داروی رفلاکس معده در بارداری

خواص دارویی و گیاهی

سایت پیش بینی فوتبال و بازی انفجار


  

7 ماده غذایی که اسید معده را در دوران بارداری متعادل می کند!


۱/ جو برای صبحانه

بهترین صبحانه برای فرد مبتلا به ریفلاکس جوی دوسر است. به این رژیم غذایی، رژیم ضدریفلاکس می گویند. جوی دوسر حاوی فیبر است و این ماده به عنوان پر کننده معده، مانع از ریفلاکس می شود. کشمش یکی از ترکیب هایی است که باید آن را همراه با جوی دوسر بخورید تا علاوه بر تامین گلوکز مورد نیاز بدن، به دلیل ترکیب هایی که دارد، معده آرام شود.


۲/ زنجبیل، گرم

داروی رفلاکس معده در بارداری

طبع این گیاه گرم است. از طرفی حاوی ترکیب های ضد التهاب است. این دو ویژگی باعث کنترل ترشح بیش از حد اسید معده می شود. بهترین روش استفاده از این گیاه خوردن آن به شکل خام است. بهتر است آن را خرد کرده، همراه با ماست میل کنید یا آن را همراه با سبزی خوردن بخورید.


۳/ آلوئه ورا، ژل درمانگر

یکی از رایج ترین شکل های مصرف آلوئه ورا، کمپوت آن است. برگ این گیاه خوراکی است و می توان از آن کمپوت خانگی نیز تهیه کرد. ژل خاصی که در برگ های آلوئه ورا وجود دارد باعث کنترل و کاهش میزان اسید معده می شود. نوشیدن آب آلوئه ورا نیز باعث کنترل ترشح اسید معده می شود.


۴/ موز، منبع پتاسیم

این میوه حاوی پتاسیم است. این عنصر یکی از ترکیب های مهم برای جلوگیری از ترشح اسید معده و ایجاد تعادل اسید و باز در محیط معده است. به همین دلیل میزان PH معده روی ۵/۶ متعادل می شود. علاوه بر اینکه فیبر موجود در موز باعث کنترل ترشح اسید معده می شود.


۵/ مارچوبه

رنگ سبز و ظاهر خاص آن نشان می دهد گیاه ویژه ای است. اگر روزانه حداقل یک یا دو شاخه از آن را بخارپز کرده، بخورید مشکل معده برطرف می شود.


۶/ جعفری

عطر و طعم آن بی نظیر است؛ علاوه بر اینکه آنتی اکسیدان موجود در برگ های درشت، سبز تیره و پهن آن نشان می دهد این گیاه می تواند یکی از انتخاب های شما برای بسیاری از غذاها باشد. سوپ جعفری، جعفری همراه با مرغ و ماهی و اضافه کردن آن به سالاد بهترین راهکار استفاده از خواص این سبزی است.


۷/ برنج تیره

ماکارونی، برنج و نان سبوس دار بهترین انتخاب برای افراد مبتلا به ریفلاکس هستند. بنابراین درباره ماکارانی باید انواع غنی سازی شده و درباره نان نیز انواع سیاه آن را که حاوی سبوس بیشتری است انتخاب کنید. هیدارت کربن این خوراکی ها نیز مناسب بوده و مانع از افت قند خون می شود. در بسیاری موارد فرد سیر است، اما چون قند خونش پایین است، احساس ضعف کرده و غذای بیشتری میل می کند. اما تنظیم قند خون پرخوری بی دلیل را برطرف می کند. 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید


لطفاً روی بخش مورد نظر کلیک کنید

 دنیای زنانه، آشپزی، نوزاد و کودک، ناباروری، بارداری، زایمان، تغذیه و پرسش و پاسخ 

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

زنان باردار علائمی از بیماری برگشت غذا از معده به مری را دارند (GERD)، بویژه سوزش سر دل،  که این حالت را  در زمان خاصی از بارداری تجربه می کنند. این علائم ممکن است  در هر زمانی در طی بارداری شروع شود و اغلب ممکن است  با پیشرفت بارداری بدتر هم بشود. سوزش رفلاکس معده در بارداری شایع است، چون هورمون ها باعث می شوند تا دستگاه هضم و گوارش غذا آرام تر کار کند. عضلاتی که غذا را به سمت مری هل می دهند،  هم در طی بارداری آرام تر حرکت می کنند. همچنین، با رشد و افزایش سایز رحم،  گاهی اوقات به معده فشار وارد می شود و اسید به سمت مری پس می زند.

اگر چه این علائم در طی بارداری شایع هستند، ولی ندرتا باعث ایجاد عوارض می شوند، از جمله التهاب مری ( ازوفاژیت). در اکثر مواقع، علائم سوزش سر دل پس از تولد کودک بهبود می یابد.

درمان برای خانم باردار مبتلا به بیماری برگشت غذا از معده به مری مشابه درمان سایر بیمارانی است که GERD دارند،  و در ابتدا باید به تغییرات شیوه ی زندگی و داروهای بدون نسخه   (OTC Drugs) توجه کرد. شما می توانید  در  سبک زندگی خود تغییر دهید تا علائم بیماری GERD تسکین  یابد.

در این جا برخی از این موارد را بیان می کنیم:

همراه با داشتن تغییرات در سبک زندگی و استفاده از داروهای غیر تجویزی، برخی پزشکان ممکن است داروهای سوکرالفیتی را برای درمان علائم GERD در طی بارداری تجویز کنند.داروی رفلاکس معده در بارداری

با این که هم داروهای تجویز شده و هم داروهای بدون نسخه معمولا در زمان بارداری بی خطر هستند، ولی از آن ها بدون مشورت با پزشک استفاده نکنید

ترجمه شده از : www.webmd.com

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را

بیش از نیمی از زنان باردار از علائم سوزش سر دل در زمان بارداری ، به ویژه در سه ماهه []

در هفته چهلم بارداری چه اتفاقی برای کودک شما و بدن شما می افتد و چه انتظاری باید داشته باشید. []

ابتدا ، اسپرم ، واقعا به طور مستقیم حرکت نمی کند . در یک جمله ، بیولوژی ( زیست شناسی []

اگر شما تلاش می کنید که باردار شوید ، احتمالا یک نگاهتان به نشانه های تخمک گذاری است. اولین باری []

ممکن است بارها در تلویزیون دیده باشید زن بارداری هنگام بستنی خوردن یا ترشی خوردن ناگهان کیسه ی ابش پاره []

زایمان ، یک روند فیزیولوژیکی و طبیعی است که بدن ما برای آن ، طراحی شده است . زایمان ، []


وارد کردن موارد ستاره دار الزامی است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *