داروي گلو درد شديد

خواص دارویی و گیاهی

تفاوت علائم گلودرد ناشی از تورم لوزه‌ها و گلودرد ناشی از سرماخوردگیدر سرماخوردگی، فرد بیمار علاوه‌بر گلودرد دچار علائمی مثل آبریزش یا گرفتگی بینی هم می‌شود، اما در ورم لوزه‌ها معمولا علائمی مثل التهاب لوزه همراه با لکه ها‌ی سفید یا زرد روی لوزه‌ها بروز می‌کند. از دیگر نشانه‌های الهتاب لوزه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

گلودرد و صدای خشک و گرفته




خانه

موبایل

 

اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید.

 

داروي گلو درد شديد

سرماخوردگی، آنژین، لارنژیت و . از بیماری‌های شایع فصل سرما محسوب می‌شود. اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید. ما 8 روش کاملاً طبیعی برای حل مشکلتان ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

1- لیموترش، گلودرد را درمان و بدن را تقویت می‌کند

لیموترش، درمان طبیعی و موثری است. لیموترش خواص اعجاب‌انگیزی دارد که درمان گلودرد یکی از آن‌هاست. این ترش خوشمزه و پرخاصیت ضدعفونی کننده است، تولید گلبول‌های سفید را فعال می‌سازد و به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند.

 

روش استفاده: لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و با محلول به دست آمده قرقره کنید. این کار را چندین بار در روز انجام دهید تا علائم بیماری از بین برود.

 

 

 

2- درخت چای: ضدعفونت و ضدویروس

درخت چای گلودرد را درمان می‌کند. معمولاً از روغن ضروری این گیاه استفاده می‌کنند چون ضد قارچ، ضد ویروس و ضدباکتری خوبی است.

 

روش استفاده: دو قطره روغن ضروری درخت چای را با کمی عسل مخلوط کنید و قبل از این که قورتش دهید چند لحظه در دهان خود نگه دارید. هر روز سه مرتبه این کار را انجام دهید تا علائم بیماری کاملاً از بین برود.

 

توجه داشته باشید که روغن ضروری این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 3 سال مورد منع مصرف دارد.

 

 

3- عسل، تسکین دهنده و تقویت کننده است

وقتی دچار گلودرد و التهاب در این ناحیه می‌شوید بدون معطلی سراغ عسل بروید. علاوه بر این، عسل «تقویت کننده‌ی» طبیعی محسوب می‌شود و برای تقویت بدن ایده‌آل است. زمانی که بدن شما قوی‌تر باشد بیماری‌تان زودتر بهبود می‌یابد.

 

روش استفاده: لیموترش را در آب داغ بچکانید و به آن عسل اضافه کنید، هم بزنید و میل کنید.

 

علاوه بر این می‌توانید 25 میلی لیتر آب گرم را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و هم بزنید. در ظرف بپوشانید و اجازه دهید خنک شود. در روز چند بار با محلولی که آماده کرده‌اید قرقره کنید.

 

لیموترش خواص اعجاب‌انگیزی دارد که درمان گلودرد یکی از آن‌هاست. این ترش خوشمزه و پرخاصیت ضدعفونی کننده است، تولید گلبول‌های سفید را فعال می‌سازد.

 

و به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند

 

 

 

 

4- گیاه مریم گلی؛ تسکین گلودرد

گیاه مریم گلی برای درمان گلودرد موثر عمل می‌کند. در سال 29 پژوهشی انجام شد که نشان می‌دهد دهان‌شویه‌ای که از گیاه مریم گلی تهیه شده است برای تسکین گلودرد به اندازه‌ی داروهای موجود موثر عمل می‌کند. برگ‌های این گیاه خواص ضدالتهابی و ضدعفونی دارد.داروي گلو درد شديد

 

روش استفاده: 1 تا 3 گرم برگ خشک مریم گلی را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 1 دقیقه دم بکشد. روزانه 5 مرتبه با این محلول قرقره کنید.

 

گیاه مریم گلی برای زنان باردار، شیرده، کودکان زیر 18 ماه و افرادی که دچار سرطان سینه و صرع هستند مورد منع مصرف دارد.

 

 

5- آویشن: التیام بخش و ضد سرفه

آویشن برای مقابله با آنژین، گریپ، برونشیت و .. موثر است. این گیاه معطر، تقویت کننده‌ی سیستم دفاعی بدن و ضدسرفه بوده و برای درمان گلودرد بسیار موثر است.

 

روش استفاده: 15 میلی‌لیتر آب جوش را روی یک قاشق چای‌خوری پُر آویشن بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 1 الی 15 دقیقه دم بکشد. سپس محلول را از صاف کنید و روزانه بعد از غذا 3 فنجان از این دم کرده را میل کنید.

 

توجه داشته باشید نباید بیش از 3 هفته‌ی مدام از دم کرده‌ی آویشن استفاده کرد.

 

توجه داشته باشید روغن ضروری آویشن برای زنان باردار و شیرده و همچنین برای کودکان زیر 3 سال بدون تجویز پزشک مورد عدم مصرف دارد.

 

در مصرف این گیاهان نیز افراط نکنید و اگر به گیاهان حساسیت دارید قبل از مصرف این گیاهان با پزشک یا عطار مشورت کنید.

 

 

 

 

6- پوست درخت بلوط با آنژین مقابله می‌کند

پوست درخت بلوط برای درمان گلودرد موثر است. درخت بلوط برای درمان زکام، آنژین، لارنژیت مفید است.

 

روش استفاده:  8 تا 1 گرم پوست درخت بلوط خرد شده را با یک لیتر آب به مدت 1 دقیقه بجوشانید و سپس محلول را از صاف کنید. هر روز 3 تا 4 مرتبه با این محلول قرقره کنید. این کار را حداکثر 5 تا 6 روز ادامه دهید.

 

اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند

 

7- سرکه‌ی سیب: ضدباکتری و سرشار از ویتامین

سرکه‌ی سیب سرشار از ویتامین، ضدباکتری و ضدویروس است و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. سرکه سیب درمان موثر و ارزان قیمتی برای گلودرد محسوب می‌شود.

 

روش استفاده: یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و روزانه 2 تا 3 مرتبه قرقره کنید. اگر گلودردتان شدید است هر ساعت این کار را تکرار کنید.

 

8- اسطوخودوس: ضدالتهاب

اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند.

 

روش استفاده: 2 گرم اسطوخودوس را با یک لیتر آب جوش به مدت 1 دقیقه بجوشانید. محلول را از صافی رد کنید و روزانه 3 فنجان بنوشید. این کار را حداکثر 5 تا 7 روز تکرار کنید.

 

توجه داشته باشید که از روغن ضروری این گیاه بدون نظر پزشک استفاده نکنید.

 

 

 

چند توصیه‌ی کلی

* اگر تا دو روز بیماری‌تان بهبود نیافت و یا تب داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

* برخی معتقدند که درمان‌های گیاهی کاملاً بی‌خطر هستند و از هر گیاهی و به هر میزانی می‌شود استفاده کرد. توجه داشته باشید گیاهان، داروهای بی‌خطری نیستند و نباید در مصرف آن‌ها دچار افراط شد. بعضی مواقع مورد منع مصرف وجود دارد.

 

* اگر در مصرف یک گیاه دچار شک شده‌اید حتماً با پزشک یا عطار مشورت کنید.


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

آنچه ما از آن به‌عنوان گلودرد یاد می‌کنیم با سه نوع متدوال شناخته می‌شود؛ گلودردی که علامت سرماخوردگی‌ است، گلودرد استرپتوکوکی و گلودرد ناشی از ورم لوزه. شناخت این سه نوع گلودرد و یافتن علت بروز آن می‌تواند روند بهبودی فرد را سرعت ببخشد.داروي گلو درد شديد

گلودرد معمولا یکی از علائم متداول سرماخوردگی ‌است و گلودرد ناشی از سرماخوردگی معمولا بعد از دو تا سه روز ممکن است بهبود یابد. البته غالبا علائم دیگر آن مثل آبریزش و احتقان بینی (گرفتگی) به‌دنبال این نوع گلودرد خود را نشان می‌دهند.

اما نوع دیگر گلودرد، موسوم به گلودرد استرپتوکوکی، ناشی از باکتری‌ای به‌ استرپتوکوک است که منجربه گلودرد و ورم لوزه می‌شود. این نوع گلودرد معمولا ادامه‌دار و شدید است.

نوع دیگر گلودرد در واقع ناشی از ورم لوزه‌هاست و التهابی دردناک است که با عفونت لوزه‌ها خود را نشان می‌دهد این نوع گلودرد معمولا به صورت بافتی توده‌ای در قسمت پشت گلو، نمودار می‌شود.

در ادامه‌ می‌خواهیم درباره‌ی علت گلودرد و تفاوت این انواع گلودرد مطالب بیشتری با هم بیاموزیم. با این مقاله از «چطور» همراه باشید.

 

در سرماخوردگی، گلودرد یا منشأ ویروسی دارد یا باکتریایی. اما شایع‌ترین علت گلودرد ویروس‌ها هستند. گلودرد ویروسی معمولا از آنجایی قابل تشخیص است که با دیگر علائم سرماخوردگی مثل آبریزش بینی و چشم، سرفه، قرمز و ملتهب شدن چشم‌ها و عطسه همراه است. علل دیگر گلودرد ممکن است در اثر سیگار کشیدن، وجود آلودگی یا مواد محرک پخش شده در هوا، مشکلات آلرژیک یا خشکی هوا اتفاق بیفتد.

دیگر علائم سرماخوردگی که همراه گلودرد بروز می‌کند:

اگرچه هیچ درمانی برای گلودردِ ناشی از سرماخوردگی وجود ندارد اما راه‌هایی وجود دارد که تحمل درد آن را برای شما ساده‌تر می‌کند. نوشیدن مایعات گرم، غرغره‌ی گلو با آب‌نمک ولرم، مکیدن آبنبات سرد و مصرف داروهای کاهش دهنده‌ی درد، تب و التهاب گلو می‌تواند از این جمله باشد. دوستان عزیزم توجه داشته باشید هنگامی‌که سرماخورده هستید، استراحت کافی، رژیم غذایی سالم و نوشیدن فراوان مایعات می‌تواند کلیه‌ی علائم سرماخوردگی از جمله گلودرد را کاهش دهد.

دارهای ضدسرماخوردگی، علائم سرماخوردگی و گلودرد را کاهش می‌دهد. اما تقریبا تمامی این داروها، کمترین فایده را دارند. برخی از داروهای سرماخوردگی عبارتند از:

دوستان عزیزم نکته‌ی مهم این است که آنتی‌بیوتیک‌ها نباید برای درمان سرماخوردگی‌ و گلودرد‌های ویروسی استفاده شوند چون این داروها فقط روی باکتری‌ها تأثیر می‌گذارند و اثری روی سرماخوردگی‌های ویروسی ندارند.

گلودرد استرپتوکوکی نتیجه‌ی عفونت در اثر باکتری‌ای به استرپتوکوک است. معمولا این نوع گلودرد از طریق بذاق دهان یا ترشحات بینیِ فرد مبتلا به سایرین منتقل می‌شود. گرچه این نوع گلودرد در کودکان بین ۵ تا ۱۵ سال شایع‌تر است اما در بزرگ‌سالان نیز مشاهده می‌شود. معمولا مبنای تشخیص این نوع گلودرد تست استرپتوکوکی یا استفاده از سواپ گلو و آزمایش آن برای تشخیص نوع باکتری است. در بسیاری از موارد این نوع گلودرد از روی علائم بالینی فرد مبتلا مانند لکه‌های سفید روی لوزه‌ها، تب و تورم غدد لنفاوی گردن هم قابل تشخیص است.

متأسفانه در صورتی که گلودرد استرپتوکوکی کاملا درمان نشود ممکن است فرد را دچار بیماری‌های جدی‌تری مثل تب رماتیسمی کند که در این بیماری دریچه‌های قلب آسیب می‌بینند. به همین دلیل درمان کامل این نوع بیماری اهمیت ویژه‌ای دارد. دوستان عزیزم هرچند گلودرد استرپتوکوکی بیماری جدی‌ای است اما نگران نباشید چون با درمان مناسب معمولا ظرف ۱۰ روز کاملا مداوا می‌شوید.

علائم گلودرد استرپتوکوکی معمولا شدیدتر از گلودرد ناشی از سرماخوردگی است و مهم‌ترین علائم آن شامل:

از آنجایی‌که علائم گلودرد ناشی از سرماخوردگی و گلودرد استرپتوکوکی بسیار شبیه به هم هستند، بهتر است در صورتی‌ که خدایی نکرده دچار گلودرد شدید اگر به گلودرد استرپتوکوکی مشکوک بودید حتما به پزشک مراجعه کنید تا نوع گلودرد شما را تشخیص بدهد و آن را به‌طور کامل درمان کند.

هنگامی که به پزشک مراجعه می‌کنید او می‌تواند با استفاده از تست تشخیص سریع استرپتوکوک به نوع گلودرد شما پی‌ببرد. این تست بدون درد است. توسط یک سواب که نوک آن پنبه قرار دارد لوزه‌ی شما پاک شده و جواب آن فورا ظاهر می‌شود. اگر تست مثبت باشد، عامل گلودرد باکتری استرپتوکوک است و در صورتی‌که منفی باشد، به احتمال زیاد گلوی شما عفونتی ندارد. بعد از انجام تست اگر پزشک احساس کند که عامل گلودرد استرپتوکوکی خیلی قوی است، تست شما را برای بررسی جهت کشت نوع باکتری به آزمایشگاه می‌فرستد که معمولا مشخص شدن نتیجه‌ی این کشت باکتری کمی زمان می‌برد.

گلودرد استرپتوکوکی معمولا با مصرف آنتی‌بیوتیک که باکتری عامل این بیماری را از بین‌ می‌برد، درمان می‌شود. آنتی‌بیوتیک‌ها معمولا به‌صورت قرص یا کپسول وجود دارند و پنی‌سیلین و آموکسی سیلین رایج‌ترین آنهاست؛ که معمولا برای درمان گلودرد‌های میکروبی به نسبت نوع باکتری ایجاد کننده‌ی بیماری تجویز می‌شوند. برای مصرف این آنتی‌بیوتیک‌ها باید طبق دستور پزشک و دستورالعمل مصرف این نوع دارو عمل کنید. از طرفی باید آنتی‌بیوتیک‌ها به‌طور کامل طبق دُزی که تجویز شده‌اند تا پایان مصرف شوند حتی اگر فرد بیمار بهبود یافته باشد. معمولا علائم بهبودی گلودرد استرپتوکوکی بعد از یک تا دو روز پس از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها بروز می‌کند اما لازم است فرد بیمار، تا ۲۴ساعت پس از مصرف داروها حتما استراحت کند و از منزل خارج نشود.

چنانچه گلودرد شما بعد از مصرف آنتی‌بیوتیک بهبود نیافت حتما دوباره به پزشک مراجعه کنید و به‌خاطر داشته باشید که نباید مصرف دارو را بدون اطلاع پزشک متوقف کنید و در صورت مشاهده‌ی علائمی که در ادامه خواهیم گقت حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید:

گاهی اوقات گلودرد خودش را با ورم لوزه‌ها نشان می‌دهد، این التهاب لوزه می‌تواند توسط ویروس‌ یا باکتری ایجاد شود و از آنجایی‌که کار لوزه‌ها کمک به مبارزه با عفونت است خود لوزه‌ها هم ممکن است درگیر این عفونت ‌ها شوند که در نتیجه‌ی این درگیری لوزه‌ها ملتهب می‌شوند و فرد بیمار گلودرد دردناکی را تجربه خواهد کرد.

در سرماخوردگی، فرد بیمار علاوه‌بر گلودرد دچار علائمی مثل آبریزش یا گرفتگی بینی هم می‌شود اما در ورم لوزه‌ها معمولا علائمی مثل التهاب لوزه همراه با لکه‌ها‌ی سفید یا زرد روی لوزه‌ها بروز می‌کند. از دیگر نشانه‌های الهتاب لوزه می‌توان به:

اشاره کرد.

در صورتی‌ که التهاب لوزه‌ها منشأ باکتریایی داشته باشد و فرد دچار عفونت گلو باشد، برای فرد مبتلا آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود. اگر عفونت یا التهاب لوزه ویروسی باشد، تجویز آنتی‌بیوتیک به رفع مشکل کمک نخواهد کرد و این بیماری باید دوره‌ی خود را طی کند تا بهبودی حاصل شود. اما چه ورم لوزه در اثر حمله‌ی یک باکتری اتفاق بیفتد چه منشأ ویروسی داشته باشد، اقدامات درمانی‌ای مثل:

می‌تواند کمک کننده باشد.

دوستان عزیزم در صورتی‌که عفونت یا التهاب لوزه‌ها بارها و بارها رخ بدهد یا تورم لوزه‌ها در خواب یا تنفس فرد اختلال ایجاد کند باید حتما به پزشک مراجعه شود چون ممکن است فرد مبتلا نیاز به جراحی لوزه‌ و برداشتن آن داشته باشد.

برگرفته از: webmd

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشه و فیلمه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

داروي گلو درد شديد

عالی. و بسیار مفید و قابل فهم خسته نباشید

عالیست

سلام عصر بخير ، البته آب ونمك در بهبود گلو درد خيلي نقش بسزايي دارد. مقاله خوبي بود.

سلام
ممنونم از حسن توجهتون و خوشحالم که همراه ما هستید

سلامتی

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری


کاهش اسید معده با ۱۳ روش خانگی

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

علت اسهال خونی؛ علائم و روش‌های درمان آن

خواص ترب؛ ۹ فایده ترب برای سلامتی بدن

عفونت دندان یا آبسه، از علائم تا راهکارهای درمان

مزایای اجاره آنلاین ویلا و تفاوت آن با اجاره آفلاین

مثلث سخنوری؛ تأثیرگذاری بر مخاطب با کمک فلسفه‌های یونان باستان

رازهای زیبایی؛ کتابی مفید برای آموزش زیروبم زیبایی پوست

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند


ایمن ترین خودروها در دنیا را بشناسید

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گلودرد معمولا اولین نشانه‌ی سرماخوردگی است، اما ممکن است ناشی از صدمه دیدن تار‌های صوتی نیز باشد. با کنار گذاشتن علت به وجود آمدن گلودرد، مهم‌ترین سؤال این است که درمان گلودرد چیست و چه کار کنیم که زودتر خوب شویم؟ دکتر جافری لیندر، یکی از پزشکان بوستون می‌گوید: «شاید اولین فکری که بعد از گلودرد می‌کنید این باشد که به دکتر مراجعه کنید، ولی بهتر است بدانید که بهترین درمان‌ گلودرد در خانه‌ی شماست.» در ادامه به معرفی ۱۳ روشی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند تا هر زمان که احساس خارش یا درد گلو داشتید، در خانه خودتان را درمان کنید.داروي گلو درد شديد

یکی از قوی‌ترین و تأثیرگذارترین داروهایی که به هنگام گلودرد می‌توانید استفاده کنید در سبد دارو‌های خانه‌ی شماست؛ دارویی ضدالتهاب و غیراستروئید به ادویل (Advil یا Aleve).

دکتر لیندر می‌گوید: این داروها ترکیبی از مسکن‌ها و ضدالتهاب‌ها هستند، پس می‌توانند حال شما را بهتر کنند و همچنین می‌توانند ورم گلوی شما را کاهش بدهند.

مطالعات نشان داده‌اند که چندین بار قرقره کردن آب گرم و نمک در طول روز، می‌تواند ورم گلو و مخاط سینه را کاهش بدهد و به بیرون راندن محرک‌ها و باکتری‌ها کمک کند.

دکترها توصیه می‌کنند که باید نصف قاشق غذاخوری نمک در یک لیوان آب گرم حل شود. اگر مزه‌ی نمک برای شما قابل تحمل نیست، می‌توانید مقداری عسل به محلول اضافه کنید تا شیرین شود. فقط مواظب باشید که بعد از قرقره آب را قورت ندهید و تف کنید!

دکتر لیندر می‌گوید: «مکیدن قرص‌های مکیدنی باعث افزایش تولید بزاق دهان می‌شود و گلویتان را مرطوب نگه می‌دارد. اما در میان تمام اینها، آب‌نبات‌های سخت، بهترین انتخاب برای شماست. برای تأثیر از طعم‌هایی مثل اکالیپتوس یا نعناع استفاده کنید.»

طبق مشاهدات دکتر لیندر، استفاده از اسپری‌‌ها راه درمان گلودرد نیستند و سرماخوردگی پنهان شما را کاهش نمی‌دهند، ولی ناحیه‌ی متورم را موقتا بی‌حس می‌کنند. ماده‌ی اصلی این اسپری‌ها فِنول دارد که یک ماده‌ی ضدعفونی‌‌کننده و ضدباکتری است.

یکی از روش‌های درمان گلودرد استفاده از شربت سرفه است. شربت‌ سرفه مانند اسپری و قرص‌های مکیدنی، دیواره‌ی گلو را می‌پوشاند و موقتا درد را کاهش می‌دهد.
اگر مجبورید هوشیار بمانید (به خاطر رانندگی، کارتان و )، باید شربتی بخرید که در آن از فرمول‌های خواب‌آور استفاده نشده باشد. اگر هم می‌خواهید استراحت کنید و گلودرد به شما اجازه‌ی خوابیدن نمی‌دهد، از شربت‌هایی استفاده کنید که در آنها از مسکن‌ها و آنتی‌هیستامین‌ها استفاده شده است. با استفاده از این کدئین‌ها و مسکن‌ها می‌توانید راحت بخوابید.

احتمالا با فواید نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی آشنا هستید. بسیار مهم است که همیشه آب بدن‌تان را در سطح بالایی نگه دارید، مخصوصا زمانی که سرما خورده‌اید، گلویتان درد می‌کند یا تحریک شده است، باید مایعات کافی بنوشید تا زمانی که ادرار شما زرد روشن یا بی‌رنگ شود. این کار باعث می‌شود که مخاط سینه‌تان مرطوب بماند و بهتر بتواند باکتری‌ها را بیرون براند. اینکه چه می‌نوشید مهم نیست، همیشه آب گزینه‌ی مناسبی است ولی می‌توانید نوشیدنی‌های شیرین یا آبمیوه‌هایی به رنگ قهوه‌ای روشن یا سوپ مرغ هم بخورید.

اگر از آب خوردن خسته شده‌اید، یک لیوان چای سبز گرم هم می‌تواند درمان گلودرد شما باشد. بهتر است به جای چای معمولی، دمنوش های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان مصرف کنید، چون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و عفونت‌ها را از بدن دور نگه می‌دارند. می‌توانید به چای‌تان یک قاشق چای‌خوری عسل هم اضافه کنید تا مزه‌ی چای بهتر شود و زودتر هم خوب شوید.

خوردن سوپ مرغ یک روش قدیمی برای درمان سرماخوردگی است که البته درمان گلودرد هم محسوب می‌شود. دکتر لیندر می‌گوید: «سدیم موجود در آب مرغ دارای خواص ضدعفونت است و گلودرد را نیز درمان می‌کند.» وقتی بیمار می‌شوید، سوپ مرغ مزیت دیگری نیز برای‌تان دارد: زمانی که گلویتان ورم کرده، غذا خوردن برای‌تان دشوار است، ولی خوردن سوپ بسیار راحت‌تر است و همچنین مواد غذایی لازم برای مبارزه با باکتری‌ها را نیز می‌توان در سوپ مرغ یافت.

استراحت کردن ممکن است سریع‌ترین روش نباشد، ولی شاید بهترین وسیله برای مبارزه با عفونتی باشد که موجب گلودردتان شده است. دکتر لیندر می‌گوید: «اکثر گلودردها ناشی از ویروس‌های سرماخوردگی هستند و می‌دانیم که وقتی سرما می‌خورید کار زیادی برای درمانش نمی‌توانید انجام بدهید تا آنکه دوره‌ی سرماخوردگی تمام شود. ولی اگر استراحت کافی داشته باشید حداقل بدن‌تان راحت‌تر می‌تواند با ویروس مقابله کند.»

حدود ۱۰ درصد مواقع در بزرگسالان گلودرد ناشی از عفونت باکتریایی است. اگر و فقط اگر نتیجه‌ی آزمایش شما در مورد عفونت باکتریایی مثبت بود، پزشک باید برای‌تان آنتی بیوتیک تجویز کند چون آنتی‌بیوتیک‌هایی که برای گلودرد ناشی از ویروس تجویز می‌شوند، اثربخش نخواهند بود.
نکته‌ی مهم اینکه همیشه داروها را کامل مصرف کنید تا بیماری‌تان کاملا درمان شود.

با اینکه تصور شست‌وشوی بینی با آب نمک خوشایند نیست، ولی با توجه به مطالعات بسیاری که در این زمینه انجام گرفته است، شست‌وشوی بینی یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان گلودرد در خانه است. مطالعاتی در سال ۲۰۰۸ روی کودکان انجام گرفت و بر طبق آن نشانه‌های سرماخوردگی در کودکانی که ۶ بار در روز بینی خود را با آب نمک شست‌وشو داده بودند، بسیار کمتر شد.

مطالعاتی که در مجله‌های «Annals of Allergy» و «Asthma and Immunology» منتشر شد، نشان داد که شست‌و‌شوی بینی در دفعات خیلی زیاد باعث کاهش مخاطِ محافظ در بینی می‌شود و با کاهش این مخاط، احتمال سرماخوردگی و دیگر عفونت‌ها می‌شود. پس اگر قصد دارید که بینی‌تان را شست‌و‌شو بدهید، فقط در مواقع ضروری، با آب استریل‌شده و در محیطی تمیز این کار را انجام بدهید.

اگر گلویتان درد می‌کند، حضور در اتاقی که هوایش خشک است، گلودردتان را بسیار بدتر می‌کند. برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین محیطی، از دستگاه بخور استفاده کنید. این دستگاه باعث می‌شود که هوای اتاق مرطوب شود. تنفس در هوای مرطوب بسیار راحت‌تر است و برای درمان گلودرد هم مفید است.

خواص عسل که معرف حضورتان هست. وقتی از گلودرد صحبت می‌کنیم، یک قاشق عسل می‌تواند بهترین درمان گلودرد شما باشد. عسل خواص ضد عفونی دارد و می‌تواند شما را زودتر خوب کند.

اگر گلویتان به اندازه‌ای درد می‌کند که نمی‌توانید بدون درد چیزی بخورید یا بنوشید، لیس زدن بستنی یخی یا دیگر مواد یخ‌زده مثل یک تکه یخ می‌تواند موقتا گلودردتان را با بی‌حس کردن آرام کند. برای تأثیرگذاری می‌توانید از طعم‌های نارگیل، آناناس، نعناع یا لیمو استفاده کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

داروي گلو درد شديد

ببخشد میشه از سوپ آماده ای استفاده کرد؟

ببخشید میشه از سوپ آماده ای استفاده کرد؟؟

با سلام مرسي از مطالب سايتتون خيلي مفيد بود

سلامتی

علت اسهال خونی؛ علائم و روش‌های درمان آن


کاهش اسید معده با ۱۳ روش خانگی

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

خواص ترب؛ ۹ فایده ترب برای سلامتی بدن

عفونت دندان یا آبسه، از علائم تا راهکارهای درمان

مزایای اجاره آنلاین ویلا و تفاوت آن با اجاره آفلاین

مثلث سخنوری؛ تأثیرگذاری بر مخاطب با کمک فلسفه‌های یونان باستان

رازهای زیبایی؛ کتابی مفید برای آموزش زیروبم زیبایی پوست

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *