داروی خارجی آفت دهان

خواص دارویی و گیاهی

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

گردآوری – نبض ما

تخمین زده می شود 2 الی 5 درصد افراد، در جوامع مختلف هر سال حداقل یکبار به آفت دهان مبتلا می شوند و تقریبا در 2 درصد موارد حالت وخیم و بسیار دردناک ایجاد می شود.

آفت در 4-3 روز اول بسیار دردناک است و سپس بصورت خودبخود درد آن کاهش می یابد و در طول 14-1 روز بدون برجا گذاشتن اسکار برطرف می شود.داروی خارجی آفت دهان

بر حسب وضعیت بالینی ضایعات بیماران مبتلا آفت در سه گروه طبقه بندی می شوند:

 85-8 درصد بیماران را شامل می شود. قطر آن 1-1 میلی متر است و پس از 14-1 روز بدون برجا گذاشتن اثر خودبخود برطرف می شود.

15-1 درصد بیماران را شامل می شود همچنین بیماری ساتون هم گفته می شود (Sutton disease) . قطر آن از 1 میلی متر است و پس از 3-1 روز یابا برجا گذاشتن اسکار خودبخود بر طرف می شود.

1-5 درصد را شامل می شود. تشکیل شده از خوشه ای از زخم هایی کوچک که ممکن است سرتاسر مخاط دهان را در بر گیرد و پس از 14-1 روز برطرف می شود.

آفتوژل یک اختراع جدید در دارورسانی به بافت مخاطی و درمان آفت دهان است. درد و التهاب زخم های دهان را به سرعت کاهش می دهد و این بیماری را در کوتاه ترین زمان بهبود می بخشد. ماده موثره موجود در این دارو، عصاره گیاه شیرین بیان است که اثرات معجزه آسای آن در ترمیم انواع زخم و کاهش التهاب اثبات شده است.

ترکیبات مؤثره آفتوژل محافظ بافت مخاطی بوده و به دلیل اثر ضدالتهابی و خاصیت تسکین دهندگی باعث کاهش درد و سوزش  بافت ملتهب می گردد. همچنین این ترکیبات دارای اثرات ضد میکروبی، ضد ویروسی، محرک ایمنی، ضد اسپاسم وآنتی اکسیدانی می باشند.

از مزایای آفتوژل در فرم دارویی مخاط چسب افزایش مدت زمان تماس دارو با زخم آفتی ودر نتیجه اثربخشی دارو می باشد. همچنین این فرم دارویی بیشترین تراکم دارو را در مجاورت زخم و حداقل مقدار مصرف دارو را باعث می شود که به عنوان درمانی با کمترین عوارض جانبی مطرح می باشد.

در ادامه به معرفی این دارو می پردازیم.

مخاط چسب آفتوژل محتوی عصاره استاندارد شده ریشه گیاه شیرین بیان  Liquorice با علمی (Glycyrrhiza glabra L.) حاوی  18/ میلی گرم پلی فنل ها بر مبنای پیروگالل می باشد.

ریشه های خشک  شده گیاه شیرین بیان محتوی ترکیبات مؤثره شامل  ساپونین های تری ترپنوئیدی از جمله گلیسیریزین، گلیسیرتینیک اسید، استرولها و فلاونوئیدها از جمله  فلا ونون ها عمدتا لیکوئی ریتین، شالکونها و ایزو فلا ونوئیدها می باشد.

مقدار و نحوه مصرف دارو توسط پزشک تعیین می گردد ولی بطور معمول 5-4 بار در روز و یک بار موقع خواب توصیه می شود. استفاده از آفتوژل بسیار ساده است. پرک های آفتوژل شدیدا جاذب رطوبت هستند کافیست با دست تمیز یک پرک آفتوژل را برداشته و مستقیما روی آفت و یا زخم موجود در دهان قرار دهید و  با زبان خود آنرا مرطوب کنید آفتوژل بر روی بافت مخاطی چسبیده و در طول مدت زمان 1 الی 2 دقیقه داروی خود را تخلیه می کند.

این دارو کاملا خوراکی است و با طعم خاص شیرین بیان که برای اغلب افراد مطبوع  و شیرین است (کمی مایل به تلخی ناشی از شیرینی 5 برابری عصاره شیرین بیان نسبت به ساکارز) اثر درمانی خود را اعمال می کند.

مدت زمان ماندگاری دارو در دهان به عوامل متعددی بستگی دارد: اگر محل قرار گرفتن دارو نزدیک غدد بزاقی باشد جریان بزاق با سرعت بیشتری آفتوژل را حل می کند و ماندگاری دارو در مخاط دهان کاهش می یابد. اگر زخم آفت روی زبان باشد پرک آفتوژل را مستقیما روی آفت قرار دهید و قبل از این که دهان خود را ببندید، با انگشت مرطوب روی آفتوژل را نمناک کنید. در غیر این صورت با بسته شدن دهان طرف دیگر آفتوژل به سقف دهان می چسبد و از روی زبان جدا می شود. اگر قبل از چسبیدن آفتوژل به مخاط دهان، خیس یا مرطوب شود دیگر به مخاط دهان نمی چسبد. بنابراین پرک باید کاملا خشک باشد و موضع هدف مرطوب که رطوبت طبیعی دهان برای چسبیدن آن کافیست.

اگر در نقاط مختلف دهان آفت های متعدد وجود داشته باشد باید حداکثر 3 پرک آفتوژل را در چند نقطه از مخاط دهان قرار داد، ترشحات حاصل از ذوب شدن دارو تا شعاع تقریبی 2 ساتی متر اثرگذار خواهد بود.

درمان آفت، برفک و زخم های دهانی، موکوزیت ناشی از شیمی درمانی.

این فرآورده در دوران بارداری، پر فشاری خون، بیماریهای قلبی- عروقی، کلستاتیک کبد، سیروز کبدی، و اختلالات شدید کلیه منع مصرف دارد.

عصاره شیرین بیان موجب افزایش فشار خون، احتباس سدیم و آب و کاهش پتاسیم خون می گردد.

مصرف همزمان با مدرهای کاهنده فشار خون مثل تیازیدها منجر به دفع پتاسیم بدن می شود.

در دوران بارداری مصرف این فرآورده ممنوع می باشد

در دوران شیردهی با احتیاط مصرف شود.

فرآورده را دور از نور و رطوبت و در دمای کمتر از 3 درجه سانتیگراد نگهداری نمائید.

فرآورده را دور از دسترس کودکان نگهداری نمائید.

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

داروی خارجی آفت دهان

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

تفسیر آزمایش مدفوع

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.



   

آفتین ژل محصولی کاملا جدید حاوی عصاره گیاهی که معمولا با یکبار مصرف و در زمان 2 ثانیه آفت دهان را درمان مینماید و درد و ناراحتی بیمار بعد از چند دقیقه کاهش یافته و آثار آفت دهان بعد از مدتی التیام و بهبود مییابد.آفتین ژل برای درمان تمامی موارد کوچک و بزرگ آفت و مراحل مختلف تشکیل آن توصیه می گردد.

کلمات کلیدی : علت آفت دهان , آفتین ژل , درمان آفت دهان , راهنمای استفاده از آفتین ژل

ابتدا محل آفت را در دهان مشخص کنید سپس به کمک سر سرنگ و به آرامی به اندازه یک قطره از آفتین ژل را روی گوش پاک کن قرار دهید و دقیقا روی ناحیه آفت دهان به آرامی به مدت 2 ثانیه فشار دهید و بلافاصله دهان را با آب فراوان بشوئید. داروی خارجی آفت دهان

 

 

داروی خارجی آفت دهان

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران,روزه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

246

وی با بیان  اینکه تاکنون علت خاصی برای ایجاد آفت دهان مینور مشخص نشده است، اظهار داشت: گاز گرفتن داخل دهان از طریق دندانها می تواند یکی از عوامل ایجاد آفت باشد. بر اثر گاز گرفتن زخمهایی ایجاد می شود و باکتریهای موجود در داخل دهان، به این زخمها حمله و ایجاد آفت می کند.

گوانجی، استفاده از یکسری مواد غذایی چون شکلات و آجیل، استرس های محیطی و مواد شیمیایی را از دیگر عوامل موثر در بروز آفت دهان ذکر کرد و یادآور شد: برای درمان این بیماری داروهایی عرضه شد که تنها برای مدت کوتاهی در درمان آفت دهان موثر هستند.

وی از اجرای پروژه تحقیقاتی در این زمینه خبر داد و اضافه کرد: به منظور تولید دارویی برای درمان قطعی بیماری آفت دهان پروژه تحقیقاتی را اجرایی کردیم. برای تولید این دارو از 3 نوع گیاه دارویی استفاده شد.

مجری طرح “بلوط”، “بادرنجبویه” و گلبرگ گل سرخ” را از جمله گیاهان دارویی استفاده شده در این دارو برد و یادآور شد: این 3 گیاه علاوه بر دارا بودن یکسری از ترکیبات آنتی باکتریال، دارای موادی هستند که باعث بهبود سریعتر زخم می شود و مخلوطی از این گیاهان به درمان زخم کمک می کند.

وی با بیان اینکه این دارو به صورت پودر تولید شده است، خاطر نشان کرد: به علت دارا بودن ترکیبات خاصیت آنتی باکتریالی، ضد میکروبی و ضد قارچی این دارو، آفت دهان در مدت زمان کمتری 2 تا 4 روز درمان شود ضمن آنکه دردهای ناشی از آفت دهان را نیز کاهش می یابد.داروی خارجی آفت دهان

گوانجی با تاکید بر اینکه در تولید این دارو از هیچ نوع مواد نگهدارنده استفاده نشده است، اضافه کرد: این داروی گیاهی به طور روزانه به مدت 5 دقیقه بر روی قسمتهایی که آفت دهان قرار داده می شود. نتایج آنالیزها نشان می دهد که اثرات خوبی برای درمان این بیماری دارد.

این محقق از طرحهای توسعه ای بر روی این دارو خبر داد و گفت: در طرحهای توسعه این دارو قرار است بر اساس استانداردهای جهانی فرمول بهتری از این دارو عرضه کنیم تا اثر بخشی آن را افزایش دهیم. به گفته وی این فرمول با همان گیاهان دارویی به همراه چندین گیاه دارویی دیگر عرضه خواهد شد.

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *