داروی خانگی برای رفع بوی بد دهان

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بوی بد دهان که دیگر آن هالیتوز می‌باشد، بسیار ناراحت‌کننده است و سبب کاهش اعتمادبه‌نفس شما می‌شود زیرا سایر افراد از شما دوری می‌کنند، پس برای رفع بوی بد دهان با دکتر نیم همراه باشید.

بوی بد دهان دلایل مختلفی مانند می‌تواند داشته باشد مانند خوردن غذاهای چرب، سیگار کشیدن، دهان خشک، شرایط پزشکی، بیماری لثه و شرایط سینوسی.

با این وجود، علت اصلی بوی بد دهان، باکتری‌هایی است که در پشت زبان شما یا بین دندان‌های شما وجود دارند.

حفظ سلامتی دهان و دندان ضروری است برای کنترل بوی بد هان باید به‌صورت مرتب مسواک زد و از نخ دندان استفاده کرد.

مصرف روزانه کافی آب در طول روز نیز برای رفع بوی بد دهان ضروری است. به‌علاوه، پس از خوردن غذا، آب را در اطراف دهان خود چند ثانیه تکان دهید. این باعث می‌شود که ذرات غذایی بین دندان‌های شما جدا شود و وارد آب شود و سپس آب را به بیرون از دهان خود بریزید. در اینجا ما چند روش خانگی برای درمان بوی بد دهان آماده کردیم.

داروی خانگی برای رفع بوی بد دهان

 

 

لیست مطالب :

رازیانه به‌عنوان خوش‌بوکننده دهان عمل می‌کند که به رفع بوی بد می‌انجامد. همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که با باکتری‌های دهان مبارزه می‌کند.

دارچین حاوی آلدهید سییک است که یک روغن اسیدی می‌باشد که نه‌تنها باعث از بین رفتن بوی بد دهان می‌شود بلکه باعث کاهش میزان باکتری‌های دهان شما می‌شود.

چای شنبلیله بسیار برای رفع بوی بد دهان که توسط عفونت‌های پرخطر ایجادشده است مفید می‌باشد.

میخک به علت خواص ضد باکتری می‌تواند به درمان بوی بد دهان شما کمک کند و مفید باشد.

 

 

جعفری حاوی کلروفیل است که می‌تواند برای رفع بوی بد دهان مفید باشد.

شستن دهان با آب لیمو از قدیم برای رفع بوی بد دهان استفاده قرار می‌گیرد. اسید لیمو مانع از رشد باکتری‌ها در دهان شما می‌شود.

با توجه به اثرات متعادل‌کننده پی اچ، سرکه سیب یک روش شگفت‌انگیز برای درمان بوی بد دهان است. شما می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

جوش شیرین یک‌راه حل عالی برای رفع بوی بد دهان است. جوش شیرین کمک می‌کند تا سطوح اسید به حالت تعادل برگردد و علاوه بر این باکتری‌هایی که سبب بوی بد می‌شوند را از بین می‌برد.

روغن درخت چای دارای خواص ضدعفونی‌کننده‌ای است که مثل یک ماده ضدعفونی‌کننده قوی برای دهان شما عمل می‌کند. شما می‌توانید مزایای روغن درخت چای را به روش‌های مختلف دریافت کنید.

همچنین مصرف چای گیاهی می‌تواند به رفع بوی بد دهان شما کمک کند. پلی فنول های آنتی‌اکسیدانی موجود در چای سبز و سیاه می‌تواند از رشد باکتری‌هایی که سبب بوی بد دهان می‌شوند جلوگیری کند.

حتما از مسواک و نخ داندان به صورات روزانه مصرف کنید زیرا تمیزی دهان تاثیری زیادی در بوی بد دهان دارد.

 

نظر

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

در مورد کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (CoolSculpting)  چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید یکی از موارد استفاده از کرایولیپولیز برای بازوها است تا بتوان چربی های اضافه در بازوها را حذف کرد؟ عوارض کرایولیپولیز چیست؟ تفاوت بین کرایولیپولیز و پیکرتراشی چیست؟ آیا میتوان از این روش در دوران بارداری هم استفاده کرد؟ اگر می خواهید در مورد این روش درمانی زیبایی، اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله از بخش پزشکی و زیبایی دکتر سلام را با دقت بخوانید. کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) چیست؟ کرایولیپولیز

اختلالات مفصل فکی گیجگاهی ، بر لولایی که فک بالا و پایین را متصل می کند، تاثیر می گذارد که می تواند باعث سردرد شدید و درد مزمن شده و عمل جویدن را سخت کند. طبق آمار موسسه ملی تحقیقات دندانپزشکی و جراحی زیبایی فک و صورت،  اختلالات مفصل فکی گیجگاهی بر 5 تا 12 درصد از مردم آمریکا  تاثیر می گذارد. در این مقاله از بخش دندانپزشکی و فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام می خواهیم به بررسی درمان اختلالات مفصل فکی گیجگاهی با کمک

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین نیز شناخته می شود. آیا می دانید کاهش یا افزایش این هورمون در بدن چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟ چگونه میتوان تشخیص داد که این سطح این هورمون در بدن چقدر است؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام در مورد آزمایش هورمون رشد صحبت خواهیم کرد. هورمون رشد (GH) چیست؟ نقش هورمون رشد

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست ادرار را برای نظارت بر میزان پروتئین و میزان لکوسیت ها در ادرار تجویز خواهد کرد. در پزشکی به این مشکل پروتئینوری گفته می شود، میزان بالای پروتئین در ادرار، اختلال در عملکرد کلیه را نشان می دهد. برای درک کردن این مسئله و وجود پروتئین در ادرار در دوران بارداری این مقاله از بخش زنان و

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این

داروی خانگی برای رفع بوی بد دهان

بهترین روغن سفت کننده پوست بدن چیست؟ چگونه میتوان از افتادگی پوست و شلی پوست گردن جلوگیری کرد؟ همه افراد سعی می کنند تا حدی که می توانند

در مورد کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (CoolSculpting)  چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید یکی از موارد استفاده از کرایولیپولیز برای بازوها است تا بتوان چربی های اضافه در بازوها

ورم بدن یک وضعیت سلامتی است که باعث تجمع مایع در بافت می شود و ورم را ایجاد می کند، این وضعیت اغلب در قسمت های خاصی از

اختلالات مفصل فکی گیجگاهی ، بر لولایی که فک بالا و پایین را متصل می کند، تاثیر می گذارد که می تواند باعث سردرد شدید و درد مزمن

در مورد داروی بیسولون چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید این دارو، یکی از داروهای خلط آور می باشد؟ آیا با نحوه عملکرد این دارو آشنایی دارید؟ در

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

هیچ چیزی خجالت‌آورتر از این نیست که افراد به خاطر بوی بد دهان، دورتر از شما بایستند. دیگر خجالت نکشید، یک یا چند مورد از این ۱۲ درمان خانگی برای رفع بوی بد دهان خود امتحان کنید تا این مشکل حل شود. همان‌طور که این داروها به عنوان داروهای خانگی شناخته ‌می‌شوند، جزو درمان‌های فراگیر نیستند. برخی از علل بوی بد دهان ناشی از بیماری دندان یا لثه است که نیاز به مشاوره و درمان حرفه‌ای توسط دندانپزشک دارد.

 

اگر شما در حال دست و پنجه زدن با مشکل بوی بد دهان هستید، یکی از اولین روشهای درمان بسیار سادهاین مشکل استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین کمک ‌می‌کند تا سطح pH دهان شما حفظ شود و باکتری‌هایی که باعث بوی بد دهان ‌می‌شوند را از بین می‌برد.

چه کاری باید انجام شود:

 

داروی خانگی برای رفع بوی بد دهان

اکثر مردم از روغن درخت چای به عنوان یک ضدعفونی موضعی استفاده ‌می‌کنند. ازاین‌رو، روغن درخت چای یک درمان خانگی قوی و موثر برای رفع مشکل بوی بد دهان است. خواص ضد عفونی کننده این روغن قدرتمند ‌می‌تواند به ضد عفونی کردن دهان شما کمک کند و از این طریق می‌توانید از دست باکتری‌هایی که بوی بد ایجاد ‌می‌کنند، خلاص شوید.

چه کاری باید انجام شود:

 

یکی دیگر از داروهای رفع بوی بد دهان که بسیار موثر است سرکه سیب است. سرکه سیب در کشتار باکتری‌ها بسیار موثر است و همچنین به تولید pH متعادل در دهان شما برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها کمک ‌می‌کند. علاوه بر این، سرکه سیب به بهبود هضم غذا کمک ‌می‌کند، زیرا مشکل در هضم غذا یکی از دلایل شکل‌گیری بوی بد دهان است.

چه کاری باید انجام شود:

 

دندانپزشکان برای مدت زمان بسیار طولانی از روغن گل میخک برای درمان دندان‌درد استفاده ‌می‌کنند، بنابراین نباید جای تعجب نیست که میخک یکی از داروهای خانگی برای رفع مشکل بوی بد دهان است. خواص ضد التهابی و ضد درد روغن گل میخک است که باعث ‌می‌شود که دندانپزشکان از آن استفاده کنند، اما خواص ضد باکتری میخک چیزی است که آن را به یک خوشبو کننده عالی تبدیل کرده است.

چه کاری باید انجام شود:

 

یک درمان خانگی ساده برای درمان بوی بد دهان که کاملاً در دسترس همگان است، استفاده از آب لیمو است. آب لیمو مانند سرکه سیب، که قبلا ذکر شد، به تنظیم pH دهان کمک ‌می‌کند.

چه کاری باید انجام شود:

جعفری یکی از بهترین گیاهان در دسترس است که می‌تواند مشکل بوی بد دهان را حل کند. کلروفیل موجود در جعفری به خنثی کردن محیط اسیدی دهان شما کمک ‌می‌کند تا باکتری‌هایی که منشا بوی بد هستند رشد نکنند. علاوه بر این، جعفری به هضم غذا کمک ‌می‌کند و از ایجاد بوی بد دهانی که منشا آن ترشی معده است، جلوگیری ‌می‌کند.

چه کاری باید انجام شود:

 

دارچین که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود درمان عالی برای بوی بد دهان است. سییک آلدهید موجود در دارچین هم باکتری‌ها دهان را ‌می‌کشد و هم بوی بد بو آن را رفع می‌کند.

چه کاری باید انجام شود:

رازیانه نه تنها برای هضم بسیار عالی، بلکه باعث تازه شدن نفس شما می‌شود. رازیانه حاوی خواص ضد میکروبی است که به کشتن باکتری‌ها دهان کمک کرده و همچنین ‌می‌تواند باعث رفع مشکلات معده شما شود.

چه کاری باید انجام شود:

 

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی بوده و بر همین اساس روغن نارگیل یکی از درمان‌های خانگی مناسب برای رفع بوی بد دهان، است.

چه کاری باید انجام شود:

 

زنجبیل یک گیاه فوق العاده برای خلاص شدن از بوی بد دهان است که توسط باکتری‌های موجود دهان و یا هر یک از دیگر علل بالقوه آن ایجاد ‌می‌شود. زنجبیل یک عامل ضد باکتری قوی است که به هضم غذا کمک می‌کند.

چه کاری باید انجام شود:

هل با بوی قوی و معطر خود دارای اثر مشابهی مانند گل میخک و دارچین در از بین بردن باکتری‌ها و بوی بد ناشی از حضور این باکتری‌ها در دهان است.

چه کاری باید انجام شود:

نمک دریایی با حذف توکسین، کشتن باکتری‌ها و تعادل pH و حتی مبارزه با التهاب لثه یکی از موثرترین درمان‌ها برای رفع بوی بد دهان به شمار می‌رود. نمک دریایی همچنین ‌می‌تواند باعث از بین بردن علل دیگر بوی بد در بینی و گلو شود.

چه کاری باید انجام شود:

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked

سه روش خانگی موثر برای از بین بردن زگیل تناسلی

حمام با جو دو سر برای از بین بردن بیماریهای پوستی مانند زگیل و آبله مرغان

داروی خانگی برای رفع بوی بد دهان

روش پاک کردن لکه های سفید (لکه های نمکی) از روی پوتین های جیر UGG

طرز تهیه فاجیتا ( نوعی غذای مکزیکی – آمریکایی) با حرارت پایین

طرز تهیه عصاره خانگی

روش ساخت کرم ضد آفتاب طبیعی خانگی

© 215 – chioche

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *