داروی برای آفت دهان

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

آفت دهان مشکلی است که ممکن است منشأ ارثی داشته باشد یا توسط یک عامل محیطی مشترک مثل یک نوع ماده‌ی غذایی خاص و آلرژی‌زا بروز کند. شاید خیلی‌ از ما این موضوع را ندانیم، اما متأسفانه زنان در طول عمرشان از مردان دچار آفت دهان می‌شوند. چه خوش‌مان بیاید یا نه آفت دهانی، عارضه‌ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود.

داروی برای آفت دهان

آیا می‌دانید دقیقا چه عاملی باعث بروز آفت دهان می‌شود یا چه درمانی می‌تواند برای آن مفید باشد؟ شاید جواب این سؤال‌ها را ندانید. راهکارهایی وجود دارد که اگر دچار آفت دهانی شدید، از آنها در جهت بهبود سریع‌تر این نوع زخم‌ها استفاده کنید. راه‌های متعددی برای درمان آفت دهان وجود دارد که در ادامه‌ی این نوشته به آنها خواهیم پرداخت.

آفت دهانی در‌واقع زخمی سطحی، کوچک و خوش‌خیم است که معمولا در بافت نرم داخل دهان یا لب‌ها، زیر زبان و روی غشاء لثه‌ ایجاد می‌شود. آفت دهان را زخم آفتی هم می‌گویند. اغلب اندازه‌ی این نوع زخم از یک سانتی‌متر تجاوز نمی‌کند.

آفت دهان معمولا زخمی گرد یا بیضی شکل، سفید یا زرد‌رنگ است که دورتادور آن قرمز شده باشد. ممکن است مدت کوتاهی پیش از آنکه دچار آفت دهانی شوید، محیط دهان‌تان دچار سوزش یا خارش شود. از طرفی، باید بدانید که آفت دهانی برخلاف تاول‌هایی که در اثر تب شدید در دهان ایجاد می‌شود یا زخم‌های با منشاء سرماخوردگی مثل تبخال، هرگز خارج از دهان ایجاد نشده و به هیچ‌وجه مسری نیستند. با این‌حال، این نوع زخم می‌تواند بسیار دردناک باشد یا بسوزد؛ به‌ویژه هنگام غذاخوردن یا صحبت‌کردن.

به‌طور کلی سندرم آفت دهان ممکن است علائم رایجی مانند موارد زیر را نیز داشته باشد:

علت دقیق به‌وجود‌آمدن آفت دهان، هنوز به‌درستی شناخته نشده است، اما آنچه مشخص است این است که عوامل متعددی می‌تواند باعث بروز آفت دهان شود. گازگرفتن ناگهانی لب یا گونه از داخل، حساسیت غذایی (غذاهای تند، اسیدی یا حاوی گلوتن)، تمیزکردن بیش‌از‌حد معمول دندان‌ها، آسیب هنگام درمان‌های دهان و دندان، استفاده از خمیردندان‌ یا دهان‌شویه‌های دارای لوریل سولفات سدیم، استرس، تغییرات هورمونی یا وجود باکتری موسوم به «هلی‌کوباکتر پیلوری» (همان باکتری که عامل زخم‌های پپتیک است)، همه‌ی اینها می‌توانند باعث ایجاد آفت دهانی شوند. از طرفی اعتقاد بر این است که کمبود ویتامین‌های گروه B، روی، فولات (اسیدفولیک) و آهن می‌توانند به ایجاد و پیشرفت آفت دهان کمک کند.

همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، اغلب آفت‌های دهانی بسیار کوچک هستند و معمولا خودبه‌خود در عرض یک یا دو هفته برطرف می‌شوند، اما حتی آفت‌های دهانی بسیار کوچک هم معمولا هفت تا ده روز طول می‌کشد تا از بین بروند و دردشان در تمام این مدت فرد مبتلا را آزار خواهد داد.

خوشبختانه روش‌های طبیعی زیادی برای کاهش درد آفت دهان و بهبود سریع‌تر آن وجود دارد. ما سعی می‌کنیم این روش‌های درمانی طبیعی و خانگی را به شما معرفی کنیم:

وقتی دچار آفت دهان می‌شوید، مکیدن مکعب‌های کوچک یخ باعث تسکین و کاهش سوزش و التهاب زخم می‌شود. سردی یخ، جریان خون‌رسانی به آفت دهان را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه درد و تورم آفت هم کمتر می‌شود.

غذاهای سفت و خشک (مثل نان تست یا ته‌دیگ‌های سفت) که ممکن است دهان‌تان را زخم کند، غذاهای تند و تحریک‌کننده و موادغذایی اسیدی (مثل آب‌پرتقال) که التهاب را می‌کند، نخورید. مصرف هرکدام از این نوع مواد‌غذایی می‌تواند باعث شود آفت دهانی دردناکی را تجربه کنید.

بر‌اساس مطالعات انجام شده، مصرف مکمل زیرزبانی ویتامین B۱۲، حتی در افرادی که با کمبود این ویتامین مواجه نیستند، مانع از بازگشت مجدد آفت دهانی می‌شود. مقدار ۱۰۰۰میکروگرم (۱میلی‌گرم) ویتامین B۱۲ که دوبار در روز به مدت ۶ماه مصرف شود، مفید بوده است.

از طرفی، مصرف مکمل‌های گروه ویتامین B؛ ۳۰۰میلی‌گرم ویتامین B۱؛ ۲۰میلی‌گرم ویتامین B۲؛ ۱۵۰میلی‌گرم ویتامین B۶ نیز به‌خصوص در افرادی که با کمبود ویتامین (B۱) مواجه هستند، می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ زیرا کمبود این ویتامین با خطر افزایش ابتلا به آفت دهان مرتبط است.

در‌صورت تشخیص کمبود آهن در رژیم‌غذایی فرد، مصرف این مکمل‌ها با نظر پزشک، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

مصرف ماست پروبیوتیک با کیفیت، برای آفت‌ دهان بسیار مفید است. پروبیوتیک مانند یک صافی عمل می‌کند و فقط به باکتری‌های مناسب اجازه‌ی حضور در دهان می‌دهد. این‌کار باعث آرام‌ترشدن زخم و بهبود آفت دهان می‌شود. از‌طرفی، نرمی و خنکی ماست به کمتر‌شدن درد ناشی از آفت کمک می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که دچار آفت دهان بوده و روزی ۴بار از دهانشویه‌ی شیرین‌بیان استفاده کرده‌اند، درد کمتری را تجربه می‌کنند. تقریبا بین ۵۰ تا ۷۵ درصد این افراد همان روز اول علائم بهبودی را مشاهده کرده‌اند و طی سه روز بعد تقریبا بهیود کامل یافته‌اند. برای تهیه‌ی این دهانشویه، نصف قاشق چای‌خوری عصاره‌ی شیرین‌بیان را با ۱/۴ فنجان آب گرم مخلوط کرده و ۴ مرتبه در روز دهان‌تان را با این دهانشویه بشویید. خوردن یک تا دو عدد قرص شیرین‌بیان ۲۰۰ میلی‌گرمی در روز، به کاهش درد کمک می‌کند. از چای کیسه‌ای شیرین‌بیان که در بازار موجود است، استفاده کنید. یک چای کیسه‌ای شیرین‌بیان را ۱۰ دقیقه روی آفت دهان قرار دهید، حتما نتیجه‌ی مثبتی خواهید گرفت.

سرکه‌ی سیب و آب گرم را با هم مخلوط کنید و از آن به‌عنوان یک دهانشویه‌ی روزانه برای ناپدید‌شدن آفت دهان بهره‌مند شوید. سرکه‌ی سیب حاوی اسید استیک است که می‌تواند باکتری‌های خطرناک و بد را از بین ببرد و درعین‌حال رشد باکتری‌های مفید و خوب را افزایش دهد. این دهانشویه‌ی کاملا دردسترس، به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی می‌تواند برای آفت دهان بسیار پرکاربرد باشد.

نگران نباشید هر چند آب اکسیژنه و به‌کاربردن آن در محیط دهان ممکن است، شما را بترساند، اما اگر آب‌اکسیژنه و آب را با هم مخلوط کنید و با یک گوش‌پاک‌کن این محلول را روی آفت دهان بمالید، بسیار مفید است. اگر ۱/۴فنجان آب‌اکسیژنه، ۱/۴فنجان آب، ۱قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید، محلولی که به‌دست می‌آید یک دهانشویه‌ی قوی‌تر برای بهبود آفت دهان خواهد بود. دقت کنید که تا یک‌ ساعت بعد از استفاده از این محلول برای آنکه جواب بهتری بگیرید و همچنین مشکلی هم نداشته باشید، چیزی نخورید و ننوشید.

یکی از بهترین گیاهانی که می‌توانید برای تسکین درد آفت دهان از آن استفاده کنید، چای سیاه است. پس اگر دچار آفت دهان شدید، چای کیسه‌ای را مستقیم روی آفت دهان قرار دهید تا دردتان آرام شود. می‌توانید چای سرد‌شده را نیز به‌عنوان دهانشویه غرغره کنید. «تانن» موجود در چای تأثیر مثبتی برای التیام آفت دهان دارد.

با توجه به مواردی که درباره‌ی علل بروز آفت دهان پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ اگر جزو کسانی هستید که فکر می‌کنید زیاد دچار آفت دهان می‌شوید و دلیلش این است که بدن شما نمی‌تواند گلوتن را تحمل کند، بهتر از پزشک‌تان بخواهید برای شما تست بیماری سلیاک تجویز کند تا منشأ واقعی مشکل شما مشخص شود. اگر واقعا با گلوتن مشکل داشته باشید مصرف مواد غذایی فاقد گلوتن می‌تواند سیستم دفاعی بدن‌تان در برابر بروز آفت دهان را تقویت کند.

کمبود روی می‌تواند با آفت‌ دهان مرتبط باشد. بنابراین مصرف مکمل روی می‌تواند مشکل را حل کند. اما باید یادتان باشد؛ مصرف طولانی‌مدت قرص زینک باید حتما تحت نظر پزشک باشد.

آزمایشات اولیه‌ی انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد: مصرف روزانه‌ی مکمل‌های حاوی ۱۵۰ میلی‌گرم روی، تعداد دفعات آفت‌زدن را از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد کاهش می‌دهد. افراد مورد آزمایش قرار گرفته که دارای کمبود روی بودند، با انجام این تست پیشرفت قابل توجهی در بهبود آفت دهان تجربه کردند. مصرف یک مکمل روی خوب و با کیفیت یک یا دو بار در روز یکی از آسان‌ترین راه‌های کمک به بهبود آفت دهان محسوب می‌شود.

سعی کنید خمیردندان‌ها و دهانشویه‌های حاوی «سدیم لاریل سولفات» را به‌طور کامل کنار بگذارید. این نوع مواد به ایجاد و تکرار آفت دهان کمک می‌کند. در همین زمینه مطالعه‌ای در کشور نروژ انجام شده که نشان می‌دهد: «سدیم لاریل سولفات» اثراتی برلایه‌های اساسی غشاء داخلی دهان دارد که موجب شیوع مجدد آفت دهان در فرد مبتلا می‌شود.

از آنجا که جوش‌شیرین ماده‌ای قلیایی است، اسیدهایی را که باعث ایجاد درد و سوزش در هنگام آفت دهان می‌شوند، خنثی می‌کند. از طرفی،جوش‌شیرین با از بین‌بردن باکتری‌ها، موجب بهبود سریع‌تر آفت دهان می‌شود.

یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در نصف لیوان آب گرم حل کنید و دهان‌تان را با این محلول بشویید.

از آنجایی‌که ماده‌ی ژله‌ای درون برگ‌های آلوورا، به تسکین درد و بهبود زخم‌ها کمک می‌کند، به‌عنوان گیاه کمک‌های اولیه شناخته می‌شود. با یک گوش‌پاک‌کن آفت دهان و محیط اطراف آن را خشک کنید، سپس برگ آلوورا را برش داده و ژل آلوورا را مستقیما روی آفت دهان بگذارید و هر چندبار که لازم است این کار را تکرار کنید.

مقدار کمی از این مایع شیری رنگ، ملین و آنتی‌اسید را بردارید و دهان‌تان را با آن بشویید، آن وقت می‌بیند که چگونه خواص آنتی‌اکسیدانی منگنز، اسیدهایی را که دلیل سوزش آفت دهان هستند، خنثی می‌کند. حتی می‌توانید این ماده را مستقیم توسط یک گوش‌پاک‌کن ۳تا ۴ بار در روز روی آفت دهان بمالید. ترکیب دیگری که حتی می‌تواند تأثیر بیشتری هم داشته باشد، مخلوط یک قاشق چای‌خوری شیرمنیزیم و ماده‌ی ضدآلرژی «دیفن هیدرامین» است.

مریم‌گلی گیاهی است که ویروس و باکتری‌ها را می‌کشد و التهاب را کم می‌کند. دو قاشق چای‌خوری مریم‌گلیِ خشک را در یک فنجان آب‌جوش خیس کنید و بگذارید سرد شود. از این محلول می‌توانید به‌عنوان دهانشویه ۲تا ۳ بار در روز استفاده کنید. حواس‌تان باشد حتما محلول به خوبی آفت دهان را شستشو دهد.

استفاده از قرص‌ها‌یی جویدنی مثل «پپتو‌بیسمول» (بیسموت ساب سیترات Pepto-Bismol)، «تامس» (Tums) و «رولایدز» (Rolaids) چه زمانی که جویده شود و چه زمانی که روی آفت قرار می‌گیرد، تازمانی‌که کاملا حل شود، می‌تواند کمک‌کننده باشد. درد و سوزش آفت دهان ناشی از اسیدها و آنزیم‌های گوارشی است که روی بافت دهان تأثیر می‌گذارد، پس استفاده از این قرص‌ها‌ی آنتی اسیدی مؤثر است، البته باید توجه داشته باشید که میزان مصرف این داروها باید تحت نظر پزشک باشد.

این محلول ساده و در‌دسترس که بسیار پرکاربرد است، برای بهبود آفت دهان هم می‌تواند بسیار مؤثر باشد. ۳۰ ثانیه شستشوی دهان با محلول آب نمک با بالابردن غلظت کلرید سدیم و جمع‌کردن آب غشاء اطراف آفت دهان به بهبود آبسه‌ها و زخم‌های بازی مثل آفت دهان کمک می‌کند.

یک کپسول ویتامین E را باز کنید و مایع داخل آن را روی آفت دهان بگذارید. روغن حاوی ویتامین E مثل یک پوشش روی زخم را می‌پوشاند و مانع از عفونت آن می‌شود و این به روند بهبود و درمان سریع‌تر آفت دهانی کمک می‌کند.

داروی برای آفت دهان

دانشمندان معتقدند که به‌عنوان مثال «لسیین» که یک اسید‌آمینه است، برای درمان آفت دهان مورد نیاز است. یعنی اگر روزانه ۳ بار و هر بار ۵۰۰ میلی‌گرم «لسیین» مصرف کنید، دردتان بهبود می‌یابد و صد البته مصرف این ماده باید با تجویز پزشک باشد. ازسویی دیگر، ویتامین C هم یکی از آن مکمل‌هایی است که ممکن است در ترمیم غشاء مخاطی دهان مؤثر باشد. چون مصرف مواد خوراکی و مخصوصا میوه‌های حاوی این ویتامین، در بسیاری افراد آفت دهان را بهبود می‌دهد، بهتر است از مکمل این ویتامین استفاده کرد. پس با مشاوره‌ی پزشک، ۳بار در روز ۱۰۰۰میلی‌گرم مکمل ویتامین C مصرف کنید.

یادتان باشد درصورتی‌که آفت دهان شما با علائم بالینی مثل تب، اسهال، سردرد یا بثورات پوستی همراه بود یا حس کردید زخم‌های ناشی از آفت غیرمعمولی و بزرگ هستند و از دو هفته طول کشیده و به‌طور کامل خوب نشده است یا زیاد دچار آفت دهان می‌شوید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

تکرار دفعات آفت دهان به‌خصوص اگر قبل از به‌وجودآمدن آن دچار مشکل یا التهاب در دهان شوید، ممکن است دلایل دیگری داشته باشد که ممکن است خطرناک باشد. می‌توانید از دندانپزشک‌تان هم کمک بگیرید تا شاید اگر دندانی در دهان‌تان شکسته یا تیز است و دهان‌تان را زخم می‌کند آن‌ را معالجه کند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشه و فیلمه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

با سلام خدمت دوستان عزیز به نظر بنده بهترین درمان افت دهان کشیدن عنبر نسار ( اولاغ ماده ) است چون خودم تجربه کردم بعد از چند سال سرو کله زدن با این بیماری خودم کشف کردم و درمان شدم و یک روزه هم جواب گرفتم عنبر نسار را به سیگار پرکنید و یکی دو بار بکشید تمام آفت های دهان شما برطرف می شود. انشا ا..

سلام
من از ۳ هفته س زیر زبونم آفت زده
تقریبا نصف موارد بالا رو امتحان کردم اما بی فایده بوده
چیکار کنم؟
توروخدا راهنمایی کنید

سلام
سپاس از همراهی شما
معمولا باید از این راه کارها جواب مناسب رو بگیرید اما نکته مهم اینه که باید از خوردن مواد تحریک کننده مثل فلفل یا ادویه
هم اجتناب کنید از طرفی چون آفت دهان با ضعف سیستم ایمنی بدن ارتباط داره بهتره خودتون رو تقویت کنین تا مقاومت بدنتون بالا بره. در نهایت بهتره به پزشک مراجعه کنید چون درمان مناسب با تشخیص درست سریع تر جواب میده

به عنوان کسی که عمری با آفت دهان درگیر بودم باید بگم یکی از رایج ترین دلایل آفت که در این مقاله هم اشاره ای بهش نشده مشکلات گوارشی هست. خوردن غذاهای خشک، چرب، دیر هضم و پرخوری از عوامل به وجود آمدن آفت هست و با رفع این مشکلات، آفت هم ظرف مدت ۴۸ ساعت برطرف می شود.

آفت در واقع نوعی نشانه و زنگ خطر هست. یکی دیگر از نشانه های یبوست و مشکلات گوارشی، لایه سفید رنگ روی سطح زبان هست.

سلام
ممنونم از حسن توجه و انتقال تجربه تون. در مقاله به مشکلات روده اشاره شده که معمولا مرتبط با نوع تغذیه است و روده قسمتی از سیستم گوارشی است. از طرفی با توجه به درمان هایی مثل استفاده از آنتی اسیدها یا انواع ویتامین و شیر منیزیم مشخص است که آفت با مشکلات گوارشی مرتبط است.

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

کتاب جنایت و مکافات؛ اثر بی‌نظیر و ماندگار نویسنده پرآوازه روسی

مدل اهداف آموزشی ABCD؛ چطور به دیگران آموزش دهیم؟

جاهای دیدنی ابوظبی، شهری با برج‌های بی انتها

۱۱ اشتباه رایج در تبلیغات کلیکی که بودجه شما را بر باد می‌دهد

افسردگی پنهان چیست و چه علائمی دارد؟

عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

آفت دهان یکی از بیماری‌های شایع دهان است که به صورت ضایعات دردناک در مخاط دهان، زبان یا لثه ظاهر می‌شود. آفت در دهان ممکن است منشأ ارثی داشته باشد یا توسط یک عامل محیطی مشترک مثل یک نوع ماده‌ی غذایی خاص و آلرژی‌زا بروز کند.

اگر دچار آفت دهان شدید و می‌خواهید درمانش کنید در ادامه روش‌هایی کاربردی و خانگی برای درمان آفت دهان را مطالعه کنید.

عناوینی که در ادامه خواهید خواند:

آفت دهان یک زخم کوچک در داخل دهان است که به رنگ سفید یا خاکستری با حاشیه قرمز دیده می­‌شود. آفت دهان عموما روی بخش­‌های نرم دهان مانند زبان، داخل گونه‌ها و سطح داخلی لب­ها ظاهر می­‌شود.

آفت‌­های دهانی واگیردار نیستند و عموماً در عرض حدود یک هفته، خودشان بهبود می­‌یابند. آن­ها کمتر از یک سانتیمتر قطر دارند و به صورت تکی و یا دسته‌ه­ای ظاهر می­‌شوند. نوع نادرتر و شدیدتر آفت، زخم­‌های بزرگ­تری ایجاد می‌­کند، که ممکن است دو هفته یا ادامه داشته باشد و می‌­تواند جراحت نیز ایجاد کند.

داروی برای آفت دهان

آفت دهان معمولا زخمی گرد یا بیضی شکل سفید یا زرد رنگ است که دور تا دور آن قرمز شده باشد. آفت دهان به سه شکل بروز می‌کند که عبارتند از:

علائم آفت دهان به طور کلی به موارد زیر محدود می‌شود ولی با این‌حال ممکن است، آفت دهان علائم دیگری نیز داشته باشد که شناخته شده نیست:

در آفت دهان، زخم‌هایی کوچک و کم عمق و عموما دردناک که در دهان و زبان و عمدتا پشت لب‌ها و زیر لثه ها به وجود می‌آیند. حاشیه این زخم‌ها توسط یک هاله قرمز پوشیده شده است. این زخم‌ها می‌توانند در گونه‌ها، لب‌ها و گلو ظاهر شوند.

وجود آفت در دهان، باعث دردهای سوزناکی می‌شود که عموما با خوردن غذا احساس می‌شوند. اگر این زخم‌ها روی لب ایجاد شوند، به موقع خنده و یا حتی حرف زدن نیز، درد احساس می‌شود.

آفت دهان معمولاً 1 الی 2 هفته طول می‌کشد تا از بین برود، اما روش‌های خانگی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید زمان درمان آفت دهان را کاهش دهید.

برای درمان آفت، باید از غذاهای بسیار تند، نمکی و یا اسیدی، پرهیز نمایید زیرا موجب تحریک آفت‌ها و توقف روند بهبودی آن­ها می­‌شود. حتی نوشیدنی‌های داغ و غذاهایی که حاشیه­‌ها و کناره‌­های تیز دارند، مانند تک‌ه­ای تست، می­‌توانند ایجاد ناراحتی کنند.

مردم همچنین از روش­‌های جایگزین طبیعی مانند محلول نمکی برای بهبود روند درمان استفاده می‌­کنند. 3 ثانیه شستشوی دهان با محلول آب نمک با بالابردن غلظت کلرید سدیم و جمع‌کردن آب غشاء اطراف آفت دهان به بهبود آبسه‌ها و زخم‌های بازی مثل آفت در دهان کمک می‌کند.

مراقبت از دهان و آسیب وارد نکردن به آفت، باعث سرعت گرفتن درمان آفت می­‌شود. استفاده از یک مسواک نرم از تحریک آفت دهان ممانعت می­‌کند. بهداشت خوب دهان و دندان با تمیز نگه­داشتن دندان‌­ها و لثه­‌ها از عفونی شدن زخم‌­ها جلوگیری می‌­کند.

مصرف ماست پروبیوتیک با کیفیت، برای آفت‌ دهان بسیار مفید است. پروبیوتیک مانند یک صافی عمل می‌کند و فقط به باکتری‌های مناسب اجازه‌ی حضور در دهان می‌دهد. این‌کار باعث آرام‌ترشدن زخم و بهبود آفت دهان می‌شود. از‌طرفی، نرمی و خنکی ماست به کمتر‌شدن درد ناشی از آفت کمک می‌کند.

یکی از بهترین روش‌های خانگی برای تسکین درد آفت دهان، استفاده از چای سیاه است. پس اگر دچار آفت دهان شدید، چای کیسه‌ای را مستقیم روی آفت دهان قرار دهید تا دردتان آرام شود. می‌توانید چای سرد‌شده را نیز به‌عنوان دهانشویه غرغره کنید. «تانن» موجود در چای تأثیر مثبتی برای التیام آفت دهان دارد.

وقتی دچار آفت دهان می‌شوید، مکیدن مکعب‌های کوچک یخ باعث تسکین و کاهش سوزش و التهاب زخم می‌شود. سردی یخ، جریان خون‌رسانی به آفت دهان را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه درد و تورم آفت هم کمتر می‌شود.

کمبود روی می‌تواند با آفت‌ دهان مرتبط باشد. بنابراین مصرف مکمل روی می‌تواند مشکل را حل کند. اما باید یادتان باشد؛ مصرف طولانی‌مدت قرص زینک باید حتما تحت نظر پزشک باشد.

مصرف روزانه‌ی مکمل‌های حاوی 15 میلی‌گرم روی، تعداد دفعات آفت‌زدن را از 5 درصد به 1 درصد کاهش می‌دهد. مصرف یک مکمل روی خوب و با کیفیت یک یا دو بار در روز یکی از آسان‌ترین راه‌های کمک به بهبود آفت دهان محسوب می‌شود.

یک کپسول ویتامین E را باز کنید و مایع داخل آن را روی آفت دهان بگذارید. روغن حاوی ویتامین E مثل یک پوشش روی زخم را می‌پوشاند و مانع از عفونت آن می‌شود و این به روند بهبود و درمان سریع‌تر آفت دهانی کمک می‌کند.

درمان قطعی و سریع آفت دهان با استفاده از آفتین ژل امکانپذیر است. آفتین ژل محصولی کاملا جدید حاوی عصاره گیاهی است که معمولا با یکبار مصرف و در زمان 2 ثانیه آفت دهان را درمان می‌نماید. درد و ناراحتی بیمار بعد از چند دقیقه کاهش یافته و آثار آفت دهان بعد از مدت کمی التیام و بهبود می‌یابد.

توجه: استفاده به موقع در مراحل اولیه که همراه با درد و سوزش می‌باشد از تشکیل و بوجود آمدن آفت دهان جلوگیری می‌نماید.

ابتدا محل آفت را در دهان مشخص کنید سپس به کمک سر سرنگ و به آرامی به اندازه یک قطره از آفتین ژل را روی گوش پاک کن قرار دهید و دقیقا روی ناحیه آفت دهان به آرامی به مدت 2 ثانیه فشار دهید و بلافاصله دهان را با آب فراوان بشوئید.

استفاده از آفتین ژل در روز اول از تبدیل شدن به آفت جلوگیری می‌کند و اگر در روزسوم، پنجم و دوازدهم استفاده شود در‌‌ همان مرحله رشد آفت را متوقف ساخته و  بلا فاصله خونرساني در محل آفت دهان شروعو به سرعت وارد فاز ترميم و بهبودي مي‌شود.

درد و سوزش و ناراحتی بیمار سریعا کاهش یافته سیر بهبودی سریعا انجام می‌شود. این ژل فقط در 2 ثانیه و تنها با یکبار استفاده آفت را درهرمرحله‌ای از رشد و یا قبل از آنکه باشد متوقف می‌سازد و تاثیرات بهبودی آنرا می‌توان دید.

بعضی از مردم دائماً دچار آفت دهانی هستند در حالی که عده ای دیگر هیچ گاه درگیر آن نمی­‌شوند. ضعف سیستم ایمنی، استرس و یا حساسیت به یک غذای خاص، می­‌توانند از فاکتورهای امکان ابتلا به آفت‌­های دهانی تکرار شونده باشند.

آکادمی پزشکی دهان و دندان آمریکا توصیه می‌­کند فردی که مکرراً دچار آفت در دهان می­‌شود­ باید لیستی دقیق از زمان بروز آفت در دهان و همه عوامل ممکن برای ایجاد آن­ها را تهیه کند. این کار می‌­تواند کمک کند پی‌ببریم آیا ارتباطی بین بروز این زخم­‌ها و رژیم غذایی یا سبک زندگی وجود دارد یا خیر.

در برخی موارد، آفت در­ دهان ممکن است نتیجه یک عفونت ویروسی و یا یک شرایط طولانی مدت مانند بیماری کرون، کمبود ویتامین و یا تغییرات هورمونی باشند.

از آنجایی که این زخم‌ها به دلیل واکنش سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شوند، پیشگیری چندانی ندارد اما عوامل زیر، خطر بروز آفت دهان را کاهش می‌دهند:

سعی کنید در روز 2 نوبت، دندان‌های خود را مسواک کنید و از نخ دندان برای تمیز کردن مابین دندان‌هایتان استفاده کنید.

سعی کنید در هنگام بروز استرس، از روش‌های مدیتیشن و ورزش‌های هوازی استفاده کنید تا استرس را از خود دور کنید.

ممکن است شما به برخی مواد موجود در غذا حساسیت داشته باشید، که باعث بروز آفت در دهان‌ شود. اگر زیاد آفت می‌زنید، لیست غذاهایی که می‌خورید را یادداشت کنید.

کمبود روی یا زینک سبب بروز این بیماری نیز می‌شود. سعی کنید از خوراکی‌های: حبوبات، سبزیجات، غلات، آجیل و انواع مغزها برای افزایش روی استفاده کنید.

استفاده از: نخود، جگر، عدس، اسفناج، کشمش و آب گوجه فرنگی، آهن شما را افزایش می‌دهد. همچنین غذاهایی همچون: تخم مرغ، لبنیات و گوشت، مغزها و دانه‌ها، اسفناج و سرشار از ویتامین گروه ب هستند.

آفت­ دهانی بدون درمان از بین خواهند رفت و عموماً نشانه مشکل مهمی نیستند. اگر زخم­‌ها بیش از 3 هفته طول بکشند، فرد دچار مشکل بلع و یا بیماری شود، باید به دکتر مراجعه کند.

داروی برای آفت دهان

اگر آفت‌ در دهان مشخصاً قرمز و دردناک شدند، می­‌توانند نشانه عفونت باشند.

در برخی موارد، آفت­‌های دهان می‌­توانند نشانه یک شرایط جدی مانند بیماری‌­های دستگاه گوارش باشند. اگر کسی هر یک از نشانه­‌های زیر را دارا باشد، باید با به دکتر مراجعه کند:

اگر آفت­‌های دهان به طور منظم و مدت طولانی ایجاد شدند، بهتر است با یک دکتر متخصص مشورت شود. بهتر است که سابقه زمان‌­های ایجاد آفت­‌های دهان و هر عامل مستعد ایجاد آن­ها را مانند غذای تند، به خاطر بسپارید.

آیا مطلب ” آفت دهان چیست و چگونه درمان می شود؟ ” برای شما مفید بود ؟

آیا دچار خشکی پوست شده‌اید و کف پاهای‌تان ترک خورده است؟ نگران نباشد زیرا ترک پا یک مشکل []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

تندرستی و تغذیه, دهان و دندان, طب سنتی و مکمل ۱۶۲ 86,911 بازدید

برگ ریحان : برگ ریحان تازه را بجوید. این کار را دوبار در روز تکرارکنید، هر بار می‌توانید ۳ تا ۵ برگ ریحان را بجوید. این روش را تا درمان آفت ادامه دهید.

پیاز : پیاز را به شکل خام بخورید. می‌توانید همراه غذا و به عنوان چاشنی از آن استفاده کنید. پیاز به دلیل داشتن سولفور در درمان آفت دهان بسیار مؤثر است.

گوجه‌فرنگی : می‌توانید در سالاد از آن استفده کنید یا بطور جداگانه بطور روزانه مصرف کنید. روش دیگر قرقره کردن آب گوجه‌فرنگی است. دو تا سه بار در روز این کار را انجام دهید و تا درمان آفت ادامه دهید.

دمنوش گل‌همیشه بهار/ مریم گلی : می‌توانید به صورت دهان شویه نیز این دمنوش را قرقره کنید. برای تهیه دمنوش کمی از گیاه خشک را در آب بجوشانید. برای دهان شویه صبر کنید دمنوش سرد شود و پس از آن قرقره کنید.

داروی برای آفت دهان

پودر زردچوبه : کمی پودر زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین مخلوط کنید تا به شکل خمیری درآید. این خمیر را مستقیماً بر روی زخم بگذارید. می‌توانید به جای گلیسیرین از آب استفاده کنید.

روغن نعناع : روغن نعناع را مستقیماً بر روی زخم‌ها استفاده کنید تا درد آن کاهش یابد. می‌توانید دوباردر روز این کار را انجام دهید. سعی کنید روغن نعناع حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی زخم‌ها باقی بماند، سپس دهان را با آب شستشو دهید.

ماست و پنیر محلی : ماست درمان مؤثری برای آفت دهان است. خوردن ماست دوبار در روز یا خوردن ترکیب موز و ماست برای صبحانه در بهبود آفت مفید است. پنیر محلی نیز مفید است.

آب پرتقال : خوردن آب پرتقال تازه (۳ تا ۴ نوبت در روز) می‌تواند به درمان زخم آفت کمک کند. جالب است بدانید که یکی از دلایل بروز آفت دهان، کمبود ویتامین C‌ است. آب پرتقال تازه سرشار از ویتامین C است و استفاده روزانه‌ی آن، ویتامین C‌ مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

شیرِ نارگیل : از شیرِنارگیل به عنوان دهان شویه، ۳ تا ۴ بار در روز استفاده کنید و تا بهبودی زخم‌ها ادامه دهید. می‌توانید مقدار کمی عسل را با شیرِنارگیل مخلوط کنید و از آن برای دهان‌شویه استفاده کنید.

دوغ :  به طور روزانه مصرف کنید. دوغ یکی از مؤثرترین روش‌های درمان آفت است.

آب : به طور متناوب با آب سرد و گرم دهان را شستشو دهید. هر بار دو فنجان آب کافی است (یکی سرد، دیگری گرم). این درمان بسیار ساده و در دسترس است.

شاه‌ توت : خوردن آب شاه‌توت، راه درمانی دیگری است که باعث کاهش درد و تحریک زخم‌های دهانی می‌شود.

تخم گشنیز : یک قاشق از تخم گشنیز را در مقداری آب بجوشانید، پس از سرد شدن محلول، به عنوان دهان شویه از آن استفاده کنید. این کار را ۳ تا ۴ بار و تا بهبود زخم‌ها ادامه دهید.

آلوئه ورا : آب آلوئه ورا را ۲ تا ۳ بار در روز قرقره کنید و تا بهبودی زخم ها ادامه دهید.

روغن درخت چای : این روغن را مستقیما بر روی زخم‌ها قراردهید. مهم است که این کار را پیش از خواب در شب انجام دهید. راه دیگر این است که ۳ تا ۴ بار در روز آن را در محل زخم‌ها قراردهید. می‌توانید روغن درخت چای را با آب گرم و نمک مخلوط کنید و مخلوط را به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

دارچین : مقداری پودر دارچین را با آب گرم مخلوط کنید و به عنوان دهان شویه تا درمان آفت استفاده کنید. بهتر است این محلول را صبح‌ها استفاده کنید.

پاپایا :  خوردن میوه‌ی پاپایا به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند. افرادی که مبتلا به آفت هستند نباید از غذاهای تند و پرادویه استفاده کنند. خوردن آب و کاهش استرس در بهبود سریع‌تر زخم‌ها مؤثر است.

 

برچسبآفت آفت دهان تغذیه درمان آفت دهان دهان روش درمان آفت دهان روش درمان زخم دهان زخم دهان

۱۳۹۷-۰۲-۳۰

۱۳۹۷-۰۲-۲۴

۱۳۹۶-۰۸-۳۰

یه سری افت ها دلیلش عصبی شدن هست.من چندین مطلب در این باره مطالعه کردم خیلی دنبالش رفتم چون خودم خیلی درگیرشم.ولی چیزی که وجود داره این هست که همه دارو ها رو همه افراد جوابگو نیست.بر فرض مثال من پیاز میخورم دهنم افت میزنه اما اینجا نوشته یکی از راههای درمانه

سلام فقط و فقط سماغ برای افت دهان خوبه کافی هست پودرش رو بزارید روش اولش می سوزه و اتیش میگیره ولی سریع خوب میشه

سلام من حداقل ۱۰۰مورد داروی شیمیایی و گیاهی مصرف کردم ولی بدن که ضعیف میشه این مورد پیش میاد وراه درمان قطعی هم نداره بهترین راه برای شستشو زخم با جوش شیرین ونمک هست واین که ویتامین بدن بهتر کنی وبدن قوی ترش کنی با خوردن میوه جات عسل و پسته

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

وی با بیان  اینکه تاکنون علت خاصی برای ایجاد آفت دهان مینور مشخص نشده است، اظهار داشت: گاز گرفتن داخل دهان از طریق دندانها می تواند یکی از عوامل ایجاد آفت باشد. بر اثر گاز گرفتن زخمهایی ایجاد می شود و باکتریهای موجود در داخل دهان، به این زخمها حمله و ایجاد آفت می کند.

گوانجی، استفاده از یکسری مواد غذایی چون شکلات و آجیل، استرس های محیطی و مواد شیمیایی را از دیگر عوامل موثر در بروز آفت دهان ذکر کرد و یادآور شد: برای درمان این بیماری داروهایی عرضه شد که تنها برای مدت کوتاهی در درمان آفت دهان موثر هستند.

وی از اجرای پروژه تحقیقاتی در این زمینه خبر داد و اضافه کرد: به منظور تولید دارویی برای درمان قطعی بیماری آفت دهان پروژه تحقیقاتی را اجرایی کردیم. برای تولید این دارو از 3 نوع گیاه دارویی استفاده شد.

مجری طرح “بلوط”، “بادرنجبویه” و گلبرگ گل سرخ” را از جمله گیاهان دارویی استفاده شده در این دارو برد و یادآور شد: این 3 گیاه علاوه بر دارا بودن یکسری از ترکیبات آنتی باکتریال، دارای موادی هستند که باعث بهبود سریعتر زخم می شود و مخلوطی از این گیاهان به درمان زخم کمک می کند.

وی با بیان اینکه این دارو به صورت پودر تولید شده است، خاطر نشان کرد: به علت دارا بودن ترکیبات خاصیت آنتی باکتریالی، ضد میکروبی و ضد قارچی این دارو، آفت دهان در مدت زمان کمتری 2 تا 4 روز درمان شود ضمن آنکه دردهای ناشی از آفت دهان را نیز کاهش می یابد.

داروی برای آفت دهان

گوانجی با تاکید بر اینکه در تولید این دارو از هیچ نوع مواد نگهدارنده استفاده نشده است، اضافه کرد: این داروی گیاهی به طور روزانه به مدت 5 دقیقه بر روی قسمتهایی که آفت دهان قرار داده می شود. نتایج آنالیزها نشان می دهد که اثرات خوبی برای درمان این بیماری دارد.

این محقق از طرحهای توسعه ای بر روی این دارو خبر داد و گفت: در طرحهای توسعه این دارو قرار است بر اساس استانداردهای جهانی فرمول بهتری از این دارو عرضه کنیم تا اثر بخشی آن را افزایش دهیم. به گفته وی این فرمول با همان گیاهان دارویی به همراه چندین گیاه دارویی دیگر عرضه خواهد شد.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

گردآوری – نبض ما

تخمین زده می شود 2 الی 5 درصد افراد، در جوامع مختلف هر سال حداقل یکبار به آفت دهان مبتلا می شوند و تقریبا در 2 درصد موارد حالت وخیم و بسیار دردناک ایجاد می شود.

آفت در 4-3 روز اول بسیار دردناک است و سپس بصورت خودبخود درد آن کاهش می یابد و در طول 14-1 روز بدون برجا گذاشتن اسکار برطرف می شود.

داروی برای آفت دهان

بر حسب وضعیت بالینی ضایعات بیماران مبتلا آفت در سه گروه طبقه بندی می شوند:

 85-8 درصد بیماران را شامل می شود. قطر آن 1-1 میلی متر است و پس از 14-1 روز بدون برجا گذاشتن اثر خودبخود برطرف می شود.

15-1 درصد بیماران را شامل می شود همچنین بیماری ساتون هم گفته می شود (Sutton disease) . قطر آن از 1 میلی متر است و پس از 3-1 روز یابا برجا گذاشتن اسکار خودبخود بر طرف می شود.

1-5 درصد را شامل می شود. تشکیل شده از خوشه ای از زخم هایی کوچک که ممکن است سرتاسر مخاط دهان را در بر گیرد و پس از 14-1 روز برطرف می شود.

آفتوژل یک اختراع جدید در دارورسانی به بافت مخاطی و درمان آفت دهان است. درد و التهاب زخم های دهان را به سرعت کاهش می دهد و این بیماری را در کوتاه ترین زمان بهبود می بخشد. ماده موثره موجود در این دارو، عصاره گیاه شیرین بیان است که اثرات معجزه آسای آن در ترمیم انواع زخم و کاهش التهاب اثبات شده است.

ترکیبات مؤثره آفتوژل محافظ بافت مخاطی بوده و به دلیل اثر ضدالتهابی و خاصیت تسکین دهندگی باعث کاهش درد و سوزش  بافت ملتهب می گردد. همچنین این ترکیبات دارای اثرات ضد میکروبی، ضد ویروسی، محرک ایمنی، ضد اسپاسم وآنتی اکسیدانی می باشند.

از مزایای آفتوژل در فرم دارویی مخاط چسب افزایش مدت زمان تماس دارو با زخم آفتی ودر نتیجه اثربخشی دارو می باشد. همچنین این فرم دارویی بیشترین تراکم دارو را در مجاورت زخم و حداقل مقدار مصرف دارو را باعث می شود که به عنوان درمانی با کمترین عوارض جانبی مطرح می باشد.

در ادامه به معرفی این دارو می پردازیم.

مخاط چسب آفتوژل محتوی عصاره استاندارد شده ریشه گیاه شیرین بیان  Liquorice با علمی (Glycyrrhiza glabra L.) حاوی  18/ میلی گرم پلی فنل ها بر مبنای پیروگالل می باشد.

ریشه های خشک  شده گیاه شیرین بیان محتوی ترکیبات مؤثره شامل  ساپونین های تری ترپنوئیدی از جمله گلیسیریزین، گلیسیرتینیک اسید، استرولها و فلاونوئیدها از جمله  فلا ونون ها عمدتا لیکوئی ریتین، شالکونها و ایزو فلا ونوئیدها می باشد.

مقدار و نحوه مصرف دارو توسط پزشک تعیین می گردد ولی بطور معمول 5-4 بار در روز و یک بار موقع خواب توصیه می شود. استفاده از آفتوژل بسیار ساده است. پرک های آفتوژل شدیدا جاذب رطوبت هستند کافیست با دست تمیز یک پرک آفتوژل را برداشته و مستقیما روی آفت و یا زخم موجود در دهان قرار دهید و  با زبان خود آنرا مرطوب کنید آفتوژل بر روی بافت مخاطی چسبیده و در طول مدت زمان 1 الی 2 دقیقه داروی خود را تخلیه می کند.

این دارو کاملا خوراکی است و با طعم خاص شیرین بیان که برای اغلب افراد مطبوع  و شیرین است (کمی مایل به تلخی ناشی از شیرینی 5 برابری عصاره شیرین بیان نسبت به ساکارز) اثر درمانی خود را اعمال می کند.

مدت زمان ماندگاری دارو در دهان به عوامل متعددی بستگی دارد: اگر محل قرار گرفتن دارو نزدیک غدد بزاقی باشد جریان بزاق با سرعت بیشتری آفتوژل را حل می کند و ماندگاری دارو در مخاط دهان کاهش می یابد. اگر زخم آفت روی زبان باشد پرک آفتوژل را مستقیما روی آفت قرار دهید و قبل از این که دهان خود را ببندید، با انگشت مرطوب روی آفتوژل را نمناک کنید. در غیر این صورت با بسته شدن دهان طرف دیگر آفتوژل به سقف دهان می چسبد و از روی زبان جدا می شود. اگر قبل از چسبیدن آفتوژل به مخاط دهان، خیس یا مرطوب شود دیگر به مخاط دهان نمی چسبد. بنابراین پرک باید کاملا خشک باشد و موضع هدف مرطوب که رطوبت طبیعی دهان برای چسبیدن آن کافیست.

اگر در نقاط مختلف دهان آفت های متعدد وجود داشته باشد باید حداکثر 3 پرک آفتوژل را در چند نقطه از مخاط دهان قرار داد، ترشحات حاصل از ذوب شدن دارو تا شعاع تقریبی 2 ساتی متر اثرگذار خواهد بود.

درمان آفت، برفک و زخم های دهانی، موکوزیت ناشی از شیمی درمانی.

این فرآورده در دوران بارداری، پر فشاری خون، بیماریهای قلبی- عروقی، کلستاتیک کبد، سیروز کبدی، و اختلالات شدید کلیه منع مصرف دارد.

عصاره شیرین بیان موجب افزایش فشار خون، احتباس سدیم و آب و کاهش پتاسیم خون می گردد.

مصرف همزمان با مدرهای کاهنده فشار خون مثل تیازیدها منجر به دفع پتاسیم بدن می شود.

در دوران بارداری مصرف این فرآورده ممنوع می باشد

در دوران شیردهی با احتیاط مصرف شود.

فرآورده را دور از نور و رطوبت و در دمای کمتر از 3 درجه سانتیگراد نگهداری نمائید.

فرآورده را دور از دسترس کودکان نگهداری نمائید.

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

داروی برای آفت دهان

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

تفسیر آزمایش مدفوع

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *