داروهای گیاهی چشم

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

 

 

 

رازیانه بومی مناطق مدیترانه است که در سراسر جهان کشت می شود. عمده ترین تولیدکننده رازیانه کشورهای سوریه ، هند، مکزیک، ایران، مصر، ترکیه و چین می باشند. این گیاه نقش مهمی در فرهنگ غذایی برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و ایتالیا ایفا می کند. به گزارش سایت «ehow»، رازیانه منبع عالی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبرهای غذایی است.

 

 

● خواص رازیانه:

 

این گیاه خاصیت قوی آنتی اکسیدان دارد. در کشور هند، پس از مصرف غذای سنگین به منظور هضم غذا و خوشبو کردن دهان، دانه رازیانه می خورند. آهن و هیستیدین (Histidine) نوعی اسیدآمینه موجود در رازیانه در درمان کم خونی موثر است.

 

این گیاه که نفخ معده را از بین می برد، برای کودکان و بزرگسالان مفید است. خاصیت ضدعفونی کننده و ضدباکتریایی آن اسهال را درمان می کند.

 

رازیانه اختلالات تنفسی مانند گرفتگی بینی، برونشیت و سرفه را درمان می کند. این گیاه با تنظیم عملکرد هورمونی بدن درد قاعدگی را تسکین می دهد و قاعدگی را نیز نظم می بخشد.

 

 

مصرف رازیانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم محافظت می کند.

 

 

استفاده موضعی آب برگ های رازیانه، ناراحتی و خستگی مفرط چشم را از بین می برد. این گیاه که ادرارآور است، با تکرر ادرار سموم بدن را دفع می کند.

 

شیر مادر را در دوران شیردهی افزایش می دهد و عملکرد دارویی دارد.

 

در درمان نفخ کودکان موثر است.

 

رازیانه موها را تقویت می کند، مانع ریزش مو می شود، به بدن آرامش می دهد و حافظه را تقویت می کند.

 

 

پتاسیم موجود در آن، فشار خون بالا را کاهش می دهد. چای رازیانه با افزایش سوخت و ساز بدن باعث کاهش وزن می شود.

 

 


تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

 

 

ضعف چشم

ضعف چشم-چه اتفاقي مي‌افتد كه يك‌مرتبه احساس مي‌كنيد چشم‌هايتان ضعيف شده‌اند؟ افرادي كه عينكي هستند، مي‌دانند كه تاري ‌ديد يكي از دلايل مهم ضعف چشم به شمار مي‌رود، البته اين حرف وقتي براي شما بيشتر محسوس خواهد بود كه شماره چشم‌هايتان ده‌دهم يا صفر نباشد.

ولي چرا عده‌اي در سنين پايين و عده‌اي در ميانسالي دچار ضعف چشم مي‌شوند و برخي ديگر تا ساليان سال حتي روي عينك را هم نمي‌بينند.

دكتر افسر فراهاني دستجاني،جراح و چشم‌پزشك دراين‌باره میگوید،مطالعات زيادي در خصوص عوامل موثر در ايجاد عيوب انكساري انجام شده است كه البته در برخي از موارد آن اختلافاتي وجود دارد، به‌عنوان مثال در مورد اثر مطالعه در فاصله نزديك (خواندن و نوشتن)‌ مطالعاتي صورت گرفته است، ولي به طور يقين ارتباطي بين آن و نزديك‌بيني ثابت نشده است ولي اين گونه استنباط مي‌شود كه مطالعه تاثير قابل توجهي در ايجاد نزديك‌بيني ندارد، اما اصولا افراد اجتماعي و آنهايي كه بيشتر مطالعه مي‌كنند، بيشتر دچار عيوب انكساري و ضعف چشم میشوند.

وي اظهار مي‌كند: كار با كامپيوتر يا تلويزيون نتوانسته است ارتباط قطعي به ايجاد نزديك‌بيني را اثبات كند به همين جهت استنباط بسياري از متخصصان اين است كه استفاده از اين وسايل نمي‌تواند عامل عينكي شدن باشد.

 

 

درمان ضعف چشم

 

طبق تحقيقات به عمل آمده رژيم‌هاي غذايي مختلف نتوانسته‌اند ارتباط مستقيم و ثابت‌شده‌اي را بين رژيم غذايي و ايجاد عيب انكساري و ضعف چشم پيدا كنند و استنباط بر اين است كه هيچ رژيم غذايي براي جلوگيري از عينكي شدن يا كم كردن نمره عينك وجود ندارد. چاقي ممكن است در ايجاد دوربيني نقش داشته باشد. با اين حال نقش ثابت شده‌اي را از آن نمي‌توان پيدا كرد.

به گفته دكتر فراهاني دستجاتي، ضربه‌ها از طريق تغيير در ساختمان چشم مي‌توانند ضعف چشم و عيوب انكساري ايجاد كنند، همانند تغييرات بعد از پارگي قرنيه و ترميم آن كه ممكن است به صورت آستيگماتيسم خود را نشان دهد.

وي خاطرنشان مي‌كند:در مسموميت ناشي از بيماري‌هاي تيروئيدي كه چشم‌ها درگير مي‌شوند، ممكن است آستيگماتيسم ايجاد شود و افرادي كه مبتلا به آب مرواريد و آب سياه مي‌شوند يا نوزادان نارسي كه دچار اختلالات چشمي مي‌شوند و خوب درمان نمي‌شوند، بيشتر از ديگران مستعد ايجاد نزديك‌بيني هستند.

دكتر فراهاني دستجاني با بيان اين كه تاكنون آب و هواي گرم،داروهاي ضدافسردگي و ضدحساسيت دليلي بر ارتباط ضعف چشم را اثبات نكرده است، عنوان مي‌كند: ارث نيز رابطه اثبات شده دقيقي با اين مساله ندارد، يعني ممكن است پدر و مادر كاملا سالم داراي فرزنداني عينكي باشند يا بالعكس، حتي در مورد سن نيز ديده شده است كه در برخي موارد نزديك‌بيني تا 3 سالگي افزايش مي‌يابد و مجددا ممكن است بعد از 7 سالگي افزايش پيدا كند.

 

غذاهای تقویت کننده چشم!!همه ی ما می دانیم که چه ویتامین هایی برای چشم لازم است اما ممکن است ندانیم که این ویتامین ها در چه غذاهایی وجود دارند؟

 

Eویتامین شاید باور نداشته باشید یا این طور القا شده باشد كه مواد غذایی در تقویت چشم تاثیر چندانی ندارند،در حالی كه مطالعات نشان داده است،به عنوان مثال ویتامین E یكی از آنتی‌اكسیدان‌های قوی است كه در تقویت چشم و جلوگیری از ضعف چشم موثر است.مقدار توصیه شده ویتامین E در مردان 1 میلی‌گرم و در زنان 8 میلی‌گرم در روز است.بهترین منبع ویتامین E نیز آجیل و روغن‌های گیاهی است.از سوی دیگر سلنیوم به جذب ویتامین ای و ساخته شدن آنتی اکسیدان در بدن كمك می‌كند. غذاهای دریایی حاوی مقادیر زیاد سلنیوم هستند.

 

 

درمان ضعف چشم

 

ویتامین A

از آنجایی كه ویتامین Aدر تقویت چشم و جلوگیری از ضعف چشم از اهمیت بسزایی برخوردار است،آن را در هویج از دیگر مواد غذایی می‌توان یافت.بررسی‌ها نشان داده است كه میزان ویتامین Aموجود در یك هویج متوسط،دو برابر مقدار توصیه شده در روز است.پس مصرف این سبزی برای تقویت چشم بسیار موثر است.البته مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند كه حاوی مقدار زیاد ویتامینA  و دیگر مواد لازم برای سلامت چشم و جلوگیری از ضعف چشم هستند.

روی

مطالعات دیگری نیز حاكی از آن است كه روی چشم را در برابر شب کوری محافظت می‌كند،زیرا روی بخشی از یك آنزیم است كه تعداد رادیكال‌های آزاد را كم می‌كند،لذا در جذب ویتامینA  موثر است.روی را می‌توان در غذاهای دریایی، جوانه گندم و آجیل یافت.

چربی امگا 3

چربی‌ها نیز برای جلوگیری از ضعف چشم و سلامتی چشم لازم هستند.اسیدهای چرب واحدهای سازنده ی چربی‌ها هستند و بعضی از آنها به این دلیل ضروری خوانده می‌شوند كه بدن نمی‌تواند‌ آنها را بسازد و باید حتما از طریق مواد غذایی تامین شوند.از این رو گفته شده است اسیدهای چرب ضروری در تكامل بینایی نوزادان نقش بسزایی دارند.كمبود این مواد به ویژه چربی امگا 3 در بزرگسالان ممكن است سبب ضعف چشم و كاهش دید شود،حتی مطالعات نشان داده است كه كمبود طولانی مدت آن ممكن است سبب تخریب شبكیه شود،زیرا بدن هر دو نوع اسیدهای چرب ضروری را به پروستاگلاندین ها تبدیل می‌كند كه یكی از اثرات آنها كمك به خروج مایع چشم و تنظیم فشار داخل چشم است.بهترین منبع تامین امگا 3 ماهی است و مقدار توصیه شده دو بار در هفته می‌باشد.به طور كلی مواد غذایی كه برای داشتن چشمی سالم توصیه می‌شوند شامل:روغن کبد ماهی،جگر و که هویج دارای ویتامینA هستند،اسفناج و کلم که لوتئین و گزانتین دارند، فلفل دلمه ای ،كلم،توت فرنگی و پرتقال به دلیل داشتن ویتامین C؛تخمه آفتاب گردان،بادام،فندق كه دارای ویتامینE هستند، همچنین آجیل و غذاهای دریایی نیز از سلنیوم برخوردارند،جوانه گندم و آجیل به دلیل دارا بودن روی،و ماهی كه دارای اسیدهای چرب ضروری است، از مواد غذایی مهم به شمار می‌روند.

منبع: تبیان،جام جم آنلاين


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای دکتر سلام در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. دکتر سلام برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید عفونت یا هر مشکل دیگری در گوش های تان داشته باشید زیرا در این مقاله در خصوص درمان گوش درد اطلاعات مفیدی به شما می دهیم. درد های ناحیه گوش ها می توانند تضعیف کننده باشند اما آنها همیشه به آنتی بیوتیک ها جواب نمی دهند. دستورالعمل های تجویزی برای عفونت های گوش در 5 سال گذشته

روز پنج‌شنبه 11 مرداد گردهمایی بنیاد (Tooth friendly توث فرندلی) سوئیس، یکی از معتبرترین بنیادهای بین المللی سنجش سلامت محصولات خوراکی مرتبط با بهداشت دهان و دندان، برگزار

داشتن معده درد عصبی در برخی افراد می تواند یک اتفاق معمولی باشد. با این حال بنا به گفته پزشکان و علوم پزشکی، این یک وضعیت قابل تشخیص

چين و چروك پوست به‌خصوص پوست صورت براي اكثر افراد به‌ويژه خانم‌ها خوشايند نيست. اين چروك‌ها با گذشت زمان و در طول حيات انسا‌ن‌ها رخ مي‌دهند و گريزي

قارچ شیتاکه یک ماده غذایی پرطرفدار در دنیا محسوب می شود. این موضوع تنها به دلیل طعم گوشتی و  متنوع شیتاکه نبوده، بلکه خواص غذایی اعجاب انگیز قارچ

تونر چیست ؟ آیا می دانید دیگر تونیک است و در بعضی از مراکز بهداشتی و داروخانه ها، آن را با لفظ تونیک می خوانند؟ این پاک

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

تندرستی و تغذیه

۳ دیدگاه
5,795 بازدید

 ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که هر هفته یا چند بار در هفته به سالن ورزشی یا به کلاس‌های گوناگون می‌روند و وزنه می‌زنند و کلی عرق خودشان را در می‌آورند، اما هر بار که به روی وزنه می‌روید، می‌بینید که وزنتان همان است که بوده

 مشکل در کجاست؟ آیا ورزش‌ شیوه‌‌ای مطمئن برای کاهش‌وزن اضافه نیست؟ شاید مشکل این باشد که در ورزش‌کردن، همان اشتباه‌هایی را مرتکب می‌شوید که خیلی‌ها مرتکب می‌شوند. برای اینکه وزنتان را کم کنید، باید با ورزش‌، از کالری‌ای که با خوردن غذاها دریافت می‌کنید، کالری بسوزانید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر به سالن ورزشی بروند و فقط با وسایل وزنه‌زنی کار کنند، وزنشان کم خواهد شد یا اگر هنگام ورزش حسابی عرق کنند، میزان زیادی کالری سوزانده‌اند در حالی‌که این‌طور نیست و وزنی که با عرق‌کردن از دست می‌‌رود، فقط به آب مربوط می‌شود و با خوردن مایعات جایگزین خواهدشد. یک مشکل دیگر این است که افراد نمی‌دانند چگونه از وسایل ورزشی استفاده کنند و بره ورزشی‌شان را درست طراحی و اجرا نمی‌کنند، بنابراین با وجود تقلای جسمی زیاد، چندان نتیجه نمی‌گیرند. این مطلب شما را با ۹ اشتباه رایج در سالن‌های ورزشی آشنا می‌کند:

خیلی از افراد وقتی به سالن ورزشی می‌روند، آنقدر به صحبت‌ با دوستانشان مشغول می‌شوند که یادشان می‌رود برای ورزش‌ به آنجا آمده‌اند و زمان زیادی را تلف می‌کنند، در حالی که در سالن ورزشی باید بر انجام تمرین‌ها متمرکز شد و گپ‌زدن را به زمان استراحت پس از ورزش موکول کرد.

بسیاری از افراد، تمرین‌ها را با شدت کافی انجام نمی‌دهند. آنها فکر می‌کنند فقط تحرک‌داشتن باعث کاهش‌وزن می‌شود، اما اگر شدت حرکات به حد لازم نرسد، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.علاوه بر افزایش شدت انجام حرکت‌ها، انجام تمرین‌ها برای مدت طولانی‌تر، افزایش وزنه‌ها یا دامنه حرکات، «انجام تمرین‌های گوناگون به طور متوالی»، تمرین‌های روی سطح شیبدار یا افزایش فشار ناشی از وزن بدن با پوشیدن جلیقه‌های وزنه‌دار یا آویزان‌کردن وزنه از قوزک پا نیز می‌تواند مفید باشد.

روی صفحه دستگاه‌های ورزشی نمودارهایی مربوط به میزان فعالیت قلبی‌- عروقی هنگام ورزش وجود دارد که به چند «منطقه» تقسیم شده است. در منطقه‌ای که اصطلاحا «منطقه سوزاندن چربی» یده می‌شود، شدت فعالیت خیلی زیاد نیست و معمولا در حد ۶۵ تا ۷۰ درصد «حداکثر سرعت ضربان قلب برای سن» است، اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد هر چه شدت فعالیت جسمی باشد، کالری بیشتری صرف می‌شود و این نه تنها هنگام ورزش‌ در سالن، بلکه پس از ترک سالن ورزشی و در زندگی روزانه نیز صدق می‌کند. بالارفتن ضربان قلب تا حد رسیدن به این «منطقه» کافی نیست و مانند این است که موتور اتومبیلتان خاموش، اما کاپوتش هنوز گرم باشد. شدت تمرین‌ باید به بالاتر از این حد برسد. اگر نمی‌توانید یک باره شدت فعالیت جسمی‌تان را بالا ببرید، سعی کنید به تدریج از این مرز عبور کنید.

باید مراقب باشید مقدار‌ کالری مصرفی‌ای که روی صفحه دستگاه‌های ورزشی در فعالیت هوازی‌ نشان داده می‌شود، گمراهتان نکند. این مقدار فقط یک تخمین کلی است و متغیرهای گوناگونی بر آن تاثیر دارند. ممکن است صفحه نمایش نشان دهد شما ۵۰۰ کالری سوزانده‌اید در حالی که فقط ۲۵۰ کالری سوزانده باشید. این اتفاق به خصوص در موارد «فریب خوردن» دستگاه، مانند تکیه دادن روی میله‌های نگهدارنده آن، می‌افتد. اگر رایانه دستگاه را ملاک قرار دهید که بر اساس سرعت و شمار چرخش‌ها کالری مصرفی را محاسبه می‌کند، ممکن است کمتر از حد لازم فعالیت جسمی انجام دهید.

اگر بارها و بارها فعالیت جسمی مشابهی انجام دهید، بدنتان تغییر نخواهد کرد. ابتدا ممکن است وزنتان کاهش یابد، اما سرانجام به نقطه‌ای می‌رسید که دوباره وزنتان به حد اولیه بازمی‌گردد. یکی از مشکلاتی که در پیشرفت بره ورزشی با آن روبرو می‌شوید، نیاز به تعویض دستگاه و انجام تمرین‌هایی معمولی است که با آنها احساس راحتی می‌کردید. مثلا ممکن‌است با انجام ورزش‌های هوازی احساس راحتی کنید، بنابراین اضافه‌کردن تمرین‌های قدرتی برای افزایش حجم عضلات و بافت‌ها در بدن که کالری هم می‌سوزاند، برایتان مشکل باشد. یا برعکس فقط تمرین‌های قدرتی انجام دهید که توده عضلانی‌تان را حفظ می‌کند، اما وزنتان را کاهش نمی‌دهد، اما باید به ترکیبی از تمرین‌های هوازی و قدرتی بپردازید.

اگر ندانید چگونه از یک دستگاه ورزشی استفاده کنید یا تمرینی را به درستی انجام دهید، ممکن است آنقدرها که انتظار دارید کالری نسوزانید. گاهی درست انجام ندادن تمرین، آسیب‌دیدگی‌ را در پی دارد و در نتیجه دیگر نخواهید توانست به تمرین‌ ادامه دهید و کالری‌های اضافی را بسوزانید. این مشکل به خصوص هنگامی بروز می‌کند که فرد بر انجام تمرین‌ها با تکنیک‌هایی که در گذشته آموخته و اکنون معلوم شده است نادرست هستند، اصرار می‌‌کند. علوم ورزشی در چند دهه گذشته تحولات بسیاری داشته و دستگاه‌های ورزشی نیز تغییرات زیادی کرده‌اند. برای حل این مشکل، از یکی از مربیان مجرب سالن بخواهید همراه شما تمرین کند، یا چند جلسه شما را تمرین دهد.

شروع زودهنگام یک بره ورزشی قبل از آنکه مراحل قبلی آمادگی بدنی را گذرانده باشید، علاوه بر افزایش احتمال آسیب‌دیدگی‌ها، ممکن است باعث درد شدید بدن شود. احساس درد، بد نیست و نشان می‌دهد بدن در حال ساختن عضله است، اما فعالیت جسمی بیش از حد به خصوص اگر زودهنگام باشد، درد شدیدی ایجاد می?کند که باعث می‌شود انگیزه‌تان را برای ادامه ورزش از دست بدهید. یک علامت دیگر فشار بیش از حد بر بدن هنگام انجام تمرین‌ها، احساس ضعف و خستگی است که بر میزان فعالیت‌ها در بقیه روز تاثیر خواهدگذاشت و باعث می‌شود در سوزاندن کالری موفق نباشید. میزان کالری‌ای که با یک ساعت تمرین در سالن ورزشی می‌سوزانید، بسیار کمتر از کالری‌‌‌ای است که در طول ۲۳ ساعت دیگر می‌سوزانید، بنابراین باید طوری در این یک ساعت تمرین کنید که میزان کالری مصرفی‌تان در بقیه روز هم افزایش یابد. راه‌حل این است که بره‌ای مخصوص خودتان برای تمرین‌ داشته باشید. بسیاری از سالن‌های ورزشی بره‌های رایانه‌ا‌ی برای انجام این کار دارند ولی اگر چنین بره‌ای وجود نداشت‌، مربیان حاضر در سالن می‌توانند به شما کمک کنند. حتی ممکن است سالنی که عضو آن هستید، جلسه‌های دوره‌ای تمرین دادن شخصی را با همان حق عضویت، در اختیار شما بگذارد، بنابراین در این باره سوال کنید.

یک تمرین‌دهنده یا مربی حرفه‌ای به شما کمک می‌کند هیچ‌کدام از اشتباه‌ها را، مرتکب نشوید. تمرین‌دهنده شخصی تضمینی برای آن است که حداکثر بهره را از تلاش‌هایتان ببرید. برای اینکه بره تمرینی متناسب با نیازهایتان را طراحی کنید، بهتر است از یک تمرین‌دهنده شخصی مجرب یا یکی از مربیان سالن کمک بگیرید. این تمرین‌دهنده، یک بره شخصی‌ متناسب با نیازهای خاص شما تدوین می‌کند و مراقب است که تمرین‌ها را درست انجام دهید، حتی ممکن است برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب که عامل مهم‌تری در حل مشکل اضافه وزن شماست، راهنمایی‌تان کند.

ادعاها در مورد تضمین‌ کاهش چربی موضعی یا لاغری موضعی شکم یا باسن را فراموش کنید. کارشناسان می‌گویند ژنتیک عامل اصلی تعیین اندامی است که چربی ابتدا در آن تجمع می‌یابد یا از آن برداشته می‌شود. فقط باید بر سوزاندن کالری با انجام یک بره تمرینی متعادل متمرکز شوید. زیرا در نهایت با کاهش‌وزن کلی بدن، همه بخش‌های بدن لاغر می‌شوند.

به نقل از هفته ه سلامت

برچسببدنسازی ورزش

۱۳۹۶-۰۷-۱۱

۱۳۹۶-۰۴-۱۳

۱۳۹۶-۰۲-۱۶

مفید بود

با سلام . من زخم اثنی عشری دارم . و بدنسازی میرم . اسید معدم هم زیاد هست . و از سیب زمینی آب پز و تخم مرغ آب پز زیاد مصرف میکنم . آیا بدنسازی و مصرف سیب زمینی آب پز و تخم مرغ آب پز برای من مضر است . خودم احساس میکنم که بزاقم زیاد شده و باید مدام قورت بدم و اذیتم میکنه ممنون میشم پاسخ بدید ..

. وضعیت شما نیاز به بررسی داره. جهت مشاوره و درمان، به شماره ۰۹۱۲۹۱۷۵۳۴۰ از طریق تلگرام پیام بدید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند.
ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

عفونت چشم یکی از آن مشکلات رایجی است که سن‌و‌سال نمی‌شناسد. علت آن هم می‌تواند باکتری، ویروس، آلرژی یا سایر علل میکروبیولوژیکی باشد و ممکن است یک یا هر دو چشم را تحت‌تأثیر قرار بدهد. با ما همراه باشید تا با کمک درمان‌های خانگی به مبارزه با عفونت چشم‌ها برویم.

عفونت چشم انواع مختلفی دارد، از جمله:

این عفونت باعث قرمزی چشم و ایجاد خارش می‌شود. معمولا علت ویروسی دارد، اما ممکن است گاهی‌ اوقات منشأ آن باکتری یا واکنش آلرژیک نیز باشد.

این عفونت ناشی از باکتری‌های استافلاکوک است که در سطح پوست زندگی می‌کنند و به تشکیل توده‌ی قرمز بر روی پلک یا نزدیک خط مژه‌ها منجر می‌شود و با خارش یا درد همراه است.

زمانی اتفاق می‌افتد که غدد کوچک چربی در نزدیکی خط مژه‌ها مسدود و در نتیجه پلک‌ها عفونی می‌شوند. این عفونت باعث خارش و سوزش شدید می‌شود. همچنین ممکن است باعث آب‌ریزش چشم شود و این احساس را به‌وجود بیاورد که چیزی داخل چشم‌ها رفته است.

در این عفونتِ باکتریایی، بافت اطراف چشم آلوده می‌شود. این عفونت می‌تواند خطرناک باشد و ممکن است به مشکلات دائمی تبدیل شود.

این نوع عفونت که منشأ باکتریایی، ویروسی، قارچی یا انگلی دارد عمدتا ناشی از حضور یک عضو خارجی در چشم است که باعث وارد آمدن آسیب به قرنیه می‌شود.

این عفونت در مجاری اشک بروز می‌کند.

سیستم ایمنی ضعیف، زخم، جراحی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر، عدم رعایت بهداشت و در تماس نزدیک قرار گرفتن با افرادی که عفونت چشم دارند، می‌تواند منجر به انواع عفونت چشمی شود.

عوارض معمولِ عفونت چشم عبارتند از: آب‌ریزش بیش‌از‌حد چشم، قرمزی، متورم شدن پلک‌ها، درد، خارش، حس کردن شن و ماسه در چشم‌ها، خروج مایع زرد رنگ از چشم یا پوسته‌پوسته شدن اطراف چشم.
این علائم بسته به میزان و نوع عفونت ممکن است خفیف یا بسیار شدید باشند.

گرچه عفونت چشم معمولا باعث ایجاد مشکلات دائمی نمی‌شود و به‌ندرت علامت خطر جدی برای سلامت چشم‌هاست، اما می‌تواند خیلی آزاردهنده باشد.
با این حال بهتر است توسط پزشک بررسی شود تا از بروز هرگونه وضعیت جدی‌ای که ممکن است در صورت عدم درمان باعث آسیب به شبکیه، رگ‌های خونی یا عصب‌های بینایی چشم ‌شود جلوگیری کند.
در عین حال می‌توانید با کمک روش‌های خانگی آسان، ارزان و مؤثر از اثرات عفونت بکاهید و روند بهبودی را سریع‌تر کنید.

در ادامه به ۱۰ درمان خانگی برای عفونت چشم‌ها اشاره می‌کنیم.

این روش یکی از مؤثرترین راه‌های درمان گل‌مژه یا ورم ملتحمه است. گرما باعث افزایش گردش خون در ناحیه، کاهش درد و تورم، جلوگیری از پیشرفت عفونت و بهبودی می‌شود.

۱. یک حوله یا پارچه‌ی تمیز و بدون پرز را در آب گرم خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید.
۲. پارچه‌ی گرم و مرطوب را به‌مدت ۵ دقیقه بر روی پلک‌های بسته‌ی خود نگه دارید.
۳. چند بار این کار را تکرار کنید.
۴. با استفاده از یک پارچه‌ی تمیز، هرگونه ترشح یا مخاط عفونی را از روی پلک‌ها یا مژه‌ها بردارید.
۵. چند بار در روز این کار را انجام بدهید تا بهتر شوید.

نکته: اگر هر دو چشم دچار عفونت شده باشند، برای هر چشم از پارچه‌ی گرم جداگانه استفاده کنید.

گل‌خوش ( علمی: Euphrasia)، یکی از درمان‌های گیاهی مؤثر برای عفونت‌های چشمی، به‌خصوص ورم ملتحمه یا چشم صورتی است.

قدرت چرک‌خشک‌کنی گل‌خوش، روند بهبود را سریع‌تر و از گسترش عفونت جلوگیری می‌کند.

یافته‌های مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۷ در مجله‌ی Alternative and Complementary Medicine منتشر شد، نشان می‌دهد که قطره‌ی چشم تک‌دُزِ گل‌خوش، در درمان ورم ملتحمه بسیار مؤثر است.

می‌توانید با یک محلول سالین خانگی، از عفونت چشم خلاص شوید. شست‌وشو با محلول نمکی، التهاب و خارش چشم‌ها را از بین می‌برد.
محلول نمکی، ترشحات عفونی چشم‌ها را پاک و عفونت را کنترل می‌کند و به این‌ترتیب مانع از گسترش عفونت می‌شود.

۱. یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان آب مخلوط کنید.
۲. محلول را بجوشانید و صبر کنید تا کاملا خنک شود.
۳. از آن برای پاک کردن چشم‌ها استفاده کنید.
۴. این درمان خانگی را روزی چند بار انجام بدهید.

نکته: در صورت امکان از آب مقطر استفاده کنید چون آب شیر ممکن است حاوی مواد شیمیایی و ناخالصی باشد.

نقره کلوئیدی نیز می‌تواند سوزش و خارش چشم ناشی از عفونت‌های ویروسی و باکتریایی را کاهش بدهد.
این محلول شامل ذرات کوچک نقره در آب است که وقتی به‌صورت قطره‌ی چشم استفاده شود، سلول‌های آلوده را به وسیله‌ی الکترومغناطیس جذب می‌کند. سلول‌های آلوده، سپس به جریان خون فرستاده می‌شوند تا از بین بروند.

عسل دارای خواص ضدباکتریایی است و می‌تواند باکتری‌های مضری را که باعث عفونت شده‌اند، از بین ببرد.
نتایح مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۶ در ژورنال Cornea منتشر شد نیز اثر ضدباكتریایی عسل بر فلور هوازی چشمی در كمبود اشک و بيماری غدد ميبومی را تأیید می‌کند.

برای رسیدن به نتایج بهتر از عسل مانوکا (manuka) یا عسل طبیعی و ارگانیک استفاده کنید.

چای سبز غنی از اسید تانیک است که می‌تواند عفونت را در نطفه خفه کند. چای سبز از خارش چشم‌ها جلوگیری می‌کند و پف زیر چشم را کاهش می‌دهد. همچنین حاوی انواع مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ است که به سلامت کلی چشم‌ها کمک می‌کند.

۱. دو عدد چای سبز کیسه‌ای ‌را به‌مدت چند ثانیه در آب گرم خیس کنید.
۲. کیسه‌ها را از آب خارج کنید و آب اضافی را بگیرید، سپس هم لیوان چای و هم کیسه‌های چای را در یخچال قرار بدهید تا سرد شوند.
۳. ابتدا با استفاده از چای سرد چشمان‌تان را شست‌و‌شو بدهید.
۴. سپس کیسه‌های چای سرد و مرطوب را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشم‌های بسته‌ی خود قرار بدهید.
۵. این‌ کار را سه بار در روز تکرار کنید تا زمانی که علائم عفونت از بین بروند.

به‌جای چای سبز کیسه‌ای می‌توانید از چای سیاه کیسه‌ای نیز استفاده کنید.

بابونه به دلیل خواص ضدسوزشی، ضدالتهابی و ضدمیکروبی‌اش برای درمان ورم ملتحمه بسیار مؤثر است. خاصیت آرام‌بخشی و تقویت‌کنندگی آن باعث کاهش قرمزی، سوزش و پف زیر چشم می‌شود.

اسید بوریک در درمان مشکلات مربوط به عفونت چشم مانند قرمزی، خشکی، احساس سوزش و آب‌ریزش مؤثر است. خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدقارچ ملایم آن به درمان عفونت و تسکین سوزش کمک می‌کند.

۱. ۱٫۸ قاشق چای‌خوری اسید بوریک دارویی را در یک لیوان آب تصفیه‌شده مخلوط کنید.
۲. محلول را بجوشانید و اجازه بدهید خنک شود.
۳. با یک دستمال محلول را صاف کنید.
۴. از این محلول برای شست‌و‌شوی چشم استفاده کنید.
۵. سه بار در روز چشم‌ها را با این محلول شست‌و‌شو بدهید. هر بار از محلول تازه استفاده کنید.

نکته: در هنگام استفاده ممکن است سوزش جزئی ایجاد شود، اما خیلی زود از بین خواهد رفت.

سرکه‌ سیب در درمان چشم صورتی معجزه می‌کند. اسید مالیک موجود در سرکه‌ سیب غیرپاستوریزه مانند یک عامل ضدمیکروبی عمل می‌کند که در درمان عفونت‌های باکتریایی مؤثر است. سرکه سیب حتی ترشحات و مایعات عفونی را از بین می‌برد و به این‌ترتیب روند معالجه را بهبود می‌بخشد.

۱. یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب خام تصفیه‌نشده را در یک لیوان آب تصفیه‌شده مخلوط کنید.
۲. یک گلوله‌ی پنبه‌ای را در این محلول خیس کنید.
۳. با استفاده از آن، بخش‌های آلوده‌ی خارجی چشم را شست‌و‌شو بدهید.
۴. این‌ کار را هر چند ساعت یک‌بار در روز تکرار کنید.

این روش برای از بین بردن چشم صورتی، به‌ویژه در نوزادان بسیار مؤثر و ایمن است.
شیر مادر حاوی آنتی‌بادی‌های خاص به‌ویژه ايمونوگلوبولین E است که مانع از اتصال باکتری‌های عفونی به سطح مخاطی چشم می‌شوند. به این‌ترتیب رشد باکتری‌ها را محدود و به بهبود سریع عفونت کمک می‌کند.

۱. مقدار کمی از شیر مادر را داخل یک ظرف بریزید.
۲. با استفاده از یک قطره‌چکان تمیز، ۲ یا ۳ قطره از شیر مادر را داخل چشم‌های عفونی بریزید.
۳. هر دو ساعت یک‌بار یا هر زمانی که نیاز بود، مجددا این کار را تکرار کنید.

شیر مادر در درمان عفونت گوش نوزادان نیز مؤثر است.

برگرفته از: top1homeremedies

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

14تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
.asynctrue
‘/rg_woebegone/s/1/rg.complete.js’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

سلامت چشم خود را با این ۱۰ خوراکی حفظ کنید

درمان خشکی چشم و راه‌های جلوگیری از آن

خواص خوراکی ها


سس سویا، فواید و خطرات آن برای سلامتی

خواص سیاه دانه و مضرات احتمالی آن برای سلامتی

خواص تخمه آفتابگردان و عوارض مصرف بیش‌ازحد آن برای سلامتی

خوراکی های انرژی زا؛ ۱۱ خوراکی که خستگی بدن را کاهش می‌دهد

خواص کره بادام زمینی؛ ۱۶ اتفاقی که با خوردن این خوراکی در بدن می‌افتد

کتاب هنر خوب زندگی کردن؛ معرفی ابزارهای ذهنی هوشمند برای زندگی بهتر

اتاق خواب پسرانه؛ ۱۹ ایده جدید برای چیدمان اتاق پسرانه

خواص پنیرک؛ ۷ خاصیت این گیاه درمانی و دمنوش آن

جاهای دیدنی اصفهان؛ ۱۵ جاذبه دیدنی نصف جهان

مشورت کردن؛ ۶ نشانه‌ اشخاص ناسب برای مشورت

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *