دارویی برای صاف شدن پوست

خواص دارویی و گیاهی

گاز گرفتن گونه ، فشردن محکم دندان ها بر روی قسمت داخلی گونه است. اغلب اوقات هنگام خواب اتفاق می افتد و این گاز گرفتن فراتر از یک عادت بد است. گاز گرفتن گونه می‌ تواند نشانه استرس یا اضطراب بیش از حد باشد. زمانی که جویدن و یا گاز گرفتن در یک دوره طولانی انجام می‌ شود، باعث آسیب به دهان و منجر به زخم و جراحت می ‌شود. این عمل تکرار شونده ممکن است نشانه ‌ای از اضطراب باشد که به عنوان رفتار

شما ممکن است درباره بتاکاروتن، لیکوپن، زاکسانتیین، لوتئین و کانتاگزانتین، مطالبی را شنیده باشید، اما آیا درباره استاگزانتین هم چیزی شنیده اید؟ استاگزانتین به عنوان یکی از قوی ترین کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها در طبیعت است که از جنبه های بسیاری برای سلامت مفید است، از کاهش چین و چروک گرفته تا بهبود و افزایش سرعت کارهای روزمره شما. این رنگدانه قدرتمند به انواع خاصی از غذاهای دریایی، رنگ قرمز_ نارنجی می دهد و سلامت بینایی وسلامت مغز و قلب را ارتقاء می بخشد

طب فشاری نوعی روش درمانی جایگزین است که از روش چین باستان پیروی می کند. هدف آن، کاهش بیماری های مختلف با تلاش بر اصلاح و بهبود گردش خون و نیروی زندگی در بدن انسان می باشد. در این مقاله از بخش پزشکی و زنان و زایمان دکتر سلام، به بررسی طب فشاری می پردازیم. این روش، مشکلات باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد. ناباروری امروزه به دلیل شیوه زندگی ناسالم و استرس زا افزایش یافته است. اگر چه مداخلات پزشکی مختلف

چشمان به هم چسبیده یا پر آب، یک وضعیت عادی در کودکان است که در ۲۰ درصد از همه کودکان مشاهده می ‌شود. خوشبختانه این وضعیت بدون ‌ضرر است و به خودی خود برطرف می ‌شود. این به شما بستگی دارد که از تمیزی و سالم بودن چشمان کودک خود مطمئن باشید. با این حال، در برخی موارد، علائم مربوط به چشم ‌های پرآب ممکن است نشان دهنده عوارض جدی باشند که باید توسط پزشک متخصص اطفال مورد بررسی قرار بگیرد. این مقاله از بخش

ترک شکم پس از زایمان در میان زنان رایج است. شما ممکن است ترک های عمیقی که در مناطق مستعد تجمع چربی مثل پستان، باسن، بازوها، شکم و ران به وجود می آیند، داشته باشید. آن ‌ها ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی یا از دست دادن ناگهانی چربی در این مناطق به وجود بیایند. در این مقاله از بخش پوست و مو و زنان و زایمان دکتر سلام، به شما می‌گوییم که چگونه می ‌توانید از طریق درمان ‌های خانگی و درمان‌ های

دارویی برای صاف شدن پوست

آیا می دانید تشخیص کوررنگی به چه صورتی انجام می شود؟ با انواع کوررنگی آشنایی دارید؟ افرادی که به بیماری کوررنگی دچار هستند نمی توانند رنگ های قرمز،

در مورد خیریه کودکان فرشته اند چیزی شنیده اید؟ آیا دوست دارید به جمع این خیریه بپیوندید و در کارهای آنها شریک شوید؟ این خیریه در مراسم های

تخمک گذاری یعنی زمانی که در سیکل ماهانه، بدن تخم یا تخمکی را از تخمدان ها آزاد می کند. این تخمک از طریق لوله فالوپ راه خود را

در مورد عفونت مجاری ادراری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا میتوان این بیماری را با راهکارهای خانگی و روش های گیاهی درمان کرد؟ دستگاه ادرار شما از چندین بخش

گاز گرفتن گونه ، فشردن محکم دندان ها بر روی قسمت داخلی گونه است. اغلب اوقات هنگام خواب اتفاق می افتد و این گاز گرفتن فراتر از یک

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

اگر می خواهید که جوش ها و لک های روی پوست صورتتان خیلی سریع و در مدت یک هفته صاف شود بهتر است از یک روتین مراقبتی پوست که سماتک به شما پیشنهاد می دهد استفاده کنید.

 

دارویی برای صاف شدن پوست

اگر روی صورتتان لکه و جوش های دارید و می‌خواهید به سرعت از آن‌ها خلاص شوید، این راهنما برای من کار کرد، امیدوارم به شما هم کمک کند. سعی کنید این کارها را به یک روتین مراقبت از پوستتان تبدیل کنید.

 

1. تمام آرایشتان را با استفاده از یک پاک کننده ی آرایش، تمیز کنید. کمی صورتتان را خیس کرده، پاک کننده را روی صورتتان بمالید و توسط پارچه ی نم داری به آرامی آرایشتان را پاک کنید.

 

2.از یک پاک کننده ی ملایم صورت استفاده کنید. آن را روی صورتتان بمالید و با استفاده از یک پارچه ی نم دار، صورت خود را تمیز کنید. سپس کمی آب گرم به صورتتان بزنید تا مطمئن شوید که چیزی از پاک کننده روی صورتتان باقی نمانده باشد.

 

3. یک لیف لایه بردار مخصوص صورت تهیه کنید (می توانید از هر داروخانه‌ای آنرا بخرید). مقداری پاک کننده ی صورت به آن زده، لیف را خیس کنید و سپس صورتتان را توسط آن لایه برداری کنید. حواستان باشد که لیف را خیلی محکم روی پوستتان نکشید. پس از اینکه کارتان به اتمام رسید، دوباره صورتتان را با آب گرم شسته و به آرامی توسط یک حوله خشک نمایید.

 

4. یک تکه یخ را به همه جای صورت و زیر چشمانتان بمالید، سپس صورتتان را به آرامی توسط حوله خشک کنید. با اینکار منافذ پوستتان بسته می‌شود و پف صورت و زیر چشمانتان از بین می‌رود.

 

5. گیاه انجیلی Witch-hazel (Hamamelis) یک منقبض کننده ی خوب است. مقداری از این گیاه را روی یک پارچه یا دستمال توالت ریخته و به صورتتان بمالید. با اینکار هر آلودگی و کثیفی که روی صورتتان باقی مانده باشد پاک شده و به از بین رفتن جوش هایتان نیز کمک می‌شود. اگر به این گیاه دسترسی ندارید می‌توانید از منقبض کننده های پوست ملایم نیز استفاده نمایید.

 

6. مرطوب نگاه داشتن پوست، رمز داشتن پوستی صاف است، هیچ اهمیتی ندارد نوع پوست شما چیست. مرطوب کننده ای پیدا کنید که بیش از حد معطر نیست، این یک کلید است، همیشه همه چیز را از نوع ملایم انتخاب کنید. اگر شما روی صورتتان علایم یا زخم هایی دارید لوسین ویتامین C پیشنهاد خوبی است. چرا که می‌تواند آن‌ها را نیز از بین ببرد.

 

7. اگر زیر چشمانتان نقاط سیاه رنگ یا خطوط ریزی وجود دارد یا اینکه فقط می‌خواهید از چین و چروک زیر چشمانتان جلوگیری کنید، ممکن است بخواهید یک کرم چشم استفاده کنید.

 

نکات• اگر در حال حاضر از محصولی استفاده می‌کنید که حاوی مواد شیمیایی است، ممکن است باعث شود جوش بزنید. صرف اینکه چیزی جوش را از بین ببرد، دلیل نمی‌شود از بوجود آمدن جوش هم جلوگیری کند. استفاده از چنین محصولاتی می‌تواند پوست شما را خشک کند و باعث شود که پوست شما چربی بیشتری تولید کند و نهایتا منجر به مسدود شدن منافذ پوستتان شود.

 

• فقط یک یا دو بار در هفته پوستتان را لایه برداری کنید. لایه برداری بیش از حد موجب سوزش و ناراحتی پوستتان می‌شود.

 

• همیشه شب‌ها آرایشتان را پاک کنید. اگر شب را با آرایش بخوابید منافذ پوستتان مسدود می‌شود.

 

• کشف کنید چه چیزی باعث شده تا صورتتان جوش بزند. ممکن است شما در حال استفاده از محصول جدیدی هستید که باعث ناراحتی پوست شما می‌شود.

 

• به مقدار مناسب بخوابید و سعی کنید استرس نداشته باشید.

 

• مقدار زیادی آب بنوشید.

 

• اگر روی سینه یا پشتتان جوش زده است، ممکن است ایراد از شامپو یا نرم کننده تان باشد! از انواع ملایم‌تر یا برندهای برتر استفاده کنید.

 

• جوش هایتان را نکنید، ممکن است باعث شود که زخم شوند. اگر می‌خواهید جوش هایتان را بترکانید، روی تکه‌ای پارچه آب داغ ریخته، آن را برای چند ثانیه روی جوش بگذارید، سپس آنرا بترکانید، اگر نشد، سعی نکنید که با زور این کار را انجام دهید، صبر کنید تا جوش کاملا به سطح پوستتان برسد.

 

• هیچ گاه با دستان آلوده صورتتان را لمس نکنید، همیشه ابتدا دستان خود را بشویید.

 

• میوه و سبزیجات بیشتری بخورید.

دارویی برای صاف شدن پوست

 

• اسید فولیک و ب کومپلکس برای پوستتان خوب است.

 

• اگر تمام این کارها بی نتیجه ماند، همچنان می‌توانید با استفاده از کمی کانسیلر، فونداسیون، پودر یا برنزه کننده جوش خود را پنهان کنید. بیش از حد از کانسیلر یا فونداسیون استفاده نکنید، اگر این کار را انجام دهید، نه تنها جوش هایتان را نپوشانده اید، بلکه جلب توجه خواهید کرد.

صاف شدن پوست و نرم کردن پوست در افزایش جذابیت و زیبایی شما نقش چشمگیری دارد .اگر به زیبایی خود علاقمندید از روش های زیر استفاده کنید تا پوستی صاف و بدون لک داشته باشید .

پوست انواع مختلفی دارد .بنابراین انتخاب یک پاک کننده مناسب پوست می تواند در تمیز کردن و پاکسازی پوست شما از آلودگی ها نقش مهمی داشته باشد .بنابراین هنگام خرید پاک کننده ها به برچسب آن که مخصوص چه نوع پوستی  ( پوست های چرب، پوست خشک، پوست ترکیبی یا انواع پوست )است توجه فرمایید .

صورت خود را دو بار در روز، صبح و شام بشویید.شست و شوی پوست در شب و قبل از خواب برای پاک کردن آلودگی ها و آرایش بسیار مهم بوده و در صورت تداوم سبب بهبود رنگ پوستتان می شود .

دارویی برای صاف شدن پوست

اگر دارای پوست خشکی می باشید از یک مرطوب کننده مناسب برای هیدراته کردن پوستتان استفاده کنید .پس از شست و شوی پوست خود  و قبل از شروع آرایش از یک مرطوب کننده مناسب برای آبرسانی به پوستتان استفاده نمایید .

برای تمیز کردن پوست خود می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید .لایه برداری یکی از روش های موثر برای تمیز کردن پوست صورت می باشد که به طرق مختلفی قابل انجام می باشد .لایه برداری شیمیایی،لایه برداری فیزیکی و را می توانید به تناسب نوع پوست خود برای تمیز کردن پوستتان استفاده فرمایید .

دستکاری کردن جوش ها یا به قول خودمانی ترکاندن آن ها پیامدی جز باقی ماندن جای جوش و زخمی شدن پوست برایتان نخواهد داشت .با ترکاندن جوش چرک و باکتری های موجود در داخل آن تخلیه شده و عفونت به سایر نقاط پوست انتقال یافته و موجب جوش و التهاب پوست می شود.

بهتر است بدانید برای صاف شدن پوست میزان فشار وارده بر روی پوست را باید کاهش دهید .هدفون و تلفن همراه می توانند سبب فشار پوست شما و بروز آکنه بر روی پوست شما شوند .کوله پشتی با فشار آوردن به پوست شانه شما در بروز جوش در بدن شما تاثیر دارد .بنابراین برای صاف شدن پوست خود از تماس پوستتان با هر یک از وسایل برده پرهیز نمایید .

لمس کردن بیش از حد پوست می تواند سبب انتقال باکتری های بیشتری به پوستتان گردیده و زمینه بروز آکنه و جوش را در پوست شما تشدید نماید .بنابراین برای صاف شدن پوست خود از دستکاری و لمس بیش از حد پوست خود خودداری نمایید.

برای صاف شدن پوست دوبار در هفته استحمام کنید و این عمل را با آب ولرم یا خنک انجام دهید .از شوینده های ملایم برای شست و شوی پوست خود استفاده نموده و از تحریک پوستتان با مواد آلرژن اجتناب کنید .

جوش ها در اثر مسدود شدن منافذ پوست و عدم تنفس پوست ایجاد می شوند .بنابراین در هنگام آرایش از محصولاتی استفاده کنید که مبتنی بر آب بوده و بر پایه آب ساخته شده اند .استفاده از لوسیون ها و کرم های چرب سبب بروز آکنه بر روی پوستتان خواهد شد .پس برای صاف شدن پوست خود از محصولات آرایشی استاندارد و مناسب نوع پوست خود که مبتنی بر آب هستند استفاده نمایید .

استفاده از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک به عنوان شوینده و یا کرم با غلظت .5 درصد برای درمان آکنه و صاف شدن پوست و داشتن پوستی صاف و بدون جوش بسیار مفید است .شما می توانید از ماسک توت فرنگی نیز استفاده کنید این میوه خوشمزه دوستدار زیبایی و سلامتی پوست بوده و حاوی مقادیر فراوانی اسید سالیسیلیک می باشد.

برای زدودن و لایه برداری پوست خود از پر اکسید بنزوئیل استفاده کنید .این روش یکی از بهترین روش های درمان آکنه بوده و در صاف شدن پوست تاثیر بسزایی خواهد داشت .استفاده از پر اکسید بنزوئیل با غلظت 2،5 درصد در صاف شدن پوست و حذف آکنه و جوش از روی پوستتان اثرات مفیدی خواهد داشت.

استفاده از محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید مانند پراکسید بنزوئیل، AHA،سبب حذف پوست مرده و کاهش التهاب پوست خواهد شد.این محصول با تولید و ساخت پوست جدید در نرم و صاف شدن پوست شما نقش موثری دارد . برخی از AHA های رایج برای صاف شدن و لایه برداری پوست محصولات حاوی اسید لاکتیک و اسید گلیکولیک می باشند.

استفاده از درمان های طبیعی و گیاهی می تواند در صاف شدن پوست شما در کوتاهترین زمان ممکن نقش موثری داشته باشد .استفاده از اسانس یا روغن درخت چای ،عصاره چای سبز و یا روغن کرچک به عنوان ماسک برای براق شدن پوست صورت در این زمینه مفید خواهد بود .

برای صاف شدن پوست خود می توانید از داروهای موضعی مانند رتینوئید ها و یا آنتی بیوتیک های موضعی استفاده کنید .این محصولات با لایه برداری سریع پوست سبب حذف باکتری های مولد آکنه از روی پوستتان می شوند و با کاهش التهاب در نرم و لطیف شدن پوست شما اثرات موثری خواهند داشت .

مصرف برخی از داروهای خوراکی نیز در صاف شدن و نرم شدن پوست شما اثرات مطلوبی به دنبال خواهد داشت .داروهای هورمونی برای تنظیم هورمون ها ،آنتی بیوتیک های خوراکی برای حذف آکنه و  ایزوترتینوئین خوراکی (که قبلا به عنوان راکوتان شناخته می شود) از رایج ترین داروهای خوراکی برای درمان مشکلات پوستی بوده که سلامت پوست و زیبایی آن را تهدید می کنند.

آنتی بیوتیک ها در درمان مشکلات پوستی ناشی از عفونت های باکتریایی بسیار مفید هستند و می توانند التهاب و قرمزی را کاهش داده و پوست شما را شفاف تر نمایند. در صورت استفاده از آنتی بیوتیک ها برای از بین نرفتن باکتری های مفید روده خود از غذاهای مفید پس از درمان با آنتی بیوتیک ها استفاده نمایید .بدین منظور به مقاله آنتی بیوتیک چیست +مواد غذایی مفید پس از مصرف آنتی بیوتیک ها مراجعه نموده و آن را مطالعه بفرمایید .

انجام لایه برداری شیمیایی در صاف شدن و نرم شدن پوست شما و حذف سلول های مرده پوست بسیار موثر بوده و اثرات چشمگیری به دنبال خواهد داشت .پس برای شفاف شدن پوست خود می توانید با مراجعه به یک درماتولوژیست مجرب پوستتان را به راحتی لایه برداری نمایید .

لیزر و نوردرمانی در صاف شدن پوست شما ،حذف آکنه و جوش ، روشن شدن و شفافیت پوست شما تاثیر بسزایی خواهد داشت .بدین منظور با مراجعه به یک متخصص پوست بهترین نوع لیزر را برای درمان مشکلات پوستی خود انتخاب کرده تا پوستی صاف و بدون لک داشته باشید .

استفاده از تکنیک های نوین زیبایی مانند لیفت صورت با نخ،میکرودرم ابریژن ،تزریق بوتاکس ،تزریق چربی و جراحی لیفت پوست در صاف شدن پوست شما تاثیر مثبتی داشته و سبب داشتن پوستی صاف و بدون جوش خواهد شد .

استحمام و شست و شوی پوست با آب داغ سبب خشک شدن و بروز چین و چروک بر روی پوست شما خواهد شد .بنابراین از رفتن به داخل وان آب داغ خودداری نموده و زمان استحمام خود با آب داغ در صورت لزوم را محدود کنید .

دارویی برای صاف شدن پوست

قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید می تواند در طول زمان به پوست شما آسیب برساند .بنابراین با پوشاندن پوست بدن خود از اشعه های خورشید و استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب اثرات منفی نور خورشید بر روی پوستتان را به حداقل برسانید .انتخاب و استفاده از یک کرم ضد آفتاب با حفاظت از پوست شما در برابر اشعه های  UVA و UVB  با SPF حداقل 3 .15 دقیقه قبل از خروج از خانه و قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و تجدید آن هر دو ساعت یک بار الزامی است .

نوشیدن آب فراوان در رفع خشکی پوست ،شفاف شدن پوست ،صاف شدن پوست بدن و هیدراته شدن پوست شما اثرات مثبتی خواهد داشت .روزانه برای پاکسازی بدن از سموم و داشتن پوست صاف و براق  خود بین 8 تا 1 لیوان آب بنوشید .

استفاده از لوسیون های مرطوب کننده برای رفع خشکی پوست و یا چربی بیش از حد پوست بسیار مفید است .اگر به زیبایی پوست خود علاقمندید و خواهان صاف شدن پوست خود هستید در هنگام خرید لوسیون ها به نوع پوست و SPF محصول مورد نظرتان توجه نموده و محصولی مناسب با ساختار پوست خود را خریداری نمایید .

پوست شما برای تغذیه خود نیاز به چربی های سالمی دارد که این امر با مصرف مواد غذایی حاوی امگا 3 محقق خواهد شد.افزودن مواد غذایی مانند ماهی قزل آلا، ماهی سالمون، روغن سویا، گردو،آجیل و تخم کتان به بره غذایی روزانه یکی از راه های زیبا شدن پوست صورت به شمار می آید .

بسیاری از  اختلالات پوستی از طریق بسیاری از مشکلات روحی و روانی استرس، اضطراب و افسردگی تشدید می شود. بنابراین برای درمان چین و چروک پوست ،مشکلات و بیماری های پوستی و سایر عواملی که نرمی و لطافت پوست شما را تحت الشعاع قرار داده اند به یک متخصص پوست مراجعه کنید .

برای کاهش سطوح استرس، یوگا و تمارین آرام بخش دیگر ورزشی را امتحان کنید.شما همچنین می توانید از چیزهایی که موجب استرس شما می شوند دوری کنید. تنفس عمیق نوشیدن چای های گیاهی و نوشیدنی های ضد استرس مانند چای بابونه ،چای گل ساعتی ،عرق بیدمشک و بهارنارنج در کاهش استرس شما نقش فراوانی داشته و سبب ایجاد پوستی صاف و شفاف با طب سنتی خواهد شد .

 

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  © 213 – 217 salamatweb.ir


چگونه پوستی شفاف و روشن داشته باشیم


 


 

داشتن پوستی شفاف کلید زیبایی است. داشتن پوستی یکدست و شفاف نقش مهمی در زیباتر شدن شما خواهد داشت. روش های زیادی وجود دارد که میتوان با استفاده از آنها پوستی شفاف داشت. خیلی از این روش ها پر هزینه بوده و ممکن است نتیجه مطلوب نیز برای شما به ارمغان نیاورد، حال آنکه شما با یک سری نکات و مراقبت های ساده و راه حل های خانگی میتوانید از داشتن پوستی زیبا و شفاف لذت ببرید.

دارویی برای صاف شدن پوست


 


پاک نگه داشتن پوست

استفاده از موارد آرایشی و زندگی در جامعه امروزی پوست را در معرض آلودگی قرار می دهد. این آلودگی ها علاوه بر اینکه از شفافیت پوستتان می کاهد باعث بروز پیری زودرس هم میشود. برای داشتن پوستی شفاف گام اول پاک نگهداشتن پوستتان است. گر پوست معمولی دارید اینکه هرشب صورتتان را با مواد پاک کننده کرم دار  بشویید کفایت میکند و صبح ها تنها از آب ولرم برای شستشوی صورتتان استفاده کنید. اما در صورت داشتن پوست چرب صبح ها و شب ها صورتتان را با استفاده از یک پاک کننده فوم دار بشویید.

ابتدا صورتتان را با آب ولرم نمدار کنید بعد ماده تمیز کننده را روی پوست به مدت 3 الی 6 ثانیه ماساژ دهید، سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.


استفاده ی منظم از مرطوب کننده

یکی از لوازم مراقبتی پوست که هر فردی باید آن را داشته باشد کرم مرطوب کننده است. كرم هاي مرطوب كننده بايد حاوی تركيب هاي زير باشد.

ـ تركيب هاي رطوبت رسان: مانند گليسيرين، سوربيتول و آب لازم را به سطح و لايه هاي عمقي پوست مي رساند. كرم هاي حاوي اين تركيب ها براي پوست هاي چرب انتخاب خوبي هستند.

ـ تركيب هاي رطوبت نگهدار: که  نمي گذارند آب پوست بخار شده و از بين برود. تركيب هايي مانند وازلين، لانولين و موم عسل مثال هاي خوبي هستند.

– تركيب هاي احياكننده پوست: تركيب هايي مانند سراميد، مونولورين و اسيدلينولئيك معمولاً با مواد ديگري تركيب شده و باعث مي شوند رطوبت پوست حفظ شود. ويتامين K موضعي و ويتامين C كه در بعضي از فراورده هاي جديد وجود دارد خاصيت آنتي اكسيداني داشته و از پيدايش عوارض پيري جلوگيري مي كند.


داشتن پوستی صاف و روشن


زدن ضد آفتاب را فراموش نکنید

این کرم ها به همراه کرم های مرطوب کننده ضروری ترین نیاز پوستتان برای سالم و شفاف ماندن است. ضروری است که هر بار که بیرون میروید، حتی وقتی آسمان ابری است، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.  کرم را نیم ساعت قبل از اینکه بیرون بروید استفاده کنید تا پوستتان زمان کافی برای جذبش داشته باشد. ضروری است که هر دو ساعت و همچنین بعد از شتسشوی صورت و یا تعریق زیاد ضد آفتابتان را تمدید کنید.


 

از محصولات بهداشتی حاوی رتینوئید‌ها استفاده کنید

رتینویدها،  از مشتقات ویتامین A هستند که که ثابت شده در افزایش کلاژن نقش دارند و خطوط چین و چروک را کاهش داده و با ساخت کلاژن جوان سازی سلول را افزایش می دهد و از ایجاد اکنه جلوگیری رنگ پوست را یکدست و شفاف می کند. هر شب، مقدار کمی از محصولات دارای این ترکیبات را روی صورت خود گذاشته و صورتتان را ماساژ دهید


داشتن پوستی صاف و روشن


لایه برداری پوست را فراموش نکنید

لایه بیرونی پوست مرتب در حال تجدید و جایگزینی سلولهای مرده با سلول های جدید است. سرعت بخشیدن به این فرایند راهی موثر در جهت کاهش چین و چروکها است. شما میتوانید این کار را با استفاده از مواد طبیعی مانند خزه دریایی، کلپ (نوعی جلبک)، پودر مروارید، برگ درخت خرمالو و نیشکر انجام داده و پوست خود را جوان کنید. این مواد را با آب مخلوط کنید و با اضافه کردن ژل آلوئه ورا یا سفیده ی تخم مرغ به مخلوط کن خمیر ماسک را تهیه کنید. ماسک را ۱۰ دقیقه روی پوست باقی بگذارید و سپس آن را بشویید، از یک اسفنج نرم با حرکات چرخشی کوچک برای پاک کردن ماسک از روی پوست استفاده کنید.. مراقب باشید که مواد وارد چشمان شما نشود.


داشتن پوستی صاف و روشن


به داشتن سبک زندگی سالم اهمیت دهید


تغذیه درست داشته باشید

تغذیه درست یکی از رازهای  داشتن پوستی سالم و شفاف است. موادر سرشار از پروتئین مانند سینه‌ی مرغ بدون پوست، ماهی، انواع لوبیا و آجیل را از یاد نبرید، چرا که  دارای موادی هستند که با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. زمانی که پروتئین هضم می‌شود اسید آمینه‌هایی آزاد می‌کند که نقش موثری در ساخت سلول‌ها دارند

اسید اولئیک روغن زیتون، پولیفنول‌های سیر و چای سبز، آنتی اکسیدهایی موجود در سبزیجات و میوه ها، امگا 3 موجود در ماهی ها همه جز موادی است که برای داشتن پوستی شفاف باید آنها را در بره غذایی تان وارد کنید.

برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، روزانه 8 لیوان آب بنوشید. البته در صورت گرمای هوا، ورزش و فعالیت های بدنی زیاد، که به علت تعرق بدنتان آب بیشتری نیاز دارد، باید بیش از این میزان مایعات دریافت کنید. سلول‌ های پوستی برای انکه بتوانند مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کنند و برای داشتن غشای نرم به میزان زیادی مایعات نیاز دارند.

در نهایت برای داشتن پوستی سالم، زیبا و باطراوت مصرف کافئین، قند، مواد غذایی شیرین و نوشیدنی‌های گازدار را به حداقل برسانید. کافئین با تحریک هورمون‌های استرس به ویژه آدرنالین و نورآدرنالین، روند پیدایش چین و چروک را سرعت می‌دهد. مصرف مواد غذایی شیرین و نوشیدنی‌های گازدار نیز به کلاژن آسیب می‌رساند و به همین دلیل خاصیت ارتجاعی پوست به خطر می‌افتد.


 


به مقدار کافی بخوابید

پوست در شب، خود را ترمیم و نو می کند .پیشنهاد می شود، 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید تا پوست عملیات جوانسازی خود را به طور مطلوبی انجام دهد.


 


از دخانیات دوری کنید

مصرف دخانیات باعث تخزیب ساختار پوست و ایجاد چین و چروک میگردد. همچنین رنگ پوست و بخصوص پوست صورتتان را کدر می کند. بعلت کاهش میزان مواد مغذی مورد نیاز پوست و جریان اکسیژن همراه خون پوست درخشش طبیعی خود را از دست می دهد و به مرور زمان  پوست صورت به جای رنگ معمولی و صورتی، با رنگ خاکستری ملایم جایگزین می شود.


داشتن پوستی صاف و روشن

دارویی برای صاف شدن پوست


ورزش کنید

ورزش کردن موجب افزایش تولید طبیعی کلاژن شده و به جوان شدن پوست بدن منجر می شود. همچنین ورزش کردن با تعدیل تولید هورمون های وابسته به تستوسترون، به شفافیت پوست منجر می شود.

علاوه براین میزان استرس شما کاهش پیدا می کند ، بنابراین غده آدرنال میزان کمتری از انواع هورمون های مردانه که دلیل اصلی تشکیل آکنه هستند، ترشح می کند. در نتیجه پوست را یکدست و شفاف می کند.

ورزش منظم همچنین به افزایش تعریق پوست منجر شده و اثر خوبی در نرم شدن پوست و پیشگیری از شکنندگی آن دارد و موجب بشاش تر و شفافتر شدن چهره میشود.

ورزش کردن خونرسانی به عضلات، بخصوص عضلات صورت را افزایش داده و علاوه بر این موجب خونرسانی بیشتر  شده که خونرسانی خود  موجب پاکسازی پوست و سلامت پوست خواهد شد. کسانی که ورزش می کنند، به طور آشکاری رنگ پوست زیباتری دارند.

هیدراته کردن پوست یا آب رسانی کافی به پوست، پیش و پس از ورزش را فراموش نکنید.


داشتن پوستی صاف و روشن


استرس را از خود دور کنید

استرس هورمون کورتیزول قندخون را افزایش می‌دهد و باعث میشود رشته‌های پروتئینی به کلاژن و الاستین که مسئول خفظحالت ارتجاعی و انعطاف پوست هستند، آسیب ببینند. در نتیجه به مرور چین و چروک های پوست افزایش می یابد. همچنین این هورمون قابلیت پوست را برای نگه داشتن آب کاهش می‌دهد، و باعث میشود پوست طراوت و شادابی اش را از دست بدهد.

همچنین با استرس غده آدرنال میزان بیشتری از انواع هورمون های مردانه را ترشح میکند که موجب ایجاد اکنه و تیرگی پوست میشود.


داشتن پوستی صاف و روشن


از ماسک های طبیعی استفاده کنید

شما میتوانید به راحتی و با استفاده از ماسک های طبیعی از داشتن پوستی شفاف لذت ببرید. برخی از این ماسک های خانگی عبارتند از:


داشتن پوستی صاف و روشن


ماسک‌برنج

برنج با داشتن ويتامين E، اسيدهاي چرب اصلي و نشاسته به نرمي پوست کمک مي‌کند. همچنين برنج به افزايش رطوبت پوست و تحريك و نوسازي سلولي پوستي و استحكام پوست كمك مي‌كند. براي تهيه ماسك برنج ابتدا آن را آبكش كنيد. آب به دست آمده سفيد و حاوي نشاسته است و میتوانید از آن به عنوان لوسيون استفاده کنید.

ماسک آرد برنج هم بخصوص برای پوستهای حساس مناسب است. برای تهیه این ماسک يك قاشق غذاخوري آرد برنج را با شير مخلوط كنيد، پوست را با مقداري روغن كنجد چرب کرده و ماسک را بصورت لايه‌اي ضخيم روي پوست قرار دهيد. بعد از 15 دقيقه آن را بشوييد. اين ماسك علاوه بر اینکه موجب شفافیت و روشنی پوست میشود آرام‌بخش، نرم‌كننده نیز هست.


 


ماسک آناناس

آناناس با داشتن ویتامین C فراوان برای طراوت پوست مفید بوده و همچنین آنزیمی دارد که به کاهش لکه های ناشی از پیری پوست کمک می کند. برای روشن شدن پوست تان می توانید آناناس را مستقیم روی آن بمالید.


 


ماسک آلوورا

ژل آلوورا را ۲ بار در روز صبح و شب استفاده کنید. این ماسک به سفید کردن پوست و رطوبت پوست کمک می کند، همچنین به عنوان یک خنک کننده اثر شگفت انگیزی در جلوگیری از خارش پوست دارد


 


ماسک رازیانه

یک لیوان آب جوش را با یک قاشق غذاخوری رازیانه مخلوط کنید، پس از گذشت یک ساعت مخلوط را از صافی عبور دهید، سپس یک قاشق غذاخوری دوغ به ان اضافه کنید. این محلول را هر روز روی پوست خود بمالید و پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورتتان بشویید.


داشتن پوستی صاف و روشن


ماسک ‌آب گازدار

آب گازدار غني از ريزمغذي‌هايي مثل كلسيم، منيزيم و بي‌كربنات است و به پاك شدن آلودگي‌ها از روي پوست و افزايش جريان خون كمك مي‌کند و باعث روشن شدن پوستتان میشود. توجه کنید که آب گازدار براي شستشوي روزانه پوست مناسب نیست زيرا به شدت محرك است.


 


ماسک کشک

یک قاشق غذاخوری کشک خشک خرد شده، را با یک قاشق غذاخوری بلغور جو و یک قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی مخلوط کنید، به نرمی روی پوست صورت و گردن خود بمالید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید، با ایتفاده از این ماسک صورت زیبا، روشن و شفافی خواهید داشت


 


ماسک پرتغال

کمی پرتغال خشک شده رو به صورت پودر در بیارید، کمی کشک خشک خورد شده و آب به آن اضافه کنید، خمیر حاصل را روی پوست صورت و گردن بمالیدو بعد از کمتر از ۱۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشورید. ممکنه کمی احساس سوزش در ابتدای شستشو داشته باشین ولی این ماسک تاثیر خوبی بر شفافیت صورتتان خواهد داشت.


 


ماسك عسل

يك قاشق غذاخوري عسل را با شيرخشك و سفيده تخم‌مرغ مخلوط كنيد و به كمك دستمال روي پوست صورت قرار دهيد. بعد از 2 دقيقه مي‌توانيد آن را بشوييد. اين ماسك مخصوصا براي افرادي كه پوست خشكي دارند مناسب است و انجام آن هر 2 هفته يكبار توصيه مي‌شود.


 


ماسک سفیده تخم مرغ

یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا کف کند، سپس آن را روی پوست تان بمالید. بگذارید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند بعد پوست تان را با آب ولرم بشویید و در آخر کمی آب خنک روی صورت تان بریزید. این ماسک علاوه بر اینکه پوست شما را سفید می کند، برای از بین بردن جوش های صورت هم موثر است.


 


ماسك تخم‌مرغ و عسل

سفيده تخم‌مرغ را با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد و قبل از خواب روي صورت بماليد. اجازه بدهيد ماسك روي صورتتان خشك شود. سپس صورتتان را با آب ولرم بشوييد. سفيده تخم‌مرغ محرك سلول‌هاي پوستي و افزايش‌دهنده جريان خون است و تاثيرات آن در تسريع بهبود زخم‌هاي پوستي و سوختگي به اثبات رسيده است.


 


ماسک موز و عسل

یک موز کوچک رو له کنید، و با ۲ قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل رو خوب باهم مخلوط کنید . ترکیب حاصل را روی صورتتان قرار داده و بعد از چند دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.


 


 


ماسک نارنج و گلاب

آب یک عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید. به آن یک تا دو قاشق چای خوری گلاب اضافه کنید. آن را خوب هم زده و روی پوست بمالید. 15 دقیقه بعد صورت را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. البته در فصلی که نارنج نیست می توانید از آبلیموی تازه استفاده کنید.


 


ماسک لیموترش

یک عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را حلقه حلقه کنید. حلقه ها روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید. بعد از 3 دقیقه ، حلقه ها را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید. به جای حلقه های لیموترش می توانید از آب لیموترش تازه هم استفاده کنید.


 


ماسک جوانه گندم

ابتدا صورتتان را را با آب ولرم و صابون بشویید و خشک کنید. دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر آن را با نصف لیوان شیر مخلوط کنید. آن را هم بزنید تا مخلوط یکنواختی به دست بیاید. مخلوط به دست آمده را روی صورت بمالید. در حین اینکه مواد را روی صورتتان میگذارید پوست صورت را ماساژ دهید. بعد از 2 دقیقه ماسک را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد بشویید. این ماسک علاوه بر بستن منافذ پوست، به شفاف شدن پوست نیز کمک می کند. همچنین مواد موجود در جوانه گندم و شیر نیز به تغذیه  پوست کمک می کنند.


 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *