دارویی برای سرفه خلط دار

خواص دارویی و گیاهی

همه ما عارضه سرفه کردن را تجربه کرده ایم و همیشه از دست آنها مخصوصا در مواقعی که شدت می گیرد گلایه مند بوده ایم زیرا آسایشمان را بر هم می زنند. ما در این مقاله از بخش سلامت نشریه آرگا به معرفی انواع شربت ضد سرفه و تاثیرات و عوارض آن پرداخته ایم.

سرفه ها بسته به فصل و حال شخص بیمار متفاوت هستند و به همین طبع دلایل مختلفی هم می توانند داشته باشند. اما اکثریت سرفه ها که ناشی از سرماخوردگی و حساسیت های فصلی می باشد و با استفاده از انواع شربت ضد سرفه موجود در بازار که برای راحتی در دسترس عموم قرار گرفته است می توان آنها را درمان کرد.

واکنش ریه ها در برابر تحریک و محافظت از سیستم تنفسی منجر به رخ دادن سرفه می شود. سرفه سبب تمیز شدن راه های هوایی از ذرات گرد و غبار و آلوده کننده می باشد و اگر در هنگام مواجه با این عوامل سرفه نکنیم، ورود ترشحات راه های هوایی و موادی که از حلق به سمت ریه می روند باعث ایجاد عفونت در بدن می شود.

دارویی برای سرفه خلط دار

رفلکس سرفه به علل مختلفی رخ می دهد که به همین جهت درمان های مختلفی را هم در پی دارد و ما در ادامه به شرح این موارد پرداخته ایم:

عده ای به محض سرفه کردن سر خود به خوردن شربت ضد سرفه اقدام می کنند و مطلع نیستند که بسیاری از سرفه ها یا نیازی به دارو ندارند  و یا با دارو رفع نمی شوند و نوع سرفه و حالت خشک و خلط دار بودن آن در مصرف شربت ضد سرفه بسیار مهم است. انواع مختلفی از شربت ضد سرفه وجود دارد اما می توان آن ها را به شش دسته عمده تقسیم بندی نمود.

ما انواع شربت های ضد سرفه را به شش گروه عمده به شرح زیر دسته بندی و تقسیم کرده ایم:

تمام داروها از عوارض جانبی برخوردار هستند و شربت های ضد سرفه هم از این مقوله جدا نیستند و کودکان در این دسته جز حساس ترین افراد قرار می گیرند که حدالامکان نباید از این داروها استفاده کنند و در صورت استفاده برای کودکان زیر شش سال حتما باید با نظر و تجویز پزشک صورت بگیرد. سالمندان نیز جز گروه های پر خطر هستند چون به همراه این دارو ها، داروهای دیگری مصرف می کنند و امکان تداخل دارویی وجود دارد. در افراد دیابتی نیز این داروها باید با احتیاط مصرف شود چون این داروها حاوی شیرین کننده های قندی هستند. در مصرف داروها با شربت های ضد سرفه به طور همزمان باید دقت کرد چون با برخی داروها تداخلات دارویی دارند. از عوارض داروهای ضد سرفه گیجی و خواب آلودگی و تهوع و استفراغ است و معمولا چند روز بعد از مصرف این داروها سرفه ها تسکین پیدا می کنند. اما اگر رفته رفته حتی با مصرف شربت ضد سرفه نه تنها سرفه ها رو بهبودی نرفت و به خلط خونی و درد قفسه سینه همراه شد، حتما باید نزد پزشک رفت.

به طور کلی تا می توانید سر خود از هیچ دارویی استفاده نکنید و در صورتی که مجبور به مصرف بدون تجویز شدید حتما بروشور داخل جعبه را مطالعه کنید و از دستورالعمل استفاده آن آگاه شوید.

منبع : آرگا



معرفی پارک ساحلی میرمهنا در کیش



مشهور ترین معابد تایلند را بهتر بشناسید



چطور عسل درمانی کنیم؟


گیوه گلدوزی با زیره چرم یک انتخاب مد روز برای خانم ها و آقایان





با انواع عسل طبیعی پر خاصیت آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.





1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *