین بردن علت اصلی جوش صورت است، در این روش با استفاده از دارو هایی مانند گوگرد، کالی بروماتوم، آرکتومیلاپا، بلادونیا و ومیکس خالص از ایجاد جوش صورت جلوگیری می شود.

فراموش نکنید که این موارد را بدون مشورت با پزشک متخصص پوست استفاده نکنید.

جوش سر سفید : نقاط سفید رنگی که معمولا بر روی پوست های چرب دیده می شوند.

جوش سر سیاه : هنگامی که ترشحات جوش نتواند از منفذ آن خارج شود، جوش سرسیاه ایجاد می شود. سلول های مرده و باکتری ها می توانند باعث ایجاد جوش سر سیاه شوند.

چرک دانه : گاهی اوقات، بافت اطراف منافذ مسدود پوست، آلوده شده و باعث التهاب می شود، این نوع تاول های پوستی چرکدار، چرک دانه یده می شوند.

جوش کیستی : این جوش بسیار عمیق و پررنگ هستند.

سلول های مرده پوست اگر به خوبی تمیز نشوند، منجر به انسداد منافذ پوست شده و می توانند باعث جوش صورت شوند.

جوش صورت در دوران بلوغ دختران و پسران جوان دیده می شود که به آن غرور جوانی می گویند، با تغییرات هورمونی در دوران بلوغ غدد سباسه پوست بیش از حد فعال می شوند، همین باعث انسداد منافذ پوست شده و باعث ایجاد جوش می شود.

جوش در دوران بزرگسالی می تواند نشان دهنده ی عدم تعادل هورمونی در بدن باشد، جوش هورمونی در زنان به دلیل یائسگی و سندروم پیش از قاعدگی رخ می دهد.

باکتری هایی که بر روی پوست رشد می کنند باعث ایجاد جوش های دردناک و التهاب پوست می شوند.

تستوسترون، هورمون طبیعی موجود در در بدن زنان و مردان است و برخی افراد حساس به این هورمون دچار جوش صورت می شوند.

مطالعات در دانشگاه نیویورک نشان داده که مواد غذایی دارای شاخص گلیسمی بالا مانند انواع نان و نوشیدنی های شیرین و همچنین لبنیات می توانند باعث جوش صورت شوند.

خوردن غذاهای سرخ شده و فرآوری شده سبب تولید سبوم در پوست شده و منجر به جوش های سر سیاه و سر سفید می شود.

برخی از دارو هایی که برای درمان بیماری صرع استفاده می شود و همچنین داروهایی که دارای آندروژن هستند، باعث ایجاد جوش صورت می شوند.

بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی دارای موادی هستند که پوست را تحریک کرده و موجب جوش صورت و جای جوش می شود.

آرایشی اگر به مدت طولانی بر روی پوست بماند باعث ایجاد آکنه و جوش صورت می شود.

هنگامی که شما به سفر بروید به دلیل تغییرات آب و هوا، دما و رطوبت ممکن است جوش بزنید.

یکی دیگر از علل اصلی جوش صورت، استرس شدید است، استرس با انتشار مواد شیمیایی التهابی به نوروپپتید ها باعث تشدید جوش صورت می شود.

مردم همه ی نژاد ها در سنین مختلف جوش می زنند با این حال نوجوانان و جوانانی که در رده ی سنی 11 تا 3 سال هستند 8٪ از افراد دیگر جوش می زنند.

در ادامه بخوانید : جوش صورت نشانه چیست؟

منبع : stylecraze – naturallivingideas

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

در سلامت ۹ شهریور ۱۳۹۵ ۰ 4,152 بازدید

درمان سریع و فوری جوش صورت و آکنه با عسل ، داروهای گیاهی و طب سنتی ، درمان جوش زیر پوستی

آکنه یک بیماری التهابی است که معمولاً از ۱۲ تا ۱۳ سالگی شروع و تا ۲۰ سالگی ادامه دارد و در اکثر مواقع بین سن ۲۰ تا ۲۵ سالگی به‌صورت کامل رفع می‌شود.

پروانه ساکت گفت: آکنه‌ها معمولاً در جاهایی که غدد چربی زیاد است مثل مثلث صورت یعنی از وسط ابرو تا قسمت پایین چانه بروز می‌کند و در مواردی هم در قسمت سینه و پشت کمر و در مواردی حتی دست‌ها تا پایین را در بر می‌گیرد.

Acne vulgaris

داروی طبیعی برای جوش صورت

 

وی ادامه داد: در خیلی موارد این آکنه‌ها اگر به حال خود رها شوند جوشگاه به‌جای می‌گذارند. جای جوش‌ها نسبی هستند گاهی کوچک هستند و در انواع شدیدش برای همیشه روی صورت باقی می‌مانند. در آکنه‌های دیررس در سن ۲۵-۲۶ حتماً باید عوامل هورمونی بررسی شود.

ساکت افزود: علل این آکنه‌ها در اکثر مواقع ژنتیکی است و در دوران بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی که عمدتاً هم پرکاری هورمون‌های مردانه است، غدد چربی به دلیل ترشح زیاد مجرای خروج چربی را بسته و میکروب‌هایی که به‌طور معمول در پوست وجود دارند به آن اضافه می‌شوند و این ضایعات التهابی را ایجاد می‌کنند.

وی گفت: انواع جوش‌ها به‌صورت سرسیاه، سرسفید و جوش‌های چرکی کوچک و بزرگ، ضایعات کیستی شکل و بزرگ هستند. فرد باید در همان مراحل ابتدایی به‌محض مواجه با جوش‌های سرسیاه و سرسفید به پزشک مراجعه کند؛ چراکه در مراحل اولیه درمان ساده‌تر است؛ اما به‌مرور وقتی میکروب در این‌ها رشد کند جوش‌ها به‌صورت چرکی درمی‌آید که یا به‌صورت جوش چرکی معمولی یا به‌صورت جوش‌هایی که طولانی‌مدت باقی می‌مانند و تخریب زیادی روی بافت صورت ایجاد می‌کنند که به آن‌ها جوش‌های کیستی می‌گویند.

این متخصص پوست و مو افزود: برای درمان آکنه در مراحل ابتدایی که به‌صورت جوش‌های سرسیاه و سرسفید است از محلول‌های ساده موضعی استفاده می‌شود. لایه‌بردارهایی که کمک می‌کنند مجاری چربی باز و تخلیه شوند و تجمع نیابند و در مواقعی که فرد علائم اختلالات هورمونی مثل اختلال در قاعدگی، موهای زائد، چاقی و آکنه‌های شدید از خود نشان می‌‌دهد از درمان‌های هورمونی استفاده می‌شود. عده‌ای فکر می‌کنند این داروهای هورمونی باعث نازایی آن‌ها می‌شود درحالی‌که درمان نشدن اختلالات هورمونی است که نازایی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: شیوع تجویز راکوتان برای درمان آکنه در صورتی می‌تواند بی‌اشکال باشد که جوش‌ها بسیار شدید باشد، فرد از شکل آکنه‌های خود ناراضی است و نمی‌تواند برای مدت طولانی یک درمان منظم داشته باشد و این باعث می‌شود که درمان را رها کند و عوارضی مثل اسکار را در پی داشته باشد.

ساکت افزود: داروهای راکوتان حتماً باید با تجویز متخصص پوست و مو و با انجام معاینات و آزمایش‌های کامل صورت گیرد و مصرف آن به‌صورت خودسر می‌تواند عوارض خطرناکی در پی داشته باشد.

وی با اشاره به عوارض راکوتان گفت: از عوارض راکوتان می‌توان خشکی لب و بینی، خارش و خشکی پوست، خون‌دماغ و عوارض کبدی، افزایش چربی و قند، سردرد و مسمومیت به ویتامین A برد. فردی هم که با توصیه پزشک از این دارو مصرف می‌کند باید هر یک ماه برای چکاپ و انجام آزمایش‌ها به پزشک مراجعه کند.

وی معتقد است که رژیم غذایی درمان اصلی آکنه نیست اما می‌تواند در بهبود یا تشدید آن مؤثر باشد.

ساکت افزود: فردی که مستعد آکنه است ،باید از خوردن خوراکی‌هایی که قند آن‌ها بالاست اجتناب و میوه و سبزی‌ها مصرف کندو همچنین باید در سبک زندگی خود تجدیدنظر کرده و توجه ویژه‌ای به ورزش که در درمان هر بیماری التهابی مؤثر است داشته باشد.

وی افزود: بهداشت هم همانند تغذیه و ورزش نقش اصلی را در ایجاد و درمان آکنه ندارند و فقط شستشوی صورت می‌تواند به باز شدن منافذ و خروج چربی‌ها کمک کند و روند بهبودی را تسریع بخشد.

۱- بیکینگ پودر ترکیب بیکینگ پودر و خمیر دندان می تواند مشکل جوش های پوستی را براحتی حل کند. این دو ماده ای هستند که براحتی در هر خانه ای پیدا می شوند. اما قبل از استفاده ، اول مطمئن شوید که پوستی حساس ندارید. برای فهمیدن این نکته ، نیازی به مراجعه به دکتر نیست. کمی بیکینگ پودر در آب بریزید ، سپس آن را روی پوست بازویتان امتحان کنید. اگر پس از استفاده از این ماده پوست تان قرمز یا دچار خارش شد یا درد گرفت فورا آن را از روی پوست تان بشویید. در این صورت پوست بسیار حساسی دارید و به هیچ عنوان نباید آن را روی پوست صورت تان بگذارید. اگر اتفاقی نیفتاد محلول آماده شده را روی جوشهایتان بگذارید سپس برای نتیجه ای بهتر کمی خمیر دندان روی آن بمالید. بعضی ها می گویند شاید پوست تان دچار کمی خارش شود ، نگران نباشید بزودی رفع خواهد شد.

۲- عصاره نعناع : عصاره نعناع یکی از بهترین درمان های خانگی برای از بین بردن جوش و آکنه است. کمی نعناع را بصورت چای دم کنید و سپس آن را با تکه ای پنبه روی پوست تان بمالید.بگذارید ۱۰-۱۲ دقیقه روی پوست تان بماند. سپس صورت تان را بشویید.

۳- آب لیمو ترش تازه لیمو ترش نیز یکی دیگر از راه های از بین بردن جوش است. کمی آب لیمو تازه روی پوست صورت تان بمالید. بدین صورت که انگار صورت تان را با آب لیمو شسته اید. می توانید لیمو را دو تکه کرده و یک تکه را روی صورت تان آنقدر بمالید تا همه جای صورت تان کاملا خیس شود. این کار را به مدت ۲ تا ۳ هفته انجام دهید.

۴- تخم مرغ و پرتقال پرتقال نیز می تواند برای درمان جوش و آکنه بکار رود.پوست های پرتقال را خرد کرده و با آب بجوشانید. بعد این پوست پرتقالها را روی صورت تان بگذارید. بعد از سی دقیقه صورت تان را بشویید. همچنین برای تاثیر می توانید کمی آب پرتقال را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کرده و روی صورت تان بصورت ماسک بمالید. بعد از چند دقیقه صورتتان را بشویید. این ماسک نه تنها به درمان جوش های شما کمک می کند بلکه به پوست شما شادابی و شفافیت خاصی خواهد داد.

۵- اسانس گل رز اسانس گل رز نیز یکی دیگر از درمان های خانگی برای از بین بردن جوش به شمار می رود. بعد از حمام یا وقتی صورت تان را بعد از یک روز کاری از آرایش پاک می کنید و می شویید ، آن را با آب گل رز نیز بشویید. این کار را چند روز انجام دهید و نتیجه کار را ببینید.

روغن درخت چای

به گزارش سلامت نیوز، به دلیل وجود ترکیبات آنتی باکتریال و خاصیت تسکین دهندگی، درخت چای به خشک کردن جوش های سر سفید و از بین بردن آکنه ها کمک قابل توجهی می کند. کافی اسم مقدار کمی از برگ های درخت چای را روی نقاط حساس پوست بگذارید و بعد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بشویید، پس از چند بار انجام این کار تفاوت را در پوستتان احساس می کنید.

لیمو ترش

یکی دیگر از منابع اسیدی که به کشتن باکتری های پوستی و خشک شدن سریع جوش های صورت کمک می کند لیمو ترش است.شما می توانید هر شب پیش از رفتن به تخت خواب یک نیمه از لیمو ترش را روی صورت خود بمالید و صبح بشویید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر پوستی حساس دارید با احتیاط از این خوراکی استفاده کنید.

خمیر دندان

آنچه که ما برای تمیزی دهان و دندان استفاده می کنیم به سادگی می تواند جوش های صورت را خشک و اندازه آنها را کوچک کند. البته خمیر دندان برای افرادی که از آکنه ها و جوش های مزمن رنج می برند کارکرد چندانی ندارد و می تواند به پوست آنها آسیب جدی بزند. شب ها پس از مسواک زدن مقدار کمی خمیر دندان روی انگشت خود بزنید و آن را روی جوش های پوستی خود بگذارید و صبح ها آن را بشویید. فراموش نکنید که برای تسکین پوست تنها از خمیر دندان سفید استفاده کنید.

سیر

احتمالاً سیر یکی از سبزیجات و ادویه های مورد علاقه شما در آشپزی است، اما همین خوراکی لذیذ می تواند به شما کمک کند تا دیگر جوش های صورتتان را نبینید. خوراکی با خاصیت آنتی باکتریال و سولفور که تأثیر شگفت انگیزی در نابودسازی سریع آکنه های پوستی دارد. سیرها را تکه تکه کنید و روی قسمت های آسیب دیده پوستتان بگذارید و پس از چند دقیقه آنها را بشویید و تا پوستی روشن و صاف داشته باشید.

آسپرین

به دلیل خاصیت ضد التهابی آسپرین نه تنها قابلیت مبارزه با جوش ها را دارد بلکه به کم رنگ شدن آنها هم کمک می کند. یک ربع از آسپرین را شب ها روی قسمت های ملتهب پوست خود بگذارید و تا صبح برای شستن آن صبر کنید.

نمک دریایی

اگر به دنبال راهی سریع برای از بین بردن جوش ها هستید، پیشنهاد ما به شما نمک دریایی است. کافی است مقداری آب به دو قرص نمک دریایی اضافه کنید و آن را روی قسمت های حساس پوست بگذارید، سریع تر از آنچه فکرش را بکنید جوش ها از بین می روند و پوست شما صاف می شود.

عسل

یکی از خواص قابل توجه عسل، آنتی باکتریال بودن آن است. این خوراکی بی نظیر ضمن کشتن آکنه های پوستی از بروز عفونت هم جلوگیری می کند. یک توپ نخی کوچک را به عسل آغشته کنید و سپس سطح پوست خودتان را با آن ماساژ دهید، اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه عسل روی پوست شما بماند. فراموش نکنید برای اینکه نتیجه مطلوب حاصل شود باید این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.

با یک درمان طبیعی بسیار موثر برای آکنه آشنا خواهید شد که مواد داخل آن از ادویه های طبیعی است که در برابر باکتری و آلودگی مقابله می کنند.

همه خانم ها از ظاهر شدن آکنه و جوش روی صورت خود وحشت دارند و اغلب به دنبال مقابله با این وضعیت هستند. امروزه محصولات شیمیایی بسیاری برای درمان جوش و آکنه وجود دارد ولی در عین حال به پوست نیز آسیب می زنند. در این مطلب شما با یک درمان طبیعی بسیار موثر برای آکنه آشنا خواهید شد که مواد داخل آن از ادویه های طبیعی است که در برابر باکتری و آلودگی مقابله می کنند.

بهتر است در نظر داشته باشید که برخی از ادویه های مورد استفاده در این دستورالعمل می تواند به گزارش پرشین وی برای افرادی که دارای پوست بسیار حساسی هستند قوی باشد و دچار واکنش های آلرژیک شوند. به همین دلیل اگر دارای پوست بسیار حساسی هستید بهتر است این روش را انجام ندهید ولی برای بقیه افراد این روش یک درمان بسیار موثر برای آکنه و جوش خواهد بود.

 مواد لازم برای درمان طبیعی آکنه:

داروی طبیعی برای جوش صورت

 • قاشق

 • کاسه

 • پودر دارچین

 • عسل

 • زردچوبه

 • لیمو

  

یک درمان خانگی فوق العاده موثر آکنه و جوش

 مرحله ۱

یک کاسه تمیز بردارید و نصف قاشق چایخوری زردچوبه در آن بریزید. زرد چوبه بسیار برای درمان پوست به کار می رود چرا که عفونت های پوستی از جمله باکتری را از بین می برد. این ادویه خاصیت های آنتی اکسیدان نیز دارد که تولید ملانین پوست را کاهش می دهد. علاوه بر این برای روشن کردن پوست و از بین بردن لک های صورت نیز موثر است. اگرچه پس از استفاده از این ادویه یک زردی کمرنگ پس از شستشو روی پوست می ماند ولی نگران نباشید این رنگ کم کم پس از چند ساعت اندک از بین می رود.

مرحله ۲

یک قاشق چایخوری پودر دارچین را به ظرف اضافه کنید. دارچین یکی از بهترین لایه بردارهای طبیعی است و به عنوان ضد عفونی کننده، ضدقارچ، قابض و ضد ویروس سالهاست مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش پرشین وی این ادویه به صورت عمقی پوست را لایه برداری کرده و منافذ پوست را نیز تحریک می کند و این باعث می شود مواد دیگر عمیق تر به پوست برسد.

 

 یک درمان خانگی فوق العاده موثر آکنه و جوش

 مرحله ۳

سپس نصف قاشق غذاخوری آب لیمو ترش را به مواد اضافه کرده و با قاشق خوب مخلوط کنید. آب لیمو حاوی مقادیر خوبی از اسید اسکوربیک است که یک قابض طبیعی محسوب می شود و حاوی ترکیبات ضد میکروبی است تا آکنه را خشک کند. برخی ممکن است لیمو را باعث سوزش پوست خود بدانند. اگر فکر می کنید مناسب پوست شما نیست ، از استفاده از آب لیمو در این دستورالعمل صرف نظر کنید.

 مرحله ۴

در این مرحله یک قاشق غذاخوری عسل را به مواد بیافزایید و با قاشق مخلوط کنید تا شبیه یک خمیر چسبناک در آید. لطفا عسل را از این دستور حذف نکنید چرا که یک محافظ قوی در برابر ادویه های قوی است. سال هاست که عسل برای درمان آکنه به کار می رود و به گزارش پرشین وی همچنین باعث پاکسازی پوست و باز کردن منافذ بسته پوست شده و میکروب را از بین می برد و درد را کاهش می دهد. اگر به هر دلیلی عسل را برای خود مناسب نمی بینید بنابراین آن را با شیر یا ماست که مانند عسل قابلیت رطوبت رسانی به پوست دارند را جایگزین کنید.

 

یک درمان خانگی فوق العاده موثر آکنه و جوش

 چطور از این خمیر استفاده کنیم؟

این خمیر را به نقاط جوش دار زده و آن را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه نگاه داشته و سپس آبکشی کنید. پس از خشک کردن پوست از یک مرطوب کننده خوب برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنید. می توانید این مواد را به مدت ۳ روز در یخچال نگاه داشته و هر روز آن را روی نقاط آکنه دار بزنید. پس از اولین استفاده، آکنه ها کم کم شروع به درمان شده و در طی این ۳ روز از بین می روند.

۱٫ به زنانی که پوست چرب ومستعد جوش زدن هستند ،توصیه می شود از مواد ارایشی کمتر استفاده کنند .

۲٫ استرس می تواند ناشی از کم خوابی یا عوامل دیگری باشد .مثلا در برخی از زنان در روز های قبل از قاعدگی ،استرس موجب تشدید جوش می شود . همچنین چربی زیاد زیر پوست ،التهاب ،عفونت واختلالات پوسته ریزی نیز از مهمترین عوامل ایجاد جوشها هستند

۳٫ پوست تمام افراد به صورت حسوس پوسته ریزی می کند وافرادی که عمل پوسته ریزی در انها دچار اختلال شده ومتوقف شده است جوش میزنند .

۴٫ جوشهای صورت براساس شدت ومیزان وقدمت متفاوت هستند ،اگر میزان بروز جوش ها متوسط ورو به شدید باشد حتما داروی خوراکی ضد جوش نیاز دارد وانتی بیوتیک های مناسب باید تجویز شود. معمولا جهت درمان ، داروهای هورمونی زنان تجویز می شود وبرای جوش های خیلی شدید ،کپسول رواکوتان که داروی بسیار قوی است ، تجویز می شود . برای جوشهای متوسط وضعیف ،محلول های الکلی ضد جوش وداروهای موضعی کافی بوده وداروی خوراکی لازم نیست

۵٫ صابون نقش اساسی در کاهش جوشها ندارد وتنها یک ماده کمک کننده است که چربی را کم می کند .

۶٫ در گذشته تصور می شد غذاهایی با طبع گرم سبب ایجاد جوش می شود .در حال حاضر این قضیه به فرد بستگی دارد واین طورنیست که بگوییم حتما همه باید چربی ها وشیرینی های کمتر استفاده کنند.افرادی که جوش می زنند ،می توانند همه چیز بخورند واگر مشاهده کردند مصرف ماده غذایی خاصی سبب افزایش جوش می شود ،می توانند ان ماده غذایی خاص راکمتر مصرف کنند .

۷٫ داروهای گیاهی برای درمان جوش سال های طولانی استفاده می شدند ، می توانند واگر این داروها بادقت وعلم ،تجویز واستفاده شوند مفید واثر بخش هستند .

۸٫ ترکیبات لایه بردار برای درمان جای جوش ها مفید است واثرات ضد چروک دارند وبرای شفافیت پوست بسیار اثر بخش اند .وی در پایان توصیه کرد : بعد از مصرف لایه بردارها به دلیل اینکه پوست حساس می شود حتما از ضد افتاب استفاده شود واز اقدامات تحریک کننده پوست مانند بند انداختن که حساسیت پوست را تشدید می کند به شدت پرهیز شود .

۹٫ داروهای گیاهی برای درمان جوش سال های طولانی استفاده می شد .

۴ دی ۱۳۹۷

۴ دی ۱۳۹۷

۳۰ آذر ۱۳۹۷

آدرس شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاه.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “ddde386de498e1be868564f2be817” ).getElementById(“7a9f98de5b”).setAttribute( “id”, “comment” )

*

*

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 218, All Rights Reserved. | Powered by saten

جوش صورت یک ناراحتی پوستی آزار دهنده است. جوش های صورت دارای انواع مختلفی از جمله جوش سرسیاه، جوش سر سفید، جوش هورمونی و هستند. بسیاری از افراد دچار این ناراحتی به دنبال راه های درمان فوری و درمان های خانگی جوش صورت خود هستند.

برای درمان جوش صورت به صورت طبیعی و با مواد گیاهی در دسترس با ما همراه باشید:

 آب لیمو به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی عمل می کند که باکتری هایی را که باعث آکنه می شوند، را می کشد. همچنین می تواند گردش خون را به پوست تحریک کند که مواد مغذی ضروری بدن را برای کمک به مبارزه با آکنه به ارمغان  آورد. این دستورالعمل ها را برای از بین بردن جوش صورت خود با آب لیمو دنبال کنید:

صورت خود را بطور معمول بشویید.

داروی طبیعی برای جوش صورت

آب یک لیمو بزرگ را تا حدود 2 قاشق چای خوری بگیرید. توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به استفاده از لیمو دوم داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که آب لیموی تازه استفاده می کنید. از آبلیموی آماده استفاده نکنید. این مواد معمولا حاوی مواد نگهدارنده است که می تواند صورت شما را تحریک کند.

اگر این عمل را در طول روز انجام می دهید، آبلیمو را حداقل برای 3 دقیقه روی پوستتان بگذارید، و سپس با آب سرد آن را  بشویید. اما اگر این کار  را در شب انجام می دهید تا صبح با آبلیموی روی صورتتان بخوابید و صبح آن را بشویید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از رفتن جلوی نور خورشید، آبلیموی پوستتان را شسته اید، زیرا این می تواند باعث ایجاد لکه سفید روی پوستتان شود.

 روغن درخت چای یک روغن خوش بو است که از یک درخت بومی در استرالیا می آید. شواهد بالینی وجود دارد که روغن چای برای چندین بیماری پوستی، از جمله جوش صورت موثر است. این ماده به به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی کار می کند و می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند و آن را برای مبارزه با جوش تنظیم می کند.

بعضی از مردم ممکن است به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند. قبل از استفاده از آن بر روی صورت خود، یک قطره از روغن درخت چای را در جای دیگر، مانند بازو یا پا تست کنید. چند ساعت صبر کنید اگر بثورات ایجاد شد، ممکن است نسبت به روغن حساسیت داشته باشید و نباید آن را روی صورت خود قرار دهید.

روغن درخت چای هنگامی یک ماده سمی برای خوردن است. روغن درخت چای را به هیچ وجه نخورید.

 گرچه شواهد متناقض وجود دارد، برخی از افراد عسل را به دلیل خواص ضد باکتریایی، درمانی موثر برای جوش صورت می دانند.

قبل از اعمال عسل بر روی جوش صورت خود، یک مقدار کمی از آن را در اطراف خط چانه تان بمالید. برای دیدن اینکه آیا شما یک واکنش طلوب دارید، حدود 3 دقیقه صبر کنید. اگر چنین است، عسل را بر روی جوش های خود اعمال نکنید.

شما می توانید عسل را به دو روش استفاده کنید. یا جوش هایتان را با عسل تر کنید، یا عسل را به کل صورت خود بعنوان ماسک صورت برای جوش هایتان بمالید.

بعد از 3 دقیقه عسل را با آب سرد بشویید، اما اگر می خواهید آن را روی پوستتان بگذارید.

شما همچنین می توانید حدود نیمی از قاشق چای خوری دارچین به عسل خود اضافه کنید. این به خواص ضد باکتریایی ماسک صورت افزوده و می تواند گردش خون را در صورت شما افزایش دهد.

سرکه سیب به شما کمک می کند تا PH پوست خود را متعادل کنید، همچنین باکتری ها را می کشد و می تواند پوست شما را نرم کند. ایجاد یک تونر از سرکه سیب سرکه بسیار ساده است.

بطری شیشه ای را کاملا تمیز کنید تا تونر را درون خود ذخیره کنید. فقط از آب گرم و صابون استفاده کنید. تمیز کردن با الکل یا سفید کننده می تواند باعث شود باقی مانده های شیمیایی در ظرف بمانند ، که پس از آن می تواند روی صورت نیز مالیده شود.

نصف فنجان سرکه سیب و نصف فنجان آب را در بطری را بریزید و آن را به خوبی مخلوط کنید.

تونر را با استفاده از توپ پنبه به جوش بمالید.

مخلوط را در جای خنک، خشک و تاریک ذخیره کنید.

شما می توانید سرکه سیب را بدون رقیق کردن استفاده کنید، اما این توصیه نمی شود. سرکه سیب بشیار تند است و اگر رقیق نشود، باعث تحریک پوست می شود. اگر این مخلوط موجب سوزش شود، سعی کنید با آب بیشتری رقیق کنید.

 این ادویه جادویی زرد رنگ که معمولا در آشپزی خاورمیانه رایج است در هر کجا که ادویه جات یافت می شود در دسترس است. این معمولا یک درمان موثر برای جوش صورت است. این مراحل ساده را برای مخلوط زردچوبه خودتان و درمان خانگی جوش صورت خود دنبال کنید.

یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل اضافه کنید آن را خوب مخلوط کنید.

مخلوط را به صورت یکنواخت بر روی صورتتان بگذارید.

بگذارید مخلوط 15 دقیقه بماند. سپس با آب سرد شستشو دهید.

به یاد داشته باشید که زردچوبه پوست شما را کمی زرد می کند، به خصوص اگر آن را در یک شب بگذارید.

به طور طبیعی گوجه فرنگی غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین A و C است. گوجه فرنگی همچنین منافذ پوست را کوچک می کند و جوش صورت را کاهش می دهد. استفاد از آن آسان است و زمان بسیار کمی نیاز دارد.

یک گوجه فرنگی کوچک را بشویید و نصف کنید.

قسمت باز را در قسمت هایی از پوست که در آن جوش وجود دارد، بمالید. پس از آن گوجه فرنگی را بیرون بیندازید

پوست صورت خود را با آب کمی گرم بشویید.

برای بهترین نتایج، دو بار در روز این کار را انجام دهید.

نمک دریایی می تواند به خشک کردن جوش ها و جذب روغن اضافی کمک کند. مخلوط کردن این  ماده با عسل این می تواند درمان موثری برای جوش صورت باشد.

1 قاشق چای خوری نمک دریایی را با 3 قاشق چای خوری آب گرم مخلوط کنید.

آنقدر مخلوط کنید تا نمک حل شود.

داروی طبیعی برای جوش صورت

1 قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و خوب بهم بزنید.

هنگامی به اندازه کافی خنک شد، این مخلوط را روی صورت خود قرار دهید.

مخلوط را برای 1 دقیقه بگذارید روی پوستتان بماند. از نگه داشتن آن در طولانی مدت اجتتناب کنید چون پوست شما خیلی خشک خواهد شد.

سپس با آب سرد شستشو دهید.

مرطوب کننده بر پوست صورت خود اعمال کنید. نمک دریایی ممکن است پوست شما را خشک نگه دارد، بنابراین استفاده از مرطوب کننده برای حفظ سلامت پوست شما لازم است.

سفیده تخم مرغ می تواند به افزایش سطح پوست و کاهش اندازه منافذ کمک کند. آنها همچنین با تغییرات رنگ پوست در ارتباط با آکنه مبارزه می کنند.

صورت خود را بشویید.

زرده ها را از سفیده تخم مرغ جدا کنید.

در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید. این افزودنی می تواند به جوش های سر سیاه و سر سفید کم کند.

سفیده تخم مرغ را تا زمانی که به فوم تبدیل شود، بهم بزنید.

این را به صورت یکنواخت به پوست خود اعمال کنید و به مدت 15 دقیقه بگذارید بماند.

سپس صورتتان را با آب گرم بشویید و صورت خود را با حوله خشک کنید.

حالا پوست خود را مرطوب کنید.

 ماست کمک می کند تا منافذ باز شود، لایه برداری انجام شود و روغن اضافی جذب شود.

یک قاشق غذاخوری از ماست معمولی را بردارید و آن را به طور مساوی روی صورت خود بمالید.

این را برای مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس با  آب سرد آن را بشویید.

شما می توانید این درمان را روزانه تکرار کنید.

 

بعدی

قبلی

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *