داروهای گیاهی مضر بارداری

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

داروهای گیاهی مضر بارداری

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران,روزه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

246

گیاهان دارویی هم مثل بقیه داروها، تجویز به خصوص خود را دارند و نباید در مصرف آن ها افراط کرد. به یاد داشته باشید بعضی از این داروها در صورت تجویز اشتباه اثرات بسیار بدی را بر روی شما تحمیل می کند. در مجموع مصرف گیاهان دارویی در بارداری میتواند خطرناک باشد اما به نسبت دارو های شیمیایی بی خطر یا خیلی کم خطر تر هستند و به همین دلیل همیشه گزینه خوبی برای خانم های باردار که محدودیت استفاده از داروهای شیمیایی را دارند به حساب می آید.

در مقالات قبلی در مورد منع مصرف زعفران برای افراد خاص صحبت کردیم و در ادامه این مقالات، امروز زعفران .نت قصد دارد به بررسی وضعیت زعفران و سایر گیاهان دارویی در دوران بارداری بپرازد تا بتوانید با درک درست مصرف این گیاه زندگی خود و جنین تان را به سلامت تضمین کنید.

طبق نظر پزشکان طب گیاهی، دارویی که برای اکثر افراد بی خطر محسوب می شود ممکن است برای خانم های باردار خطرآفرین باشد، پس بهتر است که مصرف این داروها با تجویز و مشورت پزشک همراه باشد و یا مقداری اطلاعات درباره طبع، خاصیت و موارد مصرف آن ها داشته باشید.

به عنوان اولین تجویز بهتر است تا وقتی که از خاصیت درمانی دارو و اثرات جانبی آن بر روی خود و جنین، اطمینان کامل پیدا نکرده اید از مصرف آن خودداری کنید، تا از نتایج و اثرات بسیار بد آن بر روی خود و کودکتان جلوگیری کنید؛ تا جایی که بعضی از این داروها باعث می شوند که جنین سقط شود.داروهای گیاهی مضر بارداری

۱- به اعتقاد بعضی از پزشکان طب گیاهی، خانم های باردار باید مصرف پونه معطر، بابونه گاوی و پوست ریشه زرشک (که احتمال سقط جنین را به دنبال دارند) و همچنین افسنطین، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا را در این دوران قطع کنند.

۲- دومین پرهیزی که خانم های باردار باید به طور ۱۰۰ درصد رعایت کنند، مصرف کافئین است؛ محققین هشدار داده‌اند که مصرف کافئین در این دوران، باعث می‌شود که وزن نوزاد به دنیا آمده، از حد طبیعی خیلی پایین تر باشد و یا حتی ساعت بارداری را هم زیادتر کند. این ماده می تواند از جفت عبور کند و به جنین برسد، و باعث سقط جنین شود. اگر روزانه خانم بارداری دو فنجان قهوه یا معادل ۱۶۳ میلی گرم کافئین مصرف کند، خطر سقط جنین هم دو برابر می شود؛ پس از مصرف شکلات، نسکافه، کاکائو و.. اجتناب کامل کنید.

۳- گیاه بولاغ اوتی احتمال سقط جنین را افزایش می دهد؛ باید پرهیز شود.

۴- سعی کند تنوع غذایی را رعایت کند تا با مشکلات کم اشتهایی کمتری مواجه شود؛ در این بین باید از زیاد خوردن هم به شدت اجتناب کند، حتی مواد غذایی که خاصیت خوبی دارند.

۵- از مصرف زعفران به ویژه در سه ماه اول بارداری باعث سقط جنین می شود ، جعفری (باعث تحرکات رحمی می شود و خطر سقط جنین را به همراه دارد)، غوره، آب غوره، مارچوبه، سیاه دانه، دارچین و مسهل اجتناب کنید.

۶- خطرناک ترین مواد غذایی برای خانم های باردار، غذاهای مانده بخصوص گوشتی از هر نمونه ای مثل ماهی مانده و.. است. مواد غیر بهداشتی، یا کم بهداشتی و کم ارزشی مانند سوسیس، کالباس، ژامبون، کنسروها، ساردین به کلی در این دوران ممنوع است.

۷- مصرف کرفس برای مادران باردار، احتمال اینکه روی جنین تنش‌های عصبی ایجاد کند و در آینده نوزاد را دچار ناراحتی های عصبی کند وجود دارد.

۸- مصرف سیاه دانه برای مادران باردار قاعده آور است و ممکن است خونریزی و سقط جنین را به همراه داشته باشد.

به علاوه مطالب گفته شده باید بدانید که در این دوران؛ مصرف زعفران، زرشک و کافئین خطرات جبران ناپذیری را برای مادر و جنین به همراه دارد و احتمال اینکه جنین سقط شود وجود دارد. در مقالات قبلی به طور مفصل در مورد زعفران در بارداری ، آنچه باید خانم ها در این دوران حساس بدانند  صحبت کردیم.

 

بر طبق گزارشات سرویس گوگل هلث (بخش سلامتی گوگل )، و در نتیجه آزمایشاتی که بر روی ۱۵۰ زن باردار انجام شده، مشخص شده است که خانم هایی که در سه ماه اول بارداری خود زرشک و زعفران مصرف می کنند در خطر جدی سقط جنین هستند و احتمال اینکه به خاطر بارداری زودرس، نوزادشان با مشکلات جسمی به دنیا بیاید وجود دارد. این مواد برای مادران باردار باعث تنگی نفس شدید و گرفتگی عضلات آن‌ها می‌شود.

 

گلپر از تیره جعفری است، و همانطور که در بالا بیان شد مصرف جعفری به شدت در دوران بارداری خطرناک است.

گلپر از قدیم به عنوان دارویی برای معده، نفخ و مشکلات مطرح بود؛ این دارو برای دفع سموم ترشحات معده را زیاد می کند و میکروب کش قوی است.

برای کاربردش در ضد نفخ، می توانید به مقدار یک گرم از آن را به همراه رازیانه کم به همراه آخرین لقمه غذا میل کنید.

درست است که این دارو بعد از زایمان شیر مادر را زیاد می کند اما مصرف بیش از ۲ گرم گلپر در این دوران، به خصوص سه ماه اول بارداری باعث سقط جنین می شود.

گلپر طبع گرم و خشکی دارد که به عنوان ادویه جات می تواند خاصیت سردی گوشت‌ها را متعادل کند.

اگر شما از افرادی باشید که طبع گرمی دارید می توانید دانه های گلپر را به مدت یک شب در سرکه نگه دارید و بعد از ۲۴ ساعت آن ها را خشک کنید و بعد آن را پودر کنید، اگر مصرف گلپر برای شما باعث سردردی شد، می توانید مقداری گلاب را بو کنید تا سر دردتان بر طرف بشود.

چشم عنصر حیاتی است که هر کس از نعمت آن بهره مند است در ثروتمند (بیشتر)

کمتر کسی است که طعم و عطر زعفران را بیاد نداشته باشد اما شاید به (بیشتر)

زعفران یکی از ارزشمندترین گیاهان دارویی است که از آن در طب و داروسازی و (بیشتر)

آدرس: تهران، پاسداران، خیابان گیلان غربی، بن بست مریم، پلاک ۲، طبقه اول، واحد ۱

آدرس شما:

عضویت

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *