داروی درمان تبخال چیست

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

تبخال به‌خاطر ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می‌شود

 تبخال‌ها به‌خاطر سرماخوردگی بروز پیدا نمی‌کنند. تبخال به‌خاطر ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می‌شود که ناشی از تماس با پوست عفونی یا مایعات بدن است. دو نوع HSV وجود دارد که اغلب تبخال‌ها به واسطه نوع یک ایجاد می‌شوند. نوع یک از طریق بازتولید خود باعث آسیب به پوست می‌شود و تبخالی که ایجاد می‌شود تا یک هفته روی پوست می‌ماند. بین فواصل عود کردن تبخال، ویروس نوع یک در لا‌به‌لای سلول‌های عصبی پنهان می‌شود، بنابراین هیچ‌وقت به‌طور کامل درمان نمی‌شود.چه کسانی مستعد تبخال هستند؟بیش از نیمی از ما حتما دچار ویروس نوع یک تبخال شده‌ایم که اغلب به‌خاطر روبوسی با آشنایان انتقال پیدا می‌کند. پس چرا این وسط تنها عده‌ای از افراد بدشانس دچار تبخال می‌شوند؟ جواب این سوال تا حد زیادی به ژن شما مربوط می‌شود. در تحقیقی مشخص شده افرادی که مجبورند تبخال را تحمل کنند، 6ژن مشترک دارند. سه تا از این ژن‌ها مشخص می‌کند که ویروس نوع یک تبخال چگونه باعث فعالیت مجدد و در‌نتیجه عود کردن تبخال می‌شود.چه چیزی باعث تحریک تبخال می‌شود!ویروس نوع یک تبخال زمان خود را در حالت غیرفعال به‌سر برده و در لا‌به‌لای عصب‌ها پنهان می‌شود. بسیاری از مردم عوامل محرک مشابهی دارند که باعث می‌شود این ویروس از حالت مخفی بودن بیرون آمده و منجر به تبخال شود. نور خورشید، تب، استرس و قاعدگی عوامل محرک شایع آن هستند. برخی افراد دو بار در سال دچار تبخال می‌شوند اما برخی دیگر با تجربه هر بار استرس تبخال می‌زنند.ویروس تبخال چگونه منتشر می‌شود؟ویروس تبخال از طریق مایعات بدن منتشر می‌شود. در حقیقت ویروس تبخال اغلب روی لب‌های فردی که دچار عفونت شده، وجود دارد، حتی اگر هیچ جراحت آشکاری نداشته باشد.بنابراین یکی دیگر از راه‌های اصلی انتقال و انتشار آن از راه بوسیدن است. از آنجایی که ویروس نوع یک ویروس تبخال در بزاق هم می‌تواند زندگی کند، استفاده مشترک از ابزارها و وسایل آشپزخانه یا داشتن لیوان‌های مشترک برای نوشیدن هم می‌تواند باعث انتشار ویروس آن شود.درمان تبخال با طب سنتیبا سیر و پیاز ضدعفونی کنیدخوراکی‌هایی که طعم تند و تیز دارند مثل سیر، پیازچه و پیاز معمولا اثرات ضد‌ویروسی داشته و استفاده از آنها به‌صورت موضعی بر بهبود تبخال موثر است. فقط باید توجه داشت که این مواد حالت خورندگی دارند و مصرف زیاد آنها ضایعه را زخمی و خشک می‌کند. سرکه نیز به‌صورت موضعی در خشک شدن تبخال موثر است. داروی درمان تبخال چیست

خوراکی‌هایی که طعم تند و تیز دارند مثل سیر و پیاز به‌صورت موضعی برای بهبود تبخال موثر است

 روغن اسطوخودوساسطوخودوس دارویی گیاهی است که اگر به مدت یک هفته روی تب خال قرار بگیرد، علاوه بر ضدعفونی کردن محل تب خال، موجب درمان آن نیز می شود. 

اسطوخودوس دارویی گیاهی است که اگر به مدت یک هفته روی تب خال قرار بگیرد آن را درمان می کند

 

 شیر سرد

شیر دارای ماده ای به لیزین است که پس از جذب توسط پوست، ویروسی که سبب ایجاد تبخال می شود را مهار می کند. از طرفی دمای سرد شیر نیز دردهای تبخال را کم خواهد کرد. پنبه را در شیر زده و کاملا چندین بار در روز روی زخم بزنید. می توانید از همان لحظه که احساس کردید زخم ها تشکیل شده اند، از این مرهم استفاده کنید.

 

شیر، ویروسی که سبب ایجاد تبخال می شود را مهار می کند

  مصرف لبنیاتبرای درمان تب خال، مصرف لبنیات و سیب زمینی به دلیل دارا بودن لیزین باید افزایش یابد و از خوردن شکلات، کاکائو، غلات، بادام زمینی و ژله خودداری کنید.

 

برای درمان تب خال، مصرف لبنیات و سیب زمینی به دلیل دارا بودن لیزین باید افزایش یابد

  گوجه فرنگی

آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی برای تحریک بازسازی سلولی در مناطقی که تحت تاثیر زخم تبخال هستند، ایده آل است. مصرف گوجه فرنگی سرعت رشد میکروارگانیسم ها را کاهش می دهد. کمی از رنده شده گوجه فرنگی را برای ۳۰ دقیقه روی تبخال قرار دهید و این کار را روزی دو بار تکرار کنید.

 

آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی برای بازسازی تبخال مناسب است

  سکنجبین و خاکشیر بنوشیدشربت سکنجبین و خاکشیر در بهبود و جلوگیری از عود تبخال موثر است. در میزان مصرف سکنجبین معمولا محدودیتی وجود ندارد مگر اینکه فرد مبتلا به دیابت باشد. مصرف خاکشیر نیز به‌صورت روزانه تا سه قاشق غذاخوری در یک لیوان آب هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. پوره سیب رنده شده مخلوط با سکنجبین و گلاب هم می‌تواند در بهبود ضایعات کمک‌کننده باشد.

 

شربت سکنجبین و خاکشیر در بهبود و جلوگیری از عود تبخال موثر است

   شیرین بیان

نشان داده شده که عناصر و ترکیبات موجود در شیرین بیان زمان بهبودی تبخال را سرعت می بخشد. به طور منظم شیرین بیان بخورید و یا مکمل های شیرین بیان مصرف کنید. می توانید کمی از پودر مکمل شیرین بیان را به صورت خمیر در آورده و چندین بار در روز به طور مستقیم روی محل زخم ضربه ای استفاده کنید.

 

ترکیبات موجود در شیرین بیان زمان بهبودی تبخال را سرعت می بخشد

 

 عصاره دانه گریپ فروت

دانه گریپ فروت خواص ضد ویروسی دارد و می تواند منجر به کاهش فعالیت منفی ویروس تبخال شود. این عصاره دارای ویتامین سی است که به تعمیر پوست آسیب دیده کمک می کند و مانع ایجاد میکروارگانیسم ها می شود. کافیست دوقطره از عصاره این دانه را روی منطقه آسیب دیده قرار دهید و این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

 

دانه گریپ فروت خواص ضد ویروسی دارد و می تواند منجر به کاهش فعالیت منفی ویروس تبخال شود

 

  یخ

عملکرد یخ به این شکل است که محیطی ناسب برای رشد ویروس تبخال ایجاد کرده و همچنین دردهای ناشی از تبخال را به خوبی کاهش می دهد. بهتر است از کیسه یخ استفاده کنید تا اینکه خود یخ را مستقیما به کار ببرید. درمان با یخ را روزی سه بار و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام دهید.

 

یخ، دردهای ناشی از تبخال را به خوبی کاهش می دهد

  

داروی درمان تبخال چیست

گردآوری : بخش سلامت بیتوته

 

منابع:

مجله سیب سبز

نمناک

آوای سلامت

 

 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

درست کردن پنکیک یکی از چیزهایی است که اغلب خانمها و بخصوص مادران به دنبال آموزش تهیه آن هستند. البته طرز تهیه پنکیک بدون شیر با طرز تهیه پنکیک با شیر متفاوت است.
می توان پنکیک با آب را هم تهیه کرد. شاید یکی از مهمترین دلایل توجه به آموزش تهیه پنکیک در بین کاربران، مناسب بودن پنکیک برای صبحانه است. انواع پنکیک با طعم های مختلف وجود دارند. مثلا پنکیک با موز یا پنکیک شکلاتی و.. در این مقاله ما آموزش تهیه پنکیک فوری را برای شما در نظر گرفته ایم.

یکی از بازیگران زن ایرانی مینا وحید است که اولین بار در فیلم سینمایی دوران عاشقی به مخاطبان معرفی شد و در این فیلم هم به خوبی درخشید. به همین علت هم بسیاری از طرفداران او علاقه مند به دانستن بیوگرافی مینا وحید شدند.
این روزها هم نقش آفرینی مینا وحید در بانوی عمارت مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و به همین علت هم ما در این مقاله از پارسی نو برای شما ضمن این که عکس های جدید مینا وحید را گردآوری و منتشر کرده ایم، در مورد زندگی خصوصی می

روغن زیتون یکی از انواع روغن هایی است که برای هر فردی با هر میزان سواد و اطلاعات یک ماده غذایی مفید شناخته شده است و هر کسی تقریبا از خواص روغن زیتون مطلع است.
از جمله اکثر خانمها از خواص روغن زیتون برای پوست و مو اطلاعاتی دارند. و اغلب ماسک موی زیتون را هم مورد استفاده قرار داده اند. به طور معمول اگر حساسیتی در مورد مصرف روغن زیتون در فرد وجود نداشته باشد، این روغن عوارضی نداشته است و همه افراد حتی کسانی که مشکل قند خون دارند هم می

طب سنتی یکی از موارد مهم در دانش پزشکی است که در ایران و کشورهایی مانند چین دارای سابقه طولانی در استفاده هم هست. از آنجایی که طب سنتی و استفاده از داروهای این طب دارای کمترین عوارض جانبی هستن و بعضا دارای عوارض هم نیستند، بسیار مورد توجه قرار دارد.
از جمله در این شاخه از علم پزشکی، استفاده از روغن های گیاهی برای رفع مشکلات مختلف بدن از جمله برای تقویت پوست و مو بسیار توصیه می شود. روغن آرگان یکی از این روغن های مورد اشاره است که هر

فصل زمستانی یکی از زیباترین فصول سال است که به خاطر طبیعت خاص متاثر از برف و باران، فضایی کاملا رمانتیک دارد.
در این فصل متن ادبی در مورد زمستان و یا دلنوشته های زمستانی بسیار طرفدار دارند. برخی کاربران هم با به اصطلاح نشستن برف روی زمین متن عاشقانه زمستانی را برای مخاطبان خود ارسال می کنند.
ما در این مقاله از پارسی نو سعی کرده ایم تا شعرهای زمستانی را برای شما گردآوری کنیم به علاوه این که انواع متن کوتاه و زیبای زمستانی را هم جمع آوری و منتشرداروی درمان تبخال چیست

شیر یکی از مواد خوراکی یا بهتر است بگوییم یکی از نوشیدنی هایی است که بسیار مفید است و برای رده های سنی مختلف مصرف شیر توصیه می شود. خوردن شیر بخصوص برای کودکان توصیه می شود چرا که خاصیت شیر برای استخوان سازی در کودکان دارای اهمیت اساسی است.
مصرف شیر قبل از خواب هم یکی از کارهایی است که مادران برای کودکان خود انجام می دهند تا رشد مناسبی داشته باشند. اما نباید از عوارض مصرف شیر غافل ماند چرا که حساسیت به خوردن شیر یکی از مشکلاتی است که

یکی از خوانندگان نوظهور پاپ کشورمان، حامد همایون است که جزو خوانندگان با اخلاق و پرطرفدار در بین جوانان ایرانی به شما می آید. این خواننده موسیقی پاپ اهل شیراز است و تا کنون هم ازدواج نکرده است.
اگر شما هم به دنبال بیوگرافی کامل حامد همایون هستید، حتما ما را در این مقاله از پارسی نو همراهی کنید. در مورد زندگی خصوصی او حتما شما هم خبر ازدواج حامد همایون و سحر دولتشاهی را شنیده اید اما باید بدانید که این خبر فقط یک شایعه بوده است.
خلاصه این ک

در چند ساله اخیر شاهد ورود بازیگران جوان و تازه کاری به عرصه بازیگری هستیم که کار و بازی برخی از آنها واقعا زیبا است و مخاطب را به خود جذب می کند.
یکی از این بازیگران، مهسا طهماسبی است که همه ما او را به عنوان بازیگر نقش کیان در سریال دیوار به دیوار می شناسیم. این بازیگر برادرزاده مائده طهماسبی است و بنابراین نسبت فامیلی با او و فرهاد آئیش دارد.
در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد زندگی خصوصی مهسا طهماسبی مطالبی را گردآوری و منتشر کر

سریال بانوی عمارت چند بازیگر جوان و جدید را به تلویزیون ایران معرفی کرده است. یکی از این بازیگران، مریم مومن که در نقش فخرالزمان در این سریال حضور دارد و توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند. در ادامه بیوگرافی و عکس های جدید مریم مومن را ملاحظه کنید.

در این مطلب از سری مطالب علمی سایت پارسی نو تصمیم بر آن گرفته ایم تا شما را با خواص یکی دیگر از نعمات الهی آشنا کنیم.
شما در ادامه این مطلب خواهید دید که میوه عناب چه خاصیت های فوق العاده ای درمانی دارد و اگر آن  را به رژیم غذایی خود اضافه کنید بطور طبیعی بعضی از بیماری ها و امراض را از خودتان دور خواهید کرد پس با ما همراه شوید تا به بررسی خواص میوه عناب بپردازیم.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهــم♥
کپی برداری فقط با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد.

Parsino.com © 218 – Allrights Reserved

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *