دارویی برای کارکردن شکم نوزاد

خواص دارویی و گیاهی

یکی از مشکلات گوارشی نوزادان که آزار دهنده است کار نکردن شکم نوزاد و یا یبوست می باشد. در این مطلب مهم ترین علت ها و روش های درمان کار نکردن شکم نوزادان را مورد بررسی قرار می دهیم.

یکی از مشکلاتی که ممکن است نوزادان را بسیار اذیت کند مدفوع سخت و یا به عبارتی یبوست می باشد. کار نکردن شکم نوزاد می تواند دلایل مختلف زیادی داشته باشد که در این مطلب به بررسی علل و روش های درمان آن می پردازیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

در ابتدا باید الگوی کار کردن شکم نوزاد خود را در نظر بگیرید. برخی از نوزادان پس از هر بار شیر خورن ممکن است مدفوع کنند و یا ممکن است روزی یک بار و یا حتی هر چند روز یک بار شکم او کار کند. الگوی شخصی نوزاد شما به چیزی که می خورد و می نوشد، میزان فعالیت و توانایی معده او در هضم غذاها بستگی دارد. دلایل ابتلا به یبوست و یا کار نکردن شکم نوزاد متفاوت می باشد. در ادامه مهم ترین دلایل و روش های درمان آن را بررسی می کنیم.

کار نکردن شکم نوزاد می تواند دلایل زیادی داشته باشد و شدت آن به عواملی از جمله سن و رژیم غذایی وابسته است. وقتی در شش ماهگی بدن نوزاد به تدریج با غذاهای جامد آشنا می شود ممکن است مبتلا به یبوست شود. روش های موثر و عالی نیز برای درمان آن وجود دارد. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دارویی برای کارکردن شکم نوزاد

در نوزادانی که وعده های غذایی آن ها مایع است احتمال ابتلا به یبوست بسیار کم می باشد اما با این وجود ممکن است نوزاد به این مشکل مبتلا شود. نوزادانی که از شیر خشک تغذیه می کنند در معرض ابتلا به یبوست قرار دارند. شیر خشک می تواند مدفوع نوزاد را سفت بسازد. اگر نوزاد شما به پروتئین موجود در شیر حساسیت داشته باشد ممکن است به یبوست مبتلا شود. وجود لبنیات در رژیم غذایی مادر که ممکن است از طریق شیر به بدن کودک وارد شود می تواند باعث ابتلا به یبوست شود. همچنین می تواند به علت مصرف نوزاد بزرگتر از ماست و پنیر ایجاد شود. وقتی نوزاد شما حدودا 6 ماهه است چیزی که می خورد نوع مدفوع او را تعیین می کند. خوردن شیر گاو بیش از اندازه در نوزادان زیر دو سال می تواند منجر به یبوست شده و یا مصرف میوه هایی مثل موز، پوره سیب، غذاهای کمکی برنجی، نان، پاستا و سیب زمینی می تواند این مشکل را برای نوزادان ایجاد کند. کم آبی بدن نوزاد و همچنین بیماری ها و شرایط پزشکی باعث کار نکردن شکم نوزاد می شوند. دلایل دیگر یبوست نوزاد را در ادامه خواهیم آورد:

تغییر در شیر خشک مصرفی یا در رژیم غذایی مادر در رفع یبوست نوزاد می تواند موثر باشد. شما می توانید با اضافه کردن سنا و یا میرالاکس به وعده های غذایی خود می توانید یبوست نوزاد خود را درمان کنید.

اگر نوزاد شما چیزی نمی خورد و وزن او در حال کاهش است یا در مدفوع او خون مشاهده می کنید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. اگر دیگر درمان ها مثل تغییر رژیم غذایی یا شیر خشک نوزاد در درمان او موثر نبود و اگر نوزاد شما کمتر از 4 ماه می باشد و مشاهده کردید که مدفوع او خیلی سخت خارج می شود و یا شکم او در 24 ساعت کار نکرد حتما به پزشک مراجعه کنید. بدون مشورت با پزشک خود به نوزاد ملین یا شیاف ندهید.

منبع : آرگا










نشانی شما منتشر نخواهد شد.





1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *