دارویی برای رفع صدای شکم

خواص دارویی و گیاهی

تصور کنید در وسط یک آزمون هستید یا در یک جمع و یا دریک مکان عمومی که ناگهان معده تان تصمیم می گیرد یک آواز را برای عموم به اجرا در آورد!!! اگر شما به طور مکرر به خاطر صدای بلند غرغرکردن معده در کلاس و یا یک مکان عمومی شرمنده می شوید این مقاله که توسط رسانه دکتر سلامت تهیه شده برای شما مفید می باشد.

۱- بدانید که این طبیعی است

غرغر کردن معده تان به دلیل کارها و وظایفی است که سیستم گوارشی تان انجام می دهد مانند: ترکیب کردن غذاها، مایعات، شیره گوارشی و هل دادن آن ها به سمت منطقه روده ها. سروصدا ها زمانی اتفاق می افتد که دیواره های معده و روده شما عمل شل شدن و منقبض شدن را برای فشرده کردن همه چیز در روده هایتان انجام می دهد. حتی با داشتن یک رژیم غذایی سالم مناسب غرغر معده ممکن است گاهی رخ دهد و این نباید باعث شرمندگی شما شود.

۲- سعی کنید وعده های سنگین و بزرگ قبل از کلاس ویا حضور در مکان عمومی نخورید

دارویی برای رفع صدای شکم

وقتی خیلی زیاد غذا می خورید باعث می شود سیستم گوارشی تان خیلی فعال شودو به این شکل غرغر معده احتمال بیشتری دارد رخ دهد چون تحرک بیشتری در روده ها ایجاد شده است.

۳- از معده خالی پرهیز کنید

وقتی که معده تان به مدت دو ساعت خالی باشد سروصدای غرغرها بلندتر خواهد بود. این به آن خاطر است که چیزهای کم و یا اصلا چیزی در معده نیست که صداها را جذب و یا خفه کند. وقتی که ساعت هاست که چیزی نخورده اید بدنتان هورمون هایی آزاد می کند که به معده فرمان می دهد الان زمانی است که باقی مانده مواد در معده پاک شده تا فضای کافی برای غذاهایی که می خواهند وارد شوند ایجاد شود.

۴- غذاهای غیر قابل هضم را محدود کنید

برخی از کربوهیدرات ها به هضم شدن مقاوم هستند. بطور کامل از آن دوری نکنید چون آن ها انرژی بدن را تامین و نقش اصلی در سلامت گوارش را دارند. تنها میزان متوسطی از آن ها استفاده کنید تا سلامت گوارش تان حفظ و احتمال غرغرها کمتر شود.

۵- به علائم گوارشی توجه کنید

به یاد داشته باشید که غرغر معده می تواند هم در زمانی که به تازگی غذا خورده اید هم زمانی که هنوز نخورده اید اتفاق بیفتد برای جلوگیری از پرخوری و غرغر زیادی معده زمانی که واقعا گرسنه هستید را دریابید. یادگیری یک نقشه و راهنمای زمانی برای رژیم غذایی نرمال بهترین راه پیگیری و پرهیز از خوردن بی رویه است.

۶- آهسته غذا بخورید و کامل بجوید

افرادی که هوای زیادی قورت می دهند معمولا غرغر معده بیشتری نسبت به دیگران تجربه می کنند اگرشما خیلی سریع غذا می خورید و یا در بین غذا خوردن زیاد حرف می زنید شما احتمالا هوای زیادی را قورت می دهید. برای جلوگیری از آن آهسته تر بخورید.

۱- داروهای مسکن برای گاز معده استفاده کنید

گاز زیادی در شکم سبب ایجاد غرغر بلند معده می شود. یک راه ساده برای جلوگیری از آن مصرف داروهای مسکن گاز معده که به صورت بدون نسخه به فروش می رسند می باشد. ضروری نیست که هر بار غذا می خورید از این قرص ها استفاده کنید. اما سعی کنید به یاد داشته باشید که قبل از خوردن غذا سبب می شود معده تان بسیار گاز دار شود.

۲- از غذاهایی که سبب پر گاز شدن معده تان می شود پرهیز کنید

غذاهای خاصی به دلیل پیچیدگی در شکسته شدن آن های طی فرایند گوارش ایجاد نفخ و گاز زیادی می کنند. پرهیز زیادی از این غذاها به کنترل غرغر معده تان کمک می کند.

۳- پیاده روی کنید

بعد از خوردن یک وعده غذا پیاده روی کنید. نیازی نیست بیش از نیم مایل باشد. پیاده روی به گوارش کمک و باعث می شود روده هایتان به شیوه سالم در تحرک باشد.

۱- به طور مداوم تمرین کنید

سبک زندگی بی تحرک سبب مشکلات زیاد برای معده شما خواهد شد. و ایجاد سروصدای زیادی در معده شما می کند. نداشتن تمرین سبب تاثیر منفی روی وزن و تب و تحمل بدنی نسبت به غذاهای خاص که باعث ایجاد نفخ معده، گاز و صداهای زیاد و شدیدی می شود.

۲- از بیماری های عصبی خود آگاه باشید

اگر به طور پیوسته عصبی و ناآرام و دلواپس هستید، عصب های شما پیام هایی را به معده تان می فرستد. این پیغام ها سبب ایجاد غرغر و صدای معده می شود. اگر متوجه شده اید که غرغر معده تان در طول روز به خاطر رژیم و یا تغییر در سبک زندگی تان نیست، احتمالا یک بیماری عصبی دارید که می تواند توسط پزشک شناسایی شود.

۳- علائم غذاهایی که بدن آن ها را تحمل نمی کند بشناسید

مصرف برخی غذاهای خاص می تواند عکس العمل های حساسیت زا که سبب آشفتگی و غرغر معده است را ، ایجاد کند. اگر متوجه ناراحتی معده تان پس از مصرف برخی از این غذاها شده اید از آن ها پرهیز کنید. اغلب این غذاها حساسیت به لاکتوز داشته و تحمل آن را ندارند. به این دلیل است که فراورده های لبنی سوزش و ناراحتی های معده زیادی به همراه دارد.

۴- به سوء هاضمه و رودل و همچنین اختلال هضم توجه داشته باشید

درد های بالای ناحیه شکمی، آروغ های بیش از حد، حالت تهوع، احساس سنگینی بعد از وعده کوچکی غذا، ورم شکم همگی علائم سوء هاضمه جدی است. اگر به طور مداوم این ها را تجربه می کنید ، توجهات و رسیدگی های پزشکی انجام دهید سوء هاضمه و رودل مسئله حاد و تهدید کننده زندگی نیست اما می بایستی شناسایی شود.

دارویی برای رفع صدای شکم

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟خوبه

عالی

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

بیماری مالاریا، در اثر انگلی ایجاد می شود که به دنبال نیش پشه آلوده منتقل می گردد. مالاریا سبب ایجاد

شواهدی در دست نیست که نشان دهد سیاه زخم از فردی به فرد دیگر منتقل می شود، اما این احتمال

بیماری سپسیس، یک عارضه مهلک از یک عفونت است. سپسیس زمانی اتفاق می افتد که مواد شیمیایی آزاد شده به

افتادگی لگن در زنان نوعی اختلال می باشد که سبب افت یک یا بیش از یک مورد از ارگان های




خانه

موبایل

یک متخصص طب سنتی گفت: گرم نگه داشتن شکم از راه‌های بهبود نفخ شکم است. همچنین بهترین غذا برای درمان نفخ شکم مصرف «نخود آب» است. دكتر  نجات‌بخش عضو متخصص طب سنتی درباره نفخ اظهار داشت: نفخ از شایع‌ترین علائم گوارشی است که در زنان از مردان بروز پیدا می‌کند.به گفته وی مصرف غذا با حجم زیاد، مصرف آب با غذا، مصرف غذاهای بدون کیفیت، مصرف غذاهای نفاخ، مصرف غذاهای آبدار، حرکت شدید بعد از غذا همه از عوامل بروز نفخ به شمار می‌آیند. این متخصص طب سنتی افزود: سردی مزاج معده موجب بروز نفخ می‌شود که سرد شدن مزاج معده دارای علائمی مانند سوء هاضمه و هضم غذاهای خیلی سبک و عدم هضم غذاهای سنگین، ترش کردن معده و تمایل به مصرف غذاهای سرد است.نجات بخش گفت: افراد مبتلا به نفخ از مصرف ترشی‌ها، آب سرد و غذاهای نفاخ پرهیز کنند و توصیه می‌شود این افراد ورزش زیاد انجام دهند و در حد طاقت گرسنگی و تشنگی را تحمل کنند.

 

دارویی برای رفع صدای شکم

همچنین، این افراد شکم خود را با کیسه محتوی ارزن یا نمک یا سبوس گرم کنند به نحوی که کیسه محتوی این مواد را در جای گرم مانند فر یا ماکروفر قرار دهند، 2 دقیقه تا نیم ساعت روی شکم خود قرار داده تا معده گرم شود، این کار در بهبود بسیاری از علائم گوارشی مفید است.

 

 وی بیان کرد: بهترین غذا برای درمان نفخ شکم مصرف «نخود آب» با ادویه دارچین و زعفران است به این ترتیب که مقدار دلخواه نخود را با آب پخته و به آن ادویه اضافه کرده و مصرف کنند البته نخود آب را با مقداری گوشت نیز می‌توان پُخت.

 

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: خوردن آسیاب شده مصطکی (مصطکی صمغ یا شیره رزینی زردرنگی است که از شاخه ها و ساقه های درختچه ای از خانواده پسته گرفته می شود) با شکر و روغن مالی شکم با روغن‌هایی مانند سیاه‌دانه خود برای رفع نفخ مفید است. نجات‌بخش یادآور شد: به طور کلی برای پیشگیری از نفخ باید از تمام عواملی که موجب بروز نفخ می‌شود پرهیز کرد. منبع : tasnimnews.com 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *