داروی برای رشد سریع موی سر

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

اغلب مردم موی بلند را نشانه‌ای از زیبایی می‌دانند. موی بلند تداعی‌کننده‌ی سرزندگی، جوانی و برای برخی نشانه‌ای از سلامتی است. زنان، اگر نه همه‌ی آنها، بسیار علاقه‌مند هستند بتوانند موهایی بلند و افشان داشته باشند. رشد سریع مو موضوعی داغ است و ما در ادامه می‌خواهیم ببینیم رشد سریع مو تا چه حد ممکن است و راهکارهای عملی آن چیست.

داروی برای رشد سریع موی سر

موی افراد در مدت یک ماه، بین ۶ میلی‌متر تا ۱٫۳ سانتی‌متر رشد می‌کند. گرچه، عوامل ژنتیکی در تفاوت‌ میزان رشد موها نقش دارند، اما این تفاوت‌ها کمتر از آن است که به نظر می‌رسد. همچنین هیچ فرمول علمی اثبات‌شده‌ای برای سرعت بخشیدن یا تحریک رشد مو بیش از اندازه‌ی طبیعی آن وجود ندارد. بنابراین ویدئوهایی که ادعا می‌کنند می‌توانید در عرض چند هفته ۱۰-۷ سانتی‌متر موهایتان را بلند کنید گمراه‌کننده هستند.

در حقیقت موی دوستان شما سریع‌تر از شما رشد نمی‌کند. بلکه ضخامت‌ و تراکم موهای آنهاست که چنین تصوری را برای شما ایجاد کرده است. علاوه بر این دوستان‌تان ممکن است برخلاف شما با ریزش جدی موی سرشان مواجه نباشند. همه‌ی این موارد خبر از موهای سالم‌تر آنها می‌دهد و این چیزی است که شما هم باید به دنبالش باشید! موهایی سالم و فاقد موخوره بهتر می‌توانند رشد کنند؛ زمانی که موی شما ضخیم‌تر و متراکم‌تر شود بلندتر به‌نظر خواهد رسید.

تمام راهکارهایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم بر این اصول استوارند که:

ماساژ می‌تواند جریان خون را در پوست سر شما افزایش بدهد و فعالیت فولیکول‌های مو را تقویت کند. زمانی که فولیکول‌های بیشتری فعال باشند تعداد موهای بیشتری خواهید داشت، بنابراین موهایتان بلندتر به‌نظر خواهد آمد. دو راه برای ماساژ پوست سر وجود دارد:

یک یا دو نوع روغن عصاره‌ای تهیه کنید: نعناع، روغن درخت چای، روغن لیمو. روغن را کمی گرم کنید. پوست سر را به مدت ۲۰ دقیقه با حرکات دورانی ماساژ بدهید. به مدت ۳۰ دقیقه مو و پوست‌ سرتان را به حال خود رها کنید. نهایتا سرتان را بشویید.

خم شوید یا از روی تخت سرتان را آویزان کنید تا موها به شکل وارونه قرار بگیرند. در این حالت سر شما پایین تر از قلب‌تان قرار می‌گیرد و خون بیشتری به فولیکول‌های مو می‌رسد. در همین حالت جلوی سر، پشت و دو طرف پوست سرتان را با حرکات دورانی به مدت ۵ دقیقه ماساژ بدهید. این کار به جریان یافتن خون در پوست سر و رشد سریع مو کمک می‌کند.

در نگاه اول به نظر می‌رسد کوتاه کردن موها مخالف هدف ما یعنی رشد سریع مو باشد، هرچه باشد نوک‌گیری موها موجب کوتاهی آن می‌شود. اما این کار برای رشد سالم‌ موی شما ضرورت دارد. دلیل آن این است که موهای پر از موخوره به هم گره می‌خورند، و سر آنها چند شاخه می‌شود. موخوره‌ها تا ریشه‌ی مو بالا می‌روند، چنین موهایی نهایتا می‌میرند و از سر جدا می‌شوند. اگر به‌موقع به داد موخوره نرسید و آنها را کوتاه نکنید شکستن موهایی که چندشاخه شده نهایتا موهای کوتاه‌تری برای‌تان باقی خواهد گذاشت، بنابراین نوک‌گیری موها سلامت آنها را در درازمدت تضمین می‌کند.

در اینجا این سؤال پیش می‌آید که انتهای مو را چقدر باید کوتاه کرد. پاسخ این پرسش حقیقتا در شکل ظاهری انتهای موهایی که چندشاخه شده نهفته است. وقتی انتهای موها کمی بهم ریخته باشد می‌توانید آنها را کمی (حدود ۶ میلی‌متر) کوتاه کنید. و وقتی انتهای موها باریک، رتب یا موخوره‌ای شدند آنها را کوتاه کنید تا صاف و یک‌دست شوند.

بدون در نظر گرفتن وضعیت خاص موی هر فرد، می‌توان به‌صورت کلی توصیه کرد که هر۱۰ تا ۱۲ هفته ۳میلی‌مترِ انتهاییِ موها را کوتاه کنید.

بسیاری از ما از شامپو برای شستن موها کمک می‌گیریم و گمان می‌کنیم که شستن آلودگی‌ها از روی مو برای سلامت آن خوب است. اما شاید ندانید که شامپو علاوه بر آلودگی‌ها می‌تواند چربی طبیعی مو را که برای نرمی و استحکام آن ضروری است از بین ببرد و مو را خشک و ضعیف کند. بهتر است که استفاده‌تان را از شامپو به حداکثر دوبار در هفته کاهش بدهید و به‌جای آن برای شستن موها از کاندیشنر (شامپوهایی که به تقویت و لطافت مو کمک می‌کنند) استفاده کنید. زمانی که واقعا نیاز به استفاده از شامپو داشتید این کار را با ملایمت انجام بدهید: با کف شامپو تنها روی پوست سر (و نه ساقه‌ی موها) را شست‌وشو دهید؛ وقتی دارید سرتان را آب می‌کشید ساقه‌ی موها در تماس با کف شامپو شسته می‌شوند.

هر بار که حمام می‌کنید از کاندیشنر استفاده کنید، عدم استفاده از این محصولات نگهدارنده‌ی ‌مو پس از شامپوزدن بدترین کاری است که می‌توانید برای موهایتان انجام بدهید. به‌یاد داشته باشید که در اثر رنگ کردن و به‌کار بردن حرارت، انتهای موها باریک‌تر می‌شوند. نرم‌کننده به بازسازی چربی و پروتئین از دست‌رفته‌ی ساقه‌ی مو کمک می‌کند، همچنین منافذ کوتیکول (پوشش شاخی سطح ساقه‌ی مو) را می‌بندد و مانع آسیب به آن می‌شود تا بتوانید رشد سریع مو را تجربه کنید.

این کار واقعا به رشد سریع مو، سالم و درخشان نگه‌داشتن موها کمک می‌کند. آب سرد لایه‌ی سطحی ساقه‌ی مو را صیقلی می‌کند و با این کار مانع از دست دادن رطوبت و آسیب رسیدن به مو می‌شود. کافی است برای چند ثانیه موها را در تماس با آب سرد قرار بدهید، گرچه کار ناچیزی به‌نظر می‌رسد، این یک قدم اضافی در حمام در طولانی‌مدت می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

شانه زدن دائمی موها می‌تواند به آن آسیب بزند. زمانی که می‌خواهید موی خیس را شانه کنید حتما از پایین موها شروع کنید و به سمت بالا پیش بروید، ما اغلب از ریشه‌ی موها شانه زدن را آغاز می‌کنیم اما این کار گره‌های کوچک را به گره‌هایی بزرگ تبدیل می‌کند و می‌تواند باعث کنده شدن مو شود.

موهایی که به سرشانه یا پایین‌تر از آن رسیده‌اند چندین سال عمر دارند و برای مراقبت از آنها صرفا استفاده از نرم‌کننده‌ها کفایت نمی‌کند. از ماسک‌ها و روغن‌های مرطوب‌کننده به‌صورت هفتگی استفاده کنید. این روغن‌ها ساقه‌ی مو را با اسیدهای چرب آغشته می‌کنند، و وقتی با شامپوی معمولی آنها را از موها می‌شویید این اسیدهای چرب در مو جای می‌گیرند.

می‌توانید این ماسک‌ها را خودتان تهیه کنید:

یک پیمانه روغن نارگیل تصفیه‌نشده را با یک قاشق از هریک از روغن‌های بادام، ماکادمیا و جوجوبا که در اختیار دارید مخلوط کنید. به این دلیل که روغن‌ها روی موی خشک خوب پخش نمی‌شوند بهتر است آن را روی موی نم‌دار استفاده کنید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس مانند همیشه آن را با شامپو بشویید و نرم‌کننده بزنید.

روغن کرچک غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری، به‌خصوص امگا ۹ است. روغن کرچک به‌طور طبیعی به رشد سریع مو کمک می‌کند. از آنجا که این روغن چسبناک است آن را با مقدار مساوی از روغن زیتون، بادام یا نارگیل مخلوط کنید. پوست سرتان را با این مخلوط به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه ماساژ بدهید و بعد از آن سرتان را با شامپو بشویید.

علاوه بر این می‌توانید روغن‌های عصاره‌ای دیگری به‌خصوص روغن رزماری، نعناع، اکالیپتوس، اسطوخودوس، و آویشن را به روغن کرچک اضافه کنید و روی موها بمالید.

تخم‌مرغ برای رشد سریع مو بسیار مفید است زیرا ترکیبی از پروتئین، آهن، سولفور، فسفر، زینک و سلنیوم است که باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. همچنین قدرت مرطوب‌کنندگی‌ بالای آن می‌تواند مانع خشکی و نازک شدن موها بشود.

گیاهانی مانند رزماری، نعناع گربه‌ای، گزنه، باباآدم، گیاه دم اسبی، و مریم گلی به رشد سریع مو کمک می‌کنند. رزماری، به‌خصوص، برای رشد مو فوق‌العاده است زیرا باعث تحریک فولیکول‌های مو می‌شود. رزماری علاوه بر این، طره‌ی گیسوان شما را درخشان می‌کند.

چای سبز نیز حاوی پلی فنول‌هاست و با خواص ضد التهابی خود به رشد مو کمک می‌کند. به علاوه، بسیاری از گیاهان با بهبود گردش خون رشد مو را تحریک می‌کنند.

هریک از این گیاهان را در آب داغ به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دم کنید. مایع به‌دست آمده را صاف کنید و بعد از خنک شدن در ظرفی بریزید. بعد از استفاده از شامپو و نرم‌کننده و آب‌کشی موها این دم‌کرده را به عنوان آب‌کشی نهایی به کار ببرید. علاوه بر تحریک رشد مو، این کار موها را تقویت می‌کند و آنها را نرم و حالت‌پذیر می‌کند.

همچنین می‌توانید دم‌کرده‌‌های گیاهی یا روغن‌های عصاره‌ای ضروری را در شامپوی خود مخلوط کنید.

یا چای گیاهی را به‌صورت خوراکی میل کنید.

آلئوورا به رشد سریع مو کمک و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. آلئوورا همچنین با شوره‌ سر مقابله می‌کند و درخشش طبیعی موها را بازمی‌گرداند.

ژل آلئوورای تازه را با مقدار کمی آب لیموی تازه مخلوط کنید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند. سپس موهای خود را بشویید. این کار را هریک یا دو هفته تکرار کنید.

شما همچنین می‌توانید ژل آلوئه ورا را با مقدار مساوی از شیر نارگیل و روغن جوانه گندم مخلوط کنید و روی موها بمالید.

گوجه‌کردن موها بالای سر به ساختار موها آسیب می‌زند و در طولانی‌مدت موجب ریزش مو می‌شود. این مدل بستن مو زیبا به‌نظر می‌رسد و یکی از رایج‌ترین مدل‌های مو در سال‌های اخیر بوده است. شاید پیروی نکردن از مدهای روز کار سختی باشد اما موهایتان را به مدت‌طولانی مدل گوجه‌ای درست نکنید یا آنها را سفت جمع نکنید. این کار به ساختار موها آسیب وارد می‌کند و رشته‌های ضعیف مو شکسته می‌شود.

حتی اگر طرفدار این مدل موها نباشید هنوز ممکن است موی خود را در حوله‌ی حمام بالای سر بپیچید. این کار به‌اندازه‌ی سفت بستن موها بد است و آنها را درهم‌تنیده می‌کند و موهای ضعیف در هنگام شانه خوردن می‌شکنند. اشکال پیچیدن موها در حوله‌های حمام چیست؟ این کار باعث شکستن موها می‌شود. موها لابه‌لای آن همه الیاف بافته شده گیر می‌کنند و از آنجا که زنان اکثرا حوله را خیلی سفت می‌بندند رشته‌های لطیف مو در اطراف صورت مستعد شکستن می‌شوند. به جای حوله‌های بزرگ با الیاف درشت از حوله‌های حمام کوچک‌تر و لطیف‌تر که ریزالیاف (microfiber) دارند استفاده کنید.

پیشنهاد ما استفاده از روبالشی با پارچه‌ی ساتن یا پارچه‌ای است که سطحی صیقلی‌تری دارد. پارچه‌ی زبر می‌تواند اصطکاک بیشتری با مو ایجاد کند و صبح‌ها با گره‌های بیشتری در موهایتان بیدار شوید.

در مورد موهای این چنینی یک بار دم‌اسبی کردن موها – تنها یک‌بار! – می‌تواند موجب مشکلی شود که آرایشگران به آن «کوتاهی موی شیمیایی» می‌گویند؛ یعنی مو آن‌قدر در اثر مواد شیمیایی شکننده و آسیب‌پذیر شده است که جا‌به‌جا شکسته شده و ریخته است، انگار کسی آن را کوتاه کرده باشد. وقتی مو خاصیت کشسانی خود را از دست داده باشد در ناحیه‌ی تحت فشار می‌شکند. پس اگر می‌خواهید شاهد رشد سریع موهایتان باشید برای نگه‌داشتن موهایتان به‌جای کش از کلیپس‌های کوچک و سنجاق‌های مو در اندازه‌های مختلف استفاده کنید.

داروی برای رشد سریع موی سر

داشتن رژیم غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین‌های حیاتی و مواد معدنی ضروری، پیش‌نیاز رشد سریع مو و سلامت آن است. به دنبال غذاهایی با ویتامین A، B، C، E، آهن، زینک، مس، منیزیم و سلنیوم باشید. ویتامین‌های گروه B به‌طور مشخص در رشد سریع مو اهمیت دارند. مراقب کمبود مواد مغذی در بدن‌تان باشید زیرا رشد سریع مو را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهند. برای مثال کمبود ویتامین E و روی منجر به نازکی و ریختن موها می‌شود.

تنوع را در رژیم غذایی‌تان رعایت کنید. شیر، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، دانه‌های سبوس‌دار، ماهی سالمون، اسفناج، بروکلی، فلفل دلمه‌ای، کلم، جعفری، گریپ فروت، آواکادو، نان سبوس‌دار، جو، یونجه می‌توانند مواد مغذی را به بدن و فولیکول‌های موی شما برسانند. علاوه بر این از آب سبزیجات و میوه‌های تازه مانند، پرتقال، گریپ فروت، هویج، شلغم و کاهو میل کنید.

اسید چرب امگا ۳ مشخصه‌های ضدالتهابی دارد و از التهاب فولیکول‌های مو، که علت شایعی برای ریزش موست، جلوگیری می‌کند. این ماده به سلامت کلی بدن و پوست سر نیز کمک می‌کند. برای دستیابی به فواید امگا ۳ باید ماهی‌هایی مانند سالمون، شاه‌ماهی یا ماهی کولی را دوبار در هفته مصرف کنید. اگر با مصرف ماهی مشکل دارید می‌توانید از مکمل روغن ماهی استفاده کنید.

پروتئین ماده‌ی ضروری ساختار موها را تشکیل می‌دهد. خوردن پروتئین کافی برای حفظ سرعت جایگزینی موها ضروری است. در صورتی که پروتئین کافی مصرف نکنید سرعت از دست دادن موی شما از سرعت جانشین شدن موهایتان خواهد شد و مو کم‌پشت به‌نظر خواهد رسید.

ویتامین C به حفظ رطوبت و جلوگیری از شکستن موها کمک می‌کند. ویتامین C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از موها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین هر دو ویتامین Cو A در محافظت و ترمیم بافت‌های بدن، از جمله موها، نقش دارند.

رساندن آب کافی به بدن نیز برای داشتن موهای سالم‌تر اهمیت دارد، زیرا موهای خشک مستعد شکنندگی هستند. کمبود آب جدی حتی به توقف رشد مو منجر می‌شود. در مقابل نوشیدن مقدار کافی آب به سلامت سلول‌های مو کمک می‌کند.

آب‌رسانی به بدن کار ساده‌ای است: تنها لازم است هرروز به‌اندازه‌ی کافی آب بنوشید! اما ترفندهای دیگری برای حفظ آب موها وجود دارد: کمتر سشوار بکشید و دمای اتوی مو و سشوار را روی درجه‌ی پایین‌تر تنظیم کنید. همچنین از مصرف محصولات مربوط به مو که حاوی سیلیکون‌ها (silicones) و سولفات‌ها (sulfates) هستند خودداری کنید.

در کنار رژیم غذایی مناسب می‌توانید برای رشد سریع مو از مکمل‌های فولیک اسید، بیوتین، کلپ (kelp)، روغن ماهی، روغن تخم کتان، روغن گل پامچال، جینسنگ، جینکو بیلوبا، نخل باد بزنی استفاده کنید.

اسید فولیک و بیوتین جز ویتامین‌های گروه B هستند (به ترتیب ویتامین B9 و B7) و به رشد سریع مو کمک می‌کنند. هر چند، لازم است پیش از مصرف هر مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

علاوه بر این می‌توانید بیوتین را در خوراکی‌هایی مانند دانه‌ی سویا، جگر گاو و کره بیابید.

به صورت منظم از نوشیدنی آلوئه‌ورا استفاده کنید.

نباید از تأثیر استرس بر مو غافل شد چرا که یکی از مهم‌ترین عوامل ریزش مو به شمار می‌رود. باور بر این است که استرس می‌تواند در چرخه‌ی طبیعی زندگی موها اختلال ایجاد کند و مو را وارد مرحله‌ی تلوژن یا همان ریزش کند. بنابراین اگر مشتاق رشد سریع مو هستید، استرس‌تان را به کمترین میزان ممکن برسانید.

برای مدیریت استرس، می‌توانید از مدیتیشن، تمرین تنفس، یا دیگر تکنیک‌های تن‌آسایی استفاده کنید. علاوه بر این مطمئن شوید که به‌قدر کافی می‌خوابید زیرا هورمون رشد حین خواب در بدن آزاد می‌شود.

اگر با مشکلات سلامتی زمینه‌ای مانند اختلالات تیروئید، عدم تعادل هورمونی، بیماری‌های مزمن، و یاعفونت شدید رو‌به‌رو هستید بدون رسیدگی به آنها نمی‌توانید نتیجه‌ی دلخواه را از تلاش‌هایتان برای رشد سریع مو به دست بیاورید.

برخی از داروها مثل قرص‌های ضدبارداری، بتا بلاکرها، استروئیدهای آنابولیک، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد تشنج، و نیز ممکن است در مشکلاتی از قبیل نازک شدن و ریزش مو دخیل باشد.

درماتیت سبوره‌ای و عفونت پوست سر باعث خارش پوست سر و ریزش موی خفیف می‌شوند. بنابراین، به هرگونه مشکل زمینه‌ای سلامتی که روی موها تأثیر می‌گذارد در اسرع وقت رسیدگی کنید تا تلاش‌های شما برای داشتن مویی بلند بی‌اثر نماند.

با پیروی از یک بره‌ی خوب مراقبت از مو و استفاده از محصولاتی که مناسب موی شما هستند سلامتی آن را حفظ کنید. به علاوه، موهای خود را از آسیب نور خورشید و دستگاه‌هایی که با حرارت به مو حالت می‌دهند دور نگه دارید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

نویسنده و عضو تیم تحریریه چطور

خیلی جالب بود.

به جای تمام موارد بالا فقط دو چیز نیاز دارید شامپو و اب برنج و دیگر هیچ! یک ماه امتحان کنید تا معجزه آب برنج رو ببینید در حال حاضر ذخایر استراتژیک آب برنج بنده حدودا ۲۰ لیتر هست!

متوجه توضیحتون نشدم. استفاده از آب برنج به چه صورت ؟

سلام ساراخانوم.ی روش هم هست .‌آب پیازو بگیر یا اینکه سیر ..برای ریشه مو و رشد خیلی خوبه

ممنون از شما

حتما یا باید بخوریش یا بعنوان ماسک مو استفاده کنی غیر این راه دیگه ای به ذهن من که نمیرسه ولی فکر میکنم ماسک مو عقلانی تر باشه

سلام ببخشید شما استفاده کردید موهاتون بلند شد؟ چجوری باید استفاده کرد؟؟

سلام صبح بخير مقاله جالبي بود. مرسي

سلام، صبحتون بخیر
ممنون که برای مطالعه مطالب وقت میگذارین

عالی بود و همچنین جالب.متشکرم

مد و زیبایی

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

عفونت دندان یا آبسه، از علائم تا راهکارهای درمان

مزایای اجاره آنلاین ویلا و تفاوت آن با اجاره آفلاین

مثلث سخنوری؛ تأثیرگذاری بر مخاطب با کمک فلسفه‌های یونان باستان

رازهای زیبایی؛ کتابی مفید برای آموزش زیروبم زیبایی پوست

متقاعد کردن دیگران با استفاده از سلسله‌‌مراتب انگیزشی مونرو

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.




خانه

موبایل

ریزش مو یک مشکل رایج است که نه تنها در مردان، بلکه در زنان نیز دیده می‌شود

 

داروی برای رشد سریع موی سر

 اگر از ریزش مو رنج می‌برید، برای جلوگیری از ریزش مو، به برخی از داروهای طبیعی نیاز دارید. این مقاله اطلاعاتی در مورد برخی از داروهای خانگی که می‌توانید از آن برای تحریک رشد مو استفاده کنید ارائه می دهد.

ریزش مو یک مشکل رایج است که نه تنها در مردان، بلکه در زنان نیز دیده می‌شود. اگرچه یکی از علل اصلی ریزش موی ارثی است، اما عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند به این بیماری منجر شود. افراد مبتلا به استرس در محل کار یا در خانه از مشکل ریزش مو رنج می‌برند. وجود شوره سر در موها یکی دیگر از دلایل اصلی ریزش مو است. در زنان در طول و حتی گاهی حتی پس از بارداری به دلیل تغییرات هورمونی در بدن دچار ریزش مو می‌شوند. ریزش مو می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌هایی مانند تیروئید باشد. علاوه بر این، در حال حاضر، مو به عنوان یک دارایی شناخته شده است که باعث می‌شود شما بهتر دیده شوید. به همین علت، مردم در رابطه با رنگ و مدل مو قبل از استفاده از آنها تحقیق نمی‌کنند. اگرچه این مدل‌ها کاملا شیک هستند اما باعث می‌شود که موهایشان به شدت آسیب ببینند زیرا محصولات مدل مو از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند. علاوه‌بر‌این، محصولات مراقبت از مو مانند شامپو نیز مواد شیمیایی خشن دارند که برای موها مضر هستند. از این رو، مهم است که در مورد داروهایی که به حل مشکل ریزش مو کمک می‌کنند تحقیق کنیم و مطمئن شویم که عوارض جانبی ندارند.

درمان‌های خانگی برای رشد مواکثر مردم محصولات مراقبت از مو را که به طور گسترده‌ای برای رشد مو تبلیغ می‌شوند را انتخاب می‌کنند. اگرچه استفاده از این محصولات عوارض مضر طولانی مدتی را بر روی مو دارد. از این رو بهتر است که درمان‌هایی طبیعی را انتخاب کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از داروهای طبیعی برای رشد موها این است که آنها بسیار ارزان‌تر از محصولات موی گران قیمت موجود در بازار هستند. برخی از درمان‌های خانگی طبیعی برای رشد مو به شرح زیر است:

آلوئه وراآلوئه ورا برای درمان مشکلات و بیماری‌های پوستی مفید است، و یکی از بهترین راه‌ها برای رشد مو است. با استفاده از آلوئه ورا از مشکل شوره سر و شپش خلاص می‌شود، و در عین حال، مو را صاف و نرم می‌کند. شما می‌توانید ژل آلوئه ورا را از فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید. مو را با شامپو بشویید سپس ژل آلوئه ورا را به طور کامل به موهای خود بمالید. و سپس چند دقیقه موها را با آب سرد شستشو دهید.

 

آلوئه ورا یکی از بهترین راه‌ها برای رشد مو است

  حناحنا، به عنوان یک ماده طبیعی برای رنگ آمیزی موها استفاده می‌شود مزایای دیگر از جمله به عنوان یک تهویه کننده مو استفاده می‌شود که ریشه‌ها را تقویت می‌کند و رشد مو را افزایش می‌دهد. حنا می‌تواند با تخم مرغ، قهوه، ماست، آب لیمو و آب ترکیب شود. یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون را به حنا اضافه کنید، زیرا این کار باعث می‌شود موهای صاف و نرمی داشته باشید. حنا را به مدت 45-6 دقیقه روی موهای خود بگذارید و سپس موها را با آب گرم بشویید. استفاده از حنا باعث می‌شود موهای شما صاف و سالم باشد.

 

حنا، ریشه‌ها را تقویت می‌کند و رشد مو را افزایش می‌دهد.

  درمان با تخم مرغگفته می‌شود که تخم مرغ، که یکی از بخش‌های مهم رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود، و یکی از بهترین راه های افزایش رشد مو است. تخم مرغ به عنوان یک تهویه مطبوع عمل می‌کند و برای افرادی که موهای خشک دارند مناسب است. 2 زرده تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 15-2 دقیقه را روی موهایتان بگذارید و موی سر خود را ماساژ دهید. و سپس موها را با آب بشویید. یکی دیگر از راه های استفاده از تخم مرغ به عنوان یک درمان طبیعی برای رشد مو، ایجاد یک مخلوط از 1 زرده تخم مرغ، ¼ فنجان ماست و یک کمی پوست آهک است. این ترکیب را روی موها بمالید و پس از 1 دقیقه موها را بشویید.

 

تخم مرغ یکی از بهترین راه های افزایش رشد مو است

 نکات مراقبت از موبه غیر از این داروهای طبیعی برای رشد مو، بعضی از راهنمایی‌هایی که می‌توانید برای اطمینان از رشد موی سالم داشته باشید، عبارتند از:

ماساژ موهای خود با روغن زیتون یا نارگیل حداقل دو بار در هفته. ماساژ باعث تقویت ریشه‌های مو می‌شود و بنابراین رشد مو را بهبود می‌بخشد.

هرگز موهای خود را با آب داغ یا گرم نشویید زیرا می‌تواند باعث آسیب به مو شود. در عوض، آنها را آب مناسب شستشو دهید.

برای شستن موهایتان از شامپو و تهویه مناسب استفاده کنید.

به غیر از داروهای خانگی ذکر شده، خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که حاوی مقدار زیادی میوه و سبزی است نیز برای رشد موهای سالم مهم است.

 

منبع: rasekhoon.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد فروشگاه تخصصی عطر برند کاملا محفوظ می باشد

با ثبت هر سفارش در خرید بعدی 1% تخفیف دریافت می کنید

21-753838591645166

از اونجایی که تخم مرغ به خصوص زرده آن، دارای پروتئین بالایی است و خود جنس مو از جنس پروتئین کراتین است،تخم مرغ باعث می شود مواد پروتئینی از دست رفته مجدد بازگردانده شود و رشد موها سریع تر صورت پذیرد. البته این رشد مو موقتی بوده اما شما می توانید هفته ای 1 بار از این ماسک مو استفاده کنید تا علاوه بر رشم مو، موهای شما هم براقیت بالایی پیدا کند

داروی برای رشد سریع موی سر

به نقل از عطر برند: ماسک تخم مرغ، بهترین ماسک مو برای موهای آسیب دیده می باشد زیرا آغشته کردن مو های کم رشد و آسیب دیده به زرده تخم مرغ، باعث میشود موهایی که رشد کمی دارند و شکسته اند، تومیم شوند و بلند تر و طولانی تر شوند. احتمالا نمیدانستید که تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین دارد (در هر گرم تخم مرغ حدود 3.6 تا 6.5 گرم پروتئین وجود دارد) که باعث می‌شود نرم کننده‌ی تخم مرغ، یک درمان پروتئینی قوی باشد. اضافه کردن نرم کننده‌ی تخم مرغ به بره‌ی مراقبت از مویتان، به شما کمک می‌کند که موهای قوی را حفظ کنید و این کار برای رشد مو ضروری است.

 

 

مرحله 1: یک تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده‌ی آن را در یک کاسه بریزید. برای جلوگیری از چسبیدن ماده‌ی لزج داخل تخم مرغ به موهایتان، آنرا از تخم مرغ بیرون بیاورید.

مرحله 2: یک قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه کنید. تخم مرغ و روغن زیتون را با یک چنگال کاملا مخلوط کنید.

مرحله 3: تا زمانی که برای استفاده از آن آماده شوید، یک قطعه‌ی پلاستیک روی کاسه قرار دهید و روی آنرا بپوشانید.

 

برای دسترسی آسان، نرم کننده‌ی تخم مرغ را در حمام قرار دهید. موهایتان را با یک شامپوی شفاف کننده (clarifying shampoo) بشویید تا مواد و روغن های طبیعی که در موهایتان جمع شده‌اند، پاک شوند.

موهایتان را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود. روی سرتان حوله بگذارید تا آب بیشتری از موهایتان گرفته شود ولی موهایتان را کاملا خشک نکنید.

نرم کننده‌ی تخم مرغ را روی تمام قسمت‌های مو بمالید. اگر انتهای موهایتان چند شاخه شده، به انتهای مو توجه کنید.

موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید که نرم کننده بمدت 1 تا 2 دقیقه، روی موهایتان بماند.

نرم کننده را از روی موهایتان بشویید. به موهایتان مرطوب کننده بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس مرطوب کننده را از روی موهایتان بشویید و مثل همیشه موهایتان را درست کنید.

 

سپاسگزاریم خانم عظیمی

تعداد کل امتیازات این مطلب 64

این مطلب را به اشتراک بگذارید

از اینکه در فروشگاه اینترنتی عطر برند حضور دارید، بسیار خوشحالیم. تمام تلاش تیم ما بر این است که نتیجه گشت و گذار در این فروشگاه، تجربۀ حسِ خوبِ خریدِ آسان، سریع و مطمئن از برندهای آشنا و معتبر در حوزه عطر و ادکلن باشد. اگر قصد خرید عطر و ادکلن برند را دارید کافی است تصور کنید وارد یک مرکز خرید تخصصی فروش عطر و ادکلن اصل شده اید که پرسنل آن قرار است دقیق ترین جزئیات را برای بررسی و مقایسه محصولات، در کمترین زمان در اختیارتان قرار دهند و شما را تا انتخاب درست، همراهی کنند. این همراهی تا تکمیل سفارش و خرید از فروشگاه با استفاده از درگاه‌های امن و اختصاصی بانک ها، یا سایر روش‌های مطمئن برای پرداخت، ادامه خواهد داشت. اعتماد به فروشگاه اینترنتی عطر برند، با گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی تمامی کالاها و ضمانت بازگرداندن کالا در هر شرایطی، تکمیل می شود.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعق به سایت فروشگاه تخصصی عطر برند می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات توسط مدیروب

بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

با توجه به علاقه و نیاز انسان‌ به زیبایی، خانم‌ها هر روز و یا به مناسبت‌های مختلف از محصولات‌ آرایشی

آنفلوانزا اغلب با علائمی چون تب، سردرد، دردهای عضلانی، ضعف‌های شدید همراه با سرفه، درد سینه، درد مفاصل، بی‌اشتهایی و

در حالی که اکثر افراد بر این باورند که صابون های آنتی باکتریال اثر بهتری در پاکسازی دست ها دارد،

یک مطالعه جدید توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو نشان داد چگونه فناوری اصلاح ژن می‌تواند برای تقویت ژن‌هایی که اشتها

داروی برای رشد سریع موی سر

طبق نتایج یک مطالعه جدید، افراد مسن مبتلا به دیابت با مشکلاتی در زمینه فکر کردن و حافظه مواجه هستند.

طبق نتایج تحقیقات، نوجوانانی که مایل به سرکوب هیجانات یا استرس شان هستند، این مسئله در آینده بر میزان ایمنی

مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد با هشدار به خانواده‌ها در مصرف نمک های دریایی تأکید کرد: استفاده از

طبق یافته های جدید، افراد میانسالی که عادت به نخوردن وعده صبحانه دارند بیش از افرادی که صبحانه کامل می1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *