داروهای گیاهی آرامبخش قوی

خواص دارویی و گیاهی

ریشه این گیاه دارای ارزش دارویی برای بیماری‌های مختلف سیستم اعصاب و روان است. اثرات دارویی ریشه تازه سه برابر خشك‌شده آن است.

آیا دوست دارید که از طوطی ها در خانه خود مراقبت کنید؟ یکی از مهم ترین وظایفی که صاحبان طوطی، دارند این است که از خستگی طوطی شان پیشگیری کرده و برای شاد نگه داشتن طوطی خود تلاش کنند. قبول دارم کار سختی است و نیاز به وقت گذاشتن زیادی دارد. این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام را برای کشف بعضی از رازها به منظور اطمینان از اینکه پرنده شما هرگز با خستگی، افسردگی و یا عوارض جانبی ناخواسته دست و پنجه نرم نمی

پیروی کردن از بهترین رژیم غذایی برای سالم ماندن، احتمالا باعث تعجب شما نخواهد شد، زیرا این رژیم شامل مصرف مواد کم چربی و کالری، غنی از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل است و بر روی غذاهای طبیعی به جای غذاهای فرآوری شده، تمرکز دارد. اگر چه که این دستورات غذایی مشابه، برای مردان مبتلا به سرطان پروستات اعمال می شود، اما رژیم غذایی شما و طریقه درست کردن غذا ممکن است بعد از تشخیص بیماری، خیلی برای سلامتی شما اهمیت داشته باشد. در

آیا از جای جوش بر روی پوست خود ناراحت هستید؟ آیا به دنبال روش های موثری برای خلاص شدن از آنها هستید؟ شما همیشه رویای یک  پوست صاف و بدون جوش را می بینید. به همین دلیل انواع مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی را خریداری می کنید. به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر، از درمان های مختلفی که وجود دارد نیز می توانید استفاده کنید. این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام، 2 روش سریع  برای چگونگی از بین بردن جای جوش از صورت،

بیماری های مرتبط با سن، معمولا حیواناتی را که به سن پیری رسیده اند، تحت تاثیر قرار می دهند. همستر که معمولا عمر کوتاهی دارند پس از یک سالگی، از این بیماری های مزمن رنج می برند. این بیماری های مزمن می تواند زندگی این حیوان خانگی زیبا را مختل کرده و باعث برو مشکلات جدی در سلامتی او شود. اگر زود این بیماری ها را تشخیص دهید، بهتر و سریع تر هم درمان می شوند. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام

ممکن است هنگامی که می بینند که سگشان غذا نمی خورد، دچار ناراحتی شوید و برایتان سوال باشد چرا اشتهایی برای غذا خوردن ندارد؟ اولین چیزی که بعد از غذا نخوردن سگ به ذهنتان می رسد این است که احتمال دارد، مریض شده باشد یا از درد رنج ببرد، اما احتمال این موضوع بسیار کم است. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. دلایل غذا نخوردن سگ معمولا، غذا نخوردن سگ به علت ریزه

آیا دوست دارید که از طوطی ها در خانه خود مراقبت کنید؟ یکی از مهم ترین وظایفی که صاحبان طوطی، دارند این است که از خستگی طوطی شان

پیروی کردن از بهترین رژیم غذایی برای سالم ماندن، احتمالا باعث تعجب شما نخواهد شد، زیرا این رژیم شامل مصرف مواد کم چربی و کالری، غنی از میوه

آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی است که بر روی مفصل های مختلف و در دست و پا تاثیر می گذارد. این یک اختلال خودایمنی است و به

این یک بیماری التهابی مزمن است که علاوه بر مفاصل، بر قسمت های بدن شما نیز تاثیر میگذارد. بر خلاف استئوآرتریت که ناشی از سایش طولانی مدت

آیا از کمر درد رنج می ‌برید؟ اگر پاسختان به این سوال آری است، احتمال دارد که به بیماری دژنراتیو دیسک مبتلا شده باشید. این بیماری چیست و

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و لکه و زخم جوش را از بین می برد و باعث روشن شدن پوست می شود. لیمو دارای خواص اسیدی است که می تواند باعث از بین بردن باکتری های پوست شده و از چرب شدن بیش از حد پوست نیز جلوگیری می کند.

خمیر دندان نه تنها باعث تمیزی دندان های شما می شود بلکه جای جوش را نیز به سرعت از بین می برد. به یاد داشته باشید از خمیر دندان سفید به جای ژل خمیر دندان استفاده کنید. به این منظور، مقداری خمیر دندان سفید را قبل از خواب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و صبح صورت خود را با آب بشویید.

ویتامین C به درست شدن بافت آسیب دیده کمک می کند و پوست را در برابر مضرات نورخورشید محافظت می کند. مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، سبزیجات دارای برگ سبز تیره، آویشن، جعفری، ریحان، گشنیز، کلم فندقی و مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و آناناس منابع غنی از ویتامین C هستند.

امگا 3 برای درمان آکنه یا جوش بسیار مفید است. آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای کاهش التهاب و حفظ انعطاف پذیری پوست مناسب می باشند. غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب هستند عبارتند از ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین، ماهی کولی، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است.

فیبروز کیستی (CF) یک بیماری ژنتیکی است که موجب تشکیل مخاطی ضخیم در ریه ها می شود که بدن قادر به پاکسازی آن ها نیست. موکوس زمینه پرورش دهنده مناسبی برای باکتری ها می شود، در نتیجه کودک را مستعد ابتلا به عفونت های ریه می کند. CF هیچ درمانی ندارد، اما پزشکی مدرن به افراد مبتلا به CF کمک می کند تا زندگی عادی بدون مشکلی را داشته باشند.

در رژیم جنیفر لوپز مقدار مصرف نمک و شکر تا حد ممکن محدود شده است و همین یکی از دلایلی چاق نبودن او است. نمک سبب تجمع آب در بدن شده و در نتیجه ی تجمع آب، وزن بدن زیاد می شود. شکر نیز نوعی سیگار جدید به شمار می رود. مصرف آن را قبل از اینکه دچار اضافه وزن شوید و دچار بیماری های مرتبط با چاقی شوید، متوقف کنید.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

طب سنتی و مکمل, گیاهان دارویی 6,287 بازدید

سنبل‌الطیب یا والرین که دیگر آن علف گربه است، گیاهی است با بوی بسیار مطبوع و گل‌های سفید و صورتی که معمولا به صورت وحشی در حاشیه رودها در بیشترین مناطق ایران می‌روید. سنبل‌الطیب دارای خاصیت گرم و خشک بوده و دارای خاصیت آرام بخش قوی است.

ریشه این گیاه دارای ارزش دارویی برای بیماری‌های مختلف سیستم اعصاب و روان است. اثرات دارویی ریشه تازه سه برابر خشک‌شده آن است.

به صورت عام، سنبل‌الطیب برای کمک به درمان مشکلات زیر کمک‌کننده است:

مشکلات خواب و بی‌خوابی، افسردگی، سردردهای میگرنی، اضطراب و دلهره، تشنج، ام‌اس، پارکینسون، تیک‌های عصبی و سایر مشکلات و بیماری‌های سیستم اعصاب.

مصرف دم‌کرده سنبل‌الطیب باعث بهبود کیفیت خواب و درمان بی‌خوابی می‌شود. به این منظور می‌توان ۵‌ـ ‌۳ گرم از ریشه این گیاه را در ۲۵۰ میلی‌لیتر آب‌جوش دم کرده و روزی دو سه بار میل شود.

مصرف این اسانس در درمان دردهای شدید از جمله کمردرد و درد سیاتیک نیز موثر است.

از دیگر مصارف آن کمک به درمان سکسکه‌های مقاوم است.

دم‌کرده مخلوط سنبل‌الطیب و به‌لیمو نیز نوشیدنی بسیار مفیدی برای درمان مشکلات بی‌خوابی است.

همچنین افرادی که از مشکلات خواب دیدن زیاد یا کابوس شبانه رنج می‌برند می‌توانند این نوشیدنی مفید را در کاهش این مشکل تجربه کنند.

به کسانی که از انواع درد‌های مزمن رنج می‌برند می‌توان توصیه کرد دم‌کرده ریشه این گیاه یا پودر آن را استفاده کنند.

برای تمام بیمارانی که مشکلات بی‌خوابی، افسردگی، اضطراب و سایر بیماری‌های عصبی دارند توصیه می‌شود با مشورت با پزشک متخصص گیاهان دارویی از دم‌کرده سنبل‌الطیب به صورت کمکی در کنار سایر داروهای خود استفاده کنند، البته بهتر است در دوز بالا استفاده نشود، چون دوزهای خیلی بالای آن می‌تواند خطرناک یا اعتیاد‌آور باشد.

همچنین توصیه می‌شود در دوران حاملگی از این گیاه استفاده نشود. در بعضی افراد حساسیت به این گیاه گزارش شده است. مصرف زیاد سنبل‌الطیب برای کلیه‌ها مضر است.

افشره ۹گیاه۲ سایکودایجست، حاوی سنبل الطیب به همراه گیاهان مفید و مرغوب دیگر، مقطر بسیار خوبی برای تقویت اعضای رییسه، تنظیم خلط سودا و رفع عوارض ناشی از سودا مزاجی و رفع استرس و نگرانی بی مورد است.

برچسبآرام بخش آرام بخش گیاهی آرامبخش افسردگی بیماری اعصاب خواص سنبل الطیب درمان با سنبل الطیب سنبل الطیب گیاهان دارویی

۱۳۹۷-۰۵-۱۸

۱۳۹۷-۰۴-۱۲

۱۳۹۷-۰۲-۱۰

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

وقت خواب‌تان شده ولی نمیتوانید بخوابید! بی‌ خوابی کلافه‌تان کرده است؟

راه‌های زیادی برای غلبه بر بیخوابی و بدخوابی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها استفاده از مکمل‌های گیاهی یا حتی مصرف خود آن گیاه می‌باشد. این گیاهان معطر می‌توانند بعد از یک روز سخت کاری، به آرامش و استراحت شما کمک کنند.

معمولاً فکر می‌کنیم هرکسی که دوروبرمان است صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب سرحال‌تر و باحوصله‌تر از ماست؛ هرکسی غیر از خودمان! شاید دیگر به این نتیجه رسیده باشید که آدم صبح نیستید، اما احتمالاً یک مشکل پنهان وجود دارد که باعث می‌شود صبح‌ها بدخلق و بی‌حوصله باشید و هنوز علت واقعی‌اش را کشف نکرده‌اید.

شاید مشکل اینجاست که برای به خواب رفتن، دردسر دارید و شب‌ها ناچارا بیدار می‌مانید و تقلا می‌کنید. شما واقعاً از صبح متنفر نیستید، فقط انرژی کافی برای لذت بردن از آن را ندارید!

خوشبختانه، راه‌های زیادی برای غلبه بر بیخوابی و عدم توانایی برای به خواب رفتن وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها استفاده از مکمل‌های گیاهی یا حتی مصرف خود آن گیاه می‌باشد. این گیاهان معطر می‌توانند بعد از یک روز سخت کاری، به آرامش و استراحت شما کمک کنند.

آزمایشات بالینی نشان داده‌اند، مصرف دمنوش گل ساعتی به شما کمک می‌کند بهتر به خواب بروید، ثابت شده است که این گیاه، اعصاب و اضطراب را آرام می‌کند؛ این دو عامل از اصلی‌ترین دلایل ناتوانی در به خواب رفتن هستند.

گل ساعتی به غیر از تسکین اعصاب و روان، بدنتان را هم آرام می‌نماید. عصاره گل ساعتی، اعصاب افرادی را که از سندرم پای بیقرار رنج می‌برند، آرام می‌کند؛ بیماری که شب‌ها روی می‌دهد.

شقایق کالیفرنیا، یک متعادل کننده ملایم برای هیجانات و یک درمان آرام بخش برای زمان‌هایی است که استرس دارید. این گیاه به کاهش اضطراب‌های روزانه کمک کرده و باعث می‌شود بدون احساس گیجی و عوارض ناخواسته‌ای که داروهای شیمیایی دارند به خواب بروید.

شقایق کالیفرنیا یک ضداسپاسم بوده و علائم فیزیکی استرس و درد را تسکین می‌دهد. این گیاه برای کاهش حالت‌های ناشی از شکم درد در نوزادان مفید است. در بچه‌هایی که در سنین مدرسه هستند، این راهکار طبیعی می‌تواند واکنش‌های استرسی مانند شب ادراری یا آسم را تخفیف دهد.

شقایق کالیفرنیا را می‌توان در چای ریخت یا همراه با لوسیون‌ها و انواع روغن به صورت موضعی استفاده کرد.

رازک، گیاهی است که با همان تلخی‌اش می‌تواند به خواب شبتان کمک کند و برای مبارزه با اضطراب و بی‌قراری بسیار مفید است. اگر مدام از خواب می‌پرید، رازک گیاهی است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید آن قدر در خواب بمانید تا زمانی که به خوبی استراحت نمایید. رازک چون تلخ است، نمی‌توانید مقدار زیادی از آن را با چایتان ترکیب کنید. اما همان مقدار کم هم می‌تواند بیخوابی تان را کاهش دهد.

ضمناً اگر داروهای خواب آور مصرف می‌کنید از رازک استفاده نکنید چون اثر دارو را تشدید می‌کند.

بابونه، داروی سبکی است که معمولاً شب‌ها همراه با چای دم می‌کنند. بابونه علاوه بر کاهش اضطراب و بیخوابی، احساس ناخوشی و کسالت جسمی را هم کمتر می‌کند. این گیاه، علائم سوزش معده، تهوع و کولیت را هم تسکین می‌دهد و همچنین تأثیری آرامبخش روی خراش‌ها و حساسیت‌های پوستی دارد. اگر می‌خواهید تأثیرات بابونه را قوی‌تر کنید، کمی از مقدار چایی که معمولاً دم می‌کنید از بابونه استفاده کرده و بگذارید حدود 15 دقیقه دم بکشد. هنگام دم کشیدن روی قوری را بپوشانید تا مواد مفیدی که خواص آرامبخش دارند از دمنوش‌تان کم نشوند.

استوخودوس یا استوقدوس در لیست گیاهانی که به خواب کمک می‌کنند، معروف‌ترین و احتمالاً پرمصرف‌ترین‌شان است. همان رایحه استوقدوس کافی است تا خستگی یک روز کاری را از تنتان دور کند.

آزمایشات بالینی نشان داده‌اند که استوقدوس اضطراب و بیخوابی را کاهش می‌دهد و باعث افزایش کیفیت خواب می‌شود. در پژوهش‌های انجام شده معلوم شد این گیاه، مرحله خواب موج آرام را طولانی‌تر می‌کند؛ نوعی خواب عمیق که برای سرحال و باانرژی بیدار شدن ضروری است.

پخش کردن رایحه استوقدوس، چه از طریق افشاندن عصاره آن روی بالشت و چه با استفاده از دستگاه، شما را با آرامش به خوابی عمیق برده و باعث می‌شود صبح روز بعد، سرحال و باانرژی برای آغاز روزتان حاضر باشید.




1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *