داروهای وسواس فکری شدید

خواص دارویی و گیاهی

خانه &gt&gt محصولات &gt&gt درمان وسواس فکری و عملی

– درمان وسواس فکری به شکلی کاملا ناخودآگاه

– درمان ناخودآگاه وسواس های عملی

– کاهش ناخودآگاه حساسیت های ذهنی

– تغییر الگوهای رفتاری وسواس گونه

داروهای وسواس فکری شدید

– کمک به کنترل ذهنی در زمان حملات وسواس فکری

– کمک به کنترل و به مدیریت افکار اضطراب آور

خرید محصول توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. خرید از طریق کارت به کارت و یا واریز به حساب نیز امکان پذیر است.

۳۶,۰۰۰ تومان

فایل پیام های پنهان درمان وسواس مختص افرادی است که به هر شکل با وسواس های فکری و یا عملی مواجه هستند و موجب اختلال در آرامش ، عملکرد و به طور کلی زندگی آن ها به شکل ها و موارد گوناگون شده. علت زیر بنایی تمامی وسواس ها اضطراب است.

همچنین با اطمینان بالایی می توان گفت که علت اصلی وسواس های عملی و رفتاری وسواس های فکری و پاسخ و چالش برای حذف آن ها است.

لذا مهمترین نقطه در درمان وسواس ها کاهش فشارهای ناشی از افکار ناخواسته است که در این محصول با دقت بالا و به شکل های گوناگون در نظر گرفته شده.

سابلیمینال درمان وسواس سابلیمیران بهترین ابزار برای درمان هر نوع وسواس فکری و عملی به شکلی کاملا درونی و طبیعی برای شماست.

می توانید هر زمان که مایل بودید و مشغول فعالیتهای روزانه بدون تمرکز بالا هستید فایل را پلی کنید و احتیاجی به تمرکز و دقت در هنگام گوش دادن نیست و شما باید تنها در محیطی قرار بگیرید که این فایل در حال پلی شدن می باشد.

فایلهای پیام های پنهان طوری طراحی شده اند که شنوایی عادی ما تنها زمزمه هایی از یک سری جملات را حس می کند ولی ضمیر ناخودآگاه ما تمام آنها را به خوبی درک می کند و به عنوان واقعیت جدید جسمی یا ذهنی می پذیرد و شروع به پیاده سازی آن می کند.

ما به قدرت این محصول ایمان داریم .

حتما فایل توضیحات همراه را که در کنار فایل اصلی در اختیارتان قرار می گیرد دانلود کنید تا با اطلاعات نتیجه بهتری بگیرید.

خرید محصول توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. خرید از طریق کارت به کارت و یا واریز به حساب نیز امکان پذیر است.

۳۶,۰۰۰ تومان

لطفا در حالت ریلکس گوش کنید تا این پیام های پنهان که لابه لای صداهای طبیعت(آبشار) و به شکل نجوا هستند بهتر وارد ضمیر ناخودآگاه شوند.

آلبوم های ذهنی و روانی سابلیمیران : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال جامع تقویت اعتماد به نفس در روابط و

آلبوم های ذهنی و روانی سابلیمیران : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال فوق العاده تقویت عشق به خود ( خود دوستی ) سالم و مثبت

آلبوم های ذهنی و روانی سابلیمیران : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال فوق العاده تقویت مثبت اندیشی

آلبوم های ذهنی و روانی سابلیمیران : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال فوق العاده  شادی وخوشحالی با قدرت ناخودآگاه

آلبوم های ذهنی و روانی سابلیمیران : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال فوق العاده  درمان استرس و اضطراب بدون نیاز به داروها

آلبوم های ذهنی و روانی سابلیمیران : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال مدیتیشن ، آرام کننده ای طبیعی و لذت بخش برای شما

آلبوم های ذهنی و روانی سابلیمیران : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال فوق العاده  کنترل خشم و عصبانیت خلقی

اگر بخواهیم خیلی ساده برایتان توضیح دهیم فایلهای پیام های پنهان نوعی تلقین کننده محسوب می شوند. یکی از کاربردهای هیپنوتیزم تلقین هست.

منتها تلقیناتی که توسط پیام های پنهان منتقل شوند میزان تاثیرگذاری آن ، قدرتش و سرعت انجام تغییرات القا شده ، خیلی از تلقیناتی هست که در حالت عادی توسط خودمان و یا دیگران به ما می شود.

درک و پیاده سازی تلقینات هم توسط ضمیر ناخودآگاه در جسم و روان ما راحت تر و قوی تر صورت می گیرد.

فرامین موجود در این فایل ها ضمیر خودآگاه را دور می زنند.آنها برای شنوایی خودآگاه و عادی ما چیزی شبیه به نجواهای آرام و کمی فهوم هستند اما ضمیر ناخودآگاه ما به راحتی آنها را درک می کند.

آنها مستقیما وارد مغز ناخودآگاه ما که مرکز مدیریتی جسم و روان ماست می شوند.کنش ها و واکنش ها در بدن ما تحت کنترل ضمیر ناخودآگاه است. از تنظیم ضربان قلب ما در حین ورزش و یا استراحت ، تا واکنش ما به ترسها و همگی تحت کنترل ضمیر ناخودآگاه است.

در تلقینات ساده اگر چند بار به خودتان بگویید که من سرم درد می کند با وجود اینکه ضمیر خودآگاه  نادرست بودن این جمله را می داند ولی با این حال ناخودآگاه که فاقد تجزیه و تحلیل یا منطق محیطی (Logic) هست شروع به کمی فعل و انفعالات در بدن می کند.

این فعل و انفعالات موجب احساس سنگینی و سردرد می شود  و در صورت تداوم کم کم شما احساس سنگینی در سر و کمی سردرد می کنید!

امیدواریم با این مثال ساده قدرت ضمیر ناخودآگاه را درک کرده باشید. هدف ما در سابلیمیران  استفاده  از این قدرت و تواناییست و کارکرد فایل های ما  در واقع بره ریزی مجدد این ضمیر به دلخواه و تحت کنترل ماست .

وجه تمایز مهم پیام های پنهان سابلیمیران در کنار کیفیت بالا و استفاده از پیام های کاملا سازگار با ضمیر ناخودآگاه این است که با کمی دقت متوجه فارسی بودن نجواها و اصالت محصول خواهید شد.

علت این امر این است که سابلیمیران با تهیه نرم افزارها و سخت افزار های مورد نیاز برای تهیه این فایل ها به شکلی کاملا تخصصی مشغول به تولید پیام های پنهان در زمینه های مختلف و یا به سفارش مشتری می باشد.

آلبوم های ذهنی و روانی سابلیمیران : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال فوق العاده   درمان افسردگی بدون نیاز به داروها

آلبوم های ذهنی و روانی سابلیمیران : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال فوق العاده تقوی کیفیت خواب و درمان بی خوابی

محصولات سلامتی و درمانی سابلیمیران : همچنین ملاحظه کنید محصول فوق العاده بدن سالم و هماهنگداروهای وسواس فکری شدید

لطفا تمامی سوالات و نظرات خود را در قسمت ها برای ما بنویسید در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ می دهیم.

reza136464 – 218-8-22

با سلام و خسته نباشید و تشکر بخاطر فایل های خوبتون من نیاز به راهنمایی دارم من تو اجتماع شدیدا احساس خجالت می کنم نمی تونم با صدای بلند و رسا صحبت کنم و اصلا نمی تونم سخنرانی کنم چون همه چیز را فراموش می کنم و اصلا تو اجتماع اصلا ذهنم کار نمی کنه. الان هم همه کارها شده بازاریابی و من نمی تونم به شخص غریبه چیزی را تبلیغ کنم. لطفا راهنمایی کنید دقیقا کدام محصولتان به کارم می اید چون خیلی هایشان توضیحاتشون شبیه هم هست. خواهش می کنم دقیقا راهنمایی کنید کدام محصول مشکل مرا حل می کند. خدا خیرتان بده

سابلیمیران – 218-8-22

سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز . ممنون از لطفتون اگر ریشه این مشکلتون عدم اعتماد به نفس هست محصول تقویت اعتماد به نفس دقیقا مناسب شماست . اما اگر در روابط اجتماعی به طور کل مشکل دارید محصول تقویت روابط اجتماعی رو می تونید استفاده کنید . هر جند این دو در پارامترهای زیادی مکمل هم هستند و می تونید از هر دو اونها همزمان استفاده کنید.

رویا – 218-8-27

سلام متاسفانه من مدام روی یه فکری متمرکز میشم و بارها روش فکرم میکنم و از طرفی هم یه کاری رو بارها انجام می دم مثلا مدام دستامو یا صورتم می شورم فک میکنم هم وسواس فکری دارم هم وسواس عملی به نظرتون نیاز به مشاوره روانشناس دارم یا با گوش دادن به سابلیمینال میشه درمانش کرد؟ من قبلا یه مدت کمی از سابلیمینال شادی تون استفاده کردم خیلی خوب بود . ممنون می شم اگر واقعا کمک می کنه صادقانه بهم بگید .

سابلیمیران – 218-8-27

سلام و وقت بخیر. گوش دادن به سابلیمینال به طور ناخودآگاه این واکنش ها و رفتارها رو کاهش می ده منافاتی هم نداره که در کنارش اگر مایل بودین از روانشناس هم کمک بگیرین

ذکی زاده – 218-9-28

سلام عااالللیییی بود دوستان . درود بر شما .

سابلیمیران – 218-9-28

سلام و وقت بخیر . خواهش می کنم

S – 218-1-9

سلام من چندتا فایل صوتی سابلیمینال گوش میدم بین آنها چقدر باید فاصله زمانی بگذارم؟؟؟

سابلیمیران – 218-1-1

سلام و وقت بخیر . فاصله خاصی نیاز نیست

F – 218-11-9

سلام ببخشید من مدتیه دچار ی مشکل فکری شدم ناخودآگاه فک میکنم پاهام قراره ی زمانی قطع بشن تقریبا یک ساله دارم فک میکنم زندگیم سیاه شده بخاطر این فکر صب بیدار میشم ناخودآگاه تو فکرمه روز یهو یادم میاد و پاهام درد میگیرن و ذوق ذوق میکنن دارم دیوونه میشم توروخدا اگ واقعا این فایل کمکم میکنه بگید لطفا من حتی پیش روانشناسم رفتم اما هیچ کاری ازش برنیومد

سابلیمیران – 218-11-9

سلام و وقت بخیر . مشکل شما فوبیا هست و فوبیاها ریششون استرس هست تا وسواس . فایل درمان استرس و اضطراب مناسبتر هست برای شما .

Mehran – 218-11-14

سلام من وسواسای ذهنی آزاردهنده ای دارم مثلا وقتی میخوام تجسم خلاق انجام بدم بر خلاف اینکه تصویرا و محیطو شفاف و احساس میکنم ولی مثلا خودمو میبینم که سمت یک چیز پرت میشم یا دستام از بدنم جدا میشه تو تجسم یا مثلا یه موجود مثل اژدها میاد و منو میزنه یا اینکه وقتی تجسم میکنم راه میرم پاهام میلغزه و میفتملطفا راهنمایی کنید چه آلبومی برای من موثر هست من از آلبوم استرستون هم استفاده کردم و ثاتیر خوبی تو یه هفته داشت آلبوم وسواستون تا چه اندازه میتونه تاثیر بزاره متشکرم

سابلیمیران – 218-11-14

سلام و وقت بخیر . مسائلی که میفرمایید اگر فقط در تجسم خلاق باشند به احتمال بالایی اصلا وسواس فکری نیستند و به نوعی هنوز استرس در شما به این شکل بروز می کنه

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 *

 *

شما *

کانال تلگرام سابلیمیران: sublimiran@

آیدی تلگرام ادمین:suplimir@

: sublimiraninfo@gmail.com

برای ارتباط با ما از طریق روش ها و شبکه های اجتماعی دیگر لطفا به صفحه پشتیبانی و ارتباط با ما مراجعه کنید

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

داروهای وسواس فکری شدید

می‌خواهید از خانه بیرون بروید، اما چندین بار قفل در را باز و بسته می‌کنید تا از قفل بودن آن مطمئن شوید. حمام کردن شما و طولانی‌تر از افراد عادی است و یا هنگام راه رفتن در خیابان، روی خطوط، پا نمی‌گذارید. این نشانه‌ها بخشی از نشانه‌های معضلی است که امروزه آن را اختلال OCD (اختلال وسواس فکری-عملی) می‌ند. OCD جزو ۲۰ دلیل عمده‌ی ناتوانی‌های حاصل از بیماری در دنیا است و امکان ابتلا به آن در دنیای پراسترس کنونی، برای همه وجود دارد و شاید بسیاری از ما، بدون اینکه بدانیم از آن رنج می‌بریم. بیایید برای نجات خودمان، اطرافیان‌مان و یا کودکی که دچار این اختلال است، اما بدون شک، توان تشخیص آن را ندارد، علائم و راه های درمان وسواس فکری و عملی را مرور کنیم.

اگر دو بار به سمت اتو می‌روید تا ببینید سیم آن را از برق کشیده‌اید یا درب ماشین را قفل کرده‌اید، این یک اتفاق طبیعی است. اما اگر دچار اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) باشید، افکار و رفتارهای وسواس گونه‌ی شما آنقدر زیاد می‌شود که در زندگی روزمره‌ی شما اختلال ایجاد می‌کنند. هر کاری که برای رفع این مشکل انجام می‌دهید، به نظر بی‌فایده است. اما نگران نباشید، این مشکل راه‌حل دارد. می‌توانید با درمان و استراتژی‌های خودیاری، از شرّ این افکار ناخواسته و تمایلات غیرمنطقی خلاص شوید و کنترل زندگی‌تان را دوباره به دست بگیرید.

اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) یک اختلال اضطراب است که مشخصه‌ی آن افکار غیرقابل کنترل و ناخواسته و الگوهای مکرر رفتاری است که شما برای انجام آنها احساس اجبار می‌کنید. اگر OCD داشته باشید، احتمالا می‌دانید که افکار و رفتارهای وسواس‌‌گونه‌ی شما غیرمنطقی است، با وجود این، برای مقاومت در برابر این مشکل و رهایی از آن، احساس ناتوانی می‌کنید.

اختلال وسواس فکری-عملی مانند سوزنی که روی یک صفحه‌ی گرامافون قدیمی گیر کرده باشد، سبب می‌شود مغز، روی برخی افکار یا تمایلات، قفل کند. برای مثال، شاید برای اطمینان از بسته بودن شیر اجاق گاز یا تمیز بودن دست‌های‌تان، ۲۰ بار به سمت گاز بروید یا ۲۰ بار دست‌های‌تان را بشویید.

وسواس فکری عبارت است از افکار، تصاویر یا انگیزه‌هایی غیرارادی که به صورت مکرر در ذهن شما ایجاد می‌شود. این چیزی نیست که شما بخواهید، اما توان جلوگیری از آن را هم ندارید. متأسفانه، این افکار وسواس‌گونه، اغلب ناراحت‌کننده و مزاحم هستند.

وسواس عملی، رفتار یا الگوهای مکرر رفتاری است که شما نسبت به انجام مکرر آن، احساس تمایل می‌کنید. وسواس عملی، معمولا در تلاش برای از بین بردن وسواس فکری انجام می‌شود.

برای نمونه، اگر از آلودگی می‌ترسید، تمایل به نظافت اساسی در شما ایجاد می‌شود. با این حال، آرامش حاصل از این کار، هرگز پایدار نیست. در واقع، افکار وسواس‌گونه، هر بار قوی‌تر از قبل بروز می‌کنند و اغلب منجر به اضطراب می‌شوند، زیرا نسبت به گذشته، سخت‌تر و زمان‌گیرتر می‌شوند. این دور باطلِ OCD است.

داشتن افکار و رفتارهای وسواس‌گونه به معنی این نیست که شما حتما دچار اختلال وسواس فکری-عملی هستید. در افرادی که OCD‌ دارند، این افکار و رفتارها موجب اضطراب شدید، صرف وقت زیاد و اختلال در زندگی و روابط روزانه می‌شود. همانطور که گفته شد، ممکن است برای اطمینان از بسته بودن شیر اجاق گاز، بیست بار به سمت گاز رفته و آن را چک کنید، یا از ترس آلودگی، دست‌های‌تان را به حد افراط بشویید.

اکثر افرادی که دچار اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) هستند، هم وسواس فکری دارند و هم وسواس عملی، اما برخی افراد، فقط یکی از این دو را تجربه می‌کنند.

افکار وسواس‌گونه‌ی رایج در اختلال وسواس فکری-عملی عبارتند از:

رفتارهای وسواس‌گونه‌ی رایج در اختلال وسواس فکری-عملی عبارتند از:

رفتار وسواس‌گونه‌ی ذخیره‌سازی (جمع‌آوری و نگهداری وسایل بی‌ارزش) نشانه‌ی رایج کسانی است که OCD‌ دارند. با این حال، افرادی که نشانه‌های ذخیره‌سازی دارند، به احتمال زیاد، از دیگر اختلال‌ها از قبیل افسردگی، استرس پس از سانحه (PTSD)، وسواس خرید، جنون سرقت، اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی (ADHD)، کندن پوست یا اختلال‌ تیک هم رنج می‌برند.

در حالی که شروع اختلال وسواس فکری-عملی معمولا در نوجوانی یا جوانی است، گاهی اوقات، کودکان نیز نشانه‌هایی دارند که شبیه ODC است. با وجود این، نشانه‌های اختلال‌های دیگر، از قبیل اختلال کم‌توجهی، اوتیسم و نشانگان توره می‌تواند شبیه نشانه‌های اختلال OCD‌ باشد، بنابراین معاینه‌ی پزشکی و روان‌شناختی کامل، قبل از هر گونه تشخیص، ضروری است.

سبک زندگی شما نقش مهمی در چگونگی احساس شما بازی می‌کند و می‌تواند به کنترل اضطراب و عملکرد شما کمک کند.

ورزش یک روش طبیعی و بسیار مؤثر در کاهش اضطراب است. با ورزش می‌توان نشانه‌های OCD را به وسیله‌ی تقویت سیستم عصبی کنترل کرد تا هنگام بروز وسواس فکری و عملی، به ذهن‌تان تمرکز دوباره بدهید. برای اینکه از بیشترین مزایای ورزش بهره ببرید، سعی کنید اغلب روزها، ۳۰ دقیقه یا بیشتر، تمرین‌های هوازی (ایروبیک) را انجام بدهید. تأثیر چند جلسه تمرین ده دقیقه‌ای می‌تواند مشابه یک جلسه تمرین طولانی‌ باشد، به ویژه اگر حین تمرینات، تمرکز داشته باشید.

وسواس فکری و عملی می‌تواند آنقدر وقت شما را بگیرد که به مرحله‌ی انزوای اجتماعی برسید. انزوای اجتماعی نشانه‌های OCD را بدتر می‌کند. وقت گذاشتن برای خانواده و دوستان بسیار مهم است. صحبت رو در رو با آنها درباره‌ی نگرانی‌ها و تمایلات‌تان، می‌تواند از شدت آنها کم کند.

اضطراب و نگرانی نه تنها باعث بی‌خوابی می‌شود، بلکه کمبود خواب هم می‌تواند افکار و احساسات اضطراب‌آور را تشدید کند. وقتی به اندازه‌ی کافی بخوابید و استراحت کنید، حفظ تعادل احساسی بسیار آسان‌تر خواهد بود. خواب کافی یک عامل کلیدی در برطرف کردن اختلالات اضطراب از قبیل OCD‌ است.

استرس می‌تواند سبب تحریک نشانه‌های OCD شود یا آنها را بدتر کند. مراقبه‌ی آگاهانه، یوگا، تنفس عمیق و دیگر تکنیک‌های آرام‌سازی می‌تواند استرس کلی و سطح تنش شما را پایین بیاورد و به شما کمک کند تمایلات‌تان را به وسواس کنترل کنید. برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر، به طور منظم، یک تکنیک آرام‌سازی را تمرین کنید.

در برخی افراد، نشانه‌های OCD‌ از قبیل شستشوی وسواس‌گونه یا ذخیره‌سازی، واکنشی است که آنها به آسیب‌های روحی نشان می‌دهند. اگر شما استرس پس از سانحه دارید، تا زمانی که ضربات روحی ناشی از آن را پشت سر نگذارید، رویکردهای شناختی مؤثر نخواهند بود.

اگر اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) دارید، راه‌های زیادی برای کمک به خودتان وجود دارد. یکی از قدرتمندترین استراتژ‌ی‌ها، حذف رفتارها و الگوهای وسواس‌گونه‌ای است که موجب تداوم وسواس می‌شوند.

دوری از موقعیت‌هایی که افکار وسواس‌گونه‌ی شما را تحریک می‌کنند شاید کار هوشمندانه‌ای به نظر برسد، اما هر چه از این موقعیت‌ها دوری کنید، برای شما ترسناک‌تر می‌شوند. به جای دوری از آن افکار، خودتان را در معرض محرک‌های OCD قرار بدهید، سپس سعی کنید در برابر تمایل‌ به انجام الگوهای مکرر و وسواس‌گونه‌ی رفتاری مقاومت کنید یا آنها را به تأخیر بیندازید. اگر مقاومت، کار بسیار سختی است، سعی کنید زمانی را که صرف انجام الگوهای مکرر رفتاری می‌کنید، کاهش دهید. هر زمان که خود را در معرض محرک‌های خود قرار می‌دهید، اضطراب شما کم می‌شود و می‌فهمید که از آنچه فکر می‌کردید، کنترل دارید و ترس‌تان هم نسبت به قبل، کمتر شده است.

زمانی که افکار و تمایلات OCD به سراغ‌تان می‌آید، سعی کنید توجه‌تان را به چیز دیگری جلب کنید.

شما می‌توانید با پیش‌بینی تمایلات وسواس‌گونه قبل از بروز، آنها را کاهش دهید. برای نمونه، اگر وسواس عملی شما شامل اطمینان از قفل بودن درها، بسته بودن پنجره‌ها یا خاموش بودن دستگاه‌ها است، سعی کنید برای بار اول که دری را قفل می‌کنید یا دستگاهی را خاموش می‌کنید، این کار را با دقت بسیار انجام دهید.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، اختلال وسواس فکری-عملی (OCD)، همانند سوزنی که روی صفحه‌ی گرامافون گیر کرده باشد، سبب می‌شود مغز، روی فکر خاصی قفل کند که مشوّق اضطراب است. استراتژی‌های زیر به شما کمک می‌کند این قفل مغزی را باز کنید.

افکار یا نگرانی‌های وسواس‌گونه‌ی خود را یادداشت کنیدداروهای وسواس فکری شدید

با استفاده از قلم و کاغذ، لپ‌تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت، این افکار و نگرانی‌های وسواس‌گونه را ثبت کنید. وقتی این افکار و نگرانی‌ها به سراغ‌تان آمد، همگی آنها را یادداشت کنید.

به جای سرکوب وسواس‌های فکری و عملی، عادت کنید به آنها مهلت زمانی بدهید.

روی یک نگرانی یا وسواس فکری خاص تمرکز کنید و توصیف آن را به وسیله دستگاه ضبط صوت، لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند ضبط کنید.

درمان تأییدشده‌ی OCD توسط اغلب تحقیقات انجام شده، درمان رفتاری-شناختی است. این روش درمانی شامل دو قسمت می‌شود: ۱) مواجهه و پیشگیری از واکنش، ۲) شناخت‌درمانی (cognitive therapy)

مواجهه و پیشگیری از واکنش، شامل مواجهه‌ی مکرر با منبع وسواس فکری می‌شود. سپس از شما خواسته می‌شود از آن رفتار وسواس‌گونه که معمولا انجام می‌دادید، اجتناب کنید تا اضطراب‌تان کاهش یابد.

برای نمونه، اگر وسواس شما، شستن مکرر دست‌های‌تان است، شاید درمانگر از شما بخواهد دسته‌ی در یک توالت عمومی را لمس کنید و سپس شما را از شستن دست‌هایتان منع کند. همانطور که با اضطراب نشسته‌اید، میل به شستن دست‌هایتان به تدریج از بین می‌رود. با این روش، یاد می‌گیرید برای رهایی از اضطراب، نیازی به انجام الگوهای مکرر رفتاری نیست و شما توانایی کنترل وسواس فکری و عملی خود را دارید.

مطالعات نشان می‌دهد که می‌توان با روش مواجهه و پیشگیری از واکنش، دوباره به مغز آموخت که وقوع نشانه‌های اختلال وسواس فکری-عملی را برای همیشه کاهش دهد.

شناخت‌درمانی در اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) بر افکار مصیبت‌بار و احساس اغراق‌آمیز مسؤلیتی که شما بر دوش خود احساس می‌کنید، تمرکز می‌کند. بخش بزرگی از شناخت‌درمانی برای OCD، شیوه‌های سالم و مؤثر واکنش به افکار وسواس‌گونه را بدون متوسل شدن به وسواس عملی، آموزش می‌دهد.

علاوه بر درمان رفتاری-شناختی، از درمان‌های زیر نیز برای اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) استفاده می‌شود:

نوع واکنش شما به نشانه‌های OCD در دوست یا عضوی از خانواده‌، تأثیر زیادی دارد. نظرات یا انتقادات منفی می‌تواند OCD را بدتر کند، در حالی که دلگرمی اطرافیان می‌تواند بر نتیجه‌ی درمان اثر بگذارد و آن را بهتر کند. سعی کنید تا جای ممکن در برخورد با این افراد، مهربان و صبور باشید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

چی بگم واقعا در مورد مقاله تون
پس از سالها از دست دادن زمان به خاطر این اختلال تازه با این مفهوم آشنا شدم و فهمیدم مشکلم چی بوده
الان هم که این مقاله رو در چطور دیدم
نمیدونم چطور تشکر کنم
خیلی ممنونم ازتون
من نوع فکریشو دارم که برای انجام کاری به شکلی مرگبار آنالیزش میکنم که چطور به عالی ترین شکل انجامش بدم که همین باعث میشه اصلا اون کار انجام نشه به کل
ممنونم ازتون بابت این مقاله
بسیار زیاد

خیلی خوشحالم از این خبر خوب، از مفید بودن این مقاله و راهکارهاش برای شما. امیدوارم خوندن این مقاله شروع خوبی باشه برای شما که به این حساسیت بیش از حد رسیدگی کنید. ممنونم از همراهی شما و براتون آرزوی موفقیت میکنم ?

سلام من ٢٠ سال هست با اين بيماري درگيرم چيزي كه تجربه كردم اين هست كه ترس باعث تحريك اين بيماري ميشه شما فقط و فقط بر دو چيز تمركز كنيد ١ غلبه بر ترس و ٢ بي توجه بودن , به آساني از آن رد بشويد و خدا را هم درگير اين بيماري نكنيد زيرا ارزش خداوند بالاتر از اين است كه از او كمك بخواهيم براي چيز هاي خرافي و پوچ

من همیشه تعجب میکنم چطور وقتی انسان مشکل رو میشناسه نمیتونه حلش بکنه من بیش از بیست ساله با این مشکل دست و پنجه نرم میکنم و متعجبم که هر چی زمان میگذره این مشکل حادتر میشه یعنی اون هم دقیقا رشد میکنه و یک حالت نهادینه در انسان پیدا میکنه البته من سعی زیادی برای بر طرف کردنش نکردم منظورم تغییر سبک زندگیه در هرحال این مسله تاثیر بسیار زیادی در روابط اجتماعی بوجود میاره و من با پررویی تمام سعی میکنم ندید بگیرمش ولی افسوس که باعث اتلاف بسیار زیاد انرژی و قطعا تاثیرات مخرب در روابط با اطرافیان میشه.

ممنون که نظرتون رو در اینباره به اشتراک گذاشتین. من هم دچار برخی از وسواس هایی که در این مقاله گفته شد هستم و شاید نکته ای که شما بهش اشاره کردین در مورد شناخت مشکل و ناتوانی در حلش، بخاطر این باشه که شاید ما برای فراموشی مشکلات دیگه به این کارها پناه میاریم. اما من به شخصه (همونطور که در مقاله هم گفته شد) با مهلت زمانی دادن به افکار و تمایلات وسواس گونه موافقم و دارم سعی میکنم بهش عمل کنم. شاید کمبود وقت برای رسیدگی به همه کارهای روزانه، انگیزه ی مهمی واسه امتحان کردن راه های درمان وسواس باشه.

روانشناسی

آیا قانون جذب واقعیت دارد؛ ۱۵ حقیقتی که باید بدانید

۹ نشانه که می‌گوید کمال گرایی شما از کنترل خارج شده است

قرص ضد استرس؛ معرفی داروهای ضد اضطراب و روش‌های جایگزین برای کاهش

آزار جنسی کودکان؛ هر آنچه والدین باید بدانند

علائم اوتیسم در بزرگسالان؛ ۱۰ نشانه تشخیص و ۵ روش درمان آن

مراحل بره ریزی موفق؛ چطور به همه کارهایمان برسیم؟

سام و حیوان خانگی‌اش؛ کتابی برای مهار خشم کودکان

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

درمان خانگی آبسه دندان با ۱۰ روش آسان و موثر

قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *