داروهای گیاهی آرامش دهنده اعصاب

خواص دارویی و گیاهی

رزرو هتل

بلیط پرواز

قیمت تشک طبی

تالار پذیراییبلیط هواپیما چارتر

مزون




خانه

موبایل

یکی از علل تأثیر اسانس رز به عنوان ضدافسردگی و ازدیاد فعالیت‌های جنسی، افزایش فعالیت‌های مغزی است.گل محمدیاسانس گل سرخ برای بسیاری از مشکلات زنانه مفید است این اسانس مقوی عضلات رحم بخصوص در کسانی است که رحم‌های آنها افتادگی دارد و همچنین در مورد زنانی که آمادگی سقط کردن به دلیل ضعف رحم در آنها ایجاد می‌شود. همچنین در مورد تسکین مشکلات قاعدگی، افسردگی و تنش‌های عصبی دارای آثار ارزشمندی است. اسانس رز می‌تواند مانند ویتامین‌های گروه B به عنوان پرکورسور هورمون‌ها در بدن قرار گیرد و به نظر می‌رسد تولید منی را نیز افزایش دهد.یکی از علل تأثیر اسانس رز به عنوان ضدافسردگی و ازدیاد فعالیت‌های جنسی، افزایش فعالیت‌های مغزی است. یکی دیگر از استفاده‌های مهم اسانس رز در فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مربوط به بهداشت و سلامت پوست می‌باشد. اسانس رز برای همه نوع پوست، بخصوص پوست‌های حساس و خشک و پوست افراد مسن بسیار مناسب است. اسانس رز می‌تواند مقاومت جدار مویرگ‌های زیر پوست را که به صورت خطوطی قرمزرنگ دیده می‌شوند، افزایش دهد و این مشکل را تا حد زیادی درمان کند. البته در این موارد گاه لازم است ماه‌ها اسانس مورد استفاده قرار گیرد. طریقه و میزان مصرفبا توجه به اینکه میزان اسانس گلاب‌ها متغیر و اصولاً مقدار اسانس موجود در آن ها بسیار کم می‌باشد، عدد معینی از نظر حجم و یا وزنی برای مصرف خوراکی و دارویی آن ارائه نشده است.گلبرگ: مقدار 1 تا 2 گرم گلبرگ را می‌توان در یک استکان آب ریخته و تا روزی سه نوبت (3 تا 6 گرم) به صورت خوراکی مصرف کرد.اسانس: هیچ اسانسی را نباید به طور مستقیم به صورت خوراکی و یا موضعی مصرف نمود. اسانس‌ها باید به وسیله روغن‌های مایع گیاهی رقیق شوند. اکثر اسانس‌ها باید حداقل به نسبت 1 بر 2 رقیق شوند تا عوارض جانبی نداشته باشند.سمیت: گلبرگ، گلاب و اسانس گل سرخ در حد مصرف دارویی و خوراکی دارای عارضه جانبی نمی‌باشد. مهم‌ترین اثرات گزارش‌شده گلبرگ‌ها و گلابضد اسهال، ضد التهاب، افزایش‌دهنده‌ میل جنسی، ضدکرم آسکاریس، قابض، ضدنفخ، مقوی قلب، خلط‌آور، ملین، مسهل، مقوی معده، مقوی اعصاب، ضدکرم، ضدزخم و اشتهاآور است.گلاب یکی از بهترین محصولات جایگزین اسانس رز است که با تقطیر گلبرگ‌های انواع گل سرخ به همراه آب به دست می‌آید. این ماده جهت سلامت و بهداشت پوست و ضدعفونی کردن چشم بسیار سودمند می‌باشد. البته نوعی گلاب وجود دارد که سه بار تقطیر می‌شود و به «تری پل روزواتر» معروف است که ضدعفونی‌کننده و مقوی بسیار خوبی برای پوست می‌باشد. همچنین ضدعفونی‌کننده‌ای قوی و مناسب برای چشم است.گلاب ضدالتهاب، خنک‌کننده و نرم‌کننده پوست می‌باشد. همچنین دارای خاصیت ضدمیکروب و تا حدی قابض است؛ به همین دلیل از قدیم در فرآورده‌های مربوط به پوست از گلاب استفاده می‌شده است. اسانس رز را نیز با روغن‌های طبیعی یا مخلوط با الکل‌ها و یا اسانس‌های دیگر گیاهان به عنوان فرآورده‌های پوستی استفاده می‌کنند. با وجودی که همیشه در مورد نزدیک شدن و تماس اسانس‌ها با چشم هشدار داده می‌شود، گلاب به عنوان شستشوی چشم و رفع خستگی و تازگی آن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. مهم‌ترین اثرات گزارش‌شدهضد درد، ضد اسهال، ضد اکسیدان، ملین، ادرارآور، کاهش‌دهنده‌ قند خون، مسهل، مهارکننده‌ لیپوکسی‌ژناز، مقوی اعصاب، و ضد کرم است.  

  کاسنیمواد محلول در آب کاسنی دارای خواص تسکین‌دهنده سیستم عصبی مرکزی و اثرات آنتاگوتیست قهوه و چای را دارد. به احتمال زیاد لاکتوسین و مشتقات وابسته آن موجب اثرات مسکن کاسنی می‌باشند. الیگوساکاریدهای متعدد موجود در کاسنی به عنوان پروبیوتیک‌های داخلی عمل می‌کنند که باعث تخمیرهای متعدد در سیستم روده می‌شوند. این گونه فعالیت‌های میکروبی در روده اهمیت بسیار زیادی برای سلامت سیستم روده‌ای – معده‌ای دارند.در بعضی نقاط دنیا ریشه و برگ کاسنی مانند سبزیجات مصرف می‌شود. ریشه‌های کاسنی پس از بو دادن، مانند قهوه برای نوشیدن استفاده می‌شود. کاسنی همچنین مسکن و مقوی قلب است. اینولین و ترکیبات وابسته موجود در ریشه کاسنی می‌توانند از یبوست جلوگیری کنند. از دیگر اثرات مهم کاسنی می‌توان ضد اسهال، ضد سرطان و اشتهاآور بودن آن را برد. طریقه و میزان مصرفروزانه 3 تا 5 گرم پودر ریشه در 15 تا 25 میلی‌لیتر آب میل شود. همچنین می‌توان معادل 1 گرم (دو قاشق غذاخوری) از برگ و ساقه و گل کاسنی را خرد یا له کرد و با یک لیوان آب به مدت 5 تا 1 دقیقه جوشاند و پس از صاف کردن مصرف نمود. این جوشانده را می‌توان با کمی شکر، نبات یا عسل شیرین کرد و روزی یک تا دو نوبت از آن خورد. عوارض جانبیتماس با گیاه کاسنی ممکن است باعث درماتیت شود. احتیاطافرادی که سنگ کلیه دارند باید با مشورت پزشک از کاسنی استفاده کنند. مهمترین اثرات گزارش شدهضد باکتری، صفراآور، ضد التهاب، ضدموتاژن، ضدنفخ، مقوی قلب، ملین، مسهل، ادرارآور، هضم‌کننده، شیرافزا، محافظ کبد، کاهش‌دهنده کلسترول، مسکن، تقویت‌کننده معده، تقویت‌کننده اعصاب و کاهش‌دهنده قندخون.نکات قابل توجه1- بهترین ریشه کاسنی برای مصرف، ریشه گیاه یکساله است، زیرا ریشه در سال‌های بعد ضخیم و چوبی می‌شود.2- کاسنی گونه‌های مختلفی دارد که از همه آنها استفاده می‌کنند. این گونه‌ها ممکن است از نظر رنگ گل و یا شکل برگها با هم متفاوت باشند.3- برگهای کاسنی را باید در تابستان چید تا هم رشد کافی کرده باشند و هم به گیاه آسیب نرسد. همچنین، نباید همه برگ‌ها را چید.4- کاسنی را می‌توان با دانه آن کاشت. زمینی که کاسنی در آن کشت می‌شود باید دارای رطوبت کافی باشد و بهتر است کشت آن در اردیبهشت ماه صورت گیرد.5- کاسنی از قدیم در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان گیاهی مفید برای کبد مشهور بوده است. همچنین، از این گیاه برای درمان قولنج‌های کبدی، یرقان، نارسایی‌های کبد و به عنوان صفراآور استفاده می‌کردند و در حال حاضر نیز برای رفع مشکلات کبد مصرف زیادی در جهان دارد.6- بسیاری از اثرات کاسنی، بخصوص در مشکلات کبدی، مربوط به ترکیبات سنگینی است که این ترکیبات در عرق کاسنی وجود ندارد و در عصاره و یا فرآورده‌هایی مانند جوشانده آن وجود دارد؛ لذا عرق کاسنی موجود در بازار اکثر خواص ذکر شده در این کتاب را ندارد و باید از فرآورده‌های صنعتی و یا جوشانده آن استفاده کرد.منبع: دنیای تغذیه 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

 

 

دکتر محمد حسین صالحی سورمقی، گیاهان دارویی مفید برای اعصاب را به شرح زیر می برد:بنگ دانه – بید- پونه- تاتوره- تاجریزی سیاه- خشخاش- چای کوهی- شاهدانه – زرشک- گل مغربی- گریپ فروت- مارچوبه- کاسنی- گل محمدی- قهوه- نسترن- اسطوخودوس – بابونه – بادرنجبویه – بهارنارنج – جوی دوسر – جین سینگ – جینکو – چای – رازک – ریحان – زردچوبه – زعفران – سنبل الطیب – علف چای – کرفس – گل رنگ – گل ساعتی – گل گاو زبان – نعنا فلفلی – نعنا قمی.

 

در متن پایین تعدادی از گیاهان دارویی مفید برای بهبود و رفع برخی ناراحتی های اعصاب را بیان می کنیم که تعدادی با هم و تعدادی به تنهایی استفاده می شوند.

 

این نکته ی خیلی مهم را باید متذکر شویم که بیان موارد استفاده ی این گیاهان دارویی، تنها بر اساس وظیفه اطلاع رسانی سایت می باشد و به هیچ عنوان به معنای تجویز یا تکذیب مورد درمانی ذکر شده نمی باشد.

آرامش اعصاب

1- یک قسمت گل بابونه ، یک قسمت گیاه اسطو خودوس ، یک قسمت برگ نعناع ، دو قسمت ریشه سنبل الطیب ، سه قسمت میوه رازیانه و سه قسمت گل و برگ پاخری را بکوبید (منظور از قسمت، نسبت مواد به هم می باشد) و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت 2 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان صبح و شب میل کنید.

 

2- ریشه سنبل الطیب ، برگ نعناع و گیاه اسطوخودوس ( از هر کدام سه قسمت) را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، صبح و شب میل کنید.

 

3- ریشه سنبل الطیب، گل رازک، گیاه اسطوخودوس، گیاه فرنجمشک، گل بابونه و میوه انیسون ( از هر کدام یک قسمت) را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، صبح و شب میل کنید.

 

4- 2 گرم بادرنجبویه و 2 گرم علف چای و 5 گرم رازک را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت 2 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، صبح و شب میل کنید.

 

5- 2 تا 4 گرم علف چای (هوفاریقون) را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

6- 5 تا 1 گرم گلبرگ شقایق را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

7- 2 تا 4 گرم گیاه ریحان را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

8- 2 تا 4 گرم گل بابونه را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

9- 1 تا 2 گرم برگ مریم گلی را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

1- 2 تا 4 گرم ریشه سنبل الطیب را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

این گیاه دارویی برای رفع مشکلات عصبی زیر نیز مفید است :

هیستری ، هیجان ، ترس ، تشنج های عصبی ، سرگیجه های عصبی ، سرفه های عصبی، آسم و ترس شبانه کودکان.

 

رفع سردرد

1- سنبل الطیب، اکلیل کوهی، بابونه و نعناع ( از هر کدام یک قسمت) را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت 2 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، صبح و شب میل کنید.

 

2- 3 گرم اسطوخودوس، 3 گرم تخم گشنیز و 5 دانه فلفل سیاه را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، نیم ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

3- 1 گرم صمغ عربی، 1 گرم تخم گشنیز و 1 گرم تخم کدو را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت قبل از غذا میل کنید.

 

4- برگ بادرنجبویه ، گل بهار نارنج، اسطوخودوس ، میوه نسترن و میوه رازیانه (از هر کدام 1 گرم) را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت 2 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و گرم گرم میل کنید.

 

مقوی اعصاب

1- 2 تا 5 گرم گیاه اسطوخودوس را بکوبید. سپس آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

2- 2 تا 4 گرم برگ نارنج را بکوبید. سپس آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

رفع بی خوابی

1- ریشه سنبل الطیب، گیاه فرنجمشک، گیاه اسطوخودوس و گیاه پاخری ( از هر کدام یک قسمت) را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، صبح و شب میل کنید.

 

2- 15 گرم بادرنجبویه ، 1 گرم رازیانه، 5 گرم بابونه، 5 گرم نعناع ، 5 گرم سنبل الطیب و 5 گرم علف چای را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، صبح و شب میل کنید.

 

رفع هیستری

1- 2 تا 4 گرم برگ بادرنجبویه را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان ، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

2- 1 تا 2 گرم گیاه سداب را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان ، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

3- 2/ تا 5/ گرم کلاله زعفران را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید (همراه غذا نیز می توان مصرف نمود).

منابع :

– سایت آی آر طب

– کتاب گیاهان دارویی و گیاه درمانی – تالیف دکتر محمد حسین صالحی سورمقی


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

تعریف مزاج چیست؟

مزاج شما چیست؟

بیماری های رایج مزاج ها

اصلاح مزاج

موهای زائد

تقویت مو

جوش

زیبا شوید

لاغری صورت

زخم معده

زعفران

انواع عفونت

سنگ کلیه

میگرن

عفونت ادراری

کم خونی

سینوزیت

لاغر شدن

لاغری بیش از حد

تقویت حافظه

اشتها

روغن زیتون

سیاهدانه

کتیرا

جینسینگ

زنجبیل

آرامش اصلی‌ترین نیاز زندگی‌مان است. همانی است که مدام دنبالش می‌گردیم و اگر نداشته باشیمش هر چه داشته باشیم به چشممان نمی‌آید. اما شاید ندانیم بخش مهمی از این احساس مقدس آرامش به شرایط بدنی‌مان برمی‌گردد. تنمان هم باید در این آرامش نقش خودش را به خوبی بازی کند. هر چقدر هم همه چیز روبه‌راه باشد اگر هر یک از هورمون‌هایمان در سطح مناسبی نباشند نمی‌توانیم آرامش و شادی را به خوبی تجربه کنیم. پس بهتر است برای کسب آرامش و نشاط در کنار استفاده از راهکارهای روانشناسی و تلاش برای بهتر کردن شرایط مادی و معنوی زندگی‌مان به جسممان هم توجه کنیم. گیاهان دارویی می‌توانند در راه آرام‌تر شدن کمک موثری به ما کنند.

چند گیاه دارویی که می‌توانند آرامش اعصاب را به ما هدیه کنند:

ریحان:

ریحان آرام‌بخش اعصاب است. پس به هر طریق از ریحان خدا استفاده کنید.

همیشه سر سفره‌تان سبزی خوردن باشد.

یا از دم‌نوش ریحان استفاده کنید:۲ تا ۴ گرم گیاه ریحان را بکوبید و در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید نیم ساعت دم بکشد. آن را صاف کنید و روزی ۲ بار هر بار یک فنجان یک ساعت بعد از غذا بخورید.

در آب گرم حمام برگ ریحان بریزید تا هم خنک کننده تن خسته‌تان باشد و هم آرام‌بخش اعصابتان .

شوید:

در امریکا مرسوم است از شوید براي آرامش اعصاب و کاهش درد استفاده می‌شود.

گل سرخ:

در مطالب قبل درباره اثر فوق‌العاده گلاب و گل سرخ برای آرامش اعصاب و افزایش نشاط گفته‌ایم.

می‌توانید گاهی هم عصاره گل سرخ را در بینی‌تان بچکانید تا هم اعصابتان آرام شود، هم روحیه بهتری پیدا کنید و هم خواب راحت‌تری داشته باشید.

گل گاوزبان:

دم‌نوش گل گاوزبان هم باعث آرامش اعصاب می‌شود هم خواب راحت.

۱۰ تا ۲۰ گرم برگ خشک گیاه را در هزار گرم آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد و بعد از صاف کردن با عسل یا نبات میل کنید.

اگر گرم مزاج هستید به دم‌نوشتان کمی لیموعمانی هم اضافه کنید.

عرق طارونه:

عرق طارونه هم مقوی اعصاب و آرام‌بخش است و خواب‌آوری قوی است.

قبل از هر غذا یک لیوان عرق طارونه میل کنید.

آویشن:

توی این فصل سرما آویشن دم کنید و بخورید تا هم اعصابتان آرام شود هم سرما نخورید.

کرفس:

اگر هم اعصابتان خرد است هم اضافه وزن دارید آب کرفس فراموشتان نشود. روزانه یک لیوان آب کرفس هم باعث لاغری می‌شود هم خواب‌آور و آرام‌بخشی درجه یک است و هم فشار خون را به حد نرمال می‌رساند.

گل نرگس:

بوییدن گل نرگس هم برای آرامش اعصاب خوب است هم برای افسردگی و جلوگیری از آلزایمر و تقویت حافظه.

جعفری:

خوردن سبزی جعفری با ساقه اعصابتان را تسکین می‌دهد. پس جعفری را در سبزی خوردن کنار ریحان قرار دهید و با ساقه‌اش مصرف کنید.

چای به:

یکی از وعده‌های چای روزانه‌تان را به چای به اختصاص دهید تا هم اعصابتان را آرام کند هم خستگی‌تان را در کند و هم معده و قلب و اعصاتان را تقویت کند.

حالا که فصل به است خوب است خودتان دست به کار درست کردن چای به شوید. چند تا به را بشویید و نازک خلالی کنید. بعد بگذارید خشک شود، مثل درست کردن برگه خشک شده میوه‌های دیگر است. بعد می‌توانید برای اینکه رنگ چای به‌تان به چای سیاه نزدیک‌تر شود برگه‌های خشک شده را چند ثانیه تفت دهید.

عطر و طعم بی‌نظیر و خواص عالی چای به را از دست ندهید.

می‌توانید برای اینکه چای به‌تان طعم و بو و خواص لیمو را هم داشته باشد بعد از خلالی کردن، به‌ها را ۲۴ ساعت در آب لیمو بخیسانید بعد بگذارید خشک شود و تفتش بدهید.

خوردن این دم‌نوش هم باعث آرامش اعصابتان می‌شود.

به‌لیمو:

 به‌لیمو بهتان آرامش اعصاب هدیه می‌کند.

۵ گرم برگ خشک به‌لیمو را در دو فنجان آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد. به‌لیمو میگرن و سرگیجه و تپش قلب را هم تسکین می‌دهد و خستگی را هم از تنتان به در می‌کند.

اسبروله معطر:

در فرانسه معمول است گیاه خشک اسبروله را گرفته خرد کرده و یک قاشق سوپخوري از آن را در ۲۲۰گرم آب جوش مدت ۱۵ دقیقه دم می‌کنند و موقع خواب می‌خورند. این دم‌کرده ضد اسپاسم است و براي رفع بی‌خوابی بسیار مؤثر.

در امریکا مخلوطی از اسبروله معطّر، توت‌فرنگی سیاه جنگلی و برآمدگی زیر گل نسترن و یا گل سرخ، برگ تمشک جنگلی، دارچین، کیوي و گل ساعتی را به صورت دمکرده با عس و لیمو تازه براي آرامش اعصاب و رفع بی‌خوابی می‌خورند.

سلامت و آرام باشد.

از بین بردن موهای زاید از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود. خیلی از ما این سوال را داریم که از چه روشی برای زدودن موهای زائد استفاده کنیم.

رژیم جدیدی گرفته‌ایم یا تازه شروع به ورزش کرده‌ایم اما اولین تاثیری که در ظاهرمان می‌بینیم لاغر شدن صورت است و زار و نزار به نظر‌رسیدن.

همه ما تا به حال، حداقل به یکی از انواع عفونت دچار شده‌ایم. از گلو درد، دندان درد و جوش های چرکی گرفته تا عفونت های پر دردسرتر مثل عفونت ادراری.

میگرن از آن کابوس‌های تمام نشدنی است که برخی مجبورند سالیان سال با آن دست و پنجه نرم کنند و ساعات زیادی زجر و عذاب را تحمل کنند

شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند.

بعضی از افراد همیشه با مشکل “جوش سرو کار دارند. بعضی هم وقتی جوش می‌زنند  می‌فهمند که قرار است به یک مهمانی حسابی دعوت شوند!

گیاهان دارویی و داروهای گیاهی برای پیشگیری و درمان زخم معده- مانند بسیاری از بیماری های مزمن دیگر- پیشنهادات قابل اطمینانی دارند.

سنگ کلیه یکی از سخت‌ترین بیماری‌های رایج بین افراد است. به طور مععمول خیلی‌ها را می‌شناسیم که حداقل یک بار دچار سنگ کلیه شده‌اند

درباره ما

ارتباط با ما

از بین بردن موهای زاید یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد محسوب می‌شود. خیلی از ما همیشه این سوال را در سر داریم که از چه روشی برای زدودن موهای زائد بدن استفاده کنیم که سخت، دردناک، پرهزینه و وقت‌گیر نباشد و در عین حال پوستمان را زیبا کند و بر سلامتی‌مان تاثیری مثبتی بگذارد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه بی بی عطار می باشد.

 شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی کاربردی و طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند. بعضی هم تحت شرایط مختلف شاهد ریزش و ضعیف شدن موهای نازنینشان هستند.ممکن است حرص و جوش زیادی خورده باشید

سه نوع زیره داریم که شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند: زیره سیاه، زیره سبز، و زیره کوهی.زیره به طور کلی طبع گرم و خشک دارد به همین علت استفاده مداوم و زیادش برای افرادی که طبع گرم دارند مضر است و برای بهره‌مندی از منافع آن باید برای افراد گرم مزاج زیره را در سرکه بخیسانیم و بعد مصرف کنیم.

We’re not around right now. But you can send us an email and we’ll get back to you, asap.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *