داروی التهاب معده چیست

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

داروی التهاب معده چیست

هیچ‌کس دوست ندارد مریض شود اما عامل بیماری التهاب معده و روده یا همان عفونت معده برای وارد شدن به بدن، از کسی اجازه نمی‌گیرد. این بیماری می‌تواند به‌سرعت فرد را از پا بیندازد و به خاکِ سیاه بنشاند! لرز، تب و حالت تهوع، علائم اولیه‌ی عفونت معده هستند که به استفراغ، اسهال و دردهای شدید می‌انجامند. این بیماری دردناک است، درمانی ندارد و تنها راهِ چاره این است که دوره‌‌اش طی شود، ولی تجربه ثابت کرده است بعضی از راهکارها از شدت علائم این بیماری می‌کاهند و تحمل آن را آسان‌تر می‌کنند. برای پی بردن به راهکارهای تسکین علائم عفونت معده این مقاله را تا انتها بخوانید.

مایعات نقش بسیار مهمی در تسکین علائم عفونت معده دارند، زیرا آب بدن به‌طور مرتب در اثر عرق کردن، اسهال و استفراغ، از دست می‌رود. اگر نوشیدن مایعاتِ زیاد برای‌تان سخت است، می‌توانید در بازه‌های زمانی معین، چند جرعه آب بنوشید یا حتی تکه‌های یخ را بجوید.

بهترین مایعاتی که می‌توانید در طول بیماری‌تان بنوشید، موارد زیر هستند:

از مصرف نوشیدنی‌های زیر خودداری کنید:

اگر به بیماری عفونت معده مبتلا هستید، می‌دانید که غذا خوردن کار ساده‌ای نیست. اگر حتی فکر کردن به غذا هم باعث می‌شود دل‌پیچه بگیرید، نیازی نیست که خودتان را مجبور به خوردن کنید. ولی وقتی حس کردید می‌توانید چیزی بخورید، بهتر است با یک خوراکی ساده شروع کنید و آرام‌آرام غذا بخورید.

وقتی شکم‌درد دارید، رژیم BRAT می‌تواند به کمک‌تان بیاید. این رژیم از موادی تشکیل شده است که به‌راحتی هضم می‌شوند، کربوهیدرات‌های انرژی‌زا دارند و مواد مغذی لازم را به بدن‌تان می‌رسانند. رژیم BRAT از خوراکی‌های زیر تشکیل شده است:

چه چیزهایی نخوریم؟

تجربه ثابت کرده است «فشاردرمانی» در درمان برخی از انواع حالت تهوع مؤثر است. برای این‌ کار سه انگشت بالاتر از مچ دست‌تان (در قسمت داخلی ساعد) را با انگشت شست فشار بدهید تا نقطه‌ی حساسی را که بین دو تاندون قرار دارد، پیدا کنید. به‌مدت ۲ تا ۳ دقیقه این نقطه را ماساژ بدهید.

وقتی به عفونت معده مبتلا می‌شوید، بدن‌تان برای مبارزه با بیماری و عفونت به استراحت نیاز دارد. در این دوره، تا می‌توانید بخوابید و فعالیت‌تان را کم کنید. وقتی استراحت می‌کنید، بدن‌تان به‌سختی در تلاش است تا با عفونت مقابله و آسیب‌هایی را که در سطح سلولی به بدن وارد شده است، بازسازی کند.

عفونت معده با دارو درمان نمی‌شود و آنتی‌بیوتیک روی بیماری‌هایی که عامل آنها ویروس است، تأثیری ندارد. اما می‌توانید برای تسکین برخی از علائم بیماری‌تان، به میزان بسیار کم از داروهای بدون نسخه استفاده کنید. برای کاهش تب و درد می‌توانید از ایبوپروفن استفاده کنید. برای اینکه کلیه‌هایتان دچار مشکل نشوند، این دارو را همان‌طور که گفتیم به میزان کم و با غذا مصرف کنید.

معمولا برای تسکین عفونت معده، استامینوفن توصیه می‌شود، البته اگر بیماری کبدی نداشته باشید. استامینوفن تب و درد را کاهش می‌دهد، اثرات جانبی آن از ایبوپروفن کمتر است و احتمال اینکه معده درد ایجاد کند هم کم است.

برای خلاصی از اسهال و استفراغ هم می‌توانید با تجویز پزشک پرومتازین، پروکلرپرازین، متوکلوپرامید یا اندانسترون مصرف کنید.

همچنین می‌توانید بعد از مشورت با پزشک از داروهای ضدعفونی مانند لوپرامید یا بیسموت ساب‌ سیترات هم استفاده کنید. حواس‌تان باشد بیسموت ساب‌ سیترات برای بچه‌ها استفاده نکنید.

درست است که ابتلا به التهاب معده و روده ناخوشایند است،‌ ولی از آن سخت‌تر این‌ است که ببینید کودک‌تان به آن مبتلا شده است. اگر دیدید علائم نوزادتان طی ۱ یا ۲ روز بهبود پیدا نکرد، حتما او را نزد پزشک ببرید. پزشک می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که کودک‌تان بدون هیچ عارضه‌ای در مسیر بهبودی قرار دارد.

تشویق کودکان برای نوشیدن مقدار زیادی آب (یا نوشیدن شیر مادر برای نوزادان) برای جبران آب ازدست‌رفته، اهمیت زیادی دارد. همه‌ی نوزادان و کودکان نوپا می‌توانند محلول حاوی الکترولیت مانند پدیالیت هم بنوشند. این محلول برای آنها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

علتعفونت معده معمولا حمله‌ی تعداد زیادی ویروس به دستگاه گوارشی است. در موارد محدودی هم با مصرف آب یا غذای آلوده و غیربهداشتی، باکتری‌ها می‌توانند علت بروزعفونت معده باشند.

اگر احتمال می‌دهید که ممکن است به التهاب معده و روده مبتلا شوید، باید کمی احتیاط کنید. در صورت امکان از تماس با بیماران اجتناب کنید و به‌طور مرتب دست‌هایتان را بشویید. در کل برای اجتناب از همه‌ی بیماری‌ها از جمله التهاب معده و روده باید دست‌هایتان را زیاد بشویید و استراحت کافی داشته باشید.

برای پیشگیری از التهاب معده و روده موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

بله! معمولا عامل این بیماری، یک ویروس است. ۱ تا ۳ روز بعد از ورود ویروس به بدن علائم التهاب معده و روده آشکار می‌شود. افراد قبل از آشکار شدنِ علائم و حتی تا ۲ هفته بعد از بهبود علائم ناقل این بیماری هستند. کودکان به‌مدت بیشتری ناقل این بیماری هستند. برای اینکه خطر انتقال ویروس به بقیه را کاهش بدهید، سعی کنید در این مدت به مدرسه یا سرِکار نروید. اگر تب دارید، قبل از آنکه به روال عادی زندگی خود برگردید، ۲۴ ساعت استراحت کنید.

عفونت معده تجربه‌ی خوشایندی نیست، ولی مردم بدون داشتن هیچ‌گونه عارضه‌ای کاملا بهبود می‌یابند. رساندن آب کافی به بدن، در تسریع روند درمان و تحمل آسان‌تر این بیماری مؤثر است.

در کل برای این بیماری نمی‌توان کار زیادی انجام داد و فقط باید منتظر بمانید تا دوره‌ی آن طی شود و از داروهایی که در بالا گفته شد هم استفاده کنید. درضمن اگر دچار کم‌آبی، اسهال یا استفراغ خونی شدید یا تب بالای ۳۸٫۹ درجه داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

داروی التهاب معده چیست

صرفا توصیه های بهداشتی بود
کاش درمانهای دارویی باکتریائی و ویروسی را هم معرفی میکردید که با کدام دسته و خانواده دارویی قابل درمان هستند

کاش داروهای عفونت ویروسی را معرفی میکردید،
عواقب مصرف بدون تجویز برعهده خودمان است

مقاله جالب و دوست داشتنی بود.

سلام
سلامت باشید

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

مراحل بره ریزی موفق؛ چطور به همه کارهایمان برسیم؟

سام و حیوان خانگی‌اش؛ کتابی برای مهار خشم کودکان

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

درمان خانگی آبسه دندان با ۱۰ روش آسان و موثر

قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

لیست مطالب :

ورم معده عبارت است از سوزش، التهاب یا زخم در پوشش معده. در واقع ورم معده، اصطلاح عمومی برای گروهی از شرایط مشترک است.

گاستریت یا ورم معده، اغلب به علت عفونت با باکتری ایجاد می‌شود که مواقع سبب زخم معده می‌شود. این شرایط می‌توانند حاد یا مزمن باشند و بسته به شرایط بیمار، متفاوت باشد.

البته ورم معده، انواعی دارد که به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند:

در برخی موارد، ورم معده می‌تواند سبب سرطان معده یا زخم معده شود؛ اما با این حال، در بعضی از افراد این بیماری جدی نیست و به آسانی درمان می‌شود. در این مقاله از دکترنیم تمام راه‌ها برای دوری از خطرات ورم معده نشان داده شده است! کافی است با دقت بخوانید.

داروی التهاب معده چیست

ورم معده یا گاستریت، می‌تواند به دلیل مصرف بیش از حد الکل، استرس، استفراغ مزمن یا استفاده از دارو های خاص مانند: آسپرین یا داروهای ضد التهاب ایجاد شود. همچنین ممکن است به دلیل علل زیر ایجاد شود:

هلیکو باکتر، نوعی باکتری است که در منظقه مخاطی معده زندگی می‌کند. اگر عفونت کرده و درمان نشود، ممکن است به زخم معده یا سرطان معده ختم شود.

این مورد نیز می‌تواند یکی از علل ورم معده باشد. در واقع برگشت از صفرا به معده که به وسیله دستگاه صفراوی انجام می‌شود، منجر به ورم معده خواهد شد.

در طی تحقیقی مشخص شد افرادی که در مصرف الکل زیاده روی می‌کنند، از همه به ورم معده دچار خواهند شد.

اگر در رژیم غذایی خود، مواد غذایی خورنده مانند نوشابه دارید، باید منتظر این بیماری باشید. در واقع این مواد با از بین بردن پوشش معده، آسیب قابل توجهی به آن می‌زنند.

آسپرین و داروهای ضد درد نقش مهمی در ایجاد این بیماری دارند.

درواقع سیستم ایمنی بدن می‌تواند سبب ایجاد بیماری شود! وقتی که به اشتباه بخشی از بدن مانند معده را به عنوان دشمن شناسایی کند و دت به تخریب آن بزند، ممکن است بیماری هایی نظیر ورم معده رخ دهد.

شواهد به دست آمده حاکی از آن است که افراد مبتلا به اختلال گوارشی، وقتی غذای آلرژیک مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به ورم معده یا گاستریت را بالا می‌برند. با پزشک خود برای تعیین هرگونه آلرژی غذایی، صحبت کنید.

معده جزو دستگاه گوارشی انسان است؛ بنابراین نقش تغذیه در سلامت معده بسیار زیاد خواهد بود. غذاهایی که می‌خوریم از علل اصلی بروز ورم در معده هستند. درواقع مصرف غذاهای چرب و اسیدی می‌تواند از معمول ترین عادات غذایی ما باشد.

بعضی از مواد غذایی که سبب تخریب معده می‌شوند در زیر آمده است:

من به شما قول می‌دهم؛ اگر این غذاها را به طور مداوم مصرف کنید، در آینده نه چندان دور، یکی از بیماری های دستگاه گوارش شما را بیمار خواهد کرد. لطفا در انتخاب رژیم غذایی دقت کنید.

با اینکه در بسیاری از افراد علائمی وجود ندارد و در بعضی از آنها نیز متفاوت است اما علائم اصلی ورم معده در زیر آمده است:

اگر دقت کرده باشید، همه علائم ورم معده ، مربوط به دستگاه گوارش بود. در واقع با اختلال در معده، دستگاه گوارش شما فلج می‌شود. به عبارت دیگر؛ معده بخش اصلی دستگاه گوارش است. اگر آسیب ببیند، تمام دستگاه گوارشی شما دچار اختلال خواهد شد.

پزشک شما باید سابقه پزشکی و خانوادگی‌تان را بررسی کرده و از شما سوالاتی درباره بیماری های پدر‌ و مادرتان بپرسد. همچنین با انجام معاینات فیزیک و آزمایشات تخصصی که در زیر آمده است، می‌تواند ورم معده یا گاستریت را تشخیص دهد:

در این آزمایش، یک آندوسکوپ (لوله باریک که در سر آن دوربین و چراغ قوه وجود دارد) از طریق دهان به داخل معده فرستاده می‌شود. دکتر به وسیله دوربین، التهاب را مورد بررسی قرار داده و ممکن است بیوپسی انجام دهد. در بیپوسی، یک نمونه کوچک از عضو را برای آزمایش، بر می‌دارند.

پزشک شما ممکن است آزمایشات مختلف خونی مانند تعداد گلبول های قرمز را برای تعیین کم خونی شما انجام دهد. اگر تعداد کافی گلبول قرمز در خون شما وجود نداشت، کم خون هستید. به وسیله آزمایشات خون، می‌تواند عفونت هلیکو باکتر پیلوری و فقر آهن را نیز می‌بیند.

یکی از نشانه ها و علائم ورم معده ، وجود خون در مدفوع است. به وئسیله آزمایش مدفوع، از وجود این علامت اطمینان حاصل می‌شود.

همچنین در مقاله ای دیگر از دکترنیم، درمان ورم معده با روش های خانگی توضیح داده شده است. برای ورود به این مقاله، روی درمان ورم معده کلیک کنید.

برای پیشگیری از ورم معده ، باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید. رژیمی سالم و در عین حال متنوع و خوشمزه برای خود انتخاب کنید.خوردن غذاهای مفید و عالی زیر می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به بیماری های گوارشی کمک زیادی بکند:

سعی کنید این خوراکی ها را جایگزین مواد مشابه و مضر آنها در رژیم هایی خود کنید. شک ندارم نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت!

نظر

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *