داروهای گیاهی صاف کننده خون

خواص دارویی و گیاهی

 داروی صاف کننده خون یکی از داروهای قوی و کاربردی طب اسلامی برای درمان مشکلات خونی می باشد. این دارو از ترکیب مواردی که جهت صاف کردن خون معرفی شده اند حاصل شده است. امروزه عوامل آلوده‌کننده بسیار مانند هوا و غذای آلوده سبب آلودگی خون می‌شود، ازاین ‌رو مصرف صاف کننده خون برای همه مفید است (نکته: برای کودکان نیز مفید است)

دلیل ترکیب کردن مواد چیست؟
اولا روایت شرط نکرده است که مثلا اگر کاهو مصرف کردی دیگر نباید برگ چغندر مصرف کنی.
ثانیا از روایات متعددی استفاده می‌شود که ترکیب خوب است و حتی خود ائمه سعی بر ترکیب کردن داشته اند. مثلا در روایت آمده است که به شخصی فرمود از مهریه زن خود یک درهم هدیه بگیر و با آن عسل و سیاهدانه و آب باران تهیه کن و با هم جمع کن و استفاده کن و بیماری تو خوب می‌شود.
هر کدام از عسل و سیاهدانه و آب باران به تنهایی درمان تمام بیماری ها است اما باهم ترکیب هم شده اند.
اعتقاد ما این است که داروی صاف کننده خون هرچه مصرف شود بهتر است.
چیزی که امروز به عنوان حساسیت مطرح است به جهت آلودگی خون است. امروز حساسیت درمان ندارد اما صاف کننده خون درمان حساسیت است.
یکی از نشانه های غلظت و آلودگی خون خواب رفتگی دست و پا است. این دارو آلودگی خون را هم برطرف می‌کند و همچنین خون را رقیق می‌کند.
درمان لکه های صورت و بدن است.
برای درمان جوش صورت و جوش جوانی می‌شود به این ترکیب سویق عدس نیز اضافه کرد یا اینکه علاوه بر تجویز صاف کننده خون، سفارش به استفاده از سویق عدس بشود.
برخی مواد باید در سایه خشک بشود اما برخی مواد فرقی ندارد. انار باید در آفتاب خشک بشود چون به این راحتی خشک نمی‌شود.
عناب و ترنجبین به عنوان صاف کننده در روایات وارد نشده است اما مشهور و معروف به صاف کنندگی خون هستند.
شاهتره و زرشک کوهی در روایات ذکر نشده است. زرشک کوهی مضر است حتی گفته اند که سرطان زا است. در عربی به «عنبر باریس» است که چنین چیزی در روایات وجود ندارد.

نحوه درست کردن داروی صاف کننده خون
• کاهو پنج مثقال
• برگ چغندر پنج مثقال
• کاسنی پنج مثقال
• دانه انار شیرین پنج مثقال یک روایتی داریم سفارش به خوردن انار بعد از حجامت می‌کند
• آلو (آلو بخارا) سه مثقال
• عناب سه مثقال
• ترنجبین دو مثقال
آسیاب بشود و الک بشود بدون اضافه کردن عسل چون تجربه نشان داده است که عسل اثر این دارو را نصف می‌کند.

نکته: در موارد فوق بایستی مواد را خشک، آسیاب و اضافه کرد.

اگر کسی بتواند در فصل آلو سیاه هسته آن را جدا کند و خشک کند آسیاب کردن آن راحت خواهد بود.
استفاده از برگ کاسنی بهتر است و اگر برگ کاسنی نبود از ساقه و یا از تخم آن نیز می‌شود استفاده کرد.
برگ کاسنی بدون شسته شدن باید خشک بشود چون قطره ای از بهشت روی کاسنی وجود دارد.به استفاده از برگ چغندر قند خیلی سفارش شده است که در عربی به آن سلق می‌گویند.
مراد از کاهو نیز کاهوی بومی است. اگر برگ کاهو نباشد از تخم کاهو نیز می‌شود استفاده کرد اما خاصیت خود برگ کاهو را ندارد

داروهای گیاهی صاف کننده خون

مقدار مصرف:

یک ساعت قبل از شام یا قبل از ناهار به اندازه یک قاشق مربا خوری مصرف بشود. اگر مشکلات بیمار زیاد است در هر دو وعده مصرف بشود.
این دارو بسته به‌شدت بیماری و نیاز یک ساعت قبل از شام یا قبل از نهار یا هردو، به‌اندازه یک قاشق مرباخوری باید مصرف شود.

این دارو باید به مقدار زیاد استفاده شود و با مصرف مداوم و به‌مرور زمان اثر خواهد کرد.  مدت مصرف باید طولانی باشد. مانند دو یا سه هفته مصرف بشود. یا اینکه تا برطرف شدن مشکل مصرف بشود. چیز مضری در این دارو وجود ندارد بنابراین مصرف زیاد آن مشکلی ندارد.
چون این دارو مصرف بالایی دارد و شاید پرمصرف ترین دارو باشد خوب است که از آن زیاد درست بشود.
هر کدام از این مواد به تنهایی موثر است اما تجربه نشان داده است که ترکیب کردن آن ها اثر بیشتری دارد.

 

بیماری هایی که صاف کننده خون در درمان آنها کاربرد دارد:

خواص
۱- برطرف کردن کهیر و جوش و خال، رفع جای جوش و بیماری های پوستی

۲- صاف و شفاف شدن پوست

۳- درمان غلظت خون و بیماری های ناشی از آن.

۴- برطرف کردن آلودگی خون

۵- درمان انواع حساسیت

۶- پاکسازی و رفع تمام مشکلات کبد.

۷- درمان کک و مک.

۸- موثر در درمان غلبه دم

۹- درمان بیماری های طحال

۱۰- درمان خواب رفتگی و بی حسی و گزگز و احساس سرما دست و پا، سوزش و داغ شدن کف پا و گرفتگی و کشیدگی عضلات.

۱۱- درمان خارش پوست

۱۲- درمان یائسگی زودرس (عدم قاعدگی)

۱۳- درمان هپاتیت (معلول مشکل در کبد)

۱۴- درمان فشار خون بالا، تپش قلب و خفقان.

۱۵- درمان آفت دهان.

۱۶- درمان سردرد.

۱۷- درمان خارپاشنه و میخچه

۱۸- درمان خواب آلودگی و پرخوابی

۱۹- درمان زونا

۲۰- درمان اگزما

۲۱- درمان پلاکت بالای خون

منبع: کانال داروهای طب اسلامی | طبیب الاطبا

https://t.me/tabibolateba

Tags تمیز شدن خون داروهای طب اسلامی درمان جوش صورت صاف شدن خون مرکب طب اسلامی

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲, ۱۳۹۷

فروردین ۳۱, ۱۳۹۷

درمان جوش صورت ✅جوش های صورت را به شیوه زیر درمان کنید: اگر پوست صورت

از بین بردن جای جوش بخشید برای ازبین بردن جای جوش چکارکنیم؟ ۱-رژیم مدیترانه ای

داروهای گیاهی صاف کننده خون

باسلام کتاب طب سنتی به زبان ساده میخوام

کتاب های استاد تبریزیان ترجمه شده هست

کتاب های رضا نظرپور شاگرد استاد تبریزیان به صورت موضوعی هست بهترین روش برای درمان قطعی معاینه شدنه

درمان هایی در کتاب ها گفته میشه کلیه باید مراجعه بشه به متخصص طب اسلامی

سلام،داروی صاف کننده خون ک برای فروش کذاشتید شامل همه مواردی ک ذکر کردین هست؟و اینکه آیا برای درمان کک و مک گونه ک ب دلیل آفتاب درکودکی ایجاد شده هم موثره و درمانش میکنه یا اینکه برای کک ومک ناشی از بیماری این دارو رو بایداستفاده کرد؟

برای مشاوره درمانی از اساتید کانال تلگرام کمک بگیرید
@eslamteb

اینجور بگم .فوق العاده س . تمام بدنم درد میکرد .گرفتگی ماهیچه هام خوب شد با ۵ بار خوردن .بسیار عجیبه .از روز اول حس میشه تاثیرش .فوق العاده فوق العاده .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

توضیحات بیشتر


Watch Dragon ball super




خانه

موبایل

تصفیه ی خون به داشتن پوستی زیبا و سالم کمک کرده و سلول‌ها را از پیری زودرس حفظ می‌کند.

 خستگی، نفخ و پوست خشک و کدر می توانند جزو علائمی باشند که نشان می دهند خون شما تمیز نیست و حاوی برخی توکسین‌ها است. در این صورت احتمال دارد که پای کمبود ویتامین ها نیز در میان باشد. حتی امکان دارد سلول‌ها از عناصری اشباع باشند که باید حتما از بدن دفع شوند. خوشبختانه روش‌های طبیعی‌ای وجود دارد که برای تصفیه ی خون مفید است. با ما باشید تا با گیاهان تصفیه کننده ی خون آشنا شوید. سلامت خون ماهمانطور که می دانید کلیه ها و کبد ارگان های مسئول تصفیه ی کننده ی خون و دفع سموم بدن هستند. اما لازم است که با روش های ساده و طبیعی نیز به این ارگان های حیاتی کمک کرد. لازم است که رژیم سالم و مناسبی داشته باشید و با مصرف برخی از نوشیدنی ها به پاکسازی بدن و تصفیه ی خون کمک کنید. تمیزی خون برای همه از اهمیت بالایی برخوردار است چون باعث پیشگیری از ابتلا به برخی از بیماری ها و ناخوشی ها می‌شود. علاوه بر این تصفیه ی خون به داشتن پوستی زیبا و سالم کمک کرده و سلول‌ها را از پیری زودرس حفظ می‌کند. لازم است که با مصرف مواد غذای سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها از ابتلا به کم خونی نیز پیشگیری کنید. در ادامه گیاهان مفید برای تصفیه ی خون را ذکر می‌کنیم. چگونه می‌شود خون را سم زدایی کرد؟قبل از معرفی گیاهان و دمنوش های تصفیه کننده ی خون چند ماده ی غذایی را یادآوری می‌کنیم که کمک زیادی به پاکسازی بدن تان می‌کند.میوه های تصفیه کننده ی خون:لیموترش، انگور، پرتقال، گریپ فروت، آناناس، بری ها، کیوی، توت فرنگی و غیره. سبزیجات تصفیه کننده ی خون:سیر، پیاز، هویج، کرفس، جعفری، جوانه ها، سویا و غیره. گیاهان تصفیه کننده ی خون

داروهای گیاهی صاف کننده خون

  گیاه باباآدمما توکسین‌های بدن را از طریق پوست و ادرار دفع می‌کنیم. اما برای افزایش سرعت این روند می‌توانید به گیاه باباآدم اعتماد کنید. گیاه باباآدم یک گیاه تمیزکننده ی ویژه است که برای تصفیه ی خون و سیستم لنفاتیک موثر عمل می‌کند. می‌توانید این گیاه را از عطاری ها تهیه کنید. بابا آدم باعث پاکسازی بدن و بهبود جریان خون شده و از احتباس آب در سلول ها و نفخ و سنگینی معده پیشگیری می‌کند. این گیاه برای درمان آرتریت، سیاتیک، نقرس، آکنه، کاهش اسیدیته، رفع سنگ کلیه و سنگ کیسه ی صفرا و همچنین پیشگیری از بیماری های کبدی و صفراوی، درمان عفونت ادرار، هرپس، تب و دیابت و غیره نیز مفید است. می‌توانید روزانه تا دو فنجان دمنوش گیاه باباآدم میل کنید و نتیجه را ببینید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید بهتر است قبل از استفاده از گیاهان با پزشک خود مشورت کنید. می‌توانید نظر عطار را در خصوص میزان و نحوه ی مصرف این گیاه جویا شوید. 

   

 گیاه آقطیگیاه آقطی یک ملین خوب و در عین حال تمیزکننده ی بدن و ضدعفونی کننده است. این گیاه باعث کاهش حالت نفخ و التهاب های بدن می‌شود. گیاه آقطی قابض طبیعی بوده و جزو تصفیه کننده های موثر خون محسوب می‌شود. می‌توانید از این گیاه برای پاکسازی کلیه ها و کبد استفاده کنید و دمنوش آن را بعد از غذا میل کنید. همچنین می‌توانید از کپسول های آن نیز استفاده کنید. البته لازم است که برای مصرف هر نوع مکمل یا قرصی بتدا انظر پزشک تان را جویا شوید. 

 گیاه گزنهلازم است که در مورد خواص گیاه گزنه مطالب زیادی نوشته شود چون این گیاه سزاوار شناخت بیشتری است. گزنه حاوی آهن است و کم خونی را کاهش می دهد. در این روزهای سرد هیچ چیز به اندازه ی نوشیدن یک فنجان دمنوش گزنه برای بدن مفید نخواهد بود. گزنه برای تصفیه ی سریع خون و حذف توکسین‌های آن فوق العاده است. این گیاه ادرارآور بوده و برای تمیزکردن کلیه ها و کبد موثر عمل می‌کند.

 گیاه قاصدکقاصدک قاصد سلامتی است. در این عصرهای سرد زمستانی یک فنجان دمنوش قاصدک میل کنید تا توکسین‌های بدن تان دفع شده و جریان خون تان بهبود یابد. کافیست مقداری از این گیاه را با یک فنجان آب جوش و به مدت 5 دقیقه دم کرده و نوش جان کنید.

گیاه زوفا

بهتر است بدانید که زوفا برای تصفیه ی خون و دفع چربی های مضر بدن فوق العاده است. این گیاه را از عطاری تهیه کنید و دمنوش آن را برای پاکسازی بدن تان از شر توکسین‌ها مصرف کنید. می‌توانید روزانه تا دو فنجان از این دمنوش را میل کنید.

  

 آلوورااحتمالا تصور می‌کنید که از آلوورا صرفا برای نرمی و لطافت پوست استفاده می‌کنند. اما باید بدانید که این گیاه مفید برای درمان بسیاری از ناخوشی های روزمره و همچنین پاکسازی بدن از توکسین‌ها یا همان سموم مفید است.آلوورا باعث پاکسازی کبد و کلیه ها می‌شود. می‌توانید چای آلوورا میل کنید. یک قاشق عصاره ی آلوورای خالص را در یک فنجان آب جوش دم کنید و سپس آن را صاف کرده و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بماند. بهتر است چند قطره لیموترش نیز به این چای بچکانید تا طعم آن بهتر و خواصش شود.منبع:tebyan.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .



65
ریال

7
ریال

2
ریال

6
ریال

داروهای گیاهی صاف کننده خون

9
ریال

8
ریال

7
ریال

75
ریال

6
ریال

7
ریال

8
ریال

8
ریال

7
ریال

8
ریال



65
ریال

7
ریال

75
ریال

2
ریال

داروهای گیاهی صاف کننده خون

6
ریال

9
ریال

8
ریال

7
ریال

75
ریال

6
ریال

7
ریال

8
ریال

8
ریال

7
ریال

8
ریال

بانك اطلاعات
بيماريها

پزشكان دندانپزشكان
و..

داروخانه ها

بيمارستانها

داروهای گیاهی صاف کننده خون

درمانگاه ها

پاراكلنيك

تجهيزات پزشكي

پزشكان مقيم خارج

مقالات

Case Report

محاسبه طول عمر

گياهان دارويي

تغذيه و رژيم درماني

قد و  وزن 
نرمال

واكسيناسيون

طب ورزشي و دوپينگ

بيماري هاي روز

قوانين و تعرفه هاي
پزشكي

گالري عكس واطلسها

آمار حياتي وشاخصهاي
بهداشتي  ايران

كنگره هاي جهاني
پزشكي

همايشهاي پزشكي ايران

نمايشگاههاي پزشكي

بازآموزي

بيمه هاي درماني

سايتهاي پزشكي

نرم افزارهاي پزشكي

دانشگاههاي علوم
پزشكي

انجمنهاي علمي پزشكي

روش پيگيري بيماريها

نكته خيلي مهم
:
 
ذكر
 مورد استعمال داروهاي گياهي تنها
بر اساس وظيفه اطلاع رساني اين سايت  ميباشد
و به هيچ عنوان به معناي تجويز يا تكذيب مورد درماني ذكر
شده نمي باشد .

داروهای صاف کننده خون           Drugs recommended for Blood
purifier

 
نسخه هاي مركب
                  

 
نسخه هاي تك دارويي

نسخه شماره 1-
 داروی صاف کننده خون

میوه انیسون                           یک قسمت

گلهای بابونه                            چهار
قسمت

میوه زیره                                 چهار
قسمت

برگ
سنا                                 هشت قسمت


طرز
تهیه و مقدر مصرف :

داروهای گیاهی صاف کننده خون

یک
قاشق غذا خوری از مخلوط فوق را که قبلا خرد شده
باشد در یک لیوان آب جوش ریخته نیم ساعت باقی
بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده  روزی دو
بار هر بار یک فنجان میل کنید .

 

 نسخه شماره 2-
داروی صاف کننده خون

 ریشه و برگ شیرمال                 یک قسمت

برگ
سنا                                 یک قسمت

گل
بابونه                                 یک قسمت


طرز
تهیه و مقدر مصرف :

یک
قاشق ذا خوری از مخلوط فوقرا که قبلا خرد شده باشد
در یک لیوان آب جوش ریخته  نیم ساعت باقی بگذارید
تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده صبح و شب هر بار یک
فنجان از داروی تازه تهیه شده میل کنید .

 

نسخه شماره 3- داروی صاف کننده خون

گیاه افسنطین                           یک قسمت

گیاه بومادران                             دو
قسمت

گیاه قنطوریون                            دو قسمت

برگ
نعناع                                 چهار قسمت

برگ
بنفشه                              چهار قسمت


طرز
تهیه و مقدر مصرف :

یک
قاشق غذا خوری از داروی مخلوط فوق را که قبلا خرد
شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته نیم ساعت باقی
بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی دو بار
هر بار یک فنجان میل کنید .

 

نسخه شماره 4- داروی صاف کننده خون

برگ
سنا                                یک قسمت

گیاه بومادران                          یک قسمت

گل
بابونه                               یک قسمت

برگ
شیرمال                           یک قسمت


طرز
تهیه و مقدر مصرف :

یک
قاشق غذا خوری از مخلوط فوق را که قبلا خرد شده
باشد در یک لیوان آب جوش ریخته مدت نیم ساعت باقی
بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده و روزانه یک
فنجان میل کنید .

 

نسخه شماره 5- داروی صاف کننده خون

ریشه بابا آدم                           3 گرم

ریشه شیرین بیان                     3 گرم

ریشه تاجریزی                         3 گرم


طرز
تهیه و مقدر مصرف :

مخلوط فوق را که قبلا خرد شده باشد به مدت بیست
دقیقه در یک لیتر آب جوش دم كرده و مقدر نصف یا
آنرا در روز مصرف بکنید .

نسخه
شماره 1- 

                      
دارو : تمام گیاه شاهتره  ( Fumaria parviolora
)


مقدر مصرف : 
2 تا 4 گرم

طرز
تهیه : مقدر فوق را که
قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید
تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی  سه  بار هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه
شماره 2- 

                      
دارو : تمام گیاه گلدار بنفشه ( Viola tricolor)


مقدر مصرف : 
2 تا 4 گرم

طرز
تهیه : مقدر فوق را که
قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید
تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی  سه  بار هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه
شماره 3- 

                      
دارو : برگ یا چوب یا پوست ساقه غان ( قان ، توس ) ( Betula
alba)


مقدر مصرف : 
4 تا 6 گرم

طرز
تهیه : مقدر فوق را که
قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید
تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی  سه  بار هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه
شماره 4- 

                      
دارو : برگ یا میوه آقطی ( Sambucus nigra)


مقدر مصرف : 
4 تا 6 گرم

طرز
تهیه : مقدر فوق را که
قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید
تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی  سه  بار هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه
شماره 5- 

                      
دارو : اندامهای مختلف گیاه زرشک ( Berberis vulgaris)


مقدر مصرف : 
8 تا 16 گرم

طرز
تهیه : مقدر فوق را در
یک لیوان آب جوش ریخته مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا اصف كرده
روزی دو بار میل کنید .

نسخه
شماره 6- 

                      
دارو : برگ و گل گیاه گل قاصدک ( Taraxacum officinalis)


مقدر مصرف : 
3 تا 6 گرم

طرز
تهیه : مقدر فوق را که
قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید
تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی  سه  بار هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه
شماره 7- 

                      
دارو : تمام گیاه گزنه ( Urtica dioica)


مقدر مصرف : 
2 تا 4 گرم

طرز
تهیه : مقدر فوق را که
قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید
تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی  سه  بار هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه
شماره 8- 

                      
دارو : میوه عناب ( Ziziphus vulgaris)


مقدر مصرف : 
1 تا 2 دانه

طرز
تهیه : مقدر فوق را که
قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید
تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی  سه  بار هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه
شماره 9- 

                      
دارو : تمام گیاه خرفه ( Portulaca oleracea
)


 مقدر مصرف : 

5 تا 1 گرم

طرز
تهیه : مقدر فوق را که
قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید
تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی  سه  بار هر بار یک فنجان میل کنید.

بازگشت به ليست بيماريها براي درمان گياهي

Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.

©2-28 irteb
All rights reserved

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *