دارویی برای پرپشت شدن ریش

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

امروزه بسیاری از آقایان ترجیح می دهند که برای جذابیت بیشتر، ریش و سبیل داشته باشند. جالب است بدانید که ریش و سبیل برای سلامت پوست مفید بوده و با افزایش رطوبت پوست باعث جوان سازی صورت می شود.

ما در این مقاله از سایت کوکا راه ها و روش های خانگی و طبیعی برای تقویت و پرپشت شدن ریش و سبیل را ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

توجه : پیش از مصرف ماسک های ذکر شده، ابتدا با مالیدن آن ها بر روی قسمتی از پوست دست از نداشتن حساسیت نسبت به آن ها مطمئن شوید و سپس بر روی صورت بمالید.

ماساژ صورت با روغن نارگیل یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای تقویت رشد ریش و سبیل و پرپشت شدن آن ها می باشد؛ در واقع روغن نارگیل به آبرسانی صورت کمک کرده و با افزایش گردش خون در پوست به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث رشد موی ریش و سبیل می شود.

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با دو قطره روغن رزماری ترکیب کنید و بر روی مو های ریش و سبیل بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

دارویی برای پرپشت شدن ریش

این روش را سه بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

روغن آرگان یکی دیگر از مواد طبیعی مفید برای پرپشت شدن ریش و سبیل محسوب می شود.

دو قاشق غذا خوری روغن آرگان را با 7 قطره روغن اسطوخودوس و 5 قطره روغن رزماری ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

روغن اوکالیپتوس یکی دیگر از روغن های مفید برای افزایش رشد ریش و سبیل است.

2 قطره روغن اوکالیپتوس را با یک قاشق غذا خوری روغن حامل (روغن زیتون یا کنجد) ترکیب کنید و بر روی پوست و مو های ریش و سبیل ماساژ دهید، بگذارید 15 تا 2 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

ترکیب روغن رزماری و اسطوخودوس به دلیل خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی که دارد به تقویت و پرپشت شدن ریش و سبیل کمک می کند.

6 قطره روغن رزماری را با 6 قطره روغن اسطوخودوس و 3 قاشق چای خوری روغن جوجوبا (روغن حامل) ترکیب کنید و بر روی مو های ریش و سبیل ماساژ دهید، بگذارید 1 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

ترکیب لیمو ترش و دارچین می تواند به تقویت و افزایش رشد ریش و سبیل ها کمک کند.

یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با دو قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 1 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

توجه داشته باشید که اگر با استفاده از این ماسک دچار سوزش پوست شدید، هر چه سریع تر صورت را بشویید.

مواد غذایی حاوی پروتئین به تقویت رشد ریش و سبیل و پرپشت شدن آن ها کمک می کنند؛ از مواد غذایی گیاهی سرشار از پروتئین می توان به انواع لوبیا (لوبیا سیاه، لوبیا سفید، لوبیا چیتی و لوبیا قرمز)، کینوآ، شاهدانه، آجیل و مغزیجات خام و میوه ها و سبزیجات تازه اشاره کرد.

علاوه بر این، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E هم با افزایش گردش خون در صورت به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث افزایش رشد ریش و سبیل می شوند.

میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؛ میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به رشد ریش و سبیل کمک می کنند.

ورزش منظم گردش خون در بدن و پوست صورت را افزایش داده و باعث رشد ریش و سبیل و پرپشت شدن آن ها می شود.

توصیه می شود که هر روز حداقل 2 دقیقه ورزش روزانه داشته باشید تا زودتر نتیجه بگیرید.

آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست صورت علاوه بر اینکه باعث پاک سازی صورت از سلول های مرده و آلودگی ها می شود، باعث تقویت فولیکول های مو شده و به رشد سریع تر ریش و سبیل کمک می کند.

متخصصان توصیه می کنند که برای تقویت و افزایش رشد موی ریش و سبیل، آب زیاد بنوشید؛ نوشیدن مقدار کافی آب به آبرسانی پوست صورت کمک کرده و با تحریک فولیکول های مو باعث افزایش رشد و پرپشت شدن ریش و سبیل می شود.

خواب کافی یکی از عوامل مهم در افزایش رشد ریش و سبیل است چون به سلول ها این امکان را می دهد که خود را ترمیم و بازسازی کنند.

علاوه بر این خواب کافی به درمان استرس و اضطراب کمک می کند که از عوامل مهم ریزش موی ریش و سبیل در مردان محسوب می شوند.

متخصصان توصیه می کنند که هر شب 7 الی 8 ساعت بخوابید.

منابع : onlymyhealth

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

متاسفانه افراد زیادی به دلایل مختلف ریش آنها کم پشت بوده یا به اصطلاح کوسه ای میباشد . البته ریش کامل نداشتن مشکل زیاد مهمی نیست یعنی از نظر پزشکی مشکلی ندارد اما بسیاری از افراد دوست دارند ریش پر پشت و کاملی داشته باشند . خوشبختانه راههای زیادی برای حل کردن این مشکل وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید . روش ها و راه کارهای گفته شده برای نشان دادن تاثیر خود نیاز به زمان دارند بنابراین عجول نباشید .

ریش چگونه و تا چند سالگی رشد میکند ؟

۱۱-۱۵ سالگی : اولین نشانه های ریش درآوردن در گوشه های بالای لب میباشد .

۱۶-۱۷ سالگی : سیبیل شروع به شکل گرفتن در بالای لب میشود .

۱۶-۱۸ سالگی : ریش در قسمت فوقانی گونه و زیر لب شروع به رشد میکند .

دارویی برای پرپشت شدن ریش

۱۷-۲۱ سالگی : تمامی قسمت های صورت به طور کامل ریش در می آورد .

صورت خود را تمیز و مرطوب نگه دارید . چربی ، کثیفی و سلول های مرده پوست مانع عبور راحت موی صورت میشوند . ریش در صورت تمیز کردن مرتب صورت سریعتر رشد میکند .

صورت خود را ۲ بار در روز صبح و شب با پاک کننده معمولی و آب گرم شستشو دهید .

در هر زمانیکه احساس کثیفی ، چربی و عرق روی صورت خود کردید آن را بشورید .

اگر صورت شروع به خارش کرد یعنی ریش در حال رشد است با شستشو بوسیله شامپوی ضد شوره خارش به صورت ۲ الی ۳ بار مصرف در هفته آن را برطرف کنید .

از لایه بردار صورت استفاده کنید و بعد از شستشوی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید .

اصلاح کردن را کنار بگذارید . به حرف مردم گوش ندهید اصلاح کردن هیچ تاثیری در رشد سریع ریش و کلفت شدن آن ندارد . یکی از بهترین کارها برای افزایش رشد ریش آزاد گذاشتن آن برای رشد کردن بدون مزاحمت است .

بعد از اصلاح ریش صورت سرعت رشد ریش میشود اما در ادامه سرعت آن کاهش میابد .

کلفت تر نشان دادن ریش بعد از اصلاح نیز موقتی است .

ریشه مو را با ماساژ تحریک کنید . ماساژ ملایم صورت باعث رشد سریعتر و کلفت تر شدن ریش خواهد شد .

با حرکات چرخشی و با فشار ملایم به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مناطقی را که میخواهید ریش در بیاورد یا کلفت تر شود را ماساژ دهید .

آرامش داشته باشید . استرس داشتن تاثیر منفی در رشد ریش دارد بنابراین آرامش خود را حفظ کنید . هم استرس روحی و هم استرس فیزیکی باعث ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن و محدود کردن رشد ریش و سیبیل خواهند شد .

مقدار زیادی بخوابید . استراحت کافی یکی از عوامل تاثیر گذار در عملکرد بدن است که رشد ریش نیز یکی از آنها میباشد . حداقل ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید .

منظم ورزش کنید . مانند استراحت ، ورزش نیز تاثیر زیادی در عملکرد درست بدن دارد . از ورزش هایی که گردش خون را بهتر میکنند مانند ایروبیک ، پیاده روی سریع ، دویدن و غیره استفاده کنید .

سیگار نکشید . سیگار سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند و همین باعث رشد ناسب ریش نیز میشود . نیکوتین سیگار باعث کاهش جذب مواد مغذی توسط بدن ( که موها نیز به آن احتیاج دارند ) ، کاهش گردش خون میشود .

مقدار زیادی پروتئین و چربی های اشباع شده مصرف کنید . پروتئین و چربی نقش اساسی در بالا بردن سلامت و رشد سریع مو دارد که ریش نیز جزء آن است .

لوبیا و ماهی منابع سالمی از پروتئین هستند که میتوانند به رشد ریش کمک کنند .

تخم مرغ و چربی حیوانی میتواند موثر باشد . البته مصرف اینگونه چربی ها را محدود کنید تا مشکلاتی در  گردش خون ایجاد نشود .

شیرینی نخورید . قند میتواند باعث ضعیف شدن مو بشود . مصرف زیاد مواد غذایی حاوی قند میتواند باعث سخت کردن رشد مو بشود .

قند موجود در میوه جات و لبنیات ضرر کمتری نسبت به شکلات و نوشابه دارد .

ویتامین های B بدن را تامین کنید . ویتامین B7 یکی از مهمترین ویتامین ها برای داشتن ریش میباشد . ویتامین های B3 ، B9 و B5 نیز خیلی مهم هستند .

بیوتین : آجیل ، زرده تخم مرغ و مکمل بیوتین .

ویتامین B3 و B5 باعث گردش خون بهتر میشوند و در مواد غذایی مانند : گوشت مرغ ، گوشت گوساله ، ماهی ، تخم مرغ ، آووکادو ، شیر و بسیاری از غلات کامل ( سبوس دار ) یافت میشوند .

ویتامین B9 و اسید فولیک باعث کلفت شدن ریش میشود و در غلات صبحانه ، آجیل و سبزیجات سبز برگدار یافت میشود .

دارویی برای پرپشت شدن ریش

ویتامین A ، E و C مصرف کنید . مصرف این ویتامین ها با یکدیگر باعث ایجاد شرایط مناسب برای رشد موی صورت میشود .

ویتامین A : باعث کمک به ریشه مو و غدد چربی میشود و در : هویج ، کلم بروکلی و سبزیجات سبز برگدار پیدا میشود .

ویتامین C : باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود که در سیب زمینی ، مرکبات ، فلفل سبز ، گوجه و سبزیجات سبز تیره برگدار یافت میشود .

ویتامین E : باعث تقویت گردش خون میشود و در لوبیا ، آجیل و سبزیجات برگدار یافت میشود .

مقدار زیادی آب بنوشید . روزانه ۸ لیوان آب بنوشید . سعی کنید همیشه بدن را پر آب نگه دارید .

اکالیپتوس را امتحان کنید . اکالیپتوس ممکن است به رشد ریش کمک کند اما نباید عصاره اکالیپتوس را مستقیما روی پوست استفاده کرد . باید اکالیپتوس را با آب مخلوط کرد یا از محصولات حاوی اکالیپتوس استفاده کرد .

طرز استفاده : یک قسمت عصاره اکالیپتوس را با ۴ قسمت آب مخلوط کنید و بوسیله یک گوله پنبه آن را به صورت خود بزنید . اگر پوست صورت تحریک شد استفاده از آن را کنار بگذارید .

از پاک کننده ها و مرطوب کننده های حاوی اکالیپتوس استفاده کنید .

از مخلوط روغن آمله و برگ خردل استفاده کنید . روغن آمله یکی از بهترین و موثرترین درمان های طبیعی برای پر پشت کردن ریش میباشد .

طرز تهیه و استفاده : ¼ استکان ( ۶۰ میلی لیتر ) روغن آمله را به همراه ۳ قاشق غذاخوری ( ۴۵ میلی لیتر ) برگ خردل داخل مخلوط کن ریخته و آنقدر مخلوط کنید تا خمیری مانند شود . خمیر را روی صورت بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید بماند سپس آبکشی نمایید .

باقی مانده مخلوط داخل یخچال ۲ الی ۳ روز ماندگاری دارد .

روغن های دیگری مثل روغن جوجوبا و روغن هسته انگور نیز برای کمک به رشد ریش وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید .

از دارچین و آبلیمو اسیتفاده کنید . این ترکیب میتواند باعث تحریک کردن ریشه مو برای رشد سریعتر بشود .

طرز تهیه و استفاده : ۱ قاشق غذاخوری ( ۱۵ میلی لیتر ) پودر دارچین را با ۲ قاشق غذاخوری ( ۳۰ میلی لیتر ) آبلیمو حاوی ویتامین C زیاد را مخلوط کرده و روی صورت بمالید سپس ۲۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس آبکشی نمایید .

اگر پوست صورت تحریک شد ماسک را پاک کنید و خوب آبکشی نمایید و دیگر از این روش استفاده نکنید .

مقدار کمی ماینوکسیدیل استفاده کنید . این ماده به برای رشد موی سر به کار میرود اما میتواند برای ریش نیز کاربرد داشته باشد .

قبل از مصرف ماینوکسیدیل با پزشک خود مشورت کنید .

فیناستراید زیر نظر پزشک مصرف کنید . مصرف فیناستراید همزمان با ماینوکسیدیل نشان داده شده است که میتواند در رشد ریش تاثیر گذار باشد . این دارو میتواند تستوسترون را ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش دهد که در نتیجه موی صورت و بدن خواهد شد .

درباره درمان با تستوسترون با پزشک مشورت کنید . افرادی که به دلیل کمبود تستوسترون ریش آنها کم است میتوانند از این روش استفاده کنند . نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

اصولا نوع موضعی و تزریقی استفاده می شود اما نوع خوراکی نیز وجود دارد که پیشنهاد نمیشود زیرا ممکن است به کبد آسیب وارد کند .

پزشک مرتبا تستوسترون خون را چک میکند زیرا زیاد بودن آن میتواند باعث مهار رشد مو بشود .

این روش سریع نبوده و به یک سال زمان نیاز دارد تا تاثیر خود را کامل نشان دهد .

با متخصص جراحی پلاستیک صحبت کنید . اگر روش های دیگر شکست خورد جراح پلاستیک میتواند مقداری مو ، روی صورت شما بکارد که از بقیه بدن برداشته میشود . این روش نسبتا راحت بوده و به سادگی قابل انجام است . اما باید مد نظر داشته باشید که ریش ارزش این کار را دارد یا خیر ؟

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

خوش‌شانسی خیلی فراتر از استفاده از نمادها ، نشانه‌ها ، علامت‌ها و غیره است ، اما استفاده ا

ساختن آکواریوم خیلی به صرفه تر از خرید آن میباشد ،  همچنین کار بسیاز

پروسه هضم غذا باعث تجزیه غذا به قسمت های کوچک و اجازه به بدن

شستن سگ مخصوصا برای اولین بار باعث ترس و سردرگمی او میشود ، بنابراین

بچه گربه ها به مراقبت زیادی نیاز دارند مخصوصا وقتیکه مادر آنها در کنارشان

رعایت کردن و داشتن رژیم غذایی سالم برای همه دشوار است . بسیاری از

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

بواسیر یا هموروئید تورمی است که در قسمت انتهایی مقعد رگ های خونی را در بر میگیرد. این مسئله گاهی انقدر دردناک می شود که تهدیدی برای زندگی به حساب می آید. بهترین دارو

جنگ نرم مفهومی است که چند سالی است در همه کشورها به کار می رود و اهداف و انواع مختلفی دارد. اگر می خواهید بدانید جنگ نرم چیست و با اهداف و انواع جنگ

مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ ،از پنجم ژانویه لغایت اول فوریه به عبارتی (۱۵ دی لغایت ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ ) در امارات برگزار می گردد. بعد از بازی پر گل ایران ـ

جشنواره فیلم برلین یکی از جشنواره های بین المللی است که به معرفی بهترین فیلم های سینمایی در سطح جهان می پردازد. برای آشنایی با جشنواره فیلم برلین این بخش گهر را بخوانید. آشنایی

آبنما یکی از مواردی است که امروزه وارد طراحی و معماری شده است و انواع مختلفی دارد. اگر می خواهید بدانید آبنما چیست و با انواع آبنما و حوض آب آشنا شوید این بخش

دارویی برای پرپشت شدن ریش

ماجرای ازدواج گوگوش با رها اعتمادی خبری مبنی بر ازدواج گوگوش با رها اعتمادی توسط یکی از کانالهای تلگرامی که خبرهایش موثق می باشد منتشر شد! این دو شخص چندین سال همکاریهای هنری زیادی

یک پسر سیرجانی جوان در اینستاگرام با یکی از فالورهای خود که در زیر عکسهای وی کامنت فحش گذاشته برای گرفتن انتقام طرح دوستی می ریزد و این دختر جوان را به سیرجان می

حجت الاسلام زائری در یکی از منبرهای خود صحبت های جنجالی و البته کنایه ای را ذکر و آن رادر فضای مجازی منتشر کرد که البته خیلی از کاربران در شبکه های اجتماعی از

جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ با حضور ۲۴ تیم اسیایی در امارات در حال برگزاری هست در ادامه بره کامل جام ملتهای آسیا را می بینید. ایران در این دوره از مسابقات با تیم های

پخش شدن عکس کریسمسی دختر کی نژاد به همراه داماد وی پس از تکذیب شخص کی نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرساز شد. پس از تکذیب عکس مربوط توسط آقای کی نژاد این

با رونمایی شدن ایران چک جدید ۵۰ هزار تومانی بحث حذف ۴ صفر از پول ملی جدی تر شد. اما باید دید که این اتفاق به نفع اقتصاد کشور است و یا خیر؟ در

 صفحه اول روزه های امروز کشور  روزه های  آرمان امروز ، آفتاب یزد ، ابرار ، ابرار اقتصادی ، ابتکار ، اعتماد ، افکار  ، اقتصاد پویا ، اطلاعات ، ایران ، بانی فیلم

قیمت و و ارز   قیمت دلار امروز ۹۷ در بازار آزاد  و قیمت آنلاین دلار  و قیمت دلار ازاد امروز در بازار بروزرسانی ساعت ۱۵:۰۷ آزاد در بازار تهران (تومان) قیمت

قیمت روز سکه و طلا     – قیمت طلا امروز پنجشنبه –  قیمت طلا اتحادیه طلا و جواهرات تهران و مزنه طلا  قیمت لحظه ای طلا در تلگرام قیمت خرید طلا از مشتری انلاین بروزرسانی ساعت

بررسی فیلم Aquaman در اینجا نگاهی خواهیم داشت به جدیدترین اثر از کمپانی DC به کارگردانی یکی از مطرح ترین کارگردان ژانر ترسناک جیمز وان، که فیلم هایی چون The Nun (راهبه) و مجموعه فیلم

بازاریابی شبکه ای یکی از کسب و کارهایی است که چند سالی است در همه کشورها به ویژه ایران رواج یافته است. گهر در این بخش به معرفی شرکت های بازاریابی شبکه ای دارای

تکرر ادرار یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه اند. گهر در این بخش علل این بیماری و همچنین روش های درمان تکرر ادرار را برای شما عزیزان شرح می

مناسبت هایی در سطح جهان وجود دارد که در همه کشورها ثابت هستند مانند آغاز سال نو و . گهر در این بخش فهرست کامل مناسبت های جهانی را شرح می دهد. فهرست

تشنج یک نوع تخلیه الکتریکی غیر طبیعی سلول های عصبی مغز می باشد. تشنج در کودکان و بزرگسالان متفاوت است. انواع مختلفی از تشنج در کودکان وجود دارد که به خلاصه ای از شرح

بسیاری از کسانی که در دادگستری پرونده قضایی دارند به دلیل مشغله های زیادی که دارند می خواهند با استفاده از اینترنت و پیامک پرونده خود را پیگیری کنند. گهر در این بخش آموزش

عکس سحر قریشی با لباس مردانه!

ازدواج مجدد بهنوش طباطبایی / عکس

آموزش تهیه حلوا کیک ، دسر مجلسی

اولین عکس شهره سلطانی و همسرش

عکس دیدنی از دنیا مدنی سوار بر موتور

عکس آتلیه ای سیما خضر آبادی بازیگر ایران

عکس های لاکچری آرام جعفری برای تبلیغات

دستور تهیه روغن دنبه گوسفندی

دلایل جوش زدن قبل از قاعدگی چیست؟ + درما

عکسهای بازیگران در شب یلدا ۹۷

جنگ نرم چیست + اهداف و انواع جنگ نرم

آشنایی با جشنواره فیلم برلین

آبنما چیست ؟ + انواع آبنما و حوض آب

ماجرای پسر سیرجانی و کتک زدن دختر در باغ

صحبت های جنجالی حجت الاسلام زائری درباره

بره کامل جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ + زمان

طنز : بله عکس دختر کی نژاد فتوشاپ بود ای

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *