داروهای گیاهی مناسب برای میگرن

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

 

 

میگرن چیست:سردردهای یک طرفی یا دو طرفی که از قسمت قدامی سر(جلو) تا خلفی سر (پشت) ادامه دارد،گاه این حمله سردرد چنان است که به فرد حالت تهوع دست می دهد.این حمله از یک ساعت تا چند ساعت ادامه دارد.این عارضه هم ژنتیکی است و هم مربوط به غذا و اعصاب، تا امروز که من این مطالب را برای شما می نویسم ،هنوز علم درمان قطعی برای این عارضه پیدا نکرده است .امیدوارم که مقداری از درد را با استفاده ازتجربیاتم در شما کاهش دهم.(به یاری خدا)

مواد غذایی میگرن زا:

برخی مواد غذایی باعث تشدید اتساع عروق مغزی شده نهایتاً باعث بروز سردرد های شدید در افراد حساس به عارضه میگرن می شوند .

این مواد غذایی عبارتند از:

پنیر- گوجه فرنگی- فلفل قرمز و سیاه – ماهی دودی -تن ماهی- پیتزا- پیاز داغ -باقلا- آجیل-موز.

 

طی تجربه چند سالی که دارم ،مواد غذایی فوق ، اثر را روی سردرد های میگرنی داشته اند.

 

نسخه اول:

3/1لیوان عرق اسطوخدوس+3/1لیوان عرق سنبل الطیب+3/1لیوان آب (روزی 1 تا 2 لیوان میل کنید).

 

(( عرقیات تهیه شده از شرکتهای معتبر باشد مثلا مارک ترگل)).

 

نسخه دوم:

ماساژ روغن زنبق(اصل باشد) به پیشانی و داخل بینی.

 

نسخه سوم:

5 گرم گل بابونه+ 5 گرم گل راعی ( چای کوهی)+25گرم سنبل الطیب + 25 گرم اسطوخدوس

 

گیاهان بالا را کاملا مخلوط کرده ، مقدار یک چنگ از مخلوط را با آب سرد بشویید سپس با یک لیوان آب جوش به مدت 1 دقیقه دم کرده روزی 2 لیوان میل کنید.(اگر بیماری قند ندارید میتوانید با تکه ای نبات این معجون را میل کنید).

 

با رژیم مناسب غذایی و استفاده از نسخه های فوق سردرد میگرن کمتر شما را تهدید میکند.

 

منبع:rezamohammadijavidi.blogfa.com

 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

میگرن سومین بیماری شایع و ششمین بیماری ناتوان‌کننده‌ جهان است.

یکی از علایم میگرن، سردردی معمولا ضرباندار و یک‌طرفه، با شدت متوسط تا شدید است که با فعالیت جسمانی تشدید می‌شود، اغلب با نورگریزی، صداگریزی، تهوع و استفراغ همراه است و بین ۴ تا ۷۲ ساعت به طول می‌انجامد. روزانه در سراسر جهان ۲۰میلیون حمله‌ی میگرنی رخ می دهد. آمار مبتلایان به میگرن در زنان بالغ ۳ برابر مردان بالغ است. ۱۰% از کودکان بین سنین ۵-۱۵ سال از میگرن رنج می‌برند. ۵۰% زنان میگرنی بیش از یک حمله‌ی میگرنی در ماه دارند. علاوه بر ناتوان‌کنندگی، میگرن ریسک ابتلا به سایر بیماری‌های جسمی و روانی را می‌کند. بیماری میگرن هزینه‌های مالی و روانی برای خانواده‌ها، مدیران و کشورها به بار می‌آورد. هزینه‌ی سلامت یک خانواده با یک فرد میگرنی، ۷۰% بیش از خانواده بدون فرد میگرنی است

شرکت میم‌دارو بعد از ۲۵ سال تحقیق و توسعه و انجام کارآزمایی گسترده‌ی بالینی در تنها کلینیک درمانی میگرن در خاورمیانه (کلینیک آرامش تهران) و پس از معرفی اولین داروی درمانی میگرن با عنوان میگری‌هیل در سال ۱۳۸۸ که به‌صورت درمانگاهی قابلیت مصرف داشت، اولین اسپری درمانی میگرن خود را با عنوان تجاری میگرن‌کات در سال ۱۳۹۵ به ثبت سازمان غذا و داروی ایران رساند و مجوز تولید صنعتی آن را به‌دست آورد. این دارو تا به امروز بر بیش از ۳۰۰ بیمار میگرنی مورد استفاده قرار گرفته است و آمار شگفت‌انگیز درمان سردردهای میگرنی در ۸۱ درصد آنها را ( بعد از چندین سال پیگیری بعد از اتمام مصرف) در سامانه‌ها‌ی کارآزمایی بالینی ایرانی و بین‌المللی ثبت کرده است. درادامه به شرح نتایج کارآزمایی بالینی دارو می‌پردازیم.

میگرن کات داروی گیاهی فرموله شده طی سال ها فرایند تحقیق و توسعه، با استفاده از دانش طب ایرانی و پایگاه های علمی معتبر جهانی است.

میگرن کات بر خلاف سایر داروهای میگرن، یک مسکن نیست بلکه نقش درمان کنندگی دارد؛ به این معنی که بعد از طی کردن دوره کامل درمانی بی نیاز از مصرف آن خواهید بود.

در حدود ۵۱% افراد شرکت کننده در کارازمایی بالینی، با مصرف دارو حین حملات میگرنی، کاهش فوری سردردها و توقف علایم را گزارش کرده اند.

داروی میگرن‌کات در مرحله‌ی کارآزمایی بالینی بر بیش از ۳۰۰ بیمار، مطابق با دستورالعمل‌ها و شاخص‌های انجمن بین‌المللی سردرد (IHS) مطالعه شد. در حدود ۹۶% از بیماران میگرنی استفاده کننده از میگرن‌کات ادعا می‌کنند، قدرت مدیریت سردردهای خود را به‌دست آورده‌اند. در حدود ۹۵% افراد بعد از استفاده از داروی میگرن‌کات، تغییری محسوس و مثبت در حداقل یکی از شاخص‌های وخامت (فرکانس، مدت و شدت)، علایم بالینی و در صورت وجود اورا، در شدت و تعداد آن گزارش می‌کنند. در حدود ۸۱% از بیماران میگرنی استفاده کننده از داروی میگرن‌کات، به حذف سردردهای میگرنی خود اذعان می‌کنند.

بیماران با سردردهای اتفاقی (اپیزودیک) و مزمن (کرونیک) با استفاده از میگرن‌کات تاثیر معنی‌دار در کاهش شاخص‌های وخامت و علائم بالینی حملات میگرنی خود نشان داده‌اند. بیماران مبتلا به سردردهای ناشی از مصرف بیش از اندازه‌ی دارو (MOH) از داروی میگرن‌کات بهره برده و اغلب در زمانی طولانی‌تر از دیگران اما همانند و گاه بهتر از انواع دیگر مبتلایان به میگرن درمان شده‌اند. افراد مبتلا به سردردهای میگرنی توام با سردردهای تنشی و خوشه‌ای نیز در اثر مصرف دارو کاهش سردردهای میگرنی نشان داده‌اند اما طبعا کاهش انواع سردردهای غیرمیگرنی‌شان نیازمند تیمارها و مشاوره‌های کمکی است که مشاوران علمی تلفنی ‌دارو به‌خوبی آنها را برای مدیریت سردردهای‌شان راهنمایی می‌کنند. داروی میگرن‌کات در حذف و کاهش انواع سردردهای میگرنی در افراد مختلف و مکانیسم‌های مختلف بروز میگرن موثر بوده است، در واقع می‌توان گفت تغییر در قطر عروق سر برای مدیریت سردرد، تقویت ترشح ملاتونین برای تنظیم خواب و ریتم‌های زیستی، کاهش میزان نیتریک اکسید آزاد خون از جمله مکانیسم‌های قدرتمند عملکرد داروی میگرن‌کات بشمار می‌روند.

بیشترین میزان قابل مصرف دارو جهت پیشگیری از بروز سردرد و سپری کردن فرآیند درمان از ۹ صبح تا ۱۲ شب هر ۳ ساعت یک پاف در هر حفره بینی است. حداقل میزان مصرف روزانه، ۳ پاف در هر حفره‌ی بینی است. فواصل بین این دو مقدار که شامل هر ۴ ساعت، ۶ و یا ۸ ساعت یک بار است، طبق حالات بالینی بیمار و وضعیت سردردهای میگرنی، طبق نظر مشاور یا متخصص آشنا با دارو قابل انتخاب است. علاوه بر استفاده‌ی دارو در هر یک از زمان‌بندی‌های مصرفی مذکور، استفاده از دارو در حین حملات میگرنی نیز طبق دستور، توصیه می‌شود. استفاده حین حمله نباید در زمان‌بندی استفاده هیچ تاثیری بگذارد؛ به این معنی که اگر طبق‌ زمان‌بندی استفاده از دارو در ساعت ۳ بعدازظهر باید دارو را مصرف کنید و در ساعت ۲ دچار حمله شدید و دارو را مصرف کرد‌ید، طبق بره‌ی قبلی ساعت ۳ نیز باید دارو را مصرف کنید.

با مصرف دارو طی دسـتور مصـرف آمده در بروشور مدت زمان مصرف هر بطری اسـپری، حـدود ۱۰ روز اسـت؛ با تغـییر مجـاز در زمان‌بندی مصرف، این زمان تا ۲۵ روز می‌تواند افــزایش یابـد. دوره‌ی درمان مناسب دارو در بیماران میگرنی تحت درمان طی دوره‌ی کارآزمایی بالینی، جهت مدیریت بهینه‌ی سردردهای میگرنی، در حدود ۳ ماه بوده است؛ یعنی مصرف حداقل ۶ بطری اسپری به بیماران میگرنی توصیه و تأکید می‌شود.

 مصرف همزمان با داروهای ضدانعقاد و تری‌نیتروگلیسرین توصیه نمی‌شود. همچنین کودکان زیر ۲ سال و خانم‌های باردار به منظور احتیاط حداکثری، منع مصرف دارند.

داروخانه شبانه روزی جالینوس زنجان ( داروخانه دکتر مبینی ) به عنوان داروخانه منتخب عرضه میگرن کات در

سی و سومین همایش عمومی انجمن علمی صرع با عنوان مروری بر روش های درمان و کنترل صرع در پنج شنبه چهارم

داروخانه دکتر شعبانی در شهر مشهد واقع در خیابان خیام شمالی، نرسیده به میدان خیام ( روبروی خیابان خی

یکی از شهرهای پیشگام در عرضه میگرن کات شهر کرمان بود که میم دارو افتخار دارد در این شهر با داروخانه

از آنجایی که داروی میگرن کات دارویی است دانش بنیان و کلیه مراحل کارآزمایی بالینی دارو به دقت و با اص

توزیع سراسری میگرن کات در سال 1397 آغاز گردید و توزیع میگرن کات در یک به یک استان ها آغاز گردید. شهر

شرکت میم دارو در پانزدهمین همایش علمی کاربردی پزشکان عمومی سراسر کشور از تاریخ 6 الی 8 تیرماه سال 13

در ادامه توزیع میم دارو در سراسر کشور عزیزمان و با توجه به درخواست های متعدد از شهر اهواز داروخانه د

در ادامه توزیع میم دارو در سراسر کشور عزیزمان و با توجه به درخواست های متعدد از شهر اهواز داروخانه د

به گزارش روابط عمومی شرکت دانش بنیان توسعه یافته میم دارو، توزیع و پخش اسپری میگرن کات در یازده استا

داروی میگرن کات در نمایشگاه حاشیه ی بیست و پنجمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزولوژی بالینی در هتل المپ

به لطف پروردگار امکان درمان بیماری میگرن به طور گسترده ممکن شده است. مـفتـخـریـم کـه پـس از تـولـید

ششمین همایش طلای سبز از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۰ بهمن ماه همزمان با اولین نمایشگاه اصفهان فارما، در شهر اصف

به گزارش روابط عمومی میم دارو دکتر رضا رمضانی خورشید دوست با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشی

دکتر رضا رمضانی خورشید دوست، مدیر عامل شرکت دانش بنیان توسعه یافته میم دارو و بنیان گذار کلینیک چندت

ه گزارش روابط عمومی میم دارو دکتر فرید سمسارها به عنوان عضو کمیته علمی دو کنفرانس علمی بین المللی در

رمضانی بنیانگذار این دارو امروز در نشست خبری رونمایی از داروی درمان قطعی میگرن که در کلینیک آرامش ب

برای نخستین بار در کشور، داروی «میگری‌هیل» برای درمان میگرن توسط محققان ایرانی تولید شد که مصرف این

شما با تهیه داروی میگرن کات تنها یک دارو را تهیه نکرده اید، شما یک همراهی همه جانبه با یک تیم متخصص میگرن را آغاز خواهید نمود.

کلینیک آرامش همواره آماده ارائه خدمات مشاوره و درمانی به مصرف کنندگان میگرن کات خواهد بود.

اپلیکیشن موبایل میگرن کات، همراه شما در روند درمان

پشتیبانی تلفنی دارو :۹۶۶۲۱۴۱۲-۰۲۱

همه روزه بجز روزهای تعطیل و پنج شنبه ها، از ساعت ۹ صبح الی ۲۰پنج شنبه های از ساعت ۹ صبح الی ۱۴

در صورتی که تماس تلفنی برای شما مقدور نیست، از فرم تماس با ما استفاده نمایید.

چهت رفاه حال استفاده کنندگان داروی میگرن کات  و ایجاد امکان درمان برای افراد در کلیه نقاط ایران، شرکت میم دارو با همکاری کلینیک آرامش، سیستم مشاوره تلفنی رایگان داروی میگرن کات را راه اندازی نموده است. شما از آغاز تا پایان مصرف میگرن کات یک مشاور کارآزموده میگرن را در کنار خود خواهید داشت.استفاده از مشاوره رایگان میگرن در حین مصرف داروی میگرن کات باعث خواهد شد که شما بهترین نیتجه ممکن را از داروی میگرن کات به دست بیاورید.

جهت ارتباط با شرکت میم دارو و تیم پشتیبانی میگرن کات می توانید با شماره تماس های:

تماس گرفته و یا فرم تماس با ما را تکمیل نمایید.

همچنین برای مشاهده داروخانه های عرضه کننده میگرن کات می توانید به نقشه داروخانه ها مراجعه نمایید.

پاسخ به پرسش های متداول در مورد داروی میگرن کات ، نحوه مصرف و مکانسیم عملکرد درمانی آن

سه روش برای تشخیص میگرن پیشنهاد می­شود:

1-مراجعه به پزشک متخصص

2-استفاده از تست میگرن سنج (موجود در وب سایت میگرن کات و اپلیکیشن همراه دارو)

3-تماس با سامانه مرکز تماس مشاوره تلفنی داروی میگرن کات

در جامعه آماری حدود 3 نفر تا به امروز 81 درصد درمان کامل بدون بازگشت و حدود 16 درصد کاهش شاخص­های سردردهای میگرنی گزارش شده است. شایان ذکر است با استفاده از میگرن کات بیماران مبتلا به میگرن قدرت مدیریت سردردشان را کسب ­می­کنند و  سردردهای میگرنی­ به شرط اصلاح سبک زندگی می­تواند به طور کامل­ حذف گردد.

قابـل توجـه تـرين مشـكلي كـه بـا مصـرف دارو ممكـن است اتفـاق بيفتـد (در حـدود ١٥ %بيمـاران) خشـكي نسبي بيني در افـراد داراي مخـاط حسـاس بينـي و بـا سابقه خونريزي بيني است. ايــن عارضــه به راحتــي و بــا مصــرف روغــن زيتــون يــا كنجــد در فواصــل بــين مصــرف دارو، جهــت چــرب كردن داخل حفرات بيني مرتفع می­گردد.

هيچگونه اثر مضري در بيماران مبتلا به بيماري هـايي قبيــل صــرع، بيمــاري هــاي قلــب و عــروق و بيمــاري خاص و نادر ديده نشده است.

این دارو به منظور احتياط حداكثري برای كودكان زير ٢ سال و خانم هاي باردار، منع مصرف دارد.

بيشترين ميزان قابل مصرف دارو جهت پيشگيري از بروز سردرد و طي كردن پروسه درمان از ٩ صبح تا ١٢ شب هر ٣ ساعت يك پاف در هر حفره بيني است.

حداقل ميزان مصرف، ٣ پاف در هر حفره بيني در هر روز است.

فواصل بين اين دو مقـدار كـه شـامل هـر ٤ سـاعت، ٦ و يـا ٨ سـاعت يـك بـار اسـت، طبـق حـالات باليني بيمار و شرايط سردردهاي ميگرني طبق نظر مشاور يا متخصص قابل انتخاب است.

علاوه بر استفاده دارو در هر يك از زمان بندي هاي مصرفي مذكور، استفاده از دارو در حـين حملات ميگرني نيز طبق دستور، توصيه مي شود.

بديهي است استفاده حين حمله نبايد در زمان بندي استفاده هيچ تـاثيري بگـذارد؛ بـه ايـن معنـي كه اگر طبق زمان بندي استفاده از دارو در ساعت ٣ بعـدازظهر بايـد دارو را مصـرف كنيـد و ساعت ٢ دچار حمله شده و دارو را مصرف كرده ايد، طبق بره قبلي ساعت ٣ نيـز بايـد دارو را مصرف كنيد.

بـا مصـرف دارو طـي دسـتور مصـرف آمـده در بروشـور مـدت زمـان مصـرف هـر بطـري اسـپري، حدود ١٠ روز است؛ با تغيير مجاز در زمان بندي مصرف، اين زمان تا ٢٥ روز مي تواند افزايش يابد.

دوره درمـان مناسـب دارو در بيمـاران ميگرنـي تحـت درمـان طـي دوره كارآزمـايي بـاليني، جهـت مديريت بهينه سردردهاي ميگرني، در حدود ٣ ماه بوده است؛ يعني با مصرف حـداقل ٦ بطـري اسپري.

شرکت دانش بنیان میم دارو با هدف مطالعه بر روی روش های درمان میگرن و تولید داروی درمان کننده بیماری میگرن راه اندازی شد و پس از سالها مطالعه و تحقیق با جایگاه کنونی خود دست یافته است. در حال حاضر شرکت میم دارو به عنوان اولین تولید کننده داروهای درمان کننده میگرن توانسته بیماری میگرن را مغلوب توان علمی دانشمندان ایرانی سازد. میم دارو با داشتن آزمایشگاه های پیشرفته و خطوط تولید صنعتی دارو و پرسنل توانمند و با تجربه، در حال مطالع و تحقیق در  حوزه داروهای طبیعت محور بوده و چندین داروی طبیعت محور در حوزه های میگرن، آلرژی و سرطان را در مراحل مختلف کارآزمایی بالینی و پیش تولید صنعتی داشته و به زودی روانه بازار خواهد ساخت. 

آدرس :   خیابان شهید بهشتی-خیابان قنبرزاده- بالاتر از خیابان خرمشهر- خیابان چهارم – شماره ۴    تلفن : ۹۶۶۲۱۴۱۰-۰۲۱     :  info@mimdaroo.com


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *