داروی برای تبخال تناسلی

خواص دارویی و گیاهی

توت فرنگی برای سلامتی انسان فواید زیادی دارد. مثلا با خوردن توت فرنگی میتوانید بیماریهای دیابت، سرطان و بیماریهای قلبی را کنترل کنید. همچنین توت فرنگی به کاهش وزن و افزایش انرژی در بدن شما کمک میکند. در این پست از مجله پزشکی آسان طب به بررسی خواص توت فرنگی و فواید توت فرنگی می پردازیم.

یکی از خواص توت فرنگی اینست که دارای نوعی فلانوئید به  آنتوسیانین است. طبق بررسی های بدست امده مصرف منظم آنتوسیانین خطر حمله قلبی را تا 32 درصد در زنان جوان و میانسال کم می کند. همچنین کوئرستین، نوعی دیگری فلانوئید موجود در توت فرنگی است که یک ضدالتهاب طبیعی بوده و منجر به کاهش تصلب شریان میشود. در تحقیقاتی که برروی حیوان ها انجام شد، یکی از خواص توت فرنگی اینست که  آسیب ناشی از کلسترول بد خون (LDL) را کاهش میدهد .

یکی از فواید توت فرنگی اینست که از سکته قلبی جلوگیری می کند . طبق گزارشات بدست امده آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی و همچنین پتاسیم بالای درون توت فرنگی باعث کاهش خطر لخته های خون خطرناک در مغز خواهد شد . این لخته ها دلیل اصلی سکته مغزی است .

توت فرنگی دارای فیبر و آب زیادی است . همه میوه هایی که دارای فیببر و اب هستند مانع بیماری یبوست می شوند و شکم را روان میکنند .

طبق بررسیهای بدست امده توت فرنگی دیابت را کنترل میکند . چون توت فرنگی قندی پایین و میزان فیبری بالا دارد. تحقیقات نشان می دهد که خوردن 37 توت فرنگی در روز می تواند بطرز چشم گیری عوارض دیابت همچون نارسایی کلیه و نوروپاتی محیطی را کاهش دهد. بنابراین از توت فرنگی زیاد استفاده کنید .

داروی برای تبخال تناسلی

زنان باردار توت فرنگی بخورند . دریافت میزان کافی اسید فولیک برای زنان باردار لازم می باشد و توت فرنگی حاوی مقادیر مناسبی فولیک اسید است.

طرز تهیه مربای توت فرنگی با وانیل یا ژلاتین چگونه است ؟

برای درمان افسردگی توت فرنگی بخورید. فولیک اسید موجود در توت فرنگی برای افسردگی نیز می تواند مفید باشد.

طبق بررسی های بدست امده اگر میخواهید حافظه کوتاه مدتان بهبود یابد و تقویت شود توت فرنگی بخورید .

توت فرنگی از رشد سلول های سرطانی جلوگیری میکند. به گزارش اسان طب توت فرنگی دارای آنتی اکسیدان هایی بوده که در برابر رادیکال های آزاد عمل کرده، رشد سلول های سرطانی را مهار کرده و  التهاب بدن را کاهش میدهد .

برای کنترل فشار خون توت فرنگی میل کنید. بدلیل پتاسیم بالا در توت فرنگی، این میوه به کسانی که دچار فشارخون بالا هستند، پیشنهاد می شود. پتاسیم به خنثی کردن اثر سدیم در بدن کمک می نماید. مصرف کم پتاسیم همانقدر برای فشارخون بالا بداست که مصرف بالای سدیم برای فشارخون بالا بد می باشد. بنابراین کسانی که فشار خون دارند باید به نوع تغذیه شان دقت کنند .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه


سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.



صفحه ای که به دنبال آن هستید پاک شده، جا به جا شده و یا از ابتدا وجود نداشته است!

دکتر شهریار ناطق – جراح کلیه و متخصص ارولوژی


عفونت ادراری در زنان

جراحی برداشتن توده کليه همراه با حفظ کلیه (پارشیل نفرکتومی)

کیست کلیه – دکتر شهریار ناطق در بره به خانه برمیگردیم

داروی برای تبخال تناسلی

بیماری تبخال تناسلی در اولین حمله، خود را به صورت موضعی (تاول های ٢ طرفه) در همراهی با درد، سوزش، خارش و ترشح مجرای تناسلی، نشان می دهد.

روش انتقال از راه تماس مستقیم سطوح بدن با ضایعه یا تماس ترشحات بدنی فرد مبتلا (ترشحات دهان یا ناحیه تناسلی) با سطوح مخاطی است. این عفونت در مردان و زنان می‌تواند رخ دهد. نواحی که امکان درگیری آنها وجود دارد، عبارتند از:

توجه: امکان همراهی تبخال تناسلی با سایر بیماری‌های آمیزشی نیز وجود دارد.

تبخال تناسلی (هرپس ژنیتال)، معمولا خود را به صورت تاول‌های زردرنگ دردناک نشان می دهد، که قبل از آن خارش، سوزش یا احساس آزردگی در ناحیه ی تناسلی وجود دارد.

معمولا پوست نواحی حاشیه تاول ها، کمی اریتماتو (ملتهب و قرمز) است. در بانوان تاول‌ها ممکن است به درون مجرای تناسلی تا گردن رحم و پیشابراه گسترش یابند.

پس از چند روز، تاول‌ها می‌ترکند و از آنها زخم‌هایی کم عمق و دردناک به مدت ۱ الی ۳ هفته بر جای می‌ماند. از علائم دیگر تبخال تناسلی میتوان به سوزش و مشکل در دفع ادرار، بزرگ شدن غدد لنفاوی، تب و احساس کسالت اشاره کرد.

ویروس تبخال، هرپس ویروس (HSV) بوده که دارای ٢ گونه ی ویروسی است. ویروس تبخال نوع ۱ (HSv1) باعث تبخال ناحیه دهانی می‌شود، البته گاهی عامل تبخال ناحیه تناسلی نیز هست. تبخال تناسلی توسط ویروس هرپس نوع٢ (HSV2) انتقال می یابد.

تبخال ناحیه تناسلی از راه آمیزشی و در صورت وجود ضایعات فعال انتقال می‌یابد (به عبارت دیگر شخصی که در گذشته دچار تبخال تناسلی بوده هر چند که حامل ویروس است اما در صورتیکه حین تماس جنسی ضایعات فعال و تاولی تبخال را نداشته باشد، ناقل بیماری نبوده و ویروس را انتقال نمی دهد).

ضایعات ممکن است روی دست‌ها و دهان نیز باشند. بطور معمول از زمان تماس تا بروز علائم ٢  الی ٧ روز طول می کشد. گاهی عفونت بدون هیچ گونه علائم اولیه ای انتقال می‌یابد و بعداً خود را نشان می‌دهد.

❗نکته: هر گاه فردی یکبار دچار تبخال تناسلی شود، این ویروس تا آخر عمر، در بدن ایشان پنهان می ماند و امکان عود آن در طول زندگی فرد وجود دارد.

✔ وجود یک بیماری جدی که مقاومت بدن را کم کرده باشد.

✔ مصرف داروهای سرکوب کننده ایمنی یا داروهای ضد سرطان که سبب کاهش ایمنی فرد می شوند.

✔ استرس که سبب افزایش استعداد ابتلا به عفونت اولیه یا عود عفونت می شود. (استرس باعث کاهش کارایی سیستم ایمنی شده و در نتیجه رشد ویروس تسریع میابد.)

✔ سیگار کشیدن

سایر عواملی که می‌توانند باعث عود بیماری شوند، عبارتند از:

✔ آسیب به ناحیه تناسلی

✔ عادت ماهیانه

✔ آفتاب گرفتن

✔ وجود یک عفونت فعال دیگر

به علت ماهیت عود کننده این بیماری، بهترین راه پیشگیری داشتن ارتباط جنسی سالم و جلوگیری از تماس مشکوک جنسی است. در صورت وجود زخم یا تاول (عفونت فعال)،باید از آمیزش خودداری شود. در صورت وجود عفونت غیرفعال خصوصا اگر عود مکرر عفونت فعال وجود داشته باشد، باید از کاندوم استفاده شود.

اگر حامله هستید، حتما سابقه ی تبخال تناسلی یا هرگونه ضایعه ی ناحیه تناسلی را به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا باید اقداماتی احتیاطی، برای جلوگیری از بروز عفونت در نوزاد انجام شود. حتی المقدور از استرس پرهیز کنید. هر گونه آسیب پوستی ناحیه تناسلی امکان عود ویروس نهان تبخال را افزایش می دهد.

در حال حاضر نمی توان تبخال ناحیه تناسلی را بطور کامل معالجه کرد، اما با درمان می‌توان علائم بیماری را تخفیف داد و از عود بیماری جلوگیری کرد. در هنگامی که علائم وجود ندارند، ویروس به حالت خفته درآمده است و وقتی که ویروس دوباره فعال شود علائم باز می‌گردند.

بازگشت علائم به معنای عفونت جدید نیست. میزان ناراحتی در اشخاص مختلف، متفاوت است و در یک فرد نیز در زمان‌های مختلف، متفاوت است. همچنین معمولا شدت علائم در اولین عفونت از عودهای بعدی است.

☑ گسترش عفونت ویروسی به تمام بدن و در موارد بسیار نادر مرگ در بیمارانی که ناچارند داروی ضد سرطان یا مهارکننده دستگاه ایمنی مصرف کنند.

☑ انتقال عفونت به نوزاد تازه به دنیا آمده از مادر آلوده که می‌تواند یک عفونت گسترده و تهدیدکننده جان نوزاد را ایجاد کند.

☑ عفونت باکتریایی ثانویه

اصول کلی تشخیص، معمولا با دیدن تاول‌ها داده می‌شود، اما برای تأیید تشخیص ممکن است مایع داخل تاول در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گیرد. درمان با هدف تخفیف علائم و پیشگیری از عوارض صورت می‌گیرد. معمولا در درمان اولیه از داروی ضد ویروسی اسیکلوویر(Acyclovir)استفاده می شود.

فرد مبتلا بهتر است از لباس های زیر نخی استفاده کند و برای کاهش درد به هنگام ادرار، می‌تواند از آبگرم در ناحیه استفاده کند. نشستن در وان آب گرم که در آن یک قاشق چایخوری نمک ریخته شده باشد، می‌تواند مقداری از درد و ناراحتی ناشی از تاول‌ها را کاهش دهد. حتی المقدور شیوه زندگی خود را تغییر داده تا استرس کمتری به شما وارد شود.

در مواردی که تبخال به صورت مکرر عود کند، از داروهای ضد ویروسی نسل بالاتر (همانند ویرابکس:Virabex) به مدت طولانی تر به همراه داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی، برای کاهش احتمال عود، استفاده می شود. فرد مبتلا می تواند از داروهای ضد درد خفیف مثل استامینوفن، برای تسکین درد استفاده کند.

تا زمان برطرف نشدن علائم باید از آمیزش خودداری شود.

دکتر شهریار ناطق جراح کلیه و متخصص ارولوژی

برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

هدف از ایجاد این وب سایت ارائه اطلاعات صحیح و تخصصی در زمینه اورولوژی با زبانی ساده برای هموطنان ایرانی می باشد. در این وب سایت تلاش می شود تا به تدریج موضوعاتی شامل نشانه ها، تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری های دستگاه ادراری مردان و زنان و همچنین دستگاه باروری مردان به اشتراک گذاشته شود.

داروی برای تبخال تناسلی

مطلب قبلی

چه عواملی سبب پیچ خوردگی بیضه می شوند؟

مطلب بعدی

بیماری سوزاک از علائم تا درمان آن

علت ترشحات چرکی در مردان و زنان (+ التهاب مجاری ادرار )

خودارضایی چه عواقبی را در پی دارد؟ (+ راهکارهایی جهت ترک)

علت کجی آلت تناسلی در مردان (+ درمان)

کاهش اندازه ی آلت تناسلی مردان چیست و به چه علتی به وجود می آید؟


دفع سنگ کلیه فوری و قطعی


علل شیوع و خطرات فتق اینگوینال چیست؟

اندازه طبیعی پروستات در مردان چند سی سی است؟

همه چیز درباره ی انواع روش های درمان سرطان پروستات

مشترک خبر های تازه ما باشید

قدرت گرفته از

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *