داروی ترک اعتیاد به متادون چیست

خواص دارویی و گیاهی

آدرس موردنظر یافت نشد


بازگشت به صفحه اصلی

متادون نوعی داروی مخدر صنعتی ضد درد است که معمولا برای کاهش درد در بیماران سرطانی و سایر بیماری هایی که با درد شدید همراه هستند مصرف می شود . از متادون برای کاهش علائم ترک مواد مخدر نیز استفاده می شود .

متادون بر بخش هایی از مغز و نخاع تاثیر می گذارد و باعث کاهش علائم ترک هروئین و سایر مواد مخدر می شود . این دارو عملکردی شبیه به سایر مخدرهای مصنوعی و مورفین دارد

این دارو نوعی مخدر صنعتی است . زمانی که کسی تحت نظر پزشک و در بیمارستان تحت درمان با متادون قرار میگیرد ، مقدار حساب شده و معیینی از این دارو دریافت می کند و دوز دارو به صورت اصولی وبه مرور زمان کاهش میابد . زمانی که فردی به صورت خودسرانه شروع به مصرف متادون کند ، ممکن است بعد از ترک هروئین یا تریاک ، به دلیل مصرف بیش از حد و غیر اصولی ، به متادون معتاد شود . جهت جلوگیری از این کار توصیه می شود ترک تریاک با کمک متادون ، همیشه تحت نظر پزشک انجام شود .

به دلیل این که مصرف این دارو بسیار راحت تر و دم دستی تر از اکثر مواد مخدر مشابه است ، فرد معتاد به راحتی و در هر مکانی می تواند از دارو استفاده کند . از طرفی با مصرف این دارو ، رفته رفته بدن فرد معتاد به دوز دارو عادت می کند و معتاد برای اینکه به لذت مورد نظر خود برسد ، مجبور است به مرور زمان میزان مصرف متادون را افزایش دهد . این دارو نوعی ماده مخدر صنعتی است که در صورت مصرف زیاد و غیر اصولی ، عوارض جانبی بسیار شدیدی دارد و می تواند در موارد حاد و مصرف زیاد ، باعث مرگ شود .

علائم و نشانه های اعتیاد به متادون معمولا شبیه به علائم اعتیاد به تریاک ، هروئین ، مورفین و سایر مواد مخدر است . علائمی مانند : خواب آلودگی ، کاهش حافظه ، ضعف ، سستی ، خشکی دهان ، خارش بدن ، سردرد ، مشکلات ادرار ، ضربان قلب نظم ، تنگی نفس و کم آوردن نفس هنگام بالا رفتن از پله و پایین آمدن از شیب های تند ، اختلال حواس ، کاهش سرعت حرف زدن ، فراموش کردن حرفی که در حال گفتن است ، مشکل در جمله سازی و پیدا کردن کلمه درست  و داروی ترک اعتیاد به متادون چیست

اثراتی که متادون بر روی اخلاق ، رفتار  فرد می گذارد گاهی تا سال ها ادامه دارد . مواد فعال این دارو در چربی بدن ذخیره می شود . زمانی که بدن از این چربی های ذخیره شده استفاده می کند ، اثراتی مانند زمان مصرف متادون در فرد ظاهر می شود . ممکن است فردی اعتیاد به این دارو را ترک کرده باشد و برای مثال عصبانیت و پرخاشگری او از بین رفته باشد . در برخی از روزها ( برای مثال زمانی که روزه است و یا یک یا چند وعده غذایی را از دست می دهد ) ناگهان تغییر خلق داده و شدیدا بد اخلاق و عصبانی می شود درست مانند زمانی که در حال مصرف متادون بوده است . این تغییر خلق به دلیل آزاد شدن مواد مخدر ذخیره شده در چربی بدن اوست .

برای این که این مورد هر چه سریعتر رفع شود ، پیروی از رژیم غذایی کاهش وزن و ورزش منظم توصیه می شود .

بر خلاف باور عموم ، متادون به داخل استخوان نفوذ نمی کند و استخوان دردی که در هنگام ترک متادون به وجود میاید ، یکی از علائم رایج ترک تمام مواد مخدر مشابه است . این دارو نیز مانند سایر داروها می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد . شما ممکن است هیچکدام از این عوارض جانبی را تجربه نکنید و یا چند عارضه به صورت همزمان در شما مشاهده شود .در هر صورت “پوکی استخوان از عوارض جانبی رایج متادون نیست

تعیین میزان مصرف این دارو برای ترک اعتیاد ، بستگی به نوع اعتیاد و میزان مصرف مواد مخدر دارد . گاهی ممکن است برای کاهش علائم ترک اعتیاد نیاز باشد تا از دوزهای بالای متادون استفاده کنید . بهتر است دوز مناسب ، توسط پزشک متخصص تعیین شود .

قطع مصرف و ترک مصرف متادون ( شربت متادون یا قرص ) به صورت ناگهانی می تواند عوارض جانبی شدید و گاهی مرگ در پی داشته باشد . بهتر است ترک مصرف این دارو به صورت تدریجی باشد . برای مثال می توان هر ۲۰ روز ۲۰ درصد از مصرف را کم کرد. ترک مصرف این دارو مانند سایر مواد مخدر می تواند باعث درد استخوان ها و عضلات شود . علائم ترک اعتیاد متوسط به متادون شدیدتر از سایر مواد مخدر نیست ولی ممکن است چند روز ادامه داشته باشد .

ترک اعتیاد به مواد مخدر با استفاده از متادون یکی از موفق ترین روش هاست که معمولا ۲۰ درصد از افرادی که با این روش اعتیاد خود را ترک می کنند دیگر معتاد نمی شوند و پاک می مانند . البته این امر بستگی به نحوه مصرف و کاهش مصرف متادون دارد . معمولا در زمان شروع مصرف متادون ، به تدریج دوز مصرفی افزایش پیدا کرده و از آن طرف ، مصرف مواد مخدر کاهش میابد . سپس دوز مصرفی به حداکثر مورد نیاز رسیده و مواد مخدر کلا قطع می شود . بعد از این مرحله معمولا توصیه میشود مصرف قرص یا شربت متادون حداقل ۱ سال ادامه داشته باشد و بعد از آن به صورت تدریجی ، شروع به کم کردن دوزهای مصرفی شود . خبر خوب این است که اگر مصرف متادون طبق اصول و تحت نظر پزشک انجام شود ، معمولا به ارگان های حیاطی بدن هیچگونه آسیبی وارد نمی شود و عوارض جانبی احتمالی آن با قطع مصرف به مرور از بین می رود .

در صورتی که به مقادیر بالای متادون اعتیاد پیدا کرده باشید و این اعتیاد زمان زیادی طول کشیده باشد ، سم زدایی متادون می تواند طولانی تر و دردناک تر از هروئین باشد .

طیف وسیعی از داروها با متادون تداخل دارند و می تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کنند . در زمان تجویز متادون ، تمام داروهای مصرفی خود را به پزشک گزارش دهید . برخی از داروهایی که با متادون تداخل دارند عبارتند از :

با سلام
قسمت های زیادی از اطلاعات مربوط به متادون گرچه نمیشه گفت اشتباه (چون درگذشته همین باور وجودداشته) اما با توجه به تحقیقات امروزی کاملا رد هستند. البته همینطور که در انتهای متن اشاره شده ۲۰ درصد از موفقیت ترک با این ماده کاملا سندی بر عدم موفقیت این روش در ترک اعتیاد هست نه موفقیت! در تحقیقات بسیاری اشاره شده که متادون به مراتب خطرناک تر از موادی مثل کوکایین و تریاک هست و چرخه باطل ترک و مصرف مجدد مبتلایان در مورد متادون به خاطر وابستگی بیش از حد و سختی غیر قابل وصف در ترک باعث شذه به صورت نسبی از مواد صنعتی مثل شیشه هم در ابغادی خطرناک تر معرفی بشه. متادون به خاطر نئشگی دلچسب تر نسبت به مواد دیگه و سهولت در استفاده قطعا یکی از اعتیاداورترین مواد مخدر هست و تعبیری معروفی که بسیاری از مبتلایان بکار بردن که «ترسِ ترک متادون بسیار وحشتناک تر از اعتیاد به هرویین است» دلالت بر شدت دشواری ترک این ماده در نتیجه مبتلا ماندن فرد مصرف کننده در سالیان دراز هست. عوارض جانبی متنوع و خطرناک متادون که غالبا بر روی مغز و زندگی روانی فرد هست در بسیاری از موارد زندگی کردن رو دچار اختلال میکنه به همین دلیل در بسیاری از مجامع استفاده این ماده برای ترک مواد دیگه رو نهی کردن. عوارضی مثل وسواس فکری شدید، فکر به خودکشی، اختلات تکلمی و در موارد مصرف بالا حرکتی، انزال خارج از کنترل و بسیاری که الان نمیگنجه اینجا بگم. اما در هر صورت با وجود اگهی بودن این پست اقای دکتر خواهش میکنم حداقل اصلاح بشه این متن و متادون به عنوان شیوه ی ترک معرفی نشه.

عالی گفتی من خودم متادون مصرف میکردم اینم بگم ترک متادون خیلی وحشتناک بدتر از بقیه مخدر هاس من که بدجوری درد کشیدم

من مدت شش سال شربت متادون میخورم فقط به خاطر اینکه فشار خون بالا البته نه خیلی زیاد دارم سردردهای شدید میگیرم که به علت دوز بالا میباشد و یک بار چهارروز نخوردم فقط فقط باید معقول استفادهکرد

سلام من کارگر شرکت خودرو سازئ هستم ۱۰ سال قرص مصزف میکردم تا از طرف شرکت رفتم کمپ بعد از ۱۵ روز به کما رفتم و ۸ روز ccuبودم یک هفته در بخش بیچاره شدم ۲۵ روز غذا نخوردم بعد ۱۵ روز تازه خمار شدم نتونستم ول کنم کمکم کنید دکتر میرم میگه باید بستری بشی سر کار میرم نمیتونم

آدرس خود را وارد کنید و در مرحله بعد یادتان نرود که حتما تأیید کنید:


یکی از روش های معمول ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده از داروی متادون است. متادون داروی شیمیایی و مخدر مصنوعی است که در کاهش خماری موثر است. اما این دارو خود به مرور زمان باعث اعتیاد فرد شده و وابستگی ایجاد می کند. در این مطلب به شما آسانترین روش ترک متادون را آموزش می دهیم.

همانطور که گفته شد مصرف متادون خود اعتیاد آور بوده و افرادی که از این روش استفاده می کنند فقط نوع مخدر مصرفی خود را عوض کرده اند. در روش ترک متادون با استفاده از یک راهکار ساده، بدون درد، خماری، بستری شدن و یا هزینه می توانید در مدت 5 روز متادون را ترک کرده و از اعتیاد به طور کامل رهایی یابید.

در روش ترک متادون لازم است که ابتدا مصرف آن را در طی روز کمتر کنید. باید مصرف آن را به دو نوبت در طی روز برسانید. به طور مثال در مواردی که مصرف 5 سی سی باشد باید آن را به دو وعده 25 سی سی تقسیم کنید.

در مرحله بعد لازم است که ساعت مصرف را یک ساعت جلوتر ببرید. به طور مثال اگر ساعت مصرف شربت متادون برای شما هشت صبح و هشت شب است آن را به 9 صبح و 9 شب تغییر دهید.داروی ترک اعتیاد به متادون چیست

دو روز با همین روش و مقدار اولیه مصرف کنید و بعد از دو روز میزان مصرف را به مقدار یک واحد کمتر کنید. بنابراین یک واحد از متادون در صبح و یک واحد از شب کم کنید. نکته ایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از سرنگ های یک شکل استفاده کنید زیرا بعضی سرنگ های تولید کارخانه های مختلف ممکن است درجات آنها اندکی با هم تفاوت داشته باشد. همچنین لازم است که از ابتدا و روز اول میزان و ساعت مصرف را یادداشت کنید تا به خاطر داشته باشید.

بعد از دو روز از کاهش مقدار متادون در روز سوم نیز باید یک واحد از مقدار مصرف متادون در صبح و یک واحد از مصرف در شب را کاهش دهید. به عبارتی باید هر دو روز میزان دو واحد از مصرف متادون را کاهش دهید. این دو واحد شامل یک واحد مصرف در صبح و یک واحد مصرف در شب می باشد. نکته ایی که باید به آن توجه کنید این است که هیچ گاه دو روز پشت سر هم مصرف متادون را کاهش ندهید. اگر اشتباهی دو روز پشت سر هم مصرف متادون را کاهش دادید باید بره گفته شده را از اول شروع کنید.

روش ترک متادون گفته شده از این جهت توصیه و تایید می شود که یک روش ترک تدریجی و اثر بخش است. اگر فردی تصمیم قاطعانه برای ترک متادون داشته باشد با به کار گیری روش گفته شده می تواند بدون خماری، درد و یا استفاده از داروهای دیگر متادون را ترک کند.

مهمترین نکته ایی که باید به آن توجه داشته باشید یادداشت میزان مصرف و روزهای مصرف متادون است. از روز اول باید اقدام به یادداشت با جزئیات کنید تا دچار اشتباه نشوید. از آنجایی که این روش بدون احساس خماری است ممکن است وسوسه شوید تا دوز مصرف را خودسرانه کاهش دهید که توصیه می کنیم از این روش جدا خودداری کنید زیرا در روزهایی بعدی به مشکل بر خواهید خورد. این بره به صورت 5 روزه است اما با توجه به دوز مصرف شما می تواند تغییر کند.

بعد از گذشت مدت ذکر شده هیچ گونه احساس سر درد یا سنگینی در سر حس نمی کنید و خماری نیز به سراغتان نمی آید. همچنین با کاهش مصرف در روزهای اولیه نیز دچار خماری نمی شوید بنابراین اگر حس خماری به شما دست داد ممکن است به دلیل اشتباه در یادداشت میزان دوز مصرفی روزانه تان باشد.

بعضی افراد از متادون سه نوبت در روز مصرف می کنند که این افراد باید توجه داشته باشند که از روش ترک متادون به صورت دو نوبت استفاده نکنند زیرا ممکن است سبب بروز خماری و یا سایر علائم ناخوشایند شود. این افراد می توانند با الگو برداری از روش گفته شده مقدار مصرف متادون را در سه نوبت تنظیم کنند و یک روز در میان نیز میزان دوز را کمتر کنند. تا مدت ترک به صورت کامل طی شود.

روش ترک در افرادی که سه نوبت در طی روز متادون مصرف می کنند نیز به مدت 5 روز است. باید یک نوبت در صبح، یک نوبت در شب و یک میان وعده استفاده شود. تغییرات در دوز مصرف باید در نوبت صبح و شب اعمال شود اما در میان وعده همان دوز اولیه پیش از استفاده از روش ترک مصرف شود. این روش را تا زمانی که میزان مصرف وعده های صبح و شب به صفر برسد باید ادامه داد. اما همچنان باید میزان دوز و ساعت مصرف میان وعده بدون تغییر باشد. بعد از به صفر رسیدن وعده های صبح و شب باید به مدت یک هفته فرد استراحت کند و فقط یک وعده میانی روز از متادون استفاده کند و بعد از گذشت یک هفته دوباره باید روش ترک متادون را در 5 روز شروع کند و این بار روی یک وعده باقی مانده پیاده کند تا بعد از طی مدت گفته شده این وعده نیز به صفر برسد. در این روش لازم نیست که میزان آن را به دو نوبت در طی روز برساند بلکه با روشی که در ابتدا گفته شد همین وعده را یک روز در میان کاهش داده و میزان دوز و روزها را به طور کامل یادداشت کند.

ممکن است فردی که فقط یک نوبت در طی روز متادون مصرف می کند اقدام به ترک همان یک وعده کند که در این صورت باید مصرف متادون را به دو نوبت در روز تغییر دهد و دوز مصرفی در یک نوبت را به دو دوز تقسیم کنند. و سپس با همان روش ذکر شده در ابتدای این مطلب پیش رفته تا دوره به طور کامل سپری شود.

در روش ترک متادون که ذکر شد هیچ گونه عوارض جسمی ناخوشایند رخ نمی دهد. در حالی که در روش ترک متادون با داروهای دیگر مانند شربت تریاک، بوپرنورفین و دیفنوکسلات ممکن است فرد دچار عوارض ناخوشایند شود. روش های مرسوم دیگری نیز وجود دارد که طولانی بوده و یا نیاز به بستری شدن فرد برای مدت طولانی دارد. اما در روش گفته شده بدون بستری شدن و یا تحمل درد می توانید متادون را ترک کنید.

منبع : آرگا




آشنایی با نوشهیر استانبول





با انواع مدل مبلمان 219 آشنا شوید




سلام ممنون از سایت خوبتون من میخواهم این روش رو انتخاب کنم و فکر میکنم بهترین و تنها ترین روش باشه چون شنیده بودم واسه ترک متادون این روش جواب میده ولی توضیح شما خیلی دقیقتر و بهتر بود من از فردا شروع میکنم
واقعا تشکر از راهنمایتون به امید اون روز که بیام بنویسم به من جواب داد

نشانی شما منتشر نخواهد شد.




داروی ترک اعتیاد به متادون چیست


نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است




خانه

موبایل

متادون چیست؟متادون از خانواده مواد شبه افیونى است و در درمان وابستگى به سایر شبه‌افیونى‌ها نظیر هروئین، کدئین و مورفین کاربرد داردمتادون یک شبه افیونى (اپیوئید) مصنوعى است، یعنى از مواد شیمیایى در آزمایشگاه به دست مى آید. سایر شبه افیونى‌ها یا طبیعى هستند مانند مرفین و کدئین که فرآورده‌هاى طبیعى بوته خشخاش هستند و یا شبه‌افیونیهاى نیمه‌مصنوعى هستند مانند هروئین، که مرفینى است که به طریقه شیمیایى پردازش شده است. (دى استیل مورفین)متادون در طى جنگ دوم جهانى در آلمان ساخته شد و اولین بار براى تسکین درد به کار رفت. درمان با دوز نگهدارنده متادون که از بروز علائم ترک تریاک جلوگیرى کرده و تقاضاى آن را کاهش داده و یا از بین مى‌برد، براى اولین بار در سال‌هاى ۱۹۶۰ برای درمان اعتیاد به این ماده متداول شد.استفاده از دوز نگهدارنده متادون به تنهایی منجر به معالجه فرد معتاد نمى شود، بلکه به عنوان جزئی از  فرآیند درمان معتادان  به مواد افیونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این افراد از حمایت هاى طبى و اجتماعى لازم براى تثبیت و بهبود زندگى بهره مند و تشویق مى شوند مادامى که این دارو در مورد آنها موثر است، به درمان ادامه دهند.کسانى که متادون برای‌شان تجویز مى‌شود، براى وابستگى به  مواد افیونى ها تحت درمان قرار گرفته اند.این افراد شامل کسانى هستند که به داروهاى غیرقانونى مانند تریاک و هروئین و داروهاى تجویز شده توسط پزشک نظیر کدئین وابستگى پیدا کرده‌اند.افراد معتاد به مواد شبه افیونى هاى کوتاه اثر مانند هروئین باید متادون را به طور منظم دریافت کنند تا از بروز علائم ترک جلوگیرى شود.همچنین متادون براى کسانى که به طور مرتب از مواد شبه افیونى به طو رتزریقی استفاده مى‌کنند و آلوده به ویروس ایدز  HIV یا هپاتیت C هستند، تجویز مى‌شود تا به ادامه روند ترک در این افراد کمک کند و خطر انتشار عفونت را از طریق استفاده از سوزن مشترک کاهش دهد.متادون گاه در تسکین درد افراد مبتلا به درد شدید مزمن یا درد همراه با بیمارى هاى علاج ناپذیرى که منجر به مرگ مى شوند، به کار مى رود.متادون چه احساسى در فرد  ایجاد مى‌کند؟برخى از افرادى که درمان با متادون را شروع مى‌کنند، سرخوشى و آرامشى را احساس مى‌کنند که در میان تمامى داروهاى شبه افیونى مشترک است.با ادامه درمان و رسیدن به یک دوز ثابت، تحمل به این اثرات ایجاد مى‌شود. کسانى که در حال درمان با متادون هستند، غالباً احساس خویش را از استعمال متادون، “طبیعى عنوان مى‌کنند.درمان با متادون بر تفکر آنها تاثیرى ندارد، مى توانند کار کنند، به مدرسه بروند و یا از خانواده مراقبت کنند. متادون همچنین از تاثیر نشئه آور هروئین و سایر شبه افیونیها ممانعت مى‌کند و بدین ترتیب اثر این داروها را کاهش مى‌دهد.درمان با متادون، عوارض جانبى هم ممکن است به همراه داشته باشد از جمله تعریق، یبوست و افزایش وزن.اثرات متادون براى چه مدت باقى مى‌ماند؟متادون ماده‌ای طولانی‌اثر است .شخصى که به مواد شبه افیونى وابستگى دارد با یک دوز متادون در شبانه‌روز از علائم ترک مصون مى‌ماند. در مقابل کسى که به هروئین براى پرهیز معتاد است، برای جلوگیری از بروز علائم ترک در خود باید سه تا چهار بار در روز این ماده را مصرف کند.درمان روزانه با متادون مى تواند تا بى نهایت ادامه یابد اما اگر فردى که متادون دریافت مى کند و پزشک با وى براى پایان درمان به توافق برسد، از دوز متادون به تدریج در طول هفته ها یا ماه هاى متعدد کاسته مى شود و فرآیند ترک تسهیل مى‌شود.در صورت قطع ناگهانى متادون علائمى چون دل پیچه، اسهال و دردهاى عضلانى و استخوانى بروز خواهند کرد.این علائم در طول یک تا سه روز پس از آخرین دوز شروع شده، در طول سه تا پنج روز به اوج خود رسیده و سپس به تدریج از بین مى روند، گر چه سایر علائم مانند اختلال خواب و تمایل به مصرف دارو مى تواند براى ماه ها ادامه یابد.آیا متادون خطرناک است؟زمانى که متادون طبق تجویز پزشک دریافت مى شود، بسیار بى خطر بوده و آسیبى به اعضاى داخلى و یا قدرت تفکر وارد نمى کند، حتى اگر براى سال ها به طور روزانه مصرف شود.از سوى دیگر متادون یک داروى قوى است و مى‌تواند براى کسانى که آن را به طور منظم دریافت نمى کنند فوق العاده خطرناک باشد، چرا که این افراد نسبت به اثرات آن تحمل پیدا نکرده اند.این دارو حتى دوزهاى بسیار پائین نیز مى‌تواند براى کودکان کشنده باشند.از این رو تجویز متادون با دقت پایش و کنترل مى شود.یک مزیت مهم متادون این است که این ماده مصرف هروئین را کاهش مى‌دهد. خطرات مصرف هروئین شامل مرگ بر اثر دریافت دوز بى رویه، ابتلا به عفونت HIV و هپاتیت C از راه کاربرد سوزن مشترک است. درمان متادون کمک مى کند که فرد از فجایع ناشى از استعمال هروئین مصون بماند.آیا متادون اعتیادآور است؟تعاریف جدید از “اعتیاد، عوامل متعددى را در ارزیابى مصرف دارو توسط فرد مدنظر قرار مى دهند. این عوامل شامل “تحمل یا نیاز به افزایش مداوم دوز دارو براى رسیدن به اثر یکسان؛ “وابستگى جسمی یا بروز علائم ترک با قطع مصرف و “استعمال همراه با اضطرار به رغم نتایج منفى حاصل از ادامه مصرف دارو هستند.برخى مى گویند که متادون به همان اندازه هروئین اعتیادآور است. کسانى که متادون مصرف مى کنند، مسلماً نسبت به برخى اثرات آن تحمل پیدا کرده و در صورتى که دارو را به شکل منظم دریافت نکنند، دچار علائم ترک مى شوند.اما اگر چگونگى و علت مصرف دارو را مورد توجه قرار دهیم، متادون در تعریف کامل “ماده اعتیادآور نمى گنجد. اول از همه این که تجویز متادون برای بیماران  به عنوان یک درمان طبى در نظر گرفته مى شود و تنها براى کسانى تجویز مى شود که خود هم اکنون وابسته به داروهاى شبه‌افیونى مانند هروئین هستند. براى این افراد، متادون یک جایگزین مطمئن براى روش هاى خطرناکى چون استفاده از هروئین به شمار مى رود. متادون ایشان را از اضطرار براى مصرف ماده مخدر رها کرده و بدان ها امکان بهبود زندگى شان را مى بخشد.متادون گاه به عنوان داروى خیابانى مورد استفاده قرار مى گیرد، اما استعمال آن به منظور پیشگیرى از علائم ترک هروئین است. اثرات متادون کندتر از آن ظاهر مى شوند و از آن مى پایند که بتوان از آن به عنوان ماده اى مناسب براى سوء مصرف یاد کرد.اثرات طولانى مدت متادوندرمان با دوز نگهدارنده متادون یک درمان طولانى مدت است. درمان از یک تا دو الى بیست سال و یا به طول مى‌انجامد. این درمان طولانى مدت به لحاظ پزشکى بى خطر و موثرترین درمان موجود براى وابستگى به مواد شبه‌افیونى است.منبع:hamshahrionline.ir


در ادامه بخوانید

داروی ترک اعتیاد به متادون چیست

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *