داروی برای کلفت شدن صدا

خواص دارویی و گیاهی

خانه » سرگرمی » فال » – دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷

لجبازيت، تو را از ديگران متمايز مي‌سازد و تو بشدت از آن راضي هستي. اما اين لجبازي‌ها دوست و يا همسرت را آزار مي‌دهد.

يک شادماني غيرمترقبه در راه داري. ترس يا ترديدي که مدتي ذهن و فكرت را مشغول كرده بود، به زودي برطرف خواهد شد و تو به آرامش مي‌رسي.

اگر مراقب نباشي يك دوستي ساده به زودي برايت دردسر ساز مي‌شود و در نهايت اين جسم و روح توست كه آسيب مي‌بيند. بهتر است اين روزها بيش از حد احساساتت را جريحه‌دار نكني.داروی برای کلفت شدن صدا

مراقب باش. پس‌انداز بانكي تو سير نزولي پيدا كرده و هر روز كمتر مي‌شود. با اين روش تا چند ماه ديگر وضعيت بدي خواهي داشت. در برخي از بره‌هايت تجديد نظر كن.

خود را در وعده‌هاي رنگارنگ نبايد غرق كرد. چون هيچ كدام از اين وعده‌ها تحقق نمي‌يابد و فقط تو مي‌ماني و عمري كه به هدر رفته است!

اگر بداني به دنبال چه هستي و هدفت را مشخص كني به راحتي به آن مي‌رسي. انرژيت را در راه تحقق خواسته‌هايت بكار بگير و روزي كه موفق شوي از خودت راضي و خوشنود خواهي بود.

درست است كه شرايط مالي نگران كننده به نظر مي‌رسد اما اين مساله نبايد تو را دچار وحشت كند و ميدان را خالي كني. اين بحران هم با موفقيت تو به پايان مي‌رسد.

روابط اجتماعي خود را بايد گسترش داد. داشتن يك رابطه سالم و گسترده تو را در انتخاب دوست يا همسر ياري مي‌كند. منزوي بودن خصوصيات انسانهاي شكست‌خورده و مايوس است.

چند روز اگر دور از فشارهاي روحي باشي بهتر خواهد بود. فرقي نمي‌كند كه اين فشارها از محل كار باشد يا از خانه و خانواده. بايد خلوتي پيدا كني و در آرامش بتواني سلامتي روحي‌ات را بازگرداني.

اوضاع اقتصادي چندان مناسب نيست. بهتر است مسئوليت هر كاري را كه انجام مي‌دهي بپذيري. بايد ببيني كجاي كار ايراد دارد و در رفع آن بكوشي تا دوباره اوضاع اقتصادي روبراه شود.

آرزوهاي دور و دراز تو وقتي تحقق مي‌يابد كه از همين حالا دست به كار شوي. سعي كن روابط خود را با او بيشتر كني و به سطح خوبي برساني و او را در جريان بره‌هاي خود قرار دهي.

پس از موفقيتي مالي كه بدست آوردي، در زمينه كاري، پيشرفت و ترقي خوبي خواهي كرد. ممكن است ديگران در اين باره به تو حسادت كنند اما تو سرت به كار خودت باشد.

رابطه با فردي تو را آزار مي‌دهد. بهتر است هر چه زودتر خود را از شر او خلاص كني. هميشه در پي كسي باش كه تو را كامل كند نه اينكه موجب سقوط و نزول تو شود.

حواست را جمع کن چون همين روزها شانس در خانه‌ات را به صدا درمي‌آورد. مشکل ذهنت را مشغول كرده كه به خوبي و خوشي تمام مي‌شود. يک نفر از اعضاي سالمند خانواده در مسئله مهمي كمكت مي‌كند.

احتياج به كمي استراحت داري. فرصتي بايد پيدا كرد تا اين خستگي را از تنت دور كني و با آرامش و انرژي به بره‌هاي بلندمدت فكر كني.

در سطح كاري ممكن است تماس‌هاي مهمي برقرار شود كه در پي آن موقعيت بهتري نصيب تو خواهد شد. پس با هشياري و تلاش بيشتر بايد روزهاي خوبي را از لحاظ اقتصادي بوجود آوري.

عشق است كه به انسان بال پرواز مي‌دهد. عشق تو را از اين زندگي واقعي و روزمره جدا مي‌كند و به فضاي جديدي مي‌برد كه پر از هيجان و اميد است. بدون اميد و عشق زندگي معطل مي‌ماند. پس به زندگي عاطفي‌ات تكاني بده.

براي رسيدن به هدفها بايد با افراد با تجربه در زمينه مسائل اقتصادي، مشورت كني. يکي دو مشکل مالي کوچک در راه است كه بزودي برطرف خواهد شد. بايد به جاي فكر به مسائل كوچك به آينده‌ات اميدوار باشي.

خويشتنداري و صبر لازم است. بايد حوصله به خرج دهي تا اين وضعيت تغيير كند. دست به كاري نزن كه عاقبت روشني ندارد. در اين صورت دچار شكست و ناكامي مي‌شوي.

دوران پرتنش و اضطرابي فرامي‌رسد. اما كسي كه ريشه در اعماق خاك داشته باشد، از طوفان نمي‌ترسد. به زودي اوضاع اقتصاديت دوباره روبراه مي‌شود فقط بايد استقامت داشته باشي و به خودت اعتماد كني.

هر چيزي كه مي‌درخشد و برق مي‌زند كه طلا نيست. بايد مراقب باشي و فريب ظواهر را نخوري. بايد هوشيار باشي تا بتواني در اين بازار آشفته حقيقت را از دروغ تشخيص دهي.

با استرس و اضطراب، اعصاب و جسم تو را تحليل مي‌رود پس به خودت مسلط باش و اعتماد به نفس داشته باش. صحبت با يك مشاور خوب و باتجربه مي‌تواند به تو كمك كند.

دچار بحران اقتصادي مي‌شوي و چاره‌اي جز مدارا و صبر كردن نداري. بهتر است منتظر بماني تا اين طوفان رد شود و بعد به فكر چاره باشي چون تلاش كردن در زمان وقوع بحران كمكي نخواهد كرد.

هوشمندي و ذكاوت تو موجب مي‌شود تا نسبت به بعضي از اطرفيان دچار سوءظن شوي. در اين باره بايد شناخت‌هاي خود را تكميل كرد و بعد تصميم گرفت چون بعضي از اين سوءظن‌ها اشتباه است.

حالا نوبت شادماني توست. تو در راه هدفت بسيار سخت‌كوش و خستگي‌ناپذير هستي. درست است كه خواسته مهم تو ظاهرا درنيافتني است اما توجه داشته باش كه تلاش تو ممكن است هر مكني را ممكن كند.

تفريح و خوش‌گذراني خوب است اما اگر زياده‌روي كني ممكن است دچار مشكل شوي و بسياري از موفقيت‌هايي را كه در چند قدمي تو است از دست بدهي.

براي بدست آوردن سود مالي مي‌توان زحمت كشيد و تلاش كرد. بدست آوردن پول يا موقعيت در دستان توست اگر به تلاشت ادامه دهي.

بايد وقت كافي به خودت بدهي تا بتواني با تفكري درست در اين باره تصميم بگيري. شتابزدگي و عجله تو را پشيمان خواهد كرد. با تامل بيشتر مي‌توان موفق‌تر شد.

شايد بد نباشه امروز كمي معاشرتي باشي و به اين بهانه با كساني كه مدتهاي نديده‌اي ملاقات كني. مي‌توني در مورد موضوعات زيادي باهاشون صحبت كني.

تو در شرايطي خوبي از لحاظ جسمي و روحي هستي پس براي خودت دردسر و بيماري درست نكن و از نعمت سلامتي‌ات لذت ببر.

براي اينكه بتوني اوضاع ماليت را تكان بدهي بايد كمي جسارت و شجاعت داشته باشي. زمينه برايت فراهم شده پس ترديد نكن و با قدرت وارد كار شو. كساني هستند كه در اين كار به تو كمك مي‌كنند.

غيرت خوب است و نگهبان عشق. اما همين غيرت اگر از حد و حدود خود خارج شود ترديدها را دامن مي‌زند و آنوقت بدگماني و ترديد به جاي اعتماد و يقين مي‌نشيند. به همين راحتي مي‌تواني همه چيز را خراب كني.

يك ملاقات و يا حضور در جمع دوستان برايت خاطره‌انگيز خواهد شد. از طرف دوست يا خانواده‌اي نزديك، خبرهاي خوشي براي تو و خانواده‌ات در راه است. از راه دور خبر بسيار مسرت بخشي خواهي شنيد. موضوع يك مسافرت به خوبي و خوشي به انجام مي‌رسد.

اگر مشكل اضافه وزن داري پيشنهاد مي‌كنم: روزانه به ورزش بيشتري نيازمندي، به طور متعادل و منظم غذا بخور، با تناسب غذايي سالم‌تر غذا بخور و براي اضطراب و نگراني‌ات راه‌حلي پيدا كن تا باعث سلب آسايشت نشود.

به كمك يكي از دوستانت مشكلي كه آزارت مي‌داد، رفع مي‌شود. در يك آزمون و يا رقابت كاري موفق مي‌شوي و نگراني‌ات بي‌مورد است چون اين موفقيت زمينه‌ساز تحولات اقتصادي بعدي برايت خواهد بود.

تو فرد مغروري هستي و اين غرور بعضي اوقات دست و پا گير مي‌شود. بهتر است اين‌بار تو قدم پيش بگذاري و موضوع را حل و فصل كني.

يکي از خواسته‌هايت به زودي عملي خواهد شد كه باعث خوشحاليت مي‌شود. در موقعيت كاري يا تحصيلي‌ات موفقيتهاي سودآوري كسب مي‌كني.

استفاده از تركيب‌هاي شاد در رنگ لباسهايت روحيه‌ات را تغيير مي‌دهد. شايد به نظر كار بزرگ يا خاصي نباشد اما تو را سرزنده و شاد مي‌كند.داروی برای کلفت شدن صدا

از جايي که فکر نمي‌کردي، مقداري پول و يا هديه به دستت مي‌رسد. يک قرارداد يا سند را بايد امضاء کني. تعهدات تازه‌اي به عهده‌ات گذاشته ميشود.

عالیه همیشه چک میکنم

قبلا فالتون انرژیش مثبت بود الان خیلی منفی میگید

جالب بود

فال من درست بود. اکثر وقت ها درسته. بعضی قسمت های فال شبیه رویا میمونه.

من این فالو دوس دارم

سلام.من دی ماهیمتااینجا هرچی برام دراومده دقیق بوده.وضعیتم خوب نیس برام دعا کنید.

چرا شما این فال عوض نمیکنید هر روز همین فال مال یکماهپیش هست

عوض میشه
احتمالا شما کش دارید

لطفا از مرورگر دیگه امتحان کنید تا مشکلتون حل بشه

راست ميگه وضعيت اقتصاديم روحيم روانيم زندگيم

اسفند

اسفندی

میشه فال مجله موفقیت هم بزارید

م

فال موفقیت در کانال تاروت رنگی قرار داده میشه

سلام وقت بخیر ممنون بابت سایت خوبتون امروز واقعا تعجب کردم هیچ کدوم از فالها آپدیت نشده

سلام ممنون بابت روزهایی که فال رو میزارید معمولا درست هست اما بعضی روزها تکراریه فالتون !,چرا خب چهار دفعه شده که تکراری گذاشتین من اینو خونده بودم قبلا . لطفا فال حقیقی رو به روز رسانی کنید مثل همیشه . تشکر

به به
پوری جون چه انتقادپذیره.
خسته نباشید.

پورتال رنگی

انتقاد باعث پیشرفته و دوست داریم با نظرات شما دوستان عزیز پورتال رنگی سایت بهتری برای شما عزیزان بسازیم

مرسی که همراه همیشگی ما هستید.

امیدوارم روزهای رنگی با پورتال رنگی داشته باشید.

سلام ببخشید،منظور از فال ۱،فال۲چی هستش؟؟

با سلام و وقت بخیر

فال 1 در سایت تاروت رنگی و از یک منبع معتبر خارجی و فال 2 در سایت پورتال رنگی و از منبع دیگری می باشد.

چرابراچیزای خوب ازفعل آیند استفاده میکنه؟
بعدچیزای بدوفعل گذشته!!
:(((((

سلام میکشید وقت به خیر من باید در قسمت نظرات فال هفته نظر میدادم اما چون قسمت نظردهی وجود نداشت اینجا میگم من متولد بهمن ماه هستم و در فال این هفته پیشنهاد کار برام پیش بینی شده بود عاجزانه خواهشمندم برام دعا کنید بتونم برگردم محل کار سابقم چون واقعا از نظر روحی شرایط بدی دارم ممنونم امیدوارم همه به آرزوهای خوبشون برسن

جالب بود ولی سعی و تلاش رو فراموش نکنید
موفقیت و رسیدن به آرزوها با تلاش و ایمان بخدا

مشاهده نسخه کامل
: چطور میشه صدا رو خشن و مردونه کرد؟

خوش صدایی یکی از دلایل جذب دیگران است و افراد خوش صدا می توانند اعتماد دیگران را راحت تر جلب کنند. خوش صدا شدن آرزوی بسیاری از جوانانی است که رؤیای خوانندگی دارند. حتی افرادی که می خواهند سخنران یا مدرس موفقی هم باشند، به خوش صدا بودن علاقه دارند.

بهترین خوراکی برای خوش صدا شدن آب است. شاید تعجب کنید اما آب حکم روغن برای تارهای صوتی ما را دارد. یعنی همانطور که یک ماشین برای کارکرد منظم خود نیاز به روغن کاری دائمی دارد، تارهای صوتی هم نیاز به آب دارند تا درست کار کنند.

 

 

فن بیان و صداسازی چه ارتباطی با آب دارند؟ این مقاله را هم مطالعه بفرمائید.داروی برای کلفت شدن صدا

 

خوش صدا شدن رابطه مستقیمی دارد با نخوردن خوراکی های مضر. یعنی بعضی از غذاها هستند که موجب صدمه دیدن تارهای صوتی ما می شوند.

خوش صدا شدن وابستگی شدیدی به کارکرد درست تارهای صوتی دارد. تارهای صوتی به هنگام غذا خوردن راه عبوری نای و ریه ها را می بندند تا غذا فقط وارد معده شود. به همین دلیل تارهای صوتی تماس مستقیم با تمام مواد خوراکی و مایعات خواهند داشت. یعنی هر چیزی که میخوریم قبل از رسیدن به معده روی تارهای صوتی تأثیر می گذارد.

 

 

فن بیان و صداسازی ، این مقاله را هم مطالعه بفرمایید.

 

خوش صدا هیچ وقت ترشی جات مصرف نمی کند چون مواد اسیدی باعث نابودی تارهای صوتی ما می شوند. البته ترشیجات تأثیر طلوبی هم روی تراکم استخوانی ما دارند که موضوع بحث ما نیست. نوشابه های گازدار هم جزء مواد اسیدی مضر برای تارهای صوتی هستند. خوراکی هایی مثل زیتون پروده، لواشک، آبلیمو و امثال آنها باید با مدیریت مصرف شوند.

 

خوش صداها لبنیات مخصوصاً شیر را قبل از اجرا مصرف نمی کنند. چون شیر باعث ایجاد گره روی تارهای صوتی می شود. اگر قبل از سخنرانی یا اجرا شیر و بقیه مواد لبنی را مصرف کنید مرتب نیاز به صاف کردن گلو دارید.

 

 

فن بیان و صداسازی چه ارتباطی با صدای سر و روزنانس صدا دارند؟ این مقاله را هم مطالعه بفرمایید.

 

خوش صدا

 

چای، نسکافه، قهوه و تمام خوراکی های این گروه باعث دفع آب بدن و عدم کارکرد صحیح تارهای صوتی می شوند. اگر به خوردن چای و قهوه عادت دارید باید آن را با آب آشامیدنی خالص جایگزین کنید تا خوش صدا تر شوید.

 

خوارکی ها و مایعات بیش از حد داغ و سرد به تارهای صوتی آسیب می زند. بهتر است دمای خوراکی ها حدود دمای اتاق (۲۴ درجه ) باشد و هیچ وقت از دمای بدن (۳۷ درجه) نباشد. تارهای صوتی ما سپر بلای دستگاه تولید صوت محسوب می شوند. باید سعی کنیم از هر نوع موادی که باعث آزار آنها می شوند، دوری کنیم.

 

فن بیان و نحوه تولید صوت در انسان ، این مقاله را هم مطالعه بفرمایید.

 

 

بعضی از خوراکی ها هستند که باعث تکرّر ادرار می شوند. اگر آب دفع شده را جایگزین نکنیم تارهای صوتی به خوبی کار نخواهند کرد.

 

شاید ما صداپیشگان ، سخنرانان یا بازیگرانی را دیده باشیم که خیلی سیگار می کشند. و بعضی از مخاطبین آنها صدای دو گه و زخمت این افراد را دلیل محبوبیتشان می دانند. بعضی ها فکر می کنند سیگار و قلیان و دیگر مواد دخانی برای تارهای صوتی خوب است. یعنی بر اثر یک باور اشتباه این طور عنوان می کنند که دود باعث دورگه شدن صدا می شود. ممکن است دود باعث ضخیم شدن تارهای صوتی شود، اما آسیبهای وارده به دستگاه تولید صوت بسیار زیاد است.

خوش صدا دودی نباید باشه!!

 

ریه های دودی نمی توانند برد صدایی خوبی برای ما فراهم کنند. همچنین محیطهای دارای گرد و غبار و آلودگی های هوایی هم برای تارهای صوتی زیان آور هستند. اگر محیط کار یا زندگی شما دچار آلودگی هوا است، حتماً برای محافظت از تارهای صوتی خود راهی پیدا کنید. همچنین یادمان باشد که دود و گرد و غبار باعث خشکی و از دست دادن آب تارهای صوتی می شود.

 

 

فن بیان و صداسازی و مکان مناسب برای تمرینات فن بیان، این مقاله را هم مطالعه بفرمایید.

 

 

خوردن غذاهای چرب و سنگین قبل از اجرا و سخنرانی باعث تمرکر خون رسانی بدن به سیستم گوارش می شود. در این صورت خون کافی به تارهای صوتی نخواهد رسید و کارکرد مناسب نخواهند داشت.داروی برای کلفت شدن صدا

 

خوش صدا بودن نیاز به انرژی هم دارد و اگر یک اجرای سنگین دارید باید غذای مقوی بخورید. اما این غذای مقوی باید حداقل سه ساعت قبل از اجرا باشد تا معده موقع صحبت نیمه پر باشد. یادمان باشد که سخنرانی یا خوانندگی از کارهای انرژی بر هستند و باید کالری مناسب بدن را فراهم کنیم.

 

 

فن بیان و مناطق مختلف فرکانس صدا در صداسازی ، این مقاله را هم مطالعه بفرمایید.

 

 

در مواقع سرماخوردگی و گرفتگی گلو، داروی گیاهی مناسبی وجود دارد که به باز شدن صدا کمک می کند. این داروی گیاهی روتارین (RUTARIN) دارد و بصورت پودر عرضه شده و باید در آب ولرم حل شود.

داروی رفع گرفتگی صدا

خوردن آن اثری مشابه محلول دانه به دارد و به باز شدن تارهای صوتی کمک می کند.

 

خیلی از افراد موقع سخنرانی مرتب صدای خود را صاف می کنند یا سرفه می کنند تا بهتر بتوانند صحبت کنند و این یک اشتباه است. بله نباید زیاد صدا را صاف کنیم چون این کار باعث گرفتگی تارهای صوتی می شود. برای جلوگیری از گرفتن صدا آب بهترین درمان است اما نه موقع اجرا بلکه قبل از آن و بصورت روزمره.

 

ادویه جات و فلفل باعث حساسیت و خارش در تارهای صوتی می شوند و مصرف آنها باید با مدیریت باشد. البته بردن از مواد مضر برای صدا به این معنی نیست که ما بسیاری از غذاها را حذف کنیم. باید زمانها اجرای خود را در نظر گرفته و کمتر از موادی که برای تارهای صوتی مضر هستند استفاده کنیم.

 

برای دیدن کلاسهای فن بیان ما اینجا کلیک کنید.

عالیییییی. ممنون از این مطلبی که در اختیارمان می گذارید. من آرزو دارم مجری تلویزیون شوم . لطفا شما هم برای رسیدن به هدفم دعایم کنید . طاعات و عباداتتون قبول.

عالی

سلام مرسی خیلی عااااااللللیییی بود من قراره خواننده کره جنوبی بشم در کمپانی اس ام تست دادم و قبول شدم و قراره کار آموز بشم ممکنه دیگه ایران نیام پس به امید دیدار

اتفاقا منو خواهرمم قراره تست بدیمآیدل کیپاپ شدن آرزومونه❤???

منم خیلی دوس دارم ایدل بشمممممم

وای چه خوب ارزوی موفقیت خیلی زیاد دارم براتون! همین که یه ایرانی در کره خواننده بشه خیلی عالیه! ولی شما توی اس ام قبول شدین باور نکردنیه? واقعا امید وارم پر از موفقیت باشید❤??

.

تشکر ویژه بابت راهنمایی هاتون

واقعا موثره دستتون درد نکنه خداییش

انشالله من قراره مداح بشم دعام کنید که انشالله موفق باشم خیلی ممنونم

ببخشید میشه یکم درباره این تست و چیزایی که میکید صحبت کنید.

دوست گرامی خیلی خوشحالیم که این مطلب رو مورد توجه قرار دادید، ما تو این مقاله در مورد عوامل خوراکی و مواد غذایی که برای داشتن صدای بهتر باید به اونها توجه کنیم، صحبت کردیم. در واقع تست خاصی رو مطرح نکردیم. اگر براتون سوالات بیشتری مطرح است می تونید از طریق تلگرام یا مطرح بفرمایید. .

سلام من یه خانم هستم که صدام از کودکی کلفت بوده چه کنم تا صدای نازکی داشته باشم ؟

سلام بر شما دوست گرامی ، به شما تبریک می گیم که قصد دارید توانمندی های خودتان را ارتقا ببخشید، برای داشتن صدای لطیف تر و نازک تر برای خانها، مهمترین کار رعایت لحن مناسب برای موقعیتهای مختلف هست. اما جنس صدا قابل تغییر نیست، در عوض شما میتوانید قابلیتهای صدای فعلی خودتان را شناسایی کنید و برای داشتن صدای نازک از قسمتهای نازک صدایتان استفاده کنید. برای این کار تمرینات سلفیژ پیشنهاد می شوند و با استفاده از ساز پیانو و کیبورد باید با تمرین به صدای زیر یا نازک صدای خود دست پیدا کنید. ما در کانال تلگرامی بیان آسان در این زمینه مطالب آموزشی مفیدی قرار داده ایم که با درج عبارت فارسی بیان آسان در قسمت جستجوی تلگرام می توانید به کانال دست پیدا کنید. لطفا ما را از نتیجه فعالیت خود با خبر سازید . با آرزوی موفیت

سلام بنده حافظ قرآن هستم و به خاطر خواندن زیاد قرآن صدایم خش دار شده راه حل چیست لطفا کمکم کنین

سلام به شما دوست گرامی، خیلی خوشحالیم که مطالب سایت ما مورد توجه شما قرار گرفته، برای حل مشکل یاد شده حتمن مقاله ما رو در مورد آب آشامیدنی مطالعه بفرمایید . bayaneasan.com/water همچنین تمرینات مناسب سلفیژ تحت نظر یک مربی برای شما بسیار مناسب خواهد بود که می توانید به سایت جناب رحمانی مراجعه بفرمایید. http://delnavamusic.ir/ .

سلام ببخشید من کلاس گیتار میرم و باید همراه با زدن بخونم اما صدام خوب نیست ولی معلممون صداش خیلی خوبه اگ میشه مب منـبگید چیکار کنم؟

سلام به شما دوست عزیز، تبریک میگوئیم که برای افزایش مهارتهای خودتان تلاش می کنید، برای خوانندگی مهمترین اصل داشتن گوش بسیار دقیق است که اول نتها را تشخیص بدهید و بعد بدون فشار به تارهای صوتی نتها را اجرا کنید، این کار در طی زمان و با تمرین ممکن است، البته رعایت اصول سلفیژ صحیح به شما کمک خواهد کرد. برای تمرینات سلفیژ استفاده از ساز پیانو و بهره بردن از یک مربی ماهر برای پیشرفت شما لازم است. با آرزوی موفیت

عالی بود استفاده کردم

سلام علیکم دوستان انشالله من قراره مداح بشم دعام کنید که انشالله موفق باشم خیلی ممنونم

سلام ممنون از مطالب خوبتون من هم مشکل خَشِ صدا داشتم و اون رو با خوندن آهنگ هایی که خواننده هاش صدای نازکی داشتن حل کردم شما هم امتحان کنید شاید بِ دردتون خورد

مطلبی عالی بود ممنون تشکر

بسیار عالی تشکر از معلومات تان

[] خوراکی های مفید و مضر برای صدا []

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

برگزاری کلاس فن بیان در قزوین رد کردن

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *