داروی تری گلیسرید بالا

خواص دارویی و گیاهی

بالا بودن میران تری گلیسیرید خون خطرآفرین بوده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد. در ادامه این مطلب به راه های درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا می پردازیم پس با ما همراه باشید.

نوعی چربی یا لیپید در خون وجود دارد که به آن تری گلیسیرید می گویند. بدن کالری اضافی را وقتی که دیگر به آن نیاز ندارد به تری گلیسیرید تبدیل می کند. این نوع چربی در سلول های چربی ذخیره شده تا به هنگام ضرورت برای تامین انرژی عضلات به هنگام کار و فعالیت در خون به گردش درآید. در ادامه با درمان گیاهی تری گلیسیرید آشنا می شوید.

تری گلیسیرید انواع مختلفی دارد و بدن برای ساختار سلولی، عملکرد صحیح سلول ها و ساخت هورمون ها به آن احتیاج دارد. یکی از انواع تری گلیسیرید، کلسترول می باشد. کلسترول چربی موجود در خون است که وجود آن به میزان مشخصی جهت حفظ غشای سلولی و ساخت آن و همچنین برای تبدیل کردن نور خورشید به ویتامین D نیز ضروری است.

بالابودن میزان تری گلیسیرید منجر به تجمع چربی در دیواره شریان ها شده و در نتیجه بروز انواع بیماری های قلبی نیز افزایش می یابند. برای درمان تری گلیسیرید بالا در مرحله اول بایستی وزن اضافی را کم و از رژیم غذایی مناسب و کم کالری استفاده کرد. در ادامه با انواع روش های درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا آشنا می شوید.

داروی تری گلیسرید بالا

یکی از راه های درمان تری گلیسیرید استفاده از مخلوط عسل و سیاهدانه می باشد. ابتدا یک واحد از هرکدام را باهم ترکیب کنید. به این ترکیب نیم واحد سرکه سیب طبیعی هم اضافه کنید. این معجون برای درمان تری گلیسیرید بالا کاملا موثر است.

نوشیدن چای چوب دارچین یکی از انواع روش های درمان خانگی تری گلیسیرید می باشد. این دمنوش گیاهی حاوی آنتی اکسیدان های موثر برای کاهش سطح تری گلیسیرید خون می باشد. برای تهیه این دمنوش به یک فنجان آبجوش دو تکه چوب دارچین اضافه کنید. سپس آن را به مدت 5 دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید. روزانه یک فنجان از این دمنوش در حالت ناشتا بنوشید.

دمنوش حعفری علاوه بر کاهش تری گلیسیرید، قند خون و مایعات اضافی در بافت های بدن را هم کاهش می دهد. برای تهیه این دمنوش کافی است یک دسته جعفری تازه را به یک لیتر آبجوش اضافه کنید. بعد از گذشت 1 دقیقه ترکیب را صاف کرده و میل نمایید.

برای درمان گیاهی تری گلیسیرید استفاده از دانه گشنییز موثر است زیرا میزان کلسترول بد خون را پایین می آورد و همچنین کاهش دهنده و کنترل کننده قندخون نیز می باشد. در یک فنجان آب جوش دو قاشق چای خوری پودر تخم گشنیز ریخته بعد از یک ربع آن را بنوشید. روزانه یک تا دو فنجان از این دمنوش را استفاده کنید. می توانید به این دمنوش شیر، هل و شکر اضافه کنید.

دانشمندان هنگ کنگی ثابت کرده اند که پیاز قرمز در درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا بسیار موثر است. مصرف آن به صورت خام سطح کلسترول خوب را افزایش و سطح کلسترول بد را هم کاهش می دهد. بدین ترتیب خطرات ناشی از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیز کاهش می یابد.

طبق مطالعاتی که انجام شده انگور فرنگی هندی برای درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا مناسب است. لذا چربی خون را کاهش داده و خاصیت ضدآتروژنیک هم دارد. در یک لیوان آب ولرم، یک قاشق مرباخوری از پودر این انگور خشک شده را بریزید و روزرانه به صورت ناشتا از آن میل کنید.

سرکه سیب درمان خانگی مناسبی برای کاهش سطح تری گلیسیرید می باشد. علاوه براین برای بیماری های دیگری مثل فشار خون بالا، رفلکس اسید، عفونت های تنفسی فوقانی و نقرس هم مفید است. یک قاشق مربا خوری سرکه سیب ، را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید. و از آن روزانه به مدت یک ماه استفاده کنید.

این محلول را بعد از غذا بنوشید. به تدریج میزان سرکه سیب را افزایش دهید تا به دو قاشق غذاخوری برسد. برای بهتر شدن طعم این محلول می توانید به آن آب پرتغال طبیعی، آب انگور و یا هر میوه تازه دیگری اضافه کنید.

انواع ماهی های چرب مثل ماهی تن، قزل آلا، خال مخالی، آزاد، شاه ماهی، ساردین و و همچنین روغن ماهی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می باشند. به دلیل داشتن تری گلیسیرید کم، از بروز انواع بیماری های قلبی پیش گیری می کنند. روزانه بین 1 تا 4 گرم روغن ماهی مصرف کنید. اگر رژیم گیاه خواری دارید حنما ماهی را در بره غذایی خود قرار دهید.

یکی دیگر از روش های درمان تری گلیسیرید نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتغال می باشد چرا که موجب کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون می شود. این میوه حاوی ویتامین C ، فلاونوئید و فولات می باشد.


مصرف انواع مغزها و دانه ها مثل بادام، گردو، پسته، فندق، بادام زمینی و به عنوان درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا محسوب می شوند زیرا میزان کلسترول خون را کنترل می کنند. انواع دانه های آجیل سرشار از فیبر و استرول های گیاهی هستند. گردو میران کلسترول بد خون را کاهش می دهد اما در مصرف آن تعادل را رعایت کنید. همچنین انواع غذاهای فیبر دار و غلات سبوس دار نیز برای کنترل میزان تری گلیسیرید مناسب هستند.

برای درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا علاوه بر داشتن رژیم غذایی مناسب و سرشار از فیبر، عدم استفاده از چربی های اشباع شده و داشتن فعالیت بدنی مناسب، عوامل دیگری مثل سیگار کشیدن، مصرف الکل، چاقی، ژنتیک، پیری و داشتن بیماری هایی مثل ناراحتی های کلیوی و کبدی، فشار خون بالا نیز موجب بالارفتن میزان کلسترول خون می شوند.

گیاهان دیگری مثل سیر، دانه کنگر فرنگی، خرفه، کدو حلوایی، جو دوسر، جعفری، فلفل سبز، عدس، بادمجان، زیتون و روغن آن، روغن های گیاهی دیگری مثل کنجد، هسته انگور، کتان و بادام زمینی نیز موجب کاهش کلسترول بد خون و افرایش کلسترول خوب خون می شوند.

مصرف نوشیدنی هایی مثل آب انار، آب گوجه فرنگی، آبغوره در بین وعده های غذایی، مصرف میوه های مثل گیلاس، آلبالو، لیموترش، نارنج و گریپ فروت میزان چربی و تری گلیسیرید خون را کاهش می دهند. البته بهتر است که در مصرف هر کدام زیاده روی نکنید.

منبع : آرگا



آشنایی با بهترین جزایر تایلند



آشنایی با لگو لند دبی یک پارک تفریحی متفاوت



با انواع عسل طبیعی پر خاصیت آشنا شوید






نشانی شما منتشر نخواهد شد.

داروی تری گلیسرید بالا





در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند. با این حال، زمان می گذرد و ما نمی توانیم علائم پیری را تغییر دهیم. پیری بیش از حد، بر پوست ما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هنگامی که وارد روند سالخوردگی خود می شوید، پوست شما به دلیل کاهش تولید کلاژن، انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.در نتیجه،

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر از

نوتروپنی چیست؟ در مورد این عارضه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا نوتروپنی نوعی بیماری محسوب می شود یا فقط شرایطی است که می تواند باعث بروز بیماری شود؟ علائم نوتروپنی چیست و چگونه باعث بروز مشکل می شود؟ آیا می دانید چگونه میتوان از این عارضه پیشگیری کرد و یا آن را تشخیص داد؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام می خواهیم به بررسی نوتروپنی بپردازیم. نوتروپنی چیست؟ نوتروپنی زمانی رخ می ‌دهد که تعداد نوتروفیل بسیار کمی دارید. نوتروفیل نوعی سلول‌ خونی

آدرال معمولاً برای درمان ADHD  و نارکولپسی یا حمله خواب استفاده می گردد. در بعضی موارد، این دارو ممکن است برای زنان شیرده نیز تجویز شده باشد. اما آیا مصرف این دارو در این دوران ایمن است؟ در این بخش از داروهای دکتر سلام به بررسی این دارو پرداخته و پاسخ همه سوالات در مورد نحوه مصرف آدرال، مصرف آن در دوران شیردهی و اینکه آیا عوارض خاصی بر نوزاد دارد یا ایمن است، صحبت خواهیم کرد. آدرال چیست؟ آدرال یک ترکیبی از دو داروی

داروی تری گلیسرید بالا

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم

روغن سیاه دانه از دانه های این گیاه پرخاصیت که با های گوناگونی مثل سیاه تخمه، سنوخ سیاه، شونیز، کمون هندی و شناخته می شود، بدست می

نوتروپنی چیست؟ در مورد این عارضه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا نوتروپنی نوعی بیماری محسوب می شود یا فقط شرایطی است که می تواند باعث بروز بیماری شود؟ علائم

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *