داروهای گیاهی برای درمان دردهای قاعدگی

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

 

 

گیاهان دارویی را می ‌توان به صورت عصاره‌ های خشک شده(کپسول ‌‌ها، قرص‌ ها و پودرها)، دم‌ کرده ‌ها یا تنتورها مورد استفاده قرار داد.

 

دم ‌کرده ‌ها را باید با یک قاشق چای ‌خوری از گیاه دارویی به ازای هر فنجان آب تهیه کرد. برای این کار می‌ باید برگ‌ ها و گل ‌ها را به مدت 5 تا 1 دقیقه و ریشه ‌ها را به مدت 1 تا 2 دقیقه در آب خیساند و روزانه 2 تا 4 فنجان از این خیسانده را در زمان دلخواه نوشید.

 

تنتورها، فرآورده‌ هایی تهیه شده از الکل(یا مخلوط آب و الکل) با قدرت گیاهی معادل یک قسمت گیاه دارویی در پنج قسمت حلال یا یک قسمت گیاه دارویی در ده قسمت حلال هستند.

 

معرفی برخی گیاهان

* 3 قطره از تنتور درخت عفیفه (Chaste Tree)یا ویتاگنوس و کوهاش سیاه Cohosh) (Black  هر کدام به مقدار دو بار در روز درد را تخفیف می‌ دهد.

 

* دم ‌کرده تمشک قرمز (Red Raspberry)بافت رحم را تقویت می ‌کند.

 

* نسبت مساوی از تنتور هفت کول یا بداغ(Cramp Bark)، کوهاش سیاه، زغال اخته جامائیکا   (Jamaica Dogwood) و سیب‌ زمینی وحشی هندی(Wild yam)، را می ‌توان با هم برای تسکین درد و کرامپ‌ های رحمی استفاده کرد. برای این منظور می‌ باید هر نیم ساعت 2 قطره برای چهار دوز متوالی و سپس بر حسب لزوم تا هشت دوز در روز به مدت هفت روز این مخلوط را استفاده کرد.

 

 

انواع گیاهان دارویی

* برای کاهش کرامپ‌ های قاعدگی، روزانه 2 لیوان از مخلوط آب، دو عدد سیب، دو ساقه کرفس(Celery)  و یک پیاز رازیانهFennel)) توصیه می‌ شود.

 

کرفس و رازیانه دارای ماده ” فیتواستروژن “(ماده‌ای شبیه به هورمون زنانه) هستند که ناراحتی ناشی از خون ریزی و کرامپ‌ های قاعدگی را کاهش می‌ دهند.

 

* آب آناناس نیز در تسکین کرامپ‌ های رحمی مفید است. آنزیم موجود در آب آناناس باعث شل شدن عضلات می‌ شود.

 

* برای کاهش ناراحتی ‌های قاعدگی، استفاده از مخلوط یک قاشق صبر زرد(Aloe Vera)، با کمی فلفل سیاه پس از غذا یک هفته قبل از شروع خون ریزی توصیه می‌ شود. در طول خون ریزی های قاعدگی، در صورت وجود کرامپ ‌های دردناک، می‌ توان هر نیم ساعت یک دوز از این مخلوط را تا تسکین کامل دردها مصرف نمود. لازم به ذکر است که صبر زرد از نوع مصرف خوراکی، عاری از عوارضی جانبی تولید کننده اسهال است.

 

* در برخی از زنان، قاعدگی دردناک ناشی از “اضطراب زن بودن” یا “اضطراب جنسیتی” است. در این موارد اسانس گل انار توصیه می ‌شود. اسانس گل انار اندام‌ های بدن زن را متعادل کرده و پذیرش ویژگی‌ های جنسی زنانه را برای وی آسان می‌ کند. اسانس گل انار برای برطرف کردن نشانه‌ های قبل از قاعدگی نیز مفید است. درمان با اسانس انار می‌ باید به طور مداوم و هر روز انجام گیرد و صرفا به روزهای خون ریزی قاعدگی محدود نشود.

 

* برای درمان کرامپ ‌های قاعدگی، دم ‌کرده پوست قره‌ قاط (Cranberry)بسیار مفید است. برای تهیه این دم کرده، چهار قاشق غذاخوری پوست قره ‌قاط، یک قاشق غذا خوری پونه معطر(Pennyroyal) و دو قاشق مربا خوری زنجبیل (Ginger)تازه رنده شده را در چهار لیتر آب سرد ریخته، روی اجاق بگذارید تا به جوش آید و برای مدت 2 تا 3 دقیقه به آرامی بجوشد و نیم ساعت پس از برداشتن این جوشانده از روی شعله، آن را صاف کنید. هر 15 دقیقه یک چهارم فنجان از این دم کرده را بنوشید تا درد کرامپ‌ های قاعدگی آرام گیرد.


تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

زنان، دردهای ناشی از قاعدگی را تجربه می‌کنند

 

زنان، دردهای ناشی از قاعدگی را حداقل در برهه‌ای از دوران زندگی‌شان تجربه می‌کنند.اگر شما هم با گرفتگی‌های دردهای ناشی از قاعدگی مواجه هستید، می‌توانید از ترفندهای زیر برای تسکین این مشکل کمک بگیرید.دارچیندارچین به‌عنوان ماده‌ای تسکین‌بخش و کاهش‌دهنده‌ی التهاب شناخته‌شده است. یک هات چاکلت با دارچین به بهبود انقباضات رحمی کمک خواهد کرد. از پودر کاکائو یا برندهای میکس شده‌ی هات چاکلت استفاده کنید. نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین و نصف قاشق جوز داخل آن بریزید. برای طعم بهتر می‌توانید شکلات اضافه کنید.

 

دارچین به‌عنوان ماده‌ای تسکین‌بخش و کاهش‌دهنده‌ی التهاب شناخته‌شده است

 

خودداری از مصرف کافئیندریافت بیش از حد کافئین، گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی را تشدید می‌کند. پس اولین ترفند برای تسکین این مشکل آزاردهنده، خودداری از مصرف قهوه، چای، نوشابه‌های گازدار و هر گونه نوشیدنی حاوی کافئین است. مصرف دم‌نوش بابونه به‌جای چای یا قهوه که کافئین ندارد و حاوی نوعی اسید آمینه به‌ گلیسین است، یکی از بهترین راه‌ها برای تسکین اسپاسم‌های عضلانی محسوب می‌شود. 

دریافت بیش از حد کافئین، گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی را تشدید می‌کند

 دانه‌های گشنیزگشنیز ثابت‌شده است که درد را کاهش داده و جریان خون را سرعت می‌دهد. با یک لیوان آب و گشنیز تاثیر آن بر دردهای ماهانه‌ی خود را امتحان کنید. 15 عدد دانه‌ی گشنیز را به یک ماهیتابه آب جوش اضافه کنید. بگذارید آب بجوشد تا نصف شود. اجازه دهید کمی خنک شده و سپس آن را بنوشید.  

گشنیز درد قاعدگی را کاهش داده و جریان خون را سرعت می‌دهد

 خوردن موزمواد غذایی غنی از پتاسیم مانند موز، گزینه‌های مناسبی برای تسکین این مشکل به‌شمار می‌روند، چون کمبود پتاسیم در بدن همواره یکی از عواملی است که باعث شکل‌گیری گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی در ناحیه شکم یا تشدید آن‌ها می‌شود. بنابراین، سبزی‌های برگ سبز مانند اسفناج و لوبیای سفید هم گزینه‌های مناسبی برای دریافت پتاسیم هستند.   

مواد غذایی غنی از پتاسیم مانند موز، گزینه‌های مناسبی برای تسکین درد قاعدگی هستند

 

ماهی سالمونسالمون منبع اسیدهای چرب امگا3 است که می‌توانند به تسکین انقباضات رحمی کمک کنند. روی فیله‌ی سالمون کمی لیمو بریزید تا خوش‌طعم شود و سپس آن را بخورید.   

سالمون منبع اسیدهای چرب امگا3 است که می‌توانند به تسکین درد قاعدگی کمک کنند

 مصرف محصولات لبنیمواد غذایی سرشار از کلسیم می‌توانند گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی در ناحیه شکم را تسکین بدهند. پس استفاده از شیر، پنیر و ماست را قبل از شروع دوره قاعدگی و درحین دوره کنید. این کار هم عضله‌ها را ریلکس می‌کند و هم شدت گرفتگی‌های عضلانی را کاهش می‌دهد.    

مواد غذایی سرشار از کلسیم می‌توانند گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی را تسکین بدهند

 شکلات تلخشکلات تلخ به ماهیچه‌ها کمک می‌کند به‌سرعت آزادشده و برای کاهش درد شما بسیار مؤثر است. اگر می‌خواهید برای تسکین علائم از شکلات تلخ استفاده کنید می‌توانید مقداری از آن را ذوب کرده و روی میوه بریزید. این ترکیب سالم به تسکین درد کمک می‌کند.   

شکلات تلخ به ماهیچه‌ها کمک می‌کند به‌سرعت آزادشده و برای کاهش درد قاعدگی بسیار مؤثر است

  

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

منبع:

wiki.54.ir

salamatism.com

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .



آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

این خوراکی ها را برای .کاهش-درد-قاعدگی’&gtکاهش درد قاعدگی” href”http://www.akairan.com/hs3.کاهش-درد-قاعدگی” style”text-decoration:nonecolor:inherit”&gtکاهش درد قاعدگی بخورید

 آکاایران : خوراکی های بسیاری برای امراض و دردهای مختلف توسط پزشکان و متخصصان پیشنهاد می شودند، خوارکی هایی که بعضا خاصیت درمان چند بیماری و درد را در خود جای داده اند و پژوهشگران هر روزه کشفیات بیشتری پیرامون این مواد به دست می آورند. در ادامه و در بخش سلامت آکاایران میخواهیم به شما خوراکی هایی معرفی کنیم که برای .کاهش-درد-قاعدگی’&gtکاهش درد قاعدگی” href”http://www.akairan.com/hs3.کاهش-درد-قاعدگی” style”text-decoration:nonecolor:inherit”&gtکاهش درد قاعدگی بسیار مفید هستند پس با ما همراه باشید.

کاهش .کاهش-درد-قاعدگی’&gtدرد قاعدگی با گیاهان دارویی

تسکین درد قاعدگی

درد قاعدگی چیست؟ درد قاعدگی عبارت است از بروز درد شدیدی هنگام عادت ماهیانه که مانند دل پیچه است و اغلب در سطح زیر و وسط شکم ایجاد می شود .البته ناحیه شیوع درد در هر خانمی متفاوت است، گاهی این دردها تا زیر کمر وحتی کلیه های فرد را فرامی گیرد و ممکن است از یک تا دو روز قبل از قاعدگی شروع شود وتا 4 روز طول بکشد. البته این دردها نظم خاصی ندارد و شدت و محل آن در هر فرد و در هر ماه متفاوت است. این دردها که از نوع کوفتگی هستند، گاهی اوقات آن قدر شدیدند که فرد مجبور می شود دست از تمام فعالیت هایش کشیده و دراز بکشد . دردهای قاعدگی همراه با علائم متفاوتی هستند مانند تهوع ، سردرد، خستگی ، کسالت ، اسهال ، استفراع و در واقع با وجود این دردها قاعدگی برای برخی خانم ها تبدیل به یک فاجعه ماهانه می شود. طبق گفته دکتر مکبری نژاد، دردهای قاعدگی به دو نوع اولیه و ثانونه تقسیم می شوند. درد های اولیه دردهای معمول و رایج هستند که خیلی شدید نیست و قابل تحمل وکنترل است. اما دردهای ثانویه که بسیار شدید هستند ومعمولا با هیچ مسکنی تسکین پیدا نمی کنند، خطرناکند ونیاز به معاینه پزشک دارد. همچنین ممکن است علت دردهای قاعدگی ثانونه بیماری های زمینه ای مانند آندومتریوز باشد.  

پژوهش های تازه از تاثیر فوق العاده کلسیم و ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به علا یمی که پیش از قاعدگی،زنان را گرفتار می کند و به آن می گویند، خبر می دهند.

روزهای قاعدگی را با شیر، پنیر و کلم بروکلی بگذرانید

اخیرا پژوهشگران دانشگاه ماساچوست پس از مطالعه مفصلی بر روی ۳۰۰۰ زن اعلام کرده اند که رژیم غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین D می تواند در کاهش بروز علایم این نشانگان موثر واقع شود.

 محققان اعتقاد دارند افرادی که در رژیم غذایی خود به مقدار کافی از غذاهای حاوی ویتامین D و کلسیم مانند شیر و پنیر و سایر لبنیات و همچنین جوانه ها و کلم بروکلی استفاده می کنند، دچار کمترین میزان علایم این بیماری می شوند. از نظر این محققان، دلیل کاهش علایم نشانگان پیش از قاعدگی توسط مواد مزبور، افزایش سطح هورمون های زنانه مثل استروژن و در عین حال کاهش پروژسترون است.

دکتر الیزابت جانسون، مدیر این تیم تحقیقاتی، درباره نتایجی که از این پژوهش به دست آمده، می گوید: &ltدر این تحقیق، مشخص شد کسانی که دریافت روزانه کلسیم و ویتامین D آنها در حد ایده آل و یا بالاتر از حد طبیعی است، کمتر از سایرین دچار علایم پیش از قاعدگی می شوند.

کاهش درد قاعدگی در دوران بارداری

.کاهش-درد-قاعدگی” style”text-decoration:nonecolor:inherit”&gtکاهش درد قاعدگی

&gtلابد می دانید که نشانگان پیش از قاعدگی یا پی.ام.اس یکی ازشایع ترین بیماری های زنانه دنیاست. در ایران البته آمار دقیقی از این بیماری در دست نیست اما آمارهای امریکا حاکی از آن است که ۴۰ تا ۶۰ درصد زنان این کشور (و طبیعتا چیزی نزدیک به همین درصد از خانم های سایر کشورهای دنیا) بین سنین ۱۲ تا ۵۰ سالگی از این بیماری رنج می برند.

 اگرچه علایم این بیماری با افزایش سن، شدیدتر می شود اما برای دختران جوان و نوجوان نیز، این عارضه می تواند کاملا آزاردهنده و دردسرساز باشد. این بیماری معمولا در حول و حوش روزهای قاعدگی اتفاق می افتد. علایمش کاملا متنوع و متغیر است اما برخی از شایع ترین علایم و نشانه هایش عبارتند از: دل درد، ناپایداری خلقی، تحریک پذیری، تنش عصبی، سردرد، افزایش اشتها، تپش قلب، ضعف، سرگیجه و غش، افزایش وزن، ورم دست و پا، تورم و حساسیت پستان ها، میل شدید به شیرینی جات، احساس ورم و نفخ شکم، افسردگی، ضعف حافظه و بیخوابی.

دکتر الیزابت جانسون، مدیر تیم تحقیقاتی دانشگاه ماساچوست، خاطر نشان می کند که: &ltیافته های ما حاکی از آن است که برای کمک به افرادی که به شدت از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برند، می توان از مکمل های دارویی این دو ماده ضروری ( یعنی کلسیم و ویتامین )D استفاده کرد و رژیم غذایی را در جهت تامین این منابع ضروری تغییر داد.

جالب است که با آغاز دوره این بیماری و ورم ناشی از آن، احساس چاقی به مبتلایان دست می د هد و به همین دلیل، به رژیم های موقت غذایی روی میآورند. اما با برطرف شدن این دوره، دوباره پرخوری شروع می شود و در عوض، برای کم کردن این اشتهای کاذب، می روند سراغ داروهای لاغری. این چرخه تغذیه ای را در اغلب مبتلایان نشانگان پیش از قاعدگی می شود سراغ گرفت.

کاهش درد قاعدگی بعد از ازدواج

.کاهش-درد-قاعدگی” style”text-decoration:nonecolor:inherit”&gtکاهش درد قاعدگی

و جالب ترین نکته در خصوص نشانگان پیش از قاعدگی، این است که رژیم غذایی اغلب مبتلایان به این بیماری شبیه همدیگر است. اکثرشان غذاهای آماده، غذاهای چرب، محصولات لبنی و مواد کافئین دار را زیادتر مصرف می کنند و کمتر به سراغ غذاهای طبیعی و سالم می روند؛ به همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس، نوشابه های کولادار، انواع بیسکوییت و شیرینی جات و بخصوص شکلات، ماکارونی و برنج شدیدا علاقه مندند و از طرفی برای حفظ تناسب اندامشان هم گهگاه بعضی از وعده های غذایی شان را کاملا حذف می کنند و در عوض، هر از گاهی هم حسابی در خوردن زیاده روی می کنند.

خوراکی های ممنوع در دوره قاعدگی

به نقل از آکاایران : خانم ها در این دوران باید از یک بره غذایی متعادل و متناسب پیروی کنند و به همین دلیل مصرف بعضی مواد غذایی که جایگاهی در این بره ندارد، باید محدود یا به کلی کنار گذاشته شود.

دکتر رحمانی درباره این مواد غذایی توضیح می دهد: در دوران قاعدگی بهتر است مصرف مواد غذایی شیرین و قندها مانند شکلات، آب نبات و انواع شیرینی حذف شود.

همچنین وی توصیه می کند غذاها و نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و نسکافه به دلیل این که محرک هستند، کنار گذاشته شوند.

مصرف خودسرانه مکمل ها ممنوع!

درست است که نیاز بدن به مصرف بعضی انواع مواد غذایی افزایش پیدا می کند و باید خوراکی هایی را از قبل مصرف کنیم و بعضی ها را هم کلا کنار بگذاریم، اما اینها بهانه خوبی برای مصرف مکمل های غذایی نیست. دکتر رحمانی با تاکید بر این که مصرف خودسرانه مکمل ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود، خاطرنشان می کند: خانم ها به هیچ عنوان نباید در این مدت بدون نظر پزشک به مصرف مکمل ها روی بیاورند و در صورتی که می خواهند نسبت به این موضوع مطمئن شوند، ابتدا باید با متخصص تغذیه مشورت کنند تا اگر کمبودی وجود دارد، مکمل مورد نیاز برایشان تجویز و زیر نظر پزشک مصرف شود.

گردآوری بخش سلامت آکاایران

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

چين و چروك پوست به‌خصوص پوست صورت براي اكثر افراد به‌ويژه خانم‌ها خوشايند نيست. اين چروك‌ها با گذشت زمان و در طول حيات انسا‌ن‌ها رخ مي‌دهند و گريزي از آنها نيست. اما باتوجه به پيشرفت‌هايي كه در علم پزشكي رخ داده مي‌توان از اين آسيب ناخوشايند و شايد ناراحت‌كننده پوستي نجات يافت. هیالورونیک اسید را مي‌توان يكي از درمان‌هاي مهم و موثري برد كه در اين زمينه بسيار موفق عمل مي‌كند. در ادامه در اين مورد بيشتر توضيح مي‌دهيم. اسید هیالورونیک یک رطوبت‌ساز طبیعی

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای دکتر سلام در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. دکتر سلام برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

امروزه مصرف داروهای گیاهی و استفاده از گیاهان دارویی طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.با وجود اینکه به نظر می رسد این گیاهان بی ضرر هستند ولی در

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مبتلا به درد پشت هستند؟ آیا به دنبال بهترین راه برای جلوگیری و از بین بردن این مشکل می گردید؟

در کیک ها، شیرینی ها، کوکی ها، شکلات ها و غیره میتوان از گردو استفاده کرد. بنابراین راه های زیادی برای مصرف آنها وجود دارد. فواید گردو بر

روز پنج‌شنبه 11 مرداد گردهمایی بنیاد (Tooth friendly توث فرندلی) سوئیس، یکی از معتبرترین بنیادهای بین المللی سنجش سلامت محصولات خوراکی مرتبط با بهداشت دهان و دندان، برگزار

داشتن معده درد عصبی در برخی افراد می تواند یک اتفاق معمولی باشد. با این حال بنا به گفته پزشکان و علوم پزشکی، این یک وضعیت قابل تشخیص

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *