دارویی گیاهی برای سوزش سر دل

خواص دارویی و گیاهی

سوزش سردل یکی از مواردی است که برخی از بزرگسالان در طول زندگی خود آن را تجربه می‌کنند. این بیماری معمولا بر اساس حس سوزشی شناخته می‌شود که درست پشت جناغ صورت می‌گیرد و اغلب به سمت گلو نیز کشیده می‌شود. این سوزش معمولا به خاطر رفلاکس یا برگشت اسید از معده به مری رخ می‌دهد و یک نشانه است. رفلاکس اسید زمانی رخ می‌دهد که حلقه عضلانی که به غذا اجازه ورود به معده می‌دهد بیش از حد استراحت می‌کند. نتیجه این موضوع این است که اسید معده دوباره به مری برمی گردد و باعث ایجاد حس سوزش در فرد می‌شود. کمی به این موضوع فکر کنید. اسید باعث سوزش گلوی شما می‌شود. معمولا ممکن است رفلاکس بدون سوزش سر دل باشد اما احتمال وجود سوزش سر دل بدون رفلاکس وجود ندارد. اگرچه داروهای بدون نسخه‌ای برای این بیماری وجود دارد و می‌تواند در برخی از موارد موثر باشد اما اگر از سوزش سر دل گاه و بی گاه رنج می‌برید بهتر است کمی به فکر تغییر سبک زندگی خود باشید و از درمان‌های خانگی برای آن استفاده کنید.

یک قاشق جوش شیرین می‌تواند سوزش سر دل و بازگشت اسید را کمتر کند. جوش شیرین به عنوان بیکربنات سدیم یک درمان رایج و شناخته شده است و می‌تواند به رفلاکس اسید کمک کند. این ماده PH از۷.۰ را دارد و می‌تواند اسید معده را خنثی نماید. خنثی سازی اسید معده به این معنی است که به هنگام بازگشت اسید معده به مری، دچار سوزش سردل نخواهید شد.

یک دوم قاشق چایخوری یا یک قاشق چایخوری از جوش شیرین را با یک لیوان آب ترکیب کنید. آن را خوب هم بزنید و سپس بنوشید. شما می‌توانید در صورت نیاز این کار را تکرار کنید اما به خاطر داشته باشید که نباید از این محلول بیش از حد استفاده کنید. همچنین از به کار بردن این محلول به صورت مداوم جدا خودداری کنید زیرا نمک بالایی دارد و می‌تواند عوارض جانبی همچون تورم و حالت تهوع را به همراه داشته باشد.

همانطور که می‌دانید آلوئه ورا گیاهی است که برای تسکین سوزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.افراد بر این باورند که این گیاه می‌تواند سوختگی‌های ناشی از آفتاب را بهتر کند اما آلوئه ورا خاصیتی از این دارد. این گیاه می‌تواند سوزش سردل را نیز تسکین دهد زیرا از التهاب می‌کاهد. این موضوع بدین معناست که به هنگام تحریک و ملتهب شدن معده، نوشیدن یک لیوان آب آلوئه ورا می‌تواند شرایط را بهبود ببخشد.

یک دوم پیمانه آب آلوئه ورا را به صورت سرد یا ولرم قبل از وعده غذایی خود بنوشید. به خاطر داشته باشید که آلوئه ورا می‌تواند به عنوان یک ملین عمل کند. بنابراین به دنبال برندی باشید که اجزای ملین آن حذف شده باشد.

مجله Dental Research مطالعه‌ای را در مورد رفلاکس اسید معده انجام داده است. زمانی که افراد مبتلا به این بیماری تکه‌ای آدامس عاری از قند را به مدت ۳۰ دقیقه بعد از غذا جویدند تسکین خوبی را تجربه کردند. این موضوع بدین خاطر است که جویدن ادامس باعث تحریک غدد بزاقی می‌شود و جریان بزاق را افزایش می دهد. هر اسیدی که در سیستم گوارشی تشکیل می‌شود حل شده و شسته می‌شود. پاک شدن اسید باعث بهبود نشانه‌های رفلاکس اسید خواهد شد. می‌توان از این گزینه برای بهبود نشانه‌های سوزش سر دل نیز استفاده کرد.

بعد از هر وعده غذایی، یک عدد آدامس عاری از قند را بردارید و بجوید. اینکار را به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید تا به نتیجه مد نظر خود دست یابید.

سوزش سر دل معمولا به هنگام خواب بدتر می‌شود زیرا دراز کشیدن به هنگام خواب می‌تواند این شرایط را بدتر و شدید تر کند. در این شرایط قانون جاذبه بر علیه شما کار می‌کند و بدن محتویات هضم شده را راحت تر به سمت مری می فرستد و همین امر باعث ایجاد سوزش سر دل خواهد شد. به همین خاطر بهتر است به هنگام خواب، سر خود را ۶ اینچ بالاتر نگه دارید. شما می‌توانید اینکار را با قرار دادن آجر، کتاب یا بلوک هایی زیر بالشت خود انجام دهید. سه الی چهار ساعت بعد از خوردن غذا دراز نکشید زیرا دراز کشیدن با معده پر باعث می‌شود فشار بیشتری بر آن وارد شود و محتویات بیشتری به سمت مری بازگردد.

به نحوه خوردن غذا توجه داشته باشید: مقدار زیادی غذا نخورید. تکه‌های کوچک غذا را بردارید و آن را به آرامی بخورید. به معده خود زمان هضم غذا را بدهید.

به غذایی که می‌خورید توجه داشته باشید: ممکن است متوجه شده باشید که برخی از غذاهای خاص که اسید بالایی دارند یا ادویه دار هستند می‌تواند رفلاکس شما را بدتر کند. به عنوان مثال خوردن گوجه فرنگی یا مرکبات که اسید بالایی دارند ممکن است این شرایط را بدتر کند. پس از خوردن این مواد خودداری کنید.

به زمانی که غذا می‌خورید توجه داشته باشید: سه الی چهار ساعت قبل از رفتن به رختخواب، غذا نخورید. دراز کشیدن می‌تواند فشاری بر روی سیستم گوارشی ایجاد کند.

زمانی که اسید باعث سوزش مری شما می‌شود خوردن اسید به نظر مسخره می‌رسد اما باید به خاطر داشته باشید که در برخی از موارد رفلاکس اسید به خاطر نبود اسید کافی در معده ایجاد می‌شود.

این خود اسید است که به عضلات مری می‌گوید که بسته شوند. اگر معده شما اسید کافی نداشته باشد، امکان شل شدن این دریچه وجود خواهد داشت. در این شرایط اسید از معده به مری باز می‌گردد و رفلاکس اسید رخ می‌دهد. اگر فکر می‌کنید رفلاکس اسید در شما به همین خاطر است، سعی کنید سرکه سیب خالص بنوشید تا از بروز این مورد جلوگیری کنید.

سه قاشق چایخوری یا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب ترکیب کنید و سپس بنوشید. شما می‌توانید اینکار را قبل از هر وعده غذایی، قبل از رفتن به رختخواب یا دو الی سه بار در طول روز تکرار کنید. اگر احساس کردید رفلاکس اسید بدتر شده است، استفاده از سرکه سیب را متوقف کنید. مصرف بیش از حد سرکه سیب نیز می‌توانددردسرساز باشد.

همانطور که می‌دانید موز حاوی آنتی اسیدهای طبیعی است که می‌تواند در برابر رفلاکس اسید مقابله کند. اگر می‌خواهید ساده ترین درمان خانگی را برای سوزش سردل امتحان کنید بهتر است کمی موز بخورید و نتایج به دست آمده را ارزیابی کنید. گزینه دیگری که پیش روی شما قرار دارد خوردن روزانه یک عدد سیب است. یک عدد سیب را ببرید و چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب آن را میل کنید. اینکار باعث تسکین درد می‌شود.

زنجبیل می‌تواند ناراحتی‌های معده همچون حالت تهوع یا رفلاکس اسید را بهبود ببخشد. نوشیدن یک پیمانه چای زنجبیل می‌تواند درد شما را کمتر کند.

ابتدا زنجبیل را برش دهید و آن را در دو پیمانه آب بریزید. درب آن را بگذارید و به مدت سی دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. تکه‌های زنجبیل را خارج کنید یا اگر دوست داشتید اجازه دهید داخل آب باقی بماند. سپس چای آماده شده را در یک ظرف بریزید. بیست دقیقه قبل از وعده غذایی از این چای بنوشید.

شناسایی محرک‌ها ممکن است به زمان و انرژی نیاز داشته باشد اما اگر بدانید چه چیزی باعث بدتر شدن شرایط شما می‌شود، قادر خواهید بود از خوردن آن پرهیز کنید. به جای اینکه به داروهای بدون نسخه اطمینان کنید بهتر است یکبار برای همیشه محرک های خود را بشناسید و از مصرف آن‌ها خودداری کنید. همچنین به فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید توجه کنید.

پوشیدن لباس‌های تنگ می‌تواند سوزش سردل را بدتر کند. اگر شلوار بسیار تنگ دارید، به هنگام نشستن فشاری بر روی معده وارد خواهد شد. برخی از افراد نیز از پیراهن یا کمربند تنگ استفاده می‌کنند و همین امر شرایط را بدتر می‌کند. هر چقدر فشار بیشتری بر روی ناحیه شکم وارد شود احتمال بیرون رفتن محتویات آن به سمت مری خواهد شد.

عضویت در خبره مجله سلامت

عالی بودممنون ??






آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

ممکن است پزشک برای بعنوان داروهای سوزش سردل گاه به گاه به شما آنتی اسیدها را پیشنهاد دهد. گاهی اوقات ممکن است ، داروهای قوی تر مانند مسدود کننده H2 و مهارکننده های پمپ پروتون لازم باشد، به ویژه برای علائم مداوم. هر دو گزینه نسخه و بدون نسخه در دسترس می باشد. جراحی به ندرت، برای جلوگیری از ریفلاکس و سوزش سردل، توصیه می شود. هدف اصلی درمان ، شناسایی علت سوزش سردل است بنابراین می توان از آن در آینده جلوگیری کرد.

آنتی اسیدهای بدون نسخه  معمولا برای خنثی کردن اسید معده مورد استفاده قرار می گیرند. اگر ضد اسید علائم را سرکوب نکند، پزشک شما ممکن است داروهای بدون نسخه به  مسدود کننده H2 مانند سایمتیدین (تاگامت)، فاموتیدین (پپسید)، نیزاتیدین (اکسید AR) و رانیتیدین (زانتک) توصیه  کند.در موارد قوی تر، آنتی اسیدهای قوی بدون نسخه نیز در دسترس هستند.

اگر علایم سوزش سردل باقی بماند، پزشک شما  می تواند به داروهایی  به مهارکننده های پمپ پروتون برای کاهش تولید اسید معده برگردد. این خدمات عبارتند از دکسلانزو پرازول (دکسیلانت)، اسموپرازول (نکسیوم)، لانزوپرازول (پریو اسید)، امپرازول (پریلوسک، زگراید)، پنتوپرازول (پروتونیکس)، و یا رابپرازول (اسیفکس). برخی از این دارو ها بدون نسخه هستند. داروهایی که معده را سریعتر خالی می کنند  نیز ممکن است تجویز شود، مانند متوکلوپرامید (متوزولو، رگلان)

وقتی هیچ دارویی موثر نباشد، ممکن است جراحی لازم باشد تا اسفنکتر تحتانی مری، ترمیم شود. این عمل جراحی هم اکنون می تواند با استفاده از لاپاروسکوپ با حداقل تهاجم انجام شود و معمولا تنها نیاز به یک اقامت کوتاه در بیمارستان است.

ترجمه شده از : www.webmd.com

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را

ریفلاکس معده به مری یکی از شایع ترین اختلالات در شیوه ی زندگی است و افرادی که به آن []

راه های پیشگیری از بیماری رفلکس معده به مری ( GERD ) چیست؟ گاهی اوقات تغییر در شیوه زندگی به پیشگیری []

عده ی زیادی از افراد از نزدیک با نشانه های بازگشت اسید معده آشنا هستند. از ۶۰ میلیون امریکایی []

برای اکثر افراد، احساس سوزش دردناک در قفسه سینه که از سوزش معده می آید فقط موجب احساس ناخوشایند خفیف []

تست های مدفوع برای بررسی سرطان کولورکتال : تست مدفوع یکی از تست های متعدد بررسی سرطان کولورکتال است. این تست []

آندوسکوپی از دستگاه گوارش فوقانی روشی است  برای بررسی لایه ی داخلی مری، معده و بخش ابتدایی روده ی باریک []


وارد کردن موارد ستاره دار الزامی است

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای دکتر سلام در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. دکتر سلام برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید عفونت یا هر مشکل دیگری در گوش های تان داشته باشید زیرا در این مقاله در خصوص درمان گوش درد اطلاعات مفیدی به شما می دهیم. درد های ناحیه گوش ها می توانند تضعیف کننده باشند اما آنها همیشه به آنتی بیوتیک ها جواب نمی دهند. دستورالعمل های تجویزی برای عفونت های گوش در 5 سال گذشته

چين و چروك پوست به‌خصوص پوست صورت براي اكثر افراد به‌ويژه خانم‌ها خوشايند نيست. اين چروك‌ها با گذشت زمان و در طول حيات انسا‌ن‌ها رخ مي‌دهند و گريزي

قارچ شیتاکه یک ماده غذایی پرطرفدار در دنیا محسوب می شود. این موضوع تنها به دلیل طعم گوشتی و  متنوع شیتاکه نبوده، بلکه خواص غذایی اعجاب انگیز قارچ

تونر چیست ؟ آیا می دانید دیگر تونیک است و در بعضی از مراکز بهداشتی و داروخانه ها، آن را با لفظ تونیک می خوانند؟ این پاک

می خواهیم امروز در مورد مولتی ویتامین فارماتون صحبت کنیم. مولتی ویتامینی که اکثر افراد  از خواص و مزایای آن تعریف های زیادی شنیده اند. شاید شما هم

آیا با حنا هندی آشنایی دارید؟ آیا شما هم جزء طرفداران این نوع حنا هستید؟ می دانید که برای تهیه تاتو موقت از این نوع حنا استفاده می

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *